~LOKAKUUN lapset **2010** toukokuussa <3~

Enpä ole tänne aiemmin kirjoitellut - lukenut kyllä ahkerasti, mutta nyt ajattelin vastata sinulle! Haaparannalta löytyy itse asiassa kaksikin lastentarvikeliiketta: Haaparannan "keskustassa" Jala ja sitten Ikean vieressä sijaitsevassa Ikanossa on leluliike Barnenshus?, jossa on myös lastentarvikkeita. Vinkkinä voisin myös sanoa, että itse päädyimme aikanaan (5-vuotta sitten) ostamaan vaunut Kemin lastentarvikkeesta, jolla oli kilpailukykyiset hinnat Haaparannan kanssa. Takuuasia on helpompi hoitaa SUomessa ja itse asiassa takuu pelasi sitten myös muissa Lastentarvikkeen liikkeissä, ei siis tarvinnut ajaa Kemiin, kuten todennäköisesti olisi pitänyt tehdä, jos vaunut olisi ostettu Haaparannasta.

walpu rv 15+3
 
Elossa ollaan.
En viitsi kommentoida oikein mitään, koko asia on saanut ihan uusia puolia ja minua on uhkattu varoituksella ja vaikka millä. Sosiaalinen media on näköjään todella vaarallinen ja varsinkin facebook. Mulla on siis ollut kavereissa joku, joka on antanut yksityistietoja minusta eteenpäin ja näiden perusteella on epäilty vaikka mistä. Millekään ei ole oikeita perusteita, joten siltä osin meni homma hukkaan :kieh:
Ajojahtia tämä on tai muuta vastaavaa.

Palaan raskauteen liittyviin asioihin kun jaksan. Kaikki voimat ovat menneet taisteluun ja siihen, että olen ihan ihmisraunio.


Zeena 18+2
 
:wave:

VOI EI ZEENA!! Minä tein sen päätöksen FB:ssä, että poistin muutaman työkaverin kokonaan listaltani. Muille työkavereille laitoin, etteivät näe -yhtään mitään- käytännössä. Koin tämän paremmaksi, kuin ns. "kavereiden" poistamisen listalta kokonaan.
En myöskään ole kommentoinut mitään asioita siellä taikka laittanut statuspäivityksiä sairaslomista tms (kaukaisimmat sukulaiset eivät tiedä vielä raskaudesta, joten myös siksi en halunnut antaa aihetta kyselyille).
Toivottavasti tämä ilmiantaja saa joskus ansionsa mukaan takaisin ja hänet petetään samallalailla!!

Minä olen myös epäillyt, että yrittävät uhkata varoituksella, mutta eipä heillä ole aihetta. Ovat tosiaan kyseenalaistaneet sairaslomani ja silleen. "Näinä aikoina" ei vaan vissiin haluta maksaa "turhasta" palkkaa.. Minun osaltani työnantajan palkanmaksuvelvoite on mennyt umpeen jo reilu kuukausi sitten, joten siitä ei minun kohdallani voi olla kyse. Tuskin heitä haittaa se, että KELA maksaa minulle päivärahaa, mutta joku siellä mättää..
Itsekään en viitsi yksityiskohtaisemmin enää kommentoida mitään, koska ikinä ei voi tietää, jos vaikka joku tunnistaisi minut täältä.
Tiedän mitä joudut kokemaan ja kestämään. Voimia sinulle paljon Zeena!

bubbeli 15+5
 
Mullakaan ei ole ollut mitään päivityksiä sairaslomista tai muusta siihen liittyvästä. Vaan ihan oman elämän kommentoimista ja huulen heittoa ja siitä on vedetty nyt ihmeellisiä johtopäätöksiä.

Jos ei esimies ole kavereissa tai omat päivitykset mene julkiseen jakoon niin noita tietoja ei voi käyttää työntekijää vastaan. Tai jos siis olisi jotain "raskaita" tietoja tai todisteita jostain. Tämä on juuri lakimiehiltä varmistettu.

Kaikenlaiseen sitä joutuu. Mutta nämähän vaan helpottaa mun päätöksentekoa. Ei tarvitse kahta kertaa miettiä, että meneekö samaan työpaikkaan vielä joskus takaisin...

 
Zeena
Voi että! Siis FB on tuosta niin paha! Ihmiset kuvittelee esimerkiksi lauseesta "Onpa kiva päivä..." Niin ihan mitä tahansa.
Juu, eihän noista tavallisista päivityksistä voi kukaan mitään sanoa, jos niissä ei mitään liikesalaisuuksia rikota tai ketään suoraan herjata. On tosi hyvä, että olet saanut vastauksen näihin kysymyksiin, ei tartte yksikseen kovin kauan miettiä! (tai ainakaan sitä seuraavaa aamua pidemmälle.. :D )

Mä lähden huomenna TAAS lääkäriin. Työterveyslääkärin vastaanotolle ja ahdistaa jo valmiiksi se käynti! Mitä helkkaria mä teen, jos mut pakotetaan töihin?! Mä ahdistun jo ihan kaupassa käynnistä, kun tiedän pomon käyvän samassa kaupassa.. ÄÄK!

bubbeli ja 15+6
 
yötä kaikille tai siis täähän on mun päivä tän viikon,ku olen yövuorossa,kauhistus noita Zeenan ja tais bubbelillakin jotakin työ ongelmaa olla....mä oon tosiaan tehtaalla ja teen ihan raakaa ns.miesten duunia,ja vielä kolmessa vuorossa....pomo on ollut mahtava,hommaa työvaatetta sitä mukaan kun paisun ja työkamut,no yhtä lukuunottamatta on ottaneet asian todella hyvin.Pomo tosiaan itse tuli sanomaan et heti kun tuntuu ni katellaan kevyempiä hommia,toki yritän olla niin kauan näissä hommissa kun pystyn,mä niin pidän kuitenkin tästä työilmapiiristä ja porukasta joka meillä tässä on.....

no joo menipäs tarinaksi taas.....nyt lähen jatkamaan töitä sillä tulin oikeestaan vaan poksumaan :LOL:

sutulii 16+0 :heart:
 
Minäkin yökyöpeli täällä töissä valvomassa!! On se hyvä että meitä on muitakin yötyössä olevia. Minä teen pelkkää yötä siis ja aion äippäloman alkuun saakka olla :) Minulla ei ole mahdollisuutta vaihtaa päivään tai 3 vuoroon mutta en koe tätä yötyötä hankalaksi ja kun tykkään työstäni niin töihin on mukava tullakin.

Bubbeli.. näin hoitoalan ihmisenä mietin että millä mienaat saada loppu odotuksen saikkua? Kova on lääkäri joka uskaltaa sellaisen loman kirjoittaa ja onko sellaista pitkää syytä ja jos viikkoa kerralla meinaat hakea milloin milläkin syyllä, niin varmasti saat pomon ja työyhteisön vihaiseksi, kun töiden suunnittelu vaatii aikaa että työllesi saadaan tekijä ja päivän parin varoitusajalla saavat muut ehkä joustaa saikkujesi takia kuukausia. Ota kissa pöydälle ja puhukaa työyhteisössä asiat halki, jos muistan moititko yövuoroja juuri, niin perustele miksi et niitä pysty tekemään.

Olen ollut työssä, missä yksi työntekijä ilmoitti aamulla aina poissaolostaan, ja oli vähän väliä useamman päivän poissa. Ja me muut sitten painoimme 10-12 päivän putkia ja tuplavuoroja tämän tyypin takia, ja voin sanoa ettei meikkis perheellisenä eikä kukaan muukaan pomo mukana ajatellut kovin lämpimästi tätä "lomalaista" kun me jouduimme aina joustamaan ja tekemään ylimääräistä. Tulee mahdottomaksi palata äippäloman jälkeen tähän työyhteisöön jos odotusaika menee kokonaan erilaisilla saikuilla ja välit kaikkiin on sitten huonot.

Eri asia on tietty jos saikkuja on lasten takia ja välillä itsen takiakin, se on elämää pienten muksujen kanssa ja se pitäisi työnantajankin ymmärtää. Mutta normaali raskaus ei kyllä ole sairasloman aiheeksi. Anteeksi jos sanoin ilkeästi :$

Omaa napaakin.. Hematologilla käytynä ja tulos oli etten mitään puudutuksia saa synnytyksessä ja vain ehdottoman välttämättömät toimenpiteet saa tehdä synnytyksen aikana. Minulla kun on tuo verenvuototauti. Elokuun alussa otetaan vielä hyytymätekijät ja mietitään synnytystä niiden tulosten perusteella.
Maksa-arvot on jälleen tässäkin raskaudessa lähteneet nousuun, parissa viikossa alat 31
->131 ja edessä on äitipolia jälleen kuukauden välein ja tod näk käynnistys viikolla 38

Minttu-maaria ja masunasukki 16+5 taitaa jo olla
 
voi zeena! Jos pitää alkaa vääntämään että mikä tieto on yksityistä ja mikä julkista ja mitä tiedolla voi tehdä, kannattaa ottaa myös Viestintävirastoon yhteyttä. Sähköisen viestinnän tietosuojalaki löytyy täältä: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2004/20040516

bubbeli miten sulla kävi?

Kyllä se mun mielestä vaan niin menee että mitä parempi ilmapiiri on ja mitä enemmän raskaus ollaan valmiita ottamaan huomioon sitä pidempään ja paremmin sitä jaksaa olla töissä. Varsinkin jos työ vaatii fyysisiä voimia. Työnantajahan siitä hyötyy että asiat hoidetaan kunnolla! Kyllä ottaa päähän teidän puolesta.

Se on kyllä kanssa totta että jos mitään toivoa on keskustella asioista avoimesti niin siitäkin varmaan hyötyvät kaikki osapuolet.

Minttu-Maaria75 hurjalta kuulostaa. Miksei puudutusta voi antaa jos saa olla utelias?

Vaunuista. Emmaljunga. Asiasta ei edes keskustella! Mies yritti kyseenalaistaa kallista hintaa että mikä siinä muka voi maksaa mutta ei yritä enää :LOL: Onko muuten kellään kokemusta että voiko ne 3 kk toimitusajat pitää paikkansa? Ainoa asia mikä mietityttää on turvakaukalo-asia. Graco on ykkönen tällä listalla mutta toisaalta on varmaan näppärää jos kaukalon saa rattaiden runkoon kiinni? Ja tässä kohtaa tämä yhtälö lakkaa toimimasta :D Mutta onhan tässä vielä aikaa pohtia!

Täällä aika taas matelee. Rakenneultra vasta 10.6 ja neuvola 22.6. Vähän alkaa taas turhaututtaa. Äkääk. Onneksi maha tuntuu kasvavan että edes jotain merkkejä ilmassa :D

Sofiia 15+1
 
Ihan aluksi keukeulle, nappula-10:lle ja Tarelle lämpimät onnittelut hyvistä tuloksista. Myös kaikille muille tietysti :)



Zeenalle ja bubbelille voimia taisteluun työnantajan kanssa. Ei ole kiva kun joutuu tuollaista ylimääräistä p**kaa käymään läpi :(

Omassa navassa ei erityistä Supistuksia tulee edelleen päivittäin, selällään en pysty enään makaamaan ilman välitöntä supistusta ja liitokset ja issias pottuilee. Siitä huolimatta nautin raskaana olemisesta ja ihanaa kun massu pyöristyy ja pikkuinen potkuttelee :heart: Vuotojakaan ei ole tullut vähään aikaan :)

Tässä minun masuni tältä päivältä:



P123 18+1
 
Jospa mäkin nyt sitten taas pitkästä aikaa muutaman sanan kirottelisin...lueskellu oon kyllä lähes joka jutun, mutta itellä ei niin oo nyt mitään ihmeitä ollu mielen päällä, niin on sitten jääny kirjottelu.
Pikkuhiljaa rupee kaikki sukulaiset ja ystävät oleen tietosia raskaudesta :) Yllättävän hyvin on aisan kyllä ihmiset ottanut...ei oo tullu niitä pelättyjä kommenttejä, kuten esim että taasko ja että ei teidän koko maailmaa tarvii kansoittaa jne, kuin ihan muutama...tää tuleva vauva siis meille tosiaan neljäs.

Väsymystä on jotenkin tosi paljon taas alkanu ilmaantuun, johan tossa jo pari viikkoo oli hiukan jaksavampaa kautta ;)
Edelleen tosi paljon pahaa oloo, mutta ökää ei onneks oo tullu edelleenkään.

rakenneultrasta ei meinata sukupuolta kysyä, ei oikeestaan oo ees asiasta keskusteltukaan, mut jotenkin se on niinku ollu sopimatta selvää, että kun ei oo muistakaan lapsista kysytty, niin ei nyt sitten tästäkään...toki siis ihan varmasti ite koittaa tiirailla tarkkaan sitä ruutua sillon ultrassa, et jos sattuis vilahtaan jotain tietoo ;)

vaunuista meillä on esikoisen aikaset vaunut edelleen ihan hyvässä kunnossa vuodelta 2004, että kyllä kannatti sillon satsata vaunuihin, niin menee sit kaikilla lapsilla samat. Merkiltään noi on siis Orat, ajalta kun vielä ora oli täysin kotimainen ja "täys metallirunko" , on tukevat ja ei siis hempu liikoja, meilläkin kun siis ei noita asfalttiteitä ihan joka nurkassa ole. Toki on sitten kyllä melko painavat ja siis hiukan hankalat ehkä nostaa autoon juuri tuon painon takia, mutta kyllä vielä tähän saakka oon ne sinne yksin saanu laitettua :)

Nyt ulkoilemaan ihanaan auringon paisteeseen :)

Merette 15+4

ps. pienen pieniä liikkeitä jo sillon tällön tuntuu
 
hei olen lukenut että muillakin ollut vuotoja. mistä teillä on johtunut. olette sen varmaan jo jossain kirjoittaneet mutta on mennyt multa ohi. olen kauhean kiinnostunut tästä aiheestä kun itsellä 3 raskaus ja edellisissä ei ole ollut mitään ongelmia...

sit toinen asia näistä sairaslomista. mitä mieltä olette sellaisesta että olen sanonut pomolle että en tiettyjä vuoroja voi tehdä, juurikin noitten vuotojen takia, mutta kuintenkin oli niitä heti laitettu kun sairasloma loppuu. onko tämä työnantajan puolelta kettuilua, vai välinpitämättömyttä? ja hakisitteko lisää sairaslomaa vai pyytäisitte lääkäriltä lapun ettette voi tehdä näitä vuoroja? kun sitten siinä tilanteessa taas muut työkaverit joutuvat kärsimään. tai joutuuhan ne toki kärsiä sairaslomastakin, mutta en silti halua vaarantaa vauvaa tuon takia että pomo on mikä on...

aavis ja 15+5
 
Justiin kun kaikki alko jotenkin helpottamaan niin nyt tuli tietoon että taloyhtiön vakuutusyhtiö pesee kätensä tässä vesivahinkoasiassa koska ISÄNNÖITSIJÄ EI OLE TEHNYT EDES MITÄÄN ILMOITUSTA koko vesivahingosta!!!Tää paskakasa juoksee jossain muualla kokouksissaan ja ikinä ei ole tavoitettavissa aina tulee vastaus "kun isännöitsijä on kokouksessa ja hyvin kiireinen"-siltä yheltä akalta. Vi**u mikä voi olla tärkeempää kun tää vesivahinko,homehaitat,ja kohta varmaan terveyskin asukkailla!!??? Minä en enää tiiä miten päin olisin ja nyt tässä käy sitten kai niin et jos tonne tulee jtn.kosteus/homevaurioita niin se menee asukkaiden omasta pussista!
Kyllä meni päivä totaalisen pilalle ja haluisin vaan itkeä..
 
Aava Olivia - minullakin on kolmas raskaus aj edellisissä ei ole ollut mitään ongelmia tai vuotoja. Tämä vuotelu alkoi oikeastaan jo yritysaikana, kierroissa oli lähes poikkeuksetta välivuotoja. Mitään erityistä syytä tälle ei klöytynyt. Polyyppiä epäiltiin jossakin vaiheessa.

Nyt raskausaikana vuosin ekojen menkkojen aikaan (4+)kirkasta verta menkkoja vähemmän 5 päivää+ tuhruttelua. Toisten menkkojen aikaan (8+) tuli liraus kerran ja kolmansien aikaan (12+)heräsin yöllä sänky veressä ja vessapönttö sitten täynnä verta. Vuoto loppui kun seinään yön jälkeen. Tiesin onneksi jo siinä vaiheessa että kohdussa oli hematooma joka mahdollisesti tulee vuotamaan ulos. Ja onneksi minulla oli doppleri kotona jolla sain :heart: äänet kuuluviin silloin. Kättärillä kaikki oli kuitenkin hyvin ja hematooma oli tosiaan poistunut. (Sen koko edellisessä ultrassa oli ollut 1,5 cm) Tuon jälkeen minulla on pariin otteeseen tuhruttanut vanhaa verta. Viimeksi n. 2 viikkoa sitten. Kävin silloin yksityisellä UÄssä ja kaikki oli hyvin, istukka oli noussut ylemmäs kohdun suun vierestä ja hematoomia ei näkynyt, ja mikä tärkeintä - vauva voi oikein hyvin :heart:. Toivottavasti en vuoda mitään koska se on todella pelottavaa!

*muoks* en tekisi niitä kuormaöitä sinuna. Näin niinkuin kärjistettynä aivan yksi lysti miten muille käy - lastani en vaarantaisi.

Heikku :hug: Tsemmpiä!

P123
 
Heissan!

Neuvolassa ja lekurilla käyty. Täällä ei olekaan kuin 2 lääkärikäyntiä toisessa raskaudessa.
Hemppa meinaa olla kohtuu alhanen,vain 92,kun ekalla kerralla se huiteli 151. Nyt sitten kävinkin labrassa vielä verikokeessa,varmistavat onko se oikeesti niin alhanen. Rautakuurille pitää siis alkaa. Muuten kaikki ok ja ihana oli kuulla asukin :heart: äänet pitkästä aikaa.

2 viikon päästä täytyy mennä uudelleen,seuraavat nouseeko hemppa. Samalla viikolla on myös rakenneultra :)

Onko muilla hemppa ollut noin alhainen?

t 77 ja asukki 17+2

 
hei P123 , kiitos kun vastailit. helpottaa kun tietää että joku muu on ollut samassa tilanteessa, ja nyt kuitenkin kaikki hyvin.
minkälaista työtä teet? ja oletko ollut pitkään sairaslomalla? itsellä tosiaan oli aika suuri se hematooma ja nyt vasta 11.5 on ultra jossa katsotaan onko pienentynyt/ hävinnyt kokonaan.
itse en millään enää jaksaisi olla kotona, mutta ei töihinkään huvita noitten vuorojen takia mennä :kieh:
 
:wave:

Minttu-Maaria75 Ymmärrän näkökantasi ja perustelusi koskien sairaslomia. Ensiksi haluan puolustaa itseäni työyhteisön jäsenenä. Meillä on työpaikalle, samaan työpisteeseen, syntynyt tänä vuonna kaksi vauvaa, meille tulee se kolmas sitten. Edelliset odottajat ovat myös olleet pitkillä 4kk sairaslomilla. Silloin ei ollut kukaan valittamassa hirveästä työmäärästä tai siitä etteivät he tee enää (omasta pyynnöstään) yövuoroja.
He eivät myöskään joutuneet kokemaan minkäälaista työkavereiden syrjintää, jota minä mielestäni joudun kokemaan. Minä olen siis myös ollut tilanteessa, jossa "painetaan hulluna" töitä toisten sairastamisen vuoksi.

Omalla kohdallani kyse ei ole myöskään nopealla aikavaroituksella tulleista sairaslomista taikka muutaman päivien sairaslomista. Aluksi, kun tilannettani seurattiin vatsakipujen vuoksi sairaslomat olivat mm.5pvä lyhimmillään. Nyt sairaslomat ovat olleet keskimäärin kolme viikkoa kerrallaan. Esimies on myös suunnittelut työvuorolistan niin, että jos en tule töihin on vuorot jo jaettuna muille (eli ns. tuplavuorot). Enkä usko, että osa-aikaisilla työkavereillani on valittamista, kun kerrankin saavat kunnolla rahaa ja on töitä "normaalisti".

Minun ei kannata hakea sairaslomaa "milloin milläkin syyllä", koska olen kelan päivärahalla eikä todellakaan kaiken muun peen lisäksi huvita kerran viikossa vääntää uutta sairaspäivärahahakemusta. Toisin sanoen, sairaspoissaolojeni syy on ollut koko ajan sama.

Valitettavasti en ymmärrä näitä naisten "kotkotuksia". Eli voisimme me naisetkin joskus tehdä muuta, kuin selän takana jauhaa ja oikeasti tehdä mahdottomaksi toisille palata sairaslomalta töihin. Itse koen tällaisen käytöksen pelkäksi selkään puukottamiseksi ja naurettavaksi (ja lapselliseksi) käytökseksi.

Yövuoroista Minä sain lääkäriltä lausunnon, miksi ei suositella yövuoroja ja sen vietyäni ei ole yövuoroja laitettu minulle.
Ja työterveyslääkäri näytti minulle vielä jonkun EU-direktiivin, jossa lukee suunnileen näin: "Raskaana olevaa ei voida velvoittaa tekemään yötöitä".
Kannattaa siis googlettaa, jos asia askarruttaa!

sofiia Sairasloma jatkuu kesäkuulle saakka ja nyt työterveys siirsi hoidon keskussairaalaan.

merette Meillä oli esikoisen kanssa Jovit ja niissä oli kyllä todella hyvä runko. Muistaakseni meidän runko oli vielä tehty Suomessa. Olisiko kankaat tilattu Kiinasta.

aava-olivia
Suosittelen sinua käymään neuvolassa lääkärin juttusilla. He voivat varmasti kirjoittaa sinulle samanlaisen todistuksen, kuin minulle yövuoroista.
Todistuksella lukee suunnilleen näin "En suosittele yövuoroja raskauden aikana. Syy: X"
Minulla lääkäri kysyi, saako hän kirjoittaa perustelut/diagnoosin ja annoin tähän luvan.
Työnantajan velvollisuushan on huolehtia, ettei työstä aiheudu vaaraa sikiölle. Mikäli asia ei korjaannu, niin suosittelen sinun ottavan yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tai luottamusmieheen. Mikäli he eivät osaa vastata niin varmasti liitostasi osataan kertoa asian laita.



bubbeli 15+6



 
Alkuperäinen kirjoittaja P123:
*muoks* en tekisi niitä kuormaöitä sinuna. Näin niinkuin kärjistettynä aivan yksi lysti miten muille käy - lastani en vaarantaisi.

P123
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!!

Minä en ala lähes viisi vuotta yritettyä lasta vaarantamaan yhdenkään työpaikan tai työkavereiden viihtyvyyden vuoksi!

bubbeli 15+6

 
Tulin pikaseen :wave:

Heikulle :hug: .Uskomaton urpo isännöitsijä teillä! huhhuh!!

t77lle:Mulla on kans ollut onkelmaa ton alhasen hempan kanssa..Pahimmillaan oli 85.Olen ollut sen vuoksi saikullakin kun en vain ole kertakaikkiaan jaksanut/pystynyt olemaan töissä.Viime ke hemppa oli 98. Että toivottavasti nousemaan päin.Menen kumminkin lisätutkimuksiin Tyksiin ensi viikon perjantaina.Alusta asti olen rautaa syönyt.

Muksu ja pötkö 18+3
 
bubbelin kanssa samoilla linjoilla, naisten touhu on han kamalaa. En kans voi ymmärtää mitä iloa joku saa toisen selkään puukottamisesta.

Ja sairasloman syistä voin sanoa sen verran, että minusta jo tällaiset henkiset kärsimykset ovat yksi syy jäädä sairaslomalle. Ei siihen aina fyysistä syytä tarvita.
Ja raskausaikana ensin tulee vauvan ja äidin hyvinvointi, sen jälkeen kaikki muu.
Ja itsekin terveydenhuoltoalalla olen.

tänään selvisi taas lisää asioita ja mun kohdalla tämä on ihan selvää henk.kohtaista kiusantekoa. Onneksi olen sentään raskaana niin eivät pysty irtisanomaan. Muuten olisivat varmaan kaivelleet jonkun syyn siihenkin. Tekaistun syyn. Kaikki mitä nyt eteen on tullut, on tekaistuja todisteita...



Zeena 18+3
 
Hoitoalalla minäkin, mutten tee yövuoroja. Meillä ei opiskelijat niitä vielä "saa" tehdä lääkelupien yms. takia. Mielelläni kyllä sillon tällön valvoisin, oon muutenki semmonen yökyöpeli. Aamuvuorot on hirveimpiä....ZZzzz.

Meni synnytysopin tentti tänään niin päin persettä, että lähdin piristämään mieltäni Lindexin lastevaateosastolle :heart: Nyt sai sitte ipana ekat hepeneensä, pinkkiä tietenkin ;) Hirveesti on nyt vaan kesävaatteita, bodeja lyhyillä hihoilla jne.. Ei oikein meiän syksyvauvoille passaa semmosseet. Eikä ollu missään puolipotkareita!!! Tai no missään ja missään, kävin Lindexin, Kappahlin ja Cittarin... Tiiättekö mistä semmosia löytäis? Terällisiä pökiä siis.. Vaikka eipä tässä mikää kiirus oo!! Kunhan ny vaan innostuin ostaa parit setit ;) Ootteko muut jo innostuneet shoppailemaan?
 
Tare: Minä kävin myös shoppaamassa ekat vaatteet ja ensimmäiset tutit pojalle, kun sain tietää tuloksesta. =) Se oli jotenkin niin iso helpotus aj ensimmäinen päivä, kun "uskalsi" olla raskaana. Sen jälkeen en ole kyllä shoppaillut. Kai oli jonkinlainen "riitti" pojan odotuksen alkamiselle. :LOL:

Olen vähän katsellut noita nettimarkkinoita, eli jos löytyisi jotain käytettynä ostettavaa. Lähinnä turvakaukalo yms. joita tarvitaan vain kovin lyhyen aikaa. Mutta yksinään en tietenkään tuollaisista voi tehdä ostopäätöksiä, täytynee neuvotella miehenkin kanssa. :p

Kesällä varmaankin aloitan vasta oikein kunnon shoppailun. Pari kuukautta tässä on vielä hyvin aikaa odotella. Ja enemmänkin, jos tarvii. Mutta kiva oli ekat pikkuvaatteet käydä ostamassa viime viikolla.

Nappula-10 16+4
 
Nappula -10: Niinpä :) Viimein uskaltaa olla nauttia raskaudesta! Mä oon kyllä semmonen shoppailuhullu ollu aina, että voipi olla että hyllyt notkuu jo hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa ;) Vauvanvaatteet vaan on niin ihania!!! Varsinkin kaikki pinkki :D

Kävin kirpparillakin tänään mutta herramunjee mitä paskaa siellä oli myynnissä ja aivan hillittömillä hinnoilla! Puklua paidan pielukset täynnä ja hintana 2-3e. No en kyllä muutenkaan ostais likasia tai kulahtaneita.. Voihan sieltä löytöjäkin tehdä ja aion jatkossakin käydä aika ajoin kuikuilemassa :) Harmi ku ei oo lastenvaatekirppistä täällä meiän huudeilla...

Tare 15+5
 
Tare En ole vielä viitsinyt ostella kuin muutamia neutraaleja vaatteita. Nekin vain, kun olivat niiiiin ihania :) Ja me emme vielä tiedä kumpi on tuloillaan, niin ei viitsi turhaan ostella. Tykkään enemmän näistä poika ja tyttö-jutuista, kuin neutraaleista. Ja jos poikaa lupailevat, niin ei tartte edes mitään ostella. Anoppila pursuaa esikoisen vaatteista!

P123 Ihana kumpu sinulla :)

Mahoista muuten Joku on tainnut kysellä aiemmin vatsojen koosta. Minun vatsaani ei enää piilotella, näkyy jo kevättakin alta. Ja tänään lääkäri taputteli vatsaa, että siellä se kasvaa :D
Esikoisen aikana ei kukaan ulkopuolinen taputellut vatsaani ilman lupaani (kysyivät siis luvan, että saako kokeilla)

Bubbeli 15+6 ja pannari odottaa :) tervemenoa linjat!
 

Yhteistyössä