~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Eli nämä mun supistukset oli melko kivuliaita, mutta ne ei kypsyttäny kaulaa merkittävästi...
Vuoto oli aika vähästä ja semmosta pinkkiä ja eilen ruskeaa..

Supistuksen esto/ lopettavaa lääkkeettä tosiaan sain ja olin itsekkin semmosessa luulossa, että näillä viikoilla sitä ei saisi? Mutta luulen, että tarkotus oli helpottaa mun oloa vain, kun mun tapauksessa synnytyksestä/ keskenmenosta ei ollut vaaraa..

Selitys näille supistuksille ja kivuilla... Olen kropan tuntemuksiltani niin herkkä, että tunnen jokaisen pienenkin muutoksen ja aistin useita aisoita kivuksi, kuten esimerkiksi vauvan liikkeet. Mulla on siis luultavimmin ollut harmittomia harjoitussupistuksia ja vauva on liikkunut/ kohtu kasvanu ja olen tuntenut kaiken tämän kipuna ja painon tunteena... Olen näköjään todella supistusherkkä ihminen ja ennen raskauttakin reagoin mahalla moniin tunteisiin...

Eli mitään "oikeeta" hätää ei mun tapauksessa ollut... Ainut mikä oli epäselvää, oli ne vuodot - vuotoon ei löytynyt syytä, mutta se ollu niin runsastakaan, että tarttis huolestua...

Sain muuten kaiken varalta supistuksen esto lääkettä reseptille, jos ne alkavat öisin tai muuten häiritsevät olemista.

Toisin, kun moni täällä on rauhoitellut, että täytyisi ottaa iisisti ja levätä... Lääkärin neuvo oli toinen - nyt katse jonnekkin muualle, kun raskauden oloihin ja tuntoihin! Liikuntaa ja ulkoilua, tietysti kohtuuden rajoissa. Itsetutkiseklu täytyy jättää ja opetella vaan nyt nauttimaan tästä raskaudesta! :)

Hyvä neuvo, koska olen ehkä tämänkin palstan hermoheikoisimmasta päästä esikoisen odottajia :LOL: :LOL:

Kiitos kaikille kommenteista ja lohdutuksesta! Vaikka supparit oli mulla "harmittomia" niin ne tuntu tosi ikävältä ja oon ollu ihan puhki pari päivää.. Nyt vaan tottelen lääkäriä ja rupea toimeen - ensimmäiseksi on kyllä siivottava lastenhuone jne jne. :)

Lara- ja Nuna rv 21+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappula -10:
Vatsakivuista/supistuksista kyselen:
Miten kovat kivut ovat "normaaleja"? Itse kun olen esikoista odottamassa, niin ei ole mitään vertailupohjaa siihen millaiset olot kuuluvat mihinkin vaiheeseen.
Mulla on ollut nyt vajaan viikon verran kovia kipuja alavatsassa ja kipu säteilee myös alaselkään. Vatsan kivut ovat selkeästi enemmän oikealla puolella. Kyseessä on varmaankin osittain supistukset, koska koko maha vetää ajoittain ihan kovaksi.
Yöunet ovat katkonaisia näiden kipujen vuoksi ja päivisin töissä tuntuu, että alamahassa kohta joku repeää. Vaikka teen siis ihan istumatyötä.
Kertokaahan kokeneemmat pitäisikö olla yhteydessä lääkäriin? Ja onko sitten osoite työterveys vai neuvolalääkäri vai mikä olisi parasta.
Kiitos neuvoista jo etukäteen.

Nappula-10 18+5
Kirjtoin just aiheesta romaanin!
Itte oon ollu tosi säikkynä kaikista oloista ja kivuista... Mullakin ne on pitäny öisin hereillä... Mun kohalla ei oo ollu mitään hätää, ne on kaikki kuulunu tähän raskauteen vaikka ikäviltä tuntuvat..
Mutta jos sua askarruttaa, niin kannattaa käydä lääkäris/ neuvolas ja kertoa niistä. Mulla ainakin helpotti, kun sain tietää kaiken olevan "normaalia" ja vauva voi hyvin.
Koita jaksaa! :hug:
 
Aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille!

Eipä oo tullut niin kovin kirjoteltua tänne vaikka oon teidän muiden juttelua käynyt säännöllisesti kurkistelemassa. Jotenkin tuntuu että oma tila junnaa paikallaan eikä oo oikein mitään kirjoteltavaa. Maha tuntuu ilman turvotuksia kovin pieneltä edelliseen verrattuna ja liikkeitä kaipailen kovasti. Edellisestäkin tunsin jo hyvin tässä vaiheessa ja nyt on niin hiljasta että! Mietin että oisko vauva masussa niin että potkii mahan sisälle enkä siks tunne liikkeitä? Tai oisko istukka edessä?
On sit tullut kuunneltua sydänääniä melkein joka päivä, kun on ihan epäuskonen olo koko raskaudesta tällä hetkellä.
Onneks ens viikolla on neuvola. Sit saakin ootella kesäkuun alkuun rakenneultraa.


P123 minähän se olin jolla oli sekä sisäinen että ulkonen raskaus yhtäaikaa. Kävin Tayssissa viimesen kerran 14+1 viikolla tarkastuksessa ja sillon olin ollut oireeton jo pari viikkoa. Kivut on siis historiaa ja ulkonen on hiipunut pois. Vielä on yksi hematooma jäljellä, jonka pitäisi sieltä itekseen kuivua pois.
Synnytykseen tuo ei vaikuta mitenkään. Ainoastaan jos jostain syystä päädytään sektioon niin samalla tarkastetaan tuon oikean puolen munatorven kunto, saattaa olla vahingoittunut. Ja jos vielä seuraavia raskauksia tulee niin pitää käydä alkuraskauden uä:ssä tarkistamassa raskauden sijainti.

Nyt täytyy lähteä taas ulos nauttiin auringosta ja lämmöstä :)

Voikaahan kaikki hyvin!!

hömpiäinen 17+2
 
:wave:

Pikainen!

Eilen käytiin päivystyslähetteellä keskussairaalassa. Makasin siellä melkein neljä tuntia. Ensin odoteltiin, että voin antaa pissinäytteen, sitten lääkäriin ja vielä verikokeet sen jälkeen.
Supistuksia estävää lääkettä ei ainakaan meidän sairaalassa (sama sairaala kuin Lara:lla) anneta ennen rv20. Eli minulle sitä ei annettu.
Kaikki oli hyvin, tehtiin ultra ja siellä se pikkuinen köllötteli.
Minun supistuksiini on syynä joko tuo sama kuin Laralla tai sitten minulla voi olla virusinfektio tulossa. Valkosolut oli koholla ja minulla "todettiin" kuume sairaalassa.
Nyt sitten seuraillaan asiaa :)

Bubbeli 17+0 eli POKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
:wave:

Pikainen!

Eilen käytiin päivystyslähetteellä keskussairaalassa. Makasin siellä melkein neljä tuntia. Ensin odoteltiin, että voin antaa pissinäytteen, sitten lääkäriin ja vielä verikokeet sen jälkeen.
Supistuksia estävää lääkettä ei ainakaan meidän sairaalassa (sama sairaala kuin Lara:lla) anneta ennen rv20. Eli minulle sitä ei annettu.
Kaikki oli hyvin, tehtiin ultra ja siellä se pikkuinen köllötteli.
Minun supistuksiini on syynä joko tuo sama kuin Laralla tai sitten minulla voi olla virusinfektio tulossa. Valkosolut oli koholla ja minulla "todettiin" kuume sairaalassa.
Nyt sitten seuraillaan asiaa :)

Bubbeli 17+0 eli POKS
Niin minä olen yli 20 viikon... ;)
Toivottavasti ei virus kumminkaan!
Mullakin oli suppareiden aikaan lämpöä, mutta laski jo yöksi...
:hug:

Lara rv21+0
 
Ei mun mielestä ole mitään syytä vauvarokkoa välttää.. suurinosahan sen on sairastanut. Meillä esikoinen sen just kuukaus sit sairasti ja neuvolassa ei ainakaan mitään siihen sanonut kun niille sanoin että meillä on se. Parvorokko ? oisko ollu niin on se mikä ei saisi tulla odottavalle äidille.. Ja oisko ollu tuhkarokko!

Huomenna olis viel työpäivä.. Jos sitä iltapäivästä menis yksityiselle lääkäriin ja sais tähä flunssaa jotain.. Ei saa oikein yöllä nukuttua kun on niin tukkonen olo. :/

Tääl salamoi ja ukkostaa ihan mukavasti :ashamed:

pikku prinssi 16+6 Huomenna ***POKS***
 
Piti vielä tulla kertomaan kun sain vihdoin ja viimein kunnolla sydänäänet kuulumaan vauvalta :) :heart: 136 ne oli... Kuinka moni tuntee vatsanpäältä jo että missä kohtaa vauva on?
Mulla tuntuu tosi usein toisella puolella ihan kivikova ja toisella puolella ihan tyhjää :heart: Siis en mä sieltä erota kun sen että siinä se vauva taitaa olla kun niin kova kohta on :heart: :heart: Nyt yrittää nenää aukaisee ja sit nukkuu :LOL:
 
Niin, mielenkiintoista tuo supistuksia ehkäisevän lääkkeen anto. Minulle sanottiin, ettei voida mitään antaa ennen kuin n. 24 viikkoa kasassa pojilta ed. raskaudessa. Tämä oli Taysissa. Sitten huokaisinkin, kun oli viikkoja riittävästi. Seurasivat kyllä ahkerasti vointiani ja kohdunsun tilnnnetta ultralla. Välttivät käsikopelointia, ettei kohdunsuu ärsyyntyisi avautumaan.

Poskiontelotulehduksessa ollaan ja sain onneksi peräti viikon saikkua.

Rokotuksista sen verran, että kai teidät on rokotettu tuhkarokkoa vastaan, kun olette niin nuoria. Vihurirokko on myös haitallinen raskauden aikana. Minä olen niin vanha, ettei noihin minulla ole rokotusta, mutta sairastettu on.

Ihana keli!

Discovery 18+4
 
ihanaa pitkä viikonloppu edessä,olen siis nettipimennossa pe-su kun lähetään mökille :heart:
sinne ei konetta vedetä mukana.se on yx niistä säännöistä joista pidän kii....

no joo muuta,elikkäs siivoiltu olis ja teki tuskaa,mä odotan mielenkiinnolla mitä tästä tulee,onko kellään muulla kipuja siis mun repii selästä,pakaroihin ja nivusia prkl....ku kiroiluttaa,mut vähän teet jotaki ni vatsan vetää kovaksi ja ai että nämä kivut,rupee olee 24/7....puuh mulla on tukivyö jonka sain fysioterapiasta ja maanantaina menen helkutti lääkärille......mulla on paino noussu jo yli kymmenen kiloa herramunjee...joten tää paino ei ainakaan helpota mun taakkaa.....mun paino siis normisti 54-57 nyt sit ollaan lukemissa 69.....mä olen kyllä lyhyt ja kaikkee aah....ihanaa,mitä tähän ny sanois enää.
toisaalta kahella ekalla odotuksella lihoin helppeesti 20-25 kg :LOL:

liikkeet tuntuu tosi hyvin ja on vilkas kaveri :heart:

nyt hetkeks töllöä ja maata......

sutulii 17+1
 
Moi,

Vihdoi alkaa olemaan tavarat uudessa osoitteessa. Vielä kun sais ne paikoilleen täällä uudessa kodissa. Olo on viel aika jakselias.

Eilen käytiin ultrassa ja kuinkas ollakaan toista poikaa kätilö meille aika varmasti lupaili. =) 4D meni ehkä aavistuksen hukkaan kun Pikkuinen ei suostunut naamaansa meille paljastamaan.

Mutta nyt on varmaan mentävä nukkumaan kun ei tiedä koska tuo esikoinen herää..

Ouska ja Pikkuinen rv 19+6 (Huomenna poksuu suuresti <3)
 
Supistuksenestolääkityksestä... Kyselin myös anopilta kun on kätilö. Niin sanoi että ei koko hänen parikymmentävuotisen uransa aikana ole rv 20 laitettu minkäänlaiseen tippaan ketään Keski-Suomen Keskussairaalassa. Eriasia on jos on riskiraskaus = kaksoset tai kolmoset esim. Sillon saattavat laittaa ompeleitakin sinne pitämään värkkiä kiinni tms. Mutta kummallista että näin käytännöt vaihtelee. Mulle vaan sanottiin että jos olis 5 viikkoa enemmän (rv24) niin veisivät jo ambulanssilla Kuopioon pillit soiden. :headwall:

 
:wave:

Lara-- Muistelinkin, että sulla on se rv20 tullut täyteen. Jotain se lääkäri höpötti, että jos olisi monta yötä valvottanut tms. niin sitten mullekin olisi saatettu laittaa jotain lääkettä.
Onneksi olen jo hyvässä kunnossa :)
Mitä kokeita sulta otettiin siellä?

mama-L Tässä maassa tuntuu muutenkin käytännöt vaihtelevan, valitettavasti, riippuen missä hoidetaan.
Meillä on Lara--:n kanssa sama sairaala.

bubbeli 17+0
(nyt muuten alkaa jo tuntumaan, että "isot" viikot lähestyy. Tosin meinasin "pönkittää" itsetuntoa kirjoittamalla Lara--:n viikoiksi rv2 :D :D )
 
mulla käytettiin edellisessä raskaudessa nitrolaastaria olisko ollu jostain 18 viikolta alkaen supistusten estoon.

joku kyseli meidän emmaljungien väriä, ne on tummansini-vaalean siniset ja ostettu kesällä 08. nyt sit pakko hankkia tuplat
 
On se kyllä jännä miten noi käytännöt vaihtelee...
Mulla tosin supistuksia oli jo rv17 ja kipeitäkin rv19...
En tiedä oliko tolla vaikutusta?

Mä sain siis ihan pistoksena käsivarteen ja kirveli niin julmetusti se aine!
Haittavaikutuksena oli sit semmonen karmee tärinä olo ja sydän hakkas miljoonaa...
Mut kuten sanoinki jo, luultavasti piikki oli tarkotettu mun oloa helpottamaan, eikä pitämään vauvaa sisällä.. Kun mun kohdunsuulla ei tosiaan ollu juurikaan toimintaa...

Ja vaikka sainki sen pistoksen, niin mulle sanottiin samaa ku mama-L:lle oli sanottu, ennen rv 22-23 ei ole oikein "mitään" tehtävissä jos päättää tulla ulos... Vasta noilla viikoilla tai tilanteen mukaan saa niitä kortisoneja yms mitkä sikiön keuhkoja kehittää..

bubbeli: Emmä oo ihan varma mitä kaikkee ne otti, mut pissan tietty seulas, siitä myös klamydia ainakin.. Sitten kohdun suulta näytteitä, kuten lapsivesi näyte, että onko vuotanu jo ulos ku sitäki epäilivät aluks et tiputtelis... (mut siis onneks ei ollu!!)
Sitten tulehdusarvot jotain muita veriarvoja ainakin...

Siitä piikistä tuli muuten krapula! :D Seuraavana päivänä oli julmettu päänsärky... Reseptille sain sellasta kun Nifangin 10mg, on kuulemma verenpainelääke ja rentouttaa kohtulihasta... Tostaki tulee heikotusta jne ku alentaa verenpainettaki...

Onnea PikkuPrinssi äänistä :) Sulla on poikasyke :)

Lara 21+0
 
Heips B)

Ihanaa kun tuli kesäiset kelit!

Innostuin eilen siivoomaan ihan kunnolla, kodinhoitohuoneen kaappeja myöten. Lähti niin surutta kamaa kaatikselle, kiva kun on taas tilaa. Kaikkea roinaa ja purkinjämää pitääkin säästellä..
Ihan kaikkia kaappeja en jaksanut siivota, mut jää sit myöhempiinkin "siivousraivaripäiviin" jotain :whistle:
Mies pesi kaikki matot ja vaikka yöllä oli pikku sadekuuro kastellut ne uudestaan, ni uskon, et tänä iltana saa puhtoiset matot lattialle

Bubbeli Mein pojat oli 3420g, 3680g ja 4260g. Eli tasasta nousua... Keskimmäinen syntyi melkeen viikon etuajassa, eli jos ois sen kaks viikkoo ollu yli, niin ois kuulema ollu samoissa ton nuorimmaisen lukujen kanssa.
Mulla tuli viimeks kanssa ihan viime metreillä, oisko jotain 7-8 cm:n paikkeilla lähtö leikkuriin ja sektioon. Poika ei laskeutunut tuohon menessä ollenkaan ja kivut muuttuivat yllättäen tosi koviksi ja erilaisiksi. Olin synnyttämässä luomuna (no okei, ilokaasua otin) ja kätilö eka hymähteli, että kyllä sen synnytyksen pitääkin sattua, mut uskoin kyllä tietäväni millon ei oo ihan normi synnytyskipua.
Tää heppu oli niskat väärällään korva edellä tulossa eli siinä myös syy miksei laskeutunut olleskaan

Aikasemmat synnytykset ovat olleet mun mielestä helppoja ja kivoja. Lähtivät käyntiin lapsiveden menolla ja siitä pikkuhiljaa supistellen. Sairaalassa on aina tosin jouduttu vauhdittaa ja pitää käynnissä tipan kanssa, kun omat supparit ei oo riittäny :/ Kävelly oon loppuun asti, mikä on ollu ihana helpotus kipuihinkin.
Nuorimmaisen kanssa olin pakosta pedissä, kun yritettiin kalvojen puhkaisulla vauhdittaa synnytystä ja lapsen laskeutumista. Sitten makoilin siinä, kun oli napanuoran esiinluiskahduksen riski. Muutaman kerran sain nousta hetkeksi, mutta salista ei saanut poistua.. Tunnit olivat kyllä hirvittävän pitkiä..
Tää viimonen oli siis käynnistetty.

Ja siinä taas kerran synnytyskertausta... ;)

Mä oon niin harmissani ja pettynyt, ettei la:ta siirretty. Meillä oli jo np-ultran jälkeen neuvolassa puhetta tosta, koska sillon jo koko oli viikkoja suurempi. Hän sanoi ettei neuvolassa voida sitä muuttaa vaikka jo sillon hänen mukaansa sen olisi voinut tehdä. Ja varsinkin nyt kun ero oli kokonainen viikko!
Siellä ekassa ultrassa kätilö sanoi, että päivä muutetaan jos ero kasvaa vielä rakenneultraan mennessä. Mun kiertokin oli tosi epäsäännöllinen ennen raskautta, että sekin on jo peruste mun mielestä. Viimesin oli 16 pvää..
Sitäpaitsi pääsisin mammiksellekin jo aikasemmin. ARGH! Ärsyttävä akka se ultraaja!!!!

Mulla on lääkäriaika äpolille kesäkuussa, vko 24. En tiiä voisko se vielä muuttaa sitä..?! Vai onko tää nyt se mikä pätee..

Sori tää mun vuodatus ja jauhaminen.. :(

Mut ultrasta sen verta vielä että kuulin toisenkin kivan uutisen, Istukka oli siirtynyt pois kohdunsuulta! Eli ei ainakaan sitä tarvi enää miettiä.. =)

Täällä on kamala turvotus tänä aamuna, syötiin eilen illalla fajitaksia. Suolaa ja mausteita ei ainakaan tosta sapuskasta puutu. Mut hyvää oli :p

Pahoittelen tätä erittäin omanapaista vuodatusta.. :ashamed:

:wave: Puskajussi ja Onni 19+3 :heart:
 
Aurinkoiset huomenet kaikille!

Ihanaa, kun on vapaa päivä ja näyttäisi tulevan vielä lämpimämpi päivä kuin eilettäin. Eilen tuli oltua koko päivä ulkona muksujen kanssa. Haravoitiin kovasti pihaa ja järkättiin kesäkuntoon. Mä niin rakastan kesää!

Masuasukki on kovin hiljainen tapaus. Pari kertaa päivässä saatan tuntea mojovamman potkun, mutta muuten taitaa nukkua paljon.
Iskias vaivaa myös minua aika ajoin. Välissä päivät ja yöt on yhtä helvettiä, kun ei pääse kunnolla liikkumaan, eikä särkylääkkeitä viitsi popsia. Lantion seudulla on myös kiristävä tunne lähes koko ajan, lihakset ilmeisesti ihan krampissa. No, tätä kestää nyt jonkin aikaa, niinkuin joka vuosi syksyisin ja keväisin. Mulla vaikuttaa myös ilmat tosi paljon tähän iskias-vaivaan. Jos on pitkään sateista ja tuulista, iskias ärtyy heti eikä sitten ihan hevillä parane. Alaselkä väsyy myös jos koko päivän on jalkojen päällä.
Tukiliivi mulla oli edellisessä raskaudessa, mutta aika pian se alkoi painamaan alamahan seudulta. Nyt mietin, pitäisikö tilata erilainen kapistus??

Ouska, onnea toisesta pojasta :heart:
Mulla niin tekis mieli käydä vaikka tavallisessa ultrassa nyt ennen rakenneultraa (se vasta kesäkuun 28.päivä ) Vaikka sillä sukupuolella ei ole mitään väliä, kumpikin olisi yhtä rakkaita :heart:. Mut olisi siinä mielessä mukava tietää kumpi masussa majailee, kun tytöiltä on kertynyt ihan älyttömän paljon vaatteita enkä vielä mitään ole raskinut heitää pois. JOS masussa olisi poika, voisin lahjoittaa neitien vaatteita pois lähetyksen kirpparille, nyt kun tätä virtaa riittää taas ihan erilailla kuin pari viikkoa sitten. Ja sit vois katsella jo jotain mukavaa tulevalle pikkuiselle :heart:

Kyllä me nyt suunnataan ulos aamukahville ja nautitaan kesästä :p
Mukavaa päivää kaikille!

snowangel 17+4 kai?
 
Aivan valtavan upee päivä! =)

Täällä on taas tullut tekstiä niin, ettei perässä pysy. Joka päivä yritän käydä lukemassa, mutta nyt on ollut töissä kiire, joten siellä olen vaan pikaisesti käynyt vilkaisemassa ja suuri osa teksteistä on mennyt ohi. Kotona ei sitten iltavuoron jälkeen jaksa keskittyä koneella istumiseen.

Minä oon vielä autuaan tietämätön noista supistuksista, toisin kuin osa teistä. Todella ikävää, kun jo tässä vaiheessa osa kärsii kivuliaista supistuksista. Toivottavasti supistukset pysyy kurissa kaikilla :hug:

Tänään mätin nälissäni aamupalaksi kolme ruisleipää, teetä ja maitoa ja siitähän sokerit pompsahti, tunnin päästä oli 8.8 (pitäis olla alle 7.8). Olo oli kyllä sen mukainenkin, tunsin miten ne kohosi. Ja sama olo kyllä jatkuu edelleen, vaikka kävin 45min. kävelemässä tuolla helteessä. Lenkin jälkeen sokrut oli 5.2, eli hienosti putosi. Olo on väsynyt ja jotenkin tunkkainen.
Nyt olen taas löysäillyt tän rd:n kanssa, olen liian laiskasti mittaillut ja lisäksi herkutellut. Herkuttelun jälkeen en tietenkään ole sokereita mitannut... :ashamed: Pelästyin tätä tämän aamun lukemaa sen verran, että nyt otan itseäni niskasta kiinni!

Onko teillä tullut jo himoja joihinkin ruokiin? Mulla ei ole, mutta ihmettelen suuresti, että koko raskauden aikana ei ole tehnyt mieli suklaata. Ennen sitä kului joka päivä, nyt ei ollenkaan! :saint:

Heilo 19+5 enää viikko ultraan! :heart:
 
Pinklady81 Vähän sama ongelma. Ei oikein tiedä mitä sitä ostais. Justiinsa viime viikolla lähdin tyhjin käsin pois.

Hituli soita ihmeessä! Eihän se niiden aikaa niin paljon vie jos menet käymään ja kuuntelemaan äänet. Jos pelkkä puhelukin voi rauhoittaa mieltä edes vähän!

Lara- hyvä että vakavammasta asiasta ei ollut kyse. Minä olin valmis kyllä kantamaan sitä hermoheikoimman titteliä :kieh:

Mua on alkanut taas kokis himottamaan oikein kunnolla. Koko päivän töissä keskiviikkona mietin kotona olevaa pulloa..

Ootteko te muuten miten myyräkuumetta varoneet? Ei kai se kuitenkaan niin kovin yleistä ole eikä mullasta niinkään tartu?

Ensi viikoksi saareen laittamaan paikkoja talven jäljiltä kuntoon. Voikaahan hyvin!
 
sofiia: Mä ostin keskiviikkona farkkulappuhameen, tajusko kukaan :LOL: . Siitä saa henkseleitä löysentämällä pitkäksi aikaa vaatteen, jos ei nyt kovin tule lisäkiloja.

Maanantaina rakenneultra, jännittää niin kovin!

Mies katseli eilen pari tuntia vaunuja netistä :eek: , hauskaa! Ensi kuussa varmaan shoppailemaan :heart: .

19+3.
 
Heippa vaan ja terveisiä Naistenklinikalta ultrasta! Meille on tulossa kuulkaas sitten tyttö eli Vieno-pieno saa pikkusiskon :heart:
Laitan kuvan Fb:seen niin saatte vielä tekin varmistaa että mitään ei haarojen välissä killu :LOL: Ja ehkä pari muutakin kuvaa :) Seuraava ultra sitten rv.28.

Onnellinen Heidi ja Mörkky 20+2.
 
Moikka taas!

heikulle onnittelut tyttö-havainnosta!! :)

Tuntuu, että kaikkien rakenne-ultrat on jo ihan ovella :) Itse saan kärvistellä juhannusviikolle, jolloin viikkoja on jo 22!! Löytyykö kohtatovereita?!! Sain neuvolasta käskyn kyllä kärkkyä peruutuspaikkoja..mutta odotukset ajan muuttumisen suhteen ei oo kovin korkealla.

Supistuksia tai muita kipuja ei onneksi täällä ole ollut, kop kop, kovasti stemppiä kaikille niiden kanssa kärvisteleville! Välillä alavatsan alueella on semmonen venyttävä-olo..

Tällä viikolla oon nyt miettinyt, että onko tuolla masun alueella ollut hieman liikehdintää. :) Jei!!! Mulla on istukka (kuulema) puoliksi tossa edessä ja osittain ylhäällä, ja kaikki tuntemukset oonkin tuntenut jommalla kummalla sivulla aika alhaalla..Ärsyttää vaan tää epävarmuus, kun ei ole mitään referenssiä niin en voi olla ollenkaan varma, että oliko se nyt varmasti pikku vuokralainen vai ei.. Ähh.. Noh, eiköhän ne vahvistu tässä seuraavien viikkojen aikana.

Sitä mun onkin pitänyt kysyä, että mitataanko kaikkien muiden neuvoloissa hemoglobiini joka kerralla? Mulla otettiin sillon ekalla kerralla, ja ei tokalla..seuraava neuvola on vasta heinäkuun alussa. Mietin, vaan kun tässä on alkanut tuntua, ettei puhti oikeen riitä hyppimään edes yksiä rappusia, nousemaan mäkiä, kävellä entisessä tahdissa..eilenkin jouduin pyytämään siskoa kävelemään hitampaa, kun en pysynyt perässä :/ Tuntuu vaan hassulta, ettei hemppaa tarkisteta uudelleen ennen kuin vasta puolen välin jälkeen, vai onko tämä joku yleinen käytäntö? Äh, valaiskaa ekakertalaista :D

Täällä on ihan sika kuuma..asutaan kerrostalossa kolmannessa kerroksessa ja aurinko porottaa ikkunoista koko päivän sisään..koko päivän oon hyppinyt pelkissä alusvaatteissa :D

Lavelyn 16+4
 
Onnea Heikku tytöstä!! :heart: :heart:

Tällä tuntuu myös tuo kova kohta masussa, eli päättelen myös vaavin olevan silloin sinä kohdin. =) Ja kyllä täällä liikkeitäkin tuntuu. Voikohan johtua siitä, että poika on aika iso. Menee muutaman päivän kooltaan edellä raskauden kestoa. Eli jospa nuo mun kivutkin olisi vain venymisestä johtuvia. Nyt on pari päivää olut helpompi olo.

Itse olen allergikko (kaikki pölyt, eläimet, kasvit, heinät jne) ja astmaatikko, eli joudun kyllä käyttämään noita lääkkeitä koko raskauden ajan. Lähinnä astmapiippua, nenäsumutetta ja silmätippoja. Varmistin kyllä heti raskauden alussa, että tuotteet ovat ok raskaana olevalle. Jännittää loppuraskauden ja astman yhdistelmä. Muutamalla astmaatikko-kaverillani on ollut tosi rankkaa loppu aika kun vauva jo painaa keuhkoihin. Ovat olleet pitkällä sairaslomalla ja jopa ihan sairaalalevossa, jossa sitten annettu happea hengityksen helpottamiseksi. Saas siis nähdä miten minun käy tuossa elo-syyskuussa tuon asian kanssa.

Huomenna poksuu, kovasti jo odotellaan sitä 20+ poksausta... vielä kaksi viikkoa... :p

Nappula-10 17+6
 

Yhteistyössä