~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Terve täältäkin!!
Oon ollut niin väsy, etten ole jaksanut kuin lukea. Kommentit on jäänyt vähemmälle.
Neuvola olis mulla ens maanantaina ja silloin 8+5 mun laskujen mukaan. Viime raskaudesta kuului muka sydänäänet 8+5, mutta todella "kaukaa" eikä sykkeen nopeutta saatu näytölle. Se on varmaan melko raskaus- ja henkilökohtaista milloin ne äänet kuuluvat neuvolan dopplerilla. Niin, ja neuvolantädistä.
Huono-oloisuus on ollut vaihtelevaa. Joinakin päivinä ei ole mitään, mutta toisinaan ei mene mikään alas. Ruisleipä on minunkin suosikki, samoin appelsiinit. Jahvat tullooo!! :LOL:

Onko muillakin masu ihan turvoksissa? Tuntuu, että maha on kuin loppumetreillä illasta. :LOL: Housut vielä mahtuu, mutta lyhyemmät paidat alkaa nousta korviin.

Haikara 8+0 POKS :)
 
Heips!

Käväsin just sikaflunssarokotteen hakemassa - toivottavasti ei oo pikkunen sille allerginen. :) Eilen neuvolantäti kysäs, että oonko vielä rokotetta ottanut ja huomautti, että tänään on vika päivä kun sen meillä täällä saa. Ei se mua sinne patistanut, mutta sanoi, että kaikille raskaana oleville sitä suositellaan. Ilman tätä raskautta tuskin olis rokotetta tullu otettua, mutta mietin, et vauvalle tää rokotus on ehkä pienempi paha, kun mun lähes 40 asteen kuume ja muut oireet.

Mulla oli eilen tunteet aika pinnassa. Olin illasta kamalan väsynyt ja nukahdin jo ysin aikaan sohvaan, vaikka olin ajatellu kattoo elokuvaa. Kun sit siirryttiin puolen yön aikaan sänkyyn ja halailtiin siinä miehen kaa, mua rupes väkisin itkettämään. Ehkä eilinen neuvolakäynti ja tää jatkuva epätietoisuus yhdistettynä väsymykseen sai sen aikaan. Hassua, kun ei mulla muuten oo mitään mielialan vaihteluita ollu. Oli kuitenkin kiva, kun sain olla rauhassa miehen kainalossa. Se oli ihanan ymmärtäväisen olonen. Tänään nukuttiin sit yhdessä puoli yhteentoista ja tää päivä on menny paljon seesteisemmissä tunnelmissa. Pitää vaan yrittää olla luottavaisella ja positiivisella mielellä.

Tämmöstä täälläpäin....

Tatara, 9+4
 
Kysäsenpä teiltäki täältä, kun tuo flunssa vaivaa ja nenä on koko ajan tukossa, et onko joku nenäsumute semmonen mitä saa käyttää? Yritin neuvolantädiltä kysyä ku soittelin, et mulla on tuolla kaapissa sitä Otrivin mentholia et saapiko sitä käyttää ja se meinas et luultavasti saa. Sitten kuitenki luin pakkausselosteen, niin siinä sanottiin ettei raskaana olevien pidä sitä käyttää ilman lääkärin suostumusta. Onko kellää kokemusta?
 
Hei!
Kaikille :hug: sitä tarvitseville.

Tervetuloa uusille!

Tänne onkin taas tullut paljon tekstiä, en oo kerinny viime päivinä käydä lueskelemassa ollenkaan, ja nyt se kostautuu ;)

Täällä on ollut paljon ihania ultrauutisa, onnittelut kaikille niistä! :heart:

Voi olla etten täällä kauheen usein lähiaikoina käy, kun on epätietoisuus saanut vallan, kun oireet ovat vähentyneet niin minimiin, et oikeesti jos en tietäs olevani raskaana, en varmaan sitä osais epäillä. Meinasin jo varaa soittoajan gynelle, mut hullunahan se mua pitäs, ku viikko sitten siel käytiin ja sillo kaikki oli hyvin. Jotenkin sitä vaan haluis et tää raskaus tuntus jotenkin kokoajan. Neuvola mulla on vasta kahden viikon päästä.

Danuli + nimetön rv 7+2
 
Pikaisesti tulin ilmoittamaan ihanat ultrakuulumiset, siellä meidän pienokainen kölli vatsassa ja sähisi (niinkuin mies sanoi sydämen sykkeestä). Kokoa pikkuisella 20mm. :heart:
Olo on valtavan helpottunut! Oireet edelleen lieviä, nyt taidankin olla vaan tyytyväinen, etten kärsi voimakkaasta pahoinvoinnista!

Kaikille epätietoisuuden vallassa oleville haluan toivottaa oikein paljon jaksamista ja toivoa! :hug: Minä ainakin olen hyvä esimerkki siitä, että lieventyneet oireet eivät ole välttämättä merkki huonoista uutisista.

Palaan paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumiset!

Heilo rv 8+4 LA 9.10.10 (saa päivittää listaan)
 
Heilo, Ihanaa! Varmasti helpotti vähäksi aikaa! Onnittelut sähinöistä.

Haylina, virallisesti noita nenäsumutteita ei saisi käyttää raskaana. Aika yleistä kumminkin niiden ajoittainen käyttö on. Tiedän myös monia jotka on kuivien limakalvojen vuoksi käyttänyt pitempäänkin raskaana ollessaan. Kannattaa käyttää lasten nasolinia tai ratiopharmin suihketta esimerkiksi yötä vasten. Eli mahdollisimman pienellä annoksella.

Tatara, ei saa itkettää herkässä tilassa olevaa naista :) Piti pienet myötätuntomäryt tirauttaa!

Yhtäkkiä alkoi tekemään suklaakakkua ihan hullunansa mieli. Liian makeaahan se tietysti oli, mutta marjakastikkeen ja kermavaahdon kera upposi kuin upposikin! Mulla on semmoinen loistava brownie-tyyppinen suklaakakkuohje, jonka tekemiseen ja paistamiseen menee yhteensä 30 minuuttia ja ainekset aina kaapissa. SE on niin nopia ja helppo että sen teki jopa raskaana!

Mukavaa iltaa,

N ja Sulo 6+4 taikka vähän vähempi
 
nordenskjold ja champion..
Samassa veneessä täällä ollaan, meinaa hermostuttaa.. Mullahan oli sitä vuotoa ja kävin ultrassa 6+3 ja mulla ei näkynyt edes sitä ruskuasipussia saati sikiöpussia!! lääkäri sanoi että jotain niin kuin kohdussa olis ja ne hcg:t on kuitenkin noussu, mut mitään varmaa se ei osannut sieltä katsoa. Viikot tuolloin olis voinu olla vajaa viikkoa vähemmänkin, mut olin paikallistavinani oviksen 25.1 ja ainut kerta kun sekstattiin tammikuussa oli 24 päivä..(kuullostaa surkealta tuo ainut kerta...)
Huomenna on ultra, muttei ollu laitettu äitipolille vaan naistentaudeille, kuullostaa jotenkin huonolta! Mut onneks huomisen jälkeen on sitten vähän viisaampi
 
Minttu-Maaria75, VOIMIA! Jos yhtään lohduttaa, niin miekin olin naistentautien puolella. Minusta tämä on yleinen käytäntö. Ei äippäpolille huolita kun muistaakseni viikon 18 jälkeen. Tule heti sitten kertomaan mikä oli tilanne. Toivotaan että ne simpat on uiskennelleet ensin monta päivää yksinänsä kunnes kohtasivat kauniin munasolusi. Laitan kädet ristiin, että masusta löytyisi pieni ja vikkelä kaveri. Kokeile saada nukuttua. Olen vahvasti hengessä mukana!

N
 
Ihanaa kun moni on saanut hyviä uutisia ultrassa :heart:

Minttu-Maarialle tsemppiä huomiselle!

Itsellä oireet edelleen vähäisiä. Kauhulla odottelen perjantain ultraa.
Varasin tänään matkan etelän aurinkoon. Ihanaa kun saa muuta ajateltavaa.

Peppioliina rv 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimii10:
Mites lara on hävinnyt?
En mä ole hävinny (eilenki kirjotin :D ) oon vaan laiska!
Luin äsken 4 ja 5 sivut, ois viel noi muut kolme :LOL:

Oon ollu pois koneelt aika paljon, kun on ollu niin huono olo ja väsy.
Nyt pari päivää on ollu hiukan parempi!
Olin reissussa yön yli ja siellä kolmelta yöllä tuli menkkamaiset kivut, luulin jo pahinta... Tänään soitin äitipolille ja sain heti ajan! Siellä katottiin ja kaikki hyvin, diagnoosi UMMETUS :D
Eli nyt taas Levolac käyttöön ;)

Nyt kyllä sanon tän, mitä oon useesti miettiny...:

Miksi ihmees ette epätietoisuuden kanssa painivat ja muuten ahdituneet odottajan pääse tarkistuksiin??

Mä olen ollu vaikka kuinka monesti, ku oon rehellisesti kertonu kivuistani ja muista oloista!
Tänäänkin ne otti mut sinne tarkistaakseen ettei ole pissitulehdus tai muuta, kun olen syöny panadoli ihan hirveesti viis päivää.
Soittakaa sinne ja MUOKS! vaatikaa että pääsette tarkistettavaks jos siltä tuntuu!
Itse asun pikkukaupungissa ja silti pääsin!!!

perlage77: Virallisesti kai suositellaan, että ei värjättäis... Imeytyy muka jotain kemikaaleja, jotka ois vaarallisia vauvalle... Itse en tähän usko, mutta kuulemma väri ei tartu hyvin raskaana?

Tatara: Meillä oli ukon kanssa ja kina ja, kun halattiin sopiaksemme, rupesin vollottamaan ihan täysiä! Mies kysyi hölmistyneenä, että mikä NYT tuli niin vollotin vaan EMMÄ TIIÄ :D

HayLina: Mullakin nenä tukossa ja kuivaa räkää löytyy varsinki aamusin! Ei taaskaan "suositella" käytettäväks, mutta mun mielestä voi väliaikasesti käyttää. Itse sain luvan käyttää Nasonexiä (kortisonia..), kun limakalvojen kasvu tuotti huimausta!

nordenskjold ja champion ja Minttu-Maaria75: Toivon teille kaikille onnea ja tsemppiä¨, uskon, että kaikki menee parhain päin! Itsellä tosiaan ultrassa 5+ jotakin ei näkyny kun "jotain" ja 6+3 oli jo sydänäänet! Ja se miksi M-M joutuu naistentautien puolelle katottavaks, on se, että niitten koneilla näkee paremmin kun äippäpolin!! Ne on tarkotettu syynäämään kohsun limakalvoja ja muuta pientä, itsekkin olin naistentautien puolella katottavana!

Lopuksi ilmoitan, että ostin 50cm kokoisen bodyn viikkojen kunniaksi, kun oli alennuksessa. :heart: (meillä siis ei minkäänlaisia vauvatavaroita yhtään vielä muita!) Body roikkuu makkrin seinällä ja on se pieni :)

Ja lopuksi onnea kaikki ultrakuulumisia jaelleet :)

Lara- ja nallekarkki rv10+1


MUOKSMUOKS! Yleisen närkästyksen takia lisään tänne, että en kehota ketään valehtelemaan lääkäreille :)
 
joku kyseli nenäsumutteista, ite parannuin vasta flunssasta ja kävin apteekista hakemassa nenäsumuttetta ja se apteekkari antoi otrivin merisuola sumutetta, muita sumutteita ei kuulema saa käyttää, eli näin olen en ole uskaltanut käyttää tavan sumutteita. Ei se niin auta kuin kunnon sumute mut ainakin saa röörejä hieman tyhjemmäksi :snotty:

Viikko olisi ultraan, tuntuu et aika polkee paikallaan, tahtoo jo tietää et onko matkassa ees ketään.
Mieskin on ensi viikon lomalla, saa nähä lähteekö mukaan vai meenkö yksin. en ole vaatinut sitä mukaan, mut kysissä on ollut mukana kun siellä jouduin kummassakin raskaudessa käymään.
Lara mä kävin siel naistentautien päivystyksessä ja siellä ei vielä näkynyt kuin pussi ja ei osannut sanoa gyne et onko siellä elämää, joten sanoi et 2 vkon kuluttua uusi ultra omassa tkssa, sen takia täällä jännätään. Kuten varmaan moni muukin jännää. Ja turha siellä ultrassa on juosta vkoilla 5 taikka 6 koska tosi asiahan on ettei välttämättä näy mitään siellä ja saadaan uusi paniikki päälle :ashamed:

Mut salkkareitten pariin
perämaan emäntä rv 6+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Lara mä kävin siel naistentautien päivystyksessä ja siellä ei vielä näkynyt kuin pussi ja ei osannut sanoa gyne et onko siellä elämää, joten sanoi et 2 vkon kuluttua uusi ultra omassa tkssa, sen takia täällä jännätään. Kuten varmaan moni muukin jännää. Ja turha siellä ultrassa on juosta vkoilla 5 taikka 6 koska tosi asiahan on ettei välttämättä näy mitään siellä ja saadaan uusi paniikki päälle :ashamed:

perämaan emäntä rv 6+4
Tämä on ihan totta :)
Mutta lähinnä tarkotin heitä, jotka pelkäävät oireiden vähyyden takia jonkun olevan huonosti tai muuten vaan ei tunnu siltä, että raskaus voisi hyvin!
Mun mielestä kaikilla on oikeus vaatia tarkastusta jos olo on epäileväinen!

...Poltin lahjakkaasti kalliin lihakastikkeeni pohjaan kun täällä vaan kirjottelin :( Osa lihasta oli syömäkelposta, mutta tuli samanlainen olo, kun mua olis ravintolassa huijattu. Ruoka oli siis pettymys :kieh:
...en sentään alkanu itkee ;)

Lara 10+1
 
No nytkö se sitten alkoi....minä joka kittaan kahvia urakalla...en ole kupillistakaan tänään pystynyt juomaan,ihan etoo :x lisäksi koko aamun oli karsee öklötys joka onneksi helpotti ennen töihin lähtöä...... :LOL: ja mun rinnat ovat järkyttävät....mistä tällasia tulee.... :D tuntuu kaikki taas niin oudolta kun viimeisestä synnytyksestä on kuitenkin reipas viisi vuotta....plaah....
Lara,mä ostin myös bodyn eilen...oli pakko....kaikki poikien omat olen jo maailmalle lahjoitellut joten vaatetta ei ole jäänyt,kaikki isommat kyllä löytyy :D
mutta tässähän on hyvin aikaa noille vaateostoksille ja muille ihanuuksille :heart:
mutta totta on että kaupoissa on vaan pakko ihailla ja räplätä niitä kaikkia ihanuuksia :heart:
sutulii 6+2
 
Onpas nämä alkuraskauden viikot kovin erilaisia. =) Viime viikolla olin lähes kuoleman väsynyt, en olisi jaksanut olla hereillä yhtään. Ja tällä vikolla (rv 8) on sitten väsymys vaihtunut pahoinvoinniksi ja kuvotukseksi. :/ Ei mikään miellyttävä olo... mutta toisaalta olen onnekas, että pahoinvointi alkoi vasta nyt. =)

Oksentamaan en ole joutunut kuin maanantaina, mutta tasainen kuvotus on päällä läpi vuorokauden. Yritän vaan kovasti juoda kylmää vettä, niin oloa vähän helpottaa.

Onkos hyviä vinkkejä kuvotuksen kumoamiseen? Nyt kelpaisi pari käyttökelpoista ideaa.. :LOL:

Ensi tiistaina on eka neuvola ja kovasti jo odotan rv 12 ultraa. Varhaisultran kokemus oli niin ihana vahvoilla sydämen tykytyksillä ja alkion hyvällä pituudella rv-nähden. Malttamattomuus iskee, kun haluaisi jo kovasti nähdä miten se pikkuinen masussa kasvaa ja kehittyy. :heart:

Nappula -10, 7+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja HayLina:
Kysäsenpä teiltäki täältä, kun tuo flunssa vaivaa ja nenä on koko ajan tukossa, et onko joku nenäsumute semmonen mitä saa käyttää? Yritin neuvolantädiltä kysyä ku soittelin, et mulla on tuolla kaapissa sitä Otrivin mentholia et saapiko sitä käyttää ja se meinas et luultavasti saa. Sitten kuitenki luin pakkausselosteen, niin siinä sanottiin ettei raskaana olevien pidä sitä käyttää ilman lääkärin suostumusta. Onko kellää kokemusta?
hei
Mulle sanoi lääkäri että "jos pystyt olee ilman niin hyvä"eli vain suolavesi nenäsumutetta sitten käytin ei auttanut mulla oikein olleenkaan..sitruunamehu(puristettu)veteen laimennettuna auttoi vähän,lepo se taitaa olla paras keino siihe flunssaan :)
 
Heippa pitkästä aikaa. =)

:heart: Onpa ihana kuulla, että useat ovat saaneet hienoja ultrauutisia.

Minttu-Maarialle pidän peukkuja täällä kovasti huomiseen päivään, sekä kaikille muille jotka vielä odottavat varhaisultraan pääsyä/neuvolaa. :flower:

Täällä ollaan oltu niin väsyneitä, että pikaisesti olen vain käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Mulla on myös samat ajatukset kuten monella muulla, että onkohan tuolla masussa kaikki hyvin, kun kuvotuksen tunne on kadonnut sekä menkkamaiset säryt. Tissit on kyllä sivuilta aika arat ja iltaisin on turvotusta, myös repäisykipuja löytyy jos aivastaa tai nousee sohvalta liian nopeaa. Kahviakin pystyn vielä juomaan muutaman kupin päivässä. Tosi paljon olen kyllä tietoisesti vähentänyt, ennen kun saattoi mennä 6 motillista päivässä :D

Neuvolaankin on vielä lähes kuukausi aikaa, plaah. Miten ihmeessä sitä saa ajan kulumaan ja ajatukset välissä jonnekin muualle? No, onneksi ensi viikolla on hiihtoloma ja puuhaillaan lasten kanssa kotosalla ja mökillä kaikenlaista mukavaa. Joten eiköhän tämäkin kuukausi pian mene.

Tavallisia nenäsumutteita en minäkään käyttäisi raskauden aikana. Nyt oli tullut Nasolinilta jokin uusi, helpompikäyttöisempi Nasolin Aqua, joka käy vauvasta vaariin. On siis keittosuolatippoja (muistaakseni) mutta suihkeena.

Hiuksia olen värjännyt molempien raskausaikana, mutta en ehkä niin tiheään kun yleensä. Joskus olen lukenut jostain, että värjäämistä ei suositella raskaana oleville. Jotkuhan välttelee myös alkoholillisia deodorantteja raskausaikana sekä selluliittivoiteita yms. Mulla ei kyllä hien haju pysy poissa ihan millä tahansa dödöllä, joten käytän samaa mitä aina ennenkin.

snowangel 7+1
 
Huomenta,päivää,iltaa :wave: !
Kuoleman väsy täällä terve!! pahoinvointi ehkä vähän helpottanu..yökkäilen päivittäin mut ei onneks enää oo yrjö tullu käymää.
Tuntuu et jokaisella o jo kunnon Daisarit :LOL: ..mulla ei kyllä oo kummosia muutoksia tapahtunu tisseissä :ashamed: ..lisäkasvu ei kyl olis pahitteeks näihin esikon imetyksestä/raskausarvista kärsineille EI NIIN hehkeille tisseille :D !!!

Sanoin just miehelle et kinkkiä tekis kyl mieli..aika ilmeellä tuolta sohvalta mulkas..eikä aikonu lähtee hakeen :( ..laitto kumminki ranskikset uunii =) !

Ikäerosta..oon jo aiemmi tähä tainnu vastata mut laitetaa ny viel et jos ny kyytiläinen pysyy matkassa ni ikäeroo tulee 1v7kk :heart:

Tuun hullux iha just..aika matelee..np-ultraan viikko ja 5pvää!!!!

Tuo kahvin juonti on kyl paha..siis ku oon ollu aika hyvä sitä juomaan ja ny tulee tosi huono olo ku vähänkää sitä juo..mut silti pitää kavereiden luona kitata ettei ne vaa hoksaa jos yhtäkkiä kieltäyvvynki siittä!!! si vaivihkaa pitää käyä lavuaarii ne kippaan..HEH!!!!

Nii ja pitää hehkuttaa et 3viikkoo ni lähtään jenkkilään!!!JEEEE!!!!! 2viikkoo lomaillaan siel miehen veljen ja sen vaimon luona.

..hirvee vuodatus taas...sori:((((((


j-22 ja pikku2 9+6
 
Iltapahoinvointi... voi jessus. Nyt se on alkanu enkä muistanukaan enää miten järkyttävää tää on. Tosin koko päivän ollu oksu tulossa mut ei sitten kuitenkaan.

Miten ihmeessä mä saan itteni liikkeelle aamulla niin, että likka on hoidossa 7.30 ja mä neuvolassa 8.00? Tarvitaan ihme. No, sitä odotellessa, öitä :wave:

Höplömmöö 7+2 kaiketi
 
Älkää olko niin ahkeria kirjoittamaan! ei teidän perässä pysy lainkaa!

:hug: Niille jotka painii epätietoisuuden parissa ja muuten vain vastustaa elämä!

Voisko tuo lumen tulo jo pikku hiljaa loppua!? Ei päästy aamulla viemää poikaa hoitoon kun tie oli tukossa. Asutaan pellon keskellä joten tuo piha tie ei erottunut pellosta. Ollaan oltu sitten koko päivä sisällä. Toki poika nautti kun ei tarvinnut mennä varahoito paikkaan. ei yhtään tykkää olla siellä. Täällä ollaan sairaslomalla, kun menin maanantaina kaatumaan töissä. Tai mitä voit kun on jää ja siinä päällä viel vettä. Noh ei käynyt pahemmin. Luonto vaisto suojeli maha-asukkia ja tärkeintä oli ettei postit leviä :D

Mahaa on toki vihlonut/juilinut tänään, mutta voipi johtua taas ummetuksesta.
tuntuuko kellää muulla viel liikettä mahassa?
Mulla tuntuu sellasta hassua kutinaa välillä. Että joku sielä on. enemmän se viihtyy tuolla vasemmalla. 23.3 sain ajan ultraan. 17.3 on lääkärineuvola.
Tänään nukuttiin pojan kanssa 3h päikkärit.

Ens viikoksi menemme syötteelle yhelle tukilomallle!

Jos menis nukkumaan että jaksaa huomenna aamulla taistella täältä lumen valtakunnasta tuonne maailmalle. Ihanaa asua maalla.

auroora 9+6
 
HUomenta.

Heräsin tänään samaan tunteeseen kuin eilen. Kaikki ei ole kunnossa. Olotila alkoi tiistaisen kipukohtauksen jälkeen helpottamaan. Eli silloin on varmasti lopettanut kasvamasta. Enää en miekään pysty repimään toivoa tähän tilanteeseen. Yritän suostutella mieheni Avalle, niin loppuisi tämä piina jo.

Parempaa päivää teille toivoen,

Noora ja Sulo Suloinen jonka olisin ottanut niin mielelläni
 
huomenta :wave:

nordenskjold tsemppiä :hug:
mulla kanssa koski hetken tosi kovaa tuohon oikealle alamahaan, ihan kun joku olisi puukolla ees taas lyönnyt :eek: sitte se kipu meni pois, mut kyllä säikäytti. Mä olen kanssa uskossa et on tuulimunaraskaus :ashamed: mut sen näkee sitte viikon päästä.
Eilen oltiin lasten kanssa kahteen otteseen ulkona, tein lumihommia kun tuota lunta taas oli tullut ja hengästymistä on täälläkin havaittavissa. tehtiin iso lumilinnakin, tosin ahtaanpaikankammoisena suostuin vaan linnan suulta lapioimaan lunta :D
Mut nyt viemään tyttö kerhoon ja illalla taas sitte vesijuoksemaan :wave:
perämaan emäntä rv 6+5
 
HayLina ja muutkin nuhasta ja tukkoisesta nenästä kärsivät :snotty: Käykääpäs ostamassa apteekista "sarvikuonot" eli nenähuuhtelukannut. Lämpimällä suolavedellä huuhtelu päivittäin on helppo luonnollinen apu vaivaan. Minulla itselläni tuo kannu on käytössä ja siitepölyallergisena olen välttynyt keväisin liialliselta lääkkeiden käytöltä sen avulla. Mieheni on nyt ollut flunssassa jo pari viikkoa ja huuhtelee 2 kertaa päivässä nenäkäytävät tuolla kannulla ja saa helpotusta tukkoisuuteensa. On lääkäreiden suosittelema konsti ja sopii meille raskaana oleville paremmin kuin kaikki lääkkeet :)

White Lily ja mönkijä rv8+0 :heart:
 

Yhteistyössä