~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Alkuperäinen kirjoittaja Pinklady81:
Mua jo huolettaa, kun ei ole mitään tuntemuksia :/ , eikö nyt jotain pitäisi näillä viikoilla jo olla, hmp.

18+3.
Mun yks tuttu , joka odottaa esikoistaan kans syyskuulle ni tusi liikkeet vasta rv22! Malta vaan vielä, kohta ne tulee! :)

(.): Pakko hehkuttaa! Mulla on ollu tosi tukalaa, ku vaatteet ei mahu päälle... Nyt ostin huutiksesta äitiysvaatepaketin 40e.. Siel oli H&M ihanat farkut mis mulle viel hiukan "kasvuvaraa" ja sitte lappuhaalarit ja jotai 15 paitaa ja pari mekkoa/ tunikaa, masutuubi ja plussana liivisuojuksia! :D Mä oon niiiin onnellinen, kun tunnen itteni taas ees jotenkuten hyvännäköseks ja naiselliseks! Ei lökäreitä ja t-paitaa vaan tiukat farkut ja toppi!! Kyl mies yllättyy ku tulee kotiin... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sofiia:
Lara- ai sarkasmia, ai mitä se on :LOL:

Jaja tuli vaan mieleen että kannattaisko sun pysyä tiukkana ja hankkia toinenkin mielipide asiaan jollei ala helpottaa? Kun eikö toi jalkapohjien ja käsien kutina vähän viittaa hepatoosiin?
HEhheh niin xD Nauroin ittekseni ku luin tota eilen, aika ahaaelämyksiä kyllä mulla... ;D

Ja Jaja olen oikeastaan samaa mieltä, kannattaa käydä vielä uudestaan, eikai liian varovainen voi olla?
Ei noi oireet kuulosta kuheen kivoilta... ;/

Niin ja heikku: Toivotaan parasta noitten kipujen kanssa!
Mä olin kans eilen hammaslääkäris... Mulla ei ollu mitään paikattavaa, pari alkavaa ienrajas takana, täytyy kuulemma pestä sieltä paremmin ;)
Mutta must tuntu kauheelta jo se siellä makaaminen, tuntu et maha valuu johki aivoihin! Tsemppiä, I feel for you!!

Lara- ja Nuna rv20+1
 
Kiitos kommenteista! Nyt taas on parempi kuin aamulla. Kyllä tää varmaan jotain allergista juttua on, mutta hui mikä tarina t 77 kaverillasi! Toivottavasti tää ei mene noin rajuksi... Ajattelin nyt ronttina odottaa vkonloppuun, että jos pahenee niin marssin suoraan äitipolille Kättärille, siellä niiden on mut silloin pakko katsoa ja tutkia. Terveyskeskusta/neuvolaa kun ei tuntunut juurikaan kiinnostavan, joten sieltä ei ainakaan vielä lääkäriaikaa annettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
:wave:

pinklady Sulla taisi olla esikoinen? Ei kannata vielä huolestua. Itsellä on kaksi tuttua viime metreillä ja kyselin heiltä liikkeistä. Molemmat ovat tunteneet liikkeet selvästi vasta rv20++
Ja molemmilla ensimmäinen.
Juu, esikoinen on. Jotenkin sitä vaan odottaa jo ja kun ei edes tiedä mitä varsinaisesti odottaa, niin aiheuttaa levottomuutta.
 
Täällä vielä yksi uusi odottaja ilmoittautuisi mukaan..Olen kirjoituksia lueskellut ja päätin vihdoin uskaltautua mukaan. :) Täällä esikoistani odottelen, näillä näkymin la 17.10, TAYS..
Alkuraskaus minulla sujui melko tavallisissa merkeissä, yökötystä ja väsymystä riitti. Onneksi molemmat ovat jo helpottaneet pikku hiljaa.

Rakenneultra meillä on 31.5 ja kovin olemme uteliaita sukupuolen suhteen. Tämän viikon torstaina oli neuvola ja sykkeet kuuluivat hyvin. Vauvan liikkeitä olen jo luullut tuntevani viimeisen parin viikon aikana. Itselläni on melko alusta asti ollut hieman enemmän tyttöolo, tuleva isä puolestaan toivoo poikaa. Sukupuolta on kiva arvailla, vaikka tietenkin meiile on tärkeintä, että pikkuinen olisi terve!

On ollut kurja huomata, miten naurettavasti monen työpaikoilla suhtaudutaan raskauteen. Itselläni on asiat vielä onneksi melko hyvin, vaikka hoitoalalla myös työskentelen. Olen työnantajan luvalla voinut jättää yövuorot vähemmälle ja muutenkin työkavereiden suhtautuminen raskauteeni on ollut ihan myönteistä. Tosin meilläkin on töissä niin kiirettä ja säästöjä vaan pitäisi saada aikaan, että saa nähdä kuinka kauan itse jaksaa mukana pysyä..

Mukavaa kevättä kaikille! =)

Minkuli ja pikkukaveri 17+2 :heart:
 
aava olivialle jaksuja sängyn pohjalla pysymiseen! Toivottavasti hematooma lähtis pienenemään päin!

Jaja78, onpas ikävä vaiva sullakin! Mun mielestä kannattaa ottaa rohkeesti selvää vaivan aiheuttajasta, jos oireet vielä jatkuu!

Nyt mun maha on tosiaan jo sen kokonen, että ihmiset on alkanu onnittelemaan ja kyselemään raskaudesta. Tuolla koulullakin töissä ollessa työkaverit ja monet nuoremmat oppilaat tuli suoraan kysymään odotanko vauvaa. :) Kutosen tytöillä oli huvittavampi, kiertelevämpi taktiikka. Ne tuli porukalla mun ympärille ja yks rupes puhelemaan äitinsä raskaudesta ja siitä, miten hyvä hänestä on tullut huomaamaan ja tunnistamaan raskaana olevat naiset. Mua meinas huvittaa ja kysyinkin tytöiltä, et vihjailiko ne jotain. Myönsin sit odottavani vauvaa. Tytöt sanoivat, että niin he olivat ajatelleetkin. :) Toisaalta on tosi kiva, että raskaus näkyy jo näin hyvin. Onhan mulla ihan nätti masu ja rakas pikkunen siellä. Raskauskin on sen verran pitkällä, et kai siitä uskaltaa jo muille puhua. Silti tulee vielä vastaan joitakin sellasia ihmisiä, joilta tekis mieli vähän mahaa piilotella... En tiiä, mikä mättää... ei vaan vielä tekis mieli ihan kaikille raskautta paljastaa. :|

Ootteko muuten joutunu ostamaan miten paljon uusia pikkuhousuja? Millasia te ootte hankkinu? Ärsyttää, kun niin monet pikkarit painaa alamahaa - aiempaa isommat uudetkin, vainhoista puhumattakaan. Ainoat housut, jotka ei vielä mahaa paina on Sloggin saumattomat ja vyötärönauhattomat matalat pikkarit. Ne on vielä kivannäköisetkin. Huono puoli vaan on hinta, noin kympin kappaleelta, joten ei kehtais niitä kovin monia ostaa. Meidän kylän pikkarivalikoima on sitä paitsi ihan surkea! Tekis mieli olla ilman alushousuja, mut sitten päällyshousut on jatkuvasti ihan valkovuodossa. :LOL: No, pienet ne on murheet mulla tällä hetkellä... :) Mietin vaan, että eihän vauvalle oo haittaa, vaikka pikkarit vähän painaiskin alhaalta häpyluun kohdalta? Sinne olen yrittänyt tiukemmat housut laskea.


Ihanaa viikonlopun alkua kaikille!


Tatara ja tirriäinen 18+6 (Huomenna poksuu ja enää viikko, niin raskauden puoliväli koittaa!)
 
Perjantai iltaa kaikille!

Eilen kävin tokaa kertaa neuvolassa ja kaikki onneksi hyvin pienellä. En tiedä mitä se siellä jumppaili, kun syke oli kuulema 160. Vähän tuli semmonen olo, että liukuhihnalla vaan sisään ja ulos koko paikasta. En tiedä millaisia teidän terveydenhoitajat on, mutta kovin persoonattomalta tää tuntuu. Seuraava neuvola on vasta kahden kk:n päästä ja rakenneultrankin sain vasta juhannusviikolle. Odotusta odotuksen lisäksi. Huooh.

Pikkuhousuista Ei onneksi ole vielä tarvinnut hankkia, mutta mun kaikki housut onkin jo valmiiksi malliltaan hipstereitä ja jää aika alas. Mulla on suht lyhyt selkä ja semmoset ylös nousevat pikkaritnousee siis aivan liian ylös ja ne ahdistaa. Muttaoon kyllä jo huomannut sen, että jotkut housut kyllä tuntuu tosi ikäviltä, jos reuna sattuu olemaan pahalla korkeudella.

:hug: niille, jotka painiskelee epäinhimillisten työnantajien sekä backstabbing-työkavereiden kanssa! Ja tietysti myös muille tarvitseville!

Oltiin viikonloppuna käymässä toisella puolella Suomea molempien vanhempien luona ja anoppi on ehtinyt jo kertaalleen kommentoida, kun kerrottiin raskaudesta, että eipäs susta vielä näy kyllä yhtään, siis viikolla 10, ja sama meno jatkui nytkin: "Voi kun se on niin pieni ja ei vielä näy" En tiedä, että millaset kuvitelmat sillä oikein on tästä mahan kasvamisesta jne. mutta tuli jotenkin tosi kurja mieli ton jälkeen ja olin heti puolustus kannalla, että no onhan se vähän jo kasvanut. Mun mielestä ihan sopivasti ottaen huomioon viikot. Että, jos sillä ei oo mitään kivaa sanottavaa, niin haluaisin, että se vaikka pitäis mielipiteensä omana tietonaan. Kaiken kukkuraksi se oli ostanut mulle vaatteita...meillä on hyvin erilaiset maut .. Osa oli ok ja osa tapansa mukaan juuri semmoisia, mitä en todellakaan ikimaailmassa ostaisi. Lisäksi koot on oli mitä sattuu. Ja ehkä eniten tässä jutussa mua häiritsee se, että a) tykkään ostaa vaatteni itse b) eipä ole anopille koskaan tullut mieleen kysäistä, että millaisesta tykkään saatika tarvitsenko niitä. Tuntuu äärimmäisen kiittämättömältä sanoa tätä, mutta ärsytti kyllä taas aika lailla.

Sorry omanapainen valitus.

Lavelyn 15+4
 
Tervetuloa porukkaan Minkuli :)

Täällä on tosiaan sattunut porukalle jos jonkinlaista kurjuutta ja vaivaa tähän mennessä. Toivottavasti säästyttäis kuitenkin jatkossa ikäviltä uutisilta!
Olette kirjoittaneet muutamassa päivässä taas tosi paljon. Yritän aina pikaisesti kahlata kaikki tekstit läpi, mutta en millään ehdi ja jaksa kaikkea kommentoida... Välillä jää tärkeisiinkin asioihin kommentoimatta.

Bubbeli kyselit clomien aloituksesta. Mulla homma meni niin, että yksityinen gyne määräsi clomit ja terolutit, kun menin valittelemaan pitkää kiertoa ja puolentoista vuoden yrityksen tuloksettomuutta. Hän ei määrännyt mitään seurantaultria, vaan sanoi, että jos ei 4kk aikana tärppää, niin päästään kunnalliselle tutkimuksiin. No eipä tullut itsellekään mieleen hakeutua muihin tutkimuksiin siinä vaiheessa, eikä ultraankaan. Ekasta clomikierrosta sitten tärppäsi, mutta se oli tuulimuna. Mentiin silloin ihan muuten vaan varhaisultraan yksityiselle ja siellä tm:n todennut gyne kauhisteli, ettei seurantaultraa oltu määrätty. No sitten kaavinnan tehneeltä julkisen lääkäriltä kysyin noista seurannoista, hän vastasi, että eihän siitä ole enää mitään hyötyä, kun olen siinä vaiheessan hormonit jo syönyt! Tätä itse ihmettelin, mutta en vaatinut kuitenkaan seurantaan pääsyä. Tarkoitus oli mennä yksityiselle, mutta se vaan jotenkin jäi. Taas tärppäsi heti ekasta yrityksestä clomien avustuksella. ONNEKSI kuitenkaan tuloksena ei ollut kolmoisraskaus. Jos vielä jatkossa joudun clomien kanssa pelaamaan, vaadin ne ultrat. Ehdottomasti. Eli osin omaakin tyhmyyttä, mutta kyllä oli myös osaamattomia/ajattelemattomia lääkäreitä.

Tänään käytiin miehen kanssa katsastamassa vaunuja. Liike josta aiomme vaunut ostaa, myy lähinnä Brioa ja Basson babya. Aiemmin ajattelin, että halua yhdistelmät, mutta nyt ollaan päätymässä Bassonin erilliseen vaunu-ja ratasosaan. Ne on ihanan tilavat, tilaahan meidän vauva tarvitsee, kun edessä on pitkä talvi toppavaatteineen. Eikä hintakaan taida olla aivan kamala, kun saadaan hieman alennuksia suhteilla. Brioon verrattuna Bassonit oli tilavat ja hoitokorkeus ylempänä. En vaan ole löytänyt juurikaan keskustelua noista Bassoneista, en tiedä laadusta mitään ja muutenkin olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia ko. vaunumerkistä. Onko Basson baby kenellekään tuttu?

Liikkeistä Minäkään en ihan varmaksi osaa vielä sanoa, olenko liikkeitä tuntenut. Pari viikkoa sitten luulin tunteneeni, mutta nyt en ole varma, kun en ole enää samanlaista tuntenut. No, kahden viikon päästä on ultra, ehkä sitä jo sitten liikkeet tuntuisi.

Mulla oli tänään töissä aika hurja päivä. Olin aamupalan jaossa, kun minua alkoi pyörryttää kovasti. Silmissä sumeni ja päässä pyöri, äänet tuntui kaukaisilta. Olo helpotti jonkin ajan kuluttua, mittailtiin siinä paineet ja verensokeri, kaikki oli kunnossa. Menin sitten itse syömään, josta olo koheni lisää. Mutta tuo huimaus jatkui koko päivän. Lisäksi alaselkä kipeytyi häntäluun kohdilta, niin, että välillä tuntui, että jalat lähtee alta. Se on sellaista vihlovaa kipua. Tätä kipua on ollut hieman jo aiemminkin, mutta tänään se pahentui huomattavasti. Toivottavasti tuo huimaus ei jatku ja selkäkivusta pitäisi varmaan käydä hierojalla.

Heilo 18+5
 
:wave:

Heilo
Hassua, että lääkärit aina välillä olettavat potilaiden tietävän asioita. Ethän sinä ole voinut tietää,että seurantaultrat on tarpeen. Huvittava kommentti "ei siitä mitään hyötyä enää silloin ole.." Siinä saa tietää vasteen lääkkeille, tehoaako kyseinen annos ja sitten voi pidättäytyä seksistä tai käyttää ehkäisyä, jos useita muniksia kasvamassa.

bubbeli 16+1
(joka jännää ihan kympillä sitä kaverin synnytystä - kohta lähtevät sinne laitokselle.. Ihan tippa linssissä oon täällä)
 
Bubbeli, Heilo: Lääkäreillä on kyllä tosi eri tavat toimia Clomien suhteen. Itse raskauduin 3.Clomikierrosta. Ennen sitä joka kierron ajan oli ihan tarkat ohjeet gyneltä seurantaultrista. Näin siis Tampereella yksityisellä. Tultuani raskaaksi kävin alavatsakipujen vuoksi yksityisellä ultrassa, kun luulin olevani viikoilla 5+4, eikä ultrassa ensin näkynyt mitään. Lääkäri epäili kohdunulkoista ja määräsi kontrollin viikon päähän. Silloin sitten suureksi helpotukseksi näkyi jo ruskuaispussi. :) Myöhemmin selvisi, että hedelmöityskin on tapahtunut 10 päivää myöhemmin, kuin me luultiin.
Jännää aikaa tämä raskaus, varsinkin kun esikoista odottaa.. kaikki niin uutta ja jännää ja välillä ihan hermoja raastavaa.. :) Onneks on tämmöset keskustelupalstat, missä voi lukea muiden kokemuksia. =)

Minkuli 17+2
 
Heips!

Bubbeli, Clomien syönteihin..
On tietääkseni kovin yleistä että clomit määräätään normilääkärillä/väestöliiton puolella ihan tosta noin vaan ja sanotaan perään tyyliin "katotaan kui käy"
ja niinhän niitä monikkoraskauksia sitten syntyy ;)
Yksityisellä on sitten taas vähän kaks puolta tässä asiassa, nimittäin hehän saavat hyvät rahat saurantaultrissa käymällä mutta tosi asia on kyl myös se että minusta on mahtava että seuranta ultra on, ni ei tarvi turhaa jännitellä!

Meidän esikoinen tuli luomusti, mut tätä toka kerettiin odotella tovi joten hakeuduttiin Ava klinikalle yksityiselle Turkuun. Eka klomikierto joulun alla meni mönkään, ku oltiin miehen kans joulunpyhinä eri osoitteissa ku olis ollu ovulaatio =(
No tokakierto oli siin mieles hassu et tikutin ovulaatiota kp 10-20 enkä saanu sitä aikaiseksi, varman päälle kuitenkin otettiin ja sekstailtiin jokatoinen päivä! Seurantaultrassa näkyi kaksi johto follikkelia (munasolua) ja meidän päätettäväksemme jäi harrastelemmeko vai jätämmekö väliin.. prosentiti kaksosraskaudesta olivat fifti fifti ;) Päätimme harrastella!
No sitä ovulaatiota ei kuulunu, soitin omalle lääkärilleki ja se sano et noh.. tuplataan clomi annos seuraavaan kiertoon (ja siinä kohtaa mietin et ei saakeli, miks sitä ei oo voinu heti tuplata..) No kävin kuitenkin loppukierrosta vielä ovulaatioverikokeista ja sieltä sitten paljastui että olen ovuloinnut vasta loppukierrosta! No menkkoja ei kuulunut, kp 32 tein negan raskaustestin ja kp 37 se näyttiki sit selvää plussaa :heart: ja täsä ollaan viikolla kuustoista menossa =)
Eli meidän kohdalla voin ainaki sanoo, että tepsi tosi nopeaa ja tiedän monella tepsineenki, yleensä on sitten muita hormonaalisia kiertohäiriöitä jos eivät auta!
Ihana näin =) Mut ehdottomasti oon sitä mieltä et seurantaultrat on tarpeen, vaikka me riski otettiinkin ;)

Meil viel koko porukka nukkuu.. äiit, isi ja pikkusisko maisteli viiniä illasta ku tulivat ja mä sain vaan kattella vierestä.. Ei mun niinkää sitä viiniä tehny mieli mut tupakka on taas alkanu haluttaa ku pahaolo väisty! Mut en sorru, siit saatte olla varmoja !!!

Mä rupian silityspuuhiin ja pakkaamaan loput sit manin vaihtoon Forexille !! =)

Se on soronoo Varsova kutsuu !!

minä ja pikkuvoike 15+2
 
Minkuli: Tervetuloa mukaan. Mulla sama LA ja TAYS, mutta silti kolme päivää vähemmän kuin sulla, eli tänään 17+0. Aika jänskä homma. Ja minulla on myös rakenneultra 31.5. Eli samoilla askelilla mennään ja esikoinen on täälläkin kyseessä. Ja poika tulossa. =)

Tare:Meillä rakenneultran tekee lääkäri siksi, että oltiin niissä tutkimuksissa. Niissä tapauksissa lääkäri ultraa, ei kätilö. Näin mulle neuvolassa kerrottiin.

Nyt vielä poksaus ja tänään lähdenkin oman perheen luokse äitienpäivää juhlimaan, huomenna yhteinen perhelounas tiedossa. Ja äidilleni ensimmäinen äitienpäivä ja "mummun"päivä, kun poika muljahtelee reippaasti tuolla mun masussa. =) =)

Elikkäs 17+0 POKS!!

t. Nappula-10 17+0
 
Hellou kaikille! Ollaan tehty piha töitä ja rakennettu esikolle kesäkeittiötä, ei voi sanoa että leikkimökkiä kun ei se siltä näytä :)

Piha töistä on tullut vanha kiva issisas jumitus aina illaksi, joka tähän asti on lauennut aina yön aikana. Onkos kellään muulla issias ongelmia? "odotan innolla" että tuleeko siitä oikein riesaa jatkossa. Pitäis vaan muistaa venytellä joka päivä, mutta eipä muista.

Viikolla kävin neuvolassa, otin puheeksi poliklinikka synnytyksen. Ja täti ei nähnyt sille estettä jos kaikki menee hyvin loppuun asti, ei tule diabetestä yms ongelmaa ja on täysi aikainen. Mutta katsellaan miten tämä tästä etenee, lupasi laittaa Kotkaan viestiä että toivon sitä. Helpottaa ihan hirmusti, kun viimeeksi meni sa osastolla olo niin pieleen.

Oli muuten sf-mitta huikea 14cm! :D Edellisellä kerralla sen mitattiin vasta rv 24 näköjään ekan kerran. Olin ihan yllättynyt! mulla kun on tuota omaa moto-motoa sen verran että ei uskois. Mutta on se uskottava :LOL: Liikkeetkin tuntuu jo päällepäin, jos vaavi on oikeassa asennossa. Aina taaksepäin ollut kohtu on siis heittänyt volttia kunnolla.

Shoppailusta puhui joku, käytiin kirpparilla ja löysin lumikids- merkkisen lämpöpussin turvaistuimeen. Oli löytö 10e ja ovh 79e! ja täysin priima. Näin viime talven aikana meidän muskari sakin pikkukakkos laumalla nähes jokaisella jokin näkösen pussin turva istuimessa. Oli niin kätevän näköstä kun ei tarvinut haalari humpata vauvan kanssa, senkun vetskaria raotteli siksi aikaa. Ja saa paljon paremmin itse vauvan kiinni istuimeen kun haalarin kanssa, kun on tuhat toppausta välissä. Että voi kun olis tämänkin tiennyt jo esikoisen kanssa. Onkos kellään hyviä vinkkejä arjen helpotukseen? Minä ainakin ottaisin vastaan ilomielin :) jos on muita vippaskonsteja.

Taikamyrsky rv 18+
 

Nappula -10: Kiitos! Juu huomasin, että meillä sama laskettuaika :) päivien ero johtuu tod.näk. siitä, että meillä alunperin laskettuaika oli viimeisistä menkoista laskettuna 7.10. Alkuraskauden ultrassa gyne siirsi laskettua aikaa kymmenellä päivällä eteenpäin, eli 17.10, ruskuaispussin koon perusteella. Nyt sitten np-ultrassa ultraaja laski, että sikiö vastasikin 11+4 sijaan viikkoja 12+1..laskettuaika olisi sen perusteella aikaistunut neljällä päivällä ja hän ei sitä sitten lähtenyt muuttamaan.. Joten nyt sitten raskauden kesto katsotaan sen np-ultran mukaan.. :) Tulipahan sepustus.. Itse miehen kanssa veikataan, että laskettuaika oikeasti olisi aikaisempi kuin tuo nykyinen, kun itse kumminkin tiedetään ovistestin perusteella tarkka ovulaation aika, jne.. ;) No eipä laskettuaika niin päivälleen tarkka ole, harva vauva sitä taitaa maailmaan tulla kuitenkaan tarkalleen arvioituna päivänä. :)

mama-L: kun ehdit niin lisäisitkö meikäläisenkin tuonne listalle..eli olen 26v, esikoinen tulossa, LA 17.10, TAYS, ja melko varma tyttöolo. Kiitos! =)
 
Moips!

Kiitti vastaukistanne suppari kysymykseeni Lara- sekä angel08, hyvä tietää että kiristys normaalia!

aava olivialle paljon jaksamista... uskon että kaikki menee hyvin, koeta jaksaa levätä! :hug:

Pikku prinssi:
Myöhästyneet onnittelut esikoisen synttäreistä!! 1v on merkittävä ikä ja merkkipaalu =) Ikävä kuulla, että anopin kanssa menee sukset ristiin... tsemppiä!

Syksyinen:
Kurjaa noi vatsakrampit... mullahan ollut tässä useampia noita ja luulen että sai alkunsa kun "painavaa" roskapussia nostin, mutta tiedän mistä puhut... pelko on suuri silloin kun on kipua mutta hyvä että kaikki kunnossa!! Lepäile!! :hug:

jaja78: Kuulostaapa kurjalta toi ihottuma!!! Toivottavasti helpottaa ja saat selvyyden mistä johtuu!!!

Ezziina:
Mulla on ollut myös laskimovaivoja... siis oikeastaan jo ennen raskautta... Mulla kerää normistikin turvotusta jalkoihin tosi helposti ja on jo pieniä verenpurkaumia jaloissa. Suonta myös vetänyt. Neuvolassa suositeltiin tukisukkia jotka mitattaisiin jalkohin sopiviksi.. pitäs ensi viikolla hakea. Mun äidillä meni jalat ihan "pilalle" kun odotti mun veljeä joka oli yliaikainen ja ylipainoinen...äidin jaloissa siitä asti ollut tosi isoja suonikohjuja (ei kehtaa enää olllu ilman tummia sukkahousuja misään), en halua samaa joten ajattelin ne tukisukat hankkia! Kokeile sinäkin, voi helpottaa oireisiin!!

heikku:
Tsemppiä hampaan kanssa...! mullakin tänään h-lääkäri ja jännittää kun tiedän että siellä on reikä!!! Mikä kumma siinä on että minäkin aina niin jänskään sitä hammaslääkärille menoa...

Pinklady81: Joillakin liikkeiden tunteminen voi kestää... se istukan paikkakin voi vaikuttaa... siis jos on siinä heti vatsan peitteiden päällä niin liikkeiden tunteminen voi sit kestää... Mulle gyne sanoi että ensarit tuntee helpostikin vasta lähemmin 20 viikkoa kun itse sitä tossa jokin aika sitten mietin.. mut sit ne liikkeet vaan alko tuntuu..aika yhtäkkia =) Uskon että rupeet piakkoin liikkeitä tuntemaan!

Ihana oli lukea noita kuukausinen laksemis juttuja :LOL: Mutta nyt kyllä on tullut mullekin selväksi miten ne lasketaan!!!
Olen vain itse laskenut sen 9 kk karkeesti niin että kun esim. meillä hedelmöitys oli 15.1 niin siitä 15.2 on 1kk 15.3 on 2kk jne... ja kun päästään 15.10 niin on 9kk!!!!!!! :LOL: Vaikka tosin LA onkin 8.10 niin... hei... siitähän tulee hieman vähemmän kuin 9kk :LOL: Tai siis oikeestaan tasan 9kk koska siihen kun lisätään se 2 viikkoa niin sitehän se on tasan!!!!!! Hih...en ole hyvä matemaatikko mut eiks noinkin voi laskee?! =) Kiva saada näitä oivalluksia kun kirjoittaa !!!

Itsestäni vielä.. et kävin sit eilen siellä lääkärillä kun neuvolasta ohjasivat... eli siis niiden vatsakramppien vuoksi... kaikki oli kunnossa, pikku sydän hakkasi ja kohdun suu kiinni edelleen=) Maanantaina kokeilen töihin menoa! Viime yö kyllä hieman tuskallinen kun en tienny miten olisin nukkunut ja selkä kipee... mut pitää hankkia se kehuttu tukivyö!!!

Mukavaa lauantaita!!! Tulipas taas kirjoteltuu ;)

-Kultasiipi & Pikkuruinen Ilmari 18 +1 :heart:
 
jeps, taas poksahtelen vaan! kovasti on tullut tekstiä ja oon yrittänyt lueskella minkä ehdin.

iskiasvaivoja löytyy jo täältäkin, samoin muutaman viikon tauolla olleet lantio/lonkkakivut on pikkuhiljaa palailemassa. suonenvetoa juu löytyy, selkä venähti tiistaina ja siitä vieläkin toivun...

tukisukkia käytin ekassa raskaudessa töissä ollessa.nyt vois ottaa taas käyttöön kun jalat turpoo herkästi ja suvussa on riesana suonikohjut.itelläkin on säärissä jo näkyvillä sinisiä suonia jossain mut ei oo vielä koholla.

täällä tuo murunen potkiskelee jo aika tuntuvasti,välillä jopa mahan päältä tuntuu potkuja :heart:

noonie+muru 19+0 *poks!*
 
Poks!!!! Tänään 19 viikkoa täynnä =)

Huusin huutonetistä "sen kunniaksi" ihanan vauvan kehdon! :D
haaveilin jo esikoiselle tuollaista kehtoa ja nyt ajattelin että tälle tulevalle sen ostan. huutonetistä löytyi siisti ja vähän käytetty suht halvalla! Nyt en malta odottaa että saan sen kotiin =)

Nyt en ehdi muuta kuin pistäytymään, lähdetään lasten kekkereille pojan kanssa kunhan tuolta kohta heräilee.

Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille!!! Sekä tuleville että jo oleville äideille!! :flower:

Hoikkalori ja rusina 19+0 :heart:
 
Bubbeli,
Väestöliitto on asiantuntija järjestö joka koostuu yli kolmestakymmenestä jäsenjärjestöstä, jotka sen omistavat! Väestöliitossa on kolme osakeyhtiötä josta yksi hoitaa lapsettomuus hoitoja ja tutkimusta, toinen liittyy heidän markkinointii seksuaalisuus ja kasvatus asioissa ja kolmantena yhtiönä on yritys joka tekee korkealuokkaista lääketiedettä/tutkimusta
Toiminnan rahoituksesta vastaa melkein puolella RAY, kunnat, valtio ja muut toiminnan tuotot.
Väestöliitto on siis periaatteessa "meidän" omistama! Jos se olisi sananvarsinaisessa muodossa "yksityinen lapsettomuusklinikka" niin sen omistaisi yritys, jonka omistavat yksityiset henkilöt.
 
Sutinaa!

Mikä jäi hinnaksi noille Pihl&Tedseille rahtien jälkeen yms? Olen niin urpo että en osaa kääntää noita valuuttoja :snotty: Olen katellut jotain tuollaisia rattaita meillekin. Paljon teillä on muuten ikä eroa tulossa? Kun meille tulee melkein kolme mutta esikko on nyt ainakin niin villi että ei taida biroihin riittää seisomalauta... J amuutama tuttu kehui tuota merkkiä ovat vaan aika tyyriit.

Taikamyrsky
 
Moikkamoiii ja tervetuloa Minkuli mukaan, nyt löydyt listaltakin! :flower:

Sutinaa, pikkasen kade oon Phil&Tedseista!! Tahtoooo... Just yks mun kaveri tilas myös Englannista itselleen, tai siis no, lapsilleen. :D Mekin luultavasti hankitaan sit jotkut tuplat kun totean ensilumien sataessa et seisomalaudan kanssa ei etene mihinkään ja vekara senior painelee jo jossain puolen kilsan päässä hirveetä kyytiä karkuun...

Taikamyrsky, mulla oli iskias vaivana koko esikoisen raskausajan oikeastaan ja oon kärsinyt siitä kyllä muulloinkin välillä... Mulla siihen auttaa säännöllinen liikkuminen ennaltaehkäisevästi parhaiten. Tosi inha vaiva kyllä ja se oli mulla iso syy miksi jäin viimeksi sairaslomallekin jo rv 30.

SF oli mulla jo viime neuvolassa muka 19cm? En tiiä miten toi tätsky on mittaillu mut niin siinä kortissa seisoo... Viikot oli sillon jotain 15-16.

Tänään ollaan siivottu ja lajiteltu pyykkiä ihan älyttömästi kun tultiin minireissulta Kuopiosta takas kotiin eilenillalla. Äitienpäivää valmistellaan myös... :heart: Miehellä on omat "salaisuudet" ja mä aion laittaa vielä Baileys-juustokakun jääkaappiin yöksi hyytymään, otan sen sitten huomenna iltapäiväkahveille mukaan anoppilaan. NAM!! Liköörikin kuumennetaan niin masuvalas voi maistella rauhassa.

Viettäkäähän oikein ihanaa äitienpäivää, kukin tyylillänne =)

mama-L ja Bebebebs 18+5
 
huh,mikä viikonloppu....siis jo tähän mennessä,koko päivä meni vanhemman junnun futisturnauksessa ja pääsin siitä itsekkin reenailemaan kun sattuu se mun armas salini olla tän futishallin vieressä,mies on niin ikään ollu sählyturnauksessa,nuorempi poju oli kaverisynttäreillä,johon jouduin anopin nakittamaan viemään.....huh ja sitte oli viä tuttavaparin kihlajaiset jossa käytiin pikaisesti...olivat aika juomapainotteiset niin en kauaa jaksanut istuskella :D

nyt odottelis kanssa kakku kaapissa aamua ja onneksi anoppi on kutsunut syömään huomenna niin ei tarvii miettiä tuota ruokapuolta....muuten saa sitten olla ja nauttia päivästä......toki aamulla on pakollinen kirkon meno kun syksyn tulevat eskarit siunataan koulutielle.....en kyllä ymmärrä miksi tähän on valittu äitienpäivä....no....eiköhän se siitä...

nyt pehkuihin raskaan päivän jälkeen....

sutulii 16+3 :heart:
 

Yhteistyössä