***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Kiitos kaikille tsemppauksesta... :flower: :heart:
Oon kyllä asennoitunut siihen, että tämä nyt on kuitenkin se tuulimuna :( ja varsinkin, kun koko ajan tiputtelee verta... Mutta niin pitkäänhän on toivoa, kunnes lopullinen vastaus tulee eli ensi viikolla. Ellei sitten sitä ennen jo hanat aukea kunnolla. Nyt vain kuulostellaan ja katsellaan ja OOTELLAAN, eipä tässä paljon muuta voi. Ja kuten aiemminkin joku on tainnut todeta, että "mieluummin" tämä tuulimuna kuin, että joku olisi oikeasti ollut tuolla sisuskaluissa ja olisi pois tulossa. Vaikka ei tämäkään tilanne todellakaan mikään mukava ole! :|

Kyllä tämmöiset ei niin mukavat kokemukset panee miettimään elämän tärkeitä asioita... Pitäisikin muistaa olla onnellinen siitä, mitä olen jo saanut: kaksi ihanaa poikaa :heart: :heart: ...!

Kiitokset vielä kerran kaikille :hug: :heart:.. Mukavaa viikonloppua ja ihanaa odotusta! Palaan kertomaan kuulumisia, kun on jotain uutta auringon alla... :) :wave:

:heart: Lutumutunen
 
Hassua kun joillakin on tuo ummetus vaivana, minulla taas ihan päinvastoin.. maha on liiankin vetelänä! Melkein joka kerta saa juosta vessaan, että kerkeää :x Ei ollut kyllä viime raskaudessakaan ummetusta, ei alussa eikä lopussa.. heh..

Huvittaa, kun mies tuossa aiemmin kyseli moneen kertaa, että mitäs jo meille tulisikin kaksoset. Ihmettelin, että mistä se on sen päähänsä saanut! Ja nyt kun oma maha on hämmästyttävän iso, sitä on alkanut itsekin maalailla mielessään :LOL: Noh, kummankaan suvussa ei ole kaksosia joten ollaan sillä asenteella nyt, että kerta se EI ole ensimmäinenkään :D Totta puhuen, olisihan se aika huisin hauskaa kun tulisikin kaksi lasta kerralla. Ekan vuoden jälkeen varmasti helpottaisi.. auto lähtisi kyllä vaihtoon, heh.

Ehkäpä tämä mahan turvotus tasaantuu viikkojen kuluessa.. kas, kohta onkin täynnä 10 vkoa :)
 
keltsi
Hei lokamasulaiset, alkaako teillä vauvamasut jo näkyä? Mitenkäs esikoisia odottavat?
Minulla vatsa kyllä pömpöttää, mutta taitaa olla enemmän alkuraskauden mässäilystä johtuvaa kuin raskaudesta, sillä vasta on kasassa raskausviikkoja 9+5... Olen hoikka ja pienivatsainen, mutta nyt on farkuista ainakin puolestapäivästä lähtien pidettävä ylänappia auki ja silti on vähän tukalaa. Turvotusta siis riittää! Aamuisin vatsa on aika normaali.
nuorityttö mitä sun vatsan röllöttäminen tarkoittaa, pömpöttääkö? :)


 
Minulla on maha ollut jo selvästi näkyvissä reilut kolme viikkoa. Töissä naiset on huomannut, mutta miehille menee vielä lihomisen piikkiin :LOL: Kolmas lapsi/lapset tosiaan tulossa, mut kyl se neuvolan täti katseli ja ihmetteli mahan suuruutta, elikkäs ensi viikolla ultraan katsomaan maha-asukkien lukumäärää. Suvussa on niitä kaksosia vaikka muille jakaa:) No meitä ei haittaa miehen kanssa montako sieltä tulee, kaikki on tervetulleita.

Tämä raskaus kyl muutenkin poikkeaa aiemminpiin. Aiemmin ei ollut minkään asteisia raskausoireita, mutta nyt niitä on, pahoinvointia, närästystä, väsymystä,....

Jännityksellä odotellen ensi viikon ultrakäyntiä =)

9+2
 
kasvamisesta kyllähän tuo maha pömpöttää ja kilojakin on jo tullut mutta epäilen että on lähinnä mässäilyn tulosta. :D Mies tokaisi eilen ultran jälkeen että "mä oon ihan varma että susta tulee ihan älyttömän iso". :LOL: ei voinu muutaku nauraa. Pääsi viimein siis jyvälle että tosiaan joku siä mahassa on.

ennustajista. onko mulla menny ihan ohi vai mikä juttu tämä ennustaja elli ja madam mamma oikeen on. siis sähköpostia lähetään mitä niille ja sitten nekö ennusta lapset ja niiden syntymiset? huisia. Kertoisiko joku mikä juttu tämä tälläinen?

Meinaa väsymys mennä tosi kamalaksi. ihan meinaa "pilkitä" tunnillakin vaikka kuinka oisi mielestään nukkunut hyvin yön ja kaikkea. Hirvittävää.

Tänään sain toiselle hyvälle luokkakaverille kerrottua ja näytettyä ultrakuvan. Kädet tärisi melko lujaa kun piti yrittää näyttää missä pää jne. Mitähän se sitten on kun menee tuleville isovanhemmille ja tuleville tädeille kertomaan? pyörryn varmaan. mies lupasi olla takana ottamassa koppia. :heart:

kirppu 8+4
 
Eipä näy vielä masu, esikoista odotellaan ja tänään noin rv 8+6. Kaapin housuvalikoima alkaa kyllä käydä suppeaksi siinä mielessä, että läheskään kaikki ei enää tunnu mukavalta jalassa. Vain ne väljimmästä päästä olevat kelpaa. Näin on ollut jo monta viikkoa. Mutta ei se masu kyllä mitenkään näy minusta vielä, eikä kukaan ole huomautellutkaan. Taitaa minullakin olla se kohtu taakse päin kallistunut, niin kerran käsitin lääkärin puheista, kun hän teki sisätutkimusta. Se lääkäri sanoi sillon jotenkin hauskasti "ahaa, hän on tuolla takana".
 
Masun kasvusta... Mulla alkanut nyt näkyä =) Ja oon oikee ylpeenä masusta. Oon kans melko hoikka ni ihanasti tiukempien vaatteiden kans näkyy pömpötys. Farkkuja en oo käyttäny, varsinki ku ne kaikki on melko lantio mallisia ni nappi ei mee kii :D
Viikon päästä alkaa mein muutto B) Oon nii tohkeissani siitä et oon vallan "unohtanu" jännittää keskiviikkoista np-ultraa... Toivottavasti kaikki jatkuu yhtä hyvin ku tähän asti!

Liina ja pikku 11+5
 
Tänään käytiin miehen kanssa ultrassa ja siellä se pieni oli ja olla köllötti sydän löi normaalisti ja lääkäri sanoi että kaikki on hyvin. Kyllä tippui taakka harteilta ja hymy levis kasvoille molemmilla:) pituutta oli 9,2mm ja viikot täsmäs.Harmittaa kun saatiin vaan yks kuva mutta parempi sekin kun ei mitään. lääkäri oli todella mukava ja jäi paikasta hyvä mieli,ties vaikka joskus toistekkin kävis jos tulee tarvetta.
 
Oikein ihanaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille! :)

Me käytiin tänään siinä ensimmäisessä ultrassa. Liian aikaistahan sinne vielä oli mennä, mutta kun en sitä niskaturvotusta halunnut tietää, niin ei kai sillä niin väliä.
Laskettu aika muuttui hieman, eli uusi la olis nyt sitten 1.10 ja viikkoja nyt 10+2. Pysyi kuitenkin vielä lokakuun puolella ;) Siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän sykki :heart: Näytti jo vauvalta, kun näkyi pää, kädet ja jalat. Pää-perämitta oli huimat 33,6 mm. Tutkimuksen loppupuolella pikkuinen heräsi ja rupesi heiluttelemaan käsiä ja jalkoja :heart: :D Nyt sai semmoisia kuviakin mitä voi muillekin näyttää. Meidän poika oli ihan harmissaan, kun ei ollut päässyt mukaan. On niin innoissaan tulevasta vauvasta.

Masu on mulla kasvanut jo ihan reilusti. Mutta olen mä kyllä syönytkin kuin hevonen :ashamed: Koko ajan on nälkä. Mutta onneksi nyt on alkanut tekemään mieli kaikkea suht terveellistä. Mitään light mehuja, limuja ja valmisruokia en pysty syömään ollenkaan. Kaikki kotiruoka ja salaatti maistuu, ruisleipä tomaatti viipaleilla, maito jne,,, Ja vettä menee litratolkulla.
 
:wave:

Onnittelut niille joilla oli mukavia ultrakuulumisia. :flower:

Ennustajista joku kyseli. Itse laitoin tuon autsin viestin innoittamana tuonne Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille viestiä. Vastaus tulikin nopsaan. Elikkä meidän vauva olisi korttien mukaan poika ja syntyisi 21.9. ja enempää lapsia ei meille luvannut. :D
Itse olen kuitenkin melko lailla tytön kannalla, kun on näitä pahoja oloja taas. Pojilla ei sellaisia ollut. Ja melko aikaseen meidän vauveli syntyisi, vaikka kyllä kaikki on syntyneet etuajassa mutta ei kuukautta aikasemmin kuitenkaan. Tuo lapsiluku kyllä pitää varmaan paikkaansa, koska tämä olisi ainakin miun mielestä mein viimeinen lapsukainen sitten.

Jos jotain kiinnostaa laittaa niin osoitteet ovat madam.mamma@luukku.com tai ennustajaelli@luukku.com. Viestiin oma ja miehen syntymäaika, laskettuaika ja edellisten lapsien syntymäajat.

AngelEyes ja masukki 7+5
 
Mulla oisi viikkoja tasan 7 menossa.Ollut jo ekalla neuvola käynnillä.Noin kuukauden päästä oisi sitten eka ultra.Onnellisena täällä ollaan,toistaseksi oireet on lievät,ellotusta on ja huimausta myöskin mutta onneksi ei pahasti,nukuttaakin vietävästi,joten tulee siis nukuttua....
 
Minä ihmettelen tätä mahan kasvua juuri siksikin, kun en ole viime viikkoina pystynyt syömään normaalisti, todella vähän verrattuna tavalliseen ja silti se jo pömpöttää.. Nytkin on ihan kamala olo, tänään olen syönyt pari pientä ateriaa.. Esikoisen aikaan alkupahoinvoinnin jälkeen vedin kunnon ruokaa mielinmäärin ja kiloja tuli vain 10, eli syömisistäni ei ainakaan tämä mahan kasvu nyt johdu.. huoh, nytkin on ihan kamalan huono olo taas, tuossa oli jo muutama päivä helpompaa mutta nyt vaan yrjöttäisi, nälkäkin on ja jotain kyllä yritän syödä ennen nukkumaankäyntiä..

Mies tulee kymmenen jälkeen töistä kotiin ja meinasin että saunotaan, ei jaksa kauaa kyllä löylytellä kun valmiiksi jo näin heikottaa. Olisin voinut päivällä taas pyörtyä kun hetken seisoin lieden ääressä, tosi usein pitää käydä istumaan kun päässä rupeaa sumenemaan jos vähänkin aikaa on pystyssä.

melkein rv10
 
Ihan ekaksi voimia ja myötätuntoa Kärpälle ja Lutumutuselle! Jospa kaikki kuitenkin vielä kääntyisi parhain päin...

Täällä ollaan herätty uuteen päivään levottoman yön jälkeen - jälleen kerran. Nykyään tulee herättyä 3-4 kertaa yössä pahaan oloon ja pissitykseen, joten yöt on aika katkonaisia. Aamupahoivointi on saanut kuluneen viikon aikana myös uuden merkityksen. :x Jotain täytyy syödä välittömästi, jotta selviää pahasta olosta käyntiin. Ja väsymys on myös saanut uusia ulottuvuuksia. |O

Masu ei vielä näy, mutta kaikki housut eivät enää tunnu mukavilta jalassa. Luulen kyllä tämän johtuvan siitä, kun paha olo pakottaa syömään niin tiuhaan jotakin. Makeaa ei kyllä tee yhtään mieli eikä kyllä oikein muutakaan, mutta syödä täytyy.

Meidän odotuksesta tietää jo mun sisarukseni ja lähimmät ystäväni. Huomenna meidän kummankin vanhemmat ovat tulossa meille kylään ja ollaan ajateltu sen olevan hyvä hetki kertoa tämä salaisuus heillekin. Kyllä he varmaan sitä osaavat vähän jo odottaakin. Äitini varmasti repeää ilosta ja isäni myös. Ja uskon myös mieheni vanhempien ilahtuvan uutisesta. :heart:

Mä olen kertonut asiasta myös lähimmille työkavereilleni sekä esimiehelleni (tuli tilanne, että oli tärkeää kertoa asiasta). Vauvauutinen on otettu oikein kivasti ja lämpimästi vastaan.

Nyt lähdetään miehen kanssa aamulenkille vähän raikasta happea haukkaamaan. Niin saa tämän päivän hyvin käyntiin. =)

Annimaria ja Pikkarainen 7+1
 
Hyvää naisten päivää teille ja meille kaikille!! :)

Eilen käytiin uudestaan neuvolassa, oli tosi mukava siellä nyt se nainen. Kyseli kauheasti miltä isästä tuntuu jne. Kuunteli jo sydän ääniä,hetkittäin kuuluki mutta se meinasi että on nii vilkas tapaus ettei saa kunnolla kiinni :D
Farkut ei mee enää kiinni mitenkään (lantiomallin), oikeastaan koko ajan on gollege housut jalassa :D Tänään kyllä aion käydä HM:ltä ostaa yhet aivan ihanat äippä housut :)
Neuvolassa sano että on tosi hyvällä mallilla tämä raskaus ja pahin on jo takana!!
Oli niin ihana ku se nainen sano että ku "sinä näytät tosi hyvälle" :) Ku sanoin että on alkanu helpottaa pahoinvointi niin on paljo pirteämpiki!!
 
Hyvää naistenpäivää kaikille. :flower:

Juuri kun pääsin siitä suuremmasta stressistä että josko mahassa ei mitään olekaan niin tänään sitten sai taas lisää ressaamisen aihetta. yöllä heräsin siihen kun mahaan nipisti taas kauheasti, tuntui ihan ku ois vähän supistanutkin sillai kummallisesti. kohtaus kesti tosi vähän aikaa onneksi. aamulla kun ylös nousin ja vessassa kävin, tuli sitten paperiin jälleen ruskeaa vuotoa. :'( Tai ei vuotoa. sellaista kokkareista se on. Tarkoitus oli lähteä kaupungille shoppailee mutta taitaa se nyt jäädä kun en uskalla mihinkään lähteä. Koko ajan vaan odotan että koska alkaa kivut ja kunnon vuoto. :'( Kunpa se näkemäni uni ei nyt sitten toteudu. Pelottaa.

kirppu luultavasti 8+5
 
Hyvää naistenpäivää kaikille myös multa :flower:

toiveikasodottaja: voi kurja. Toivotaan ettei ole mitään vakavaa. Kyllä noi vuodot aina säikäyttää, itselläni oli parina päivänä rusehtavaa vuotoo ja kyllä silloin mietitytti, et mitä tää ny on. Voimia ja positiivisia ajatuksia. :hug:

Emilyn: mulla hieman sama ku sulla eli maha kyllä toimii, ummetuksesta ei mitään tietoo. Onhan se aina toiminu hyvin, mut nyt on kyllä lisäkertoja päivittäin. Mulla kuuluu päivittäin ruokavalioon ruisleipä, puuro, marjoja ja hedelmiä veden lisäks. Eli toimimisedellytykset on ainakin hyvät. =)

Masun näkymisestä... Mulla mahtuu vanhat farkut hyvin, mut johtuu varmaan siitä et niissä oli jo n.5cm ylimäärästä vyötäröllä viimevuotisen laihtumisen johdosta...köyhällä kun ei ole varaa aina ostaa sopivia. Hyvähän se tietty on kun on sopivia vaatteita pitkäks aikaa. Alavatsa mulla on aina ollu ja jo kaks lasta ei sitä mihinkään hävittäny, mut eipä muut osaa aavistaa mitä sen alla on jos en kerro ;) Isompien tyttöjen mallisto on muuten hyvä kun paidatkin on valmiiks hieman pidempiä ku ns. normaalien, ei maha pilkota isompanakaan :D
Eiköhän toi maha ala näkyä ulkopuolisille jo viimeistään kesällä. =)
 
Hyvät akkoitten päivät täältäkin B)
Mä oon pakannu ihan kauheesti täällä jo, käy vielä niin et kaikki on pakattu etuajassa tätä menoo :D Oon vaan NIIN intona.... Vitsi viikon päästä ollaan jo uudessa kodissa :heart:

Keskiviikkona on se np-ultra, mitäköhän sinne osais varata rahaa mukaan? Yksityisellä siis on. Onko jollai kokemusta? Niissä on kyl varmaa aika hintahaitari ei paikoissa :p
Nyt ois sit noiden neuvolan laskujen mukaan toi maagiset 12 viikkoo täynnä, uskaltaa jo pikkusen huokasta...

Liina ja pikku 12+0
 
Hyvää naistenpäivää! :flower:

Mulla muutaman päivän ajan vihlonut tosi ilkeesti tuonne alavatsaan, vähän niin kun menkkojen aikaan. Osaisko kukaan sanooo mistä johtuu ja pitäiskö olla huolissaan? :eek: Koko ajan mietityttää että onko jokin vialla?!
 
memmy eikös noi kaikenlaiset vihlasut ja varsinki menkkamaiset kivut kuulu asiaan. Kohtu se siellä kasvelee, niitä kipuja oli mulla ainaki tosi paljon n. viikoilla 4-7. Ole ihan huoleti vaan, ku ei mitään runsasta vuotoa ole :)
 
Ihanaa sunnuntaita kaikille..

Musta tuntuu että tuun hulluksi,kokoajan saa olla syömässä jotain että saa pidettyä pahoinvoinnin kurissa,mä en yleensäkkään ole tottunut tälläseen naposteluun....
Illat mulla sitten menee niin ettei hirveemmin ole pahoinvointia olleskaan mutta silti
saa syödä samalla tavalla.Mulla ei lisäkiloja ole vielä tullut ainakaan,kaikki kuluupi
mitä olen syönnytkin ;) Jännää vaan seurailla kun tämä kolmas raskauteni että
miten kaikki meneepi.Kuitenkin eri tavalla mennyt raskaudet,myös verrattuna tähän
raskauteen myös.

Annu & masu-asukki 7+2 :heart:
 
Myöhästyneet naistenpäivät kaikille :heart:
otin sitten eilen mammahousut käyttöön ja voi piru kun on mukavat jalassa :D
taas kun on muutaman päivän ollut poissa täältä niin hirveesti tullut tekstiä ei millään kerkee lukeen nyt kaikkea...
Mulla on kotona sellanen paksu vauvakirja niin luin siitä että kun vauvan sydämmenlyönnit on havaittu ultrassa viikon 6 jälkeen niin keskenmeno prosentti pienenee 3%...tiedä siitä sitten!!??
keskiviikkona onkin sitten ensimmäinen lääkäri käynti ja pääsee kuulemaaan sydämen sykkeet :heart:
Meillä ei kuuneltu neuvolassa kun olin käynyt siellä varhais ultrassa niin neuvola täti oli sitä mieltä että ei lähdetä niitä metsästämään kun on jo sikiön sijainti todettu...jälkeenpäin kyllä vähän harmitti kun en vaatinut sitä niitä katsomaan...
täällä on edelleenkin oireetonta...väsymystä kyllä on mutta pahoinvoinnilta ollaan vältytty onneksi ja eiköhän se olis jo alkanut jos olis alkaakseen!!!??
Lähden tästä nyt kummitytön 4v synttäreille...
mukavaa sunnuntai päivää kaikille!!!!
cristiina ja masu-asukki 10+3 :heart:
 
Huh, oli paino pudonnut 1kg kun kävin aamulla vaa´assa.. Kun kertoilin, että tuli tuossa ekoilla viikoilla 4kg lisää. Neuvolakäynti tosin oli sen painopongahduksen jälkeen joten neuvolan seurannan mukaan kilot voi hyvinkin jäädä lisääntymisen kannalta alle kymmeneen :D Ehdin kyllä jo itsekin huolestua, että paisunko nyt jotenkin tavallista enemmän kun esikoisesta tuli alussa vain pari kiloa lisää.

Luin jostain että turkinpippurit helpottas pahaa oloa joten niitä nyt mussutan :whistle:

Joku kyseli alavatsakivuista niin mulla meni koko viime raskaus menkkamaisten kipujen parissa. Siltä osin huijausta, että vaikkei vuotoa ollut niin kipuja kyllä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Luin jostain että turkinpippurit helpottas pahaa oloa joten niitä nyt mussutan :whistle:
No auttaakos turkinpippurit ? Mä otan sokeria veden seassa ihan pieniä määriä,eli lämpimään veteen sekoitettu sokeria jonkin verran,se tasottaa sitä sokerin heittelyä ja auttaakin aika hyvin,toistaseksi ainakin,mutta silti saa tätä napostelua harrastaa...

 

Yhteistyössä