Lokamassujen 2009 oma pino:)

Jos tämä raskaus kerranki loppuun asti etenee niin synnäri olis Oys.
Mulla on taas alkanut tuo ruskehtava tuhru vuoto jota on kaikissa raskauksissa ollut...ensimmäinen alkoi juuri näin ja meni kesken, toinen alkoi samalla tavalla ja ei silti mennyt kesken, mutta jostain tuntemattomasta syystä tyttö menehtyi kohtuun rv26, tämän jälkeen oli raskaus jossa myös tiputteli ja meni kesken...nyt sitten tämä. Jospa se olisi niin että joka toinen raskaus menee kesken ja tämä nyt viimein menisi loppuun asti.

Neuvolaan en ole edes uskaltanut vielä soittaa vaikka raskausviikotkaan ei ole selvillä kun en muista milloin edelliset menkat joulukuussa alkoi. Mietinkin että jos kaikki hyvin vielä ens viikon alussa niin sitten voisin jo soitella ja käydä varhaisultrassa ottamassa selvää missä mennään. Ei vaan vielä uskalla hirveästi onnesta hihkua tuon historian vuoksi :'(

Mutta toivottavasti meillä kaikilla tuo masuasukki pysyi loppuun asti matkassa.
 
Uusille onnittelut! :flower: pure love :hug: kovasti tarrasukkia pienen matkaan, että saat tämän vaavin syliin asti.

Mulle ei tänä aamuna maistunu enää kahvi, ja sitten sainkin päänsäryn ja väsymyksen kofeiinin puutteesta, join tossa kupin teetä ja vähän helpotti. Mä en ole missään raskaudessa voinut juoda kahvia, heti alussa alkanut yököttään. Ja, kun tuo pian 4v. tuossa muovaili niin huomasin kuinka kamalalta muovailuvaha haiseekaan. :x Tässä vaiheessa nää merkit on ihania, tulee todeksi tämä raskaus, mutta kyllä varmaan alkaa kuvotukseen kyllästyä viikkojen kuluessa.

Tänään olis keskimmäisen kouluunilmottautuminen, saa nähdä tuleeko sielä itku... :D

miltski ja papu 4+0
 
Mulla on tänään rv 5+6, eikä vieläkään mitään oireita. Paitsi ne menkkasäryt, mutta neki on nyt lähes kokonaan hävinny. Tulis ny jotain. |O =) Tietyt herkut kyllä on närästäny herkemmin, mutta huomasin jo ennen tätä raskautta että oisin vähä herkistyny makealle siinä mielessä... Höh. Ei ees väsytä! Viime yönäki nukuin vaan 5-6h ja aivan virkeänä heräsin (yleensä oon ihan tööt aamusta).

Vauvan vaatteita taas ostelin eilen. Meinaa vaan lipsua turhan paljo bodylinjalle, niitä ku on kaupat pullollaan toinen toistaan ihanampia. :heart: Oon kuitenki koittanu katsoa vähä eri kokoisia, ettei olis miljoonaa kappaletta kokoa 56. :D Pitäs kirpparilla käydä katsoon, ja vanhempien luo penkomaan josko löytys jotain kivaa vanhaa vaatetta. :)
 
Olipas pelottavaa lukea pure loven tuhruista. Mullahan on nimittäin tuhrutellut ihan positiivisesta testistä lähtien. Ei pikkuhousuihin asti, mutta pyyhkiessä jää miltei joka päivä rusehtavaa valkovuotoa paperiin :'( . Pelottaa kyllä ainakin sinne varhaisultraan asti ihan kamalasti. Lääkäri kyllä epäili, että vuoto on kohdun limakalvolta peräisin ja koska odotan jo viidettäni, ei kohdunsuu ole niin tiukka, ettei vuotoa pääsisi läpi hieman ja limakalvoherkkyys siis saattaa johtua viimekesäisestä kaavinnastani. Toivo että jotain tällaista eikä enteilevää keskenmenoa. pure love: millä viikoilla meni kesken?

TARRASUKKIAAAAAA :whistle:
 
Uusille onnea plussasta ja tervetuloa mukaan!

Pure love: :hug: voimia ja tarrasukkia sinne pienelle...

Kassu myös, toivotaan, että kaikki on pienellä juuri niinkuin pitääkin ja tuhru vuoto tarkoittaisi jotain muuta!

Tänään kp 27/27. Huomenna "pitäisi" tulla täti kylään. Kuitenkin tädille on tuolla varattuna avoin lentolippu, joka on voimassa seuraavan vuoden ajan. Saa vähän hänkin viettää lomaa ja reissata :D Toivottavasti lähteekin mahdollisimman kauas...

Enpäs päässyt mie tänään kouluun. Autosta oli aamulla akun joku johto irronnu, niin eihän se auto mihkään liikkunu. No, tuli sitten ylimääräinen vapaapäivä. Saan lukea rauhassa huomiseen tenttiin...

Onko kellekään muulle tullut raskauden myötä himoa maitoon tai juustoon? Ilmeisesti kertoisi jonkinlaisesta kalsiumin puutoksesta. Mie jo muutenkin juon hirveesti maitoa ja syön juustoa (siis ihan edamia), niin mietin vain, että onko kuitenkin nyt kyseessä vain jostakin mieliteosta, vai sitten tosiaan kalsiumin puutoksesta. Mutta ei kai mieliteot vielä näin aikaisin raskautta ilmene?
 
eilen ja tänään testasin plussan,sekä lisäksi tein äsken ovistestin ja siihenkin posahti heti plussa..eli o-testi toimi mulla ainakin r-testinä.
Erikoista tässä on se et mun ois seuraavasta kierrosta pitäny alottaa clomien syönti,mut ne oli niin tehokkaat et tärppäs kun koski vain pakettia :LOL:
Luottavaisin mielin olen nyt, sillä selviä oireita on.Syksyllä 07 sain keskenmenon ja alusta asti tuntui et jotain on vialla."km-raskaus" alkoi luomuna kuten tämäkin raskaus.
poika mulla on 1v11kk.
Malttaispa olla kertomatta kenellekkään...Mies tietenkin tietää...ja vanhempani...

LA 10.10 nyt rv 4+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassu:
Olipas pelottavaa lukea pure loven tuhruista. Mullahan on nimittäin tuhrutellut ihan positiivisesta testistä lähtien. Ei pikkuhousuihin asti, mutta pyyhkiessä jää miltei joka päivä rusehtavaa valkovuotoa paperiin :'( . Pelottaa kyllä ainakin sinne varhaisultraan asti ihan kamalasti. Lääkäri kyllä epäili, että vuoto on kohdun limakalvolta peräisin ja koska odotan jo viidettäni, ei kohdunsuu ole niin tiukka, ettei vuotoa pääsisi läpi hieman ja limakalvoherkkyys siis saattaa johtua viimekesäisestä kaavinnastani. Toivo että jotain tällaista eikä enteilevää keskenmenoa. pure love: millä viikoilla meni kesken?

TARRASUKKIAAAAAA :whistle:

Niin, toivottavasti tämä pikkuinen olisi niin sitkeä, että jaksaisi pysyä loppuun asti. Ensimmäinen km meni kesken rv7-8 ja toinen meni ihan alussa eli olisko ollut jo jotain rv5. Mut mä epäilen että tuo jälkimmäinen olisi ollut kemiallinen raskaus. Nyt taitaapi olla menossa rv6-7, mut epäilen enemmän tuota rv6.
Toivottavasti meillä tuo tuhruilu ei todellakaan ole mitään pahaa enteilevää vaan harmitonta!

:hug:
 
Mulle voi laittaa 29v ja sairaalaksi PS.

Tänään on jomottanut vatsaa välillä vähän kovemminkin. Eilen ei tuntunut juuri yhtään. Jännä kun näin vaihtelee :) Kahvia en minäkään enää pysty juomaan, mutta teetä tulee lipitettyä paljon. Olen tosin vaihtanut perusteestä suurimmaksi osaksi rooibosteehen. Vähän meinaa päätä särkeä kun ei saa elimistö kofeiinia, mutta ehkäpä se tästä tottuu ajan myötä. Ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan varatakseni ekaa aikaa. Nyt meneillään rv 4+1.
 
ikää mulla 27,synnäri OAS.
Tänään on ollu kuvotuksen merkkejä,meidän takka haisee iljettävälle :D Rinnat ollu kipeät,mut nyt on rintojen ja ylämahan alueella ollu semmonen lämmön tunne...alavatsaa vihloo varsinkin jos yskii,pissattaa jatkuvasti...eli normaalia?
*muoks* mitä vitamiineja voi syödä
 
Vitamiineista: just eilen ostin itse multivitaa, jossa ei ole a-vitamiinia (ja foolihappoa 300mikrogrammaa) ja myös toinen mitä käytetään on multitabsin raskausvitamiineja. Muuten kai mielestäni aikalailla kaikenlaisia vitamiineja saa syödä, mutta tuota a-vitamiinia kuuluisi välttää ja foolihappoa taas pitäisi saada normaalia enemmän... Korjatkaa minua, jos oon väärässä!
 
Onnea uusille lokakuisille! :flower:
Ja tervetuloa myös tuonne kerhopuolelle... :wave:

DsariaL puhu vitamiineista...

Monethan ei käytä mitään.
Mä ostin kans tuota a-vitamiinitonta multivitaa mikä käy myös raskaana oleville.
Uskon että ihan tavallisesta ruuasta saa sen "puuttuvan" 100umg mikä tuossa jää vajaaksi...

Mulle ei tuonne listaan tartte muuta laittaa.
Varmaanki enemmän pyörin tuolla kerhopuolella ku täällä kuka tahansa voi näitä juttuja lukee...

Ai niin nuo sydämet(?) tuolla listassa näkyy joillaki (ainaki mulla) kysymysmerkkeinä...

kassulle ja pure lovelle tarrasukkia :wave:

Oireista...

Mulla ei oikeen ole sen kummempia oireita.
Rinnat on arat ja mahaa jomottaa,mutta vähemmän ku aikasemmin.
Eilen illalla töistä tullessa maha oli ku pallo ku turvotti vissiin :LOL:
 
Moikka!

Varovaisesti ilmottaudun mukaan. Eilen testi näytti +...ja ihan itkeä tirautin ilosta. Koin nimittäin pari kk sitten keskenmenon ja se nyt pyörii mielessä. Ei tahdo oikein uskoa silmiään ja oon monta kertaa tihruillut tikkua (+ on kyllä ihan selkeä, eikä mikään haamu)

Tässä hiukan minusta:
Minulla on ennestään jo SUURIperhe. 8 lasta...ja maailman ihanin mies. Meille tulee muuten tässä kuussa 10 v naimisissaoloa täyteen ;) Joukkoon mahtuu 3 tyttöä ja 5 poikaa. Ukkovaltaa ollaan tässä nujertamassa. Lapsosista esikoinen täyttää tänä keväänä 10...ja nuorin neitonen on 11kk. Kaikki ovat yksösiä...tuplaraskauksia ollut kaksi, mutta kummallakaan kerralla toinen ei ole selvinnyt elossa loppuun asti :'(

Minä olen jo ikäloppu 33-v. ;) Synnytyspaikkaa en vielä tiedä 100%, mutta uskon, että Kuopioon mennään (jos raskaus nyt vaan etenee toivotulla tavalla).

Laskettuaika laskurin mukaan olisi 10.10. Tällä mennään.

Kassu ollaankos me tuttuja tuolta kroonisten vauvakuumeilijoiden kerhosta?

Heinämassu82 taidettiin olla molemmat tuolla heinäkuisten odottajien seurassa. Nyt tarrasukkia matkaan...eiks joo!

Jännät viikot edessä...onneks löytyy kohtalontovereita, kun en kehtaa vielä tuolla kylillä kuuluttaa onneamme :heart:

Mamma Muu+masukki 4+jotain
 
Talvicci: Näkyykö nyt sydämet? Ne pitäisi aina muistaa siihen laittaa uudelleen, sitten ne näkyy, muuten tulee vain kysymysmerkit, en tosiaan tiedä mistä tuo johtuu.. (pitäänee ne ehkä poistaa...)

Sillä mie aattelinkin, että saa ilmoittaa jokainen haluamansa tiedot, että kun kerhokin on olemassa, niin sinne voi ilmoitella enemmän tietoja sitten...
 
Mulle voi lisätä iäksi 27v. Oireista: rinnat on "hellänä", repäisykipuja ihan kiitetävästi ja inhottava jomotus nivusissa koko ajan.. Paikallaan istuminen haasteellista. Onko joku synnyttänyt sekä naistenklinikalla että kätilöopistolla? Kumpi parempi? Minä naistenklinikalla ja tykkäsin että oli hyvä hoito ja ajattelin että samaan paikkaan sit uudelleen. Vai pitäiskö harkita sittenkin kätilöopistoa?
 
Minä myös ilmoittautuisin mukaan pinoonne. Plussasin perjantaina ja arvioitu laskettuaika ois tällä hetkellä syyskuun lopulla, mut se tarkentuu varmaan parin viikon päästä ultralla ja oman fiiliksen mukaan lokakuulle. Minulla on jo yksi tyttö, joka syntyi vuosi sitten jouluna ja nyt siis toinen mahdollisesti tulossa. Synnytys paikka tulee olemaan KYS. Niin ja ikää on 27.

Oireita ei oikeastaan ole, paitsi palellus ja nyt alkaa tuo iltapäivä väsytys. Neuvolaan menen jo ensi maanantaina, kun viikkoja neuvolatädin arvion mukaan on tällä hetkellä ehkä jo 7+.

Jaksamista meille kaikille ja tarrasukkia pikkuisille!
 
Hurjasti tervetuloa uusille :wave:

Pahoitteluja lähetän pikkuisille enkeleille :hug:
Toivotaan että pysyvät mukana viimeiseen asti :heart:

Mulle voipi laittaa iäksi 22v ja synnäriksi Kätilöopiston =)

täällä kärsitään päänsärystä...kahvin juontia vähensin siihen 3 kupilliseen normaalin 5-6 kupin sijaan...yöt kun tuppaa olemaan välillä vielä katkonaisia niin saisi itsensä hereille kahvin voimalla :D
Nälkä on suunnaton...huuh, kokoajan saisi jotain mutustaa...paha olo on kadonnut...liekkö sitten menisi kuitenkin saman kaavan mukaan kuin esikosta tai sitten posahtaa yrjöämisenä jonkn ajan päästä :whistle:

Aargh...miten sattuikin...minullahan on eka neuvoloa 19.2 ja juuri tänään äiti sitten pyysi miestäni kyyditsemään häntä kaupungille samaisena päivänä, kun olisi meno klo 12.30 ja minun aikani on klo 14.00 :headwall: Nyt tarvii keksiä jotakin, tai sitten miehen pitää vain kertoa valkoinen valhe, ettei pääse...ei voi poikaa niin pitkälle reissulle mukaan ottaa istumaan autoon ja itsekkään en voi poikaa mukaan ottaa kun voi mennä se väh. tunti :ashamed: Nooh, ehkä sitä jotain kehittää :D

Nyt pitää mennä taas poukkoilemaan pojan kanssa leikkien ihmeelliseen maalimaan :D
Myöhemmin taas lukemaan paremmin kaikki kirjoitelmat :wave:
 
Hei Mamma muu ja muut uudet tulokkaat :wave: ja onnea plussista :heart:

Mulle voi iäksi laittaa 31-v. Ja mulle myös riitti tämä epätietoisuus :headwall: ja mietiskely sillä erehdyin lukemaan googlettamalla kaikkea mahdollista alkuraskauden tuhruttelusta ja kovin monelle se oli tarkoittanut myös kohdunulkoista :'( Jotenka torstaina kun pärähtää viikko 6 käyntiin, tämä tyttö menee yksityiselle ultraan tarkistamaan onko kohdun sisällä ylipäänsä mitään. Löysin nimittäin ultrakuvan siitä kun aloin Klaaraa odottamaan ja kuvassa lukee yläreunassa 6weeks0days ja kohdunsisällä näkyy aivan selvä pavunnäköinen alkio ja muistan tuolloin nähneeni myös sydämen sykkivän :heart:


Että näin. Sykettä en edes odotan näkeväni mutta sen piäisi näkyä jos kyseessä on kohdunulkoinen :x
 

Yhteistyössä