~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Täältä yksi taustalla heilunut ilmoittautuu joukkoon!

En ole ollenkaan uskaltanut ajatella edes tulevaa nappulaa ennen kuin tänään. Kävin aamulla ultrassa erittäin kovien vatsakipujen takia ja luulin jo että ulkopuolella ollaan. No paremmin kävi, ja nappula löytyi ihan kohdun sisäpuolelta ja vastasi viikkoa 6 tai 6+1. Pienen sydän jo "väreili" ei varsinaisesti sykkinyt, mutta lääkäri sanoi että hän on näitä niin paljon nähnyt että syke ilmaantuu ihan hetkenä minä hyvänsä :heart: Ihunaa!

Taustoja sen verran että olen 23-vuotias opiskelija. Opinnoissa ollaan loppusuoralla mutta taidan nyt kuitenkin jättää valmistumatta kiireellä ennen nappulan syntymää ja jatkaa sit välivuoden jälkeen koulua.

Laskettu aika olis näillä näkymin 28.10 ja paikkana TAYS ja esikoista odotellaan.

Kovasti täällä ressaillaan noista oireista. Mulla ei koko aikana ole oikeastaan kauheasti mitään oireita ollutkaan, paitsi noita kipuja öisin. Alussa vähän närästi mutta sekin hävisi heti alkuunsa.

Luultavasti pysyttelen enemmän taustalaisena, en jaksa aina kauheasti kirjoitella B) Mutta mukana yhteisessä jännityksessä ollaan!

Ulla ja Nappula 6+0
 
perämaan emäntä Täälläkin syötiin tänään kodalla paistetut nuotiomakkarat ja hyvää oli :)

No nyt on sitten ensimmäisessä ultrassa käyty ja siellä pikkuisen mönkijän sydän sykki :heart: Koko vastasi päivälleen raskausviikkoja eli 8+1 niinkuin ne nyt oikeasti on eikä 8+0
Ihana tunne :flower: =) :flower: =) :flower:

Vähän säikäytti aluksi kun lääkäri sanoi näkevänsä polyypin jossain ilmeisesti kohdunsuulla :/ Mutta sanoi sitten ettei sitä tarvitse säikähtää. Voidaan kuulemma sitten joskus raskauden jälkeen hoitaa pois, jos sattuu vielä siellä olemaan ja jos jotenkin vaivaa. Samaa sanoi terkkari että ei aiheuta huolta. Papakoe on kuitenkin otettu juuri ennen raskautta ja se oli ok. Jännää on se että reilu pari kuukautta sitten gynekologisessa tutkimuksessa, joka tehtiin yksityisellä sitä ei ollut tai ei ainakaan se lääkäri maininnut mitään, vaan sanoi että on ok. Eli onko sitten tullut ihan lyhyessä ajassa. No en kuitenkaan nyt murehdi sitä, kun kerta sanottiin että ei aiheuta huolta :hug: Sen verran vaan terkkari sanoi että joskus polyypit saattavat vuotaa kirkasta verta eli ei sitten kannata sitäkään suotta säikähtää, jos niin kävisi.


White Lily ja mönkijä rv8+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuumeilija:
onko muilla rintojen aristus helpottanut...syvältä on kipeät ja jos sivusta alhaalta painaa niin aristaa....haah....sori omien asioiden valittelu....
Ainakin minulla loppui rintojen suurin arkuus rv 7 ja nyt eivät ole oikeastaan yhtään kipeät ( 7+4). Muut oireet kyllä ovat vahvistuneet ja tänään onkin oikein kiukkupussi olo!! Harmittaa ja turhauttaa, kun mitään normaalia elämää ei jaksa ja huono olo vie kaikein energian.. :(

Tiedän, että on "tyhmää" valittaa oireista, koska suurempiakin murheita voisi olla. Mutta minun mielestäni tämä palsta on avoin kaikkien meidän tunteille ja asioille. Ihan kaikenlaisille.

Siksi en ymmärrä miksi monet pahoittelevat "oma napaisuuttaan", eiköhän tänne juuri siksi kirjoitella, että pääsee vaihtamaan ajatuksia ja fiiliksiä ym.

Itse ainakin aion jatkossakin kertoilla omia tuntemuksiani, negatiivisiakin. Ja toki on hieno lukea muiden ajatuksia sekä kommentoida niitä.

Tsemppiä meille kaikille! :hug:
 
Ulla Unelma onpas hassua lukea sinun nappulastasi, meillä kun on ihan sama "työnimi" pikkuiselle. =) Itselläni myös kyseessä esikoinen ja sairaalana TAYS. Taidanpa vain olla siellä jo lähes pari viikkoa ennen sinua. ;) Ja ikää minulla on rutkasti enemmän, olen jo 34v. eli aika myöhään olen liikkeellä perheen perustamisen suhteen. Eli 35v. ensisynnyttäjä tulen olemaan..

Onnea Nappulan odotukselle myös siihen suuntaan!! :flower:
 
tervetuloa uusille ja isot halaukset kaikille niitä tarvitseville! :hug:

mulla pahoinvointi oli hetken tauolla mutta taas näköjään palailee."kivaa"... ;)
no joo, eipä tänne mitään uutta oikeastaan, VIELÄKIN oottelen kättäriltä ultrakutsua, onkos siitä nyt sit puoltoista viikkoo kun neuvolasta laittoivat sen lähetteen sinne. eipä tässä nyt vielä kiire sinne ole mutta kärsimätön kun olen niin ootan postia joka päivä ihan innoissani :)

väsy ei oo enää ihan niin hirvee kuin aikaisempina viikkoina, tosin joka päivä otan päikkärit pojan kanssa,vajaat kaks tuntii. jonkun verran liitoskipuja, ikäviä alavatsakipujakin oli parina päivänä joista vähän säikähdin, mut nyt yritän olla aattelematta liikoja tai tuun hulluks tässä odotellessa.

meillä ei vielä työnimeä tälle uudelle ole, edellinen meni pompula/pampula-nimellä. ehkä sit ultran jälkeen keksitään joku sopiva, kun tulee vähän todentuntuisemmaks tämä odotus.

noonie 9+4
 
hei, tiltalitti ilmoittautuu mukaan myös. Tänään oli ultra ja vastasi viikkoja 7+2 ja syke vahva. Lupauduin tutkimukseen jossa etukäteen otetaan selville lapsen sukupuoli, ja sitä miten me siihen sit suhtaudutaan...kaikkee ne tutkiikin. No päästäänhän taysiin ultraan viikolla 20 mikä on parempi kuin omassa kaupungissa oleva ultra. Esikoinen me tiedettiin myös etukäteen, ei voinut olla näkemättä komeita munia jotka loisti ultrassa.
Eli mulla on laskettu aika 20.10.2010, aikas komee rimpsu mut tokkopa syntyy silloin, esikoinen meni 3 viikkoa yli lasketun.
ikäeroa lapsille tulee 1v.10kk10pvä.
Oireettomana raskaus edennyt, muistamattomuutta lukuunottamatta.

onnellisia odotushetkiä kaikille
Tiltalitti ja pikku myy
 
Hoikkalori : mää omistan Angelsounds kotidopplerin !! Viel ennoo saanu ääniä kuuluun ku oon pari kertaa kokeillu..eikös siellä niitte nettisivuilla lue että viikolta 12 eteenpäi kuulis vasta.. aijjon ite yrittää kyl viel aijjemmi. Kaveri oli jotai 10 viikoilla saanu sillä kuuluu iteltä.

Onnea kovasti kaikille jotka saanu ihania ultrakuulumisia :flower:

ja :hug: niille jotka sitä tarvii tai vaikka ei tarvikkaa ni silti :hug: =) !!

Nyt ei jaksa enempää kirjotella..palaillaan myöhemmin :)

j-22ja pikku2 10+0 PoKs !!
 
Uusille tervetuloa ja halaus halauksia tarvitseville!!

Tänään on moni käynyt ultrassa, niin myös minä. Siellä se sintti viipotti ja sydän sykki komeasti! :heart: Vastasi suurinpiirtein viikkoja, joten mennään nyt vielä tällä lasketulla. Pahaolo on järkyttävää iltasin ja muuten syön kuin hevonen. Väsy on kamala...

Hituli ja minttu 7+2
 
Halaukset menetyksen kokeneille tai muuten sitä tarvitseville! :hug: :hug:

Tervetulos uusille! :wave:

Ja terveisiä pöntön ääreltä! :headwall: Eli täällä on migreenit ja oksentelu vienyt voimat kokonaan... Reilu viikko sitten alkoivat päänsäryt pahenemaan ja sitten tämä onkin ollut yhtä kidutusta. Voimat on niin lopussa ja mikään ei meinaa pysyä sisällä. Päätä särkee ainakin jonkun verran ympäri vuorokauden ja välillä niin paljon etten liikkumaan pysty. Koita tässä sitten hoitaa noita vanhempia lapsia! :kieh: Panacodeja määräsi tohtori ja olen niitä joutunut ottamaankin. Tosin niistä tulee entistä huonompi olo, vaikka päänsärky hetkeksi helpottaisikin... Tänään oli oikein superpaha päivä... Ekaa kertaa näyttäisi jogurtti pysyvän sisällä.

Väsymys on myöskin nyt pahimmillaan. Eilen menin nukkumaan muksujen kanssa kahdeksalta, nukuin 11h ja lounasaikaan jo väsytti, joten nukuin lasten kanssa 1,5h päikkärit... Ja taas väsyttää... :xmas: Toki toi oksentelukin on tosi kuluttavaa.

Muutaman sivun takaiseen tupakkagalluppiin: Mä sain oikeastaan lopetettua aika laakista ja nyt kun tämä paha olo ja päänsärky jyllää niin ei tee enää mielikään. Mieskin lopetti kolme viikkoa sitten! Yritämme nyt molemmat lopettaa ihan lopullisesti! =)

mama-L: Edelleen huhuilen kuvani perään?? Laitoin sen kerhoon jo monta viikkoa sitten eikä näy? Tuliko edes perille?? :snotty:

Jahas... Taidan lähteä nukkumaan... :ashamed:

BJ, muksut ja Ötti 8+6
 
Iltaa mammat!

Voi video! Mua ärsyttää tuo mies nyt suunnattomasti. Siis se ei saa kaaliin sitä, että tää armoton väsymys ei ole mitään itse aiheutettua!! Se on varmaan päässyt helpolla näissä edellisissä raskauksissa, kun en siis muistaisi että oisin ikinä näin väsynyt ollut. Hyvä jos oikeesti pääsen aamulla ylös sängystä. ARGH :kieh: Kiva, kun saa purkaa tänne edes missä mua tajutaan :D


Nappulan kanssa samaa mieltä, tänne saa purkaa kaikki mitä on tunnollaan. Antaa tulla vaan! :LOL: Varmaan toi "omanapaisuus" on enemmänkin sellasta toisten huomioon ottamista, kun pahoitellaan ;)

Hitulille ja muille ultrassa hyviä uutisia saaneille onnea + Pokermamalle: kiva kun palasit joukkoon :heart: :heart:

Wendy: Pahoittelut, voimia sinne :hug:

Uusille tervetuloa ja onnea odotukseen :flower: Meitä onkin jo iso joukko :heart:

Tää oli pikasesti tässä! :wave:

Lilein + Piipiäinen 8+3
 
:wave:

Paljon voimahaleja, joita ikävät uutiset ovat kohdanneet :hug:
Voimia rankkoihin hetkiin!

Onpas moni käynyt ultrassa tänään / lähipäivinä :)
Hyvä, että moni on myös saanut positiivisia uutisia!

Me kävimme myös ultrassa ja laskettuaika siirtyi. Nyt mennään viikolla 6+3 ja laskettuaika siirtyi 26.10.
Meillä siis kaikki hyvin, sydän siellä sykki pikkuisella ja sain neuvolakortinkin mukaani.
Ensi torstaina vielä ultra keskussairaalassa, tänään käytiin yksityisellä.

Onko täällä diabetesäitejä tai muita äitejä, joilla olisi ollut r-diabetes edellisessä/edellisissä raskaudessa?

Itselläni oli viime raskaudessa r-diabetes ja olen tässä välillä syönyt metformiinia (eli tabletti "insuliinia" ) .
Sain tänään lähetteen sisätautien polille ja saa nähdä menenkö jo ihan pian sokerirasitukseen ja joudunko aloittamaan piikityksen jo alkuraskaudessa.
Olisiko teillä muilla kertoa kokemuksia raskauksistanne ja hoidosta?
Pieni epätietoisuus nimittäin vaivaa..Itse toivoisin joko tablettihoitoa tai pistoshoitoa - tuo meidän "pikkuinen" 4v. kasvoi vatsassani yli viisi kiloiseksi!

Ikäerosta Meillä tulee noin 5v ikäeroa. Syynä lähinnä opiskelut ja se, ettei tärpännyt ilman lapsettomuushoitoja.

angel08 Laitoin sulle yv:tä!

bubbeli ja sintti 6+3
 
Heipä hei!

En oli käynyt täällä nyt yli viikkoon ja tullut ihan tosi paljon tekstiä...nyt silmät ihan ristissä lukemisesta :LOL: Tosi paljon tapahtunut, kiitos uudesta pinosta mama-L!!! :flower:

Olen itse tehnyt liian pitkiä työpäiviä ilman kunnon vapaita, siksi en ole nyt kerennyt täällä käydä kun yritän nukkua kaiken pienen vapaa-ajan mitä on... nostan hattua teille, joilla on lapsia kotona... lepäilyyn ei varmaan silloin jää niin paljon aikaa!

Syvimmät pahoittelut ja paljon myötätuntoa teille, jotka menetyksen olette kokeneet... voimia, jaksamista ja toivoa tulevaan!!! :hug: :hug: :hug:

Tervetuoa ja onnittelut uusille plussanneille :flower:

Omaa napaa vielä: Tänään oli meidän eka neuvola. Ihan mukava täti siellä... hemoglobiini oli nyt 119... toivottavasti ei enää pahemmin laske...

Kivaa loppuviikkoa!! Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!!!! =)

T: Kultasiipi ja Pikkuruinen 8+6
 
Suuret kiitokset tuesta & kannustuksesta. Uskon, et kaikella on tarkoituksensa & vielä ei vaan ollut meidän aikamme tulla vanhemmiksi.
Tulevaisuuteen kuitenkin luottavaisina katsomme & mulle oli sinällään jo helpotus huomata, et on mahdollista tulla raskaaksi (puol vuotta meni ennenku tärppäs). :)

Kevättä, aurinkoa & Ihanaista Odotusta Teille kaikille B)

Wendy79
 
Heips Kukkuu !

Onpas tosiaan tänään monella ollut ultra päivä !! Onnittelut iloisista uutisista, sydämen sykkeistä :heart:

Niinku Heikku tossa kyseenalaistikin että miks mennä liian aikaisin ultraan itseään kiusaamaan niin toden totta, en ymmärrä itsekään! ja ku oon tätä omalla kohdallani täsäs päivän miettinyt niin asiahan on sillee, että mä soitin meidän lapsettomuuslääkärille ja hän katsoi minulle sopivan ajankohdan, enkä mä sitä sen ihmeemmin miettinyt. Nyt vasta tällä viikolla ku näitä muiden juttuja on tääl lukenu, et mahtaakohan olla liian vähäiset viikot, mut työnsin ne ajatukset pois ja aattelin et kyllähän ammattilainen sen tietää ! ja kas kummaa, eipä ollutkaan riittävästi vkoja kasassa! PRKL !!
Itse kävin esikoisesta 7+3 ultrassa, vastasi viikkoja ja syke näkyi hienosti! Joten ihan älytöntäm ennä ees 6+ ultraan jos ei kerran voi olla varma...
Tää on minusta vähä sama asia ku neuvolas aletaa kuuntelee sydänääniä.. olin niin vihannen esikoisesta ku sydänääniä yritettiin9+4 kuunnella eikä kuulunu. Neuvolan täti vaan totes et ei ne välttis kuulukaan! Piru viete, eikö tämäkin voitas tehä sitte ku on 100% varmuus että kuuluu ! Raskaus on muutenkin naisella turhan "herkkää" aikaa, ni sitte vallata epätietoisuutta tyhmyyksillä !!! äh.. et mua ottaa päästä !!!

Joten, Champion jos vaan maltat ni ota kontrolli ulrta mielummin 7+3 tai yli, ni saat sit varmuudella oikean näkymän ultrassa eikä lisää jossittelu pettymyksiä !!

Mä oon tällä hetkellä sitä mieltä, että jätän toisen kontrolliin menemättä jos raskausoireet pysyy eikä mitään vuotoa tule! koska mulla huhtikuun eka vkolle varattu jo np-ultra ni ei siihen pitkästi aikaa oo...

Bubbeli, kiitokset vielä piristävästä, toivoa luovasta realistisesta viestistä !!!

Mintukas, toivottavasti vuoto ei ole pahasta, vaan kyse olisi hematoomasta tai vastavasta!

Asun itse raisiossa ja meillä ainakin ultraan pääsy tapahtuu niin, että joutuu tk:sta tai neuvolasta hakea lähetteen naistenpolille Turkuun. vasta vko21 jälkeen on tervetullut äitiyspolille, sitä ennen sinne ei oo asiaa ja sinne ei tarvi lähetettä vaan voi mennä koska vaan! Meillä täällä Raisiossa ei oo ultralaitteita ees, joten nuo kunnalliset perus ultratkin hoidetaan ostopalveluna yksityiselle Medisonariin. eikä se ole olleskaan pahasta, huippu yksityinen huippuine palveluineen ja amattitaitoineen =)

Tänään on ollu kokopäivä etovaa oloa ja oon syöny 2prk ananasta ku tehny jotain raikasta mieli. Nyt on suupieli sit halki ;(

Ihana sisko tulee vlopuksi kylään niin saa vähän muuta ajateltavaa !!

Lupasin myös vähä ittelleni etten täällä palstalla roikkuisi, ku tääkin pelkästään aiheuttaa tressiä ja mietittävää ku täältä nyt pystyy lukemaan kaikenlaista. Saa nähä, pitääkö pääni kuitenkaan ;)

Tulipas sepustus, sen myötä hyvät yöt !

minä ja pikku voice 5-6vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mintukas:
Mulle sanottiin, kun neuvolaan soitin, että jos alkaa vuotaa verta rajummin ja kipuilen, niin sitten voi mennä päivystykseen tarkistuttamaan tilanteen. Kai se sitten tarkoitti terveyskeskusta..Mut silloinhan se olisi jo selvä, että keskenmeno olisi, jos vuotaisin kunnolla ja kipuilisin. Haluisin nyt jo niin saada selville, mitä tapahtuu! Verikokeisiinkaan en päässyt, kun niistä kyselin, että olisin saanut raskaushormoneista arvoja! Perkele. Th sanoi, että raskaustestin voi tehdä tai yksityiselle mennä ultraan. Olisi varmaan pitänyt hurjasti liioitella, kun sanoin ettei vuotoa tule housuihin, vaan pyyhkiessä. Ei pitänyt sitä niin pahana. Mutta mulla tietysti kamala olo, kun merkkaako tää nyt keskenmenoa vai onko vaan limakalvoilta..Hulluksi tulen, mutta ei auta muu kuin odotella se viikko.
Mulla alkoi muutama viikko sitten samanlainen vuoto, sitä ei tullut siteeseen asti,vain pyyhkiessä. Väriltään sellaista tummanpunaista/ruskeaa. Yhden kerran mukana myös n. kynnen kokoinen hyytymä. Tästä syystä ravasin ultrassa. Toisessa ultrassa lääkäri sanoi tuomioksi tuulimunan, koska hedelmöittyminen hänen mielestään ei olisi voinut tapahtua myöhemmin (tänään sain varmistuksen, että oli tapahtunut viikkoa myöhemmin kuin oletin :D ) . Kysyi sitten,haluanko lähetteen HYS:ssiin ultraan. Siellä kävin viime viikon ti, ja lääkäri ultrasi, löysi "jotain" jonka koko oli n. 3.5mm. Vuoto loppui sitten viime to,en tiedä johtuiko siitä, että otin hiivalääkkeen. Tänään sitten ultrassa löytyi tosiaan 14mm kaveri,jonka sydän löi hurjasti :) Lääkäri sanoi, että alkuraskauden vuodon vuoksi keskenmenoriski on AAVISTUKSEN suurempi, mutta 95% mahdollisuus on tässä vaiheessa jo, että kaikki menee loppuun asti hyvin. Kyllä helpotti :)

Tämän romaanin tarkoituksena siis oli kertoa se, että minulla ei ainakaan tuo niukka vuoto (ilman kipuja) tarkoittanut ainakaan toistaiseksi mitään. Tosin vaikea sitä on uskoa,kun toinen sen sanoo :) :hug:

-pokermama ja masukki 7+5-
 
Ultrassa tänään käytynä!!! masussa köllii 6+6 viikkoja vastaava ötökkä jolla sydän sykkii!! Eli vähemmän oli viikkoja kun menkoista olisi jo 8+jotain.

Nyt sitten alkaa ajatukset tottumaan että siellä masussa on joku ja mitäs siitä seuraakaan.. Huomenna enemmän, nyt peiton alle!
 
äiti03: Tilasin nettitilaus.fi ton angelssoundin dopplerin. Kahlailin nettikauppoja läpi ja samalla doplerilla oli suuriakin hintaeroja. Yhdessä paikassa oli 59? ja tuolla mistä tilaisin, 39,90?. Nyt vaan odottelen että saan sen kotiin :D

j-22:
Mä huomasin kanssa että doplerin ohjeen mukaan äänet on mahdollista kuulla viikolta 12 lähtien, mutta taidan kokeilla jo aikaisemmin itsekkin... B) Jos ei kuulu niin odotellaan muutama päivä ja kokeillaan uudestaan :D Kunhan se vekotin tosiaan saapuis nyt ihan ekaksi postilootaan..

Nyt nukkumaan...

Hoikkalori ja rusina 9+3
 
Täällä yksi jolla ollut aikasemmin raskausajan diabetes tosin mulla meni ihan ruokavaliolla. mut todennäköisesti joutuu tässäkin raskaudessa juomaan sitä litkua :x verensokeria jouduin seuraamaan mittarilla.
Mä liityin eilen meijän yhteen liikunta yhdistykseen, jäsenillä on vaik minkälaisiä liikunnallisia rajoituksia jne, no siinä saa tosi halvalla käydä vaikka joka päivä esim vesijuoksemassa ryhmässä taikka kuntosalilla. jospa näin ei painokaan pääsisi nousemaan kovin paljon. Mua tuuppaa aina siinä rv 20 supistelemaan joten toivotaan ettei nyt ala ennenaikaiset supistukset, mikäli sinne asti päästään.
Hyvää vkoloppua kaikille :wave:
Perämaan emäntä rv 6+6
 
Huomenta! Ihana kattoo ulos kun sieltä näkyy kirkas auringonpaiste.Poutaahan ne lupas tälle päivälle tänne,piti kutinsa.Ja saa juoda rauhassa aamukahvit ja tyttö nukkuu viel..Voisko olla ihanampaa :heart:

angel08 Joku joka ajattelee vähän niinkun mäkin.Mä jo mietin että täällä kaikki suuttu mulle,kun mitään ei asiaan kommentoitu,mutta tarkotus ei todellakaan edes ollut loukata!Tietysti saa tehä niinkun parhaalta tuntuu mutta esim.ne joilla ei oo mitään erityistyötä ym,niinkuin esim.Championilla,eli siis käy muuten vaan niin sitä halusin kysellä,että miksi. Eli ihan mielenkiinnosta vain..Kun mitä olen lukenut tästä palstalta niin moni sanonut syyksi mielenrauhan.Ja nimenomaan ja vain ja ainoastaan tuota mielenrauhaa ajatellen kysyin asiasta,koska huomasin että monella ei sitten näkynytkään ultrassa vielä ihan kaikkea,niin ei siinä kyllä mielenrauhaa saa oikein,kun pieni siellä vatsassa on niiiin piilossa vielä :) Mutta joo,rauha vaan ja silleen. :)

Äh,tänään just tunti sitten sain kuulla,että mun ystäväni mies on pettänyt sitä.Juuri muuttivat yhteen..Ja kehtasi syyttää vielä ystävääni kaikesta asioista miksi heidän suhde ei toimi.Tyylin kun sinä olet sellainen ja sinä teit sellasta.Ja lopulta myöntää itse tehneensä maailman suurimman virheen |O

Jees,jos lähtis päästelemään noita höyryjään tonne pyykinlevitykseen vaikka..

PS! :attn: mama-L missäs oot? et oo ollu pitkiin aikoihin kerhonkaan puolella? :attn: Laittelisin masukuvaa sitten kun ilmottelet ittestäsi ekaks. =)

Heidi ja Muxu-kax rv.9+6 HUOMENNA POKSUU JO KYMPPI! :heart:
 
Huomenta!

Eka neuvola takana. :heart: ääniä ei edes yritetty kuunnella,kun viikkoja kasassa 8+4. Laskettuaika vaihtui päivällä aikasemmaksi,siis 11.10. Ei ole välttämätöntä vaihtaa sitä listaan.

Mulla on sama neukkatäti,kuin tytölläniki on. Tosi mukava ja rento :)

Nyt sitten ootellaan niskapoimu-ultraa,joka on 7.4.

t 77 ja asukki 8+4
 
Nyt päivitystä vähän..

Eilen siis varhaisultra ja pikkuinenhan sieltä löytyi! Ihan oikeasta paikasta ja sydämen sykekin näkyi ihan pienenä lepatuksena siellä! Oi että kuinka ihanaa katsottavaa. Kokoa jättiläisellä oli eilen 16mm ja vastasi viikkoja 8+1 suurinpiirtein.

Ilolintu ja toukka 8+2
 
hei taas :) onpas täällä aktiivisia kirjoittajia!

kävin ekalla neuvolakäynnillä eilen, meni hyvin. :) otin ystävän mukaan kun olin edellisenä iltana sopinut asiat miehen kanssa, päätin että erotaan nyt, mutta hän on kyllä mukana vauvan elämässä ihan nyt raskausajalta lähtien. tulee seuraavaan ultraan mukaan myös :) ja ehkä palaamme vielä yhteen, mutta ei ennenkun hän muuttuu huomioonottavammaksi ja vastuullisemmaksi eikä tee tuollaisia katoamistemppuja. en vielä ole antanut anteeksi.

nyt pitäisi sitten keskittyä pääsykokeisiin lukemiseen. saa nähdä miten onnistuu kun mielessä pyörii vain vauva ja sen hyvinvointi. hyvinmennyt varrhaisultra vähän auttoi, mutta pelko keskenmenosta on vieläkin suuri. no ajattelin mennä vielä toiseen varhaisultraan viikolla 8+ jos rahatilanne sallii. että tiedän päässeeni istukan kehitysvaiheen yli onnistuneesti.

toivoisin että pystyn iloitsemaan tästä raskaudesta jossain vaiheessa enemmän, nyt pelko ja huoli on se vallitsevin tunne jatkuvasti. onko muilla tällaista? on aika rankkaa, varsinkin kun ei ole tuota miestä tukena. ystävät ja perhe onneksi on sentään, muttei se ole ihan sama asia. ja samaan aikaan stressaan tuosta pääsykoeluvusta, tupakanpoltostani (nyt n 5pv) raha-asioista, jotka ovat aika huonosti ja vaikka mistä. pääasiassa vauvan hyvinvoinnista kuitenkin, toivon niin paljon että kaikki menee hyvin ja yritn siihen luottaa. vaikeaa vain on välillä.

minullakin ollut tuota hengästymistä muuten :) ja mammajoogaan aion myös hetikun on sen kokoinen maha ettei baletti onnistu. tosin en nyt sinnekään ole uskaltanut kun pelkään (varmaankin turhaan) ettei se olisi vauvalle hyväksi. jotain liikuntaa pitäisi keksiä kyllä.

mistä tuo kiinalainen kalenteri löytyy mistä tuon sukupuolen saa 'tietää'? :) en löydä mistään..

oireet samat, kuvotusta, nyt parina aamuna ihan oksensinkin. turvotusta varsinkin iltaisin, nälkä ja jano. mielitekoina millon mitäkin, viimeksi sitruuna (raakana) ja luumut :D

minäkin haluaisin tuollaise raskauslaskurin tuohon nimimerkin perään, mistä sen siis saikaan?

paljon voimia ja :hug: pikkuisensa menettäneille, pahoitteluni. :hug:

muille rauhallista odotusta ja hyvinvointia pikkuisille sekä äideille! :flower:

fairytale & pikkuinen Ihme 7+0

ps. päivitys: uusi LA on 20.10.2010 ja synnytyssairaalani Jorvi (en muista lyhennettä):)
 
Missähän tosiaan luuraa mama-L??? :xmas:

En nyt millään ehdi alkaa romaania raapustamaan, kunhan lukaisin uusimpia juttuja ja tulin tänne poksumaan sekä toivottamaan hyvää perjantaita! ;) Ja sitten lasten kanssa ulos nauttimaan auringosta! :wave:

BJ, muksut ja Ötti 9+0
 
Ihanaa, kun niin moni on saanut hyviä uutisia ultrasta ja pinoon on taas tupsahdellut lisää masun kasvattajia :heart: Täällä ollaan niin aktiivisia, että minä en ehdi kuin lukea muiden jutut, omat kirjoitukset jää aina aikapulan takia väliin.

Kerroin eilen miehelle, että oon vähän ajatellut hankkia dopplerin, ja luulin hänen pitävän sitä turhana vekottimena, mutta vastaskin, että hän taitaa olla se joka sen hankkii :D Vinkkejä kaivataan siis täälläkin, mistä saa halvalla? Huutonetistä oon katsellut, sieltä saa varmaan edullisimman, jos käytetty kelpaa. Maltan kuitenkin vielä mieleni, odotan ensin, että neuvolassa saadaan syke kuuluviin, niin sitten ostan kotiin. Minulla kun on tota läskiä runsaasti tossa vatsalla, niin ei äänet varmaan kuulu pitkään aikaan.

Ihanaa kun mies on odotuksesta niin innoissaan. Tosin toppuuttelee minua vielä ostamasta mitään... Kovasti tekisi mieli kirpputoreja kiertelemään...

Pakko kertoa vielä tunteiden ailahtelusta ja herkistelystä. Viime yönä itkin, kun mietin, että mun kaikki ystävät on mulle tärkeitä, enkä osaa valita kenet pyydän kummiksi :LOL: onneksi tässä on vielä aikaa miettiä :p

Mama-L lisäätkö listalle mun la:n joka 9.10, kiitos :)

Heilo 8+6
 

Yhteistyössä