Lokamassujen 2009 oma pino:)

kassu Aika uskomatonta, että kolmannen kerran sama juttu sulla! Mutta isot onnittelut "Maikista"! :hug:

Meillä nyt kävi niin, että tuo keskimmäinen poika oli jo päiväkodissa kertonut vaavista, mutta tärkeenä mulle reppana selitti, että mä kyllä sanoin, että mitä vaan voi vielä tapahtua, kun se on ihan alussa vasta! :heart: Olivat kuulemma tädit ymmärtäneet hyvin tilanteen. No tätä se teettää, kun heti muksuille kertoo, mutta toisaalta en halunnu sitä heiltä salatakkaan, kun ton ikäiset jo ihmettelis sitä suruakin, jos kesken menis, jos mitään raskaudesta ei oo edes kerrottu. No, mitäpä näitä turhia miettimään! Sanon vaan kyselijöille, että niin alussa vasta ettei kovin kovasti vielä kannata onnitella. Mulla tosin varmaan alkaa pian jo pahoinvointi, ja mahakin kasvaa aina jo viikolla 10, että eipä sitten tarvi peitellä, kun kaikki jo tietää! :D

Olin muuten toissailtana niin turvoksissa, että mies jo kyseli voiko kaksosmaha näkyä jo noilla viikoilla! Varmaan alkoi hän huolestua, että kohta meillä on viisi poikaa! :D

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!

miltski ja papu 4+2
 
Kassu, sullapas on kyl sit erikoisesti käynyt. Mutta sylin täydeltä onnea kuitenkin pienestä taistelijasta joka siellä kasvaa ja kehittyy :heart:

Miltski, voi että kun oli poika osannut ihanasti sanoa :) Kuinka vanha teidän keskimmäinen on kun noin fiksusti jo osasi vastata? :)

:heart: kaikille :heart:
 
Yeb
Ihanaa, pärähtihän se plussa sieltä! :heart:

Äkkiä silmäilin teitin viestejä läpi ja totesin että melko monella on keskenmeno(ja) taustalla.. Mulla oli toinen keskenmeno marraskuulla, RV10+. Ensimmäinen oli ennen esikoista RV8.

Raskaus on nyt siis ihan aluillaan, ehkä 4+1 kun kierto ei normalisoitunut KM:n jälkeen. Ultrassa sitten selviää :) Ajattelin tällä kertaa käydä yksityisellä varhaisraskauden ultrassa varmistelemassa että joku on kyydissä. Tai vielä mieluummin jotkut :D

Oireina palelua ja repäisykipuja.

Elikkäs minä olen vielä jonkun aikaa 27v, synnärinä TYKS, toinen tulossa ja laitetaan lasketuksi ajaksi vaikka pitkän kierron mukaan 14.10. kunnes toisin todistetaan :)


 
Uusille tervetuloa! :flower:

Täällä kanssa tuhrutellaan taas. Ekastakin tuhruttelin, mut vaan muutamia päiviä aiemmin. Koitan olla huolestumatta niin kauan ku vuoto on rusehtavaa vaan.

Kauhulla ehkä vähän odotan tulevian viikkoja, koska mun mies on vasta leikattu ja on nyt siis vuodepotilaana aika pitkään. Eli saan hoitaa sitäkin tässä lapsenhoidon ja koirankusetuksen ohella. :headwall: Et vähän hirvittää, et miten selviän jos oikein ankarat pahoinvoinnit iskee ja oon käytännössä seuraavan kuukauden yh... :ashamed:
 
Merrah :hug:

Onnittelut uusille plussaajille ja tervetuloa mukaan pitkään odotukseen!

Noista varhaisultrista vielä sen verran, et minä olen menossa neuvolan kautta sairaalalle varhaisultraan, kun meillä ei neuvolassa mitään ultralaitetta ole. Tämä varhaisultra siksi, että menkat alkoi edellisen synnytyksen jälkeen vasta syksyllä ja ovat vaihdelleet 27 ja 45 päivän välillä. Lasketun ajan arvioiminen on siis aika vaikeaa. Ja täällä on kuulemma tarkkaa, että np-ultraan mennään juuri viikolla 11-12, eli laskettu aika pitäisi jo tietää ennen sitä. Saan ajan ultraan maanantaina neuvolassa.

Täällä muuten tehdään kuulemma jo tuo varhaisraskauden ultrakin vatsan päältä. Edellisessä kotikunnassani HUSin alueella np-ultrakin tehtiin sisäkautta.
 
kassu:
No jopas jotakin...hyvä että tuo vuodon syy selvisi, mutta harmi että tosiaan vain toinen jäi, mutta toivokaamme hälle sitten suojelijoita matkaan, jotta pysyttelee turvallisesti masussa kunnes aika on kypsä.
Ja jostain joskus luin, että erittäin moni nainen odottaa elämänsä aikana aluksi kaksosia tietämättään...toinen vain sitten usein vuotaa pois tai surkastuu ja tämä saatetaan huomata vasta esimerkiksi istukan synnyttyä, että kyydissä olisi ollut toinenkin...en tiedä, mutta omasta mielestä tulisi mieleen hieman sama tilanne kuin, että moni nainen tulee tietämättään raskaaksi, mutta vuoto kuitenkin alkaa normaalisti (varhainen keskenmeno) eikä nainen koskaan osannut epäilläkkään...kaikeka ihmeellistä se luonto kehittelee, uskomatonta :whistle:

En onnistunut syömään tänäänkään lämmintä ruokaa...ei tule mitään...pahaa oloa ei ole, mutta ruoka vain ei putoa kurkusta alas...sain minä kalakeiton liemen ryystettyä leivän kera, mutta siihen se sitten jäikin :ashamed:
Tokkopa tätä nälkä kuuria tolkuttomasti kestää...eihän tämä Tiuhti loputtomiin elä näin niukalla ravinnolla ja olemattoman pienellä maharasvarenkaallani :LOL:

 
Huomasin että täällä on muutama muukin syysmasu, joten huolitaanko mukaan? ;)
Mulla on la 28.09 mutta jos tulee yhtään esikoiseen niin syntyy pitkälle lokakuulle:)

Tänään kävin yksityisellä varhaisultrassa ja pienen sydän sykki kiivaasti :heart: :heart:

Olen siis 23w yhden pojan (synt. 20.09.07) äippä Vantaalta.Ja yhden miehen:D Ja nyt siis kakkonen tulossa jos jäi jostain epäselväksi :D hihii, eipä kai muuta kuin täytyy lähteä maate jotta pahin paha olo ei yllätä.

Inka 6+4 :heart: :heart:
 
Mulla tuli tänään yhdellä vessakäynnillä jo hiukan vaaleanpunaista vuotoa...eli näyttää pikku hiljaa veriseksi muuttua jälleen tuo vuoto...hirveen toivekkaana en siis ole tämänkään raskauden vuoksi, mutta edelleen päivä kerralla... :(
 
Pinon ulkopuolelta tänne tuppaudun, anteeksi...
Kassu: Älä osta doppleria, saat sen mun dopplerin! Se on vielä Patulla lainassa, mutta voin hakea sen joku päivä ja vaikka postittaa sulle jos ei ehditä nähdä.
Ja IHANAA että ultrassa kaikki hyvin. Uskomatonta että taas oli ollut kaksi. Onneksi toinen on kunnossa ja kasvaa :heart: Haleja!
 
Ilmoittaudun mukaan, laskettu aika on 6.10.2009. Kyseessä on minun ja mieheni ensimmäinen lapsi. En vieläkään oikein osaa uskoa koko asiaa =) Viikko sitten tein (varmuuden vuoksi) kaksi positiivista raskaustestiä ja ilmeisesti on siis asukki massussa. Vähän pelottaa, että miten tässä käy..Niin kovasti toivon, että lapsi pysyisi matkassa! Ensimmäinen (yksityinen) ultra on vasta 23.2, joten siihen asti jännittelen.

Kovasti olen ihmetellyt kuukautiskipujen tuntuisia nipistelyjä/kouristuksia alavatsassa, mutta ilmeisesti on normaalia. Palelen koko ajan ja nyt alkaa vahvat hajut ällöttämään :x Toivottavasti säästyisin pahoinvoinnilta!
 
Tervetuloa kaikki uudet! =)

Kassu, hyvä että toinen kuitenki matkassa mukana. :)

Mieski näköjään on jo ruennu oottaan että milloin mulle tulee pahoinvointia. :D Just tänä iltana tossa nukkuun mennessä tuumas, että jokohan sulla huomenaamulla on pahoinvointia. :D Voi kyllä olla, että sit ku se tulee, ni sitä ei enää tahokaan. :D Mutta siis, 6+1 tänään (torstaina), eikä vielä haisuakaan pahoinvoinnista.
Mut sen verran mulla on raskausoireita että kaikkeen lapselliseen söpöön kiinnitän nyt paljo enempi huomiota. :D Niinku tuossa paapelon jutskassa tuo kilppari...niin ihuna! :heart:
 
Huomenta ja tervetuloa kaikille uusille! Niin, ja ennen kaikkea onnittelut plussasta!

Kassu: ihanaa, että toinen pieni on kuitenkin mukana matkassa. :)

Tänä aamuna heräsin pahaan oloon. Ei suoranaisesti okseta, mutta ällöttää ajatuskin ruoasta. Pitäisikö meidän kerätä tänne vinkkejä siitä, mikä kullakin auttaa pahoinvointiin? Vaikka kai se on hyvin yksilöllistä. Mutta hyviä vinkkejä olisin silti innokas kuulemaan. :D

Ainut minka itse sain alas, oli smoothie: jäisiä mustikoita, maustamatonta jugurttia, banaani ja tilkka maitoa sheikkerillä sekaisin. Raikasta, hyvää ja terveellistä. Nam!
 
Huomenta!

pahoinvoinnista:itselläni on ollut joka raskaudessa voimakasta kuvotusta , mutta vain kerran kakkosta odottaessani olen kunnolla oksentanut. Minulla pahaan oloon auttaa se että syö TASAISESTI. Eli jos verensokerini laskee, huono olo iskee. Ja tämän vuoksi monilla se huono olo onkin aamusta, kun yö ollaan tietenkin oltu syömättä. Minulla huonovointisuus iskee yleensä iltaa kohden ja ihan omasta syystä:huonosti syöty päivän aikana. Itse suosin nykyään (löytyy joka makuun) erilaisia ns."välipalakeksejä:Elovenaa, Paussia ja Kellogsilla on mahtava keksintö sellainen paketti MINI BREAKS, jossa on pieniä pusseja sellaisia muro/kauraneliöitä. Nykyään heitän sellaisen käsilaukkuun aina lähtiessäni jonnekkin.Ja kaloreita on vain 99 per pussi. Hedelmät, juurekset(porkkana) ja just tuollaiset smoothiet ovat hyviä.Esikoista odottaessani join lähes joka aamu sekoitettuna sauvasekoittimella maustamatonta jogurttia,jäisiä mansikoita ja aavistus hunajaa.

Tässäpä Kassun vinkkiä pahaan oloon.

Kassu ja Maikki 6+0
 
Huomenta!

Empä uskalla sanoa hyvää huomenta, kun en tiedä onko se sitä. Ajattelin tänään vielä varmistaa itselleni kunnon plussan edellisten jatkoksi, apteekista ostetulla Clinic-testillä, ja siihen tulikin ihan haalea plussa vain.. Nyt pelottaa ihan hirveästi, ja taas on suunnattava apteekkiin ostamaan se Apteekin oma-testi.. Tuo on kyllä se ihan halpamalli, pahvinen lätyskä juttu, mutta 20mU pitäis vahvuus olla, joten näillä päivillä pitäisi kyllä olla selkeä jo.

Kuumeilija ja toivottavasti sitkeä PieniPippuri 4+6 :heart:
 
Onnea kassu, että kaikki on hyvin :heart:
Munkin tekis kyllä ihan hirveesti mieli varata tuo varhaisultra, jotenkin vaan pelottaa ja ei jaksa odottaa sinne viikolle 12 asti...
Nyt mä jotenkin mietin että jotain on tapahtunut, kun olo on ollut oikeestaan ihan hyvä..alaselkä välillä tuikkii, varsinkin töissä ollessa...

Tämä aamu alkanu kyllä tosi huonosti, ihan outo olo, masentaa ja pelottaa :(
 
Hyi, että...soitin Gynekoon ja sain jo tälle päivää ultra-ajan kun tosiaan epäilen tuota KU:ta tai jotain muuta häikkää...Nyt alko oikeesti pelottaa kuulla se tuomio jos kaikki ei jälleen kerran ole kunnossa. :( Nyt kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki olisi kerranki kunnossa. Hitto kun pitääkin olla jo näin pessimistinen. :/
 
Pure Love:lle on täältä lähetetty onnea matkaan, toivottavasti ultrassa pienen pientä papua jo näkyisi :heart:

(.) oli pakko käydä apteekista ostamassa ClearBluen testi tuon aamuisen jälkeen, ja sen tein nyt päiväpissasta ja niin vahva plussa kun tulla voi ja paljon ennen kontrolliviivan tuloakin.. :heart: :heart: :heart: Aamun jo ehdin niin panikoida.. Eli clinicin testiä en ainakaan kenellekään suosittele :)

Kuumeilija ja PieniPippuri 4+6 (huomenna Poksuu :LOL: )
 
Kiva kuulla KUUMEILIJA että kaikki lopulta hyvin :)
Ja PURE LOVE toivotaan, että kaikki olisi hyvin :heart:
Minä tässä oon aamun selaillu noita yksityisiä lääkäriasemia ja miettinyt tuota varhaisultraa, aattelin nyt sitten maanantaina soitella aikaa, pakko saada jotain tietoa tähän alkuun. Tietysti se käynti voi olla ihan turhakin, jos ei siitä mitään selviä...
Onko täältä kuinka moni käynyt tuossa varhaisajan ultrassa??
Tulisi nyt jotain oireita ni olis helpompaa :) jotenkin kaikki alkuoireet lopahtaneet...
 

Yhteistyössä