~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Tuike81 Joo tuo kätilökokemus oli sellainen ettei sitä uudestaan toivo! Eppari tarkoittaa episiotomiaa eli välilihan leikkaamista. Pyysin sitä tuossa kuopuksen synnytyksessä, kun tiesin olevan ison vauvan syntymässä mutten sitä koskaan saanut. Esikoinen oli lähes 1 kg:n kevyempi syntyessään ja häneltä eppari tehtiin kyselemättä minkä koin hyväksi asiaksi. Kuopuksen synnytyksessä olisin sen ehdottomasti tarvinut, mutta....

Kysymys kaikille: Hengästyttääkö teitä??!! En käsitä miten mua hengästyttää näin kovasti nyt kaikki touhuaminen! Töissä touhutessa ja pitempään jutellessa alkaa yhtäkkiä hengästyttämään oikein kunnolla niinkuin olisin pidemmälläkin raskaudessa. Kunnossakaan ei pitäs olla mitään vikaa. Tai ainakin liikuntaa on tullut talvenkin aikana harrastettua hiihdon, kuntopiirin ja kävelylenkkien muodossa säännöllisesti...

Joku kyseli usemman kerran raskaana olleilta, että pelottaako asiat nyt enemmän raskaudessa kuin ennen. Kyllä ehkä huolestuneempi olen tietyistä asioista, kai se tieto lisää tuskaa. Esikoisen odotusaikana olin vielä aika huoleton ja odotin vain onnellisena vauvaa :) Mutta en minä nytkään aivan mahdottomasti stressaa. En kyllä ole aiemmissa raskauksissakaan noudattanut mitään tarkkoja ruokaohjeita tai muita listoja. Enemmän olen elänyt "maalaisjärjen" avulla ja pärjännyt hyvin.
 
Minuuki pelottaa kyllä tällä kerralla enemmän raskauden takia kuin viimeeksi, jos se vaan mitenkään on mahdollista. Viime raskaudessakin luin koko ajan kaikenmaailman kauhujuttuja keskenmenoista yms.

Menhit ja Lörttis 7+4
 
:D varhaisultrassa oltu ja siellähän sellanen pieni pähkinän näkönen kölli,oikeassa paikassa ja syke löytyi :heart: :heart: nyt vaan odottelemaan neuvolaa joka onkin 17.3.....tää oli ihan mahtava tieto itelle ja nyt voi vähän nauttia :D yhtään ei huvita täällä töissä nyt olla vaan pitäis päästä miehelle esittään kuva....vaikka eipä siinä nyt kauheasti näy mutta sain kuitenkin ekan muiston pikkuisesta :heart: sori tää omanapaisuus olen vaan nyt niin onnellinen :p
 
ONNEA SUTULII Mä meen vasta ens viikol..ukko ei haluu hätäillä :headwall: nyt mulla on 6+0 mulla on neuvola 16.3 :flower:

SYKSYINENMua hengästyttää kanssa,en pysty samaan tahtiin kävelemään kun aikaisemmin ennen raskautta.. :eek:
 
syksyinen, joo viimeksi eilen ihmettelin hengästymistä, tosi ärsyttävää!

Tissien kasvusta sen verran, että kun esikoinen syntyi ja maito nousi rintoihin niin kuppikoko kasvoi pienestä C:stä isoon E:hen. Todella kauniit ja suonikkaat olivat... Kasvu oli tosian niin nopeaa, että lajinsa vaaleita raskausarpia muistona. Pienenivät sitten aikanaan takaisin B:hen ja nyt taasen huitelee siinä C:ssä

Onnea Sutulii iloisista uutisista, itse pääsin tänään myös näkemään oman pikkuiseni - ihana tunne!

Ja siitä kun aiemmin kirjoitin alkiosta ja ruskuaispussista, niin asiahan on tietty niin, että ne ovat ihan erillisiä osia, joten yksi siellä on köllinyt koko ajan :) Aiemmin olen käynyt ekan kerran np-ultrassa ja yleensä siihen mennessä ruskuaispussi on jo hävinyt ja sikiö saa ravinteensa istukan ja napanuoran kautta. Piti päästä tähän kolmanteen raskauteen, ennen kuin tämänkin sisäisti :LOL:

sannri 8+6
 
Heissans...

Hyppään nyt mukaan tänne...itsellä kaikki vielä auki..
Testi näytti kaksi viikkoa sitten positiivista:)
viimeiset menkkani ovat olleet 20.10 joten soitin neuvolaan heti
1. siksi että tietoa raskauden pituudesta ei ole yhtään..ja tuosta 20.10 oli 6kk väli menkkoihin...
2.en luota tämän paikkakunnan neuvolahoitoon oikein...Viime lapseni syntyi kk ennen ja minulla ns.helvetillinen raskaus supisteli jo yli 20 viikolta..kaikki heidän mielestään aina normaalia... Synnärillä sain kauheat nuhteet kun ei ole otettu selville supisteluiden syitä...onneksi he soittivat myös paikkakuntani neuvolalle palautteen heidän ikuisista vähäittelyistä!
3.alitajunnassa kummitteli kohdun ulkopuolinen raskaus...

neuvolassa sitten ei näkynyt mitään ja kohtukaan ei tuntunut..
joten varasin sitten yksityisen jossa heti lääkäri löysi kohdun suurentuneet ja möllykän sieltä....mutta ei osannut vielä sanoa onko siellä sitten lopetettu kasvu ja menee sit kesken..

vielä viikko pitäisi odotella jotta saadaan uudelleen ultrata ja katsoa mitä siellä sitten nähtäis..

PikkuRinsessa viikot ?+?
 
Ihana lueskella teijän varhaisultra kuulumisia. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! =) Vähäkö kyllä itelläki haluttais varata aika yksityiselle varhaisultraan, mutten taida raskia. Vielä pitäis jaksaa reilu 3 vkoa oottaa ennen ekaa ultraa. Huoh!

Meille tuon kiinalaisen kalenterin mukaan tulis tyttö. Mulla on ollukki ihan tyttöolo kyllä alusta asti ja oon nähny uniaki semmosesta pikkurinsessasta. Saapa nähä pitääkö ne unet sitte paikkaansa. Välissä oon kyllä nähny unta kaksosistaki, mut se on aika epätodennäköstä ku ei meijän suvuissa oo kaksosia kyllä. =)

Täällä vaan flunssa jatkuu. Sain nyt 3pvää saikkua ja levähtelen sitte ihan luvan kanssa kotosalla. Toivottavasti menee pian ohi. Alkaa vaan jo turhauttaa ku muutenki sairastelen flunssaa usein, niin mitähän se tämä raskausaika sitte tulee olemaankaan. Muuten olo on ollu iha ok. Tissit on kyllä turpeat ja kasvanu täälläki. Pitäis käydä uusia liivejä ostamassa, ku ei oo enää oikee sopivia tuolla kaapissa. :D

Ja kiitokset Mama-L uudesta pinosta! :) Sekä tervetuloa taas uudet! :)

HayLina ja Hippu 8+6
 
hellou,
ihanaa kuulla mukavia ultrakuulumisia :wave:

Mä niin kiehun täällä, tyttöä olen siis vieraspaikkakunnalle pistämässä ja tänään soittivat että lakkauttavat ainoan linja autoyhteyden meiltä, eli matkaa tulisi 20km kouluun. kiva. |O
no aikoivat selvittää että maksaako meijän oma kunta taksikyytiä, mitä epäilen etteivät tee, joten miten saan lapseni kouluun? näin kyllä saadaan maaseutu tyhjäksi, ai että ketuttaa :kieh:

Menkkamaisia jomotuksia on edelleen. Mulla ennenstään rinnat F kuppia joten en kyllä toivosi näitten kovin kasvavan :whistle:

joku kyseli pelosta, täällä pelottaa kyllä raskaus. Kun ei voi huokaista helpotuksesta ees rv 12 jälkeen sillä silloinkin voi vielä kesken mennä. saatiin ikävästä huomata tämä kun siskoni menetti kaksosensa rv 18 :'(
Samoin esikoisen synnytys painaa päällä, joka oli kaikkee muuta kuin oppikirjan mukaan. Mutta toivotaan että kaikki menisi hyvin.
Perämaan emäntä rv 6+3
 
Mää itse asiassa taidan jäädä sivuun tästä pinosta.. Iski ihan hirveä ahdistus kun luin kahden ekan raskauden juttuja ja mulla on molemmissa näkynyt syke 6+0 ja nyt ei näkynyt, eikä näkynyt edes mitään muuta kun se ruskuaispussi! Mä en osaa muuta kun itkeä koska en usko enää sekuntiakaan että tää vahinko olis edes kunnollinen vauvan alku. Mää en vaan ymmärrä miks näin piti käydä jos kerran siellä ei sit oikeasti edes ole mitään.. Mut mun toivo on mennyt.. :'(
 
Danuli79: Kiitos :hug: :sta! Ei ehditty np-ultraan saakka, se olisi ollut alle viikon päästä kyllä, mutta km käynnistyi etelänmatkalla muutama päivä sitä ennen. Oli todella ikävää tietysti saada km lomalla kaukana kotoa, mutta sainpahan ainakin ensiluokkaista hoitoa yksityisessä sairaalassa! Suomeen palattuani mua ei nimittäin kelpuutettu minkäänlaiseen jälkitarkastukseen tai edes hCG-testiin julkisella puolella koska "homma oli jo hoidettu" muualla :/ ... Yksityiselle sit menin, kun oli tietysti miljoona kysymystä, mihin halusin suomeksi vastauksen, lukio-epsanjalla kun jäi aika monta juttua hiukan hämärän peittoon vaikka hyvin mua hoidettiinkin. Nyt toivon tosiaan, että tämä raskaus jatkuu sinne lokakuulle saakka ja samaa tietysti sinne ja kaikille muillekin :) !
 
Kinkki kalenterin mukaan poika tulis
tässä raskaudessa on eeroa aijempiin tyttöjä ootellessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia
karkkia ja herkkuja olisi voinut syödä joka päivä
nyt taas himoitsen suolaista ja rasvaista ja melkein joka päivä on ällötys käymässä menkeimpä "krapula" joka päivä hirveen väsynyt en ole ollut tämä päivä on mennyt viiden tunnin yöunien voimalla
Molemmat tytöt ovat syntyneet sektiolla
Meneekö kolmas automaattisesti sektiolla tietääkö joku ?
Neukkari ajan varasin tänään 15.3 ultraan pitää kuulemma ite varata aika 11-13 viikoille
hassua jos sinne soittais jo nyt niillä ei olisi mitään tietoa minusta kun ei ole lähetettä
Ennen tuli aika kotiin ja viikolle 12 eka neukka käynnin jälkeen
näin nuot muuttuu

t.sari 7+3

 
Mä en muuten luota mihinkään merkkeihin sukupuolen arvailussa ;) ... Meillä kaksi poikaa ja toisesta tyttöolo ja toisesta poikaolo, toisesta linea negra, toisesta ei, kummastakin sekä suolaisia, että makeita himoja eikä edes samoja... Kiinalainen näytti toisen olevan poika, mutta toisen tyttö, eli se siitäkin :wave: ! Olin jotenkin sillä kannalla, että mun edellinen keskenmennyt raskaus olisi johtanut kolmanteen poikaan, mutta nyt ei ole mitään tunnetta suuntaan tai toiseen. Kumpi vaan on tervetullut, molemmissa olisi puolensa :heart: . Kunhan tulisi syliin asti elävänä ja mieluiten terveenä. Veriseulan ja turvotuksen mittauksen otan, mutta toivottavasti ei tarvitse punktiota tosissaan harkita, pienikin km-riski tuntuu viime marraskuisen jälkeen liian suurelta :/ ...
 
Tsau!

Kiitos Mama-L päivityksestä, on se kiva kun on tuollaisia tietokoneneroja olemassa =) Jouduin tänäänkin soittamaan johonkin tietokoneapuun kun kone sekos, oli oikeen mukavan olonen poika langan päässä ja varmaan ihmetteli kuinka joku voi olla näin huono näitten kanssa :ashamed:

Saas nähdä nyt sitten jääkö mies nyt kotiin sitten huomenissa, jos ei saa tuota asiaa sovittua nuo liitot. No ihan kiva se mulle olis, pääsis itse vähän helpommalla :D

Pelottaa joo tää kolmas raskaus nyt paljon enemmän kuin nuo muut. Mut vähän jo oon uskaltanut nauttiakin.

Champion: voimia sinne :hug:

Uusille tervetuloa ja onnea :flower: :heart:

äiti03: melkeen sanoisin, että kolmaskin on sektio.. En oo kyllä ihan varma, mulla ei ole kokemusta mutta muistaisin että oisin jostain näin lukenut.

Onnea teille, jotka käyneet ultrassa. Hienoa kun kaikki on kunnossa ja pikkuset paikallaan :heart:

Mulla vielä yökötys, varsinkin aamuisin, jatkuu mutta kyllä mulle ruokakin maistuu ihan hyvin jo. Oon tässä nyt hyvillä mielen passittanut tota miestä hakemaan milloin mitäkin noutoruokaa kun on alkanut niin himottamaan. Mies on ihan helisemässä mun kanssa :LOL:

Ihanaa viikkoa kaikille kanssasisarille :wave:

Lilein + Piipiäinen 8+1
 
Heips!

Täällä olisi 7+2 ja lokakuun aikana pitäisi siis esikoisen syntyä.
varhaisultra otettiin 6+5 ja hyvin näkyi vahvat sydänäänet ja alkio on ihan viikkojen maksimimitoissa, eli hyvin voidaan.
Ensi tiistaina 9.3. ensimmäinen neuvola. Eli mukavasti etenee nämä odotus-jutut täällä.

Listalle voisi laittaa:
Nappula-10 - 35v - esikoinen - TAYS

Onnea kaikille muillekin lokakuun synnyttäjille odotus-matkaan!! :hug: :flower: =)
 
Tänään kävin ultrassa eikä näkynyt sykettä. Ovulaation mukaan viikot nyt 6+2. Sikiöpussin halkaisija 20mm ja alkio 6mm. Erottaako ultrassa alkion ja ruskuaispussin toisistaan? Miten ne eroaa toisistaan?

Viikon päästä uuteen ultraan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apila87:
Tänään kävin ultrassa eikä näkynyt sykettä. Ovulaation mukaan viikot nyt 6+2. Sikiöpussin halkaisija 20mm ja alkio 6mm. Erottaako ultrassa alkion ja ruskuaispussin toisistaan? Miten ne eroaa toisistaan?

Viikon päästä uuteen ultraan.
Ainakin minulla erottui alkio ja ruskuaispussi toisistaan ultrassa 6+5, lääkäri näytti ne ruudulta sekä kuvasta.
Toivotaan, että syke näkyisi seuraavassa ultrassa, usein kyllä näkyy jo rv 6+. Eiköhän kaikki ole masussa hyvin!
:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja apila87:
Tänään kävin ultrassa eikä näkynyt sykettä. Ovulaation mukaan viikot nyt 6+2. Sikiöpussin halkaisija 20mm ja alkio 6mm. Erottaako ultrassa alkion ja ruskuaispussin toisistaan? Miten ne eroaa toisistaan?

Viikon päästä uuteen ultraan.

mulla näky esikoisesta päivystyksen ultralla ruskuaispussi ja pienen pieni alkio kun esikoista odotin ja kipujen vuoksi lääkärissä kävin. alkio oli keskemmällä kohtua ja ruskuaispussi huomattavasti isompi ja selvästi sivummalla. tästä raskaudesta en sitte ole ultrassa vielä käynnytkään.
toivottavasti saat hyviä uutisia!

Lemission 8+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti03:
Kinkki kalenterin mukaan poika tulis
tässä raskaudessa on eeroa aijempiin tyttöjä ootellessa ei ollut ollenkaan pahoinvointia
karkkia ja herkkuja olisi voinut syödä joka päivä
nyt taas himoitsen suolaista ja rasvaista ja melkein joka päivä on ällötys käymässä menkeimpä "krapula" joka päivä hirveen väsynyt en ole ollut tämä päivä on mennyt viiden tunnin yöunien voimalla
Molemmat tytöt ovat syntyneet sektiolla
Meneekö kolmas automaattisesti sektiolla tietääkö joku ?
Neukkari ajan varasin tänään 15.3 ultraan pitää kuulemma ite varata aika 11-13 viikoille
hassua jos sinne soittais jo nyt niillä ei olisi mitään tietoa minusta kun ei ole lähetettä
Ennen tuli aika kotiin ja viikolle 12 eka neukka käynnin jälkeen
näin nuot muuttuu

t.sari 7+3
sisko on synnyttänyt kolmesti sektiolla ja hänelle tosiaan sanottiin että kahden sektion jälkeen mielellään ei aleta alateitse yrittämään, tällöin vaarana voi olla että sektiosta jäänyt arpikudos repeää, koska ei anna periksi.
 
tervetuloa uusille ja kiitoksia uudesta pinosta:)


kirjoittelu on jäänyt nyt vähemmälle,on ollut kammottavaa pahoinvointia |O väsymys siihen päälle.. lukemassa olen yrittänyt käydä aina kun pystyn.

kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö olisi tulossa,pahoinvointikin viittaisi siihen kun minulla ei ole poikien kohdalla ollut mitään pahoinvointia.saa nyt nähdä:)

tämän raskauden kohdalla on pelottanut eniten ja en vielä uskalla luottaa että kaikki on hyvin.np-ultraan odottaa.

maha on kyllä pullahtanut esille,turvotus on kamalaa varsinkin iltaisin.saa nähdä kyseleekö ystäväni viikonloppuna kun olen hänen kanssaa lähdössä kylpylään ja huomaa varmana :D no pitää toivoa että ei kyselisi kun halutaan ainakin np-ultraan pitää salassa:)

SYKSYINEN kyseli hengästymisestä,kyllä hengästyttää..

anteeksi oma napaisuus!!
:flower:

bakukaa 7+6
 

Yhteistyössä