~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

meillä pojalla jäi tuttipullo yllättävän helposti kun siirryttiin nokkamukeihin n.10kk ikäisenä muistaakseni (ei nyt ihan tarkka ikä oo mut alle 1vee silti) mutta tutista ei oo vieläkään päässyt eroon,iltaisin ettii kaikki tutit mitä löytää ja välillä on kummassakin kädessä tutit ja suussakin vielä... :ashamed: joulun aikaan yritettiin vieroittaa mutta ei sit hermot kestäneet kenelläkään sitä raivoamista joten suosilla päätettiin odottaa jonkun aikaa. nyt aattelin että vois alkaa oleen sen aika taas pikkuhiljaa,jos piilottais tutit päiväks ja sit pikkuhiljaa luopuis myös nukkumaan mennessä niistä. ja meidän poika siis nyt 1v4kk.
ja rintaruokinnalla oli vain osittain ekat pari kk syntymästään.

vähän väsy kun poika sai taas yöllä jonkun näköisen kauhukohtauksen, itki ja huusi ja rimpuili eikä rauhoittunut millään. lopulta mies sai rauhoittumaan kun saatiin vihdoin siirrettyä huomio muualle (eli ikkunasta katselivat ulos liikennettä ).

mua ahdistaa kun vasta toukokuun lopulla on se ultra ja sen jälkeen vasta neuvola. yritän nyt vaan rauhoitella itseäni ja luottaa siihen että ne ekat potkut alkais joskus runsaan kuukauden päästä tuntumaan.esikoisesta muistaakseni tunsin ne n. rv18 tienoilla, jos nyt sit vähän aikaisemmin...

noonie 12+6
 
bubbeli,Pikku prinssi ja noonie no meillä tyttö täyttää ens kuussa 1v.Ja mulla on ollut se tuttipullo juurikin siitä syystä kun helppoudesta johtuen käytössä näinkin "pitkään". Olen kokeillu nokkista,mutta tyty ei osaa juoda siitä.Mut en oo kokeillu tota pehmeempää päätä,se vois olla seuraava kyllä minkä teen!
Mutta mites noi iltamenot,annan sitten vaan nokkiksesta,niinkö? Huh,pelkään oikeen :LOL: tulevia öitä,varsinkin kun tytöllä on tämä ensimmäinen vuosi ollut muutenkin melko itkukas kun oikeata maitoa on saanut metästää ja aika paljon on ollut myös korvatulehduksia,ei tosin nyt enää ihan lähiaikoina. Nyt on kuvioihin tullu tää että roikkuu äidin helmassa,eikä millään tahdo mennä siitä syystä nukkumaankaan,tai ei malta nukkua kun mun pitäisi olla ilmeisesti koko ajan vieressä,joten sitten aina kun antaa sitä pulloa saa unen päästä erittäin helposti kiinni.Ja noi kauhukohtaukset ovat ilmeisesti käyneet vierailulla meilläkin yhdessä vaiheessa,niin lääkäri ainakin meille sanoi että neuvola myös.Nyt niitä ei ole esiintyny ja toivottavasti loppuivatkin,oli se kyllä karmeeta katseltavaa ja kun toinen ei rauhoitu millään...edes sillä pullolla :ashamed:
 
Potkuista Mä tunsin esikosta tasan rv.16,ihme kyllä jo niin aikaseen kun olin saanut neuvolasta tietoa etten vois niitä ensisynnyttäjänä tuntea pitkäänkään aikaan.
Jos silloin siis tunsin 16 viikolla ja jos toissynnyttäjän pitäs yleensä tuntee aikasemmin niin sittenhän mun kohta pitäs varmaan alkaa jotain tuntemaan varmaankin.. :whistle: Tai sitte meneeki toistepäin ja tästä tunnen todella myöhään. :D
 
heipä hei täältäkin päin!
nyt ois tasan 12 viikkoa kasassa, äkkiä aika menee!
Huomenaamulla ois ultra, pelottaa ja jännittää sillä nyt viikon ollut tunne ettei tuolla mahassa ole kaikki kunnossa, oireita ei enää hirveästi ole ollut ja olenki nyt pysyttäytyny taka-alalla tarkotuksella, keskenmenopelko kalvaa NIIN vietävästi :( palailen huomenissa kertomaan mitä siellä ultrassa näkyi, kunhan vaan ois kaikki hyvin.

Lemission ja nappula 12+0
 
Heikku Ei mun mielestä teillä ole tuttipullo pitkään ollut :LOL: Meillä myös tota jalassa roikkumista on.. Se on ärsyttävää! Meillä oli sen takia helppo tuttipullo jättää pois kun ei päivällä enään juotu kun nokkiksesta! Illallakin puurin jälkeen juotiin pullosta ja sen jälkeen vielä n.15 min leikittiin ennen kuin sänkyyn mentiin. Niin ei meillä varmaa osata enää pulloa nukkumiseen yhdistää. Yöllä on viellä pari viikkoa sittenkin langettu antamaan :ashamed: Mutta nyt on päätös pitänyt ja pulloa ei ole yölläkään saanut. Ja mun mielestä ei sitä pulloa kannata pois ottaa vielä jos itse ei jaksa taistella asiasta turhaa stressiä tuo vaan :D
 
Täällä on onnellinen odottaja :heart:.
Nyt on neuvolassa käyty ja siellähän piskuisen sydän jumpsutti vinhaa vauhtia. Kerroin heti mentyäni neuvolaan huoleni, että onkohan vauvalla kaikki hyvin. Ja niinhän me metsästettiin heti ensimmäiseksi mun toiveesta sydänääniä. Tosi pian ne löytyivätkin ja voi sitä onnenkyynelten määrää.
Pari tuntia mulla siellä käynnillä menikin, kun juteltiin kaikkea mahdollista terveydenhoitajan kanssa. Olen käynyt samalla 5 vuoden ajan, sekä odotusneuvolassa että lasten kanssakin.
Hb oli huikeat 131 (mitä mulla ei ikinä aikaisemmin ole ollut), ja painoa tullut 1,5kg verran.
Np-ultraan tulee aika 2-3 viikon sisällä, ja seuraava neuvola onkin sitten lääkärillä käynti ensi kuun lopussa.
Huomenna ajateltiin isovanhemmille kertoa uutisen pikku kolmosesta =) Saapa nähdä mitä tuumaavat.

Hitsit, mulla on vissiin taas poskiontelon tulehdus. Pää on täynnä räkää ja olo on tosi voimaton. Pitäisi vissiin nenäkannua käyttää vähän tiuhemmin ja koittaa saada tämä pöpö poijes ilman antibiootteja. Tuntuu vain, että olen koko ajan jossakin taudissa. Plääh.

Onnentoivotukset muillekin, jotka ovat saaneet hyviä uutisia neuvolassa sekä ultrassa :flower:
Ja Leli82:n esikoiselle synttärionnittelut.

Nyt on riennettävä syömään. Maha huutaa tyhjyyttään...

snowangel :heart: piskuinen 10+4
 
:attn: Lista päivitetty.

Ja inssi meni läpi!!! *tuulettelee* Palkitsin itseni Cittari-reissulla (jonne muuten ajoin ja sieltä myös kotiin, sekä risteys- että maantieajoa :D ) ostamalla 2 alkoholitonta olutta ja kasvonaamion jonka aion ihan just läväyttää saunassa naamaani. Aaaahhh :heart:
 
Tulin vaan nopsasti ilmottamaan, et ultrassa kaikki hyvin. Niskaturvotus oli ihan normaali ja kaikki raajat ja elimet kohillaan. =) Laskettuaika pysy samana. Kokoa pikkusella oli hurjat 5,5cm. Olihan se ihana tunne käydä kurkistamassa pikkusen sintin eloa masussa. :heart: Mullekin sattui tosi ihana täti ultraamaan ja sain kolme hienoa kuvaakin mukaan. Saatiin rauhassa katella ja oli kyllä tosi hyvät laitteet, et näki tosi tarkasti kaiken. Nyt on onnellinen ja rauhallinen fiilis! :heart:

HayLina ja Hippu 12+2
 
Täällä painitaan pahoinvointia vastaan, työmatkallakin saa aamuisin pysähtyä oksentamaan kunhan on varmistanu ettei kukaan aja kiinni perässä ettei saa vahingossa kolaria aikaan, vaan kiire ja hätä ei lue lakia, eikä oksennus odota kun on tullakseen...

Kaikista ihmisistä meinaa löytyä se ominaishajunsa...ja se tekee tätä nykyä pahaa, niinkuin melkein kaikki...ja mies, se sitten vet perjantain kunniaksi kotikännit kun olin kylässä ja oli sitten jo "kunnossa" kun kotiuduin...olipas oikein mieltä ylentävää, sen kerran kun lapset on mummolassa ja molemmat kotona...miehet!!! :headwall: ottaa niin päähän..

No minä sitten olen täällä oloani purkanu tiskien ja pyykkien laiton merkeissä ja siivoamalla yötämyöten...*huokaus*... joskus tuntuu et naisilla on velvollisuuksia ja miehillä oikeuksia...miten se saattaakaan taas tuntua siltä...

ainiin, Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :heart: mä taidan jatkaa tuota siivoamista...
 
Huomenta!

Voi kun ärsyttävää, kun herää väkisin viikonloppuaamuna jo seiskalta, vaikka vois nukkua pidempäänkin. :kieh: Tossa sit sängyssä makoillessa silittelin mahaani ja tunsin vähän keskimahan vasemmalla puolella alamassa kananmunan kokosen (tosin ei niin korkean) kummun. Piti ihan kattookin sitä, ja se näky ihan selvästi silmilläkin! Mikähän lie oli? Ei kai kohtu niin selvästi erottuis? Saattohan se suolimöykkykin olla? Se oli siinä niin kauan kun nousin ylös. Sit se hävis, eikä oo enää näkynyt. Hassu juttu... :)

Lähden tuossa tunnin kuluttua Mikkeliin siskoa moikkaamaan. Mennään varmaan kaupungille, kun mun housu/hamepolitiikka on tällä hetkellä tosi huonolla mallilla. Kaikki alkaa puristaa mahasta. :D Uusia housuja on pakko saada!

Tuudeliluu! Kuulumisiin! :wave:

Tatara 13+0 POKS!
 
huomenta vaan! tänään päätettiin lähteä hetkeks hillumaan kaupungille (vaikka mun pitäis kyllä saada yks opiskeluhomma valmiiks viikonloppuna), on niin kiva ilma,eli hauska sumu peittää kaiken, ja mä tarviin pitkiä toppeja, eli varmaan ginatricotit sun muut tulee koluttua läpi. ja sit stokkalle tai johonkin pääsiäissälää ostamaan :)

oon huomannut että nyt osaan etsiä ton kohdun pohjan, ekassa raskaudessa en koskaan muka sitä löytänyt ja ihmettelin että millä poppaskonstilla ne neuvolassa päättelee niitä mittoja ;)

ainiin poksPOKSpoks 13+0!!
 
Mää oon ihan loppu.. Kuulun onneksi liittoon ja maananataina otan sinne yhteyttä. Mun erityisäitiysrahahakemus hylättiin koska lääkäri ei ollut kirjottanut siihen kaikkea mitä olisi tartvinnut. Oon ollut kuukauden ilman tuloja ja nyt joudun meneään uudelleen lääkäriin ja pyytämään uuden lausunnon ja taas odottamaan et kela saa asian käsiteltyä. Ja en tiedä kuinka kela muuttaa uudelleen käsittelypyynnöissä kantansa kun ei ole kokemusta asiasta. Ja päätös voi olla siis taas hylätty. Töihin en voi mennä koska kukaan ei suostu ottamaan vastuuta vauvan voinnista ja en suostu vaarantamaan vauvaa koska riski on suuri vaikka kela toistaseks oli eri mieltä. Eli taistelu jatkuu. Työn anataja ilmotti et olen joka tapauksessa lomautettu jos hakemus ei mene läpi MUTTA sillon menetän liiton päiviä ja lomat ei kerry :'(

Sitten vielä tän kaiken stressin keskellä sain eilen anafylaktisen shokin ja olen välttynyt toistaseks astmalääkitykseltä ja kortisonilta ja allegialääkkeiltä kun oon ollut pois töistä eli ei ole ollut mitään vaivaa. Mutta väsymys ja stressi laukas tilanteen ja nyt mut on tuupattu täyteen kortisonia ja adrenaliinia ja allegialääkkeitä ja mua pelottaa ihan kauheesti et onko vauvalla kikki ok. Kukaan ei voinut tarkistaa kun sydänäänet ei välttis vielä kuulu kun nyt vasta 9+4 ja ei voi tehdä mitään jos jotain tapahtukin, eli kesken menee sit jos menee mutta äidin henki kuulemma tärkein. Helppo niiden sanoa siellä :ashamed: Ja kaiken lisäksi toi kortisonin käyttö näillä viikoilla voi aiheuttaa suukitalakihalkion vauvalle :'( Tippuukohan mun niskaan oikeesti toi taivas vielä..?

Champion ja tirpunen 9+4
 
Champion :hug: Jaksuja hankalaan tilanteeseen, ja sinnikkyyttä taisteluun kelan kanssa :/

Viikonlopun vietossa ollaan! Paljon oon jo ajellu, tänäänkin varmaan tunnin verran, ja tankkasinkin ihan ite. :D

Nyt täytyy mennä neidin kans, isi ja isommat tekee virpomisvitsoja ja pikkusta kiukuttaa kun ei pääse mukaan...

mama-L sydän masu 12+5
 
Champion :hug: jaksamisia.....huh mulla pimahti hermot myös kun töissä arvasivat kun olen niin paisunut ja siellähän on enimmäkseen miehiä,pomo otti asian tosi hyvin ja myös muut työkaverit mutta sitten mun vuorooni on tullut uusi ns.testivalvoja joka oli sitten toiselle työkamulleni sanonut että mä en ainakaa tee samaa vuoroa minkään raskaana olevan kanssa ja miten sekin on itsensä paksuksi hommannut tällaisessa työssä :kieh: siis hä pitäiskö kysyy ensin muiden mielipidettä ennenkuin tekee lapsia....no voitte uskoa kun hieman avaudun kun huomenna kyseisen henkilön näen,se kun sattuu muutenkin olemaan vähän outo......en haluias olla sen housuissa kyllä....mulla kun on tapana sanoa suoraan mitä ajattelen :D no mutta tämä huomiselle.....
on ollut hyvä olo koko viikonlopun,saanut siivottua ja verhoja vaihdeltua :D
mä muuten tilasin kanssa tuon dopplerin ja eiköhän se alkuviikosta tule 1-2 päivää niillä oli toimitusaika :D milläs viikoilla ootte ekan kerran koittanu kuunnella,mä kun en varmaan malta olla kokeilematta :D
nyt sämpylätaikinan tekoon ja sitten punttikselle :heart:
sutulii 9+6....huomenna poksuu 10 :heart:
 
Onnea mama-L ajokortista!

Champion jaksamisia! Sulla on kyllä tosi v-mäinen pomo. Onneksi kuulut liittoon niin eiköhän ne asiat ala sitä kautta selviämään.

Minäkin tilasin torstaina sen dopplerin, eiköhän huomenna saavu perille. Ultraan ikuisuus aikaa. Mahaa turvottaa iltaisin niin kovasti, että on jo vaikea salata sitä. Oireitahan ei edelleenkään ole. Mitä nyt yksi hiivatulehdus ollut ja iho kukkii ihanasti :( Kaikki oireet päinvastaisia kuin esikoisesta, siksi kovin epäileväinen olo raskauteen. Vaikka viikoilla 7+0 kaikki näytti olevan hyvin.

Eilen jaksoin pitkästä aikaa käydä hiihtämässä, oli kyllä mukavaa. Tänään sataakin niin paljon lunta, ettei ole asiaa ulos. Pitkä vapaa menossa, joten huomenna suunnataan kaupunkiin. Pitää lähteä ostamaan reissuvaatteita koko perheelle. Portugalin matkaan on aikaa enää alle kuukausi :D

Peppioliina 10+2
 
Onpas täällä tosiaan ollu hiljaista! Nyt on kyllä palmusunnuntaiviikonloppu, niin kaikki on varmaan sukulaisissa tai muuten vaan rentoutumassa. :) Tosin ensi viikonloppuna täällä varmaan vasta hiljaista onkin!

Niin, onnea mama-L tosiaan ajokortista!

Champion tsemppiä töiden suhteen ja toivottaan, ettei lääkekuurisi vahingoittais vauvaa!

Oletpas satulii törmännyt töissä törkeeseen tyyppiin... kaikennäiköisiä mielipiteitä ja asenteita sitä onkin! Kuulostaa ihan siltä, et jos on valinnut naisena teidän työn, sit perhe on automaattisesti pois suljettu juttu. Kyllä meillä jokaisella ihmisellä on ammatista riippumatta halutessaan oikeus perheeseen, ja työn on siinä vaiheessa joustettava! :kieh:

noonie, löytykö kaupungilta hyviä ostoksia? Mulla on nyt plakkarissa yhdet mammafarkut hennesiltä. Mukaan tarttui myös useampia uusia paitoja, ne ei ollu mammaosastolta. Tavan paidatkin menee ihan hyvin vielä. Ja nykyään tavan paidoissa on paljon mahan kohdalta löysiä, joten tuskin mammapaitoja missään vaiheessa ostankaan. Nyt on kiva, kun on siistiä ja sopivaa päällepantavaa töihinkin! =)

Tatara, rv 13+1
 

Yhteistyössä