~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Heippa Kaikille !

Sitä olis sitten varhaisultrassa käyty... ja kyllähän se intuitio oli oikeassa ettei kaikki ookaan varmaa vielä raskauden osalta! Kuukautisten mukaan vkoja tänään 6+6 ja kohdussa näky hyvänkokoinen ruskuaispussi + ehkä sikö/sydänäänet mitä lääkäri ei uskaltanut kuitenkaan varmaksi vannottaa !
Näin ollen Lääkäri olettaa että ovulaatio on tapahtunut myöhemmin josta johtuen sikiö olisikin vasta alle 6vkoa vanha... jolloin ei sydänäänet luonnollisestikaan näy!

No vaihtoehdot on nyt ne, että odotellaan 2vkoo ja mennään uudestaan kalliiseen varhaisultra tutkimukseen tai sitte odottelen vkolle 11 neuvolaan !!

En jaksanut kahlata pinoa läpi, mutta täällähän on tällähetkellä useampikin samamssa tilanteessa oleva?

Mitä te tuumaatte, onko kokemuksia? Voinko saada mielenrauhan, vaiko jatkuuko unettomat yöt ? Hitto viete...

ja sitte ihan tällaiseen pariin käytännön juttuun, et jos kohdussa on hyvänkokoinen ruskuaispussi, ni voiko raskaus vielä olla kohdun ulkopuolella? Entäs tämä kiinnittyminen? onko se tapahtunut jo? Mullahan oli nimittäin ne limakalvot tosi ohkaset ja lääkäri varoitteli, että saattaa olla kiinnittymishankaluuksia.. (siis sillon ku kävin clomifen seurantaultrassa) Yritän siis tällä pohdinnalla vaan sulkea pois kaikki kohdallani olevat riskitekijät?

Kyllähän se niin on,et tällänen odottelu ja epätietoisuus on kyl ihan perseestä! Plus et mulla on ihan jäätävä flunssa ja pirun kipiä finni kulmakarvois :LOL:

Nauttikaa te oloistanne joilla niitä on ja kaik todettu olevan massus hyvin !

Hirviästi tsemppiä kaikille jotka elävät edelleen epätietoisuudessa

ja lämmin halaus niille joiden pikkuinen ei pysynyt matkassa :heart:

minä ja pikku voice 5 tai 6+ jotain ...
 
Anteeksi,mutta mua kiinnostaa miksi te hyvät ihmiset maksatte joskus jossain tosi paljonkin noista yksityis-varhaisultrista ja sitten siellä ei näykään mitään,tai jtn vain osittain ja sitten se jää harmittamaan kovasti.Kun kaikki aina puhuvat että saisi mielenrauhan kun sinne menee mutta ei se kyllä nyt ole kovinkaan monen kohdalla toteutunut..En halua pahoittaa mieltä kenenkään,mutta jotenkin tuntuu oudolta.. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Eli siellä on sellasia koodeja siellä sivun oikeessa alareunassa,tai no ei nyt ihan alhaalla,mutta valitset niistä sen toisiks ylimmän kopioit sen ja liität profiiliin,sit pitäs näkyy profiilissa

Niin siis näistä pitäisi valita joku? Mikä??
Kopioin tuon Forum Signatures ja HTML, niin ei tullut kuin pitkä rimpsu kopioitua nettiosoitetta profiiliin kun liitin... mä OON nero!!

To start using your ticker: Click on the links below for code snippets and helpful advice.
For Websites: HTML . Image URL . Blogger . Friendster . hi5 . MSN . MySpace
Email Signatures: AOL . Entourage . Gmail . Hotmail . HTML . Incredimail . Mac Mail . Mozilla, Thunderbird . Outlook . Yahoo! . Webmail . Windows Mail
Forum signatures: HTML . Ezboard . PseudoHTML, UBBCode and BB Code
Desktop Widgets: HTML file . Apple Dashboard . Windows Active Desktop
 
angel08 no ite jouduin tässä kanssa odottamaan ensi viikon keksiviikkoon uuteen ultraan ja välillä ei millään meinaa jaksaa odottaa ja välillä koko asia unohtuu, mut täytyy sanoa et päivittäin asia on mielessä. Mulla siis vkoll 5 tehtiin päivystyksessä ultra jossa kyl näkyi pussi mut ei muuta, ja gyne sanoi et joko myöhemmin tapahtunut ovulaatio taikka on tuulimuna. Mut en näe mitään järkeä lähtee yksityiselle itseäni kipeäksi maksamaan, koska parempi tehä siellä 2 vkoa myöhemmin ultra jotta ainakin olisi sitte varma asiasta. näin ainakin minä ajattelen :)
Käytiin lasten kanssa hiihtämässä ja eilen illasta asti on tehnyt mieli nuotio makkaraa joten tänään sitte hiihdon jälkeen käytiin kodassa paistamassa makkaraa :p
perämaan emäntä rv 6+5
 
Täällä on paljon pelkoja nyt, ettei raskaus jatkukaan. Mulla tullut limaista ruskeaa/v.punaista vuotoa pyyhkiessä nyt useamman päivän jo. Verta ei ole näkynyt onneksi eikä kipuja ole ja raskausoireita on tullut, pahaa oloa ja rintoja välillä on kihelmöinyt. Mutta ultra olisi vasta viikon päästä ja pelkään hirviästi sitä, että siellä näkyisikin keskeytynyt keskenmeno ja joudun johonkin kaavintaan :'( Aiemmissa raskauksissa ole mitään vuotoja ollut, niin nyt pelkään ihan kauheasti. Toivon niin, että kaikki olisi vauvalla hyvin eikä vuoto tulisi kohdusta! Mutta hiljaiseloa pitelen, kun en nyt muuta voi kuin odottaa..

Mintukas 6+0 ( toivottavasti!! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
angel08 no ite jouduin tässä kanssa odottamaan ensi viikon keksiviikkoon uuteen ultraan ja välillä ei millään meinaa jaksaa odottaa ja välillä koko asia unohtuu, mut täytyy sanoa et päivittäin asia on mielessä. Mulla siis vkoll 5 tehtiin päivystyksessä ultra jossa kyl näkyi pussi mut ei muuta, ja gyne sanoi et joko myöhemmin tapahtunut ovulaatio taikka on tuulimuna. Mut en näe mitään järkeä lähtee yksityiselle itseäni kipeäksi maksamaan, koska parempi tehä siellä 2 vkoa myöhemmin ultra jotta ainakin olisi sitte varma asiasta. näin ainakin minä ajattelen :)
Käytiin lasten kanssa hiihtämässä ja eilen illasta asti on tehnyt mieli nuotio makkaraa joten tänään sitte hiihdon jälkeen käytiin kodassa paistamassa makkaraa :p
perämaan emäntä rv 6+5

Ihanalta kuulostaa perämaan emäntä,nuotiomakkara! :p Arvaa rupesko tekeen nyt mieli.. :) Ja nyt vaan tsemppiä,kyllä asiat järkkääntyy ihan varmasti!! :hug:
 
Wendy :hug:

pokermama: :flower: Onnea!

Ja tsemppiä kaikille sairastaville!

OLEN ONNELLINEN! En muista näin hienoa päivää kokeneeni!

Olin Kaarinassa "varhaisultrassa" ja lääkäri oli mahtava, suhtautui mun parkumiseeni ja pelkoihin hienosti. Ja sitten..

Näin meidän vauvan! :heart:
Siellä se potki ja huitoi, sydän löi vahvasti. Kyyneleitä pidätellen mä ihastelin sitä, en saanut tarpeekseni millään. Koko oli 35mm ja vastasi hyvin viikkoja (lääkärin mukaan jopa 10+3)

Voi pientä, rakastan sitä jo!
Saatiin 3 kuvaa mukaan ja videopätkä.

IKIonnellinen Tuike81 + vaavi 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nappula -10:
Paitsi ettei näy viestien allekirjoituksena.... :eek: Mitäs nyt pitäisi sitten tehdä? Tuolla Nimimerkin tiedoissa jo näkyy. Hankalaa tämä tekniikka... :LOL:
Jos haluat sen allekirjotukseks, ni se pitää joka kerta lisätä tohon ite.
Sitä ei saa siihen automaattisesti. :)

Ihania kuulumisia Tuike81 :)
 
Mulle sanottiin, kun neuvolaan soitin, että jos alkaa vuotaa verta rajummin ja kipuilen, niin sitten voi mennä päivystykseen tarkistuttamaan tilanteen. Kai se sitten tarkoitti terveyskeskusta..Mut silloinhan se olisi jo selvä, että keskenmeno olisi, jos vuotaisin kunnolla ja kipuilisin. Haluisin nyt jo niin saada selville, mitä tapahtuu! Verikokeisiinkaan en päässyt, kun niistä kyselin, että olisin saanut raskaushormoneista arvoja! Perkele. Th sanoi, että raskaustestin voi tehdä tai yksityiselle mennä ultraan. Olisi varmaan pitänyt hurjasti liioitella, kun sanoin ettei vuotoa tule housuihin, vaan pyyhkiessä. Ei pitänyt sitä niin pahana. Mutta mulla tietysti kamala olo, kun merkkaako tää nyt keskenmenoa vai onko vaan limakalvoilta..Hulluksi tulen, mutta ei auta muu kuin odotella se viikko.
 
onneksi muillakin näyttää olevan pelkoa raskauden suhteen....itse olen melkein varma että jotain on vinossa, vaikka mitään suurempaa ei ole tapahtunutkaan...jotenkin tuntuu, että rinnat ei olekkaan enää niin arat kuin aiemmin. onko muilla rintojen aristus helpottanut...syvältä on kipeät ja jos sivusta alhaalta painaa niin aristaa....haah....sori omien asioiden valittelu....
tuike81 kiva lukea viestisi...muille tsemppiä piinallisiin hetkiin....toivottavasti kaikki on hyvin niillä joilla ultra ei vielä positiivisia vastauksia antanut....nyt töihin
 
Päätinpä minäkin pinoutua vajaan kuukauden taustailun jälkeen... Oikeastaan niin monen epätoivo vuotojen tai muiden harmien suhteen sai kirjautumaan ja kirjoittamaan.

Itselläni alkoi kirkas, punainen ja suhteellisen reilu vuoto 1 vko ja 6 pvää sitten. Sitä kirkasta vuotoa kesti parin tunnin ajan ja kolmisen siteellistä tuli. Mitään kipuja ei ollut.
Sen jälkeen on tullutkin koko ajan ruskeaa, tihkuttelevaa vuotoa. Itse jo ajattelin, että homma oli siinä, eikä meille vauvaa tule. Kävin alkuraskauden ultrassa maanantaina, jolloin viikkoja olisi pitänyt olla 7+0. Siellähän pikkuinen olikin ja syke näkyi, vastasi viikkoja 6+5. Ja vuodon syyksi paljastui kohdussa oleva hematooma. Vuoto jatkuu edelleen ruskeana ja ajoittain tuntuu, että menkat alkaa juuri nyt, eli pelossa vieläkin ollaan. Lääkärin tuomio oli, että hematooma voi altistaa keskenmenoille, koska ylimääräinen veri kohdussa saattaa lisätä supisteluja. Toivottavasti näin ei käy! Ja toki hän lohdutti, että suurin osa raskauksista, hematoomista huolimatta jatkuu normaalisti. Hematooman suhteen on vielä parin viikon päästä kontrolliultra.

Vielä vähän taustaa. Meillä on kaksi poikaa ennestään, joista toinen kuoli vuosi sitten kohtuuni rv 31+6. Joten senkin vuoksi raskaus pelotaa erityisen paljon.

Nietos ja rv 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoikkalori:
Onnea pokermama!!! :heart: :flower:

Wendy: :hug: Olen tosi pahoillani! Sulla on ihana asenne kuitenkin ikävästä uutisesta huolimatta! Toivon pikaista tärppiä teille :heart:

Mä tilaisin toissa iltana sen angelssoundin dopplerin :D Täytyy juosta tonne postilaatikolle heti kun postiauto kurvaa ohi :D
Te, ketkä omistatte tuon vekottimen, millä viikoilla olette saaneet sydänäänet kuuluviin? Mä en oikein tiedä, uskallanko vielä edes kokeilla etten ala panikoimaan jos ei kuulukkaan... :|

Ikäerosta oli galluppia: Meillä tulee 2v2kk ikäeroa pojan kanssa. Se on ihan fifty-sixty (Nykäs-läppää..) et tarvitaanko sisarusrattaat... Meillä on vain yksi auto, jolla mies kulkee päivät töissä ja neuvolaan ja kaupoille noin reilu km matkaa... Pähkäilen että pärjättäskö ilman vai onko tarpeen. Hieman arveluttaa ton esikoisen jaksaminen/viitsiminen ym.. vaunujen rinnalla, kun joudutaan kuitenkin kulkemaan tota matkaa jonkun verran.

Muistaakos joku, millon kelan sivuille tulee uudesta pakkauksesta kuvat? Mä vannotin etten ota, koska kaikki on pojalta tallessa patsi vaatteet, jotka jäi muutenkin pitämättä. Nyt oon miettinyt että onhan se ensin nähtävä, ja jos se onkin superrrrrr-ihana niin taidankin otttaa sen.. B)

Mukavaa tortaipäivää mammat!!!
Tää lähtee nyt pikku päikkäreille....

Hoikkalori ja rusina 9+3 :heart:
Uteliaana kyselin mistä tilasit dopperin ?
Vaihtoehtoja olen hokanut monia halvimmillaan 39 e liekkö luotettava
Tahtoisin kans sellaisen
 
Upeaa pokermama et kaikki on hyvin!! :D
Wendylle isot halaukset ja onnea uuteen yritykseen :hug:
Angel08 samassa veneessä ollaan.. Päivät matelee mut pakko jaksaa.. Sulla sentään löytyi edes jotain sykettä muistuttavaa kun mulla oli vaan ruskuaispussi. Ja raskaus on kohdussa eli ei voi olla enää ulkopuolinen jos ruskuaispussi on siellä :) Eli on ainakin siellä missä pitää ja kiinnittyminen on tapahtunut joten jännätään mitä tapahtuu. Kuten joku mulle kirjotti niin ruskuaispussi on kaiken alku :)
Heikku onhan ne ultrat kalliita mut oli tulos mikä tahansa niin on sen arvosta. Mieluummin tiedän viikolla seitsemän olevan jotain pielessä kun vasta np-ultrassa jollon riskiaikakin muka jo täys. Mun kohdalla tää on pakollista koska jouduin jäämään töistä pois koska siellä on sikiön terveyttä vaarantavia myrkkyjä joten tämä jää erityisäitiysrahalle kotiin ja on tärkeää tietää nopeasti että etsitäänkö mulle sijainen vai ei.
Mintukas ja perämaan emäntä koittakaahan jaksella :hug:
Tuike81 ihanaa saada hyviä uutisia
:)

(.) Olen ollut rauhallinen tänään.. Oon yrittänyt soittaa kaks päivää äitiysneuvolaan mutta sieltä ei vastata. EI edes soittoajalla. Kerran oli tänään varattua joten ainakin siellä jolku on mutta ei ne vaan vastaa vaikka oon eilisen ja tän päivän niitä pommittanut. Noh mies sai ns. ylimäärästä rahaa ja käski varata ultran uudelleen yksityiselle ens viikoksi. Mulla on tiistaina ultra ja viikkojen pitäs olla 7+0 sillon. Kakkosesta kävin tällä samalla ultraajalla ja viikot oli 6+5 ja se sai viis päivää vähemmän ultralla mutta syke yms. näkyi joten luotan tähän mieheen koska se ultrasi molemmista lapsista mua. En vaan ole aiemmin mennyt kun tämä tapaus määräsi mulle ne antibiootit minkä vuoksi nyt raskaana olen eikä maininnut mistään ehkäsytehojen heikkenemisistä.. Vaikka eipä sillä enää väliä :)

Oon nukkunut jo kahdet päiväunet tänään. Rinnat on edelleen kovin kipeät ja mua on närästänyt jo hetken aikaa jos on nälkä. Nyt on iskenyt tajuton suolasen ruuan himo ja tekee mieli jotain tosi raikasta ja kirpeetä juomaa. Tänään on hiukan etonut etenkin tupakan savu ja henkisesti tekee kahvia mieli mutta jotenkin ajatus siitäkin hiukan etoo.. Eli ei ole pahoinvointia mutta jotain siihen suuntaan..

Ja tuo hengästyminen on sellainen asia mistä alun alkaen mietinkin et oonkohan raskaana.. Ja se jatkuu edelleen!
 

Yhteistyössä