~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

aava olivia: Tosi ikävä toi sun hematooma, toivottavasti kaikki kääntyy hyväksi kuitenkin! Voimia lepäilyyn, ota nyt ihan iisisti...

angel08: Mä olen ainut, joka huitelee "isoja" viikkoja.. Olen oikeesti syyskuinen, mutta alunperin la oli 1.10.! heikku on kanssa oikeesti syyskuussa, mutta kirjotellaan täällä... Ite kirjottelen myös syyskuisissakin, koska menkoista laskettuna la oli 5.9. ... Nyt se on 23.9., toivotaan ettei enää muutu rakenneultrassa, meen jo sekasin :D Hyvää matkaa!
 
angel08 Sullahan tuntuu olevan noita kavereita koko ajan joilla on jos jotakin onkelmaa.. B) Oli se hiustenvärjäyksestä jonkun huulihalkion saanut ja mikäs se yksi toinen olikaan? Ja nyt tää kellä hematooma.

Niin et vastannu mun kysymykseeni siitä että miksi olet toisessa ketjussa kertonut että sulla on jo kaksi lasta mutta tässä ketjussa olet ilmottanut että sä vasta odotat toista..?

Niin meinaan vaan että jos et oo tosiaan jaksanu kaikkee lukee läpi mitä on kirjotettu ni tossa tuli nyt uudestaan mun kysymys..

Tossa vielä linkki jos et jostain syystä muista

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1705019,25#m20096580

Heidi ja Mörkky 19+1.
 
Se klassinen käsite "9kk raskausaika" tulee varmaan just tosta, että laskettu aika lasketaan viimeiset kk + 9 kalenterikuukautta ja 7 päivää, eli on lähempänä 9kk kuin 10 kk. Mutta jos lasketaan viikoissa ja olettaen että kuukausi on vain neljä viikkoa (niin kuin tuossa linkissäkin on laskettu), eikä neljä ja puoli viikkoa, niin kuin yleensä oikeasti on (poikkeuksena helmikuu), niin saadaan tuo 10 kk.

Mulla ainakin on just noin, että la on 9 kalenterikuukautta ja 7 päivää myöhemmin kuin viimeisten kuukautisten alkamispäivä, tosin Kättäri tiputti siitä vielä yhden päivän pois, eli kalenterikuukausissa mun raskaus on lähempänä 9kk kuin 10 kk, mutta viikoissa tietysti sen 40.

Jopas mä nyt intouduin tätä pohtimaan, sorry ne ketä tällaiset pilkunviilaamiset ei voisi vähempää kiinnostaa =) !
 
Jaja78: On kyllä nyt syvällisesti selvitetty tää asia :)
Mutta hei moni on varmaan tätäki miettiny et mistä johtuu toi ero noissa laskutavoissa vko vs kk. :) Ja tuskin ketään haittaa, ainahan nää aiheet vaihtelee :D
 
Lara-
Vitsi. Musta olis ihan hölmöä käydä seurannassa jossain muualla, kuin synnytyssairaalassa. Tulee kivasti paikat ja naamat siellä tutuksi, kun käy polikäynnitkin siellä.
Esikoisen kohdalla "pääsin" täältä omalta paikkakunnalta Kanta-Hämeeseen. Silloin meillä erikoisseurantaa vaativat raskaudet "pääsi/joutui" Hämeenlinnaan. Nyt on kaikki seurannat siirretty täältä Hämeenlinnaan.

Vielä muuta
Mulla oli esikoisen kanssa alkuperäinen la 6.11. ja siirtyi 16.11. eli 10pvä. Meillä taisi tuo siirto vaikuttaa epäedullisesti, esikko oli yli 5kg syntyessään ja annettiin mennä vielä yli, eli syntyi 26.11. Mutta, raskausdiebetes vaikutti varmasti vielä enemmän :D

Tare
Mä olen tykännyt Hämeenlinnasta todella paljon! Esikoinen tosiaan on syntynyt myös siellä. Esikoisen aikana olin 19v nuori nainen ja jotenkin olin "paapottava" vielä silloin. Kätilöt osasivat hyvin kannustaa ja tukea raskaudessa siitäkin huolimatta.
Synnytykseen sattunut vanhempi kätilö oli ainoa huono kokemus. Sektiopäätös oli tehty, mutta hän vain tuli valmistelemaan paikkoja ihan hiljaa, eikä puhunut meille mitään! Kyllä siinä vaiheessa jo aavisteltiin miehen kanssa sitä pahinta..

Nyt olen käynyt siellä kerran, nt-ultrassa. Pidin kätilöstä, joka ultrasi ja muutenkin henkilökunta oli mukavan oloista, hymyilivät, tervehtivät jne. Jätin ihan positiivista palautetta palautelaatikkoon sen vuoksi :)

Oletko sinä käynyt siellä?

Kuukausista ja viikoista Lara- mä taisin ymmärtää, mitä tarkoitat :) Jouduin tänään nimittäin asian kanssa tekemisiin.
Sain ystävältäni Vau-vauvakalenterin ja siellä oli viikko 16, yläpuolella luki 15+0-15+6.Olin ensin ihan että "häh".. Sitten laitoin kaverille viestiä, että mistäs kohtaa mun pitääkään tätä lukea, ja kuulema kohdasta viikko 17 :D
Meidän äitien odotusaikoina on tainnut yleisemmin olla noi kuukaudet käytössä. Nyt varmaan, kun on tarkemmat laskutavat ja mahdollisuudet laskuihin, niin viikot ovat helpommat?
Äitini selitti viikonloppuna tuosta 9kk+7pvä-jutusta ja olin ihan pihalla.

aava-olivia Voi vitsit! Paljon jaksuja epävarmoihin aikoihin! Lähdethän sairaalaan lepäilemään, jos kotona et jaksa!

bubbeli 16+0
 
:LOL: :LOL: :LOL:

Tulipas mulla romaani.....

bubbeli:
Kuustoista ja Nolla

Ps. unodin vielä kertoa oman juttuni.
Lähetin alkuviikosta mummolleni kortin, jossa oli ultrakuva vauvasta ja alla runo tulevasta vauvasta ja laskettuaika.
Eilen mummollani oli käynyt paljon sukulaisia kylässä ja kuulema jo ovella oli vieraille lykätty kortti käteen "Katsokaapa mitä posti toi"
Ihana mummoni :heart:
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Hoppuista on ollut elämä ja en oo kirjottanu ku viimeksi varmaan maalikussa?! Nyt tuntuu ettei tähän asti oo ollu oikein mitään "uutisoitavaakaan".

Ultrassa kävin huhtikuun puolivälissä ja siellä näkyi vilkkaasti liikkuva kaveri, jolla oli niihin viikkoihin katsottuna kaikki niinkuin pitääkin. Eka lääkärineuvolakin oli silloin huhtikuun alkupuolella ja se oli jotenkin pettymys. Siellä ei paljon kuulumisia kyselty, tehtiin vaan "rutiinijutut" ja seuraava potilas liukuhihnalta sisään... Tuli tunne, että kun kolmatta odotan niin ei tarvi enää mitään mistään kysyä/kertoa, kun tuttua juttua jo on. Sydänäänet kuulin ensimmäistä kertaa tuolloin lääkärineuvolassa ja se oli tietenkin ihana asia . No onneksi neuvolan th on ihastuttava ihminen ja hänen kanssaan juttu sujuu mukavasti :) Saas nähä millainen th tulevassa neuvolassa on nimittäin meillä muutto koittaa toukokuun lopussa :)

Ja muutosta puheen olleen tullaankin ikävämpiin asioihin. Eilen illalla jälleen pakkailin tavaroita ja nostelin pakattuja laatikoita kasoihin... Yhtäkkiä vatsani kramppasi todella kovasti niin, että piti samantien laskea tavarat käsistä ja hakeutua makuulle. Makuulla ollessa en pystynyt olemaan mitenkään päin ja mies oli jo lähdössä viemään mua sairaalaan. No sitten helpotti niin, että kun menin selälleni jalat koukussa makaamaan niin kykenin joten kuten olemaan. Ajattelin, että joku ohimenevä kramppi, että laitanpa nukkumaan niin aamulla jo varmaan ohitse. Aamulla ei ollut kramppi todellakaan ohitse vaan pystyin kävelemään vain kyyryssä enkä pukemaan sukkia ja housuja vatsakivun vuoksi ollenkaan itse. Vietiin kuopus päiväkotiin ja sitten suoraan tk:seen. Siellä pääsin suoraan lääkärille, joka teki sisätutkimuksen ja paineli vatsan läpi. Haki myöskin neuvolan puolelta doplerin ja kuunteli vauvan sydänäänet. Ne onneksi kuuluivat hienosti ja syke oli täysin normaali. Diagnoosiksi tuli lihasrevähdys ja sairaslomaa ensi tiistaihin, jolloin samainen lääkäri on äitiysneuvolavastaanotolla ja tutkii silloin uudemman kerran.

Aamulla kiikutan vielä pissanäytteen labraan ja katsotaan, että sillä puolellakin kaikki kunnossa. Säikähdin kyllä todella ja olin varma, että nyt ei ole vauvalla kaikki kunnossa. Onneksi oli! Ajattelin kylläkin itse, että sairasloma oli max.viikonlopun yli, mutta halusi vielä tutkia tilanteen tiistaina. Nyt tuntuu pahin kipu jo hellittävän, mutta vatsa on pinnasta edelleen kosketusarka. Nostelu yms nyt kielletty ja olin just tänä viikonloppuna ajatellut oikein urakoida muuttoa varten.... Se saa nyt jäädä seuraavaan vkl:uun.

Rakenneulta olis 15.6. Niskapoimuseula oli ok arvoin 1:12000.Np-ultrab perusteella lasketuksi ajaksi tuli muuten 30.10. eli sen saa muuttaa :)

Nyt oli tullut uuden äitiyspakkauksen kuvat ja olen niitä käynyt ihastelemassa. (En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, kun en jaksanut ihan kaikkea lukea). Me aiotaan ottaa uusi pakkaus vaikka kahdelta edelliseltäkin on otettu. Niistä on jo sen verran aikaa ja vaatteita lähtenyt kiertoon, että ihanaa saada uusi pakkaus hypisteltäväksi ja myöhemmin tietty käyttöönkin :)

 
bubbeli, mä oon tykännyt kans! Aina ku oon sinne soittanu aikoja varaillen ni on jo puhelimessa lämmin vastaanotto :) ja ultraava kätilö oli aivan ihana! ja tosi symppis myös sen suhteen ku joutu sit antaa meille vähä ikävempiä uutisia kohonneen down-riskin takii, hienosti hoiti asian ja tsemppas. Sanoi jopa että on varma että meille tulee terve vauva, vaikka luulis ettei noin "vois" sanoa :)

Muutenki on tuttu paikka, ku oon ollu harjoittelussa siinä seinän takana vastasyntyneiden teholla muutaman viikon, tuli myös synnytyssalit tutuksi :D Kiva tietää jo etukäteen vähän mitä tuleman pitää... Meillä onki lasketut ajat iha peräkkäisinä päivinä!

Koska sulla on rakenneultra? Toivottavasti senkin tekee mukava kätilö/lääkäri ja äippäpolin hehkutus saa jatkoa ;)
 
4D ultrasta joku oli kysellyt, me meinataan mennä, jos saadaan vaan rahat kasaan :D Ja tarkotus ois mennä jo ensviikolla.. Osittain siksi että rakenne ultraan on niin pitkä aika vielä (joskus ihan tän kuun lopussa) ja oon jotenkin huolissani sikiön vähäliikkeisyydestä.. Sit jos sais vielä sukupuolenkin tietää, ni ois kiva B)

Menhit ja Mr. Hyde 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
4D ultrasta joku oli kysellyt, me meinataan mennä, jos saadaan vaan rahat kasaan :D Ja tarkotus ois mennä jo ensviikolla.. Osittain siksi että rakenne ultraan on niin pitkä aika vielä (joskus ihan tän kuun lopussa) ja oon jotenkin huolissani sikiön vähäliikkeisyydestä.. Sit jos sais vielä sukupuolenkin tietää, ni ois kiva B)

Menhit ja Mr. Hyde 17+5
Mä oon kuullu et sinne mentäis vasta 20+ yleensä...
Onko siinä jotain suosituksia vai voiko mennä koska vaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
4D ultrasta joku oli kysellyt, me meinataan mennä, jos saadaan vaan rahat kasaan :D Ja tarkotus ois mennä jo ensviikolla.. Osittain siksi että rakenne ultraan on niin pitkä aika vielä (joskus ihan tän kuun lopussa) ja oon jotenkin huolissani sikiön vähäliikkeisyydestä.. Sit jos sais vielä sukupuolenkin tietää, ni ois kiva B)

Menhit ja Mr. Hyde 17+5
Mä oon kuullu et sinne mentäis vasta 20+ yleensä...
Onko siinä jotain suosituksia vai voiko mennä koska vaan?
No joissain paikoissa ultrataan aina vain 4D:llä, +20 suositus on käsittääkseni niitä varten jotka haluaa nättiä vauvamaista materiaalia (kun rasvakerrosta on alkanut jo kertymään)
 
Hello! :)

Hmm... Tuosta 4D- ultrasta. Eikai sinne mennä mitään nättiä vauvamaista matskua hakemaan, vaan siinä käydään ihan rakenteita läpi, kuten perusultrassakin.
Monet luulee, että tarkoitus on käydä vaan ihailemassa vauvaa ja saa sitten mukavaa videopätkää kotiin.
Siellä tsekataan sikön rakenteet, mahdolliset epämuodostumat ym. Nehän näkyvät tässä selkeästi. Ja siksi suositus on viikot reilu 20 ja risat. Silloin esim. kasvojen piirteet ovat jo kohdillaan.
Mutta jos haluaa vain sitä matskua muistoja varten, niin sitten kai ihan sama millon käy..

Ompä ärsyttävää, kun ootte saanu niin huonoa kohtelua äippäpolilta ja sit sinne pitäs mennä synnyttämäänkin samojen ihmisten avustamana :(
Täälon ainaskin aiemmin ollu tosi mukavia symppiksiä kätilöitä, kun on joutunu käydä tsekkaa aiemmissa raskauksissa. Ja oikeen kivalta tuntu toi, joka ultras viimeksi. Ja sanoi kyllä, että aina saa soittaa kun tulee tarve. Tai mennä vaan suoraan paikalle jos tulee vielä vuotoa yms.
Kyllä hyvän ammattilaisen tuntee kyvystä kuunnella, vastata ja rauhotella, mut ei niiden kuitenkaan empaattisiksi pidä ruveta. Siinähän alkaisi panikoimaan enemmän jos alkaisi kauhea vuodatus ja voivottelu toisestakin päästä.
Mä oon ainakin todennut, että kannattaa mennä vaan suoraan paikalle, eikä soita olleskaan. Sillon ne ei ainakaan voi käännyttää pois, vaan on pakko tsekkaa asia..

Mä oon menettäny luottamuksen verorahoilla kustannettavaan terveydenhuoltoomme jo aikaa sitten ja käytän yksityisiä. Siksi koko perheellä on vakuutukset, että ei tarvi jonotella tuonne "arvattavaksi". Nyt voi varata ajan heti ja ihan erikoislääkärille suoraan..
Meille on sattunut niin monta tapausta, että joko ei oo päässy tutkittavaksi tai sitten ei ollenkaan diagnoosia tai jopa saanut virheellistä hoitoa (väärään sairauteen). Pahimmillaan ihan pojan henki vaarassa.. Silloin tosin kannoin lapsen suoraan sairaalaan, kun olin yrittänyt soitella kaikki mahdolliset läpi...
Sikaflunssassa syksyllä sain esimerkillistä ja todella hyvää palvelua.. ihan ihmttelin sitä. Soiteltiin jopa kotiin perään ja kysyttiin vointia..

Tukivyöstä Sen kävin lainaamassa tk:n fysioterapiasta, mikä osoittautui oikeaksi ratkaisuksi. Niitä on niin monta eri mallia, ettei voi tietää, mikä on sopiva. Ammattilainen avusti sovituksessa ja saan mennä vaihtamaan sen aina tarvittaessa eri malliin. Nyt mulle hyvä oli tasaisesti leveä malli. Auttaa erityisesti tohon etuosan kipuiluun.
Kannattaa kysyä neuvolasta. Eikä maksa mitään :saint:

Suonikohjut Käyttäkää hyvät ihmiset tukisukkia, niin ei vaivaa!!
Niitä saa ostaa instrusta, esimerkiksi. Mullon ollu ne jo kuukauden päivät. Teen seisomatyötä, niin ei tarvi kärsii kipuiluja, turvotuksia ja ehkäsee niitä kohjuja.

Mä oon nyt tosissani ruvennu funtsii sitä ens viikon ultraa, jos jättäs sen sukupuolen kysymättä...
Toisaalta meiän nuorimmaisella oli epämuodostunut pili syntyessään, et ne varmaan haluu tsekkaa sen tältäkin "pojalta" ;) Tai en tiiä voiko sitä ees kattoo 2D:llä.....

Hauskaa viikonloppua kaikille!! B)

:wave: Puskajussi ja Onni 18+3 :heart:

P.S. Kisut kasvaa kovaa vauhtia, mutta tää pelastamani mussukka taisi saada vaurioita kun ehti mennä niin huonoon kuntoon. Taitaa jäädä vammaiseksi, mutta seurataan tilannetta, kovin reipas on muuten. Eli ei ainakaan kipuja ole :heart:
 
Lara-. "Jaat kato viikon neljällä ni saat kuukauden " Meinaatko :D Muuten sulla on kyllä kahdehdittavan hyvin hanskassa tuo raskausmatematiikka. Kiitos selvityksestä! Jaja78 myös!

Tota en ole tullut ajatelleeksi että lasketun ajan aikaistaminenhan on tavallaan hyvä asia koska jos menee yli niin tavallaan ei sitten ole niin paljon yli. Mulla kun sitä aikaistettiin melkein viikko.

aava olivia jaksamista :hug:

Täällä ei muuta. Vihdoin perjantai ja voitin arvonnasta ilmaisen lounaan :p

Sitä työmotivaation paluuta yhä odotellen :eek: Laskin että jos elokuun kesäloman jälkeen ei enää palaa töihin niin työaamuja on 49 jäljellä!
 
Voihan kutina!

Mulla on alkanut ihmeellinen vaiva: sormet ja jalat turpoaa ja jalkapohjia ja kämmeniä kutittaa kamalasti, sormien niveliä särkee... Sitten välillä lehahtaa rintaan punaisia pilkkuja tai korvanlehdetkin kutisee, mitä ihmettä tämä on?! Aamulla on pahimmillaan, päivällä helpottaa ja illalla pahenee, yöllä saatan jopa herätä tähän. Neuvolan th sanoi, että on aivan liian aikaista hepatoosille tai myrkytyksen oireille (mikä tietenkin hyvä juttu) ja veikkasi allergista reaktiota. Otin sitten ke yhden tabletin (vaiva alkoi ma) ja eilinen olikin sitten parempi, mutta tänään oireet palasivat :(... En kyllä haluaisi noita allergialääkkeitäkään nyt tässä yhtenään napsia, mutta pakko varmaan tänään ottaa toinen jos ei helpota. Pahus vieköön, kun koko ajan pukkaa jotain riesaa! Mulla on flunssa ja keuhkoputkentulehdus päällä, voisikohan tämä olla joku virus+raskaus+joku allergeeni mille en normaalisti reagoi-yhteisvaikutus? Olen nyt ab-kuurilla, mutta tämä alkoi jo ennen tuota kuuria, eli siitä ei johdu.

Sori omanapaisuus! Olen hengessä mukana teidän muidenkin jutuissa, mutta en vain ole nyt saanut itsestäni irti mitään kommentteja, yhdyn edellisiin puhujiin! Tsemppiä kaikille murheiden kanssa painiville :hug: !

Jaja 15+1
 
:wave:

Syksyinen
Onneksi kaikki oli kunnossa!

Tare
Noi ultrat tekee vissiin aina kätilö ja lääkärin vastaanottoa ei normaalisti ole. Minulle taidettiin varata tuohon rakenneultran yhteyteen lääkäri, kun on tätä häikkää ollut.
Ultra on minulla 31.5. ja muistaakseni 10.05 :D

Jaja Toivottavasti oireesi on vaan allergiaa!
Miten se hoitaja sanoo, että voi olla liian aikaista hepatoosille? Eikö se voi tulla ihan missä tahansa raskauden vaiheessa? Näin mä olen ymmärtänyt.

bubbeli 16+1

 
sofiia: Oliko toi sitä sarkasmia vai mikä se oli? :D

Jaja78: Olen kanssa ymmärtänyt, että toi hepatoosihomma on yleensä 30+...
Tiedän yhen ihmisen, jolal tuli kyllä 24! Toivottavasti löydät syyn kutinaan yms ja hoidon!

Täällä ei mitään kummallista, yritän löytää kameran piuhaa, niin saisin esitellä pötsiä... :D
 
4D meillä on kaupungin puolesta ultra yksityisellä ja siellä ainakin np-ultras katottiin tavallista ultrakuvaa ja 4D:tä. Kuitenkin vain oleelliset ultraan kuuluvat asiat, kesti noin 15minuttia. Eli siis oletan et rakenneultras samahomma joten ei varata aikaa erikseen vain vauvan ihastelemista varten... ehkä jos rahaa ois enemmän... :D
suonikohjuista siis ovat vaivanneet toisesta raskaudesta lähtien.. laskimovaivoja on ollu molemmissa, mutta kohjuja vain vasemmassa jalassa(laiskat läpät)... tukisukkia oon käyttäny kaikissa raskauksissa ja välillä muutenkin.. helpottavat oloa ,mutta eivät paranna tai kokonaan estä... mulla ainakaan... niin ja on ollu kohju tokas raskaudessa myös tuolla alapäässä.. ilmestyy varmaan uudelleen kunhan raskaus etenee.. :x
puskajussi meilläkin on kisuja 4 suloista pentua joilla ikää reilut 2viikkoa ihania kun ovat saanet silmänsä auki ja uteliaina seurailevat mun touhuja ja tunnistavat siis toki myös äänen ja hajun perusteellakin ,muuta eivät sähise mulle niin kuin miehelle. Kohta lähtevät liikenteeseen sitä odotellessa...

Ezziina ja RK 14+4
 
Lara- ai sarkasmia, ai mitä se on :LOL:

Jaja tuli vaan mieleen että kannattaisko sun pysyä tiukkana ja hankkia toinenkin mielipide asiaan jollei ala helpottaa? Kun eikö toi jalkapohjien ja käsien kutina vähän viittaa hepatoosiin?
 
Jaja mun ystävällä oli samanlaisia oireita ja kutina paheni illalla ja yölläkin joutui raapimaan,eikä saanut nukutuksi.
Syyksi selvisi raskausajan allergia,johon sai lopulta sairaalassa valohoitoa ja kortisoonia,kun näpyt valtasivat sen kropan varpaista päälakeen. Käy nopsaan lääkärillä ettei kerkee äityä niin pahaksi.

Sain hb tuloksen tänään ja se oli labrassa mitattuna 98 :/

t 77 ja asukki 17+4
 
Ai ai ai jaiks! Hitto tuli mieleen että mulla on 12.5 hammaslääkäri..TAAS! Viimeksihän mulla oli se daim-suklaa-helvetti ja sitte revittiin hammas.Sitten sitä poistokohtaa särki sen jälkeen kaks viikkoa,niin että jouduin mennä päivystykseen josta määräsivät mulle panacodia.
Ja kaikkein hauskinta on nyt että mulla on siis se rakenneultra 14.5 eli kaksi päivää hammaslääkärin jälkeen ja ne on uhannu repii multa viisaudenhampaita nyt seuraavaksi!Kiva jos se menee ihan pilalle koko reissu kun mua vaan särkee ja särkee sitten tuota/niitä poistokohtia.Ja jos joudun uudestaan panacodia syömään niin ei oo kuulkaa kivaa katella pientä ihmisalkua lääkkeissään siinä rakenneultrassa :|

Pöh..

Heidi ja Mörkky 19+2.
 
:wave:

t77 Huih! Aikas alhainen arvo..

pinklady Sulla taisi olla esikoinen? Ei kannata vielä huolestua. Itsellä on kaksi tuttua viime metreillä ja kyselin heiltä liikkeistä. Molemmat ovat tunteneet liikkeet selvästi vasta rv20++
Ja molemmilla ensimmäinen.

heikku Mulla on poistettu viisaudenhampaat kirurgisesti, eli leikattu, ei vedetty pois. Ne on ollu tuolla jossain leukaluussa kiinni tms. En oikein ees tiiä.
Yhden hampaan saivat revittyä puoliksi ja se oli ihan ok päivässä. Ja kun noita hampaita poistetaan, niin eikö ne anna ihan automaattisesti kunnon dropit? Pyydä samantien sitä Panacodia, ettei tartte sitten ravata turhaan edestakasin.
Toki, lääkepöhnä saattaa silti vaivata, jos on taipumusta siihen. Ota lääke vaikka kolmisen tuntia ennen käyntiä?

ezziiina Mä olen ihan kade sulle! En raaski laittaa 4D-ultraan vähiä rahoja, joten meilläkin saisi olla tuollainen palvelu täällä :)


bubbeli 16+1
 
bubbeli Huih,leikkaus..! :eek: Onkohan noilla kivuilla sitten eroa kun on viisaudenhammas ja ns,käyttöhammas,ettei se sattuiskan niin paljoa. Mulle tosiaan sanottiin vaan että revitään pois..en sitte tiiä..12.5 odotellessa siis.Niin joo ja kysyivät vaan nyt viime kuussa että onko nyt sitten kaapissa panadolia,vai määräävätkö tästä. :D Ihan kun se auttas! Niin ja sanovat että pikkasen voi olla kipua..juu!!Ainiin ja antibiootit määräsivät heti,muttei muuta ehdottanutkaan. Hyvä tietää mitä kerroit,niin aion kyllä sanoa että määräävät sitä sitten heti!
 
Heipä hei pitkästä aikaa.Joka päivä käyn lukemassa,mutta kirjoittaminen jäänyt vähemmälle.Tosi paljon kurjia juttuja käynyt tän pinon mammoille,toivottavasti kaikilla alkaisi nyt paremmat ajat!!

Tänään oli neuvola ja kaikki siellä ok.Mä en vieläkään tunne liikkeitä mutta hyvin tuntui monottavan kohti ultrauslaitetta!!Hemppa tippunut 136- 121 eli jos alkaa kovin väsyttelee sit rautakuurille.Saas nähä mitä pystyn nyt syömään.Viimeks obsidan heitti mut viikoks kunnon mustalle ripaskalle ja sitä en toivo kellekkään!!Ja söin siis vaan 1 tbl...Ja silloin se oli sekunneista kiinni kummalla puolella vessan ovea olit...
Sokerirasitukseen sain ajan ja toivotaan et se on ok,viimeks mulla nous ihan taivaisiin sokerit tunti syömisen jälkeen.Paasto sokerit oli ihan hyvät.Mä tollo hoitoalan ihmisenä huvikseen mittasin...ja sitähän sit mitattiin ja tarkkailtiin raskauden loppuun asti.Nyt en meinaa koskeekaan mittariin jos ei ole pakko!!!

Painoa mulle on tullu nelisen kiloa,toki vähemmänkin sais olla...Esikoisesta jäi se +10kg ja en kyllä jaksais tähän päälle 20 raskauskiloa...No otetaan se mitä on tullakseen...

Selkävaivoja mulla on ollut ihan alusta asti,Oon nyt käynyt 2 krt nikamakäsittelyssä ja siitä on ollut apua,nyt pystyn jopa istumaan lattialla ilman kipua!!Toivottavasti pysyis tälläsena loppuun asti,tuskinpa..

4D-kuvaukseen kyllä kovasti tahtoisin,niinkin tyhmästä syystä kun haluan tietää sukupuolen,meillä nl-lääkäri ei sitä kerro.Ja on se sit reiluu et molemmilla lapsilla on videoo mahasta!Kesäkuussa on normi rakenne ja jos sieltä paljastuu selkee poika (mitä epäilen) sit ei varmaan mennä.

Monella kurjia uutisia töistä.Mä aattelin nyt kun oon ollu kotosalla jo reippaan vuoden,meen kesällä omaan duuniin sijaiseksi 3 viikoksi.Ihan kiva mennä töihin "lomalle".Oon viihtynyt tssi hyvin kotona,mutta välillä kaipaa aikuistakin seuraa.Ja voi olla et ton työrupeaman jälkeen oon hyvinkin mielusti kotona!!

Mut nyt syöttää esikoiselle välipalaa. Hyvää kesän odotusta kaikille!!

Happy ja pulla 15+5
 

Yhteistyössä