***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Ohi on ensimmäinen neuvola reissu. Arvot oli kohdallaan ja täti oikein mukava.Sanoi että saa aina soittaa jos asiaa tulee:) ensimmäinen ultrakin on varattu nyt Jorviin 2.4:)
En sitten kehdannut sanoa että olen huomenna menossa tuohon varhaisajan ultraan. Jotenkin jänistin,mutta ei kai sitä tarvitse välttämättä kertoa,vai? :|
 
ninnis86: onhan se sun oma asia jos meet ylimääräseen ultraan eli ei tarvi kertoo.
Itse olin ultrassa 3.3, varmistettiin lähinnä et oon raskaana ja laskettu aika myös. Uus aika on myös 2.4 silloinhan pystyy jo mittojakin ottaan. =)
Hyvä, et oli mukava reissu. Noissa tädeissäkin on niin paljo eroja :D

Emppu80: mukavia kuulumisia =)
 
FPI
jasmara, migreeni on ollu vaan kerran raskauden aikana, mutta nyt on pää sen tuntuinen, että joku ois lyöny vasaralla, että tiedä sitten mitä tästä taas seuraa.

ninnis86, ihan sun oma asia tuo ultra on, että ei tarvitse kertoa!

auts, johan oli kertomus, kaikkea sitä voikin sattua, onneksi kaikki nyt ok!
 
Heissan, kysymys milloin olette ajatelleet töissä kertoa uutisesta? Itellä sellainen tilanne, että joudun matkustelemaan työn vuoksi ympäri maailmaa ja olen nyt skipannut matkoja erilaisiin syihin vedoten tämän alkuraskauden ajan. Uskaltaisko alkaa kertomaan parin viikon päästä kun rajapyykki vko 12 ohitettu vai miten te olette suunnitelleet tekevänne? Ei viittis enää kauaa valehdella...

Kuulumisiin ja mukavaa torstaita! :D
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uudet! Kaneli työpaikalla ilm.kyselit, itse olen työpaikallani kertonut jo kun lapsettomuushoidot aloitimme ja nyt heti plussautumisen jälkeen. Nyt olenkin sitten ollu sairaslomalla verenvuodon takia jo toista viikkoa joka jatkuu tän kuun loppuun, joten pelkkää positiivista palautetta olen saanut. Olen kyllä hoitotyössä. Kärpälle voimia älä menentä toivoasi. Niin kamalaa kun tämä hiivatin vuotaminen onkin. Itselläni se johtuu kohdussa olevasta hematoomasta, siitä mistä on tullut ei tietoa. Vaavilla kaikki hyvin ja kasvaa juuri eilen ultrassa taas käytiin. Mutta tämä hematooma ei mene muuta kuin levolla jos silläkään. Lääkäri sanoi kyllä et kaikki hyvin kun vaan ottaa aivan rauhassa eli siis mitään raskasta ei saa tehdä. Tuli nyt aikas sekavaa sepostusta mutta kuulumisiin :wave: :wave:
 
Katiapatia jos oksennat 15min-30min päästä ottamisesta niin voi ottaa puolikkaan annoksen lisää, jos oksennat yli 30min päästä vitamiinin ottamisesta niin sitten se on ehtinyt jo imeytyä tarpeeksi. Näin tämä asia ainakin lääkehoidossa toimii joten eiköhän tässäkin.

Itselläni ensimmäinen neuvolakäynti takana. Jännitti niin paljon että meinasi silmissä pimentyä. Mutta hyvin meni. Ultrasi heti ensimmäiseksi ja sikiö näkyi (17mm) ja sydänkin näytti lyövän. :heart: vastasi viikkoja 8+3 eli päivää enemmän kuin mitä olin ajattelut. Suuri kivi putosi sydämmeltä ja nyt kykenee jo nukkumaankin yöt suht rauhassa kun tietää että siellä joku todella on :) Kovin mukava oli kätilö/terveydenhoitaja ja meno oli ihan rentoa. Jopa verenpainekkin sai ihan suht inhimillisiä tuloksia. :LOL: Heti piti käynnin jälkeen käydä multi tabsin vitamiinit ostamassa. Kai se tästä. Ja nyt se mieskin heräsi. Ihanaa. Nyt vain toivon että kaikki menisi hyvin eikä ongelmia tulisi.

kirppu rv 8+3
 
toiveikasodottaja: eikö olekin mukava tunne kun tietää oikeasti olevansa raskaana... =) mukavia uutisia. Itsekin uskoin vasta kun ultrassa sen sykkeen näin :D
Sulla oli samat päivät ku mulla maanantaina eli oon sua kolme päivää eellä ;) Tosin kuinkahan paljo noi arviot heittää kun mun asukki oli 19mm ja se sai keskiarvoiäks myös tuon 8+3?? Mittas ilmeisesti pari kertaa ku eka sano 8+4 ja sit 8+2, otti sit keskiarvon lopputulokses.
 
Ihanaa lukee teidän neuvola kuulumisia ja sydänäänien kuulumisia :) Itsekin kovasti odotan ultraan ja neuvolaan pääsyä.

Oireettomuus kyllä vähä huolestuttaa, mut ei auta kun odotella pari viikkoa että saa selville onko pikkuisella kaikki hyvin. :heart:
 
nyt se on takana se ensimmäinen ultra. :) sydän sykki siellä jo kovastikkin :heart: oli lääkärin mielestä' pidemmällä kuin kuukautisista laskien. eli nyt on kk laskien 7+4 ja ultran mukaan 8+2 olisko ollu 18mm pituutta pikkusella. kaikki oli kunnossa ja yksi siellä asusteli. viis kuvaakin saatiin mukaan ja vauvaltahan se jo alkoi näyttämään. kyllä vierähti kivi sydämeltä tän jälkeen =) oli tosi mukava henkilökunta siellä. noh se lääkäri se oli mieheni sanojen mukaisesti hieman hintahtava ja oikein mukava ja asiallinen. nyt on niin helpottava olo että huh huh. kauheeta vauhtia se sykekki jyskytti kun se laitto kaijuttimista kuulumaan sen jumputuksen. :heart: nyt pitäs vaan neuvola-aika varata. jospa sitä huomenna kerkeäisi soittelemaan.

ihana päivä! ja huomenna anoppilaan.... :)
 
Ultrassa käyty ja lääkärin tuomio seuraavanlainen: joko tuulimuna tai sitten raskausviikkoja oletettua eli parisen viikkoa vähemmän... :( Kärppiksen kanssa siis vähän samoilla linjoilla mennään. Periaatteessa olisi mahdollista tuo viikkojen vähyys, kun kierto on minulla aikasta epäsäännöllinen... Mutta vain periaatteessa! En ihan siihen kuitenkaan jaksa uskoa. Mutta näillä mennään nyt, viikon päästä kuitenkin uusinta käynti, jolloin vielä tarkastetaan tilanne. Silloin kun pitäisi jotakin näkyä, jos on näkyäkseen.

Paukkuli taisit olla Oulun odottajia..?? Tuli vaan mieleen, että kävitteköhän samassa paikassa ja samalla lääkärillä ultrassa kuin me, kun meijän isukkikin kuvas tohtoriamme samoin sanoin kuin miehes... ;)

Kaikille iloisia uutisia saaneille :flower: :heart: :heart: ! Voikaahan kaikki tasapuolisesti hyvin ja paksusti! =)

Oman navan ympärillä pyörivä,
Lutumutunen
 
jasmara sanoi minulle että näillä päivillä/viikoilla sikiö voi olla mitä vain 15mm-20mm välillä tai enemmänkin. :p eipä ne kaikki syntyvät vauvatkaan samanpainoisia ole. :D Kyllä se ihanasti konkretisoituu että paksuna ollaan. :LOL: nyt uskaltaa jo alkaa vähän kertoa muille läheisille luokkakavereille. vanhemmille kerrotaan kyllä vasta "kriittisen" 12viikon jälkeen.

Olo on vieläkin melko uskomaton. Jotenkin on kauhean vaikea kuvitella että mun sisällä kasvaa pieni ihminen, hyvin pieni mutta ihminen kuitenkin kun on sykkeet ja kaikki. Pelottavaa. Mieskin tokaisi ihanasti "herran jumala, sä oot raskaana" Tähän asti kun on ollu vähän etäinen niin nyt sekin sitten sen tajusi. Kyselikin kauheasti neuvolatätiltä kaikkea vaikka yleensä on kovin ujo vieraissa tilanteissa. Hih.

Lutumutunen eihän heitetä kirvestä kaivoon vielä... iso :hug:
 
tuosta kertomisesta mä olen varmaan ainut täällä joka ei pysty pitään ihania uutisia sisällään :D Sillon kun tein plussat testiin niin kerrottiin molempien vanhemmille ja sitten hieman myöhemmin sisaruksille.
kun kävin siellä varhaisultrassa niin sen jälkeen oon ajatellut että ei tarvi salailla ,siellä se pikkuinen kasvaa oikeassa paikassa ja sydän sykkii sitten vaan toivotaan että kaikki etenee hyvin. :heart:
Nyt kerroin eilen töissä kaikille työkavereille...asiakkaille en nyt vielä kerro mutta kyllä kun tää masu tässä näyttäämukavaa vauhtia kasvavan niin ei sitä pitkään salailla.
Haluan nauttia täysillä tästä ja surra sitten vasta jos tulee aihetta...ja jos jotain nyt sattuis niin kyllä se lähimmät tuttavat näkis ja luultavasti se oma olo olis niin paha että olis pakko puhua...joten mä olen kertonut jo asiasta ja jos joku kysyy niin en rupee valehtelemaan koska kun sen oon tässä pari kertaa tehnyt niin on vaan itselle tullut paha mieli siitä että valehtelen...
 
memmy mä olen ollut koko ajan ihan oireeton ja 7+0 ultrassa kaikki oli mainiosti :heart: että ei ne oireet mitään takaa!! täytyy vaan olla tyytyväinen kun päästään näin helpolla :D
Cristiina ja masu-asukki 10+0 :heart:
 
Cristiina hyvä että on muitakin. Mä olen vaan kuullut jostain että jos ei oo mitään oireita niin vauvalla on joku hätä. Mutta ei kai tuotakaan voi yleistää. :heart:
Kyllä tosi helpolla päästään jo näin jatkuu, ei oo kyllä sinänsä valittamista :D
 
Tove-81
Minä en kyllä kestä että kärppänä... joutuu tuollaisessa epävarmuudessa elämään! Koska nyt saat sitten tietää asian todellisen laidan? Itsekin varmaan laittaisin itseni ajattelemaan, että tämä oli nyt tässä ja kohta uutta yritystä, että säästäisi itseään suurimmalta pettymykseltä ja surulta. Jos näin epäoikeudenmukaisesti pääsee käymään, niin pakko mennä vaan eteenpäin. Näin olen myös itselleni yrittänyt kertoa.

Jos jäisin miettimään ja vellomaan asiassa, olisi se melko ylitsepääsemätön suru. Miehellä on niin hyvä luonne, se sanoo että jos jotain ikävää käy, niin täytyy vain ajatella, että se ei ollut tarkoituskaan tapahtua. Että siihen olisi ollut joku suuri syy.

Jotenkin kuitenkin uskallan vielä toivoa, että kaikki teillä kääntyy parhain päin.
:hug: Minä ainakin toivon niin sydämeni pohjasta.

Tuntuu että kovin monella on nyt täälläkin keskusteluissa ollut jos jonkinlaista ongelmaa / keskenmenoa, että oon jäänyt todella tuumaamaan asioita.

Mutta sitten toisiin asioihin.

Me ei kerrota yhtään mitään kenellekkään ennenkuin joskus viikolla 12 aikaisintaan, jos vaan papu ylipäätään löytyy ja mukana sitten pysyy. Sen verran varovaisia ollaan.

Mulla ollut vähän äklötystä / kuvotusta nyt pari päivää.

Tuntuu käsittämättömältä, että 7. viikko lähti juuri käyntiin :)

 
lutumutunen ja kärppänä

mä olin ihan varma että meillä oli hedelmöittyminen tapahtunut 1-3 tammikuuta mutta olikin sitten loppujen lopuksi noin 14 tammikuuta eli mulla oli siin just se kahden viikon heitto..

tsemppiä teille luottakaa omaan tunteeseen :flower:


täällä on pahoinvointi taas helpottamssa onneksi.. mäki kerkesin lähettää postia jo ennusta ellille ja madam mammalle niin elli vastas ja siinä oli koska vauva syntyy sukupuoli jne arvatkaa mikä oli jännä juttu niin kysyin sieltä kanssa pojan aikana niin ne sano että poika10/08 tyttö03/2011 poika 05/2016 niin mulle sanottiin noi jo pojan aikana.. eli kaksi kertaa saanut melkein samanlaisen ennustuksen :eek: tajusitteko :D
 
FPI
Mukavia uutisa Paukkuli!

Tsemppiä Kärppänä heinälatoon ja lutumutunen!

Kertomisesta töissä...ajattelin, että esimiehelle vasta tuon viikon 12 jälkeen, osa työkavereista tietää jo.
Päänsärystä, mulla on nyt TAUKOOMATTA särkeny päätä puoltoista vuorokautta ja eilen illalla muuttu taas migreeniksi, panadol EI todellakaan auta, alkaa olla pinna vähän tiukalla, mutta nyt vaikuttas, että vihdoin hieman helpottais, huh.
Ennustuksista, en oo laittanu vielä madam mammalle enkä ennustaja ellille, mut vois olla hauska kysästä!
 
Lutumutunen ja Kärppä :hug: , ja jaksamisia. Pitkä odotus on edessä, mutta toivottavasti saatte molemmat hyviä uutisia!

Minun lähipomot tietää jo. Toinen kysyi ihan suoraan asiaa kun olin viikolla 5 tai 6! Kuulemma näki minun silmistä ja toinen sai tietää tänään kun jouduin jäämään saikulle. Ajattelin että samapa se on kertoa koko syy tähän.

Ennustajista, minä kysyin edellisessä kierrossa eräältä ennustajalta sähköpostin kautta tulevista lapsista ja hän sanoi että on todella lähellä lapsen saapuminen. Kaksi lasta kuulemma meille näki. Tiedä sitte uskoako vai ei noihin, mutta hän ennusti ilmaiseksi ja mikäpäs siinä jos vähän toivoa saa toivottomalta tuntuvaan tilanteeseen!

Nanna + pippunen rv 10+2
 
Heippatirallaa, tänne on tullu iha tajuttomasti tekstiä ku olin pari päivää poissa :eek:
Olin tosiaan kotosalla käymässä muutaman päivän ku on nyt talviloma..
Tänään on taas neuvola..niinku viimeksi kerroin siitä ettei se sijainen oikeen tienny mistään mitään nii nyt mennään uudestaan sitte käymään..hyvä että saa asiat rullaamaan sitte oikein!! se sijainen ei tosiaan oo ees antanu mulle kaikkia mitä pitäis ja ei tosiaan ottanu verikoetta tai mitään..
Pahoinvointi on helpottunu tosi paljon! nyt oon viikon sisään oksentanu vaan muutaman kerran,ku vielä pari viikkoa sitte oksensin ihan yötä päivää..
On kyllä tosiaan paljo pirteämpi olo nyt!! :)
Me ollaan kerrottu jo oikeastaan "kaikille"..tai siis kaikki tietää joitten kans ollaan tekemisissä paljon..ja monelle ei oo tarvinu ees sanoa ku ne on arvannu ku kattonu mua :D
kyllähän tuo masu alkaa ihan kivasti röllöttää :)
 
Lutumutunen: toivotaan, et viikot olis jäljessä. Voimia :hug:

toiveikasodottaja: kylläpä samoilla viikoilla voi olla koossa eroja. No, tosiaan onhan ne lapsetkin erikokosia syntyessään ;)

Cristiina ja memmy: mulla myös lähes oireeton raskaus, aluks (ehkä rv4-6) kyllä oli jonkin asteista "kuvotusta", mut syömisiin ei vaikuttanu. Rinnat on arat ku liivit ottaa pois, lähinnä nännit. Muuten on kuin ei oliskaan raskaana. Luotin vasta ultran tulokseen ja nyt uskaltaa jo sanoa et raskaana ollaan. Pitäis siis olla tyytväinen ku pääsee vähällä :D

auts: oliko ennustus ilmasta ja mistä löysit ne?? Voiko tosta päätellä et teille tulee vielä kaks lasta lisää?? =)

FPI: sun kannattaa puhua lääkärille tosta päänsärystä. Mä sain raskausaikan reseptillä Pnacodia. Se on tehokkaampaa ku Panadol ja lääkäri sano, et parempi ottaa heti tehokkaampaa ku stressata särystä. Mun ystävä sai myös tota ja sano, et tieto siitä, et on tehokasta lääkettä valmiina, jotenki tuntu harventavan särkyjä. Tiä johtuuko siitä, mut kuka tietää =)

Kertomisesta just mietin, et parin viikon päästä oli puhe alkaa paljastaan uutista lapsille ja omille vanhemmille. Vastaanotto hieman mietityttää. Lapsillekaan ei olla mitenkään ääneen puhuttu, et joskus tulis lisää sisaruksia. :ashamed:

Hammaslääkärivastauksiasta kiitos vastanneille! :flower:

jasmara ja masuasukki 9+6
(ultran mukaan 9+0, la:ta ei muutettu niin eletään kai ton isomman lukeman mukaan?)
 

Yhteistyössä