***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Kärppis toivon ja uskon että kaikki on hyvin mahassa :) Vuotaako paljonkin?

Mä juon kahvia juuri sen sallitut kolme kuppia päivässä :p Mulla sitä menisi pannutolkulla päivässä.Ja tänään söin ekaa kertaa yli kahteen vuoteen aamupalan :eek: Normaalisti ei maistu.

Uhmikset riehuu ja äidillä on pinna kireällä..

satu ja siemenperuna 9+jotain :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Kärppis toivon ja uskon että kaikki on hyvin mahassa :) Vuotaako paljonkin?

Mä juon kahvia juuri sen sallitut kolme kuppia päivässä :p Mulla sitä menisi pannutolkulla päivässä.Ja tänään söin ekaa kertaa yli kahteen vuoteen aamupalan :eek: Normaalisti ei maistu.

Uhmikset riehuu ja äidillä on pinna kireällä..

satu ja siemenperuna 9+jotain :heart:
Eilen oli taas eka päivä, sitä ennen oli pari vuotamatonta päivää. Aamuisin tulee vähän enemmän, mutta silti niukasti. Iltaa kohti katoaa taivaan tuuliin... Ei niin paljon, ettäkö tarvitsisin sidettä, mutta silti tulee. Ruskeaa, ei klönttejä ja yleensä ei kovia kipuja (toissa yönä oli ihan hetken aikaa niin kovat menkkajuilimiset, että herätin jo ukon ja sanoin, et nyt tuli keskenmeno. Mut se meni sitten ohi eikä sen jälkeen ole ollu kuin normaalia nippailua ja pientä juilimista välillä ).

Syyvaihtoehtoja on monia. ...toivottavasti huomenna selviää edes jotain. Suuntaan tai toiseen. ...alkaa olla hermo aika pinnassa asian kanssa... :snotty:
 
Heipähei täältäkin! Muiden kuulumisia olen käynyt lukemassa, mutta koskaan ei jaksa/ehdi kirjoitella omaa napaa.. Moni onkin jo nähnyt ultrassa oman kullannuppunsa ja onnea mukaan tulleille! Mulla on neuvola vasta viikolla 10, eli muutaman viikon päästä. Meidän neuvolassa kuunnellaan ainakin sydänäänet, niin hienoja laitteita kuin ultraa ei taida olla meidän neuvolaan saatu.. Mulla on eka ultra vasta viikolla 12, sitä odotellessa. Ei oikein voi uskoa todeksi koko raskautta vielä, mutta tieteenkin oireet muistuttaa vaavin olemassaolosta. Ruoka maistuu, mutta liian syömisen jälkeen tulee pää kipeäks ja huono olo, vieläkään ei maistu makea ja vissy on mun best friend tällä hetkellä. :LOL: Meidän kaksi lasta pitää mut kiireisenä ja lepääminen jää, mielialanvaihteluita on ja pari viikkoa sitten ollut kamala pahoinvointi veti mielen todella maahan, mutta nyt onneks helpottaa vähän, kun ymmärtää syödä kohtuudella ja ei mitä sattuu. Kiloja on tainut pudota pari kolme, sama olis tytön raskaudessa myös, mutta nyt olen kyllä kuntoillut oman jaksamisen mukaan ja omassa olkkarissa ltaisin puolentunnin hikilenkin teen crossarilla. Mutta nouseehan tuo paino varmasti, mutta yritän välttää nyt tuota makeaa ja muuta epäterveellistä, ettei loppuaikana olis ihan valas. Nimimerkillä kokemusta on.. :LOL:

Mä olen kertonut muutamille kavereille,suku ei vielä tiedä. Kaippa he ihan innoissaan ovat ja onnellisia puolestamme. Ainakin kummankin vanhemmat tykkäävät, vaikka lapsia onkin jo ennestään. meille on aina ollut itsestäänselvyys, että ison perheen tahdomme ja mies jo nyt puhuu neljännestä tai viidennestä lapsesta.. Huoh, selvittäis tämä raskaus edes loppuun ja vauva-aika, mutta toisaalta ihana, että suhtautuu noin. :D Ja kyllä suku tietää myös, että todella lapsirakkaita olemme ja lapset ei tässä ole, että ei tämä raskaus yllätys ole varmaan.
Omaa napaa tässä tuli vain, kaikille jaksamisia ja mukavia päiviä! :heart:
 
raskasuviikkoja pitäisi olla nyt 6+6 ja la 22.10. kolmas lapsi olisi tuloillaan, jos kaikki hyvin menee. ultrassa kävin vk:lla 5+5 ja siellä näkyi 6mm pitkä katkarapu ja ynnä syke.

mietityttää nyt vaan vähän sellainen asia, kun on pari päivää ollut jatkuvia selkäkipuja eri puolilla alaselkää, ei hirveän kovia, eikä öisin, mutta heti alkaa, kun nousen ylös, ja jatkuu iltaan saakka. mitään vuotoa ei ole ollut. onko kellään muulla jatkuvia selkäkipuja tai tietoa onko tällainen normaalia, ja vain kärsittävä?vai pitäisikö olla huolissaan?

huomenna on eka neuvola, mut siellä ei toki vielä edes kannata yrittää kuunnella sydänääniä. mullakin vielä sellainen taaksepäin kallistunut kohtu, niin kuuluu entistä huonommin. np-ultraan varataan kuulemma aika samalla käynnillä, jonnekin huhtikuun puoleen väliin.

mulla on maha niin pahasti turvoksissa, et laitoin tänään äitiyshousut jalkaan, kun jouduin lähtemään kotoa ihmisten ilmoille, kun muuten en mahdu enää kun verkkareihin, ja painoa on tullut kuukaudessa 5 kiloa!!!! ja sitä kun on entuudestaankin ainakin 5 kiloa ylimäärästä, niin tällä tahdilla lokakuussa mennään taas likelle sataa :p kääk! no, onneks imetys on aika hyvin aiemmin vienyt kiloja pois....

täytynee lähteä syömään, on taaas hirveä nälkä....jatkuvasti :D
 
Jälleen tyhmä kysymys kahden lapsen äidiltä :ashamed: Voiko mulla olla jo nyt liitoskipuja?Kun seisoessa ja istuessa alkaa tonne häpyluuhun ja nivusiin vihlomaan tosi ilkeästi mutta kun liikkuu tai makaa niin kipua ei niin tunnu?

Kärppis voisikohan sulla olla istukka kohdusuulla?
 
möhköfantti tervetuloa, mennään ihan samoissa viikoissa. Mulla on eka neuvola tänään klo 14. Alkuraskauden ultra on tuossa viikon päästä keskiviikkona.

Selkäsärystä olen minäkin kärsinyt aina vähän väliä, ilmeisesti ne kuuluu asiaan. nyt on alkanut tulla sellaista vihlovaa kipua aina jommalle kummalle puolelle vatsaa niin, että lonkkaan asti vihloo. varmaan jotain liitoskivun tapaista.

minullakin on muuten tuota turvotusta vatsassa. Painoa ei ole tullut lisää yhtään, mutta äitiyshousut on käytössä, kun farkut puristaa liikaa vatsasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Jälleen tyhmä kysymys kahden lapsen äidiltä :ashamed: Voiko mulla olla jo nyt liitoskipuja?Kun seisoessa ja istuessa alkaa tonne häpyluuhun ja nivusiin vihlomaan tosi ilkeästi mutta kun liikkuu tai makaa niin kipua ei niin tunnu?

Kärppis voisikohan sulla olla istukka kohdusuulla?
Tuo istukan sijainti on yks vuodon syyvaihtoehto. ...mut no.. huomenna selviää. Piti alunperin mennä vasta ens viikolla, mut eilen siirsin sen jo huomiseksi. Mulla on huomenna vasta 6+3 tai 6+4, mut toivotaan, että kaveri näkyy jo, jos on näkyäkseen...
 
Heips taas "pitkästä aikaan", olen seurannut teidän muiden kuulumisia taustalla mutten ole ite jaksanut kirjoittaa. Sairasloma loppui ja eilen palasin takas töihin. Edelleen aamuisin arabian halausta on ollut mutta muuten olo alkaa olemaan huomattavasti reippaampi. Masu on hiukan alkanut pömpöttämään ja rinnat tietty kauhean kokoiset melonit :LOL:

Huomenna vaihtuu taas viikko ja sitten tähdätään kohti viikkoa kymppi, jestas kun aika menee nopsaa :D

Tänään ärähdin työpaikan keittiölle kun myyvät täällä sellaisia valmiita voileipiä pakattuna muoviin ja kyselin etteihän ole sitten majoneesia tai tuorejuustoa välissä kun en voi syödä, sanoivat ettei muuta kun tavallista rasvaa. No siinä tyytyväisenä leipää mutustelin niin eikös sieltä löytynyt sitä hemmetin tuorejuustoa. Laitoin palautetta keittiöpäällikölle, että tuoteselosteet please... taidan olla tosi vauhko... :kieh:

Paljon tsemppiä kaikille ja onnellista odotuksen jatkoa!
Kuulumisiin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaneli-07:
Heips taas "pitkästä aikaan", olen seurannut teidän muiden kuulumisia taustalla mutten ole ite jaksanut kirjoittaa. Sairasloma loppui ja eilen palasin takas töihin. Edelleen aamuisin arabian halausta on ollut mutta muuten olo alkaa olemaan huomattavasti reippaampi. Masu on hiukan alkanut pömpöttämään ja rinnat tietty kauhean kokoiset melonit :LOL:

Huomenna vaihtuu taas viikko ja sitten tähdätään kohti viikkoa kymppi, jestas kun aika menee nopsaa :D

Tänään ärähdin työpaikan keittiölle kun myyvät täällä sellaisia valmiita voileipiä pakattuna muoviin ja kyselin etteihän ole sitten majoneesia tai tuorejuustoa välissä kun en voi syödä, sanoivat ettei muuta kun tavallista rasvaa. No siinä tyytyväisenä leipää mutustelin niin eikös sieltä löytynyt sitä hemmetin tuorejuustoa. Laitoin palautetta keittiöpäällikölle, että tuoteselosteet please... taidan olla tosi vauhko... :kieh:

Paljon tsemppiä kaikille ja onnellista odotuksen jatkoa!
Kuulumisiin!
Suuri osa nykyisistä tuorejuustoista on pastöroitu. :)

Muuten... teille, jotka syötte työpaikkaravintoloissa tai muuten ulkona. En tahdo aiheuttaa mitään hysteriaa tai kehottaa hysteriaan, mutta mun siskolta, joka tutkii näitä juttuja työkseen, just kuulin, että huomattavasti yleisemmin kuin juustoista tms. maitotuotteista, listeriaa löytyy pakastekasviksista.

Eli hernemaissipaprikat sun muut pitäs aina olla kypsennetty kunnolla ennen kuin niitä raskausaikana naamaan vetelee. ...siksi hän tästä mua varoitti, koska omana raskausaikanaan oli monestikin antanut ilman vaikutusta tästä omalle työpaikkaravintolleen huomautuksen, sillä niillä oli ja on siellä tapana pistää noita pakastekasviksia melkein jäisinä salaatteihin. ...eli jos syötte kebab-paikoissa, työpaikkaravintoloissa yms. salaatteja, kiinnittäkää ennemmin huomiota siihen, mitä siellä salaatissa on. Jos on pakastekasvisten näköistä juttua seassa, kannattanee jättää salaatit sillä kertaa väliin... :)
 
Kärppis, toivottavasti saisit huomenna hyviä uutisia! Pidän peukkuja.

Hyvä vinkki tuo vihannesten käytön varominen, en ollutkaan ajatellut noita työpaikkaruokalan salaatteja. Niissa on aika usein tota herne-maissi-paprikaa tai porkkanoita pelkästään sulatettuna. Täytyy vähän ruveta katsomaan tarkemmin, mitä valitsee salaattipöydästä
 
Listeriasta tosiaan, joku mainitsikin pakastekasvikset niin itse luin edellisen raskauden aikana artikkelin että Suomessa tehdyssä tutkimuksessa löydettiin pakastetuotteista joka neljännestä listeriabakteeria. Kannattaa tosiaan kuumentaa ne hyvin.

Tuorejuustot mua ihmetyttää, kun meidän neuvolassa sanottiin ja sieltä saaduissa lapuissakin lukee että ei mitään pehmeitä juustoja. Eli ei edes niitä pastöroituja. No, pelaan varman päälle enkä niitä juurikaan syö. Jos vahingossa jostain tulee, kuten viime raskaudessa, niin sillehän ei mitään mahda.

Itsekin lopetin kahvinjuonnin ja minua kyllä oksettaa pelkkä hajukin, kun mies sitä kuitenkin monet kerrat päivässä keittelee :x
 
Silleri
:attn: pitkästä aikaa jotain naputtelen ja tietysti (.) -juttuja...

Neuvola takana, piti äidille huijata kirjastoon lähtevänsä, kun ei vieläkään huvittaisi kertoa. Ihmeen vähän sitten ihmiset toisten vyötärönympäryksiä syynäilee, kun kiloja on tullut jo yli 5, eikä kukaan vieläkään kysele, vaikka mahakin on entiseen verrattuna tosi turvoksissa. Olen kyllä psykologisesti toitotellut jääneistä joulukiloista, ehkä se on hämännyt. :D

Pahoinvointi aaltoilee, eikä mitään oikein tekisi mieli syödä. Paitsi karkkia. Paha juttu. Aiemmilla kerroilla himoitsin hampurilaisia jatkuvasti.

Vähän jännittää, mitä vanhemmat tulee sanomaan, kun juuri äiti moitiskeli veljen perheen ratkaisua, heillä lasten ikäero 1v8kk ja on kuulemma liian vähän. Meille tulee sitten nuorimmille 2v4kk, onhan se enemmän... Käly joskus aikanaan huusi, kun vauva-ajatuksista kuuli, että EI KAI NYT SENTÄÄN ÄLKÄÄ NYT HULLUJA OLKO ja siis kolmas lapsi meille tulossa. Nähtävästi kaksikin liikaa? Anopinkin odotan enemmän kauhuissaan kuin innoissaan olevan. Että kivoja sukulaisia meillä! Muilla yhtä hauskoja?
 
"Huomenta"! |O Kolme yövuoroa kunnialla takana.. Nyt pääsee taas palaamaan tähän normaaliin kotiäidin elämään :D Kyllä tuo työnteko vaan rankkaa on! Huonoa oloa olen töissä yöllä potenut. Onneksi meillä valvotaan yöt yksin, niin ei ole kenellekään työkaverille tarvinut selitellä yökkäilyjen syytä..

Minä kerroin vauvauutisista minun äidille heti kun plussa testiin pärähti, samalla kuuli myös pikkusisarukseni ja isäpuoleni. Muutamalle kaverillekin olen jo asista kertonut, heille kerroin joulukuisesta keskenmenostakin, ja kertoisin jos tässäkin raskaudessa jotain kävisi. Isälleni ja hänen perheelleen, miehen vanhemmille ja sisaruksille meinataan kertoa vasta vähän myöhemmin, elleivät viikonloppuna asiaa itse tajua kun ollaan menossa kyläilemään. Luulen, että kaikki ovat osanneet tätä jo odottaakin, paitsi isäni =) Iloissaan kaikki varmasti ovat! Miellä molemmilla on isovanhemmatkin elossa, heidän reaktiostaan en tiedä, toivottavasti ovat iloisia puolestamme! :) Muille kavereille en varmaan edes meinaa kertoa, saavat sitten itse ihmetellä miksi paisun kuin pulla :LOL: Mies kertokoot omille kavereilleen kun siltä tuntuu, eli varmaan vähän ennen kun vauvan on tarkoitus syntyä, elleivät sitä ennen minua ison mahan kanssa näe :LOL:

Minä lopetin kahvinjuonnin kokonaan heti kun tiesin raskaana olevani. En kovin paljon ikinä ole kahvia juonut, lähinnä kylässä tai jos meillä joku on käynyt. Nyt ei edes tee sitä mieli, välillä pelkkä haju saa voimaan pahoin.

ninnis86
Meillä näyttäisi olevan sama laskettuaika :heart: Saman ikäisiäkin taidetaan olla :) Minullakaan ei oireita juurikaan ole, mutta ei poikaakaan odottaessa vielä näin aikaisessa vaiheesas mitään ollut. Luulen, että oireettomuus johtuu vähäisistä viikoista, kaikki varmasti on silti hyvin. Näin ainakin itselleni joka päivä sanon :D

Kärppä Toivottavasti tuo vuotelu ei ole mitään vakavaa. Minulla oli myös poikaa odottaessa useamman päivän ajan vuotoa (välillä aika runsastakin) ja kaikesta huolimatta syntyi terve täysiaikainen vauva. Joulukuisessa km:ssa vuoto alkoi heti runsaana ja kirkkaana verenä, lisääntyi koko ajan kipujen ja hyytymien kera. Ei ollut epäilystäkään mitä oli tapahtumassa.. Niin kauan kun ei ole kipuja niin uskon ja toivon kaiken olevan hyvin! Vaikka ymmärrän kyllä että pelottaa ja huolestuttaa.. Onneksi pääset pian ultraan. Tulethan sitten kertomaan, että vauvalla on kaikki hyvin!! :heart:

Tervetuloa jenni87, Milla7 ja auts! autsin vaiheita Mitäs nyt-osiossa olenkin lukenut ja jännäillyt. Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja vauvanalku on matkassa mukana! :heart:

Täällä haisee :x Vaipanvaihtoon suuntaan minä.. :LOL:

gibbon ja mytty 6+5
 
Hei taas kaikille =) Niin paljon tekstiä, et mahottomuus jaksaa lukea, mut sieltä täältä selaillen.. ;)

Tänään oli siis kauan odotettu eka neuvola ja oli kyllä tosi kiva käynti! Mieskin pääs mukaan ja tyttö saatiin mummulle ja papalle hoitoon, jotka luuli et mennään ihan eri asioille :D Kerrottiin kyllä kun tultiin ilouutiset =)

Elikkäs sitä normaalia papereitten täyttelyä ja läpikäyntiä ja kohokohta oli ultraus ja siellähän se pieni kulta köllötteli kaikes rauhas ja sydän löi tuhatta ja sataa :D Kaikki siis hyvin ja hyvin on oikeassa paikassa. Miten putos iso kivi sydämmeltä kun kuuli et kaikki hyvin :heart: LA muuttu sen verran et aikastu päivällä, eli on 7.10. Seuraava käynti 3 viikon päästä lääkärikäynti ja lääkäri taas ultraa, mahtavaa! Luulin ettei oo ku yks ultra näillä seuduilla, mut näköjään ne tosta vatsan päältä kattoo usein ja se kyllä passaa :D

Semmosia tänne ja olo on niin onnellinen kun olla voi :heart: Kaikille hyvää tiistaita toivotellen lähtee tämä tyttö ihaileen vielä pientä ultrakuvasta =)



 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

amalia81: siitä mun ultrasta... sydänääniä ei siis kuunneltu ainoastaan näin kuvassa sen, et sydän sykkii. Sano lääkärikin, et kato ny niin näät et siellä jotain on ja hyvin raskaana oot :LOL: Oli mukava lääkäri...

möhköfantti-83: on siis muitakin mun lisäks joilla on kohtu taaksepäin :D Vauvamasun ei pitäis meillä näkyä niin nopeesti ku sellasilla jolla kohtu on suorassa tai eteenpäin =)

KerroTokiLisää: kyllä mun mielestä voi jo olla liitoskipuja. Oon havainnu itsellänikin kerran pari jotain vihlontaa alapään luissa.

emppu80: et sit ostanu maksakastiketta kun mieli teki??
Mä ainakin käytän omaa päätäni ja syön lähes kaikkee mitä mieli tekee, jos haluan jauhemaksapihvejä niin teen niitä (söin kahdessa aikasemmassakin raskaudessa muutaman kerran maksapihvejä eikä mitään sattunu). En tiedä onko noita "sääntöjä" taas kiristetty, vaikka se maksamakkara päästettiinkin kiellettyjen listalta, kun muutama vuos sitten sanottiin, et maksaakin vois jonkun kerran syödä koska tänä päivänä eläimet elää sen verran lyhyen ajan ettei A-vitamiini ja metallipitosuudet nouse korkeeks. No, tää on mun tulkinta ja jokainen tekee niinku parhaaks näkee, mut en aio stressata sillä mitä "saa" syödä ja mitä ei. ;)
Homejuustookin söin raskauden ihan alkuvaiheessa kun sattu tekeen mieli. Tosiaan nekin on nykyään pastoroituja eli mielstäni on ristiriitasta sanoo ettei niitä sais syödä...
Hirvee paasaus tästä tulikin... :D

Kahvin juonnista vielä, itse join aikanaan vähintään 4 mukia päivässä (eli sen 8 kuppia), mut reilu kaks viikkoo oon ollu juomatta kun ei tee mieli, tee kyllä maistuu tilalla. Ihmettelin kun ei tullu päänsärkyä. Aikasemmin kun olin päivänki ilman, niin oli ihan hirvee jysäri. Taitaa kroppa reagoida paremmin näin raskaana ollessa. ;)

gibbon: ehkä sulle ei tulekaan sen kummempia oireita =) Itsekin uskoin olevani raskaana vasta kun kävin ultrassa. Rintojen arkuus, pieniä vihlasuja mahassa toisinaan ja hajuaisti on tosi hyvä. Siinä ne "oireet".

jasmara ja masuasukki 9+3 (ultran mukaan 8+4)
 
Tervetuloa uusille :flower:
Vauvauutisen kertomisesta oli puhetta niin ei olla vielä kerrottu. Ja pienellä pelolla odotan kertomista eli ei varmaan saada paljon onnitteluja. Meidän sukulaisten ymmärrykseen ei nimittäin mahdu kuin ajatus kahdesta lapsesta. Ainoa joka edes jollain tavalla ymmärtää on äitini. Isä ei varmaan sano saanaakaan ja veli vielä vähemmän. Miehen sukulaiset on samaa maata. Miehen sisko kysyi jo neljännen kohdalla suoraan oliko vahinko :/
No toisaalta on kiva järkytää :LOL:
Kavin juonnista eli täällä menee se 2-3 kuppia päivässä niin kuin on mennyt kaikissa muissakin raskauksissa.
Ja noista muista syömis rajoituksissa noudatan tervettä maalais järkeä. Ja mitä noihin tuorajuustoihin tulee niin meidän neuvolan lapussa ainakin kielletään vain pastöroimattomat maitotuotteet. Ja suurin osahan on pastöroituja. Nykyisin tuntuu että kaikesta tehdään niin vaikeaa. Kolmen vanhimman aikaan en muista että mikään muu ruoka olisi ollut "kiellettyä" kuin maksa. Joskus olen miettinyt että taitaa se äidin henkinen stressi olla kuitenkin pahempi vauvalle kuin esim. muutama kuppi kahvia. Mutta jokainen on näissä aioissa juuri niin tarkka kuin itsestä tuntuu hyvältä.
Täällä on tänään oltu kuin lomalla mies lastas kaikki muksut autoon ja lähtivät koko päiväksi anoppilaan. Nyt vaan tuntuu ettei jaksa tehdä mitään järkevää ja toisaalta ei haluais tuhlata harvinaista omaa aikaa nukkumiseen :/
Pumppernikkeli ja niilo 9+6
 
Silleri Meilläkin tämä suku minun puoleltani on vähän niin ja näin tämän vauva-asian kanssa koska nyt on uusi mies ja edellisestä liitosta on lapsi minulla niin tuntuu että kaikki ovat vähän kielteisiä koska ei olla tunnettu ´kuin vuosi´ja pläplää.Tosin oikeasti olen tuntenut mieheni jo 6v mutta vasta vuosi sitten lempi leimahti.Minä en mitään aikarajoja noudattele vaan teen niinkuin itestä hyvältä tuntuu.JA tosi usein on kuullut varsinkin mummiltani että ET VARMANA TEE TOISTA KUN ET EKASTAKAAN SELVIÄ :/ Olenhan toki juhlimassa käynyt ja tyttö hoidossa ollut mutta ainoastaan isällään,mummillaan tai isomummillaan.Ja jos mulla baarissa keikkuminen ois tärkeintä niin en kai olis tuota ekaakaan pitänyt.Ja tämä minimatkustajahan oli toivottu :heart: Esikoinen oli vahinko :whistle: :ashamed:
Mutta olen päättänyt että ajatelkoon mitä ajattelee,minähän sen lapsen saan eivätkä he.
 
Eka neuvola takana. Hb 140 ja verenpaine 110/60. Pitkään siellä puhuttiin ja hyvä mieli jäi. Viikon päästä sitten sinne ultraan. Meidän neuvolassa ei tosiaan lasketun ajan määrittelyssä ei oteta huomioon kierron pituutta ollenkaan, eli merkattiin lasketuks ajaks 15.10 (oikeasti lähemmäksi 22.10) Eli kun omien laskujen mukaan nyt ois 6+6, neuvolakortissa lukee 7+5. Selviää sitten ultrassa paremmin...
 
Heips kaikille!
Joka päivä tulee jutut luettua, mut tää kirjoittaminen jää vähiin :ashamed:
Tänään olikin sit neuvolalääkäri joka ultras, siellähän se pieni sydän sykki :heart: Ja koko vastaa ihan viikkoja, kaikki muutenkin kunnossa.
Paha olo jatkuu aina vaan ja aamusta iltaan :kieh: Kumpa joskus helpottais ja pääsis takaisin normaaliin rytmiin eikä tarvis aina miettiä vessan sijaintia :x
Kertomisesta, pari kaveria tietää mut sukulaisista ei kukaan, saavat itse sit huomata ajan kanssa. :D Esikoisestakin kerrottiin vasta np-ultran jälkeen isovanhemmille, tai askartelin kortin mis oli pieni runon pätkä ja ultrakuva. =)

veetis + pienokainen 7+5
 

Yhteistyössä