Lokakuun Onnenmurut 2012 *Maaliskuussa*

Hurjasti tänne on kirjoiteltu, vaikka vain päivän olin poissa koneen äärestä:) Toivottavasti murheet olisivat turhia teillä kaikilla,joilla niitä on raskauden aikana tullut. Tsemppiä kovasti.
Minulla alkaa pikkuhiljaa ruokahalu palaamaan. Mutta vain silloin kun saa syödä mitä haluaa. Mehu ja jäätelö ovat nyt suosikkilistan kärjessä. Hajut saavat edelleen voimaan todella pahoin. Monesti kotona tarvitsee kulkea huivi nenän edessä, kun menee esim. jääkaapille. On tämä jotenkin hullua :)
Pari päivää ovat menneet tässä kiukkua nieleskellessä,koska tämä pinnan kireys on jotain aivan uskomatonta. Tuntuu,etten uskalla poistua kotonta,etten sano kenellekkään pahasti :)
Täällä yritetään viettää rauhallista viikonloppua ja odotellaan maanantain neuvolaa.
Hauskaa viikonloppua kaikille.


Jumppapallo sekä tuplat 9+3
 
nellinu Nyt todella toivotaan että olis ihan harmitonta vuotoa limakalvoilta :hug:

Mua itteä ärsyttää että lääkärit ja neuvolatädit ei voi ottaa tosissaan toisten huolta. Esim. Olisin itse halunnut käydä ultrassa tarkastuttamassa että onko raskaus kohdunsisäinen niin neuvolasta vaan lääkärikin tuumas että ihan turhaa koska sykettäkään ei näy (sillon oli ollut viikkoja 6+4) että syke alkaa näkyä vasta tuola 7-8 viikolla :O No turha on mulle selittää että ei syke näy, jos viikot pitää paikkansa ni varmasti näkyy syke. Niin ja syy että olisin siihen ultraan halunnut oli se että jos tämä kesken menee niin olis edes kirjoissa että oliko normaali raskaus ettei ollut mikään tuulimuna tms.

Mulla ei siis ole edelleenkään oireita oikeestaan minkäänlaisia. Eli jos en ois testiä tehnyt niin en välttämättä tietäisi enkä osaisi epäillä olevani raskaana. Sillon kun mulla oli vuonna -05 keskeytynyt keskenmeno ei ollut myöskään raskausoireita ollenkaan. Eli pikkusen pistää tässä jänskättämään nyt. Ja yksityiselle en voi mennä kun rahatilanne ei todellakaan anna periksi sellaseen. Huoh, no ei se auta kun odotella tnne rv 9 asti ja toivoa että neuvolan aataminaikaisella ultralla saadaan jotain näkyviin.

Mutta, kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan :) Tämä alkuraskaus on vaan niin raastavaa!! Kunpa pääsis pian nt-ultraan ja sielä näkyis kaikki mitä pitääkin ilman mitään kummempaa...

muhvi ja matkis 6+6
 
Heippa :)

nellinu: Toivottavasti kaikki olis hyvin. Toi on nii kauheeta ku on vklp edessä eikä pääse lääkäriin, paitsi sit yksityisille taitaa päästä.

Itte menin eilen sit syömään fetaa ihan ajatuksissani. Tai oikeestaan kaupasta ostin tiskiltä kreikkalaista salaattia ja enhä mä ny tiä mitä fetaa se oli ja mistä tullu. Kauhee listeriapelko täällä nyt.

Mä haluan jo ultraaan. Haluan kuulla onko pikkusella kaikki hyvin, etten turhaa iloitte, jos kaikki ei ookkaan hyvin. Mulla kun mitään vuotoja ollu viimeks km. Se ehkä kummittelee koko aika tuolla takaraivossa, vaikka yritän koko aika tsempata itteeni.

Janzku & pikkune 9+0 Tänää poksuu *POKs POKs*
 
Hei!

Jumppapallo: Mul on ihan sama fiilis jääkaapil mennes. Kaikki hajut yököttää. Etenki valkosipuli vaik oon enne rakastanu sitä..

nellinu: Täälläkin toivotaan et siellä ois kaikki hyvin. :) Kamalaa tosiaan kun lääkärit yms. terveydenhuollon ammattilaiset ei ota vakavasti. Tai toisaalta ymmärtäähän sen, kun itse ainakin olisin koko ajan tarkistettavana, kun näin alkuraskaudesta mulla ainakin huoli on vielä suuri. Mutta kun vuotoakin löytyy ni luulis et viitsisivät et tarkistaa..

Mua hermostuttaa omastakin puolesta, kun tänään ois aikeissa paljastaa lähisuvulle. Itse haluaisin vielä odotella ultraan asti, mut pahoinvointi taitaa jo muutenkin paljastaa. Esikoisesta ostettiin mummuille paidat mummu- tekstillä. Nyt mies löys mulle ihanan raskauspaidan mis lukee baby loading ja sit siin on semmonen palkki. :D Ehkä vähän hölmöö, mut must hauskaa.
Siitä tulikin mieleeni, vaikka luultavasti näitä on jo siellä toisessa ketjussa puitu, mutta oletteko kertoneet jollakin erikoisella tavalla? :D

Jipsu & Pömppis 6+?
 
Heipsis taas!

Nyt on pakko kysyä missä päin ultrataan jo neuvolassa? :) voi kun se olisi mahdollista meilläkin :/ Kovasti juuh odotellaan mein ekaa neuvolaa joka on ens viikolla. On sellanen muistikuva esikoisesta että siellä tunnusteltiin kohtukin. Olisihan se kiva mennä alkuraskaudenkin ultraan mutta odottelen kyllä mielummin sinne niskaturvotukseen tai sitten en. Eilen tuntui muuten ensimmäisen kerran aamullta töissä että nyt lentää laatta kaaressa mut ei se sieltä tullukkaan... sellasen pikavaroituksen pomollekkin kerkesin hihkassa (onneksi meil on mahatauti epidemia töissä). Pomo sitten oksensi iltapäivästä ja mie näköjään taas säästyin vatta taudilta ja sain todeta ittelleni että se onkin raskauspahoinvointia :D Meillä on nyt siellä kuumekierre ja toi vattatauti kierre.. olisihan se kiva vähän lomailla mut en sitten tiedä onko se järkevää tähän alkuraskauteen sairastua :/

Kotona rytisee... Ollaan ihan voimattomia ukon kans ku ei meinata millään tulla toimeen... :/ Toi toisen ymmärtämättömyys on vissiin tarttuva tauti. Mie kun rupesin mielialojavaihtelee ni kyllä sillä ukollakin pidemmän päälle on se pinna kireytynyt ja sanotaan toisillemem ihan mitä vaan ni jostaa se taistelu tulee tai mökötys tai miten se sen esittikään "kolmen vartin välein kuurouttava itkupotkuraivati kohtaus"...että tällästä meillä. Halut on kadonnu johkun ulkoavaruuteen ja olonsa tuntee mku olis norsu. Syö kauheasti ja turvonnu kauheasti...oloni ei todellakaan ole mikään seksikäs...*aatana!!!!! noniii tulikohan sitäö avauduttuun tälle päivälle tarpeeksi!!! ja eiköhän tää tästä ku nähdään oikeasti konkreettisesti se pieni ihme tuolla masussa ja että meille tulee oikeasti vauva. ite olen niin negatiivisen positiivinen että on helpompi maalata ne pirut seinille ku kokea katkeraa pettymystä...oli muuten asia mikä tahansa :D joku vissiin kyseli tuolla kumpaa toivotaan niin tyttöä me varovasti toivotaan... meillä on täällä jo kolme poikaa (uusioperhe).
 
muhvi täällä toinen jolla ei kyllä ole oireita nimeksikään!!!! Toinen tissi tuntu aamulla raskaammalta kun toinen, mutta ei edes arka.. Ja illalla oon väsynyt että uni tulee heti kun sänkyyn menee!
 
IMN
Ensinnäkin nellinulle on peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olisi hyvin :)

Tää väsymys on jotain aivan kamalaa. Voisin vaan nukkua, nukkua ja nukkua. Itse asiassa niin olen tehnytkin :D Viime yönä 11-12h unet ja "onneksi" poika on isovanhempien kanssa mökkeilemässä niin sai vielä herätessä jäädä sänkyyn pyörimään. Tuosta pojan mökkeilystä tuli mieleen että tunteet on tosi pinassa, eilenkin soittelin kolme-neljä kertaa mammalle että miten menee ja juttelin pojan kanssa varmaan vartin puhelimessa. Kertoi käyneensä "sitimarketissa" kun olivat käyneet kyläkaupassa :D Minun rakas :heart:
Ainiin, nukkumisesta taas sen verran että neljäs yö peräkkäin kun näin vauva-/raskaus-aiheista unta.

Kahvi ei maistu ja kuten jo aiemmin toivoinkin niin tupakasta tulee vain huono olo. Pelkästään tuo kahvinjuonnin lopettaminen on auttanut pääsemään tupakasta jotenkuten irti. Enää ei mene kuin ehkä 4-6 savuketta päivässä, entisen 10-15 sijaan, oon niin ylpiä :D

Hieman kyllä inhottaa tää ruokahimoilu. Söin eilen kello 13 mennessä (heräsin kymmeneltä) kaksi lautasellista muroja ja kolme palaa pitsaa. Siinä sitten päivän mittaan napostelin vaikka mitä ja illalla vielä kolme palaa kotitekoista pitsaa :D Ällöttää. Aamupalaksi jälleen kaksi palaa tuota kotitekoista känkkyä, eli lihanhimo on jotain sanoinkuvaamatonta! Pakko syödä jotain mikä oikeasti täyttää vatsan, ettei joudu heti menemään uudestaan jääkaapille.

IMN & Tuutikki 7+5
 
Tsemppiä nellinulle, toivottavasti kaikki on hyvin! :)

Mä näin viime yönä ensimmäisen vauva-aiheisen unen, joka oli ihan sekava :D Oltiin ultrassa eikä se hoitaja saanu mitään näkyviin sieltä. Puhui epäselvästi eikä ymmärretty mitä se tarkoittaa, vihjaileeko keskenmenosta vai mitä. Sitten tuli lääkäri, joka ultras ja kuvaruudulla pyöri 5 vauvaa, ne leijuivat siellä mahassa. Lääkäri oli ihan tuohtunut sille hoitajalle, että miten se ei oo voinu nähdä niitä :D Olipa outo uni =)

Mun mielialat on vähän tasoittuneet tuosta parinpäivän takaisesta, luojan kiitos :) Oli sellaista vuoristorataa, että mies joutui kovalle koetukselle. Nukkuminen maistuu, vähän väliä vois nukkua päikkärit :) Vaikka mä kuinka yritän ottaa rauhallisesti tän raskauden suhteen, niin huomaan, että oon jatkuvasti tutkimassa netissä kaikkea vauva-aiheista, vertailemassa tarvikkeita ym :D Mikään muu ei vois vähempää kiinnostaa kuin raskauteen ja vauvaan liittyvät jutut =)

Aurinkoista päivää kaikille! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: iit84
IMN
Tuli vielä tuosta lääkärien ja hoitajien välinpitämättömyydestä mieleen, kun viime raskaudessa aloin itse vuotaa verta. Silloin oli jo alkuilta joten ainoa vaihtoehto olisi ollut päivystys. Soitin päivystykseen ja he sanoivat että jonoa ei ole paljoa mutta todennäköisesti eivät ottaisi minua sisään koska minulla ei ole välitöntä hätää. Jotenkin tuntui inhottavalta että minua ei tutkittu vain siksi etten ollut kuitenkaan kuolemassa.. Toinen samanlainen oli kun rv 14-15 housuun turskahti jotain kirkasta nestettä keskellä yötä (sen verran reilusti että heräsin). Soitin samantien päivystykseen ja ensimmäinen kysymys oli "oletko varma ettet pissannut housuun?". Oli niin h*lvetin tyhmä kysymys etten ees tienny mitä sanoa. Pääsin kuitenkin aamulla tutkimuksiin enkä oikeastaan ikinä saanut tietää mitä se neste oli. Pointtini kuitenkin oli se että tiedän myös hyvin miltä tuo tuntuu kun ei aleta tutkimaan kunnolla tai vähätellään asioita.
 
Nellinu täällä myös peukut ja varpaat pystyssä, että se vuoto oli vain harmitonta limakalvoilta tulevaa!

Jipsu päättelin itekseni, että sun la on 25.10, eikä 35. niinkuin olit kirjoittanut :D

Mulla oli eilen se eka neuvola, eipä tuolla mitään "uutta" asiaa tullut.. Verensokereita joudun mittailemaan jo nyt, esikoisen raskaudessa olleen raskausdiabeteksen takia. Sokerirasitukseen täytyy mennä rv 12-16. Luulen kyllä, että ei sieltä tällä kertaa mitään diagnoosia tule, sillä viimeksi meni paastoaika yli, eli oli n. 14h sen 12 sijaan, joten maksa alkoi tuottaa jo sokereita. Nyt pidän 8h paaston, ja katsotaan mitä tuloksia sillä tulee. Hb oli omasta mielestä matala, 126, kun se esikon raskauden alussa oli 144, joten nappailen rautaa jo nyt silloin kun muistan.. Ainiin, ja paino ei ole noussut ollenkaan, ehkä jopa laskenut vähän, jes! Mulla on niin reilusti ylipainoa, jotta se ei saisi nousta raskauden aikana yhtään. Nlatäti oli ultralöydöksistä sitä mieltä, että la menee ihan lokakuun loppuun tai jopa marraskuun alkuun, joten katsotaan joudunko vaihtamaan ihan ketjuakin.. Toivottavasti en!

Mä voisin elää pelkällä roskaruualla ja hedelmillä!! Hedelmiä on mennyt muutaman päivän aikana ihan hirmumäärät! :D Onneksi niitä, ettei sitä roskaruokaa!

Nyt pikkuneidille ruokaa! Hyvää viikonlopun jatkoa! :)

-Minki ja ylläri rv?-

Ps. Meillä lokakuisilla on oma suljettu ryhmä myös facebookissa! Jos joku tahtoo sinne liittyä niin se käy vaikka niin, että laitatte mulle tai Hömpille yv:llä vaikka linkin fb-profiiliinne tai nimenne ja kuvauksen profiilikuvasta. Sen jälkeen lisätään kaveriksi, jonka jälkeen lisääminen ryhmään onnistuu! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko muita joilla ei oireita ole!!! Itselläni ei ole oikeastaan mitään.. alkaa huolestuttaa!!!!
Ainoat oireet on että helposti tulee kuuma/kylmä, ja väsy! Mutta ei edes tissit oo yhtään arat!
 
Viimeksi muokattu:
nellinu Toivon että kaikki on hyvin!! Jos tosiaan johtuis kuivista limakalvoista.

muhvi aika outoa puhetta lääkäriltä :O. Mutta tää menee sarjassamme ei voi olla raskausmyrkytystä viikoilla 25+.. Jokainen tietää että viikoista 25 eteen päin se on ihan mahdollista.

Täällä on hieman huonoa oloa jos maha on ihan tyhjä muuten kyllä ihan ok olo.
Mä niin odotan ensi viikkoa ja tiistaita niin pääsen sinne neuvolaan.

Hormoonit kyllä hyrrää kiitettävästi, miehelle tekee mieli kiukutella koko ajan ja joka asiasta.
Asuntoa on edelleen tullu puunattua =).
Mahtaako johtua raskaudesta kun normaalisti mun on kuuma ja nyt on koko ajan kylmä :O. En muista että olis aikasemmissa raskauksissa ollut tälläistä ilmiötä..

Calumet + toivo 7+0 poks poks :D
 
Uusitulokas ilmoittautuisi joukkoon :wave:

Ikä 31v, kolmas lapsi, la 2.10.2012, TAYS

Olen seuraillut taustalla, mutta joskus se vaan ottaa aikaa liittyä mukaan.

OIREET: Etovaa ja kuvottavaa oloa, joka laantui noin viikko sitten. Olen aina ollut kova syömään suklaata ja karkkia, mutta tällä kertaa jäi suklaalevyt syömättä, suorastaan yökötti niiden näkeminenkin! Parsakaalia ja porkkanaa vaan teki mieli, hyvä näin =) Kaupassakin halusin vain äkkiä hyllyjen ohi(tuli halvaks kauppareissut...) ku ei tehnyt mitään mieli. Noin viikko sitten kuvotus väheni ja herkutkin jo maistuu. Hampurilaiset varsinkin! Muita oireita on ollu rintojen arkuus ja muistamattomuus(jos sitä voi tässä vaiheessa liittää raskauteen...). Kaksi poikaa(6v ja 4v) ku kömpivät syliin niin joskus aika makiasti niiden kyynärpäät osuu rintoihin, auts. Väsymystä myös täälläkin. Näin lomaviikolla olen jaksanut aamupäivän touhuta normisti, mut sitten iltapäivästä lähtien olen ollut täysin vetopois. Onneks lapset tykkää lautapeleistä, niin äiti saa olla paikallaan :D Mulla on lisäks ollu varsinkin yöllä kuuma, hiostava! Muistaakseni joku muukin mainitsi täällä oman lämmönsäätelyn vaihteluista..?

Ensimmäinen neuvolakäynti takana ja mukavaan neuvolatätiin sain tutustua. Siinäpä se. Maagiset päivät ovat 6.3 ja 20.3., sillä tuona ensimmäisenä päivänä on lääkärineuvola tiedossa(ens ti) ja silloin kuunnellaan sydänäänet. Viikkojakin silloin kasassa tasan rv10, joten toiveet on korkealla kuulumisen suhteen. Tuolloin 20.3. pääsen np-ultraan yksityiselle puolelle kunnan piikkiin(niin kuin kaikki täällä). Nää on näitä pienen kunnan etuja, kun ei oo omasta takaa.

KERTOMISESTA: Ei olla vielä haluttu kertoa, muuta kuin kahdelle ystävälle. Halutaan odottaa tuonne np-ultraan ja silloinhan viikotkin on jo 12.

SUKUPUOLESTA: Salainen haaveni on aina ollut kolme lasta, kaksi samaa sukupuolta olevaa lyhyellä ikäerolla ja sitten myöhemmin kolmas sitä toista sukupuolta. No haaveitahan saa olla, mutta olemme olleet mykistyneitä onnestamme tähän saakka. Siis kaksi tervettä poikaa, joilla ikäeroa on 1v10kk, ja nyt kolmatta odotan. Jos taikoa voisin, niin tytön taikoisin, mutta en todellakaan usko, että kaiken tämän jälkeen meille osuisi enää niin hyvä tuuri. Kaikista hartaimmin toivon tervettä lasta, se jos mikä olisi kultaa!!! Todennäköisesti kysymme rakenneultrassa sukupuolen.


nalle_puh rv 9+5
 
Täällä just viimeksi kirjoittelin että ihme kun ei väsytä tässä toisessa raskaudessa, mutta tietenki se alkoi vasta tällä viikolla.. Niin armoton väsymys, tulee oikeestaan ihan tiettynä aikana illasta niin ku viime kerrallakin :) Ja nyt kyllä vaikeuttaa tuo tyttö sitä että ei oikein voi vaan mennä nukkumaan kun nukkuttaa, jos on yksin kotona tuon pirpanan kanssa.. Ei puol vuotiasta oikein voi jättää yksinään leikkimään ja äiti menee nukkumaan :D Tänään tosin sain nukkua jopa 8 aamulla! Ihanaa meillä nimittäin herätään 5.30-7.00 yleensä, että kyllä välillä lyhyet yöunet painaa ja varsinki kun meijän neiti syö yöllä vielä useemman kerran.

Muuten mennään vieläki tosi vähä oireisena, eli eilen voin aika huonosti ekan kerran oikeestaan.. Kahvi maistuu ihan vanhaan tapaan, kalan haju saa mut voimaan pahoin. En kärsi hikoilusta, vaan enemminkin palelen ihan kauheesti kokoajan. Ihan siis tasan samoja kun viime kerralla :)

Rinnoissa ei muuten tunnu, paitsi maitoa tuntuu tulevan ihan kauheesti!

On kyllä vieläkin ihan uskomaton olo, meillä muka vauva taas <3 Ei sitä voi uskoo ennen kun kuulee sykkeen ekan kerran :) Toiveena ois laskettu meijän hääpäivälle, osuis laskurin mukaan sinni jos kierto perus 28 päivää :D
 
Nyt kyllä jotenkin oon alkanu uskomaan että ihan harmitonta oli, ehkä taidankin oottaa sen muutaman viikon sinne np:hen.. Verta tuli oikeesti ehkä muutama milli, mut aina se toisaan pelästyttää!

Tosta lääkärien suhtautumisesta: tästä esikoisesta mulla tuli verta olisko ollu viikkoja jotain reilu 30 ja tietysti menin sitte lääkäriin ihan paniikissa et onko kaikki hyvin (ä-polille siis). Siellä sit mut tukittiin ja syytä vuodolle ei löytyny, siihen sitte lääkäri totes aika tylysti: "se että sinulla on yksi raskaus päättynyt keskenmenoon, ei tarkoita että toinenkin päättyy." No, joo.... Vähän jäin suu auki, ensinäkään mun km ei ollut mikään "normaali" km vaan alkoi sairaalassa sikiöiden verisuonten laser- leikkauksen jälkeen. Mut eikös nyt lähes jokainen mee tossa vaiheessa raskautta helvetti lääkärille jos tulee verta? :eek: Ja ainakin sen oman mielenrauhan takia!

Sukupuolesta: En oikein osaa toivoa kumpaakaan, molemmissa on hyvät puolensa :) Toisaalta toinen tyttö olis kiva, toisaalta taas poika.. Saas sitte nähdä kumpa tulee, toivottavasti lokakuussa sit selviää :)

Minki ei sun tarvi ketjua vaihtaa vaikka marraskuisiin lukeutuisitkin :) Niin pitkään jo täällä kirjotellut että olis sääli joutua luopumaan susta! :)

minbeis Ei varmasti tollaset unet liity mitenkään keskenmenoon! Huoletta nyt siellä vaan! :) Varmaan unissakin käy läpi asioita mitä alitajuisesti pelkää.

nellinu & sirrikkä 9+0! POKSPOKS!
 
Viime yönä heräsin taas hikoilevana pissalle. Niin unohdinkin mainita, että öisin olen alkanut heräillä kerran tai kaksi pissalle, mikä on uutta. No, viime yönä sitten huomasin yötopissani rintojen välissä oikeen hikiläntin :eek: Toivottavasti tää hikoilu loppuu ennen kesää, tai mun täytyy muuttaa... Normaalisti olen perheen vilukissa.

Lääkäreistä... hieman miehet jännittää mua, siis päästää tutkimaan mun alapäätä, mut kun en tunne heitä, niin ok. Tuttua en laskisi niihin hommiin kuin pakosta.

Mulla on alkanu myös ilmeisesti tuntuu kohdun kasvukipuja(?). Reilu viikko sitten oli sellaista pientä nippailua silloin tällöin ihan tuolla alhaalla. Mut nyt parina viime päivänä kun on menny maate(illalla), niin olin sitten kyljellään tai selällään mahan yläosaan sattuu. Tuntuu kuin se venyisi, vähän niinkuin vatsalihakset, kun ne on kipeät. Sitten kun nousen istumaan tai seisomaan ei satu enää. Miten muilla?


nalle_puh rv 9+5
 
Mä "kärsin" samoista asioista, normaalisti palelen aina, mutta nyt on kuuma öisin. Pakko pitää ikkunaa auki tai ei saa nukuttua. Herään myös joka yö kerran tai kaksi pissalle, mitä en normaalisti tee koskaan. Myöskin juoda täytyy joka yö ton kuumuuden vuoksi. Huh huh, mitä se mahtaa olla kesällä :D Onneksi saadaan ilmastointilaite ennen kesää, pitäis viilentää mukavasti :)

Mahassa tuntuu vähän väliä menkkamaista jomotusta ja nippailuja. Just sellaiselta venymiseltä tuntuu kuin nalle_puh kirjoitit. Joskus aivastaessa voi tuntua äkillinen viiltävä kipu myös. Mulla tuntuu kans yleensä makuuasennossa noi mahakivut, pari kertaa olen niiden takia herännyt yöllä ja on ollut pakko nousta ylös. Onneksi ovat vaan hetkellisiä.

Joko olette miettineet vauvan tarvikehankintoja tms? Se on mun lempipuuhia, oon jatkuvasti netissä katselemassa jotain ja suunnittelemassa :D Vaunuja tekis koko ajan mieli hypistelemään (kerran oon jo käynytkin :D). Jos joku tietää ihania nettikauppoja tai vauvanvaatelinkkejä niin olis kiva kuulla :) Ulkomaisia tai kotimaisia, ei väliä :)

Aurinkoista sunnuntaita! =)
 
IMN
minbebis Itellä on tullu ainaki selailtua nettikauppoja, esim. Lauran lastentarvike, Babystyle, Babytown, Vaunula jnejne. :) Lauran lastentarvikkeessa taisi olla sellainen vaunujen väri/kuosisuunnitteluohjelma, että saa juuri sellaiset vaunut, turvakaukalon tai rattaat mistä itse tykkää :) En sitten tiedä tuosta Akjaxista merkkinä..
Harmi vaan kun nuo lastentarvikeliikkeet on yleensä juuri niitä kalleimpia paikkoja hankkia tarvikkeita, kun vertaa esimerkiksi Anttilaan, Kärkkäiseen, Citymarketteihin ym. jotka myyvät saman merkkistä tavaraa :/ Olisi niin kiva tilailla netistä, olen niin laiska lähtemään kauppoihin.
Ja jos joku asuu Haaparannan lähellä tai on muuten menossa käymään niin IKEAn rakennuksessahan on myös edullinen lastentarvikeliike, olikohan BarnetHus tai joku semmoinen.

Mahakipuja on ollut täälläkin monenlaisia. Repäisykipuja varsinkin kun nousee nopeasti ylös, aivastaa tai yskii. Närästyskivut sitten vielä erikseen kun polttaa rinnasta selkään asti. Pistää niin v*tuttamaan kun tuolle närästykselle ei tehdä mitään. Oon sanonu varmaan viidelle eri lääkärille että meillä on suvussa jonkinlaista vikaa jossakin ruokatorven läpässä (löysyyttä tms.), että päästää mahahapot liian helposti ylös, mutta eivät ota kuuleviin korviinsa. Leikkauksella olisi korjattavissa. Ja vaiva vain pahenee raskauden aikana, vaikka on tarpeeksi inhottava jo ihan "normitilassakin".

Eiköhän siinä ollu tän hetken vuodatus. Tänään tulee äitin pikkumökkeilijä kotiin:heart: Aivan kauhea ikävä ollut.

IMN & Tuutikki 7+6
 
Tervetuloa uusille munkin puolesta!
Oireista Mun väsymys on eilen ja tänään aamulla loistanut poissaolollaan! Tosin viimeistään kahden jälkeen se iskee päälle, mut aamupäivisin oon jaksanut hiukan jotain tehdäkin.Eikös nalle_puhilla ollut samoin? Mennään muutenkin aikalailla samoilla päivillä =)
Lämmönvaihtelut on arkipäivää täälläkin, päivisin lähes koko ajan vilu ja yöllä sairaan kuuma! Mulla jo tuuletin ollu yöt päällä puhaltelemas et saan nukuttua :D
Doplereista[/B ]sitten...Joillakin täällä sellainen onkin, eikö? Itse sorruin nyt sit kans sellaisen tilaamaan noiden edellisten keskytyneiden km takia. Torstaina se sit tuli(siis se doppler) , jolloin neuvolan mukaan viikkoja 9+3, mut mun laskujen mukaan menkoista 9+1, enkä mä tietty sillä mitään kuullu, muuta ku ehkä istukan suhinaa ja eipä noilla viikoilla välttämättä tietty viel kuulukkaan kuulua, onhan siinä laitteessakin et n. 12-14 rv lähtien vasta äänet kuuluis. Tänään sit yritin uudestaan ja selvä nopea viuh-viuh sieltä kuului, paljon nopeampi kuin oma syke mitä samal kaulalta mittasin, oisko sit ollu istukka mikä siel viuhto menemään.... Huomenna ainakin saan varmuuden et mikä on tilanne tuol mahas ku meen ultraan ihan oman mielenrauhan takia. Sen verran epävarmuutta noi keskenmenot on tehny.
Lastentarvikkeista nettikaupois oon uskaltanu päästää itseni hiukan fiilistelemään... Paljon mitään en kyl tarvi, paitsi vaatteita, jos sinne asti päästään sekä sitterin. Muut on viel edellisten jäljiltä tallessa. Mut onhan niitä ihana katsella ja kai sitä kaikkee ylimääräistäkin saattaa tulla hankittua jos tämä "Lahja" elävänä selviää matkasta.
Kivuista, mulla on kans noita repäisykipuja ollut ja välillä aika voimakkaitakin.Varsinkin yskies, aivastaes tai ylösnoustessa, mut ne menee kyl sit heti ohi. Kaikkee jomotustakin on kohdun tietämillä tuntunu, toivottavasti ois merkki siitä et kaikki on hyvin ja kohtuja asukki kasvaa...
Lääkärien suhtautumisesta... Kun mun joulukuussa -10 tapahtunu km alko sikiön kuolemasta 3 viikon päästä tiputtelemaan, niin kyllähän se suhtautuminen polilla oli aika kylmää:"Ei sulla enää mikään kiire oo,kun jos se on km niin mitään ei oo kuitenkaan tehtävissä", niinpä niin, mut kyl sen odottavan äidin tunteetkin täytyis huomioida! Se on todella kova paikka.... 2 kertaa oon nyt sit jo sen edessä ollu et sikiö on ollu kuolleena jo hetken ennenkuin se on huomattu, sen takia nytkin pelko on suuri enkä viitsi ees yrittääm päästä polille sitä tarkistuttamaan eikä mul oo tietty km oireitakaan.

Mutta nyt yritän pitää itseni vielä posiitiivisena huomista ajatellen ja tosiaan, raskaana kunnes toisin todistetaan!

ikiäiti ja pikkuinen 9+6 (toivottavasti huomenna POKSUU kunnialla 10+0)
 
Viimeksi muokattu:
On niin helpottava kuulla,että muillakin on ollut kipuja vatsassa. Minulla on muutamana iltana vihlonut ja tuntunut menkkamaista kipua vatsassa,mutta aika nopeasti ne ovat menneet ohi. Myös muutaman kerrran yskiessä on sattunut vatsaan. Ajattelinkin,että ne ovat varmasti asiaan kuuluvia,mutta silti aina hieman huolestuttaa.
Minä en ole vielä uskaltautunut tutkimaan lastentarvike juttuja mistään. Jotenkin olo on vieläkin niin epätodellinen,etten edes ajatele,että tarvitsisin jotain. Vaikka todellisuudessa kaikkea tarvii kaksin kappalein :) Ehkä se olo tästä tasoittuu kun pääsee neuvolaan ja kuulisi ne sydänäänet.
Oireista sen verran,että pahaolo alkaa pikkuhiljaa väistymään. Jotkin hajut yököttävät edelleen,mutta ei niin paljoa kun viimeisenä kahtena viikkona. Tuon kuumuuden minäkin olen huomannut. Normaalisti palelen jatkuvasti,mutta varsinkin iltaisin on todella kuuma.
Hauskaa sunnuntain jatkoa kaikille, tämä jatkaa huomisen neuvolan odottelua :)

Jumppapallo ja tuplat 9+4
 
Mukavaa alkuiltaa!

Täällä jännitetään huomista! Varasin ajan yksityiselle ar -ultraan, huomenna on 7+2 eli jotain pitäis kuuluakkin?!?

Kertokaas ketkä olette käyneet myöskin, tehtiinkö ultraus alakautta vai?!

Ihana ilma ollut ja meidän pesue on ollut sisällä hela dagen.. Saas nähdä jaksaisko lähteä illalla zumbaan( varmaan nukkumasa tulee noutaan ennen zumbaan pääsyä) on noi aamulenkkeilyt jäänyt tosi vähälle kun ei vaan ole jaksanut!

Tsemppistä kanssasisseille!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja ikiäiti
Nyt löytyy täältä vähän oireita, toivottavasti on hyviä sellaisia eikä enteile mitään..... :/ Todella menkkamaista juilintaa ja turvottaa, het kun menkat alkais, pähkähulluna juoksen vessassa vähän väliä tarkistaas tilanteen! Ja sellainen huono-olo on, ei tarvii oksentaa, mutta ei kyllä kaukanakaan oo!!
 

Yhteistyössä