~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Et sä Angel kyllä vastannut vieläkään mihinkään noihin kysymyksiin mitä täällä on ihmisillä herännyt...? Mut enpä taida tuhlata tähän aiheeseen enää enempää energiaa. Musta tuntuu et sä et edes halua puhdistaa tota mainettas joten antaapa olla.



 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1081139#m11367403

http://kaksplus.fi/keskustelu/t934560,725#m10691234

En vaan ymmärrä, vai onko tää joku vitsi? Näitä on vielä paljon muitakin kuin nämä, tuntuu jotenkin hassulta että joku ihan tosissaan väittää näin ristiriitaisesti. No, taitaa olla loppujen lopuksi hänen oma ongelmansa.
Minäkin olen tietysti typerä kun näitä tänne liitän, mutta jotenkin vaan vaivaa...oisinko tosikko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Meidän pikkanen 12.4, kokonaiset 7vkoa etuajassa. siksipä näin!

Juu tuo on sängynpeitto, mikä näyttää kivikasalta =))
Juu näinhän se TODELLAKIN on kun olit viimeinen meidän MAALISKUISTEN pinosta joka synnytti 2 viikkoa yliajalla ja tämä on fakta.

Voi herramunjee...

 
Heipsistä.

Harmit Lara ettet saanut mitään sp veikkausta :( Minusta sen pitäisi olla vanhempien päätös haluaako ne kuulla arviota vai ei. Ihanaa että itse vauva voi hyvin :heart:

Kävin itse tutullani "ennakko rakenne UÄssä". Hän katsoi tosi tarkkaan kaikki rakenteet, paitsi sydämen jossa sikiön olisi suotavaa olla yli 20 viikkoa. Joten varsinaiseen rakenteeseen menen vasta parin viikon päästä. Viikolla 16 vauva näytti pojalta, ja näytti edelleen. En uskalla vieläkään täysillä luottaa. Ohessa aika yvä linkki jossa näkyy sukupuolielinten kehitys;

http://www.baby2see.com/gender/external_genitals.html

Ajatelkaas että meidän vauvat on jo näin isoja;
:heart:

Tervetuloa Unna mukaan :wave:

LaraTaidanpa minäkin liittyä tuonne FBhen. Laitan YVtä.

P123 ja pikku potkuri 18+6
 
Iltaa kaikille!

Mulla on huomenaamulla lääkäri nyt sairasloman viimesenä päivänä ja katsotaan, että kaikki on kunnossa, että voisin palata töihin. Vatsan lihasrevähtymä ei ole enää vaivannut ja itse mielestäni olen hyvinkin työkuntoinen. Jäi vain mietityttämään tuo vatsakipu ja lihasrevähdys, kun napa pullotti tuolloin todella ulospäin ja navan yläosa oli kuin golfpallo, että eihän vaan vois olla napatyrää tekemässä?! Nyt ei kylläkään enää mitään oireita ole... Kaikkea tässä on vaan ehtinyt miettiä.

Sitten mukavampiin asioihin eli olin tänään tuntevinani ensimmäisen kerran varmasti vauvan liikkeet :heart: Nyt kuulostelen jatkuvasti, josko hentoisia potkuja tuntuis :)

Mulla on rakenneultra vasta kesäkuun puolen välin paikkeilla. Ei aiota kysyä sukupuolta, kun ei ole kahdesta aiemmastakaan kysytty. Jännitetään sitte lokakuussa, kuka siellä mahassa asuu. Mutta en kiellä etteikö ollenkaan uteluttais, että kumpi siellä on ;) Lara ymmärrän silti kyllä sua, että harmittaa ettet saanut sukupuolta tietää, kun olisit halunnut! Onneksi silti kaikki oli muuten hyvin ja vauva terve!

"Uskotteko" te siihen, että tietynlainen syke vauvalla ennustaa joko tyttöä tai poikaa? Ja onko pitänyt paikkaansa, jos teillä on aiempia lapsia? Meillä on sykkeet kahdella aiemmalla ollut 130-145 välillä ja molemmat poikia. Viimeksi torstaina lääkäri kuunteli sykkeet ja silloin oli 144 eli näinköhän olis kolmas poika tulossa, jos nyt noihin haluaa uskoa?! :) Mulla ei sinänsä ainakaan vielä ole tyttö- tai poikaoloa.

Unna68 tervetuloa!

syksyinen ja kyytiläinen 15+2
 
Pikakirjoitus ennen suomen nöyryytystä...

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=59_34&products_id=2743
Toi linkki mun piti laittaa niille ketkä ei tykänneet vatsan taputtelijoista!!!!

Mites noi sykkeet menikään? Esikoisesta 153 ja tyttö tuli,nyt jumpsutti 160 tietämillä...
 
Kyllä ne vatsat vielä kasvaa odotan kolmatta ja mulla mahtuu vielä normaalisti käyttämäni housut vatsan koko riippuu myös mm.ruumiin rakenteesta painoa mulla on tullut kyllä
varmaan parisen kiloa se on tainut tulla tuonne vatsan yläpuolelle ;)
edellisissä raskauksissa olen selvinyt kymmenessä kilossa
 
Heissansaa jälleen tosi pitkän tauon jälkeen! En ole juurikaan kerinnyt ja muistanut tänne kurkkiakaan :ashamed: Nyt kävin ja silmiin osui tuo angel08 juttu. Piti sitten sivuja selailla taaksepäinkin. Melkoista kyllä, että tulee niin ristiriitaista tietoa eikä suoria vastauksia mihinkään! Eipä näistä nettikeskusteluista voi koskaan tietää mikä pitää paikkansa ja kuka siellä nimimerkin takana oikeen kirjottelee! Pelottavaa, mutta jokainen tietää sen, mutta eipä sitä tule aina ajatelleeksi, ainakaan tämmöisillä palstoilla. Noh, toivottavasti täällä ei muita feikkejä ole eikä tule!

Täällä masu paisuu, vaikkei painoa kai ole kauheesti tullut. Keskiviikkona neuvola, sitten sen näkee. Olo on kyllä, että olisi nyt joku 3kg tullut, mutta vaaka näyttää ettei olisi! :eek: En kyllä pysty uskomaan meidän vaakaan, joten kauhulla odotan keskiviikkoista puntarointia :| Olo on kyllä ihan hyvä nykyään, pahoinvointi on nyt pois. Yökkäilyrefleksi on kyllä herkässä vieläkin. Hampaita on edelleen vaikea pestä takaanta ja kakkavaipan vaihto on etovaa. Ja mulle on nyt kerääntynyt välillä nieluun limaa ja sitä kun pitäisi räkiä ulos, niin yökkäilyttää. Mutta siis muuten olo on kiva, odotan ihan hulluna jo lämpimiä ilmoja ja kesälomareissuja. Vaikkei me mihinkään pidemmälle, Ruotsiin mennään ja täällä kotisuomessa vähän reissataan.

Vauvan sykkeistä, meillä 2 tyttöä entuudestaan ja kyllä heillä ihan "tyttösykkeet" on ollut. Nyt onkin kiva seurata tämän vauvan sykkeitä, että miten ne menee. Poikaolo mulla jotenkin on ollut, mama-L voisi sen vaikka päivittää mun kohdalle listaan? :)

Mulla rakenneultra vasta kesäkuun puolella, hirmusti haluisin jo mennä! Jos vaan kaikki vauvalla kunnossa, niin meinataan udella sukupuoltakin. Joitain vaatteita olen ostellut, semmoista neutraalia ja tyttöjen parhaimmistoa olen säästänyt. Mutta heti kesäkuussa alan shoppailee ihan urakalla vauvalle vaatetta, jos tiedetään kumpi olisi tulossa :heart: Rattaatkin ja kaukalo pitäisi ostaa viimestään kesän lopulla ettei ihan viimetinkaan jää. Mä kun kerkesin myymään meidän entiset.

No joo, voisi mennä jo pesulle ja kohta puoliin nukkumaankin. Kiva oli kirjoitella pitkästä aikaa, kunpa saisin itsestäni irti sen, että useammin kävisin!

Mintukas 16+3
 
P123: Kiitos linkistä! Poimin sieltä tällaisen kohdan:

Some sonographers are not allowed to tell you the gender, but may show the genital area on the screen and let you decide which sex your baby is.

Eli olis pitäny kattoa tarkemmin, tämän se ultraaja mulle teki :)
Ton linki perusteella sanon kyllä, että tyttö meille tulee! Ei siellä ainakaa penistä ollu!! :LOL: :LOL:

 
Heipä hei ja mukavaa alkavaa kesää :)

Täällä ollaan voitu hyvin ja toivotaan et jatkossakin.. Töissä olen voinut olla myös, pieniä kovetuksen tunteita on ollut.. Koskuja ei niinkään! Eli tätä rataa jos mennään niin hyvin voidaan ;)

Maanantaina olis rakenneultra, sitä jännitellessä tää viikko.. Ai että on ihana päästä pieni näkemään. Ja jos sen sukupuolen sais selville, ehdottomasti ainakin halutaan näin!! Pääsee ostelemaan vaatetta :heart:

Tänäaamuna mies tunsi mojovat potkut kädellään kun heräsin ja huomasin että pienellä siellä kunnon aamujumpat meneillään.. Ihanaa kun miehellekkin alkaa konkretisoitua tämä raskaus.. Sitten se juttelikin mahalle, toivotteli vauvalle hyvät huomenet.. :heart: Voi että tuntu hellyyttävälle!!! Pojatkin jo innoissaan odottavat vauvaa.. Toi pienempi varsinkin. Jokapäivä juttelee että mä sitten hoidan vauvaa, ja miettii mitä sen kanssa voipi tehä.. Minun rakkaat!!! Tää nyt sitten luultavasti jääpi viimeseksi lapseksi.. Ainakin mulle on se 3 lasta ollut aina se haave ja nytkun se toteutuu niin täytyy yrittää nauttia, vaikka kieltämättä hermot on välillä noiden kahdenkin takia tiukilla :)

Tänne oli uusia taasen tullut! Paljon tervetuloa!!!! :wave:

Kesälomatkin selvis.. Mä oon koko elokuun lomalla ja siitä jään sitten suoraan äitiyslomalle.. En malttas oottaa!

Noista sykkeistä
Tällä pienellä sykkeet on jtn 150 luokkaa.. Pojilla oli jtn 140 sillon ja sitä matalammat. Alussahan mulla oli tyttöolo.. Mut jotenkin vaan tuntuu ettei meille muita tule kun poikia :D Maanantaita odotellessa..

Joo Angelin jutut on muakin hiukan ihmetyttänyt.. Odottelin myös sitä vastausta siihen lapsilukuun.. Ja sanoo justiin että lapsi on ollut 7 viikkoo ennenaikainen ja toisalla sitten yliaikainen.. Outoa :|

Vaunuasiaa.. Mä olen miettinyt teutonian timmyjä.. Siis rattaita kun kaverilla on sellaset ja mun mielestä ne vaikuttaa tosi käteviltä.. Siihen kun hommaa sen pehmeän kantokopan ja sellsen paksumman makuupussin niin hyvin voi rattaissakin vauvaa kuljettaa ja varmasti pysyy lämpimänä.. Siinä on hyvä kun sen kuomun saapi käännettyä ihan sillai et siitä tulee puolikuun muotoinen, eli siis jalkojen yli.. Ja esim kesällä on hyvä kun ei tarvihe välttämättä itikkaverkkoja ja muita kun siinä kuomussa on itsessään se päätypuoli itikkaverkkoa kun sen avaa ihan kokonaan.. Sitten se on käännettävä se kangas myös, sellasta vähän likaa hylkivää kangasta.. Mut toi uus värivalikoima on kyllä aika tumma.. Se vähän mietityttää.. Täytyy nyt katsella.. Siskon kautta saisin sen carlsonilta 379 euroon.. Ne olis niin kätevät kun ne mahtuu ihan takakonttiin ja on muutenkin aika kevyet ja liikkuuvat vaivatomasti!! Mietintämyssyyn!!!

Eipä mulla nyt tässä muuta.. Vapaapäivä tänään.. Eli ulkoilemaan ton nuoremman kanssa isomman ollessa koulussa!!

Se on Morejs!!!! :wave:

Hanttaliini81 & Pittunen 19+3 (mötkis ei tuntunut enää luontevalta :LOL: .. kauheeta, kohta jo puoliväli!!!!)
 
Pikaisesti vastailen noihin sydämen syke asioihin.

Minulla esikosta sykkeet oli n. 125 ja tyttö tuli. Kuopuksesta oli n. 135-140ja poika tuli. Meillä ei siis pitänyt nuo ennusteet paikkaansa. Aika matalasykkeisiä nuo meidän mukulat.

Terkuin P123 ja tasan 19 :heart:
 
Hanttaliini81: Kivoilta kuulosti sun vaunut! Minäpä tilasin juuri Ora Saaga Helmi- yhdistelmävaunut :heart: Kuolasin niitä jo pitempään ja nyt päätin sitten hankkia! Kohtuu hintavat, mutta kaukalon ja sängyn saan tutulta, niin ne kompesoi :LOL:
Ihania noi potkut, niihin ei vaan kyllästy! :) (vielä...)
Meillä oli kans tosi vinha meno eilen illalla...
 
Lääkärissä käyty ja kaikki hyvin; pääsen huomenna takas töihin. Juu, luitte oikein PÄÄSEN :D En vaan jaksa oleskella kotona, kun vointi jo aivan hyvä. Kuopus on kuitenki ollut päiväkodissa nyt päivät, kun olen ollut sairaslomalla kun on pitänyt levätä yms ja esikoinen on koululainen. Eli minusta tämä on ollut tylsää ja kaipaan jo aikuista juttuseuraa ja muita kuvioita kuin kodin seinät!

Vauvan sykkeet oli 143-145 :) Pissänäytteen viljelyssä oli pientä kasvua vaikka itse kemiallinen seula olikin puhdas eli uusi näyte pitää viedä. Jos edelleen kasvua viljelyssä niin annetaan antibiottikuuri... Mulla ei oo koskaan ollut virtsatieinfektioita tms ongelmaa eli ilmeisesti nyt tämä raskaus jotenki vaikuttaa tuohon. Painoakin oli tullut lähtötilanteeseen parisen kiloa lisää. Pitää koittaa alkaa syömään nyt säännöllisemmin ja jättää herkuttelua vähemmälle. Tämä ei siis ollut lääkärin määräys vaan omani ;) Kieltämättä tämä sairasloman aika on aiheuttanut hiukka lohtusyömistä ja liikuntaa on ollut normaalia vähemmän. Ettei sitte lokakuussa tarvi pyöriä eteenpäin :LOL:

Oon katsellut päivisin telkkua saikun aikana ja sopivasti erilaisia raskaus- ja synnytysohjelmia näyttää olevan ohjelmistossa, joista ei oo tiennyt mitään, kun on päivät töissä. Neloselta tulee "Vatsasta maailmaan" ja maksulliselta MTV Faktalta " Synnytyssairaala", jota olen itku silmässä seurannut :D Siellä on monenlaisia synnytyksiä alatiesynnytyksistä hätäsektioon sekä terveitä, että sairaana tai ennenaikaisena syntyneitä vauvoja. Montaa kohtaloa olen ehtinyt täällä tunteet pinnassa nyyhkyttää :) Onko muita ohjelmien seuraajia?

Mutta huomenna siis paluu työarkeen eli vauvaohjelmat jää taas hetkeksi sivuun. Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Joo, mäkin oon seuraillu tuota Vatsasta maailmaan -ohjelmaa aina aamuisin, kun oon kotona. Heräilen vähän ennen ysiä ja kattelen telkkua. Siitä ohjelmasta saa lyhyesti pieniä tietopaketteja monista raskauteen liittyvistä jutuista, mikä on ihan hyödyllistä näin esikoista odottavalle. Vauvaohjelman jälkeen telkku menee kiinni ja gradun teko alkaa... siis kunhan oon eka käyny katsastamassa mitä tänne on kirjoteltu :LOL:

Tatara ja tirriäinen 19+3 (nyt siis gradun teko voi alkaa :) )
 
Lara- tylsä juttu toi ultra. Ja tylsää että toi asia on ultraajasta kiinni! Kuten joku totesi, eipä tulis mieleen mennä ultraajaa tilille panemaan jos on väärin tulkinnut sukupuolen. Eikö jossain HUSin lapussa sanottu että sukupuolta ei tutkita? Varmaan sen takia että pettymyksiä ei tule jos ultraaja ei halua asiaa kommentoida. Tai jos vauva ei halua asiaa paljastaa. Mutta miksei sitä voi kertoa jos sen kerran näkee! Kyllähän kaikki sen tajuaa että tulos ei 100% varma ole!

Unna68 tervetuloa!

Nana09 ja muut persevaivaiset. Liityn joukkoonne. Välillä vihloo häntäluusta ja välillä pistää pakaran yläosaa. Ja kävelen kun ankka jo nyt. Kävely taitaa pahentaa mutta muu liikunta helpottaa. Ja aamulla sattuu vähemmän kun illalla. Kaikista pahin on suoran selkälihaksen ja samalla varmaan iskias-hermon venyttäminen. Ai.

Ilolintu mullakin on ollu viime päivinä taas enemään noita repäisykipuja. Jännää että nekin tulee ja menee.

syksyinen mä kattelin joskus noita Faktan ohjelmia mutta onko ne vielä niitä mitkä on tehty joskus 80-luvulla vaateista ja laitteista päätellen? Jotenkin mulla tuli semmonen olo että vähän on vanhaa faktaa :D Tääl olis muuten yks työpaikka vapaana, olet kovin tervetullut myös tänne jos alkaa käydä aika pitkäksi!


Kävin tänään neuvolassa kun alkoi liikaa mietityttämään taas kaikki asiat ja mullahan olis ollut vasta viikolla 22 se varsinainen tavallaan ensimmäinen neuvola. Ja lääkärissä ei oikein kuultu sydänääniä pari viikkoa sitten niin nyt oli pakko päästä käymään. No unohdin kysyä melkein kaikki asiat mitä piti kysyä mutta syke löytyi helposti ja melkein heti!

Jokohan tässä taas vähän mieli rauhottuisi ja alkaisin uskoa että meille todella tulee vauva :heart:

Rh negatiivinen olen, joten vasta-aine testeihin käy tieni. Ja sokerirasitukseen! Olen ihan normaalipainoinen ja paino ei edes ole noussut joten vähän ihmetyttää tuo.

Ja se kauan odotettu Netpostiin mennyt seulontatulos oli lähetetty kirjallisena neuvolaan.

Tietääkös muuten kukaan äitiyslomasta sellasta juttua että jos kesäloma loppuu elokuun lopussa ja äitiysloma alkaisi 21.9 ja tossa välissä ei enää halua töihin mennä niin sitten on varmaan se varhennettu äitiysloma ratkaisu? Mutta mitä jos käy niin että olisikin jo syytä sairaslomalle syyskuussa? Pitääkö työnantajalle jo tässä vaiheessa ilmoittaa koska on jäämässä pois töistä vai voinkohan vain ilmoittaa tuon 21.9?

Yritän selvitellä tätä aika tarkkaan kun alkaa olla aika kertoa töissä ja esimies ei ole kovin läheinen eikä henkilöstöpäälikkö tunnettu reilusta pelistä. Joten omillani tulen olemaan ja uskoisin että joudun myös puoleni pitämään. Ja edustan osastoani yksin Suomessa joten voin kuvitella että ilouutinen tämä ei tule olemaan.

Jotenkin tökkii mennä Kelan sivuilta asiaa etsimään vaikka siellä selkokieliset esitteet on nyt julkaistu :LOL:

Sofiaa poks 16 POKS!
 
Sofiaa: Jos et pysty menemään töihin kesäloman jälkeen niin silloin jäät sairaslomalle. Minusta äitiyslomaa ei kannata aloittaa varhennettuna, mutta niitäkin on, jotka aloittaa kun eivät halua olla sairaslomalla. Mutta hyvin yleistähän se on, että ihan loppuun asti ei jaksa/pysty olemaan töissä ja ennen äippäloman alkua ollaan saikulla. Eli 2 kuukautta ennen äitiysloman alkua sun pitää ilmoittaa koska sun äitiysloma alkaa. Eikä sun ole velvollisuus ennakoida silloin mitään tulevaa. Etkä edes pystykään. Sairasloma ilmoitetaan silloin kun se alkaa, kukaan ei voi tietää jo nyt, että on jäämässä syyskussa saikulle :whistle:


Hanttaliini81: Mä ostin just noi Timmyt, kun en enää mitään yhdistelmiä halunnu. Ne menee sitten rattaina tosi pitkään. Ja sen kuomunhan saa käännettyä siihen toiseen päähänkin, eli voit työntää vauvaa niin, että näät vauvan kasvot.
Mä ostin omani vauvatalo johannasta, maksoi alle 300?. Olivat viime vuoden värejä ja sillä edullisemmat. Mä otin limenvihreet :)
Kannattaa kysyä vauvatalosta, jos teidän lähellä joku niiden toimipaikoista on!


Zeena 19+2
 
lara: meille sanottiin joskus kun esikoista odotin et monet ultraajat eivät sano vielä tänä päivänäkään lapsen sukupuolta, kun se on kuulemma ihan yleistä vielä tänä päivänäkin että tyttöjä sit abortoidaan, ainakin kuulemma ulkomaalaiset. julmaa sanon minä!!

meillä rakenne ulta vasta juhannus viikolla, ei jaksaisi odottaa, vaikka toki tämän hematooman takia käyn ultrassa 2 viikon välein. mä oon sanonu miehelle et tästä meidän vauvasta taitaa tulla näytteliä kun pienenä jo viihtyy kameran edessä =) on nyt jo tähän asti ultrattu 4 kertaa ja ainakin kerran vielä ennen rakenne ultaa. eihän tästä asiasta saisi vitsailla, mutta jos jotain positiivista pitää etsiä, ja huumorilla selviän itse paremmin. on tää kuitenkin niin rankka asia kokea.

nyt kuitenkin hematooma vissiin poistumassa, kun tulee ruskahtavaa vuotoa joka päivä, mutta jos muuttuu veriseksi niin sitten täytyy taas lähteä näytille, ja sitten varmaan pitää jäädä sairaalaan. ei ole kivaa kun joka hetki saa pelätä et nytkö hulahti jotain housuihin. mut päivä kerrallaan...

aavis 16+4 (näitten ultrausten myötä la on siis alkuperäinen, ite en tiedä mikä nyt sit oikeesti on la)
 
Hellouwellou.. :flower:

Jännää kun alkaa nuita ekoja rakenneultria pikkuhiljaa tulla. Harmi että Laralle sattui vanhanaikasempi tapaus. Meiän ykköstä rakenneultras vastaava tapaus, joka sanoi ettei tänne sukupuolta tultu kattoon. No sitten siellä vkolla 34 (vai oliko 36, ihan sama), ultraaja kerto että poika tulee =) Muut on saatu tietää jo rakenneultrassa.
Ja se ois sitten huomenaamulla edessä. Pikkasen rupes jännittää, että onhan kaikki kunnossa. :/
Mullon nuota lääkityksiä jos johonkin krooniseen tautiin, joilla voi olla vaikutusta elinten kehitykseen ja voihan muutenkin tapahtuu se pieni muutos jossain ja... äh, ei pidä ajatella liikaa!

Mahaantaputtelijoista.. Mua on hellinyt kaksi tuttua tähän mennessä, mutta en oo kokenut sitä mitenkään epämiellyttäväksi. Tietty eri ois jos ois joku vieras, mutten ymmärrä miksi jotkut vieraat ihmiset lähtis taputtelee tuntemattomii tai puolituttuja.
Mä ainakin sanoisin nätisti, etten pidä siitä. Sitpähän tietää seuraavalla kerralla :kieh:

Sykkeestä.. Mullekin on ihan synnärilläkin kätilö maininnut, että mulla on ollut poikasyke. Noiden kaikkien syke on ollut siinä 120-130 välillä. PikkuHoolla tais olla muutaman kerran 135.
Nyt on ollut 140-150 välillä, mutta olikse niin et alkuraskaudessa syke on korkeempi. No jaa, ei taida ihan alkua enää olla, kun puoliväli kolkuttelee ;)

Kotidopplerilla oon kuunnellu nykysin enää vain, jos on ollu mielestäni liian hiljasta masueloa. Eli aikas harvakseltaan. Ennen liikeitä kuuntelin noin joka toinen pvä.
Otin selvää, ennenkuin hankin koko vehkeen, että ne ovat sen verta vähätehoisia, niin ei pidä pelätä niiden käyttöä. Turvallista on!

Angelista vielä kommenttina, että nyt tuli sitten viimenenkin varmistus aavistuksille.. ihan jo tässä meidänkin ketjussa on tullut niiiiin outoa tekstiä ja jutut muuttu jo seuraavaan kirjotukseen, kun ei ollutkaan ihan varmaa tms. Esim. nuo seulontatutkimusjutut.
Jotkut haluaa vain epätoivosesti huomiota ja päteä.. Ja näin anonyymisti netin kautta se on vieläkin helpompaa :( surullista.
Mut se siitä =)

Ihanaa, sain viestin duunista, että eka poka perui. YESSSSS!!! (miten niin motivaatio nollassa.. B) )
Tein ihan tappokuukauden huhtikuussa, niin nyt otan kaiken ylimääräsen vapaan vastaan mitä tulee. Ja ainahan on, et mitä lähempänä kesälomaa, niin sitä laiskemmaks tulee. Vaikka oikeesti päivät pitenee, kun pitää muka kaikki ehtiä siiheks tehdä... :eek:

Pinklady Toivottavasti saatte asiat kuntoon. Ikävä murehtia varsinkin näin raskausaikana mitän ja erityisesti parisuhdeasioita.
Mulla ei parisuhteessa mikään ahista, mutta duunin puolesta on yksi juttu, mikä vie välillä yöuniakin. Mut toivottavasti sais asiat päätökseen ja vois jatkaa hyvillä mielin.
Pelottaa, että jatkuva huokailu ja ahistus alkaa vaikuttaa masukin hyvinvointiin :ashamed:

Nyt vain leuka pystyssa eteenpäin! Muu ei auta :attn:

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja extrasäteitä varsinkin niille, joilla meinaa joku murheenkryyni pukkaa :saint:

:wave: Puskajussi ja Onni 19+ :heart: (WOW...poks, poks)
 
Mä oon tainnut uusille unohtaa sanoa tervetuloa :flower:

Kesäkuu
tulee jo pika vauhdilla että jos tapaamista suunnittelisi enemmän? Facessa siitä voisi keskustelua käydä? Vai oliko nyt joku päivä lukkoon lyöty? :ashamed:

Mä en edes oo saanut kotidopplerilla ääniä kuulumaan :| Siis viimeks hetkeks kuulu äänet mut ei se kerennyt edes sitä sykettä laskemaan..

Flunssaa flunssaa :'( Pää on ihanan kipeä kun on täynnä räkää!

joku olikin kommentoinut siihen meidän auto juttuun. Joo ei meinatakkaan enään sinne automaahan sitä viedä koska se on NIIIIIIN kallis paikka. Saatiin ens maanantaiks tähä meijän lähelle korjaamoon. Ja sit lähtee pösö kylä vaihtoon :)

Mahaan taputtelu
Vihaan sitä kun kaikki sukulaiset tulee mahaan taputtelemaan! Sen takia se paita oliskin just hyvä :)

Tyttö/poikaolo Täällä vaan vahvistuu poikaolo! Mulla ainakin mun mielestä maha kasvaa taas tosi eteenpäin. Ja muutenkin tuntuu että yhtä energinen poika olisi kyseessä kuin esikoinen :heart:

Mä lopetan työt heinäkuun puolenvälin vaiheilla. Ja elokuuks ilmoittaudun työkkäriin ja tiedän että en saa harmi töitä enään kuukaudeksi :)
Me lähetään elokuussa turkkiin viikoksi! Vähän odotan sitä! matkatkin on jo varattu niin toivotaan että olen silloin vielä hyvässä kunnossa :)

Pikku prinssi ja vaavi 16+4
 
Zeena, juu mun kaverilla on justiin ne limen väriset ja ne on tosi kivat! Kuopiossa ei tota vauvataloa kyl ole?? Ainakaan en ole törmänny et täytyy vauvatarvikkeesta käydä tsekkaamassa.. Aika halvalla olet kyllä rattaat saanu!!! Mut eikös olekin kätsyt ;) Alkaa ihan itteeniki himottaa jo ne nyt käydä ostamassa.. Todellakin ne viimevuotisilla kuoseilla sais ehken halvemmalla.

Meil ei ole nyt edes turvakaukaloakaan.. Kaikki poikien vanhat olen antanut kiertoon ja mielelläni uudet tai vähän käytetyt haluisin tälle tulokkaalle.. On se taas ihanaa päästä hypistelemään kaikkia vauvajuttuja pinnasuojuksista lähtien :D

Pikkuprinssi?? Minäkin nyt voisin siihen fb ryhmään kyl liittyä.. Et kuin toimin? Olitko se nyt sinä joka sinne voipi hyväksyä?? :whistle: =)

Eipä nyt muuta.. Tänään taijan ehdottaa perheelle että otetaan pyörät alle ja lähetään kattelee maisemia tonne saaristokaupunkiin.. Siinon jätskikiska matkanvarrella ja makkaraakin voi paistella jos kodalle eksyy eväiden kanssa \o/

Hanttaliini81 & pittunen 19+3
 
Vaunuista me käytiin jo hakemassa nämä http://www.vaunula.fi/f7_varit.htm ja nimenomaan mustat, tuo meidän nuoriso sai olla mukana valitsemassa...se kun on kuulemma tärkeää, että minkävärisiä lykkii :) ihan tuntuu mukavilta, varmaan menevät tällä yhdellä kovasti loppuun asti..vähän tietty petraamista olis, mutta kun meidän pitää ostaa oikeesti ihan kaikki niin pakko jossain säästää :( Emmaljungat olisin tietty ostanut muuten, silloin joskus vuonna -96 ostettiin tytöille ja maksoivat 1200 mk, nyt oli hinta 849 euroo..melko järkyttävä hinta mun mielestä, nuo Firkonit saatiin 319 eurolla.


Sokereista tänään pitää taas nostaa insuliiniannosta, soitin jo aamulla neuvolaan että onko tämä normaalia...alko itteäkin epäilyttämään vaikka lähihoitaja olenkin ja näiden kanssa tekemisissä. Se vaan sitten kuulemma joskus loksahtaa paikalleen ja alkaa vaikuttamaan, eli jatketaan nostamista :(

Rakenneultra meillä on vasta 14.6., jaksaisi vaan sinne asti odottaa! Tänään kuuntelin dopplerilla ääniä, siellä se mennä myhkysi. On se vaan maailman kaunein ääni, kun on niin kauan odottanut ja toivonut...ja niin monta keskenmenoa takana, että tämä on oikea ihme koko Toivo =)

Toivotaan että sää lämpiäisi, alkaa tökkimään tämä ainainen harmaus!

T. Unna ja Toivo 16+4
 

Yhteistyössä