~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Pitkät jutut ootte taas kirjottaneet,ei pysy ollenkaan perässä! Täällä ei mitään uutta,päänsäryt vaivaa edelleen ja kovast ollaan tohinoidan tytön 2v synttäreitä.aika menee kyllä niiiin nopsaa...vastahan tuo killu vielä massussa :)
SOkereista on olu puhetta,miäki siinä rasituksessa kävin kunoli viimeksi RD, arvot oli hyvät,muta joudun kulema udestaan n. vikolla 26! en tajua kyllä miks taas pitäis mennä,ihankun ne ei usko etten meinaa siihen nyt sairastua :p tosin mulle on tullu nyt jo 6kg painoa lisää että ehkä on ihan syytäkin käydä taas myöhemmin.
LARA- koitin laittaa sulle yksäriä,sullon saapuneet kansio täynnä!koitan laittaa fb:hen jos muistan sun in-real-life-nimen oikein :)
Täälläkin jännitetään rakenneultraa,olis 20.5,mama-l tais olla samana päivänä!?alkaa kaikilla olemaan jänniä aikoja tässä ultrien suhteen :)
ja mulle voi päivittää tyttöveikkauksen,en usko että meijän sukuun muita osataan tehdäkään kun mullakin on 4 pikkusiskoa :D
VOIKAAHAN P
 
Aurinkoista tiistaita :) ja terveisiä neuvolasta!

Mulla oli aamulla ensin verikokeet rd:hen liittyen, menin labraan ennen kahdeksaa ja jonotin yli puoli tuntia pelkästään ilmoittautumiseen! Jouduin sit soittamaan neuvolaankin, että myöhästyn, kun aika olisi ollut 8.30.
Kuunneltiin heti aluksi neuvolassa sykkeet, kovin liikkuvainen pikkukaveri mun masussa, kun ei meinannut anturin alla pysyä. Syke vaihteli 145-154 välillä, korttiin terkkari kyllä merkkas 145. Oliskos tämä nyt sit poikasyke? (Poikaolohan mulla on koko ajan ollut)

Painoa oli tullut kuukaudessa 600g, loistavaa!! B) Olen ekaan neuvolaan verrattuna vielä 300g miinuksella :D Paineet oli hyvät, ehkä jopa vähän matalat ja hb 124. Pissa oli puhdas.

Nyt kun neuvolassa kuulin, miltä vauvan liikkeet dopplerilla kuulostaa, niin tunnistan, että olenpa kotona noita liikkeitä kuullut, vaikken sykettä ole saanutkaan kuuluviin.

Ens pe, eli 21.5 rakenneultra ja seuraava neuvola on 7.6. Ihanaa odotella tota ultraa!
Rakastan tätä pikkuista jo niin valtavasti, että tekis mieli huutaa koko maailmalle kuinka onnellinen olen :heart:

Heilo, täynnä omaa napaa, 19+2 :)
 
:wave:

Suunnitelluista sektioista
Haluaisin kysellä vähän mielipiteitä (myös teiltä, jotka ette ole kokeneet).
Kertoisitteko päivämäärään, jolloin sektio tehdään?

Itse olen ajatellut, että JOS meille nyt tulee sektio, niin en halua kertoa asiasta kelleen. Viemme pojan normaalisti hoitoon ja sitten vauvan synnyttyä kerromme ja yllätämme kaikki.
Kuulostaako ihan tyhmältä?
Tosin toivon, että saisin synnyttää alakautta!

bubbeli 16+5
 
Hanttaliini: Netistä tilaamalla saatat saada myös halvemmalla kuin kaupasta ovh hintaan

http://www.familjetorget.se/


Mulla asuu kyllä veli Kuopiossa ja se tulee tänne kesäkuussa, että sen mukana tulis täältäkin rattaat sinne B)
 
Emmabella, mun rakenneuä on 17.5 eli ens maanantaina. :)

bubbeli, oliks se Vero Moda missä oli myös äitiysvaatteita suht huokeahkolla hinnalla? Mä ostin just parit ihanat mammaruututunikat Hennesistä viime viikonloppuna.

Pikku prinssi, meidänkin autossa on startissa mätää... Tosi hermojaraastavaa kun joskus toimii kun unelma ja sit taas joskus ei lähde millään käyntiin. Kiva aina kaupassa parkkeerata sinne kauas kun hävettää ruksuttaa sitä tuntitolkulla jos ei tapahdu vaan mitään. :LOL: Appiukko tosin ennusti et tää meidän vika korjaantuis muutaman euron hintasten tulppien vaihdolla... Mies on vaan niin "innokas" autoasentaja...

Sykkeet oli meidän pikkuneidillä aina 130-140 luokkaa paitsi tietysti niillä ekoilla kerroilla jolloin kyllä melkein kaikilla on 150+ kun viikot niin pienet. Sanoisin että perinteisesti kai tollaiset 130-140 sykkeet olis POJAN ja 150-160 sitten taas TYTÖN mutta minun kohdallani ei pitänyt lainkaan paikkaansa enkä kyllä sykkeen perusteella laittais vielä lottoa vetämään sukupuolesta :D

Mun masua saa kyllä taputtaa esim. anoppi taputtelee useinkin eikä haittaa. Yksi kaveri on kysynyt et saako kokeilla ja sanoin että toki saa, mut muut ei ookkaan taputelleet. En mä silti tosiaankaan mitään random-mummoja kaipaa Prismassa taputtelemaan... Luin joskus et yks hermostunut äiti oli sit ihan pokkana nostanut mummelin omaa takkia ja sanonu samalla lailla et "MITÄS TÄÄLTÄ LÖYTYY???" Hahahahah :D

Nyt sit päivitän sitä listaakin! Tiedoksi kaikille et selvitän toista (luotettavaa) kautta tota Angelin juttua ja ilmotan kyl jos selko tulee.

mama-L ja Beibilei 19+1
 
Hellurei!
Mä kanssa tulin katsomaan mitä täällä tapahtuu :D

Mulla kun helpotti ton lapsvesiultran jälkeen olo, niin johan paukahti seurannassa paastoarvot liian koholle ja taas on TAYSin äippäpolille tiedossa reissu. Voi tätäkin riemua. Noh, pitää kait koittaa pistää asioita perspektiiviin. Harmittaa vaan tietty. Mutta "kiva" huomata että en oo yksin RD-asioiden kanssa, täällä yllättävän moni on samassa veneessä. Tosin mä luotan aika paljon siihen että saan ruokavalioilla muutettua noita lukuja niinkun esikoista odottaessa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kait sitä voi ajatella niinkin että nyt kun asiaa seurataan, varmaankin pääsen ultrattavaksi vähän useammin kuin normaalisti :heart:

PikkuTirpan potkuja ei vieläkään tunnu, mutta jaksan olla kärsivällinen. Meni niissä viimekskin tosi kauan, mutta olin vaan asennoitunu että tällä kerralla tuntuu jo aikasemmin. Sen siitä saa kun se istukka on taas tossa edessä.

Mutta oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Keukeu ja Tirppi 18+0
 
Hei vaan nopsaan!

Sofiialle vastaisin, että ei kannata hakea sitä varhennettua JOS et ole varma, ettet esim. sairauslomaa tule saamaan, tai joku muu syy miksi hakisit äitiysvapaan varhennettuna. Esimerkiksi jos jää työttömäksi heti vanhempainvapaan päätyttyä, monet laskevat että on ihan sama aloittaa vanhempainvapaa aiemmin kun kuitenkin saa jotain muuta etuutta.

Normaalit työsuhteessa ulkopuolisella olevat henkilöt hakevat todella harvoin varhennettuna, koska siinä ei ole välttämättä mitään järkeä, lyhentää sitten sieltä loppupäästä kuitenkin sitä vapaata..

Jos joku haluaa yleisellä tasolla neuvontaa vanhempainetuus-asioissa eli juurikin näissä kela-kiemuroissa niin voin yrittää rautalanka-mallista vääntää :wave:
Selkokielisistä uusista esitteistä huolimatta ne byrokratian rattaat ei aina hirveän selkeitä tosiaan ole :LOL:

Hyvää keväisen ja lämpimän viikon jatkoja kaikille kellukoille!

Signature83 17+4
 
melkoisen kohun on saanut angel08 aikaan, mielenkiinnolla täälläkin seurailen mihin lopputulokseen asia tulee.

Me käytiin viime viikolla tuplavaunuja "koeajamassa" Vaunulassa käytiin katsomassa carenaa mihin sai toiselle kopankin oikein, brioja siellä ei ollut, tulevat vasta ens viikolla kuulemma. Tuohon carenan koppaan ei kyllä talvivauva kamppeineen sovi!!. Sitten käytiin emmaljungan tupliakin katsomassa ja ne meille taitaa tulla sitten syksyllä, vaikka isäntä kritisoikin hintaa.. On tilaa molemmille hyvin ja jälleenmyyntiarvokin niillä sitten on. Nyt meillä on emmaljungan sport edget -08 ja täysin tyytyväinen olen ollut niihin, mutta pakko vaihtaa ykköset tupliin.
Kun vanhemmat likat(nyt 9 ja 12) olivat pieniä niin silloinkin oli emmaljungan tuplat ja toimi niilläkin vaikka ikäeroa oli 2 ja ½ v. nyt ikäeroa tulee 1v11kk ja pakko on nuo tuplat hankkia.

Raskausrintama etenee omaa tahtiinsa, maha pikkuisen kasvanut muttei kukaan uskalla kysyä olenko raskaana kun on tuota vararengasta muutenkin vatsalla :LOL: Seuraava neuvola on ens viikolla ja ultra 2.6
 
ai niin joku taisi kysyä mikesn saa puudutusta..en muista vastasinko.. no nyt ainakin..
mulla on tuo verenvuototauti ja pyritään välttämään kaikkia ylimääräistä. Se että jos pistetään spinaali tai epiduraalitilaan saattaisi vissiin saada verenvuotoa sinne aikaiseksi eikä se vissiin oo hyvä juttu. Ainakin se äitipolin lekuri niin selitti

No kaikki kolme edellistä synnytystä on menneet ilokaasun voimin joten se varmaan riitttää nytkin. Edellinen synnytys oli kokonaisuudessaan 46 min, tuli prenan kätilöllekin kiire kun ei uskonut että nyt on mentävä saliin. pyörätuolilla kätilö puolijuoksua kyyttäsi prenalta ja pari henkäystä ilokaasua ja housut pois ja petille ja neiti oli maailmassa =)
 
Terveiset pitkästä aikaa... Oltiin reissussa ja kotiuduttiin sunnuntaina.

Minulla viides raskaus (kuudes lapsi) etenee tasaisesti. Rakenneultra on 24.5., mutta lapsivesipunktion yhteydessä katsottiin jo rakenteita niin tarkasti kuin silloin näkyi, jotenka en sitä jännitä.

Minullehan on tulossa tyttö. Synnytyspaikka on Tays ja todennäköisesti sektio, vaikken sitä haluaisikaan. Edelliset tulivat sektiolla ja vatsanalueen leikkaukset estävät kuulemma alatiesynnytyksen mahdollisuuden. Muuten tuosta sykkeestä. Ei sitten ole pitänyt minulla noiden viiden kohdalla tippaakaan paikkaansa. Mahan malli parhaiten...

Toivottavasti verensokeri pysyy kurissa. Uusintakoe taisi olla jotain rv. 23-24 ?

Discovery 18+2
 
Heips!!

Ensinäkin HIENOA Lara- että ultrassa kaikki kunnossa mutta harmi että se ei ollut niin hyvä kokemus kuin olisit luullut... mullakin odotukset olleet korkealla mutta pitää varmaan yrittää palata maanpinnalle..

Cleopatra:
Ruskea niukka vuoto kuulostaa "vanhalta" vereltä...jota on voinut tulla jos aikaisemmin jostain syystä ja nyt tulee ulos.. toivotaan ettei mitään ihmeempää!! Jos sydänäänet kuului ja terkkarikin tarkastanut niin varmasti kaikki kunnossa!

Tatara:
Mulla oli joskus 14 viikolla ihan tosi kipee just häntäluun vierestä hieman vasemmalta ja jalkaan säteili... mulla tosin on lievä välilevyn pullistuma... mut toi oire sit helpotti, kesti jotain viikon ja oli tosi kiusallinen... Toivottavasti sulla helpottaa!!!

Nappula-10:
Siis ihan älytöntä miten sun työnantaja äippälomaan suhtautuu!!! Yritä olla ottamatta paineita asiasta, olet poissa töissä just niin kauan kuin haluat...!!! Kurjaa että tollalailla reagoidaan!! Mullakin ollut viime viikot kaikenmaailman vatsa ja selkäkipuja...välillä voimakkaitakin, uskon että johtuu vatsan kasvusta, nyt vatsa kasvaa tosi nopeasti ja paljon!! Jos pahenee niin kannattaa vaikka soittaa neuvolaan!

Happy79:
Hauska toi paita linkki :LOL:

bubbeli: Mä tilasin niitä Mamalicious äitiysvaatteita LinusLotta.com:sta kun täällä jossain vaiheessa kehuttiin niitä ja että Vero Modasta saa mut Jyväskylän Veromodassa ei ollu äitiysvaatteita...

Kurjaa toi angel08 juttu...itsekin olen ihmetellyt kun tollaisiin ristiriitaisuuksien selventämiseen ei tule vastauksia... ymmärrettäväähän se on että sitten sitä pohditaan... ja jos asiaan saadaan selvitys ja hyvät perustelut se on sit kunnossa mut kun vastauksia ei tule...

Omaa napaa...

Kävin tänään neuvolassa.. Hb oli 120, eli aika samoissa pysynyt. Kysy että haluanko sokerirasitukseen, vaikka BMI normaali mut kun olen 25 vee niin saisin sen jos haluan (en tiennyt tätä) no sanoin et voihan sen tarkistaa mut unohdin sit kysyy tarkemmin et tekikö lähetteen yms. joten pitää kysyy tarkemmin ensikäynnillä... onko sillä muuten väliä milloin siinä sokerirasituksessa käy siis raskauden kestolla? Pitääkö olla joku tietty raskausviikko, siis ilmeneekö se herkemmin jollain tietyllä viikolla?

Vauvan sydämen syke kuului hyvin, oli joku vanha doppler väliaikaisesti jostain syystä joten ei sitä keskiarvoa nyt laskenut mut sanoi et kuulosti ihan normaalilta. Supisti vaan kun rupes sitä sykettä kuuntelemaan... SF-mittakin katottiin, mulla 15.5, ihan käyrillä.

Kerroin niistä vatsakivuista ja supisteluista, sano et kivuttomat supparit normeja mut jos menkkamaista kipua supparin yhteydessä pitäs tutkia... yritin selittää et mulla kyllä välillä sellaista lievää menkkamaista kipua supistuksen yhteydessä on... ei siihen oikeen osannut sanoa kun en itsekkään osaa sitä tuntemusta selittää....

Varasin muuten alustavasti ajan 4D-ultraan yksityiselle... en oo kyl varma mennäänkö mut varasin sen 24-viikolle kun ne ajat sit menee kun kesä ja lääkäreillä lomia... Tekis kovasti mieli mennä mut se hinta kyllä hirvittää kun niin paljon rahamenoja nyt tulossa... :( Mut olisi kyllä ihana käydä siinä 4D:ssä... en tiedä käydäänkö niissä nyt yleensä kun rakenneultra kuuluu seurantaan... Meinasitteko te mennä? Voiko niistä ultrista olla muuten jotain haittaa sille vauvalle? Siis jos välillä kuunneellaan sykkeitä ultralla ja välillä käydään ultrakuvassa? Silloin pari viikkoo sitten kun mulle tehtiin vatsakipujen vuoksi 2 ultraa viikossa kysyin asiaa gyneltä ja sanoi että ei ole haittaa mutta kuhan mietin...

Juupa juu, mutta sellaista tänne..Ai niin, mä sain myös tietää että olen parvorokko immuuni!!! Eli olen tietämättäni taudin joskus sairastanut =) (2/3 väestöstä on sairastanut tietämättään) Olen tosi onnelllinen siitä koska mulla kävi silloin aikaisemmin yksi lapsi jolla oli parvo, joten säikähdin todella, ja siksi noi vasta-aineet pyydettiin!! Tää on myös tosi hyvä juttu mun työtä ajatellen koska päivittäin sairaita lapsia tapaan, joten ei tartte nyt miettiä että olikohan sillä parvo... kun mä olen nyt immuuni!! Vaikka kyllä yritän silti vältellä niitä rokkoja...

Kivaa viikkoa kaikille!!!!!!! =) ja tervetuloa uudet :flower:

Mama-L Mulle voisi laittaa poika-olo... olen nähnyt unia tytöstä mut me miehen kaa puhutaan kokoajan sillai et sieltä tulis poika =)

T. Kultasiipi & Pikkuruinen Ilmari 18 + 4 (ihan oikeesti tänään 19+0, mut toi 18 + 4 on se virallinen =) )
 
heippa rallaa hyvin pitkästä aikaa!!
Onpa teiltä tullut taas paljon tekstiä täytyy joku päivä oikein ajan kanssa lukea läpi.

Täällä ollaan ehkä viimein päästy pahoinvoinnnista eroon, mutta kaamea väsymys vaivaa vielläkin! Ja työmotivaatio on ihan 0 lasken vain päiviä siihen että alkaa ensin kesäloma ja sitten äitiysloma!

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri, kohdun suu hyvin kiinnin niin kuin pitääkin ja kohtu oli hyvin alkanut kasvamaan, vauvan syke 155 :) Eli kaikki hyvin siellä.

Itsellä ollut välillä ihan älyttömän yksinäinen olo ja jotenkin tuo väsymys lisää vain sellaista masennus oloa :/ Onko kellään muulla vastaavaa? Minulla siis ei ole kuin 2 ystävää joilla on lapsia joiden kanssa näistä aiheista voi kunnolla jutella ja molemmilla siis todella pienet lapset eli aikaa yhteisiin tapaamisiin on varsin harvoin..

Nyt jäädäänkin sitten odottelemaan kesäkuussa olevaa toista ultraa :)

Voikaa kaikki oikein hyvin!! Ehkä minäkin pääsen semmoiseen odotus onni fiilikseen mukaan :)

T Ryömis ja öttiäinen 15+0 poks!
 
onpas tullut tekstiä taas! =) luulen aina tosi pikapikaa lukevani päivän saldon mut sit mulla kuluu aina puol tuntia tällä palstalla vähintään! :LOL:

omaa oloa sen verran että on mukava olla vihdoin kotona, tosin alkuillan juhlimisesta (käytiin mun siskon valmistujaisnäyttelyssä) on mahan seutu hieman kipeähkö, jouduttiin pitkät pätkät seisoskelemaan ja kävelemään (ja vielä korkokengillä) joten eipä ihmekään kun vähän paikkoja kolottaa, on toi maha jo sen verran pallo! :eek:

uhmasin nyt sit kaikkia ekoekokäskyjä vastaan ja värjäsin kaupan värillä hiukseni.tosin viime kerrasta on varmaan 3kk joten en nyt mitään hirveitä syyllisyydentuskia siitä ota...ainakaan julkisesti ;)

pikkumuru monotti taas pitkin päivää sen verran mukavasti, ihanaa kun tuntee jo liikkeitä! ne muutamat viikot sen ekan ultran jälkeen oli kamalia kun oli ihan epävarma olo koko ajan tuosta pienestä :/

en oo vielä mitään ostanut tälle tulokkaalle, en oikeen vielä haluakaan. ehkä sit tokan ultran jälkeen annan itselleni ja alitajunnalleni luvan siihen.
eli ens viikolla,jeee vihdoinkin,enää runsas viikko ultraan! =)

noonie+muru 19+3 kai
 
Hanttaliini81 Juu mun kauttaa pääsee facebookkiin.. Laittaa mulle yvtä tätä kautta ja kertoo nimensä niin kutsun ensiksi kaveriksi facessa ja sit ryhmään :)

Mama-L Juu noi autojen reistailut on ihania.. Meillä on ihanaa kans kun ajelee jossain niin yhtäkkiä et pystykkään kun 3 käyttää... Kiva yrittää sillä lähtee liikkeelle :LOL: Takakonttikin sanoi sopimuksen irti mutta ONNEKS se saatiin korjattua ite :)

Nyt meen kyllä nukkumaan ja toivon että huomenna ei satais :ashamed:

pikku prinssi ja vaavi 16+4
 
Ok,mama-l pääset sitten aikaisemmin kurkkaamaan pienokaista :)

Ryöminkäiselle..mulla oli samoihin aikoihin tosi yksinäinen olo_Oikeastaan luokittelen sen mun olon jo jokskuu masennukseksi,tunsin olevani täysin turha ja pelotti tuleva lapsensaanti tosi paljon; itkeskelin paljo ja vetäydyin omiin oloihini,välillä tuntu että oikeesti sekoan :/ mikälie hormoonipyrähdys ollu,mutta meni ohi ja nyt on kaikki taas ennallaan. Toivottavasti sunkin alakulo johtuu samaisista hormooneista :)

bubbeli: aika kiva ajatus tuo,ettei kertoiskaan sectiosta etukäteen!hmm. itelle ei tullu silloin mieleen,kun jännitin niin pirusti ja oli pakko avautua siitä,mutta nyt voisin kyllä olla kertomatta.Ainakaan kaikille ei tarviis kertoa :/...sectio oli ihan hyvä kokemus,mutta nyt OIKEESTIOIKEESTI alatiesynnytys pliis!muuten en pääse sitä ikinä kokemaan :(

Synnytyksestä muuten..ootteko miettineet synnytystä vielä? Mulla se pyörii mielessä aika sein kun niin toivon pääseväni synnyttämään.Alakautta siis...
 
iltoja leidit....
tänne eei kummempia,tulin vain lukaisemaan....karseet lantio,selkä yms ympäristön säryt päällä...puuh....sain tänään tukivyön ja yritän sopeutua siihen huomenna töissä,maanantaina lääkärille jos säryt jatkuu....pitää kuulemma miettiä pystynkö tekeen töitä tällaisen kiputilan kera....huoh.....

Emmabella,mulla eka synnytys oli sectio ja toinen tuli ihan normaalisti ja vieläpä hurjan helppo synnytys oli,omasta mielestä.... :D

sutulii 16+6 ja huomenna poksuu.....
 
Kultasiipi Yleensä tuo testataan rv 20+ viikoilla. Silloin alkaa sokerit yleensä nousemaan herkemmin.
Monilla aiemmin rd:n sairastaneilla voidaan testata jo aiemmin.

Mä joudun varmaan kanssa tilaamaan netistä vaatteita. Hitsi, oman kokoiset vaatteet ei mennyt päälle, edes mammamallista!
Pikkasen otti yläkoppaan kaupassa!

Minttu-Maaria Saanko udella, minkä väriset nuo teidän Edget on? Mikä tuplaratasmalli teille valikoitui?
Muuten, tuntuu että kaikkien miehet ovat täällä protestoineet Emmaljungan hintaa, niin meilläkin :)

Emmabella Samanlaiset fiilikset täälläkin! Ehdottomasti alatiesynnytys, kiitos!

Lara-- Nyt olet sitten päässyt tutustumaan, että mihin menet synnyttämään..
Oliko sulla paikat ihan kiinni vai oliko ehtinyt tapahtua muutoksia?
Toivottavasti kaikki nyt on hyvin!!
Ps. FB kutsu ei toiminut ja sinulla oli inbox täällä täynnä.

sutulii Kerro lisää!! En tunne ketään, jolla olisi ollut ensin sektio ja sitten alatiesynnytys.
Pelottiko sinua lähteä normaaliin synnytykseen ja mitkä muuten oli fiilikset?

Itse olen saanut kokea avautumisvaiheen lähes loppuun saakka, eli 9cm. Sitten synnytys pysähtyi tyystin! Nyt jännitän a) saanko edes yrittää alakautta (siihen pyritään, jos vauva on pieni) b) millaista on ponnistaminen c) osaanko ponnistaa.. Kamalasti kaikkia kysymyksiä mielessä.

bubbeli 16+5
 
Lara-- Piti vielä kysyä, että kuinka usein sinulla supisteli ja minkälaisia muita oireita sinulla mahdollisesti oli? Aih, unohdin jo, sinulla oli veristä vuotoa..
Kuinka kipeitä supistukset olivat?

Minulla on alkanut supistelemaan useasti päivässä ja selkään saakka ulottuu kipu. Olen alkanut huolestumaan asiasta.

bubbeli (edelleen ja vielä :D ) 16+5
 
Lara- hui!! Ota nyt ihan rauhallisesti sitten siellä... Minä en ees tienny et rv 20 alkavat supistuksenestopiikkejä pistämään. Mullehan sanottiin sillon kun soitin äippäpolille että "ei ole elinkelpoinen sikiö ja kuule jos se tulee sieltä pois niin eipä me voida mitään asialle tehdä". O.O Ehkä olis sit ollu eriasia kuitenkin jos olis sitä vuotoa ollut! Mut erittäin hyvä et siellä päässä toimii nää asiat paremmin! Lepoa lepoa lepoa!!! Ja tuus kertoo kuulumiset kun jaksat :)

Synnytys pyörii tosiaankin mielessä, pelottaa... Viime yönäkin taas synnyttelin. Miehen kanssa kahdestaan, ei ollu kätilöä, tosin sairaalassa oltiin :D Ja siis ponnistusvaihe oli ja mä kokeilin vaikka minkälaista asentoa ja kyllä se vauva sit liukuikin sen verran pois et tunsin pään mut siihen se jumittu ja sitten heräsin... huoh. Pelkopolille tämä pää kaipaa. :ashamed:
Jospa kesällä sitten pääsen...

<-- jyväskylä vrk sääennuste!! vähän pilviä tuolla on mut lämpöä!

Mäkin värjäsin tukkaani eilen, tai no mies värjäs kun se on mun kampaaja nykyään ja on muuten tosi hyväkin siinä jo :LOL: Vaaleita raitoja laitettiin, ohuita ja paljon. Ei ainakaan kirvellyt aine yhtään kun eipä se paljoa ole raidoissa päänahan kanssa tekemisissä kun hupulla laitettiin. Ja nyt on ihana uus pää :heart: Tarttee vaan käydä hakee kampaajalta kunnon aineet ettei putoo tukka päästä, mulla menee heti vähän huonommaks ku blondiks laittaa...

No tällästä, ihanaa aamua teille =)

mama-L ja Salme-bebe 19+2

 

Yhteistyössä