Lokamassujen 2009 oma pino:)

No siis minä kävin eilen ja sain kyllä ihanan rauhan. Eihän se sulje keskenmenomahollisuutta pois, että nyt siellä jotain havaittiin kohdussa olevan, mutta ainakin hyvillä mielin jatkan matkaa :heart: Kukas muu se jo eilen oli menossa? Ja kuinka siellä kävi? Ja onnea matkaan pure love:tulethan heti kertomaan!

Ja tervetuloa marsupilami-:ihana saada meitä isojen perheiden äitejäkin lisää tänne :wave:

Nyt teekupposen ääreen :wave:
 
Mulla on alitajunnassa keskenmenon pelko,ja näen unia etten olekkaan raskaana :/ Mut luultavasti ihan normaalia.Kuitenkin vahva tunne että kaikki on hyvin.
Millä viikoilla otetaan se verikoe jossa katotaan ne "kaikki"riskit saada esim.vammainen lapsi?Oliko aika alussa?
En uskalla vielä varata neuvola aikaa,ehkä ens viikolla...Täällä kuuluu rutiineihin toi ultraus tokassa neuvolassa.
Mun oli vaikea olla kertomatta tytärpuolelleni raskaudesta eilen kun hän oli käymässä,hän on raskaana"viimemetreillä" ihana vatsa oli :heart: kerron varmaan piakoin :D

Niin ja oon tehny 5 raskaustestiä ja 2 ovistestiä jotta uskoisin et raskaana ollaan :LOL:
 
Meillä täällä helsingissä otetaan tuo veriseerumitesti sen np-ultran yhteydessä jos haluaa.
Sitä sitten verrataan ultrassa saatuihin tuloksiin ja jos on havaittu niskaturvotusta yli normaalin määrän ja verikokeestakin selviää jotain, niin sitten lähdetään jatkotutkimuksiin.

Kyseltiin vikkejä pahaan oloon...itse suosittelen lämpimästi, että ennen vuoteesta nousua söisi vaikka banaanin tai muun makean hedelmän. Se auttaa nostamaan verensokeria ylemmäs, jolloin psytyy paremmin sitten syödä tukevan aamiaisen, joka on ehdottoman tärkeää jotta jaksaa.

Muutenkn päivän mittaan tulisi syödä tasaisesti...itse syön tällä hetkellä jotain pientä aina tunnin välein, yleensä hedelmän tai salaattia ja pyrin syömään kahdesti päivässä lämpimän ateria (tosin viimepäivinä ei ole onnistunut kun kurkku pistää hanttiin vaikkei yökötäkkään)
Ja tietysti nesteiden juominen on tärkeää, jos ei juo tarpeeksi, kuivuu ja siitä voi seurata heikotusta, päänsärkyä, väsymystä jne.
Muutenkin raksaana ollessa olisi hyvä juoda enemmän kuin litra päivässä, varsinkin puolen välin jälkeen, jolloin nestevajaus saattaa aiheuttaa supisteluja.

Eli listana:
-syö ennen vuoteesta nousua
-syö monipuolinen aamianen
-syö tasaisesti pitkin päivää (älä anna nälän iskeä )
-syö kaksi lämmintä ateriaa
-syö tukeva iltapala
-muista juoda runsaasti vettä
-vältä rasvaista tai paistettua ruokaa (ainakin itsellä se aiheuttaa huonoa oloa ja on lisäksi epäterveellistä )

Tuossa omat vinkkini...vielä kun saisi tämän kurkun pelaamaan yhteistyötä kanssani, niin saisin syötyä kunnonruoat päivisin :D

 
Mun äidin vinkki pahoinvointiin (hällä kokemusta ainaki 11 raskaudesta, ja kaikissa raskauksissa yhteensä vain muutaman kerran oksentanu, että sinänsä ei kyllä mitenkään voimakasta hällä ole ollutkaan):

-voileipä keksejä ja appelsiinimehua ENNEN ylös nousemista. Tämmösellä hän on selvinny.

Inkivääristä olen kuullu, että rauhottaa vatsaa (tosin sitä ei saa ottaa liikaa, muistaakseni). Ja yrteistä minttu olis kans semmone jonka pitäs lievittää.
 
Nyt on ultrassa käyty. Vuoto ei näyttäisi tulevan kohdusta vaan kohdunsuulta joka hieman punoitti. Sitten se lääkäri ei alkiota/sikiötä löytänyt ollenkaan. Ainoastaan nesterakkulan joka oli kooltaan 5mm. Eli kyseessä on joko tuulimuna tai viikkoja on vasta tosi vähän...missähän vaiheessa sitten sen voisi olla? En kyllä tosiaan tiedä milloin edelliset menkat alkoivat, mutta joulukuun lopulla. Mulla on kyllä kierto 28-35 eli pitkää ja epäsäännöllinen...viikon päästä sit uudestaan katsomaan näkyykö muutosta...BLAAH!!!
 
Päiviä kanssasisaret!

Sain soitettua äsken neuvolaan ja kyllä kuulosti terveydenhoitaja niiiiiiin kuivalta ja nuivalta, että huh... Tuli ihan paha mieli, että pitikin soittaa. Naureskeli vain, kun sanoin, että kuukautiset on muutaman päivän vasta myöhässä, MUTTA ensimmäinen positiivinen testi tuli tehtyä jo viikko sitten. Ah, ei taida meidän kemiat osua yhteen, kun jo tuon minuutin puhelun aikana kiehuin melkein kiukusta. Noh, yritän kuitenkin mennä tapaamaan kyseistä naista ihan avoimin mielin...

Viime yönä taisin juosta puolenkymmentä kertaa vessassa, kellosta katoin, niin noin tunnin välein piti juosta... Ihanaa, tätäkö tämä nyt sitten on seuraavat yhdeksän kuukautta... :D JES!

DsariaL ja pienisuurirakas 4+2
 
Mikä on hinta haitari yksityisten ultrissa? Ikänään en ole käyny, mutta nyt jostain syystä haluaisin käydä kattomassa ja varmistamassa.
Tänään tein toisen testin, ja ei tuossa enää erehtymisen varaa ollut, täysin selkeä ja kirkas viiva sieltä pulpahti välittömästi.

Laskettua aikaa arvottiin puhelimessa lääkärin kanssa, ja luultavimmin tulee olemaan 5-7 päivän kieppeillä lokakuussa.

Missäkähän vaiheessa sitä uskaltaisi alkaa isommille lapsille kertomaan tulevasta pikku sisaresta?
 
pure love

Pidetään peukkuja että pikkunen olis vielä niin pieni ettei siks näkyny :hug:


Mulla mietityttää onko tuolla mitään :kieh:
Kaikilla tuntuu olevan kuvotusta, närästystä ja kaikkee mahollista...

Mulla ei ole ollu ku sitä mahan jomotusta mikä oikeestaan alko hiipumaan jo alkuviikosta ku ne menkkojen alkupäivät meni ohi ja nyt ei oikeestaan tunnu miltään...
Tissit on kipeet ja turvoksissa.
Ja vähän enemmän väsyttää ja mielialat ehkä heittelee enemmän.

Mutta tosiaan aika oireetonta on.
Vaikka seki kuulemma on normaalia mutta :kieh:
Toisaalta jos *koputtaa puuta* tää raskaus oireitten kannalta olis helppo niin se mahollistais hyvin töissä olemisen, ettei tarttis poissa olla...

Ootan kyllä innolla että se doppleri tulee niin saa sitten alkaa myöhemmin kuuntelemaan josko tuolta masusta jotain kuulus...
Ekaa neuvolaa ootan innolla :)
 
Pure Love, nyt toivotaan kovasti, että olisi päiviä jäljessä.. Milläs viikoilla sinä nyt olet, ja koska sait plussan testiin? Yritin selailla viestejä, mutta en löytänyt..
Esim. Tekay:n sivuilla sanotaan viikoila 4+ olevassa ultrassa ei näy muuta kuin ruskuaispussi, ja sitten viikolta 5+ eteenpäin pitäisi näkyä sikiötäkin..

Unihiekka Ihanaa etten oo ainut kuka on testannut ihan kyllästymiseensä :) Nyt siis ensimmäinen haamujen haamu mukaanlukien testattuna myös tuo 5 kertaa.. Alettaiskohan me pikkuhiljaa uskoa tähän jo? :LOL: :heart:

Dsarial, toivottavasti kuitenkin vähän paremman yhteyden saatte neuvolatädin kanssa jatkossa..
Itsekin piti tänään tilata sitä neuvolaa, mutta tuon plussasekoilun vuoksi en sitten uskaltanutkaan. Jospa sitten maanantaina :D

Marsupilami itse menen 23.2 varhaisultraan ja sen pitäisi n. 70? maksaa.. Hinnat liiikkuvat n. 50-100? paikkakunnasta riippuen varmaankin.. Itse maksan tuon hinnan mielelläni siitä, että saan tietää onko tämä odotus ihan totta ja hakkaako sisälläni pieni :heart:

Noista pahoinvoinnin ehkäisykeinoista, kuka sitä ruokaa mulle kiikuttais sängyn viereen ennen nousua kun herään jo 05.50 ja ukko nukkuu niin sikeesti ettei mikään auta :D Pitäisköhän ostaa minijääkaappi sängyn viereen.. :LOL: Itsellä tosin vasta pientä kuvotusta havaittavissa, kunnon pahoinvointia siis odotellessa :heart:

Olenkohan nähnyt ihan unia, mutta joskus muistan jostain lukeneeni, että kun sydämen syke on kerran havaittu, on keskenmenoriski vähentynyt. Ääh, en osaa selittää, täytyy yrittää katsoa jos jossain olisi tietoa..

Hyvät viikonloput kaikille, tämä (tuleva mamma) on koko viikonlopun töissä, tooooosi kiva =)
 
Pure Love, nyt toivotaan kovasti, että olisi päiviä jäljessä.. Milläs viikoilla sinä nyt olet, ja koska sait plussan testiin? Yritin selailla viestejä, mutta en löytänyt..
Esim. Tekay:n sivuilla sanotaan viikoila 4+ olevassa ultrassa ei näy muuta kuin ruskuaispussi, ja sitten viikolta 5+ eteenpäin pitäisi näkyä sikiötäkin..

No sehän siinä on kun en alun perinkään tiennyt millä viikolla olen menossa...eli voi todella hyvin olla mahdollista, että on vasta niin alussa ettei näy vielä. Testin tein viime torstaina. Mulla kun kierto heittelee 28-35 päivän väliä enkä edes muista milloin edelliset menkat alkoivat. :ashamed: Ennen uutta vuotta mutta en muista yhtään mones pvä, loppu kuusta siltikin... Mutta mitä olen lukenut niin monella ei edes rv5 ole mitään näkynyt. Toivottavasti siellä sit ensi viikolla joku köllöttelin mahassa. :)

Mulla tuo ultra maksoi 84? ja omavastuu siitä oli 54? eli ei nyt ihan mikään kovin suuri summa.

Ja kirsikka85 :hug:
 


Olin myös eilen varhaisultrassa..ei kuulemma vielä näy sykettä (ei edes yrittänyt vielä etsiä), kun eilen r.viikkoja 6+0 tai 5+5 ja kaksi ruskuaispussia.
Eli kahta pienokaista odotellaan, jos kaikki vaan menee hyvin ja sykkeet saadaan näkyviin. Uudelleen ultraan 1,5vkon päästä...

Kyllä hieman tuli valvottua viime yönä...apua kaksoset :heart:
 
Siis nyt mä olen pääni tässä miettinyt, että onko se lekurin sanoma nesterakkula sama asia kuin ruskuaispussi? Kiva, ku illan yrittänyt jotain töllöäkin katsia ja tuo kysymys vaan pyörii päässä...
Taitaa olla tuulimuna kyseessä kun ei ole mitenkään mahdollista, että viikkoja olisi vasta reilut 4 kun mulla mies lähti takaisin ulkomaille 12.1. Eli ei ole tuota seksiäkään tullut sitten harrastettua...
 
Pahoittelut minunkin puolesta :hug:

Nyt olen kuullu hirveän paljon kaksosraskauksista. Onkohan tässä ajassa jotain kun tuplaten tulee niin useasti :)

).( väsymys iskee näköjään aaltoina. Tänään töissä ei meinannut silmät auki pysyä. No, vaikka valitan niin olen silti onnellinen näistä oireista koska ne kuuluu raskauteen :)
 
Kirsikka iso :hug: Jaksamista koko perheelle!

Vilver, huh, onnea paljon kaksoslupauksesta.
En tiennyt ensin uskallanko onnitella, meinaan itselläni tuollainen uutinen keikauttaisi koko maailman ihan päälaelleen.. :ashamed: Sitä paljon pelkään, että sieltä löytyisikin kaksi, ja sormet ristissä toivon, että vain yksi Pippuri kasvaisi :heart: Itsellä ei varmasti voimavarat riittäisi alkuvuosina ainakaan kaksosiin.. Tietysti pakkohan se olisi sopeutua jos sellaiset meille sitten suotaisiin. :) Olipas taas fiksu selitys näin perjantai-illan kunniaksi :D :LOL:
 
Moikka! Vieläkö mahtuu joukkoon somaan? :wave:

Tänään kp 31/30 tein testin ja plussaahan se näytti :heart: Olo on ihan uskomaton!! Meillä on 1 tyttölapsi ennestään, ikäeroa lapsille tulee olemaan 1v 10kk.

Laskettu aika olisi 14.10.2009 :heart: :heart: Voi kun tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana loppuun asti :)

Pahoitteluni keskenmenon saaneille, minä varmasti hajoaisin jos niin kävisi :hug:

Halit myös kaikille kaksosia odottaville, aika hulinat varmasti tiedossa :D

Sitten vielä omaa napaa ).( Pientä heikotusta välillä on ja vessassa saa käydä tavallista useammin. Kahvi ei maistu :x Suolakurkkuja himoitsen !!! :p Mitäs vielä.......ei tuu nyt mieleen.....

Hartaasti odottelen, että masukumpu tulisi pian :heart:

herttaliisa 4+2 :heart:
 
Voih...nyt meitä alkaa tippua. Voimia Kirsikalle

Itselläkin pieni pelko takapuolessa kokoajan pyörii mielessä. Multa otettiin hcg-arvo labrassa tiistaina ja se näytti silloin 91. Maanantaina otetaan uudestaan...pienoisessa paniikissa jo odottelen mitä tuleman pitää.

Joku kyseli kättärin ja naikkarin "eroa". Itse molemmissa synnyttäneenä...sanotaan vaikka näin, että yhden synnytin kättärillä ja viisi oon synnyttänyt naikkarilla. Kuten joku jo mainitsikin, että enemmän lääketieteellinen ote...minusta tosi ihanat kätilöt, asiantuntevat, lastenklinikka vieressä jos jotain vauvalle käy...mutta taas kättärillä musta vähän liian löysä ote...vaikka sielläkin ihan mukava henkilökunta...ja jälkihoito tosi ensiluokkaista naikkarilla...kättärillä itse näin kätilön vasta, kun olin kotiin lähdössä. Asiasta on varmaan monta mielipidettä...mutta näin minulla.

Huomenna vaihtuu vissiin ekaa kertaa viikko ;) Tekis jo mieli hihkua ympäristöön, mutta nyt on vain maltettava, jotta käydään ekaa kertaa ultrassa.

Mamma Muu+masukki 4+6 (kai)
 
Pure love:
Siittiöthän saattaa ihan parhaimmissa olosuhteissa elää jopa lähemmäs viikon, jtoen ei se ole pois suljettua ajatus, että pikkuinen olisi vielä niin nuori neiti/herra, toivon ainakin näin :hug:

Kirsikka, voi ei...en tiedä mitä sanoa kuin että olen vilpittömästi pahoillani :hug:

Vilver:
WAU! Onnittelut tuplalupauksesta ja toivotaan kummallekkin menestyksekästä kasvun aikaa mahassasi ilman suurempia alue taisteluja :heart:
Itse olen esikoisesta asti varautunut kaksosiin ja ajatus ei oikeastaan pelota lainkaan...teitysti se vaatisi suurempia järjestelyjä ja enemmän sitoutumista itseltä ja myös mieheltä, sillä silloin suuri osa ajasta kuluisi pienten hoitoon ja silloin mies olisi kallisarvoinen pojalle ne ensi kuukaudet kun kaikki on yhtä hässääkkää =)

herttaliisalle tervetuloa ja onnea plussasta :wave:


Ja kukas siitä nauravasta neuvola tädistä puhui?
Todella töykeää. Itse varmasti mainitsisin ensimmäisellä käynnillä suoraan asiasta ja purkaisin tuntoni. Alahan on asiakas palvelua...ja ei tuo nyt ole muutenkaan soveliasta nauraa toisen onnelle, vaikka kuinka olisi vasta kuukautiset paripäivää myöhässä, ei se ole tae sille, että ei jaksaisi loppuun asti :/
Näin itse tekisin, saisi neukkari tilaisuuden pyytää anteeksi jos ymmärtää niin tehdä ja jos ei vaihtaisin koko hoitajan.
Ei vain taida olla kaikilla mahdollista vaihtaa...meillä onneksi voi vaihtaa toiseen vaikka heidät on jaettu alueittain hoitamaan tietyn alueen mammoja ja lapsia, mutta heidän mielestään on kummankin osapuolen kannalta mukavampi työskennellä ja äidin käydä, jos kaikki sujuu hyvin =)

Täällä sain viettää vapaa päivän.
Mies oli pojan kanssa koko päivän ja itse vierailin ystävillä ym. Ihanaa välillä päästä pois kotiarjesta...onneksi valikoin ystäväni joiden luona kävin, sen verta huolellisesti, että kukaan ei ollut vapaalla, vaan kaikilla töitä heti aamusta huomenna.
usein kun tarjoavat siinä sitten siiderin tai pari ja normaalisti en kieltäytyisi, mutta tällä kertaa olisin jäänyt kiinni :D

Pienoinen päänsärky yrittää tulla ja välsitä huimaa. Muistan saman ilmiön esikosta...silloin en tiennyt mistä johtui ja neuvolassa asia silloin selvisi niinkin pieneksi asiaksi, kuin että nesteen (veren ) määrä kehossa kasvaa ja paineet saattavat ylösnoustessa heitellä häränpyllyä ensimmäisien viikkojen aikana, kunnes kroppa tottuu. Ja päänsärky kuuluu samaan hommaan, joten onneksi on ohimenevää tämäkin.
Missähän välissä tulee sitten se raudanpuutteesta johtuva kamala päänsärky, väsymys ja nenä/ien verenvuoto...minulla kun esikosta tuli nämä kaikki...ja sitten popsittiinkin rautalääkkeitä oikein hevoskuuria kuukausi synnytyksen jälkeiseen aikaan asti :LOL:

Joo nyt naurattaa mutta ei kyllä sitten kun tuo tilanne koittaa ja koittaahan se :kieh:
 

Yhteistyössä