Lokamassujen 2009 oma pino:)

Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Hei Mamma muu ja muut uudet tulokkaat :wave: ja onnea plussista :heart:

Mulle voi iäksi laittaa 31-v. Ja mulle myös riitti tämä epätietoisuus :headwall: ja mietiskely sillä erehdyin lukemaan googlettamalla kaikkea mahdollista alkuraskauden tuhruttelusta ja kovin monelle se oli tarkoittanut myös kohdunulkoista :'( Jotenka torstaina kun pärähtää viikko 6 käyntiin, tämä tyttö menee yksityiselle ultraan tarkistamaan onko kohdun sisällä ylipäänsä mitään. Löysin nimittäin ultrakuvan siitä kun aloin Klaaraa odottamaan ja kuvassa lukee yläreunassa 6weeks0days ja kohdunsisällä näkyy aivan selvä pavunnäköinen alkio ja muistan tuolloin nähneeni myös sydämen sykkivän :heart:


Että näin. Sykettä en edes odotan näkeväni mutta sen piäisi näkyä jos kyseessä on kohdunulkoinen :x

Myös minä olen ehtinyt googlettaa ja lukea kaikki mahdolliset jutut tuhruilusta...minä ajattelin myös mennä siellä yksityisellä ultrassa käymään ensi viikolla...mäki alkanut tuota kohdunulkoista miettimään vaikka jokaisessa raskaudessa missä onki tuhrutellu niin ovat olleet kohdunsisäisiä...
Toivottavasti meidän molemmilla on normaali raskaus joka kestää loppuun asti
:hug:
 
Täältä kans varovaisesti astuisin kuvioihin mukaan...
eli Hätähousu LA 13.10. 25v K-PKS ja 2. lapsi matkalla.

Epäilen edelleen, että voinko tosiaan olla raskaana kun on niin kumman oireetonta... Noh, yritän vielä hetken nauttia tästä, koska pelkään pahoin että se ankara oksentelu alkaa pian.. :D :snotty: :x

Ja tuhruttelijoille tsemppiä! Mulla eka raskaus oli tuhruttelua ja kunnollista vuotoakin kerran, mut niin vain pääsi jouluntähti syliin asti vaikeuksista huolimatta :)
 
Huhhuh, kyllähän meidän pino kasvaakin :heart: Ihanaa!
Tervetuloa kaikille uusille!
Ja tosiaan, kaikille tasapuolisesti enkeleitä matkaan, pientä suojelemaan.. :heart:

Kassu toivotaan, että siellä pienen pieni papu löytyisi torstaina.. Itsekin ajattelin tänään varailla varhaisultraa, mutta vasta viikoille 7+? :)

Pistetäänpäs vähän galluppia pystyyn, eli Oletteko jo miettineet työnimeä pikkuiselle?
(haha, oonpas ajoissa :D )

Kuumeilija ja pienen pieni Pippuri 4+4 :heart:
 
ollaan miehen kanssa mietitty työnimeä pikkuiselle, mut se tyssää aina siihen kun mies vihjailee et siellä on kaksoset :D

Onko teillä yöhikoilua?Oon välillä hiestä märkä ja välillä palelen,varmaan vaihtikset :LOL:
 
Unihiekka: Olen havahtunut kanssa yöhikoiluun nyt viimeisen viikon aikana ja nimenomaan vuoroitellen kuuma ja kylmä. En muista oliko aikasemassa raskaudessa moista mutta olen jopa parina yönä luullut olevani kuumeinen kun niin palelluttaa ja sitten kun hetken nukkuu niin on aivan tuskasen kuuma.
 
Tervetuloa uudet plussalaiset! =)

Mulla ollut myös tooosi kuumeinen olo aina välillä...poskia kuumottaa ja punottaa...
Mua jo vähän vaivaa kun en tiedä vielä tarkkaan mikä viikko menossa ja ens viikon alkuun odotan, että soitan ajan varhaisultraan ja jos kaikki siellä hyvin niin sitten myös neuvolaan. Pakko ottaa iisisti nyt tämän kanssa.
Mä olen tässä viikon sairaslomalla kun töissä paukahti selkä rikki ( taas ) ja tuossa käytin koiraa ulkona joka sai ihme raivarit niin nyt se kipeytyi niin ettei kävellä pysty...iskias vaivaa ja kerran lekuri mulle sanoi taannoin, että loppu raskauden aikana sä et kyllä pysty pahemmin enää tuon selän kanss kävelemään...noh, pieni haitta ihanasta elämän muutoksesta. =)
 
Hätis, tervetuloa mukaan :wave:
Ja pikkumyyh tere tulemast :wave:

Ihanaa kun juttua piisaa :D

Hikoilu öisin, tuttua, palelu sen perään rasittavan tuttua :headwall: Väillä on jalkapohjat kuin tulessa ja sitten ovat kankeat kuin kalma konsanaan :D

Työ nimestä kyseltiin...itse olen ristinyt pikkuisen Tiuhtiksi, saattaa tuo vielä ajanmittaan muuttua, kun muodotuu "persoona" siellä mahan sisällä...pojastakin osasin odottaa jääräpäätä, kun oli sen tyylistä kiusoittelu jo mahassakin ja oikeaan osui :LOL:

Maha on iltaisin todella turvoksissa, näyttää että olisin jo ylittänyt rv12 :whistle:
Tuossa kun katselin pojan aikaista äitiys neuvola korttia, niin huomasin että olinhan minä käynyt ekassa NT-ultrassa jo rv12 tienoolla (toistankohan itseäni, tuli takauma nimittäin) ja muistelen, että silloin jo oli ihan nätti vauvamaha minulla...viikkoa myöhemmin oli sisareni rippijuhlat ja kaikki sukulaiset siellä ihastelivat massua :D
Nyt vähän sitten alkoi jännättämään, että jos esikostakin oli jo tuolloin selkeä maha niin mites nyt sitten kun on jo yksi takana :eek:
Jos putkahtaa aiemmin, niin eihän minulla ole toivoakaan saada peitektyä sitä :ashamed:
No josko saisin sen ekan ultran jo sitten rv10, pääsisin tästä salailun tuottamasta tuskasta...vihaan valehtelua, vaikka sitten valkoisiakin valheita olisivat :ashamed: :D
 
Mulle voisi lisätä iän 27v ja synnäri TYKS
Raskausoireita: Kauhea nälkä vähän väliä... tuttu tunne kyllä jo aiemmista raskauksista :D Mulla on sillointällöin pientä vihlontaa molemmin ja kahvia ei enää tee mieli niin kuin ennen... Ja tuttua tuo kylmä - kuuma vaihtelut :D Turvoksissa vatsa myös niin että näyttäisi jo pidemmällä olevan...
Varasin tänään ekan neuvola-ajan se on rv 6+4 niin ja samalla neuvolantäti varasi np-ultran joka on rv 10+6
vähän pelottaa kun on niin alussa vielä... että on jo noin paljon varattu aikoja... :/
Työnimeä ei olla keksitty ja saa nähdä tullaanko keksimäänkään, kun ei olla aiemmistakaan mitään nimeä käytetty... toisaalta olishan se ihan kiva jokin olla...harkintaan :)

Suzu1981 rv 4+4



 
Kovasti on juttua ollut raskausoireista,hyvin on minulla samanlaisia oireita mitä olettekin jo luetelleet..kylmyys vaivaa joka päivä, peiton alla on kiva olla kun se on ainoo paikka missä on lämmin :LOL: iltaa kohden masu kovasti turvonnut on, rinnat on tooosi kipeet, huh...mitään kauheita pahoinvointeja ei oo vielä ollut, pientä heikotusta ehkä..kahvia ei tosin minunkaa tee entiseen tapaan mieli..vaikken kyllä koskaan oo kova kahvinlitkijä ollutkaan..ja mitä sitä sit juomaan jos ei mieli tee :) kovasti kokoajan pitää jotain napostella, nälkä kun on :) mut sen oon huomannu et yleensä kun syö niinkun tavallisen lämpimän ruoan ja ennen oon jaksanu sen jonkun annoksen mut nyt aina tyssää jossain vaiheessa, ei vaan jaksa ja kauhee turvotus olo :) jostain luin että kun kohtu kasvaa niin sitten mahalaukkuun ei mahdukkaan enää niin paljoa :) mutta se nyt ei voi näissä minun viikoissa vielä täsmätä :)
Tänään piti soitella sitä ensimmäistä neuvola aikaa mutta se nyt jäi :) siirretään huomiseen
suzu1981 : olitpa saanut aikaisin sen ekan ajan :) toivottavasti minäkin saisin, ei jaksais odottaa :)
mutta nyt ruoanlaittoon, kohta mies tulee nälkäisenä töistä, palataan :)
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Mä voin kans kertoa lohdutukseks, että minulla oli ekassa raskaudessa kunnon vuotoa alkuraskaudesta pari päivää, mut niin vaan tyttö syntyi terveenä. Ei silloin ainakaan neuvolassa tutkitty asiaa sen kummemmin, sit vaan np-ultrassa selvis, et kyllä siellä oikeasti joku elää.

Hei, Hätähousu muistanko aivan väärin vai olitko silloin joulukuisten pinossa 2007? Niin ja etusivulla mun nimimerkin vuosiluku oli väärin, mut ei kai sillä mitään väliä ole... Ihan kiva ois olla pari vuotta nuorempi :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Lähden nyt töistä tavoitteena saada tuon pikkuneidin yö syönti pullosta loppumaan parin seuraavan yön aikana :$
 
Taidan iloita tänne teillekin, että niin vain jäi täti TODELLAKIN tulematta ja neljännen ( :ashamed: ) raskaustestin tehneenä sain miehenkin uskomaan, että vanhempia meistä on tulossa (mikäli kaikki menee odotetusti). Mies oli aamulla niin suloinen, kun toin aamuisen testin hälle, meni kattomaan edellistä testiä ja laulaen ja hymyillen jatkoi aamupuuhiaan! :heart:

Oireista: Nyt on ainakin väsymys aivan VALTAVA ja päänsärky toki kuuluu asiaan. Myös tänään tentissä haistoin edessä ja vieressä istuvien hien hajun (hyi! :x ) ja meidän vessa raikastin myös haisee keittiöön asti, sekä tuore sipuli maistuu pahalta! Siinä pahimmat oireet, tällä hetkellä...

Työnimistä: Meillä ei vielä ole vakinaista työnimeä, mutta NyyttiNuppunen, pieni papunen, masuasukki, PienoinenKaunoinen jne.. on aina puheissa tullut esille. Enkä uskokaan, että vakiintuu mikään yksi nimi, meillekin jo (siis tuleville isille ja äidille :) ) on miljoonia hellittelynimiä, niin varmasti niitä löytyy myös Pikkuruisellekin. Rakkaalla lapsella on monta nimeä...

Nyt en anteeksi jaksa vielä päivitellä listaa, väsymys painaa, taidankin ottaa pienet päivätirsat..

DsariaL ja NyyttiNuppunen 4+0 (hih, tänään POKSui! xD )
 
VL-
Heissan!

Voisiko joku kokeneista äideistä kertoa millainen tarkalleen on ensimmäinen ultra joka tehdään alakautta? Onko kivulias toimenpide tmv.? Osaa sitten henkisesti valmistautua tarvittaessa. 25.2. on ensimmäinen ultra jne.

P.S. Uusille teretulemast! :wave:
 
Jecaterina ei raskausaikana tehdä mitään kipeitä toimenpiteitä. Ultrauslaite on sellainen hieromasauvaa muistuttava valkoinen "puikko", johon laitetaan kondomi päälle. Minusta tuo ultraus ei tunnu juuri miltään...ei kiihottavalta eikä tosiaan satu. Ne laittaa niin paljon liukuvoidetta ettei tunnu kuivalle tms. Ultraa ei tarvii siis jännittää toimenpiteen puolesta. Mun yks kaveri sano, että sen mies oli kiihottunut, kun sen vaimoa oli ultrattu...mua huvitti ;) Ultratessa näet itse monitorista vauvelin...ja ultraaja yleensä selostaa ja näyttää hiirellä kuvaruudusta, että missä mikäkin on. Kokemus on ihan mieletön, kun ekaa kertaa näkee oman murun oikeesti.

Raskausoireista: Mulla on maha kipee...nippailee ja vääntää ihan kun ois vatsatauti tulossa. Hajut etoo...miesten partavedet, kaupassa haistan eläinten ruuat monen hyllyn päähän. Palelee ja välillä kuumottaa vuoronperään, väsyttää. Musta raskausoireista ei voi päätellä miten raskaus menee, ei ainakaan mun kohdalla. Viimeksi, kun sain km:n niin minulla oli todella runsaat oireet, eikä ne vielä kadonneet moneen päivään, vaikka kodussa ei enää ollut sikiötä. Myöskään vuoto ei välttämättä merkitse keskenmenoa. Mulla on useassa raskaudessa vuodellut, mutta silti mennyt ihan loppuun asti. Viime raskaudessa ei sitten vuotanut ollenkaan ja silti oli mennyt kesken. Voi tätä epätietoisuuden määrää...Olispa se eka ultra jo.

Mä meen muuten ekaa kertaa äitipolille ens vkolla. En usko, että rupeavat ultraamaan, kun viikkoja on vasta vähän päälle 5 silloin...mutta ehkä jo seuraavalla käynnillä. Niin ja äitipolilla joudun juoksemaan aika tiheästi, kun mulla on tää 2.tyypin diabetes.

työNimeä mietitään varmaan vasta ekan ultran jälkeen...

Mamma Muu+Masukki 4+jotain
 
Meillä on työnimenä MAIKKI ja sen on muut lapset antáneet jo ennen plussatestiä :heart: MAIKKI MASUVAUVA :heart: Túskin Maikki Maikiksi jää vaikka tyttö olisikin mutta mukava työnimi minusta ja kun lapset sen ihan itse ovat keksineet :attn:
 
Tuntuu tosi oudolle olla taas odotuspuolen pinossa :snotty: Jotenki ei nyt pääse fiilikseen mukaan, kun tän alun kävi jo loka-joulukuussa läpi..Tuntuu vaan että taasko tää alko tää oireiden kyttääminen ja päivien ja viikkojen laskeminen :LOL: Ja pelottaa tietty että pysyykö pieni matkassa. Ei oikein uskalla ajatella työnimiä ym, tai hankkia pienelle mitään. Viimeks ehdin hommata jo äitiysvaatteita, sain esikoisen vaatteet takaisin lainasta, ja ostin vauvalle pehmolelun..Ja sit kaikki päättyikin kyyneliin :'(

Jospa mä tästä vielä vauhtiin pääsen..

Heinis+ nökönen 3+6
 
Juu ei tuo alakautta ultraaminen tosiaan oikeen miltään tunnu! En tosin ole raskaana semmosessa ollu, mutta muuten.

Mulla on tänää rv 6+0. Ei oikeen mitään oireita. Paitsi nuo menkkasäryt, niitäkään ei oo juuri nyt muutamaan päivään tuntunu. Muutamana iltana on vähän palellu. Hajuaisti ehkä pikkusen tarkempi. Muuten ei niin kerrassaan mitään. Saapa nähä, joko sitä pahoinvointia kohtapuoliin rupeais tulemaan, oishan se aika jo.

Mekään ei oo erityisemmin päätetty työnimestä. Ihan vaan vaaviksi oon tähän asti puhutellu, tai naperoksi. Melkeen voisin ihan kiusalla rueta kutsumaan Mauno Matoksi, ku mä tykkäisin antaa pojalle nimeksi Mauno, mies ei taas tykkää siitä nimestä yhtään. :kieh: :D Tyttöjen nimiä en oo niin edes miettiny, ku mä oon melkosen varma, että tää on poika.
 
VL-
Kiitos Mamma Muu! Helpotti kummasti, sitä vaan kerkee aina ajattelemaan vaikka mitä kun omaa vilkkaan mielikuvituksen. :LOL:

Heinämassu82 koeta jaksaa, kyllä ne asiat järjestyy! :hug:

Taas kysymys... Nenä ihan tukossa ja kurkku kipeä. :snotty: Varmaan iskee taas poskiontelon/keuhkoputkentulehdusta päälle. Täytynee vain sairastaa tässä tilassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merrah:
:( Poistun pinosta. Toissapäivänä alkoi runsas vuoto ja tänään varmistui, että keskenmenosta on kyse.

Hyvää jatkoa ja tarrasukkia muille.
:hug: voimia teille!

Itse ei oikein tiedä mihin suuntaan tämä raskaus on menossa...tuhruttelu jatkuu edelleen, mutta ei ole (vielä ja toivottavasti ei tule olemaan ) veristä. Tänään tein huvikseni testin uudestaan ja viiva oli nyt paljon tummempi kuin viikko sitten. Oireita kyllä on, mut jotenki sitä henkisesti valmistautuu siihen, että mitä jos tämäkin menee taas kerran kesken...voi että kun epätietoisuudessa on niin vaikeaa elää...
4 1/2 vuotta kun ollaan jo lasta toivottu.

No, ei auta muu kuin elää taas päivä kerrallaan ja toivoa, että tuo vuoto loppuu.
Ja rv:stä sen verran että epäilen sen olevan jotain 5+4... :ashamed:
 

Yhteistyössä