***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Ja jatkuvasti putkahtelee esiin lisää lokakuisia, hienoa että meitä on näin monta ja tervetuloa minunkin puolestani =)

Liina81 Ei kukaan aja sua täältä syyskuun klubiin.. En ainakaan usko :D

Kärppä Toivotaan että ne on sitten ollu jotain supersiittiöitä, tai että kyse on jostain muusta kuin tuulimunasta.. Olisi kyllä niin väärin. Tiedän kun itse on aivan varma viikoista ja hedelmöittymisestä ja lääkärit ja muut vaan väittää että lapsi on saanut alkunsa joskus muulloin. Näin kävi esikoista odottaessani... Tsemppiä

Jahas, ja meikäläinen oli maanantaina töissä! (hurraahuutoja kiitos) Parin tunnin varovaisen ja kevyen kuormanpurun jälkeen tuli maha niiiiiiin kipeäksi että kyyneleet virtas.. Pääsin onneksi tauolle ja sitten istuskelinkin koko loppupäivän kassalla.. Olo ei ollut mitenkään päin hyvä. Oksensin neljä kertaa. Vatsaan koski koko loppupäivän, mutta hellitti aina kun pääsi lepäämään.

Eilen en kyennyt olon takia menemään töihin, ja tänään piti sitten lääkäriin mennä. Sain 6 viikkoa sairaslomaa ja käskyn tarkkailla omia syömisiä ja juomisia ja kirjata ylös mikä pysyy sisällä ja mikä ei. Nyt on paino tippunu torstaista kaks ja puoli kiloa, joten tiputus, here I come. Yritä tässä nyt pysyä positiivisena. Huoh.

Kun soitin töihin ja ilmoitin pitkästä saikustani, pomo kysyi niin helvetin äkäsenä että onko mulla sairaslomatodistusta... Teki mieli sanoa pari kaunista sanaa..

Miehet..

Miten voi paino pudota 6 kiloa, ja vatsa ja rinnat silti kasvaa?? Mä olen niiiin varma että mä odotan kaksosia.

Nyt taas osmosalia nauttimaan.

KP ja Tahvo 9 + 6
 
Kärppä - Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin! IIIIso tsemppi hali sinne :hug:

Liina - Pysy juu täällä vaan! Ei me sua mihkään ajeta!!

Katiapatia - Kovasti jaksamisia sinne pahoinvoinnin keskelle!

Naurukohtaus - Mä syön kanssa foolihappoa.. Tosin ihan käsikauppa lääkettä. Esikoisen odotusaikana sitä suositeltiin. Foolihapon puutehan tosiaan saattaa aiheuttaa epämuodostumia ja lisää keskenmenon riskiä.

Ummetuksesta - täällä siitä on kärsitty jo monta viikkoa |O . Nyt alkaa vähän helpottaa kun olen väkisin joka aamu syönyt luumu piltin.... Se on aivan kamalaa mutta auttaa. Ja vettä vettä ja vielä kerran vettä!

Omaa (.)... Mies kysyi tänään, että kuinkas monta vauvaa tuolla sun mahassa on... Siis kun tää on aivan valtava!! Katselin tuossa kuvia esikon odotus ajoilta ja maha oli saman kokoinen joskus puolenvälin tienoilla... Huoh...!

Ystäväpiiriin on nyt kolmenpäivän aikan syntynyt kaksi vauvaa :heart: Tänään käytiin toista katsomassa... Pienen pieni poika oli 2vrk vanha ja niiiiiiin ihana ja pieni :heart:

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan. Aamulla neuvolaan.

Emppu & Papunen 9+3
 
ensin pari kannanottoa näihin ultrajuttuihin... eli siis mulla ultrattiin tuossa reilu pari viikkoa sitten, näkyi syke ja lääkäri kirjasi katkaravun pituudeksi 4mm, jonka jälkeen merkkasi raskauden kestoksi 5+5. eli siis voi näkyä syke jo silloin. sitten sellainen asia, et oliko ultraaja kuinka ammattitaitoinen? meillä kävi niin, että alkaessani odottaa toista lastamme sain ajan varhaisultraan kunnalliselle puolelle lasketun ajan määritystä varten. no, kävin siellä ja täti ei löytänyt asukkia lainkaan, vain pelkän pussin, ja totesi vain, että saattaa olla tuulimuna, selviää muutaman viikon kuluessa, jos vuoto alkaa..... no, jotenkin en sitten uskonu siihen, ja tilasin ajan yksityiselle samalle illalle, ultrattiin, löytyi vahva syke ja vaavilla viikkoja 6+2. Että sillee...

sit muita kuulumisia. kävin tänään neuvolassa. kauhee nippu tuli papereita ja esitteitä mukaan. hb oli 140 ja verenpaine 144/76 (huh huh), ja paino.... :x varattiin aika np-ultraan, joka on sitten 14.4 ja samoin lääkäriaika 17.4. ja sitten pitäisi mennä verikokeisiin ja sokerirasitukseen.... sykkeitä ei toki ees yritetty kuunnella, kun viikkoja tänään tasan 7, ja kohtu vielä taaksepäin kallistunut.

ja sit nukkumaan, ennen kun ehtii taas tulla nälkä... :D
 
Katiapatialle pitää vielä näin päivän lopuksi lähettää tsempit! Mä olin viime viikolla jo osastolla muutaman päivän tän pahoinvoinnin ja oksentelun takia, mutta eihän sinne kyllä kiva ole joutua. Esikoisesta olin neljä kertaa, mutta pahoinvointi alkoi vasta joskus viikolla 8 tai 9, ja nyt tätä on jatkunut jo useamman viikon. Ei ole kivaa ei, mutta jokainen päivä on lähempänä sen pahoinvoinnin loppumista! :hug:
 
Iltoja vielä, nukkuun kernaasti lähtisin vaan neiti haluu kattoo titinallen loppuun ky typeryyksissäni menin vähäs aikaa päälle laittaan et saan iltatoimet tehtyä :LOL: Ja jos joku tätä aikaa ihmettelee, niin joo, meillä on hieman liukuvat nää ajat mulla ja neiteellä, yleensä kyllä ollaan jo koisaamas, mut aniharvoin ilman mua nukahtaa kun perhepedissä viel nukutaan..siinäpä sarkaa syksys omaan sänkyyn opettaa, hennoo muuten tulla ahasta jos vauvaki yöt tississä ja toinen toisella puolen,saattaa mies joutua jo sohvalle :D

Mutta Kärpälle tsemppiä, kyllä joskus mahottomaltakin tuntuva voi muuttua mahollises ja toivotaan parasta =) :hug:

Käytiin tos illalla elokuvissa kattoon "Tummien perhosten koti" ja tarkemmin nyt kertomatta, jos joku ei oo nähny niin mun kohalla oli kyllä vikatikki.. oon niin tajuttoman herkkä et oikin ahisti ja itkua väkisin pukkas tuleen yhes kohas et ei kiitos enää ikinä kyseistä leffaa, vaik pääpiirteittäin iha hyvä olikin, mut ne karmeet kohat ei sit sopinu olleskaan.. :ashamed:

Täällä vain paino lisii ja ruokahalu ku hevosella, siis voin vetää koko ajan ja rajottaa iha pitää ettei ny karkaa homma käsistä ja alkaa viimeinkin liikkuun ja jättää tekosyyt sikseen.. neuvolatäti vain totes et se on terveen merkki hyvä ruokahalu :LOL:

Mites muut keillä ultrakuva pienestä, hiplailetteko ja katteletteko sitä usein? Mun on ihan pakko monesti päivään kaivaa esille ja ihailla, on jotain niin suurta ja ihmeellistä vaik pieni vielä onkin :heart:

Mut nyt nukkuun, titikin meni, joten öitä =)

Hipsuli ja nappula 9+1
 
ninnis86 Meillä on 1v7kk poika. Häntä odottaessa oksensin kyllä lähes koko raskausajan, synnyttäessä viimeiset kerrat, joten oman kokemuksen mukaan ei ainakaan poikaa odottaessa ole helpompi raskaus. Tai jos se oli helpompaa niin mitä se tytöstä onkaan.. :D Itse olen pähkäillyt, jos nyt vaikka odottaisikin tyttöä kun oireita ei kovin vielä ole. Viimeksi en kyllä näin aikaisin edes tiennyt olevani raskaana, eli oireetkin alkoivat myöhemmillä viikoilla.. Niitä "odotellessa".

kukkis2
Olen myös poikani kanssa kotona, mutta teen keikkahommaa vanhainkodilla viikonloppuisin ja miehen lomien aikana samassa paikassa missä olin sijaisena ennen äitiyslomaakin. Työ on kolmivuorotyötä, mutta öitä ei kovin usein ole, kun on yksi vakiyökkö talossa. Minä olen ennen tykännyt noista öistä, mutta nyt kolmen yön jälkeen tuntui etten yksinkertaisesti enää pysty niitä tekemään. Ehkä yksi yö vielä menisi, mutta kolme oli liikaa. Palkkaahan niistä saa mukavasti, ja työ öisin on helppoa, mutta valvominen tuntui todella uuvuttuvalta, kun muutenkin on normaalia väsyneempi. Onneksi ei kovin usein tarvi töissä käydä :D

Kärppä Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja ultraaja olisi väärässä. Minä viime viikolla soittelin alkuraskauden ultraa, sanottiin ettei ennen 7viikkoa kannata tulla, ettei turhaan huolestu jos mitään ei vielä niin aikaisessa vaiheessa näykään. Riippuu varmasti paljon laitteista ja ultraajasta kuinka aikaisessa vaiheessa sikiö näkyy. Vielä on toivoa! Tsemppiä! :hug:

Soittelin tänään taas aikaa varhaisultraan, kun viime viikolla eivät suostuneet aikaa antamaan kun viikkoja oli vasta 6. Sain 18päiväksi ajan, mutta käski soittaa huomenna illalla uudestaan, kun joku myy gyne antaa huomenna vasta lisää aikoja. Voisin siis päästä uähän jo ensiviikolla mahdollisesti :) Neuvolaankin kai pitäisi pikkuhiljaa alkaa soittelemaan, jos ensi viikolla sitten :)

Nyt nukkumaan, aamulla pitäisi klo10 mennä pojan kanssa kerhoon.. :)
 
Liina81 Tottakai saat jäädä lokakuisten pinoon, turhaa sitä enää pinoja alkaa vaihtelemaan.. ja eihän sitä koskaan tiedä milloin kenekin vauva päättää syntyi. Tuskin ne miettii, että äidit on nyt lokakumasuissa, ettei saa ennen/jälkeen sen syntyä :D
 
Huomenta :)

Voihan vitsi kun saisi joskus nukkua edes yhdeksään..Silmät ristissä olen.

Kärppis mä kyllä edelleen uskon että kaikki on mahassa hyvin ja parin viikon päästä siellä uiskentelee pieni katkarapu jolla sydän hakkaa :) Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon :hug:

Ja Liina tottakai jäät tähän pinoon :D

Eilen oli neuvola.Täyteltiin lippusia ja lappusia ja oltiin koko laumalla siellä.Oli ihan mukava vanhempi hoitaja tällä kertaa :) Ja kuunneltiin sydänäänetkin kun lupasin että en huolestu jos niitä ei saada kuuluviin.Ja siellähän pieni höyryveturi jumpsutti :heart: Seuraava neuvola onkin vasta toukokuun lopussa.Ja hoitaja laittoin mut poikkeuksellisesti lääkärineuvolaan jo nyt kun mulla on se astma.Vaikka samat lääkkeet mulla on ollut myös aikaisemmissa raskauksissa ja aina on sanottu että tärkeintä on että vauva saa happea.No kyllä se mulle käy mennä taas kuuntelemaan sydänäänet :D Sitten laitettiin ultralähete :) Mä kieltäydyin siitä verikokeesta mikä tehdään nykyään np-ultran yhteydessä.Olen kuullut että se antaa todella paljon vääriä hälytyksiä :/

Jassoo nyt pitää kipitellä kahvipannulle :p Ai niin se hoitaja oli tosi ihana kun sanoi että maalaisjärkeä kannattaa käyttää noissa ruoka-asioissa eikä hysterisoida niistä.Kunhan nyt ei ala vetämään joka päivä maksalaatikkoa.
 
FPI
Huomenta!

Kärppis, toivotaan, että kaikki ois hyvin eli älä tosiaan vielä heitä toivoasia, tsemppiä hurjasti!

Liina, tottakai jäät tähän pinoon!

KerroTokiLisää, kiva, et oli mukava neuvolakäynti! Vähän muakin on ruvennu mietityttämään se np-ultran yhteydessä otettava verikoe sitä Down-seulontaa varten, että oisko parempi, jos ei tietäiskään, etenkin, jos ei ole edes välttämättä oikeessa...

Omaa napaa...aivan karsee olo nyt ja eilen illalla...en tiiä mitä tästä työnteosta tänään tulee, uh huh.

Anyways, mukavaa torstaita kaikille!
;)

FPI+ Pikku-Pepe (Pikku-Pörris muuttuikin loman aikana Pepeksi, ainakin miehen mielestä) 9+3
 
Piti kysyä tätä teiltä fiksuilta.... Jos olen ottanu noi vitamiinit ja oksennan puolen tunnin kuluessa, niin jääkö niistä vitamiineista mitään talteen?? Vai pitääkö taas ottaa uuet?

Ja te jotka syötte noita odotusajan vitamiineja kaks päivässä, otatteko ne kaks kerralla vai toisen aamulla ja toisen illalla?

Huomaa että musta tulee mökkihöperö kun ajatukset alkaa olla tätä luokkaa...

Kat ja tahvo 10 + 0
 
tänään kauan odotettu ensimmäinen neuvola,jeiih:) toivottavasti on kiva tätsy,harmittaa kyllä kun mies ei pääse mutta ehkä sitte toisella kertaa. Huomenna pääsee heti aamu tuimaan kurkkaan pientä toukkaa:) toivottavasti siellä kaikki on hyvin ja JOKU!
 
AinoAmanda
Karppis, toivotaan etta siella kaikki kuitenkin ok! :hug: Itsellani oli taman raskauden alku aika samankaltainen, ja olin jo taysin kintaat tiskiin heittanyt. Luulin, etta olen yli 6vk kun eka kerran ultrattiin, mutta silloin ei ultrassa nakynyt kuin tyhja sikiopussi, ei ruskuaispussia eika alkiota. Minulla on takana jo kaksi aiempaa keskenmenoa, ja olin jo aivan varma etta sama juttu oli taas tapahtumassa. Laskut piti minullakin pitaa muka paikkansa, eika toivoa juuri nayttanyt olevan. Kymmenen paivan paasta ultrattiin uudestaan ja sielta loytyi kuin loytyikin se pikkuinen ja silla terhakka syke. :heart: :heart: Sikioiaksi ultraaja arveli silloin 6+3, eli viikon vahemman kuin mita olin odottanut. Lueskelin netista ja nayttaa, etta vahan joka vaiheessa voi olla eroja tassa alkuraskaudessa, esim. ovulaatiotestin plussasta munasolun irtoamiseen, siittioiden elinajassa elimistossa, siina kuinka kauan se hedelmoittynyt munasolu sinne kohtuun matkustaa.. Pidan peukut ja varpaat pystyssa, etta sinunkin tarinasi paattyisi (tai siis alkaisi) yhta iloisesti kuin omani tahan asti. Tsemppia! :hug:
 
AinoAmanda
Karppis, viela yksi juttu. Minulla silloin kun kyseessa oli tuulimunaraskaus, raskaustestin plussa ei koskaan tullut vahvaksi. Talla kerralla taas kun testasin, plussa oli sen ensimmaisen ultran jalkeen tosi selkea. En tieda mitattiinko sinulta raskaushormoni arvoja, mutta jos ei tuolla tavalla voi ehka saada vahan osviittaa sitta mita tuleman pitaa. (Joskaan se mikaan 'diagnostinen' testi ei kylla ole!) Tama vain siksi, silla tiedan tosi hyvin miten raastavaa se epatietoisuus on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Auts jos lukaiset tätä ketjua, yritin pistää sulle yyveetä, mut sulla on kuulemma kansio täys.. :ashamed:

Oisin tahtonu kuulla sun kokemuksesta.. Millä viikoilla sulla näkyi mitäkin.. Muistelen, et sulla epäiltiin samaa kuin mulla tänään... :snotty:
moikka nyt on tyhjennetty... kysele vaan mitä haluat =) mulla kanssa alkuun sanottiin jopa 3 kertaa että ois tuulimuna
 
Hei auts kuinka sulla kolmeen kertaan ehdittiin tuulimunaa epäillä? Kävitkö kuin aikaisin silloin ekan kerran? B)

Joku kyseli ultraajasta... Ihan yksityisellä kävin. Laitteesta en osaa sanoa, kuinka hyvä oli. Semmoinen 90-luvun tietokoneelta näyttävä häkkyrä. :saint: Harmittaa, kun en tajunnut kysyä tuosta ruskuaispussista.

Muutoin lueskelin eilen jo vähän liikaakin kokemuksia tuulimunista ja niiden kauhuskenaarioista... Onhan siellä mahkuja. Tai sitten ei. Jotenkin mun pää käskee uskomaan siihen ei-vaihtoehtoon. Tiedä sitten, onko itsesuojelua vai mitä.

Tissit ei (yllättäin?) ole tänä aamuna ihan yhtä turvoksissa kuin tähän asti. ...tosin niissä on tähänkin asti ollut jonkun verran tulee ja menee -meininkiä. Edelleen kipeähköt ja nännit tuntee jotain. Se on mulla uutta ja erilaista, sillä normaalioloissa ne on ihan tunnottomat. =)

Pahoinvointia oli eilen illalla, kun menin nukkumaan. Hetken aikaa oli tosi huono olo, ukko haki mulle jopa ämpärin lähelle. Mut tänä aamuna ei... Voip olla, että tuo pahoinvointi siis johtui antibiootista, joka mulla päättyi tiistaina. Eli eilen vielä ollu rippeitä siitä elimistössä, tänä aamuna ei. Nyt on aika normaali olo. Ei mitenkään erityisesti "ehdottomasti raskaana" -olotila. Vuotoa ei ole yhtään eikä myöskään vatsakipuja. Tietenkään. ...mä epäilen, että joudun kuin joudunkin loppujen lopuksi siihen käynnistykseen. Mites muutenkaan, kun oon kaks viikkoa ollut sydän kurkussa noiden vuotojen vuoksi. Mr Murphy strikes again. :xmas:

Ukon kanssa eilen illalla laskettiin ja saatiin, että ihan maksimissaan voisi olla kolmen päivän heitto tuossa hedelmöittymisessä. Mut sekin vetelee jo aika "ihmeitä tapahtuu" -rajoilla. Mulla oli 9 päivää siitä, kun epäilin/uskoin ovuloineeni pientä ruskeaa vuotoa puolen päivän ajan. Luulin, että menkat alkaa, mut sit se loppui kuin seinään runsastumisen sijaan. Siitä kaks päivää eteenpäin tein ekan testin, johon sain viivanpaikan. ...minusta siinä viivassa ei siis ollut väriä. Siitä seuraavana aamuna tein uuden testin, johon sain haaleista haaleimmin väriä. Siitä kaks päivää eteenpäin tein ekan kunnon viivahaamun, josta vasta uskoin olevani raskaana. ...ja siitä kaks päivää eteenpäin tummemman, mutta selkeästi haalemman kuin kontrolliviiva. Sit odottelin tuohon viime viikon keskiviikkoon, jolloin jostain syystä oli pakko saada tehdä testi (noiden vuotojen jälkeen...). Viivat oli ihan yhtä tummat (testi oli joku 25 ...mitä ne yksiköt per mitäkin sitten olivatkaan, aikaisemmat oli herkkiä eli jotain kymppisiä ).

Mut ukon kanssa pähkäiltiin, että tuo mun ihan eka testi ois osunut just sen 8 päivää (eli sen, mikä testissä luvataan aikaisimmaksi mahdolliseksi päiväksi) sen hedelmöittymisen jälkeen, JOS se ois myöhästynyt. ...muutoin ois ollu 11. päivää sen jälkeen. Tuo eka vuoto ois ajoittunut nätisti kiinnittymisvuodon kohdalle (jos semmoista oikeesti on olemassakaan..) eli 6 päivää hedelmöittymisestä (verrattuna toiseen 9 päivään). ...tästä pähkäiltiin, että ois mahdollista (tosin superuimareilla, jotka ois pitäny kestää sunnuntailta keskiviikolle mussa, mahdollisesti lauantaista keskiviikolle), että hedelmöittyminen ois tapahtunut vasta 3 päivää oletettua myöhemmin.

Mut riittäiskö tuo kolmen päivän myöhästyminen? Oiskin ollut eilen 5+6 tai todennäköisesti 6+0 ...ei taitais... :(

Juh, en tiiä. Mä taidan vetäytyä tästä ketjusta toistaiseksi. Käyn moikkasemassa teitä viimeistään sitten, kun tiiän tulokset. Mut tällä hetkellä mut vois poistaa tuolta alun listasta... :snotty: Tuo 28.10. ei todennäköisesti pidä paikkaansa sitten joka tapauksessa, menee homma suuntaan tai toiseen. Ekan neuvolan peruutin kanssa tänään ...varaan sitten uudestaan, jos on tarvetta.

Kiitoksia kaikille tuesta. :flower:
 
Katiapatia mä syön niitä multabsin raskaus juttuja ja heitän suuhuni ne kaks kerrallaan B) En kyl tiä kuuluuko niin toimia... mut tuskin sillä niin väliä.. vai?

Meil on tääl sellanen pahvilaatikko luola et huh huh! Mä tossa siirtelin joitakin laatikoita ja alko ihan sikana pistää nivusesta... taidan jättää ukolle noi painavat nostelut. En uskalla ottaa riskejä.
Oon ihan intona menossa sinne meidän taloon jo, kohta kaikki pakattu :whistle: Onneks ens viikonloppuna päästään! Ihanaa kun kesällä on sit oma piha :heart:

Liina ja pikku 11+5
 
Pitipä sitten täälläki tilata aika ultraan, kun eilisestä asti on tullut tiputteluvuotoa ja valitettavasti sitä kirkasta :'( . Lisäksi on selkä- ja mahakipua. Illalla olisi se aika, pelottaa :( ! Mutta pakko saada mielenrauha, kävi miten kävi...

Iltaa odotellessa,
Lutumutunen
 
Kärppä :hug:

Täällä saattais olla pahoinvointi jo helpottamaan päin. Nyt tietty ku kirjotan tällain tänne ni johan rupeaa yököttämään :LOL: Tosin kävin vanhemmilta hakemassa jonkun flunssapöpön ja nyt sit yskin ja niiskutan koko ajan.

Mieki oon syöny niitä Multitabsin Raskaus-tabletteja yhden päivässä, mut neuvolantäti sano et ehkä maaliskuu kannattaa vielä syödä, mut sit kuulemma ei oo tarvetta. Ihmeellistä, et näistäkin on niin erilaisia ohjeita ja mielipiteitä.

Kauheesti on alkanu pelottamaan se ens viikon nt-ultra. Et mitä jos siel ei näykään mitään elävää...? :/
 
Kärpälle: voimia ja toivotaan edellen parasta, ehkä maailmassa tapahtuu ihmeitä :hug:

Mä syön Ladyvitaa sen kolme tablettia kerrallaan, en ole viittiny jakaa useempaan kertaan. Vointi on ollu ihan ok, mitä nyt oottelen, et josko mäkin joudun oksentaan. On nimittäin eskarilainen oksentanu aamulla aamupalansa päiväkodilla ja kotonakin pari kertaa. Siellä on puolet ryhmästä kipeenä ja taitaa olla herkästi tarttuvaa lajia. En millään viittis alkaa asua pöntöllä ku ei ole muutenkaan tarvinu. Raskaudesta johtuvan nyt ymmärtää ja varmaan kestäsinkin.
Et voimia vaan kaikille jotka kamppailee oksua vastaan :heart:

Mäkin varasin sit uuden ultra-ajan. Meillähän ne tehdään neuvolan kautta, itse ei saa soittaa siis kunnallisella puolella. Ultra on sit 2.4 ja siellä kuulemma arvioidaan tarvitaanko sitä rakenneultraa ollenkaan :eek: Jos sitä ei mulle myönnetä, niin puhuttiin jo miehen kanssa, et menen yksityiselle sit ehkä joskus rv30, vois kysästä samalla sukupuolesta ;)

Hei, onko muilla kokemusta reikien paikkaamisesta odotus aikana??????
Kävin hampulääkärissä ja esitietolomakkeeseen kyllä laitoin, et raskaana ollaan, mut onkohan niistä puudutteista mitään haittaa?? Ei lääkärikään sanonu mitään ja mä en tajunnu kysyä. Menin nimittäin tarkastukseen ja se vaan sano, et paikataampa toi reikä samalla. Jos joku viisaampi osais kertoo, oli nimittäin mun eka varsinainen paikkaus... =)

FPI: onko migreeni vaivannu??
Mulla on migreeniä ollu jo yläasteikäsestä asti, mut se on vähentyny jonkin verran. Tohon vaikuttaa varmaan sekin, et horminikierukka vähensi ja raskaudet myös. Kurja vaiva kuitenkin.
 
Jasmara

Mulla oli viime raskaudessa juurihoito eli ekoilla kerroilla puudutettiin rutkasti, ei heti edes auttanut ja seuraavalla kerralla puudutus tehosi ja tuhottiin hermot, jonka jälkeen ei enää tarvinnutkaan puuduttaa. Puudutus siis ok mutta kuvien ottaminen ei suositeltua, mutta peruspaikkausta varten tuskin kuvia tartteekaan.
 
KÄRPÄLLE iso halaus, toivotaan vielä parasta. On kyllä ihan ymmärrettävää, että sitä itse haluaa henkisesti valmistautua pahimpaan. Kunpa kuitenkin kävisi vielä hyvin.

Tuolla syysmassukoiden puolella kävin vähän kurkkimassa, ja siellä oli juttua työmotivaation vähenemisestä. Mulla on kanssa tällä viikolla ollut sitä havaittavissa. Aamulla ei kiinnostaisi lähteä töihin ja päivän aikana ei tahdo oikein paljon saada aikaan. Vähän sellasta väkisin pakertamista. Onko teillä muilla samaa? Varmaan se on ihan normaalia, kun ajatukset on muualla, mutta olisi se kiva löytää edes vähän motivaatiota, että jaksaisi vielä tässä sen muutaman kuukauden jatkaa edes suunnilleen entiseen malliin.
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Oon vietellyt hiljaiseloa ja vaan taustaillut, kun ei oikein oo mitään erikoista kerrottavaa. Odottelen tuota ensi maanantain neuvolaa, jos vaikka kuuluisi jo sydänäänet tai jotain. Saisi vähän konkreettisemmaksi tämän raskauden. :) Vuotoja ei oo ollu nyt moneen päivään, joten jos vaikka ihan säikähdyksellä oltaisiin selvitty. Pahaolo on lisääntynyt ja väsymys kanssa, ja tissit on tosi arat, joten ainakin oireita vielä riittää.

Jasmaralle tuosta hammaslääkärissä käynnistä sen verran että kyllä voi puuduttaa vaikka ois raskaanakin. Miulta revittiin viisaudenhampaita kun odotin keskimmäistä, ja silloin ainakin puudutettiin.

Kärppänä heinälatoon ja lutumutunen :hug: Toivotaan parasta.

Eipä sen kummempia, voikaa hyvin.


 
keltsi
Joku kyseli ummetuksen vaivaamisesta, niin voin ilmoittautua joukkoon! Aikaisemmassa elämässä ei ole ollut mitään ongelmia kyseisen asian suhteen, mutta nyt on suuren työn takana tuo kakkonen... Täytyy alkaa syödä extramäärä puuroa ja kokeilenpa kehuttua luumusosetta myös!

Tsemppiä kaikille! :)

keltsi rv 9+4
 
Eka neuvola käynti takana! Normi käynti ja kaikki arvot hyviä ja täti yllätti ja halusi kuitenkin kuunnella sydänääniä!! Ja siellähän se pieni sydän pompotti tuhatta ja sataa :heart: :heart: . Heidän doppler kuulemma lupaa äänet rv 10+. Siis äänet kuultiin, mutta mitään lukemaa ei vielä antanut. Täällä ollaan nyt niiiin pilven reunalla naama virneessä :D La. on neuvolan mukaan 4.10 eli päivää aiemmin kuin itse olin laskenut. Taitaa tuo karkausvuosi tehdä tuon. No sitten ultrassa selviää tarkemmin, se on kolmen viikon päästä.

Lutumutunen - :hug: toivotaan että kaikki on hyvin.

Nyt päiväunille. Väsyttää! Ainiin hb oli 145 et ei voi ainakaan siitä johtua! Mulla ei oo ikinä ollu noin hyvää hb:tä!!

Emppu & Papunen 9+5
 

Yhteistyössä