~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Mä oon ihan sekasin ja väsyny!

Nukuin sitten viime yönä jonkun 3 tuntia |O
Heräsin tunnin unien jälkeen enkä pystyny enää nukkumaan. Olin ihan ylikierroksilla, näin puoliunessa painajaisia työpaikasta ja koko tilanteesta. Olin hereillä ja puoliksi nukuksissa ja ihan levoton. Sydän hakkas yms.
Vielä puoli kolmen aikaan katoin kelloo ja kuudelta sitten noustiin jo ylös.
Sama oli viime viikolla, että yks yö meni ihan valvoessa ja koko viikko siitä toipumiseen.

Nyt tuntuu ettei järki kulje yhtään, päätä särkee ihan hirveesti ja olo on ihan hirvee.

Semmonen valitusvirsi tänään :/


Zeena 19+3
 
Zeenalle isot halit! :hug: Tosi kurjaa kun sen työjutun takia et voi nauttia kunnolla raskaudestasi. Se on väärin,prk..!! Nyt kun saisit vedettyä kunnon tirsat ja sen jälkeen vaikka syötyä jotain tosi hyvää niin avot! Toivotaan että tollasia unia ei enään tule!


Ittestäni:OU SHIT,mulla on klo 14.00 se hammaslääkäri from hell...jännittää meinaan niin kovasti että koko ajan on maha kuralla. Siis ei siinä toimenpiteessä mtn,mutta ne jälkikivut on ollut joka hampaan irrottamiskerralla niin helvetilliset että ei oo tästä maailmasta.. vaan ei se auta, pakko se on kärsiä vaan.

Mutta ihanaa!, on täs päivässä jotain tosi hienoakin, aurinko armas paistaa ja lämmintä muillekkin päiville luvassa (toivoo nyt niin ettei kaunis sää jää hammassäryn varjoon).
Ja lisäks meikäkäinen on tänään :

[/b]20+0 jippii!! Puolvälissä!!
 
Huomenta...

Voih, täällä on maailman onnellisin nainen. Ihan samat fiilikset, kuin sillon plussatessa. Non itkeny ja tanssinu ja nauranu koko aamun. Poika tossa kouluun lähtiessä naureskeli, että kyllä susta näkee että oot onnellinen ja haukkui hassuksi..
Kävin siis siellä rakenneultrassa ja niin siellä oli täydellinen pieni poika :D :attn: (ja vielä ite bongattiin eka se pili ja kätilö vahvisti)
Kaikki oli paikoillaan niinkuin pitikin! Tai no, ei ollut kauhean pieni, veikkaili että olis tulossa vähintään samanlainen jööti, kuin tää meidän nykynen kuopus.
Mua rupes pikkasen ärsyttää, kun koko vastasi viikkoa 20+0 ja tää sanoi, että nykysin annetaan olla jopa 10 päivän heittoa ilman että lähetään muuttaa laskettua aikaa. Mulle iski oikeesti kauhea paniikki ja anelin, että eikse voisi muuttaa sitä kun en halua samanlaista synnytyskokemusta kuin viimeksi. Hän sit sanoi, että pääsen jokatapauksessa sinne synnytystapa-arvioon, että ei anneta kasvaa jättiläiseksi..
Mutta silti, nyt alkoi sit vähän pelottaa synnytys.. :headwall:

Mut voi että, me todellakin saadaan se neljäs poika. Ihan mieletöntä! Unelmien täyttymys!!!!:heart:
Tää keskimmäinen sai jo tietty heti kuulla ja oli oikeen iloinen, mutta näin hänestä pienen kaihon tai jtn. Hän on ollut mulle aina Se Erityinen Lapsi, eikä mikään sitä muuta. Hän sanoikin, että meillä on vain yksi lutunen, eli hän. Ja näin tietty on.
En koskaan oo mitenkään ketään suosinut enempää, enkä rakastanut eriarvoisesti. Hän sairastui sairaalakuntoon aika pian syntymän jälkeen ja luulen että se teki tämän erityissiteen..

Lara kamalaa kun joudut jo nyt noiden supistusten kanssa lääkitystä käyttää. Lepää nyt, ettei käy ikävästi. Pikkunen on vielä niin pieni!
Mun kaveri joutui kolmosia oottaessaan jo neljännen kuun lopulla sairaalaan, kun meinasivat tulla pois. Tekivät sen ompeleen kohdunsuulle ja sai tipassa estolääkitystä. Kamu makas sängyssä välillä pää alaviistoon ja ainoo mihin sai pahimmassa vaiheessa liikkua, niin vessa. Ja se paha vaihe oli suurimman osan aikaa. Et kyllä ne aikasessakin vaiheessa rupee tositoimiin. Riippuu varmaan paikasta!
Lepohan on tietty se paras lääke, voikun itekin malttais enemmän levätä. Muttakun on duracellpupu...

Bubbeli Mikä sun synnytyksen pysäytti tossa 9 cm? Ts. miksi sut vietiin leikkuriin?

Mama Blondeilla on aina hauskempaa... ;) mäkin oon joskus värjäyttäny hiukset miehellä, sulosta kattoo, kun toinen levittää väriä kieli keskellä suuta. Hidasta se tosin on!
Mä kävin viime viikolla kans kampaajalla, nyt laitetiin ihan hapetevärillä, kun tällä kamulla joka laitto, ei ollu suoravärejä. Yllättävän hyvin iho kesti, ei tullu pahempia kutinoita ja syyhyjä...

Syyhyistä puheenollen, pojan kaverin iskä soitti että niiden pojalla on löytyny syyhypunkkeja. Ja tää heppu oli meillä yökylässä pari viikkoo sitten ja nukkuivat samassa sängyssäkin.. SHIT! Eli tehotarkistus illalla koko sakille. Ei kyl kukaan oo valittanu kutinoita..
Tää onkin ihan uutta.. Meil ei ookkaan ollut vilä koskaan mitää ulkoloisia, kihiksiä kylläkin joskus ammoin.. :x

Tää lähtee nyt fiilistelee lenkille, keli mitä mainioin ja olo mahtava!!

:wave: Puskajussi ja ONNI 19+1 :heart: (mutta niin mielellään 20+0)
 
Mulle sanottin nt-ultrassa, että jos on 5 päivää tai enemmän heittoa lasketussa ajassa niin sitä siirretään. Ja sillon mulla siirrettiin sitä aikasemmaksi, sehän sopii :)
Myöhemmäksi en niinkään ois halunnu ;)
 
Ainiin ja Lara!! Ohhoh, en meinaan mäkään tiennyt että piikin voi jo 20 + laittaa estämään suppareita, mutta siis tietenkin onneksi näin, että voi laittaa ja ennenkaikkea olo on helpottanut! Mikäss sulla tänään vointi ? :hug:
 
Huomenta!

Oi Lara, mitä oot joutunut jo kokemaan! Tuliko supistukset nyt yht´äkkiä? Sullahan taisi olla harjotussuppareita jo aikasemmin. Miten tosiaan tänään voit? Maltathan lepäillä nyt!

Puskajussi, onnea pojasta! Ihanaa, kun oot onnellinen! :) Syyhystä, meillä oli miehen kaa syyhypunkkeja, kun mies oli armeijassa. Mies oli sääasemalla päivystämässä ja siellä oli vaan yksi sänky, jossa nää päivystäjät nukku sit vuorollaan. Sieltä se mies kanto ne lomilla kotiin ja tartutti minuunkin. :LOL: Kaikki vaatteet vaan pesuun ja itselle syyhypunkkirasvakuuri. Kyllä ne sillä lähti. ;)

Mulle ja pikkuiselle ei kuulu mitään erityistä uutta. Päivittäin tunnen liikehdintää ja potkusarjoja, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tekis mieli tuntea vielä useemmin ja enemmän... varmaan pikkuisen kasvaessa tunnenkin. Ihanaa! :heart: Mäkin odotan jo innolla tasan viikon päästä 19.5 olevaa rakenneultraa. Toivottavasti pikkuinen voi hyvin! Sukupuolta ei taideta tosiaan kysyä.

Ihana, kun nyt tulee kesäiset kelit! Mä pääsen kukkapenkin laittoon... :D mut ensin vähän opiskeluja. :|

Ihanaa päivää kaikille!

Tatara ja tirriäinen 19+4
 
Pitkästä aikaa :wave: taustalla olen kyllä keskustelua seurannut, mutta kommentointi on jäänyt. Itselle on hiipinyt jotenkin epäuskoinen olo, että onko koko raskaus totta. Potkuja en ole vielä tuntenut (paitsi maanantaina luulin yhden huomanneeni, mutta se tuli sen verran ylhäältä sivulta että taisi olla kuitenkin jotain muuta) ja seuraavaan neuvolaan ja rakenneultraan on ikuisuus. Vatsakaan ei tunnu kasvavan yhtään :headwall: Moniongelmainen ilmoittautuu :kieh: Oliskohan kevätmasennus iskeny, tai sitten loman tarpeessa. Kesälomaa siis odotellessa, joka alkaa kesäkuussa. Enää olis kolme viikkoa töitä :)

Mitäs muutosta viimeiseen.. No ainakin ällö olo on poissa kun olen päättäväisesti pitänyt kiinni ruokarytmistä, eli en päästä syömisvälejä liian pitkiksi. Perhevalmennuksessa ollaan käyty nyt kaksi kertaa ja ne olis tältä keväältä nyt sitten loppu, seuraava kerta on elokuussa. Mitäs vielä... iskias on täällä myös vaivoina silloin tällöin. Varsinkin jos olen istunut tai maannut pidemmän aikaa niin oikealla alkaa tuntua. Olen yrittänyt liikkua ahkerasti ja se tuntuu auttaneen.

Tiukuliina89 onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Samoin Lara- onnittelut, vaikka siellä olikin niuho lääkäri :/

Minkuli ja Unna68 tervetuloa :wave:

Äitienpäivää juhlistettiin sen verran, että sain ruusukimpun ja ostettiin leivokset. Tosin ne leivokset odottaa jääkaapissa edelleen, kun oli kylässä sen verran tarjottavaa, ettei makeaa todellakaan tehnyt enää sen jälkeen mieli :LOL:

Haluaisin kyllä kovasti käydä 4D-ultrassa, mutta taitaa jäädä niillä hinnoilla käymättä. Lisäksi meiltä on lähimpään ultrauspaikkaan yli 200 km, joten hintoihin tulis jo pelkkä ajo sinne ja takaisin.

Kotidoppler löytyy myös täältä ja ensimmäiset äänet sain sillä kuuluviin 14+ viikolla. Kuuntelen :heart:ääniä säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä joka päivä ja välillä saattaa olla viikkokin väliä.

Zeenalle kovasti jaksamista! :hug: Inhottavaa tuollainen kiusaaminen :( Miten aikuiset ihmiset voi käyttäytyä tuolla lailla, ei ymmärrä :(

Lara-lle myös tsemppiä :hug: Nyt vain rauhallista eloa ja paljon lepoa.

puskajussille onnittelu neljännestä pojasta! Menoa ei sitten tule puuttumaan :D

terkuin

väsynyt Sähikäinen ja Nöttis 16+1 :heart:

niin tuosta angel08:n jutusta vielä. Kovin on ristiriitaista tietoa tullut kyseiseltä henkilöltä ja minuakin kiinnostaisi saada tietää vastaukset täällä esitettyihin kysymyksiin.
 
Selkävaivoista. Liityn valitettavasti joukkoonne.Minulla alkoi liitoskivut heräilemään jo joskus viikolla 9+ ja siitä ne on pahentuneet tasaisesti. Koko lantio natisee, paukkuu ja särkee ja issias meinaa välillä viedä koko oikean jalan pois pelistä. No osasin kyllä odottaa tätä, enkä pahemmin asiasta kärsi vaikka myös minä kävelen jo kuin ankka.

bubbeli Meidän vero modassa on ainakin äitiysvaatteita. Kaikissa ei taida olla?

Sektiosta Minulla on esikoinen syntynyt sektiolla, toinen alakautta ja tämä tulee syntymään sektiolla. Kerrottiin viimeksi päivämäärä etukäteen ja aiotaan kertoa nytkin. Muistathan että muistaakseni sairaalassa pitää olla jo klo 7 - saatko lapsen hoitoon ennen sitä?

Minttu-Maaria 75 Kuulostaa upealta tuo sinun edellinen (-set) synnytys! Wau :)

Puskajussille Onnea ihanasta ultrakokemuksesta ja pojasta :heart: Myös muille ultrasta hyviä uutisia saaneille onnitteluja.

Sähikäinen ja muut oireettomat
Ymmärrän huolenne. Muutaman viikon päästä ne murheet on jo historiaa. Massu voi pullahtaa ihan yhtäkkiä ja ne liikkeetkin voimistuu päivä päivältä.

Terkuin P123 ja pikku potkuri 19+1 Juuri äsken vaavilla oli hikka tai aamujumpat, päätteksi tuli eka sellainen "ilmat pihalle" potku :heart:
 
:wave:

Tsemppiä Zeena! Oletko saanut minkäänlaista selkoa tilanteeseesi? Oletko jo palannut töihin?

Puskis Onnea pojasta!
Minkä kokoisia edelliset pojut teillä on ollut?
Synnytys:
Avautuminen vain pysähtyi moneksi tunniksi tuohon 9cm. Muuten avautumisvaihe oli mennyt hyvällä vauhdilla. Lopulta selvisi syy pysähtyneeseen synnytykseen. Vauva oli tulossa otsa edellä, joka on kuulema yleistä isoilla vauvoilla. Vauvan sydänäänet heikkeni ja minulla oli tulehdus päällä. Monia asioita tuossa oli, jotka vaikuttivat leikkaukspäätökseen.
Olen ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun, kun poika oli niin iso sitten lopulta.

Sähikäinen Mukava nähdä :) Minulla auttoi myös tuo säännöllinen ruokarytmi etovaan oloon.

P123 Minä liityn ankka-klubiisi :LOL:
Mies toissapäivänä "kehui", että kävelen kuin ankka..

Laskettuaika Meillä sanottiin samallalailla, kuin Zeenalle. Kätilö olisi siirtänyt laskettua muutaman päivän eteenpäin, mutta anelin, ettei siirtäisi. Ei onneksi siirtänyt :)

Bubbeli 16+6
 
Puskis: Onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista!! =)

Vitsit, en millään jaksais ite odottaa omaani, joka on siis 18.5!!

Lara: Koita ottaa nyt rennosti ja huilailla! Vaikka tiedän, että helpommin sanottu kuin tehty mutta kannattaa kuitenkin hillitä tahtia! Onneksi piikki auttoi ja supistukset loppui!!

Tänne ei kummempaa: kova mekkala tyypillä mahassa :D Liikkeet tuntuu jo käteenkin ja varsinkin illalla alkaa kova liikuskelu, mutta pitkin päivää jo huomaan tuntevani pienen pieniä potkuja :heart:

Voi kun tuo poika nukahtais nyt päiväunille, niin pääsisin itekkin huilaamaan... ensi yöksi pitäis mennä töihin ja ei onnistu "näillä silmillä" jos en ehdi yhtään lepuuttaa sitä ennen...

Hoikkalori ja rusina 19+4
 
Toivottavasti vielä huolitte mut takas menoihin =) .. oon lueskellu kyllä koko ajan teijjän juttuja mut en millään oo jaksanu kirjottaa :ashamed: ..

Vointi on suht hyvä.. lukuun ottamatta melkeen joka päiväistä päänsärkyä ja issiasta :kieh: .. järeton miten voi ollakki oikee kankku niin kipee ja jalka pettää välillä ihan alta!!
Potkut tuntunu jo pitemmän aikaa :heart: .. Rakenneultra vasta 25.5.

Kukas täällä tilas ne Phil&teds:it jostain netistä? Ois kiva kuulla joko ne on tullu ja kauan meni? Oon harkinnu itekki niitä ja jos ne vaan jostain saa halvemmalla ni parempi :D

bubbeli täällä kans toinen joka saanu kokea avautumisvaiheen 7cm asti.. ja siihe se si tyssäs. jerra oli myös tulossa otsa eellä..ja kaiken päätteeks si kiirreellinen sektio!
Toivon NIIN paljo että saan kans kokea alatiesynnytyksen :) !

Masu täällä kans jo aika kookas :/ ..olisin toivonu pientä mahaa tälläkertaa..mut kaikki otetaan vastaan :whistle: ..

Paljon OLI kommentoitavaa mut empä siis muistakkaa enää ku aloin kirjottaa et mihi piti sanoo ja mitä..!!

j-22 ja ja ja ja..öö en keksi eli siis nimetön 19+3 :heart:
 
Oletteko ostaneet paljon vaatteita, siis itsellenne? Mä en vielä ja oon ihmeissäni, että mitä sitä ostais. Äitiysvaatteet vielä suuria, kun ei isoa masua ja muut vaatteet taas suurempia kokoina isoja muilta osin, kun vatsasta :LOL: .
 
iltoja......huh just saavuin kaupungista,piti ostaa mökille uus kiuas ja hain jo tohon partsille vähä kesäkukkia,piha saa vielä odottaa :D

Bubbeli joo tosiaan mulla meni eka kanssa niin et synnytys pysähty,ei auttanu tipat sun muut virikkeet joten päädyttiin leikkaukseen sitten,toisaalta olin jo niin rikkipoikkipinossa et en varmaan ois jaksanu ponnistaa.....

Ja tosiaan toista kun menin hakemaan olin varma että käy samalla tavalla ja niin enteili kätilö myös,mutta siinä sitten annettiin kanssa vähän supistuksia edistävää ja paikat rupes aukeemaan ihan niinku ekassakin mutta tosiaan nopeemmin ja otin epiduraalin jolloin koko kroppa rentoutu ja yllätykseksi rupes tuntuun siltä et nyt se hitto tulee alakautta :LOL:
kätilö teki tarkistuksen ja riemukseni olin avautunut jo kymmeneen senttiin ja sain tosiaan luvan ponnistaa,mulla ponnistus vaihe oli niin nopsaa ohi etten heti ees tajunnu et poika oli jo maailmassa :D mahtava fiilis.......ja aion kyllä tämänkin alakautta saada jos ei kummempia tapahdu....mulla oli sectio haava kauan kipeä ja kävelin kuin ankka viikon verran :LOL:
kun taas tosiaan alatiesynnytyksen jälkeen pääs heti suihkuun ja liikkeelle.....mutta pääasia et molemmat junnarit tuli terveinä ja hyvinvoivina tähän maailmaan :heart:

Nyt sormet syyhyy kukkien istutukseen joten palailen myöhemmin....

ja Lara yritähän nyt ottaa rennosti ja lepäile.....

sutulii ja tasan 17+0 :heart:
 
Keskiviikkoa kaikille ja *poks* =)

Onpas paljon taas tullut tekstiä..

Jaksamista kaikille vaivojen, kipujen, ymmärtämättömien työkavereiden ja muiden ikävien juttujen kanssa painiskeleville! :hug: Täällä ollaan hengessä mukana!

Onneksi kaikilla on ollut myönteisiä ultra-uutisia! Harmi vaan, että joillain lääkäri on kokemusta latistunut. Pitäisihän heidänkin ymmärtää, miten ainutlaatunen kokemus raskaus ja lapsen saaminen on.

Olen itse onneksi vielä toistaiseksi selvinnyt kipujen suhteen satunnaisille nivusvihlaisuilla. Ennen raskautta olin viime vuonna pidemmällä saikulla alaselkävaivojen vuoksi. Silloin fysioterapiasta ei ollut mitään apua, mutta naprapatiasta onneksi löytyi apu. Kaikille joilla selkavaivoja, kannattaa kokeilla naprapatiaa!
Tänään luulin tunteneeni ensimmäisiä supistuksia, kun purin meidän uutta sohvaa paketista. Onneksi menivät itsellään ohi, kun lepäsin hetken.

Täällä kovasti monet jo ovat vaunu, ym. hankintoja tehneet..itse olen sen verran taikauskoinen, että taidan vielä malttaa kesään ennen kuin alan mitään tavaraa vauvalle hankkimaan. Kova into olisi jo shoppailemaan ja olen usein löytänyt itseni kaupan vauvan vaatehyllyltä tai pinnasänkyjä ihailemasta. :)

Mama-L: Täälläkin öisin synnytetään ja muutenkin hirveästi unia näen nykyään. Aamuisin ei voi kun ihmetellä omaa mielikuvitustaan :) Mun tyttöolokin perustuu paljolti näkemiini uniin, kun niissä olen lähes aina tytön saanut.

Rakenne ultraa minäkin kovasti odotan.. Ja vielä saan odottaa, kun se on vasta 31.5. Onneksi pikkuisen liikkeet tuntuvat päivä päivältä selvemmin ja vaikuttaa aktiiviselle kaverille. Harmittaa, kun mies ei vielä liikkeitä tunne vaikka yhdessä ollaan niitä kovasti bongailtu.

Taidan tästä alkaa jännäilemään illan peliä..

Minkuli ja pikkuheppu 18+0

 
Heippa taas! Mulla menee niin kauan teidän juttujen houlelliseen lukemiseen, etten sitten enää oikein ehdi itse kirjoitella.

Mä en oo tuntenu potkuja pariin päivään ja oon tosi huolissani. Kuplinta on vaihtunut heiveröisiin potkuihin ja ne on jotenkin vaikeampi tuntea. Ja kun töissäkin (ja kotona ton 1v8kk esikoisen kanssa) kiirettä pitää ei oikeen kerkiä omaa mahaansa miettimään. Olin jo tänään puhelin kourassa soittamassa neuvolaan, mut sitten ajattelin, et minkälaisena hermoheikkona eukkona ne mua siellä pitää...
Kait nyt sitten odottelen ens viikon neuvolaa :/ Mut muuten menee ihan hyvin!

Jälleen kerran omanapainen Hituli rv 17+2

p.s. Mulla on rakenneuä VASTA kesäkuun alussa, miten jaksan odottaa...
 
Heips!

Onneksi olkoon Puskajussi pojasta...voi että, ihanaa!! :heart:

Bubbeli:
kiitos tiedosta tossa sokerirasitus asiassa! Mulla tulee kanssa useasti päivässä supisteluja, neuvolassa sanottiin että normaalia jos ei ole "menkkamaista" kipua...välillä mulla kyllä ollut. Kysyin sit yheltä työkaverilta joka terkkari ja tehnyt pitkän uran äitiysneuvolassa vielä niistä supisteluista ja se sanoi että normia jos kiristää ja tuntuu epämukavalta mut jos supistuksen aikaan aaltomaista toistuvaa kipua, niin silloin ylirasittunut ja pitäs käydä tarkastaa asia... mainitsi vielä et jos ei ole supisteluja ja menkkamaista kipua tai selkäkipua joka on sellaista "jatkuvaa" (ei tietenkään mitä tosi pahaa) niin se liittyy näillä meidän viikoilla hyvin usein kohdun kasvuun ja siihen kun painopiste muuttuu... Mut seuraile nyt vointia ja jos menee pahaksi niin kannattaa sit käydä vaikka päivystyksessä... jaksamista!!!!

Lara: Voi harmi... mut onneksi sait piikin ja se helpotti...muista levätä!!! Jaksamista myös sulle!!!!

T. Kultasiipi & Pikkuruinen Ilmari 18+5
 
Hituli Miulla hiljeni masu pitkäks aikaan pari viikkoa sitten, olin jo ihan varma että kaikki ei oo kunnossa. Mies veikkaili ja nyt jälkeenpäin minäkin, että siellä majailtiin vaan selkä miun masua vasten, enkä siks tuntenu liikkeitä, muutaku semmosina etten ollu varma oliko kyseessä potku vaiko mahanpuru :D

Menhit ja Mr.Hyde
 
Pikainen visiitti..ulkona niin mahtava auringon paiste et pian täytyy pihalle joutua :)

Tsemppiä kaikille "kaltoinkohdelluille!"

(.) maha on ollut jo ihan hyvän kokoinen mut nyt se oikein pöllähti esiin. Töoinen raskaushan tämä ja on et kohtu venyy herkemmin. Ihana maha <3

Edelleen melkein joka aamu joudun sappinesteet oksentamaan heti sängystä nousuta. Verikokeet otetaan uusiksi seuraavalla neuvolakeikalla ja katsotaan onko raudan imeytymisongelmaa.

t 77 ja asukki 18+3
 
Heippa hei kaikille!

Taas nuo piha ja puutarha työt vie mennessään niin ei sitten nettailla kerkiä. Eilen tehtiin pikku apurin kanssa 6h hommia, ja tänään taas jos ei sada, marja puskia hakemaan ja semmoista. Ha luan kaiken valmiiksi ennen juhannusta, ja sitten en katsokkaan koko puskiin. Ei ole mun lempi hommaa tämä puutarhan hoito, mutta halua tuhota entisen asukkaan älyttömät istutukset. Kaikki kunnia kaikelle ripottelulle mutta en voi sietää puskaa siellä ja toista täällä.

Ja eilisen päälle sitten se iskias halusi taas juilia oikeen kunnolla. No yön levolla kankku taas toimii.

Kiitos Phil&Teds vinkeistä, harmi kun ne josta löytyvät ovat kaikki siellä pk-seudulla päin. Niin täältä joutuu oikein vartavasten lähtemään kattomaan. Ja koitan tässä hillitä itseäni rakenne ultraan asti joka on vasta 24.5. Kun kuitenkin haluaa nähdä että kaikki on okei. Tosin mun äiti innostu niistä kun näytin netistä, oli jo että koska tilataan, se niin harvoin tollasista innostuu.

Mahasta, juu näkyyhän se sittenkin jo nyt, en tajunnutkaan vasta kun eilen. Sekä kiviä ja kaikkea kannellessa että eihän nää hommat käy niinkun viime kesänä. Ja illalla näky ekat likkeet oikein päällepäin, että uskottava on että ns.pinnemmasssa majailee kuin esikko aikoinaan.

Nyt kutsuu taas piha mentävä on..

Taikamyrsky 19+

ps. Larelle tsemppiä ja lepoa!
 
Vatsakivuista/supistuksista kyselen:
Miten kovat kivut ovat "normaaleja"? Itse kun olen esikoista odottamassa, niin ei ole mitään vertailupohjaa siihen millaiset olot kuuluvat mihinkin vaiheeseen.
Mulla on ollut nyt vajaan viikon verran kovia kipuja alavatsassa ja kipu säteilee myös alaselkään. Vatsan kivut ovat selkeästi enemmän oikealla puolella. Kyseessä on varmaankin osittain supistukset, koska koko maha vetää ajoittain ihan kovaksi.
Yöunet ovat katkonaisia näiden kipujen vuoksi ja päivisin töissä tuntuu, että alamahassa kohta joku repeää. Vaikka teen siis ihan istumatyötä.
Kertokaahan kokeneemmat pitäisikö olla yhteydessä lääkäriin? Ja onko sitten osoite työterveys vai neuvolalääkäri vai mikä olisi parasta.
Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Nappula-10 18+5
 
Moips!

Kyselen taas teiltä viisaammilta et mites se oli ton vauvarokon kanssa? Olikos siinä jokin riski raskaana olijoille? Mitä nyt itse yritin ettii tietoa niin ymmärtääkseni lähes kaikki aikuiset immuuneja sille, eli ei siis pitäis olla varaa... vai?! Kavein vauvalla todennäköisesti se vauvarokko...ja kävi tässä pari päivää sitten, eli siksi mietin...

Kultasiipi ja pikku-Ilmari 18+6
 

Yhteistyössä