~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

bubbeli musta tuntuu että mun pitäis syödä pelkkää salaattia, niin arvot olis hyviä :LOL:
Olen vaihtanut kaiken mahdollisen terveellisempään vaihtoehtoon, perunaa ja pastaa ja muita hiilaripitoisia yritän vältellä, mutta eipä tahdo silti onnistua. Suklaa, mun heikko kohtani, on jäänyt pois kokonaan ja jopa eilinen äitienpäiväkakku jäi multa kokonaan väliin =) Välillä sattuu lipsahduksia varsinkin just tuon perunan kanssa, ja sitten ne arvot vasta taivaissa on! Ilmeisesti tarvitsen myös sen ateriainsuliinin, harkitsinkin äsken kun luin tuon sinun viestisi, että soittaisko neuvolaan ja kysyis mitä tehtäis...jotenkin tuntuu ettei viittis edes ensi viikkoon odottaa sitä äitipolia!
Ja kun tuo meidän Toivo ei taida pelkällä salaatilla kasvaa, niin jotain on keksittävä :(
 
Jäädään siis mielenkiinnolla odottamaan Angel08:n vastausta näihin ihmettelyihin! Eikä tämä millään pahalla, ei kai tässä kukaan ole väkisin väittämässä, että joku valehtelee tai feikkaa, ihmetyttää vaan ristiriitaiset jutut, joten selitys olisi mukava saada.

Mulla tuli tästä mieleen, että eikös tässä pinossa ollut alkuun joku feikkiepäily, sen takiahan tuo kerhokin on perustettu, vai muistanko oikein? Selviskö silloin kenestä kyse?

Unna68 tervetuloa joukkoon ja onnea odotukseen! :flower:

Meitähän on jo useampi "kärähtänyt" sokerirasituksessa. Minulla itselläni todettiin rd viikolla 12+ (sukurasite + runsas ylipaino syinä aikaiseen s.rasitukseen), paastoarvo oli kohdallaan, mutta tunnin ja kahden arvot koholla. Nyt olen sitten mittaillut sokereita kolmena päivänä viikossa, pääsääntöisesti ne ovat olleet hyviä, paastoarvo aina alle 5.5. Aamupalan jälkeen minullakin on jokusen kerran arvot olleet yli 7.8. Tällöin olen syönyt kuitenkin ihan tavallisesti, ruisleipää, teetä ja hedelmän tai viilin.
Kaksi viikkoa sitten äippäpolin kätilö antoi ohjeeksi, että seurailen edelleen arvoja ja jos vielä ylittyy, niin sitten otan sinne yhteyttä. Pari kertaa tuon jälkeen ollut aamupalan jälkeinen arvo koholla ja kerran lounaan, mutta silloin olinkin syönyt vaaleaa leipää ja lounaaksi subwayn fantalla. Eli enpä ole ollut huolissani, enkä ole ottanut poliin yhteyttä. Olen kyllä melkoisen huolimaton mittausten kanssa, ehkä pari päivää on mennyt niin, että olen muistanut kaikkien ruokailujen jälkeen sokerit mitata... :whistle:
Tsemppiä teille muille sokeriarvojen kanssa painiville :hug:

Aaliyah minäkään en ole vielä täysin varma, tunnenko liikkeitä. Ehkä, tai sitten se on vaan ilmaa :D En kuitenkaan ole asiasta kovin huolissani, luotan että pikkuisella on kaikki hyvin. Eikä tuo vatsakaan näy mihinkään, ihailen toisten vatsoja, kun näillä viikoilla toisilla on jo isot kummut. Eka raskaus siis meneillään ja vatsan päällä reilusti tavaraa vauvamahaa peittämässä. Toisaalta, kyllähän minäkin saan isoa vatsaa kanniskella varmasti kyllästymiseen asti...
Ihme muuten, että olen nyt näin luottavainen, kun aluksi olin koko ajan peloissani. Mutta ihanaa, että olen osannut rentoutua!

Lara onnittelut rakenneultran hyvistä uutisista! :) Pikkuisen terveyshän se on tärkeintä, vaikka toki sitä tuossa tilanteessa jokainen osottaa, että saa ihastella vauvaansa mahd. kauan ja saa vielä ihania kuvia kotiin ihasteltaviksi. Todella harmi siis, ettet saanut hyviä kuvia. Sukupuoliasiahan on toissijanen seikka, vaikkakin kovin mielenkiintoinen se olisi selvittää ;)
Me ei olla vielä päätetty, että halutaanko edes tietää, vaikka se kerrottaisiin... Helpottaisi jonkin verran vaatteiden ja muien varusteiden hankintaa, mutta toisaalta... Ehkäpä se jännitys on kiva pitää, varsinkin ekan lapsen kohdalla :)

Heilo ja "Seppo-Ilona" 19+1
 
:wave:

Meille tuli vauvauutisia :)) Rakas ystäväni on saanut aamupäivällä poikavauvan :heart: :heart:

Unna68
Oletko käynyt sisätautilääkärillä ollenkaan?
Minut ohjattiin sisätautien polille heti alusta. Johtunee edellisessä raskaudessa olleista komplikaatioista rd:n vuoksi ja isosta vauvasta. Olen tyytyväinen tähän, saan sieltä lääkäriltä ja hoitajalta hyvät vastaukset heti :)
Kannattaa soittaa polille, jos epäröit yhtään. Vauvalla on jo oma insuliinin tuotanto ja siksi pitäis välttää näitä "piikkejä" sokereissa.

bubbeli 16+4
 
Kiitos kaikille kommenteista :)
Petyin ihan sen takia, kun oletin ultran olevan jotain "hienompaa"...
Odotukset oli niinku liian korkealla!
Mutta olen onnellinen, kun tiedän, että masussa kaikki on hyvin :)

Mitäs sitten odottaisin seuraavaks?
Synnytystä vai? :D

Sori oma napasuus! Palaan kyllä maan pinnalle tästä pian :) :wave:
 
:wave:

Lara- Harmi, ettei sinulle kerrottu sukupuolta, vaikka se näkyi!

Minä ainakin odotan jo synnytystä ihan innolla :D Ja kauhulla..
Onhan tässä vielä monta neuvolaa ja äitiyspakkausta ja äitiysloman alkaminen... Monta virstanpylvästä vielä ennen synnytystä

bubbeli 16+4
 
kerhosta Minulla on varmaan mennyt ohi nämä feikkiepäilyt silloin alussa täällä. Muistan, kun kerhoa perustettiin, mutten ikinä liittynyt siihen. Luulin, että kerho on nykyään ihan tavallista perustaa täällä.

Mikä muuten kerhossa on erilaista kuin tällä normaalipalstalla? En ikinä ole kuulunut näihin kerhoihin, joten en yhtään tiedä..

bubbeli 16+4
 
bubbeli: Kerhoon pääsee vain ylläpitäjän luvalla ja sinne täytyy saada salasana.
Se on niinkun suljettu yhteisö, missä voi näitä samoja juttuja puhua..
Kerho tosin lopahti aikalilla, kun facebook yhteisö tuli! :)

Noista virstanpylväistä... Mulla on toi "kela-neuvola" tossa kahen viikon päästä ja pääsen sitten tilaamaan ton pakkauksen jne... Ja olen lomalla koko raskauden, kun työtön... Joten tuntuu vähän, että vois aika käydä pitkäks ja aika vähän odotettavaa...
MUTTA sain tänään turvakaukalon ja leluja sekä makuupussin kaverilta, vähän jotain konkreettista tähän hommaan :)

Nyt voin varmaan kyllä alkaa nauttia tästä raskaudesta?? :)
Eikös ne pahimmat hetket ala olla ohi?

Facebook yhteisöön pääsee muuten myös minulle viestiä laittamalla!!
 
Kun mua oikeesti hämmentää, kirjottelin jonkun angel08:n kanssa sillon maaliskuisissa '08 ja jos joku täällä nyt hänen nimissään provosoi ja ylipäänsä kirjottelee niin pohdin tässä et yritänkö jotenkin tuolta maaliskuisten kautta ottaa yhteyttä siihen 'oikeaan' angeliin. Jotain tietoja on tiedossa (esim. esikoisen synttäripäivä jonka minä tiedän varmasti) mut sit taas jotkut jutut on ihan puuta heinää ja joskus tuntuu että tyyppi tykkää vaan sekottaa pakkaa huutelemalla jotain kitalakihalkioteorioita jos joku ensiodottaja on vaikka vahingossa värjännyt kevytvärillä pari kertaa päänsä. o_O Oon tosi pahoillani jos nyt on OIKEA eikä feikki henkilö kyseessä tästä mun avautumisesta mut en kestä jos joku niin mukavan ihmisen nimellä täällä nyt pälisee omiaan...

Mut jos angel tän meidän ihmettelyn jälkeen et kirjota enää mitään, niin poistan sut sit vähin äänin listalta... Alkaa pikkasen kyllästyttää toi feikkaus tai edes sen epäily!!!

Nostin tän aiheen nyt esille sit sen takia et kukaan ei tälle ihmiselle menis kertoo mitään henkilökohtaisuuksia sen enempää privaviesteillä tms. jos ei olekaan se sama keneen minä oon tutustunut täällä netissä jo elokuussa 2007... Eli ei _millään_ pahalla kenellekään.

Unna68 tervetuloa, ja onnea toivotusta lokaodotuksesta!! :flower: Lisään sut listaan!

Lara- vähän hönö ultraaja kyllä... Tietenkin on tärkeintä et lapsi on terve, se on selvää, mut ois sitä nyt kiva vähän jostain muustakin kuin esim. siitä reisiluusta sit vaikka kuvia saada... huoh.

mama-L edelleen
 
bubbeli olen käynyt äitipolilla lääkärissä ja lisäksi diabeteshoitajan luona, en tiedä minkälainen lääkäri on sitten 20. päivä kun on se diabetespäivä siellä äippäpolilla...sisätautilääkärin luona käyn reuman takia vasta elo/syyskuussa, harmi kun siirsin sitä aikaa sinne, olisi ollut nyt toukokuussa muuten. Mutta ajattelin että vasta syksymmällä on parempi, synnytys lähempänä ja jotenkin luontevampaa jutella synnytyksen jälkeisestä lääkehoidosta..
Pääsis nyt edes jonkinlaiseen tasapainoon!
Minä lueskelin aikani kuluksi toooodella monta viestiketjua (välttelen siivousta, vapaapäivä..) ja en voi kuin silmiäni pyöritellä...en jaksa kaunistella mitenkään asiaa: tulin siihen tulokseen että täysi feikki on hän :eek:
 
Lara- iiks, olipa vanhanaikanen ultraaja :/ Meillä esikoisen aikaan rakenne ultra oli just semmonen ku kuvittelnkin, nättejä ja selkeitä kuvia koko tytöstä ja mielellään kerto sukupuolen. Pitkään ja hartaasti ultrattiin ja ultraaja selitti tarkkaan kaikki niin että itsekkin ymmärsi. Nyt kun on kaupunkikin muuttunu, niin kävi pelottaa että osuu samanlainen ultraaja kun siulle. hyrr :$

Tervetuloa Unna :flower:

Menhit ja Mr. Hyde 18+2 :heart:
 
Hoh Hoijaa. Täällä vietetään viimeistä lakkopäivää (tältäerää :kieh: ) Ulkonakin on niin harmaata että oikein masentaa! Onneksi viikonlopuksi on luvattu lämmintä, pääsisi välillä ulkoilmastakin nauttimaan.

Täällä minäkin raha-asioiden ahdistamana kieriskelen. Mun piti nyt kesällä tehdä hyvät tilit ja säästää vauvaa varten mutta nämä lakot elintarvikealalla vähän sotkee tuota suunnitelmaa. Olen siis opiskelija ja vain kesäduunissa, joten liiton päivärahat ei mulle tipu.

Maha kasvaa hitaasti mutta varmasti =) muuta uutta sillä rintamalla ei olekaan. Rakenneultra on vasta 10.6. joten sitä odotellessa. Onneksi on nyt tuo doppleri kaverilta lainassa niin saa aina välillä kuunnella jumputuksia :heart:

Ulla + Napero 15+6 (huomenna poksuuuuu )
 
Lara-: perseestä!! aiotko mennä 4d-ultraan tms jossa sais tietää sukupuolen? Ja eikö sitä tehnykkään siis kätilö vaan ylilääkäri (ku sanoit aiemmin että kätilö ultraa myös rakenteessa)?

Neuvolassa kaikki ihan ookoo.

Hb 129 (laskenu kymmenellä ekasta kerrasta..)
Paino 57,5 (noussu vaan 200g vaikka oon syöny roskaruokaa ihan hulluna! JEE)
RR 117/82, mielestäni siis alapaine vois olla matalampikin.. Hmm.
Pissa OK

Ja likan sydänäänet +150, jumppaili niin hulluna dopplerin alta pois siellä että!
Ja SF-mitta oli 15cm.

Nyt saa taas olla rauhallisin mielin, ku aina jotenki ressaan että ollaanko siel elossa, ku ei liikkeitäkää tunne vielä.. Neuvolatäti sano että parin viikon päästä voi jo hyvin tuntea :) Niitä ootellessa!

TAYSsistaki tuli viimein kirjallisena lapsivesipunktion tulokset, kirjallinen varmistus siitä että kaikki hyvin :heart: (puhelimitsehan tulokset saatiin viikko sit)

Tare 16+3
 
Heissan vaan ja hyvää alkanutta uutta viikkoa :D
argh...oli töissä tuskantäyteinen päivä tai itseasiassa tää alko jo eilen...karseet selkäkivut kun vähän teet jotakin ylimääräistä :( no sain neuvolan kautta ajan fysioterapeutille ja menen sinne sitten sovittamaan tukivyötä joskos helpottais :D

mulla on viikotkin sekasin,muistin et ois neuvola tällä viikolla mutta ei....se oli vasta ensi viikolla....huoh....ja se rakenne olis sitten 4.6 ja toivon että kertoilevat kumpi on,jos näkevät....nyt varsinkin kun on kaksi poikaa ja vielä ihan poikaolo niin salaa ajattelen et oiskos tytön vuoro.....mutta eipä tuon väliä kunhan on terve :)

mä kuuntelen dopplerilla silloin kun muistan eli aikas harvoin....tuntuu ettei tahdo löytyä sellasta rauhallista hetkeä meidän huushollista,poikien ja koirien takia.....

Liikkeet on ruvennut tuntumaan täälläkin :heart:

nyt viemään poju futisreeniihin....

sutulii 16+5
eikä muuten meilläkään oo työnimeä pikkuiselle.....
 
Mulla on eilen ja tänään tullut vähän vaaleanruskeaa vuotoa... Neuvolakin oli onneksi tänään ja terkka piti tuota vuotoani normaalina ja sanoi vain, että jos se muuttuu veriseksi, niin sitten päivystykseen. Sydänäänet kuuluivat onneksi hyvin ja vatsa on kuulemma nätisti kasvanut. Silti tuo vähäinenkin vuoto vaivaa mieltä.
Alapaineeni oli taas yli 90, mutta eilen kotona mitatessani vain 72, joten jostain syystä vain en osaa olla jännittämättä tuossa neuvolan mittauksessa.

Lara-, esikoiseni kohdalla rakenneultran tehnyt lääkäri sanoi, ettei hän osaa varmaksi sanoa sukupuolta, joten ei sano mitään. Ystäväni sanoi tuon kuullessaan heti, että saat tytön. Tytön sitten sainkin. Mutta onhan siinä eroa, ettei halua sanoa sukupuolta kuin että ei saa selvää...

Cleopatra 17+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Lara- iiks, olipa vanhanaikanen ultraaja :/ Meillä esikoisen aikaan rakenne ultra oli just semmonen ku kuvittelnkin, nättejä ja selkeitä kuvia koko tytöstä ja mielellään kerto sukupuolen. Pitkään ja hartaasti ultrattiin ja ultraaja selitti tarkkaan kaikki niin että itsekkin ymmärsi. Nyt kun on kaupunkikin muuttunu, niin kävi pelottaa että osuu samanlainen ultraaja kun siulle. hyrr :$

Tervetuloa Unna :flower:

Menhit ja Mr. Hyde 18+2 :heart:
Tuollaiseksi minäkin kuvittelin ultran, toisin kävi... :)
Mutta luultavasti tää mun tyypin lääkäri on harvinaisempi ku se mukava...

Nana09: Ennen, kun tunsin kunnolla liikkeitä saatoin kuunnella parikin kertaa päivässä tai ainakin joka päivä! Ajattelin myös, ettei ehkä oo hyväks ja sitten vähensin.. Nyt en oo kuunnellu pitkään aikaan...

Tare: Mun ultria ei tehdä synnytyssairaalassa, vaan paikallisessa sairaalassa äitiyspolilla, joten en ole koskaan ollut kätilön vastaanotolla... Mut on ultrannu semmonen ylilääkäri, joka on niinku myös gynekologi! Se siis johtaa sairaalaa ymmärtääkseni? Oon varmaan jossain vaihees sekoillu mun kirjotuksilla, kun en tienny oikeen mikä se on... Mut se on ollu alalla kymmeniä vuosia ja ultrannu meijän lapsen tulevan kummitätinki kolmosia... :D

Onnea Tare hirveesti seulatuloksista myös!!
Hurja miten vähän oot lihonnu, mul on tullu jo yli 6kg..

Miksei mulla oo kukaan ottanu SF-mittaa kertaakaan, haluun tietää mikä mun on :D

Cleopatra: Mä ymmärsin niin, että ei olisi kertonut joka tapauksessa, näkyi tai ei, kun heti aluksi ilmoitti sukupuolen näkyvän laitoksella... :/
Toivotaan, että sun vuoto on normaalia, mä oon vuotanu kans kerran semmosta tuhrua ja vertakin toisella kerralla ja kaikki oli silti ok..

Katoin jostain ultrakuvia tyttöjen ja poikien alapäistä (oli enkunkielinen sivu, jossai tääl oli linkki..) ja itse veikkaisin, että on tyttö. Olo on myös tyttöä veikkaava. Olkoon se nyt kumpi vaan, niin tyttöä minä odotan, kunnes toisin todistetaan :LOL:
 
Lara Erittäin kurjaa että sukupuoli jäi epäselväksi. Itsekin haluaisin ehdottomasti kuulla jonkun veikkauksen siitä kumpiko mahtaisi olla tulossa. Noi on muutenkin tosi tärkeitä noi ultrakuvat, ja sitten ei niitäkään saa kunnollisia, erittäin harmi. Itsellä oli ainakin np-ultrassa todella ihana kätilö ultraamassa ja toivon että saan saman 1.6. rakenteeseenkin.

Ikävää teille jotka kamppailette sokereiden kanssa. Itse olen testaillut muutaman kerran kotikoneella tuota paastosokeria, ainakin se on ollut hyvä. Mun perheessä ei ole kuin veljellä ja vaarilla tuota diabetestä, joten vähän on tuota rasitteena suvun puolesta.

Ulla Unelma Aika moni varmaan funtsii noita raha-asioita ennen äippälomalle jäämistä. Mullakin tulot pienenee todella paljon. Oon yrittäjä, ja joudun palkkaamaan työntekijän loman ajaksi, mikä ei todellakaan ole ilmaista! Onneks nostin tossa plussauksen jälkeen vähän tota YEL-maksua. Saan hiukan parempaa äippärahaa.

Kiva kun teiltä on mittailtu noita SF -mittoja! Mullakin neuvola 17.5. Varmaan siellä ekaa kertaa kanssa mitataan!

Liikkeistä sen verran vaikea sanoa, kun ensimmäistä lasta vasta odotan. Olen tuntenut sellaisia hipaisuja nyt muutaman päivän ajan, mitä en ole koskaan aijemmin tuntenut. Kai ne on pakko olla vauvan potkintaa? Hirveen vaikee sanoo.. Lauantaina mulla oli koko päivän tiuhaan noita repäisykipuja. Ei kivuliaita, mutta säpsähdin aina kun repäisi vatsasta.

Kiloja tullut sen melkein 9 tähän mennessä, mutta vatsa ei ole mielestäni kasvanut pariin-kolmeen viikkoon. Mammahousut otin käyttöön jo kuukausi sitten, muita housuja en pysty enää käyttämään. Verkkareissa tunnen olon todella epämukavaksi.

Nyt odottelemaan rakenneultraa, ja varmaan tulen kertomaan sitten taas kuulumisia.

Ilolintu ja toukka 17+3 (np-ultrasta laskettuna 17+6)
 
Tässä nää linkit, jos jotakuta kiinnostaa!
Ne oli tuolla syyskuisten pinossa...

http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Girl-Ultrasound-Gallery/

http://pregnancy.about.com/od/isitaboyoragirlfaq/ig/Boy-Ultrasound-Gallery/

Liikkeistä: Piti sanoa, että tunsin tosi aikasin (rv14 liikkeitä/ muljumisia ja rv17 potkuja!) ja tänään selviskin, että istukka on todella takana. :)
 
Hei Kaikille!

Nopeasti vastaan etta kylla olen se sama henkilo joka on kirjoitellut maaliskuisissa ja minulla on yksi tytto 04/08.
En ymmarra tata ihme haloota mika muutamista kirjoituksistani taalla on tullut.
sen verran haluan teille kuitenkin sanoa, etta jokaikinen sana on totta. ketaan en ole halunnut pelotella. jos nain on, siita syvat pahoitteluni.

Mama-L, minua ei tarvitse poistaa listalta mutta taidan jatkaa taustailijana kerta tama nayttaisi olevan pino jossa 'minua ei ymmarreta, tai sanomiani ei ymmarreta'

Hyvaa odotusta kaikille !!

ps. Heikun esittamaan kysymykseen saittekin taman myota vastauksen.
 
:wave:

Tervetuloa mukaan uusille taas! :flower:

Mullakaan ei ole otettu SF-mittaa vielä kertaakaan neuvolassa.Ehkä sitten 18.5. Enkä millään jaksais oottaa rakenneultraan joka on 20.5. :heart:
Jaksaminen on ollut hieman parempaa,luulen että hemppa rupee nousemaan pikkuhiljaa.Ja töissäkin olen ollut vaikka työmotivaatiota ei olekaan :D
Mahassa on päivittäin sellaset karkelot että ihan alkaa hymyilyttää välillä itekseen.Hyvähän se on että liikkuu vielä kun siellä tilaa on :LOL:

Eipä mulla nyt muuta,ihanaa että on vajaa työviikko!! Ja loppuviikoks lupas lämmintä,jihuu! B)

MUKSU ja pötkö 19+1
 
angel08 Täältä mä taas tulen,vaikket musta tykkääkään,mutta voisitko sitten vastata mitä olet tarkoittanut noilla kirjoituksilla mitä esim.edellisellä sivulla on nostettu esiin? Lapsiluku ym.jutut..
Siis sillähän siitä selviää kun kerrot ja sekvennät,ei sen kummempaa. Kerrot koko ajan vaan sitä että ihmettelet mistä tämmönen haloo,mutta juuri siitä kun et vastaa ja epäselvyyksiin ei saa selvyyttä. Tarvitaan vähän suomennosta,kiitos.
 
pakko kommentoida omalta osalta tohon lasten lukumäärä asiaan, meill' uusiperhe ja miehellä siis yksi lapsi, minulla kaksi. raskaus on minulle kolmas (jos keskenmenoja ei lasketa) ja viides jos lasketaan, meille lapsi on neljäs ja joskus saatankin kirjoittaa että meille neljättä odotetaan tms. mutta ainakin miun kohdalla riippuu siis siitä missä asiayhteydessä asiasta kirjoitan :)

Täällä massu kasvaa ja salaaminen on mahdotonta, edes vaikka viikkoja "vasta" 17 POKS!
vaunut ja turvakaukalo tuli eilen, joten ne jo on hommattu...neuvola ois viikon päästä ja rakenne ultra kesäkuun alussa. Mukava oli lukea jo rakenne ultrassa käyneiden kuulumisia :)

Työt meinaa viedä voimat, ja isommat (4 ja 6v) neitit pitäs saatella iltahommien kautta unille, Voikaahan hyvin kaikki :hug:

Neila ja ei mitenkään salaisuus enää rv 17
 
Moiks!

Mitenkäs teillä on työnantajat suhtautuneet sijaisenne hakuun? Itse kerroin viikko sitten töissä, että jään elokuun lopussa pois. Niin pomo ei edes onnitellut, vaan aloitti heti sen pohtimisen, että mites tässä nyt sitten pärjätään.. :/ Meillä on pieni työyhteisö ja vastaan melko isoista kokonaisuuksista, joten ymmärrän että voi olla hankala löytää "täsmä" sijaista, mutta eihän se minun probleemani ole. Tänään meillä oli työyhteisön suunnittelupäivä ja sama laulu jatkui pomolta. "Paras" hänen ehdotuksistaan oli, että koko minun luotsaama työalue vedetään alas äitiyslomani ajaksi ja kun palaan ensi elokuussa töihin, niin aloitan käynnistelemään hommia uudelleen. HITTO, sanoin pomolle, että ei hän voi laittaa mulle tuollaisia paineita paluulle, varsinkin kun olen ajatellut vielä ensi vuoden syyskauden olla varmaankin hoitovapaalla.
Työmotivaatio on siis NOLLA, eikä enää yhtään huvittaisi panostaa työasioihin... :/

Minulla on ollut nyt julmetut alavatsa/ alaselkä kivut muutaman päivän. Onkohan tämä ihan normaalia "venymistä" vai mistä lienee kyse. Tuntuu, että ei ole hyvä seisoa eikä istua ja kävelykin tekee kipeää. On olo, että täytyisi tukea ja kannatella vatsaa tuolta alhaalta. Olen kyllä huomannut, että nyt maha kasvaa todella vauhdilla.

Hitsi, olinkin jo unohtanut tuon sokerirasituksen, itselläni se on myös edessä. Saas nähdä miten sen kanssa käy... en ymmärrä noista arvoista yhtään mitään. :p Mutta eivätköhän he neuvo sitten, jos siitä ns. kärähtää.

Uskon jo tuntevani liikkeitä, vaikka menossa 17+3. Varsinkin iltaisin käy melkoinen muljahtelu masussa, ja doplerilla kotonakin sydänäänet kuuluu reippaasti. Neuvolassa poika jumputti reippaalla 150 sykkeellä menemään viime viikolla. :)

Heh, olipa hauska juttu, kun kerroin tänään miehelleni tuosta pomon asenteesta ja hänen asettamistaan oletuksista paluuni suhteen. Mies totesi vain, että sittenhän sinä jo odotat sitä meidän lettipäätä. =) Nyt on siis tulossa poika ja mieheni tietää, että toiveissani olen aina ajatellut tyttöä. Joten hän on päättänyt, että tyttöä ryhdytään yrittämään heti kuin mahdollista. Sanoin kyllä hänelle, että äläs nyt vielä noin intoile. Katsotaan nyt tämä raskaus, synnytys ja vauvaikä ensin. Toisaalta aivan ihanaa, että mieskin on noin "vauvahormoneissa".

Hups, tulipas pitkästi tekstiä...

Nappula-10 17+3
 

Yhteistyössä