Löytyykö täältä alle 25-vuotiaita yrittäjiä?

Ensin aloin itse hoitaa itseäni ja ostin ihan tavallista miniaspiriinia apteekista ilman reseptiä :D ja sit lääkäri määräs tuota prismapania reseptillä. En oo ihan varma saako sitä ilman reseptiä? ja nyt saan pistoksiin (klexane, tai joku sellanen) reseptin jonka pitäis siis olla tehokkaampaa kuin nuo pillerit :) Vielä en ole kylläkään aloittanut kumpaakaan joten en tiedä miten auttaa
:attn: mutta toivotaan että ensi vuonna kohotan kuntoani vaunuja työntelemällä :heart: :heart:
Onnea teillekkin :heart: :heart:
 
Juu, oon itse opiskellu netistä erilaisista vitamiineista ja niiden vaikutuksista raskaaksi tulemiseen.

Sinkistä löysin tämmösen:

Sinkki (Zn)
on välttämätön hivenaine sukupuoliselle suorituskyvylle. Sinkillä on tunnetusti sukupuolikuntoa vahvistava vaikutus. Myös siittiöiden muodostumiseen ja eturauhasen hyvinvointiin tarvitaan sinkkiä.


Sitten omega 6:

OMEGA-6
Jättihelokin-, herukansiemen- ja pellavansiemenöljyn sisältämät omega-6 -ryhmän rasvahapot omaavat korkean GLA (gammalinoleenihappo)-pitoisuuden. GLA vaikuttaa suotuisasti hormonitoimintaan sekä vahvistaa, korjaa ja suojaa herkkää, kuivunutta ihoa estäen myös sen vanhenemista. Myös hiustenlähtö voi olla GLA:n puutteen aiheuttamaa. Omega-6 -rasvahappojen tiedetään myös lisäävän keskittymis- ja oppimiskykyä.


Foolihappo:

Foolihappoa syntetisoituu ihmisen paksusuolessa bakteerien toiminnan tuloksena. Sen päätehtävä liittyy elimistön puriinin ja DNA:n synteesiin. Näin se vaikuttaa keskeisesti verenmuodostukseen, solujen jakautumiseen ja aminohappoaineenvaihduntaan. Foolihappo osallistuu erityisesti nopeasti jakautuvien solujen ja kudosten, kuten limakalvojen ja luuytimen toimintaan.

Jättihelokki:

Verenkiertoelimistö: Tukee verenkiertoelimistön toimintaa. Eduksi kolesterolitason hallinnassa
Hormonitoiminta: Tasapainottaa ja helpottaa oloa kuukauden jokaisena päivänä ja myös hormonitoiminnan hiipuessa


Hih, oon ihan hurahtanu näihin :LOL:
Mutta siis meillä syödään näin: Minä: Jättihelokki, omega + foolihappo ja mies: sinkki + jättihelokki


Ite oon tilaillu niitä tuolta http://www.sinunapteekki.fi/catalog/
 
En tiedä vielä! :D

kuukaus ollaan noita popsittu, puolisen vuotta söin vaan omega3:sta ja mies sinkkiä, ja tosiaan miehellä lisäänty siittiöt uskomattomiin määriin, uskon että se johtuu sinkistä, koska mitään muuta ihmeellistä ei olla tehty.

Meillä oli puolen vuoden tauko kaikenlaisessa yrittämissä ja nyt oon niin intoo täynnä :D
 
No pitää kokeilla, jos vaikka olis tärpäämiseen apua toivottavasti
En löytänyt tuolta "sinunapteekin" sivuilta mitään foolihappo-lääkettä, millä nimellä sen löytäis?
Poista viestiMuokkaaLainaaIlmoita asiaton viesti
 
Moikka,

Oletteko mitenkä paljon saaneet tukea ystäviltä tai perheenjäseniltä lapsettomuuteen?
Itse olen aika pitkälti saanut tukea vain äidiltäni ja parilta vähän kaukaisemmalta ystävältä niin ja toki mieheltäni.
Kärsin viime keväänä masennuksesta ja nyt kun asiat alkoivat olla taas kohdillaan alkoi lapsettomuuden kanssa kamppailu. Hyvän ystäväni mielestä minulla ei ole yhtään työmoraalia kun olen tällä hetkellä sairaslomalla tämän lapsettomuus asian takia ja muutenkin tämä lapsettomuus on hänen mielestään pikku juttu koska muillakin on kuulemma "isoja asioita" elämässään. En ole häneltä muutenkaan tukea tässä asiassa saanut paitsi nyt tämä hänen "kannustus puhelunsa".

Tuntuu todella pahalta, vai ylireagoinko? :'( :|
 
Itse saan tukea melkeenpä vaan mieheltäni, ystvät ei tunnu tajuavan kuinka iso asia tässä on kyseessä! Mutta olen "tavannut" muutaman tuntemattoman ihmisen netissä kenen kanssa olen jutellu asiasta, ja heiltä oon saannu aika paljon tukea :) Äidin kanssa olen myös jutellu asiasta, ja on se ollut tukena jonkun verran. Eli ei montaa ihmistä löydy munkaan rinnalta :(
Ja tiedän miltä susta Charlott tuntuu. :/ Yleensäkin ne ihmiset jota ikte on kokenut lapsettomuuden tai heillä joilla ei ole vielä omia lapsia niin he yleensä ymärtävät parhaitan, heillä joilla on lapsia eikä ole kokenut lapsettomuutta niin heille lapsi on niin todenäköisyys :(
 
Mä olen syöny jättihelokkia kohta vuoden, tosin välillä oli taukoja, enkä oo kokenu niistä olevan yhtään mitään apua itselleni. Aivan samoin kuin ei ole ollu greippimehullakaan mitään vaikutusta. Foolihappoa myöskin olen syöny jo vuoden. Ainaki pitäs olla varastot kunnossa jos ei muuta. :D En tiedä pitäskö mun syödä tupla annos noita että rupeis vaikuttaan, ku clomifenkaan ei vaikuta missään ennen ku 3tabl/pvä annoksella. Varmaan joku imeytymishäiriö mulla tai sitte vaan minuun ei vaikuta mikään...

Molemmat meillä syö monivitamiinia (jossa on myös a-vitamiinia, vaihdettiin sellaseen..) ja omega3:sta. Vois yrittää miehelle syöttää välillä vielä enempi sinkkiä, vaikka noissa kyllä on 100% päivän saantisuosituksesta. Uskaltaakohan sitä enempää..?? Enkä nyt tiedä silläkään, kun kuitenki spermanäyte oli normaali. Ei mikään paras kuitenkaan, parempikin vois olla, ainaki liikkuvuuden kannalta, mutta auttaakohan sinkki siihen?

Emmiina Paljonko sun miehes söi sinkkiä per päivä?
 
Itse olen saanut tukea ainoastaan ammattiauttajalta (tosin siltäkin aika vähän) ja tietty mieheltä. Ystäväni eivät osaa olla kanssani, jotkut jopa hylänneet minut täysin. Vanhempani ovat sitä mieltä, että ihan hyvä, ettei vielä ole lapsia tullut (tietävät ongelmasta).. Äitini mukaan olisi hyvä käydä koulut loppuun (olen jo valmis lähihoitaja, ensi vuonna sairaanhoitaja ja 2010 kätilö, joten ei sen suhteen ole hätää ).. Miehen vanhemmat ovat melkein pahimmat. Ovat tuoneet pitkään ilmi, että haluavat lapsenlapsia. No, nyt miehen sisko sai vauvan pari viikkoa sitten, siitäkös riemu irtosi. Nyt koko ajan kuulee vain miten ihanaa olla mummi jne jne jne.. Tietävät myös, etten pysty nyt saamaan lasta, joten "hieman" rasittaa.. Olen miehelle sanonut, etten mene sinne käymään ainakaan ennen kesää, en oikeasti jaksa.
 
Dreamer-88:
Meillä ihan sama tilanne, mieheni sisko sai viime viikolla ensimmäisen lapsen ja voi sitä jatkuvaa puhetta vauvasta. Mieheni äiti tietää kanssa meidän tilanteen ja silti vain puhuu vauvasta koko ajan. Paras veto häneltä oli se kun tuli puhetta että tämä sisko haluaa meidät kummiksi, no me sitten sanottiin anopille nätisti ettei nyt aleta kennenkään kummeiksi oman tilanteen takia. Siitäkös se riemu alkoi, että minua ei kyllä tarvikaan kummiksi tärkeintä vain että mieheni on kummina ja että eihän me olla vielä edes naimisissa(kesällä meillä siis häät)...huh ihan jo itseäni alkaa huvittamaan.
 
Charlott: Meillä taas miehen sisko (joka sai vauvan) vihaa minua ikäni takia. Mieheni on 9v. vanhempi, niin sisko yritti saada miestä perumaan häät jne.. (mentiin n. vuosi sitten naimisiin, olin silloin 18v.) Asuvat onneksi toisella puolella maailmaa, ettei tarvii häntä (tai vauvaa) nähdä.. Joten ei ainakaan minulle tule kummipyyntöä :LOL:

Mutta vaikka tämä on meille kaikille todella vaikeaa täällä, niin minua ainakin helpottaa se, että on henkilöitä, jotka kokevat samoja asioita kuin itse :) :hug:
 
olen 19 vuotias ja mieheni 24, meillä on yksi lapsi joka täyttää kaksi vuotta. olemme nyt vuoden yrittänyt. minut luvattiin tutkia viime kuussa mutta kävi niin että mulla oli syyskuussa tuulimunaraskaus ja neuvola luokittelee sen raskaudeksi. joten ne sano et siitä pitää odottaa se vuos. joten päätin mennä yksityiselle. mutta eipä sekään paljon auttanut. olisko neuvoja...
 
Meillä sama tilanne kun dremer-88 ja Charlott:lla. Miehen sisko sai kuukausi sitten esikoisen. Eli ollaan myös saatu kuulla sitä ojotusta ja voiotusta kuinka ihanaa on ollua äiti ja isoäiti ym..
Anoppi ei kylläkään tiedä meidän tilanteesta, enkä aijo siitä sille mainita!!
Suutuin ja tuli melkeen itku kun anoppi sano mulle ja miehelleni että "ottakaapa mallia", olis tehny mieli huutaa että älä edes mainitse tuollaisista asioista kun et tiedä mistään mitään, mutta onneks pystyin olemaan hiljaa! Mun mies pyydettiin sen siskon lapsen kummiksi, ja hän suostui, itse olen hieman pettynyt että en sannut olla lapsen kummi! :/
Muutenkin mua ärsyttää sunottomasti se että mihen sisko suunittelee jo nytten ryyppäämään lähdöstä ja silloin kun hän oli raskaana niin hän sanoi että odottaa niin että vauva pian syntyy että pääseen ryypäämään ym.. ottaa päähän tollainen käytös! toiset haaveilee lapsesta ja toinen haaveilee ryypäämään pääsystä, on se elämä vaan niin epäreilua!! :'(
 
Mua vähän harmittaa tuo anoppi näissä asioissa, no, ei me olla kerrottu, mutta musta tuntuu että hän tietää. Miehen sisko ainaki tietää, ois hyvinki mahdollista että on kertonu... Kun tässä muutama viikko sitte käytiin Oulussa miehen simppanäyte antamassa, oli sitte kysyny että miksei ollu päivällä töissä (meijän raksalla, ruukaa käydä anoppilassa kahvilla ja syömässä ku on siinä lähellä ) ja mies oli sanonu että Oulussa käytiin. Siitä ei ollu sit enää mitään kysyny että miks. Se kun ei todellakaan ole meille mitenkään tavanomaista, että lähetään kesken työn käymään jossain mutka. Siitä mä luulen että tietää. Mutta mitään, ei vahingossakaan sano mitään siihen viittaavaakaan! En mä osaa itekään mennä sille puhumaan näistä, kun en mistään muustakaan puhu. En oo oikeesti ikinä jutellu anopin kanssa. Kumpikaan ei vaan rupea... Se ei halua udella, mä en osaa kertoa ku oon niin hiljanen ja sulkeutunu... :( Että noidankehässä ollaan...
 
Harmittaa todella, koska nyt on juuri sitä aikaa milloin me kaikki varmasti tarvitsisimme paljon tukea ja ymmärrystä :hug: Itse en ole kanssa kovin lämpimissä väleissä mieheni siskon kanssa, koska hänellä on tapana loukata milloin mistäkin asiasta... Olen huomannut itsestäni, että vaikka esimerkiksi eräs hyvä ystäväni on raskaana ei se tunnu läheskään niin pahalta koska tämä ihminen välittää myös minun tunteistani ja on aidosti kiinnostunut siitä mitä minä tällä hetkellä koen. Kun sitten taas esim. mieheni sisko puhuu vain itsestään ja lapsestaan ja siitä miten heillä toimii ainakin pelit ja välineet kun lapsia tulee...
 
Nämä lapsettomuusasiat on kyllä tosi vaikeita. Ja se vielä vaikeampaa, kun jotkut ei ymmärrä miltä tuntuu kärsiä lapsettomuudesta. Ne vain hokee, että "kyllä se tärppää kun vaan lakkaatte ns. yrittämästä" tai "kunhan ette ajattele asiaa liikaa". Itse en ole uskaltautunut kertomaan lapsettomuudestamme muille kuin siskolleni (joka onkin paras tukijani) ja yhdelle kaverille kerroin joskus alussa hieman tästä, mutta nykyään emme enää ole väleissä, joten se siitä. Vanhemmilleni tai mieheni vanhemmille ei ole kerrottu mitään. Tuskin kukaan heistä edes aavistaa, että meillä olisi vauva toiveissa. Vaikka yleensä puhun äitini kanssa melkein kaikesta, niin jotenkin tuntuu ettei hän valttämättä ymmärtäisi tätä. Minä ja sisarukseni kun ollaan saatu alkumme kuulema nopeasti, joten äidillä ei ole kokemusta pitkään yrittämisestä. Mutta tärkeintä on kuitenkin se, että jostakin sitä tukea saa. Jos ei ihan kasvotusten niin täältä keskustelupalstoilta saa kyllä mitä parhainta vertaistukea. :heart: Itseäni ainakin helpottaa todella paljon tämä keskustelupalstoilla kirjoittelu.
 
Joo täälä keskustelupalstoilta saa kyllä tuke ja muutenkin jotenkin oloa helopottaa kun tietää että ei ole ainut joka kärsii näistä asioista.
Toi on muuten niin tuttua mitä tinttu sano, että kaikki aina hokee sitä että "kyllä se tärppää kun vaan lakkaatte ns. yrittämästä" tai "kunhan ette ajattele asiaa liikaa"!
 
vierailija
Vinkkejä: Aerobinen liikunta (esim kävely, hölkkä tai uinti) auttaa ja myös pilates, jooga tai qigong. Lisäksi sinkki, Q10 (ei punariisi!), seleeni (mieluiten n. 3 parapähkinää), EAA, arginiini (esim. Argisan) ja Pycnogenol auttaa myös. Jos on ylipainoinen niin jo pienikin laihdutus auttaa myös (mutta alipaino on vielä haitallisempaa).
 

Yhteistyössä