~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

fairytale saat ton laskurin esim tällaseltä sivustolta kun lilypie,siis googletat vaikka ton sanan.Tai sitten on sellanen esim.kun baby gaga.Ohjeet löytyykin pari sivuu taaksepäin tästä ketjusta et miten se liitetään profiiliin =) .

Huutonetistä ja dopplereista joo mä katoin kans eilen ja musta siellä taas pyydetään esim.angel sounds laitteesta enempi kun esim.täysin uudesta,joka munkin bongaamana uutena ois 39,90e.Ja huutiksessa joku pyytää 45 e.Huh..en ostais,kitupiikki kun oon,mutta ebaysta sais oliks se 18e ja postitus oliks se 4 USD tai jotain.En tiä mitä mies sanois jos ny menisin tilaamaan sellasen,sekin kun on varsinainen kitari :LOL:
 
jeee, tänään tuli postissa kutsu ultraan, eka ultra ois tasan kahden viikon päästä ja seuraava sit 20.05. hmm,mihkäsköhän ton pojan lykkäis siks aikaa kun mieskin haluis tulla mukaan...täytyy yrittää jos sais mummoo matkustaan tännepäin sit kai.meillä noita lapsenhoitapuja on todella niukasti.

äh nyt pikkujätkä huomas että oon koneella :wave:
 
Terveisiä eilisestä neuvolareissulta! Oikeen mukavalta vaikutti neuvolatäti. Sydänääniä ei vielä kuunneltu mutta kasan opuksia sain ja jonkun dvd:n.Perehdyn niihin sitten paremmin :)

Kiva kuulla muiden varhaisultra kuulumisia.Ite saan jännätä vielä vajaa kolme viikkoa.Tarvii varata aika Medisonariin.

Eipä tartte ukkelin lähteä tänään laivalle kun ne on jumissa tuolla Ruotsin päässä.Isabellakin kääntynyt tänään kohti Ruotsia.

Vitsit että on upee ilma ulkona! Tulkoon kevät ja leskenlehdet!!! :heart: Aurinkoa jokaisen viikonloppuun! :hug:
 
Kiitos kaikille kannustuksesta järkyttävän jännittävien viikkojen aikana! Mie ainakin toivon, että täällä nimenomaan voi puhua kaikista tunteistaan ja oloistaan. Järki on meikäläisellä ainakin usein todella kaukana näistä raskausviiliksistä :) Pahoittelen, jos olen lisännyt joidenkin ahdistusta rutkutuksillani!

Nyt aion pari päivää olla ONNENI KUKKULOILLA!!! Vauva löytyi tänään masusta ja sykekin sillä jo pompotteli! Vastasi viikkoa 6+0 eli vajaata viikkoa myöhemmin hedelmöittynyt kuten arvelinkin. Itku on taas herkessä, tällä kertaa kumminkin ilosta!

Eli sori, joudutte jatkamaan seurassani, toivottavasti lokakuulle saakka :)

Noora ja Sulo :heart: 6+0
 
Kiva kuulla nordenskjold että kaikki oli masussa hienosti! Ihana lukea noita ultrakuulumisia :heart:

Oon ihan sairaan väsyny ja pahoinvoiva, tein äsken yhden ahdistavan ja ison tentin ja toivon että pääsisin sen ees ykkösellä läpi. Tyttö läks jo keskiviikko iltana miehen vanhempien mukaan lomailemaan ja palaa vasta huomenna. Eilen illalla jo mietin että miten ihmeessä suostuttiin antamaan hänet niin pitkäksi aikaa, ikävä alkaa olla jo hurja, ja minä en normaalioloissa ole yhtään ikävöivä persoona :D

sittei muutakun riks raks ja poks!

Menhit ja Lörttis 8+0 :heart:
 
Hei vaan kaikille ja aurinkoista päivää.

Ensimmäisen kerran meinasi yrjö lentää eilen. Työkaverilla oli eväinä säilykemaissia, jota se söi lusikalla suoraan siitä purkista. Siinä se pöydän toisella puolella niitä maiskutteli niin mun oli pakko liueta paikalta.

Heilo: Oma kokemukseni on, että ei siihen dopplerilla sydänäänten kuulumiseen "löllömakkarat" mahalla juurikaan vaikuta. Ensimmäiset 12 viikkoa kohtu on todella alhaalla, häpyluun takana, joten harvalla sinne kertyy sitä rasvaa niin paljon, että kuuluvuuteen vaikuttaisi. Oleellista on juurikin, että osaa etsiä niitä ääniä riittävän alhaalta.

Edellisessä raskaudessa sain äänet heti kuuluviin, kun dopplerin hankin rv 12. Nyt kun tuo vempele on valmiina, voi olla, että alan kokeilemaan parin viikon kuluttua.

varhaisultrasta Kyllä tieto tuulimunasta on huomattavasti "mukavampi" saada rv 7 kuin np-ultrassa rv 12. Olla ylimääräisen kuukauden onnellisesti raskaana vaikka ei olekaan. nim. kokemusta

Scala ja kasi rv 7+6
 
Heips!

Aurinkoista päivää kaikille! Ompa tosiaan hieno päivä, tästäkö se kevät alkaa (toivottavasti) =)

nordenskjold: Onnea onnea :flower: Hienoa, että kaikki oli hyvin masussa ja vihdoin sait selvyyden :heart: Tuo on muuten hieno "työnimi" tuo Sulo, sopis oikeen oikeeksikin nimeksi =)

Mulla on vielä kaksi viikkoa neuvolaan, ääääääh en kyllä tiedä miten jaksan odottaa. Mietin kyllä jo, että haluan varmaan että kokeillaan sydänääniä vaikka se nyt voikin olla itsensä kiusaamista. Ihan sen vuodonkin takia aloin epäilemään vaikka sillon 7+0 ultrassa oli kaikki hyvin, jotenkin sais siitä sitten vähän rauhaa hetkeksi. Vaikka tosiaan eihän tää äitinä olo koskaan helpota, nyt pelätään että josko vauva pysyy synnytykseen asti kunnossa ja sen jälkeen pelätään että toivottavasti lapsi vaan pysyy elossa. Et ei oikeen helppaa...

Meillä täällä ultrat hoitaa tuo neuvolan oma lääkäri, ja siis on samassa yhteydessä kuin neuvolakin. Ihan toisaalta kiva, kun ei tartte kauemmas lähteä ja oma terveydenhoitaja sitten tilaa ajan samalla kun käy neuvolassa muutenkin.

Nyt välipalan tekoon!

:wave:

Lilein + Piipiäinen 8+4
 
ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Täällä olen parin päivän nimiin pessyt about kymmennen koneellista pyykkiä, kun oli päässyt vähän lipsahtamaan tuo vaatehuolto minimiin ;) Huomenna lähdetään rukalle viikoksi, joten tulee tässä nettikatko siksi aikaa. Te varmaan kirjoitatte sillävälin viisikymmentä sivua ja olen ihan ulalla kun palaan koneen ääreen! Siksi aikaa toivotan kaikille oikein iloista ja onnellista viikkoa, joka vie teitä raskaudessa eteenpäin =)

Nyt tämä mamma lähtee pakkaamaan kassit täyteen kamaa, turhaa ja tarpeellista - en koskaan osaa arvioida tarvetta oikein!

sannri 9+2, tekonimeä olen miettinyt, mutta ajattelin, että pojat saavat sitten keksiä kunhan kerrotaan niille :heart:
 
Pikaisesti vain

Facebookista kurkkasin niin ainakin mama-L:llä on taidettu sairastella aika paljon. Eli voi olla että ei ole kerennyt täällä käydä..

Onnea kaikille jotka :heart: olette kuulleet! Itse odottelen np-ultraan asti.. :ashamed:

Nyt syömään ettei huono olo yllätä :)

 
Ihanaa päivää!

Olin aamupävän käymässä koululla, jossa opetin syksyn ajan ekaluokkaa. Siellä oli koko koulun hiihtopäivä. Ihanaa oli siellä ulkoilla tuttujen lasten kanssa, paistatella auringossa ja nautiskella kuumalla mehulla. Oli kiva huomata, että mua oli ikävöity, joku kutosenkin tytöistä kävi halaamassa... :)

Se eilinen heikotus, kuumeinen olo ja oksetus oli sitten ihan sikarokotuksen sivuoireita. Tänään oon voinut taas mainiosti. Otin sitten eilen panadolin iltapäivällä, kun oli niin surkee olo. Illalla tajuttiin, et panadolihan heikensi rokotteen tehoa. Hieno homma... :whistle:

Hienoa nordenskjold, että pysyt mukana ja vauva voi hyvin!

Mulla on vähän ristiriitanen ajattelu tosta varhaisultrasta. Onhan se hienoa, jos siellä selviää, että vauvan sdän lyö ja se on oikeella paikallaan, ja saa varmuuden siitä, ettei kyseessä oo tuulimuna. Kuitenkin viikkojen 6 tai 7 jälkeenkin on vielä monta viikkoo korkeempaa keskenmenon riskiä, vaikka varhaisultrassa kaikki ois hyvin ollukin. Sit jos siellä ei saakaan varmuutta masuasukin hyvinvoinista, olo on varmaan vielä epävarmempi ja raastavampi kun ennen ultraan menoa. Vaikka epävarma oon raskauden etenemisestä ollukin, päätin, etten mene varhaisultraan ihan rahan ja kuitenkin olemassa olevan keskenmenon riskin takia. Ainut, mitä itsekin kohdallani ajattelen on tuo Scalan mainitsema seikka tuulimunasta. Mut eipä tuo mahan asukki oo vielä pois tullu tai ees yrittänyt. Kyllä asiat selviää ajallaan. Neuvolan tätinikin sanoi, että eihän tätä raskautta turhaan odotusajaksi sanota. :)

Mä oon kans sitä mieltä, että kaikki kirjottakaa vaan vapaasti tänne omista tunteistanne, mietteistä raskaudesta, päivän tapahtumista ym. Niin mäkin teen. Siksihän tää juttelupalsta on olemassa. Minusta on mukavaa, että saan lukea muiden raskaana olevien ajatuksia ja kokemuksia. Vaikka en moniinkaan viesteihin takaisin juttua laita, niin silti luen kaikki mielenkiinnolla. Sit on kiva myös kirjotella tänne ja kertoa itse, mikä on mielenpäällä. Ehkä munkin jutuista joku löytää jotain itselleen. ..... Ehkä. :D

Nyt pitää alottaa reippaana siivous. Kyllä sekin sujuu nyt, kun aurinko piristää päivää.


Tatara, rv 9+6
 
Tatara no siellä toinen samanhenkinen,mitä mulla mielessä tosta v-u:sta.Mä luulin oikeesti että oon ihan kauhee kun tollein ajattelen,mut en sit ookkaan kai niin.. :D

Mä hillun nyt täällä kun tyttö vetää päikkäreitä ja mä tein jo toissapäivänä suursiivouksen ja pyykitkin on tältä päivältä pesty ja hitto leivoin vielä pullat tossa joku aika sit,ja nyt ei sit ookkaan muuta ko netissä roikkuminen..mies tulee kolmen aikaan kotiin niin sit päästään lähtemään vaikka mummolassa käymään,mut sitä ennen hirmuilen täällä kyllä.. :ashamed:
 
nordenskjold ihanaa että syke löytyi!

Mulla on tänään hyvin oireeton päivä väsymystä lukuunottamatta. Pidän sitä ihan positiivisena asiana enkä ala panikoimaan. Olisi ihanaa kokea oireeton odotus, jos synnytyskin olisi kivuttomampi :whistle: Mä meen varhaisulrtaan lähinnä siksi, että haluan varmistaa odottavani yksöstä, mies kiusaa jatkuvasti että tulee taas 2 poikaa :kieh: Ja toisaalta, jos olisi tuulimuna tai kohdunulkoinen, niin parempi olisi todeta se ajoissa.

Ella ja Kirppu 5+4
 
Ella-83, toiset kaksoset olisikin jo jotain!!! Huh huh :) Hyvin kiteytit tuon varhaisultran tarkoituksen. Ja meillä vielä lisäksi on se, että hoitojen jälkeen on aina ollut seuranta. Ei osaa tehdä muuten tälläkään kertaa. Lääkärimme on sanonut, että jos alkuraskauden ultrassa näkyy syke, niin lapsen kotiinsaamismahdollisuus on 95 %. Tuo riittää mulle tänään loistavasti!!!

Mutta eiköhän tämäkin lukeudu niihin "kukin taplaa tyylillään"-asioihin. Meittiä on niin monneen junnaan :LOL:

Nimim. Pannari-Pirre Piinattomana
 
Mäkin olen varhaisultrasta sitä mieltä lopulta että pahemmalta se keskenmeno tuntuisi jos olit jo pienen siellä nähnyt :/ Ja itse ainakin uskon että luonto hoitaa hommansa jos vauva sinne masuun kuuluu.

Kaksosista tuli mieleen että mies yhtääkkiä sano illalla kun oli jo nukkunu hetken. Kaksoset. Olinh et häh? Nii onks siel kaksoset. Olin taas et häh? Ja sit se vaan hymähti siihen ja jatko nukkumista :)
Kaveri oli nähnyt unta et saadaan kaksoset :)
Onneks meijän suvussa ei kaksosia ole edes :)

Pikku prinssi 7+6 Huomenna *poks*
 
Tää ei kyllä pysy ollenkaan perässä, kun kirjoitatte noin paljon! Vaikka hyvähän se on että löytyy aktiivisia ihmisiä :)

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:, sekä lohtuhalit niille, jotka niitä tarvitsevat :hug:

Hei! Valaiskaa mua, että mikä tää kerhojuttu on? Oon vähän pihalla, kun vasta rekisteröidyinkin tänne :D

Voi vitsit! Reilu viikko enään neuvolaan :) Vaikka se ultra-aika tässä tärkein onkin! Oireet ovat kadonneet, niin tullut vähän epäileväinen olo :( Ja varhaisultraan en viitsisi rahojani tällä hetkellä laittaa... mutta yritän pysyä positiivisena ja luottaa että masussa on elämää :heart:

-Minilokari ja mytty rv6+6
 
heips kaikille ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :wave:

Täällä käyty tänään myös varhaisultrassa ja raskaus oli ihan oikeassa paikassa ja sydänkin siellä näkyi lyövän :heart: omien laskujen mukaan rv 6+6 mutta koska menkkoja yms. varmuutta ei ole ennen tätä ollut niin siksikin sinne ultraan halusin, ultraaja sanoi että ainakin tällä hetkellä kaikki on "erittäin hyvin" ja vastasi viikkoja 7+4 elikkäs La muuttuis sitten ollen nyt 20.10. mukava käynti ja mukava ultraaja, kuvakin vielä mukaan muistoksi ja neuvolakortti :) nyt sitten sormet ja varpaat ristiin että kaikki menisi jatkossakin hyvin...

Neila ja pienen pieni salaisuus rv 7+4
 
Ihania uutisia monelta täällä! Onnea kaikille tasapuolisesti!!

Täällä ei mitään erikoista, paitsi mielihaluja!!! :D
Kaupassa ostin yltiökallista riihikinkkua, kun oli PAKKO SAADA :D
Ja söin kaiken kerralla... :p

Voisin syödä kokoajan namnam.
Itkuisuus on palannu.
Kaikki kaunis ja söpö itkettää ja miestä on hirveä ikävä.
Viikko vielä ni näkee taas.<3


 
Tervehdys kaikille!Huh,huh miten kauheesti tekstiä yritin kahlailla läpi,katotaan mitä jäi päähän... :p

Ensin onnittelut ultrassa käyneille ja :hug: joilla pelkoja vielä matkassa! Kyllä täälläkin nuita pelkoja on vaikka kolmas odotus.Esikoista jännitin kamalasti kun oli kaikki uutta,kakkosen aikaan ei kauheesti jännittänyt,paitsi enne ultria. Nyt sitten ihmettelen voiko meille enää käydä niin hyvin että kaikki menisi hienoti lokakuulle asti? :ashamed: Toivotaan ja toisiamme tsempataan loppuun asti! =)

Kyllä minunkin puolesta tänne saa kirjottaa juuri miltä itsestä tuntuu,tämä on hyvä purkautumis kanava! :p Minäkin kun olen miehelle väsymystä ja huonoa oloa valitellut,toinen kysyy pokalla naamalla:ei kait se raskaus vielä vaikuta? Juu eihän se kun tää alku just on pahin hormooni ryöpytys...voi nuita miehiä!Onneksi täällä voi höpötellä jo nyt raskaudesta!

Täällä ollut ihan kaamee viikko edelliseen verrattuna,eilen en jaksanut koneella käydäkään,väsytti ja oli huono-olo.Viime viikolla kuurailin joka paikan nyt just ja just oon jaksanut imuroida! :x Jospa sitä taas lähtee uuteen nousuun!

Jäi taas puolet asioista kirjottamatta,mut nyt pakko mennä syömään...paisun vielä vähä enemmän! :LOL:

Ihanaa viikonlopun alkua kaikille ja palaillaan taas asiaan...

Iisaon ja masuasukki 7+5
 
Tataralle sen verran vaan, että kyllä niitä lääkkeitä sai possurokotteen jälkeen ottaa. Eli hyvät suojat sulle tulee =)
Suositus on, ettei lapsille saisi etukäteen antaa lääkettä vaan vasta sitten jos oireita tulee. ja samaa tietysti pätee aikuisiin. Se oli joku tsekkiläinen tutkimus jossa oli tutkittu kun annetaan etukäteen parasetamolia ja vielä jälkeenpäinkin, eikä siinä tutkittu possurokotetta vaan jotain muuta.
 
Täällä täällä täällä ollaan!!! :wave:

Niin hirveistä oloista oon kärsiny, ensin ti-ke vatsataudissa (ihanku ei ois ne perusyrjöolot riittäny...) ja nyt sit jatkuu edelleen raskauspahoinvointi mun mittapuulla tosi vahvana. Tänään on eka päivä melkeen viikkoon ku oon esim. jaksanu käydä ulkona... Aivan finaalissa.

Mutta NYT listan kimppuun, anteeksi kovasti tää katoamistemppu!!

mama-L ja edelleen niin :heart: Salme, 9+6

edit: Voila!! Puoli tuntia kesti päivittää :LOL: Siel on edelleen aika paljon tuolla LA xx osiossa, jos laitatte vaan silleen et mulla viikot tänään x + x, nii mä tällä lyhyellä matikalla jaksa aina laskea et millon on LA. Menis sitäpaitsi varmaan aina väärin :D Niin että laittakaa sit niitä laskettuja jos haluutte listaan, tack!

Kerhojuttuihin palaan illalla vielä! Nyt ruokaa laittamaan!
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että ultrassa näkyi pienen pieni ihmisen alku :heart: Kaikki kuulemma näytti todella hyvältä. Vastasi viikkoja 6+4, mutta muutetaan vasta np-ultran jälkeen aikaa.

Miehen kanssa hieman ongelmia, joten ajatukset muualla.

Palailen paremmalla aikaa.

Peppioliina 7+0
 
Hei ihania ultrakuulumisia! :D :flower:

Ja kiva että mama-L löytyi! ;)

Noista varhaisultrista sen verran, että itse en ole menossa. Jaksan luottaa siihen että kaikki menee hyvin kun ei ole aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään ongelmia. On kuitenkin totta, että toisaalta siellä ultrassa se raskaus tulisi todemmaksi. Ei tässä oikein uskalla sen kummempia suunnitelmia vauvan varalle tehdä ennen kuin sitten pääsee siihen np-ultraan, kun ei tosiaan ole edes varmuutta että onko siellä elämää!!! :kieh: No, vajaat kolme viikkoa niin se selviää... :xmas:

Olen varmaan seonnut lopullisesti, mutta musta tuntuu välillä kuin tuntisin pieniä potkuja! Mies on lähettämässä mua suljetulle osastolle... :snotty: Mutta ihan oikeasti määrätyssä asennossa tai jos olen juuri syönyt jotain makeaa niin... Joo, olen seonnut! Kyllä mä tuosta kuopuksesta tunsin liikkeitä tosi aikaisin, ehkä viikolta 14tms. mutta eihän kukaan voi mitään näin aikaisin tuntea! :headwall: Tai sitten siellä on jättiläinen! :eek: Voisi ainakin vatsan turvotuksesta päätellä... Ai niin, pitääkin ottaa pötsistä kuva kerhoon...

BJ & viikonloppusekoilut ja rv 9+0 poks (ja potkis...)
 

Yhteistyössä