Lokamassujen 2009 oma pino:)

VL-
Merrah :hug:

Anteeksi etten aikaisemmin huomannut viestiäsi, vaikka sinun jälkeesi kirjoitin!
Enkeleitä ja jaksamista ihan tosi paljon!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Uskallan varmastikin muidenkin puolesta luvata, että ollaan hengessä mukana jotta jaksat taas jatkaa matkaa eteenpäin...
 
Merrah :'( :hug: Niin pahoillani... :'(

Riinuska: Jep, sieltähän minä ja nyt muistan sutkin, olin vaan aika laiska kirjoittamaan sit myöhemmällä enää mitään. Meillä tyttö siis syntyi 21.12. eli talven pimeimpänä päivänä ;) On onneks vastapainona sit todella iloinen ja valoisa persoona. :D

Mä mietin kuumeisesti, et millon soittaisin neuvolaan? Ja millon uskaltautuisin kertomaan vanhemmilleni? Ei jaksa odottaa ,ei! :D Jep, hätähousuhan se...

Mulla on kans tuota ihme yöhikoulua taas (oli ihan järkyttävää hikoilua synnytyksen jälkeen melkein puolen vuoden ajan. Sain vaihdella yövaatteitakin ainakin kerran yössä). No, tää on onneks lievempää versiota, vielä.

Ai niin, meillä töissä (eskari/koulu) on liikkeellä parvo-rokkoa ja kuulin, että se olis vaarallinen sikiölle viikkoon 24 asti. En oikein nyt tiedä mitä siitä pitäis ajatella...Mitenkähän uskallan olla töissä? Ja se voi kuulemma vielä esiintyä aika oireettomana. Hjeelp!

Pahoinvointia odotellessa... :headwall:
 
Merrah voi surku :'(
Paljon jaksamista ja toivottavasti pääset pian takaisin odotuspuolelle :hug:

Hassua, kun kaikille on tuo eka ultra tehty sisäkautta...jostain syystä esikosta kätilö teki sen minulle mahan päältä ekassa ultrassa...en tiedä sitten vaikuttiko asiaan miehen hermostuneisuus vai mikä :D
Tällä kertaa kyllä uskoisin että tekevät niinkuin yleensäkkin...ei taida miestä kummemmin enään kiinostaa mitä ne kätilöt tuonne laittaa kun on jo aitiopaikalta seurannut kun meidän pallero örmysi uloskin...ei pienestä riehaannu :LOL:

täällä olisi ihan järjetön nälkä, mutta mikään lämminruoka ei vain putoa...yritä nyt sitten elää tuoreilla kasviksilla ja hedelmillä kun tuntuu, että energian tarve hipoo pilviä...noh, ehkäpä huomenna sitten... :D

Ja huomenna on miehen syntymäpäivä...kahvit sänkyyn kera pojan kuolaisen suukon :heart:
 
Merrahille :hug: ja suuret pahoittelut...

Mulla on oireena ollut 3+ viikosta iltapalelu ja rintojen kipeytyminen..niin ja turvotus.
Suht vähällä selvinnyt ja sitten eilen alkoi kamala pahoinvointi ja oksentamaan on juostu. Väsymys myös hyökkäsi nurkan takaa ja voih tämä työnteko on tuskaa...Nyt siis 6+0 viikot. Ultra on tänään, vaikka sydän ääniä ei näkyisikään niin uudelleen sitten ensi viikolla. Enempää en malttanut odottaa kun kaksosiakin voin odottaa...jännityksessä nyt vielä tuleva päivä.

Masuasukin nimen ajattelin antaa lasten (2 poikaa) päättää, kun niille sitten kerrotaan jossain vaiheessa...6-vuotiaallamme mielikuvitusta ja hauskoja ideoita varmasti riittää :LOL:

Ihanaa odotusta kaikille lokamasuille ja toivotaan, että pahatolot helpottaa pian ja aletaan tuntemaan ihanat liikkeet =)
 
Merrah Voimia ja :hug: !

Olittepas te paljon kirjoittaneet, kun yhden päivän pysyin poissa! :D Mun oireet on hävinny johonki! Tai no rinnat on vielä kipeet ja turvotusta on aika paljon, mutta ei muuta, kahvikin maistuu. Noh, kyllä ne sieltä vielä tulee viimeistään viikolla 7 on yleensä alannu kunnon pahoinvointi, ja oksentelu. Innolla odottaessa! :D

Meillä tosiaan lähin suku, siskot ja isovanhemmat tietää nyt, meidän nuorin pian 4v, kertoi mummuille ja paapoille! Eilen oltiin anoppilassa, ja melkein heti kun sisälle päästiin niin kuulutti, että äidin masussa kasvaa papu, se on vauva! :heart: No olivat he kyllä kuulemma odotelleet tätä uutista. Että turhaan jännitin sitä, kun ajattelin että tuo esikoisen melkein menetys saisi ihmiset ihmettelemään että kuinka uskalletaan tehdä enää yhtään... :(

Olikos joku menossa ultraan nyt tänään? Niin muistaisin. Onnea matkaan, jos muistan oikein!

Nyt laittaan pojat kouluun! :wave:
 
Merrahille suuresti voimia, ja totta tosiaan, toivottavasti et kauaa odotuspuolelta joudu pois olemaan :heart:

Pure Love: toivottavasti tuhruilu olis ihan vaaratonta, ja siellä mahassa pieni papu kasvaisi :heart: :heart:

(.) Tänne tullut huono olo ja tissit on niin kipeet, etttä sängyssä kääntyminen herätti aina. Tyyny täytyi olla pehmikkeenä :) Kaipa se on kunnon urheilurintsikat hankittava, että saa nukuttua kunnolla.

Kuumeilija ja PikkuPippuri 4+5
 
Joku toinenkin oli tänään ultraan menossa?! Minä myös. Tosin viikothan kiepsahtaa vasta huomenna kuuden puolelle, joten sykettä en odota näkeväni. Kohdunsisäisen/ulkoisen sen sijaan haluan saada tietooni. Eli johtuiko tuhrutteluni kohdunulkoisesta raskaudesta vai jostain muusta.
¨
Merrah: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Joku toinenkin oli tänään ultraan menossa?! Minä myös. Tosin viikothan kiepsahtaa vasta huomenna kuuden puolelle, joten sykettä en odota näkeväni. Kohdunsisäisen/ulkoisen sen sijaan haluan saada tietooni. Eli johtuiko tuhrutteluni kohdunulkoisesta raskaudesta vai jostain muusta.
¨
Merrah: :hug:

Mulla tietääkseni menossa rv6 ja ajattelin odotella ensi viikon alkuun ennenkuin soitan ajan ultraan...muakin mietityttää tuo KU kun viime yönä näin unta, etttä mulla oli KU, mutta varmasti seki uni johtui siitä, että olin sitä niin kauan miettinyt. Ennen plussa taas näin unta, että olin jo pikällä raskaudessa ja mulla oli tooosi ihana maha. =)
Mulla tuo tuhruttelu ei kyllä koskaan ole ollut merkki KU:sta. Nyt on vaan oikealle puolelle tuntunut vihlontaa enemmän... :/
Joko sulla tuhruttelu on loppunut?
 
Minullakin nyt viikkoja täynnä 6 ja lueskelin kassu ja pure love teitin kirjotuksia,
kiinnostuin että ootteko te menossa ihan terveyskeskuksen neuvolaan ultraan vai siis jollekkin yksityiselle?? aattelin kun joku puhu et näillä viikoilla pääsis vaan varhaisultraan ja yksityiselle...vai kattooko ne siinä ekassa neukkari ajassa sitten myös tämmöisiä asioita??
tulipas selitettyä vaikeesti, toivottavasti joku ymmärtääpi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyyh85:
Minullakin nyt viikkoja täynnä 6 ja lueskelin kassu ja pure love teitin kirjotuksia,
kiinnostuin että ootteko te menossa ihan terveyskeskuksen neuvolaan ultraan vai siis jollekkin yksityiselle?? aattelin kun joku puhu et näillä viikoilla pääsis vaan varhaisultraan ja yksityiselle...vai kattooko ne siinä ekassa neukkari ajassa sitten myös tämmöisiä asioita??
tulipas selitettyä vaikeesti, toivottavasti joku ymmärtääpi :)
Mä menen kyllä yksityiselle kun siellä on paremmat ultralaitteet...Pääsisin tuon historian vuoksi varmasti tk:n ultraan, mutta täällä ne on niin huonoja ettei tee mieli tässä vaiheessa mennä.
 
Onko täällä pääkaupunkiseutulaisia? HUS:in alueellahan saa päättää synnytyssairaalan, itse pähkäilen NKL ja Kättärin välillä? Onko kellään kokemuksia? Eikö 1. neuvolassa pidä jo päättää mihin menee synnyttämään? Ei tällaisia vielä haluaisi miettiä, kun kaikki on vielä niin epävarmaa...

Mullakaan ei ole mitään oireita. Tekisi mieli pissiä tikkuun joka päivä, kun on niin epävarma olo. Tosin nyt menossa vasta rv4+4, joten kaipa todellisia oireita saa vielä odotella.

Ravinnosta: Mietin, että mahdankohan syödä liian yksipuolisesti? Olen pääosin kasvissyöjä, tosin kanaa ja kalaa syön 1-2krt/vko. Mahtaako kasvisruokavaliosta saada tarpeeksi proteiineja? Onko täällä muita kasvissyöjiä? Pitäisi kai löytää jostain aikaa ruoanlaittoon, jotta tulisi syötyä kunnollinen lämmin ateria päivittäin. Kiireessä sitä ei aina ehdi...

Mä varasin ajan yksityiselle varhaisultraan (rv8). Neuvolassahan ei ensimmäisellä kerralla ultrata, käsittääkseni.
 
No nyt on sitten soitettu ensimmäinen neuvola aika, vasta viikolla 9 :( miten mä sinne asti jaksan odottaa...neuvolatäti sanoi vaan puhelimessa että elät sinne asti nyt vaan normaalia elämää, voikun se olis niin heleppoa :)
Vaikka tuskinpa sillon mitään selvii, vastahan sit ultrassa kaiketi..ja sinnehän on vielä matkaa, ihan liiikaaa....
miten sitä jaksaa töihin ittensä raahata...
 
Hui ku tullu paljon juttua :D

Tervetuloa uusille :wave:

Merrah :'( :hug:
Toivottavasti pääset pian takas odotuspuolelle...

Moni tuntuu menevän ultraan jo pian...

Toisaalta haluttas käyä siellä varhaisultrassa mut en osaa päättää :LOL:
Mulla ei mitään kummempia oireitakaan ole niin ei oikeen tunnu että olis raskaana :whistle:
Toki niitä varmaan kerkee tulla vielä :kieh:

Ekasta neuvolakäynnistä...

Kuinka monella teillä,joilla on jo lapsia, on sydänääniä kuunneltu ekalla käynnillä tai vilkastu ultralla?
Joillekki näin on kuulemma tehty ja mietin että onko kuinka yleistäki?
Siis kuuluuko ekan neuvolakäynnin sisältöön?

Työnimestä...
Meillä ei ole oikeen mitään...Mä olen puhunu vaan pavusta.
Me ei varmaan ukon kanssa oikeen vielä käsitetä että mä olen raskaana :D

Onko kukaan ajatellu hankkia doppleria ittelleen?
Löysin netistä tommosen ja oli vielä halpaki... :D

http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=44&products_id=1171

Niin ja huutelen samalla että tuonne lokamassujen kerhoonki voi tulla jos haluaa... :wave:

*Talvicci ja minipapu rv.5+1* :D
 
Peppi:
Minä olen Helsingistä ja synnytin esikoisen Kättärillä...pidin paikasta kovasti...Naistenklinikkahan on sitten taas enempi sairaalamaisempi paikka, sinne suunnataan riskisynnyttäjät, joilla esim itsellä joku vakavampi perussairaus tai muuta tai sitten jos lapsella ollaan havaittu jotain poikkeavaa, mutta pääsee sinne ihan normaali synnyttäjätkin...on suorassa yhteydessä myös lasten sairaalaan jos tulee hätä tapaus...mutta, kuten myös ensimmäisessäkin neuvolassa sanotaan, päätös ei ole lopullinen, itse voi päättää vaihtaako sairaalan toiseen, se että menee tekemään ultrat toisessa sairaalassa ei sido siihen että siellä PITÄISI synnyttää.

Monesti tulee myös tilanteita, jolloin sairaalaan tulee sulku. Tällöin kaikki juuri tulevat synnyttäjät ohjataan toiseen sairaalaan...yleensä sulku on vain toisessa sairaalassa, jolloin esim. kättärillä olisi sulku (täyttä) ja sinut ohjattaisiin Naistenklinikalle...tähän kannattaa aina varautua.
Tästä ei kuitenkaan kannata ottaa stressiä, sillä siksi aina pyydetään ilmoittamaan kun säännölliset supistukset ovat alkaneet ja kestäneet jo pari kolme tuntia...silloin he voivat seurata tilannetta synnytysosastolla ja ilmoittaa teille, kun teette lähtö ilmoitus puhelun, voitteko tulla sinne vai kenties toiseen sairaalaan. =)

Jopas, ottikohan tuosta nyt tolkkua...näin pikaisesti kirjoitettuna ja luettuna näytti aika pölötykseltä :LOL:
 
Talvicci:
Joo jos noin edullisen saa niin varmasti...ehkäpä jo heti seuraavista rahoista...ja kun saa lähetettyä sähköpostiin, niin voisi pistää ystäville sitä kautta sitten vaikka ultrakuvan ja sitten tuon sydämen sykkeen...mahtava vekotin :D
 
Iso halaus miehellesi mahtavasta löydöstä :hug: :D
Kiva kun nuo miehet osallistuu odotukseen haalimalla kaikkea hauskaa elektroniikkaa...miun mies ajatteli esikoisen synnyttyä ostaa Lastentarvike liikkeestä sellaisen koliikkikeinun...siis sitterin joka keinuu hittasti ja kovempaa säädön mukaan ja sieltä kuuluu valaan laulua, meren kohinaa, klassista..ja mitä kaikkea...maksoi reilusti yli 80e joten pistin jarrut päälle ja raahasin miehen pois liikkeestä...kerrankin niin päin :LOL:
Lisöksi kun ei pojalla edes mitään koliikkia ollut :headwall:
 
Itse en aiemmissa raskauksissa edes ajatellut kotidoppleria hankkivani, mutta nyt ajattelin kyllä niin saa lapsetkin kuulla vauvan sydämen äänet :heart:

neuvoloista ja ultrista: en halua lannistaa, mutta ainakaan edellisellä kotipaikkakunnallani jossa kaikki neljä edellistä on synytynyt, ei ollut neuvolassa ultrauslaitetta laisinkaan ja dopplerikin sellainen tooooosi vanhanaikainen ja sydänäänet kuuluivat ekan kerran sillä n.12-13-viikolla. Ne joilla on ultralaite neuvolassa, niin teinä ainakin kysyisin ihan nätisti, että eikös ultrattaisikin nyt kun täällä kerta ollaan ;) Ja siis ultrathan tarjoaa kunta aina viikon 12 kieppeillä, ja tämä on se ns niskapussiultra ja useimmissa kaupungeissa/kunnissa ultrataa myös viikon 20 lähellä, jolloin puhutaan rakenneultrasta. Itse maksan ihan omasta pussista tämänpäiväisen sekä kahdenviikon päästä toisen varhaisultran. Se on minulle "pieni raha" mielenrauhasta. En voisi kuvitellakkaan odottavani sinne viikolle 12 ja saavani sitten kuulla esim, että kehitys on lakannut jo viikolla 8 tms! Olisihan se aivan kamalaa olla ensin muka raskaana noinkin pitkä aika!

En katsonut paljonko linkin kone maksoi, mutta myös huuto.netistä saa noin 45 eurolla kotidopplerin.

JÄNNITTÄÄÄÄÄÄ |O
 
kassu

Mä oon just miettiny tuota varhaisultraa ku tietäs sitten onko siellä joku eikä tarttis oottaa tuonne ekaan varsinaiseen ultraan... :whistle:

Niin ja tuon mun linkin doppleri oli 39e, postikuluja en hokannu kattoo...

paapelo

Miehet osaa joskus yllättää :D :heart:
 
Marsupilami- tervetuloa ja onnea plussasta! Ilmoitteletko laskettua aikaa ja ikää ja synnäriä (ei ole pakko antaa kaikkia tietoja), niin lisään sinut sitten tuonne etusivun listalle!

Varhaisultrasta: Ei olla aateltu mennä. Ajattelin jaksaa ootella sinne viikolle 12. Pitkä aikahan se on, kaksi kuukautta! Mutta tällä hetkellä mikään ei ole antanut viitata huoleen, niin ajattelin kestää sinne np-ultraan saakka (mieli toki saattaa muuttua matkalla!).

Neuvolasta: Nyt suututtaa, yritin äsken soittaa neuvolalle, mutta eihän se neuvolantäti ollut tietenkään paikalla ja sille toiselle en halua, kun vaihtuisi neuvolantäti sitten toukokuussa (oli jo nettisivuilla ilmoitus, että toukokuussa vaihtuu, miten hienoa!). Haluan siis sitten tälle, joka luultavimmin olisi koko ajan sama. Mie vaan niin inhoan tuota soittelemista virallisisin tahoihin, niin arvaatkaa meninkö taas ihan sanoissani sekaisin, kun sieltä ei vastannutkaan neuvola, vaan kunnan puhelinvaihe systeemi... :attn:

Oireista: Viime yönä heräsin aika inhottavaan alaselkäkipuun, vessassa en meinannut pystyä istumaan pöntöllä, kun koski niin paljon. Auh!

Tuo dobbler kyllä houkuttaisi! Mutta miehen mielestä turhaa! :headwall: Ja nyt se on tuossa tilaamassa jotain kosteusmittaria, vaikkei sillä oikeesti mitään tee... :headwall: Urpoja nuo miehet välistä...

Miun mies ei kyllä mitään tiedä raskaudesta tai vauvajutuista. Se on tullut kyllä todistettua nyt monenmonta ihmeellistä kertaa. Ei se edes usko, että miulla jo nyt on raskausoireita! Yritin mie sille selittää, että kyllä niitä heti tulee, kun raskaushormoonia erittyy, mutta eihän se mitä minuun uskonu. Piti sitten ettiä netistä vielä artikkeleita asiaan... :LOL: Enkä mie tiedä uskoiko minuu vieläkään... :headwall:

DsariaL ja Pienoinen salamatkustaja 4+1
 
DsariaL

Mulla mies totes tuossa yks ilta nukkumaan mennessä että hurjaa ens syksynä mä olen isä :heart: Ja on mahaa silitelly :D
Mutta ei tää silleen ole sille vielä niin todellista.
Luulen vähän että se tajuaa tän lopullisesti vasta ku näkee vauvan ekaa kertaa ultrassa tai ku kuulee pikkusen sydämen lyönnit :heart:
Itekkään tätä ei oikeen tajua vielä ku ei noita oireitakaan pahemmin ole...Mutta kerkeehän niitä tulla ku nyt vasta rv.5+1
:D
 
Lääkäriltä tulin juuri: Kohdunsisässä sikiö on ja vastasi viikkoja (olikos nyt huimat pari milliä!) ja sykkeestä mnyt en ehkä puhuisi niinkään, mutta lääkäri sanoi, että sykkeen kaiun saa hienosti monitorille :heart: Mutta ei siinä kaikki.Olin TAAS odottanut (jo kolmannen kerran) kaksosia ja vuoto johtui siis tästä! Löydettiin toinenkin, tyhjä sikiöpussi tämän elävän vierestä. Kyllähän siinä vielä pienenpieni keskenmenonriski on, kun on sellainen kohdussa, joka sieltä poistuu, mutta yhtä suuri keskenmenonriski on "normaaliraskaudessakin".


Kassu ja Maikki 5+6
 

Yhteistyössä