Ya-kontrollissa käyty. Supistuksia tuli taas yöllä, ja sairaalassakin, mutta aika vähän ne on saaneet aikaiseksi.
Vauva voi hienosti, painoarvio 3,7kg, reippaasti potkii ja vettä on hyvin. Sain käynnistysajan tiistaiksi (42+1).
Cytotecilla suunnitellaan

sanoin vaan ykskantaan että en huoli sitä, voitaiskos puhua muista vaihtoehdoista. Lääkäri totesi että tää on kyllä meidän käytäntö. Mihin minä sanoin että kiitos mutta kun se ei sovi nyt minulle, mites ne muut vaihtoehdot. No, hän totes että onhan balongi ja kalvojen puhkaisu ja oksitosiini, mutta saat sitten tiistaina tullessasi keskustella osastonlääkärin kanssa. Koetin siinä keskustelua virittää, että josko jo nyt voitais tätä suunnitella ja kirjata... mut ei, hän kirjaa että en halua cytotecia ja sit saan tiistaina väitellä osastolla loput
Että olipa hieno fiilis lähteä kotiin, sillä ajatuksella että tiistaina saa ensin taistella sen puolesta, minkä uskoo olevan lapsellensa parasta, ja sitten rauhaisin mielin synnyttää...
Kotiin kun pääsin, soitin toiseen sairaalaan, selitin tilanteen ja sain ajan maanantaiksi. Cytotecia ei edes suunnitella. Mua oikeasti kuunneltiin ja on plajon mukavampi mennä rauhaisin mielin.
Voihan se olla, että viikonloppuna synnytän ittekseni, mikä oiskin parasta
Onnea käynnistelijöille, kärvistelijöille ja muksun kotiin jo tuoneille!
Siljanvuori ja känkkäränkkä 41+4