~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

Minua edellisessä raskaudessa ihmetytti tuo kohdunsuun mitta, kun vaihteli niin ja todellakin välillä pitenikin. Minulla otettiin aina ultralla, kun vältettiin alapään ronkkimista.

Noista supistuksista. Toiseksi vanihimmalla oli aikaisessa vaiheessa ja sanottiin, että sitä se vaan tietää, että yli menee, kun tässä vaiheessa supistelee. Niin sitten ylitettiinkin laskettu aika 17 vuorokaudella. No esikoisesta makasin viikolla 28 sairaalassa viikon ja ei mennyt yli kuin kaksi vuorokautta.

Meillä on yritys ja mies auttelee siinä. Tympäsee, kun nostin yrittäjäeläkemaksua vuonna 2009, muttei vaikuta äippärahaan, kun verotus ei ehdi vahvistua.

Minulla on aivan mieletön ummetus. Ei auta Levolac, Agiocur. Tänään tungin kolme (!) Microlaxia ja sain aikaan hitusen. Kohta jo pieni tulee työntäessä ulos. Ikinä ei ole ollut tällaista, vaikka viides raskaus.

Tänään ostin Helsingin reissulla imetysliivit. Toivottavasti mahtuu vielä synnytyksen jälkeenkin, vaikka kokoa 85/DD. Nätit ovat. Eivät niin mammaliivimaiset. Nyt käytössä olevat liivit on jo F, mutta kuppikokohan vaihtelee niin eri valmistajilla.

Teitä/meitä on niin paljon, etten erikseen kommentoi. Tällaista omanapaista höpötystä.

Discovery 21+4
 
Signature83 ..voi vide että on IHANA mekko!!! saako nuita kenties jostai tilattua?? *haluaa heti tuollasen*!!!!!!!!!!!!!

jepjep..ompa kiva ku taas unohti KAIKEN kommentoitavan :kieh: !

ei siis sen kummempia nyt.. :LOL:

j-22 ja NaSu 22+4
 
( * ): Mulla oli tänään ekan kerran aamupahoinvointia :LOL:
Tai siis paha olo on ollu monesti, mutta oksensin ekan kerran! ;)
Edellisiltana huomasin myös taipumukseni lehmäilyyn, maitoa ihan valui vasemmasta tissistä!

Vointi on siis hyvä, kiitos kaikille huolehtijoille :hug: B)

Tässä kuva viikkojen kunniaksi :)


Lara- ja Nuna rv24+0 :heart:
 
Käytiin tänään Brunon luona Femedassa :)
ja meikäläisen poikaolo osoittautui psyykkiseksi oloksi :) eli kolmas tyttö olisi meille tulossa.

Ultrassa kaikki oli hyvin ja neiti vastasi täysin viikkojaan. Ihanaa oli nähdä kaikki 10 sormea ja 10 varvasta. Kovin pieni vielä neiti on kun vasta 19+0 kasassa ettei ns kauniita kosmeettisia kuvia saatu - tärkeintä oli kuitenkin että rakenteet oli kunnossa!


Torstait on aina mukavia päiviä - niin oli tämäkin torstai :heart:

Viuhti 19+0

Olisin liittänyt tähän vielä kuvan - mutta minä mitään osaa liittää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Discovery:
Tänään ostin Helsingin reissulla imetysliivit. Toivottavasti mahtuu vielä synnytyksen jälkeenkin, vaikka kokoa 85/DD. Nätit ovat. Eivät niin mammaliivimaiset. Nyt käytössä olevat liivit on jo F, mutta kuppikokohan vaihtelee niin eri valmistajilla.
No voi plaah :D Mieku aattelin ettei voi hirveesti koko vaihella noissa tissiliiveissä ja aattelin tilata sitten imetysliivit netistä, kun ei löydy kokoa noista putiikeista. Mut mut, nyt en taia uskaltaa :D
 
Kiitos mama-L taasen pinosta! :wave:

Asumisesta: Me asutaan 2007 valmistuneessa oktalossa jossa 123neliöö.Silloin tällöin kattellaan kyllä asuntoja muualta.. :)

Nukkumisesta: Mä olen kyljellään nukkuja ja ainakin vielä olen pystynyt nukkumaan ihan hyvin.Jopa yöllisest vessareissut teen joko tiedostamatta tai en käy lainkaan :LOL:

Olen vähän täs miettinyt et josko ei otettaiskaan sitä äitiyspakkausta vaan ottais sen rahana..Kun meiltä ei puutu muutako ne vaunut.Ni pistäis sen rahan niihin vaunuihin..

Neuvolaan tiistaina,jess! Mulla on kyllä tosi kiva neukkutäti,kyselee aina kaikenlaista miten sujuu ja miten töissä jaksaa :) Ja hemppa mun tapauksessa taidetaan ottaa joka kerta. Ekaa odottaessa sitä ei otettu koko raskauden aikana kuin 3-4kertaa.Silloin näytti 114 noin..

Mulla iski eilen hirvee himo mansikoihin..Oli pakko käydä ostaa espanjalaisii kun en raaskinut kotimaisii vielä ostaa ja ai että ne maistus hyviltä :p 3? makso litra.

Tsemppiä kaikille jotka saaneet rakenneultrassa huolestuttavia löytöjä :hug: Se odottaminen on varmasti kaikkein raastavinta :hug:

Jihuu,kuulin täl viikol että paras ystävänikin odottaa vauvaa.Tammikuussa LA!! :heart:

Mut nyt töihin,motivaatio on hieman parantunut :LOL:

MUKSU ja Hemmo/Monni 22+5 En enää tiedä masukin nimeä kun sillä on monta nimee :heart:
 
Huomenoita, pikavastaus Discoverylle, jos sinulla määräytyy vanhempainetuudet pelkän YEL-työtulon mukaan (eli sinulla ei ole myös palkkatuloja jotka tulisi huomioida päivärahaa laskiessa) niin ei haittaa vaikka se verotus ei ole ehtinyt valmistua, koska päiväraha jokatapauksessa lasketaan sen sinun viimeksi maksaman YEL-in mukaan! Eli hyvä juttu sinulle kun nostit sitä :attn:

Signature83 21+0
 
Signature83 mielettömän ihana toi mekko! Varmaan ompelemaan pystyis noilla ohjeilla ehkä ite? Mutta se sitominen :LOL:

Nukkumisesta. Minä olen ajatellut selällään nukkumisesta että kyllä sitä sitte unissaan kääntyy kyljelleen jos pahalta tuntuu mutta keskityttekö te oikeasti siihen että ei vahingossakaan selällään nuku? Kyllä mäkin yleensä kyljeltäni herään mutta tulipa vaan mieleen.

Lavelyn. Oon miettiny ihan sitä samaa että huomaako sen varmasti vai eikö huomaa. Kuulin työkaverilta semmosen tarinan että ensimmäisen kohdalla ei ollut tajunnut supistuksiksi ja jotain oli jo alakerrassa ehtinyt tapahtumaan ennen kun lääkäriin meni ilmavaivojen takia.

Discovery oot varmaan kokeillu ihan vanhan kansan luumujakin jo? Täällä ne toimii ku junan vessa. :LOL: Tosin vasta seuraavana aamuna.

MUKSU1. Mulle on kanssa mansikat maistunu :)

Vaunukriisi syvenee. Voiko tätä asiaa enää ottaa yhtään vakavammin? Musta tuntuu että me tilataan ehkä sittenkin Gessleinit Saksasta niiden Emmaljungien sijaan.

Liikkeitä en tunne vieläkään. Kukahan lähipäivinä kirjoitti samaa että hämmentävää kun kaikki muut tuntevat. Mutta on meitä siis ainakin kaksi :)

Sofiia 19+3
 
jälleen pitkästä aikaa. lukemassa kyl joka ilta :)

eli eilen oli taas eka työ päivä sitten 5 viikkoon. oli kyl illalla tosi poikki kun heti alkuun oli aika rankka 8 tuntinen. mut oli kyl muuten mukava palata töihin, huomannu itestä et on paremmalla päällä kun saa olla töissä.

hemoglubiini vissiin nousussa kun alkaa olokin vähän virkistyä, tai sitten se on tuo aurinko joka sen tekee =)
itsellä rakenne ultra on vasta 20.6 kauhean pitkä aika vielä, no neuvola on siinä välissä.
nykyään onkin mukava kun tuntee liikkeet niin tietää et vauvalla ainakin kaikki hyvin =)

tälläinen pikainen kirjoitus kun ei oikein ollut mitään oikeaa asiaa =)

a 19+1 tai tasan 20
 
Signature83 Ooo, mullekkin kelpaisi tuollainen mekko! Ihanat kankaat oli sen blogin kirjottaja kyllä valinnu, näytti tosi hyvältä!

Kohdunkaulan mittaus Mullakin sillon reilu pari viikkoa sitten ottivat sen pituuden ultralla joo, varmaan taas uudestään seuraavassa ultrassa. Jei, siinekään ei oo kun 4 viikkoo ennää :D

Tänään pitäisi taas lähtee mukaan sinne tontille vähän auttelemaan, saas nähä nyt, eilen kun supisteli aika kivasti niin mitään raskasta ei kannata kyllä nyt tehä. Kun sitte osais ottaa vaan siellä paikanpäälläkin tän muistisäännön käyttöön :ashamed:

Lueskelin teijän miesten ammatteja ja tosiaan, nörttejä näköjään löytyy useempikin kappale, mutta täältä löytyy ihka aito putkiasentaja, rööriroope!! Kyllä, aikasemmin oli yksityisessä huoltofirmassa huoltomiehenä mutta tänä vuonna on tehnyt siis oman alansa hommia. :D

No ei kai tässä muuta, voikaahan hyvin kaikki ja oikeen ihanaa viikonloppua kaikille :heart:

Heidi ja Mörkky 23+2.
 
Signature, ei muuten makseta minulle. Olin viikon saikulla ja ihmettelin päivärahan pienuutta. Todettiin, että koska ei ylitä 20 %:lla viimeksi verotuksessa vahvistettua, niin ei koroteta eli kyllä sen v. 2009 verotuksen pitäisi olla jo ok, että päivärahaa korottaisivat. Perhana, kun tekee parikymppiä päivässä.

No nyt lääkäriin tuon hiton ummetuksen kanssa. Ei laukea millään ja vatsaannja selkään koskee. Hyvä, että pystyy liikkumaan.
 
Discovery, itsekin nostin alkuvuodesta plussauksen jälkeen yel-tulon 15000:sta 30000:een. Ehdin just maksaa sen 7kk tota korkeampaa yeliä ennen äippälomalle jäämistä. Ymmärsin että tässä tapauksessa pitäis ainakin saada rahat korkeemman yel:in mukaan?
 
huomentapäivää!

nyt on rakenneultra takana. kaikki oli pikkusella kunnossa :heart: hyvin oli kasvanu ja muutenkin kaikki näytti normaalilta. oli kyllä ihanaa nähä pikkunen, kovasti liikuskeli ja pyöri. istukka oli takaseinässä hyvällä paikkaa kuulemma. Sukupuolesta ei kysytty, ultraaja vaan kysy yhteen väliin "oisko teillä mitään kysyttävää" :D varmasti meinas sitä että halutaanko tietää sukupuoli. me päätettiin että jännätään loppuun asti. poikaololla kuitenkin mennään eteenpäin :)

Vaunuista: huutonetistä huusin emmaljungan duo edget! Ensin ajattelin tosiaan ihan uusia vaunuja, mutta nuo oli niin kalliit uutena ja kun välttämättä nuo justiinsa halusin, niin aattelin että mikäs siinä jos käytettynä löytyy hyvät.ja niin löytyikin! olihan ne kohtuuhintavat vielä käytettynäkin mutta reilusti alle puolet siitä mitä sais uutena maksaa. Ja aivan uudenveroiset. Nyt vaan ootellaan pakettia saapuvaksi <3 oon ehkä vähän aikasin liikenteessä näitten vaunujen kans mutta kun sattu sopivat kohdalle niin oli pakko ostaa.

Ummetusvaivaa täälläkin :/ Normaalisti (siis ennen raskautta) vatsa toimii melkein joka päivä, nyt saa kärvistellä vaikka kuinka kauan.muutama viikko sitten ostin kaupasta semmosta kuiturouhetta( en nyt muista oikeaa nimeä) mitä sekotan reilusti jogurtin joukkoon aina aamuisin, se on kyllä vähän auttanut.

nyt voileipäkakkujen tekoon huomisia siskon valmistujaisia varten. toivottavasti tuo ilma vähän paranisi huomiseksi, täällä kun sataa vettä ihan kunnolla.

miraaz ja vaavi 20+2
 
maitoa valuu täälläki...tosin oikeasta rinnasta, ja välillä nännit supistuu ihan sairaanpinkeiksi ja sattuu tosi paljon :( mun tissit elää nyt ihan oma elämäänsä..

miesten ammateista niin joudun rikkomaan tämän "nörtti-kerhon" (inhottava sana,en tarkota pahalla :) ), mun mies on käyny raksan ja maalarilinjaa muttei päivääkään o niitä töitä tehny vaan on koko työikänsä ollut satamassa hommissa. parisen vuotta on nyt tehny viikonlopuisin myös portsarinhommia kun niistä tienaa ihan kivasti. aika rankkaa välillä kun tuntuu,että mies käy vaan töissä,on salilla tai nukkuu,mutta täytyy vaan järjestää sitä "perheaikaa". nythän me lähdetään ens viikolla sit ruotsiin sen tallinnan sijasta,eli puhelimet kiinni ja keskitytään vain toisiimme :)

piti kommentoida vielä mutta nyt toi likka kaivelee tota kissanhiekkalaatikkoa!!

emmabella ja tytsy 23+0 POOOOOKSISTA!
 
Heippa kaikille piiitkästä aikaa!!

Kaikki on täällä ihan hyvin en oo vaan saanu aikaseks kirjotella vaikka lukemassa käyn melkein päivittäin...
Meillä oli eilen neuvola ja hemppa oli pudonnu 141->119 ja painoa oli tullu 160g/vko. eli täytyy taas kiinittää enemmän huomiota siihen mitä syön! Ei tuu ole helppoo ainakaan nyt viikonloppuna kun ois parit ylppärit... niin ja löysin kuin löysinkin niihin ihanan mekon(mama-licious) ja kohtuu hintaan!!!
imetysliiveistä te iso rintaiset mistä ootte löytäny nättejä ja kohtuu hintaisia liivejä??? itellä normaalisti on koko 85D/DD eli sit kun maito nousee niin olis sit se F-kuppi... en oo ainakaan marketeista ja perus putiikeista kuten H&M ja Kappahl löytäny ja liivikaupois maksaa maltaita...
Ihanaa kun tuntee vauvan liikkeet/potkut koko ajan paremmin niin voi olla levollisemmin mielin!!!


Ezziina ja RK 18+4
 
Tulin vaan kertoa et mulla on ihan hirveet polttotuskat masussa... :( Mulla on toi krooninen gastriitti ja omeprazol 20mg siihen tarvittaessa ottanut kun noi renniet yms ei auta... Tuota vatsan korvennusta ollut pari kertaa mut nyt oli sellainen "suvanto" vaihe.. eli pärjäsin töissä ihan ookoo, tavallista enemmän röyhtäytti. No sit eilen supisteli tosi monta kertaa... tuntu kun käveli et joka askeleella supistus. Menin illalla päivystykseen, jossa lääkäri tarkisti kohdunsuun joka kiinni ja kohdunkaula 3cm, sykkeet kuulu ja kaikki kunnossa. Sanoi että vatsa saatava kuntoon, koska se kipu voi lisätä supisteluja. Määräs et joka ilta otettava omepratsoli ja tarvittaessa voi ottaa 2kpl eli 40mg. No eilen illalla oli sit ihan suht ookoo ja otin ennen nukkumista yhden tabletin.. sit yöllä alkoi ihan kauhee polttelu ja korvennus!!!!! :| Ensin ylävatsalla ja levis sit koko vatsan alueelle... en tienny miten päin olisin ollut, mikään ei ollu hyvä... harvoin itken kivusta mut nyt polttelu ihan hirveetä, ihan kuin veistä olisi väännetty mahassa!!! Otin sit sen toisen tabletin mutta ei auttanut mitään :( En nukkunut juuri ollenkaan yöllä, en pystynyt. Vauveli piti välillä tosi kovaa meteliä vatsassa, mietin että sattuikohan sitäkin... vai muutenko vain venkoili kun mulla tuskia...

En sit menny töihin ja soitin heti aamukasilta terveysasemalle, ei ollut antaa aikaa kun vasta kolmelta pitää tulla päivystykseen... nyt mä vain täs odottelen, en pysty oikeen syömään kun vatsa niin kipeä :( välillä kovastikin supistaa... mua niin pelottaa ja itkettää!!!! :( Tiedän että huonomminkin asiat voisi olla, enkä sillä mutta kun pelkään et jos vauvalle tulee tästä jotain, te tiedätte miten kaikki kivut yms. pelottaa... Mitä se lääkärikään voi tehdä? Määrää vaan jotain voimakkaampaa lääkettä...eikai niitäkään ole hyvä hirveesti syödä... Tätäkö tää loppuraskaus sit mulla on...

Sori valitusvirsi mut kun on vaan niin huono-olo...

Kultasiipi + neiti-Ilmari 22+ 0
 
Siis sairauspäiväraha-päätöksessäkö Discovery ei oltu huomioitu tuota uutta yel:iä? Hmmm... Itselläni ei ole tietoa sairauspäivärahasta, mutta vanhempain-etuudet kyllä määräytyvät aina sen edeltävän yelin mukaan... Onkohan sinulla joku spesiaali-tapaus nyt sitten mistä syystä näin on menetelty :/ En uskalla siinä tapauksessa vastata 100% varmasti, miten vr-päätös tulisi menemään. En ole ennen törmännyt tapaukseen jossa olisi käytetty jonkun muun vuoden yel-maksua vr-päätöksessä. Lain kiemurat ja tulkinnat ovat ihmeellisiä toisinaan... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Äitiyspakkaus odottaa hakijaansa postissa <3
Kauan sul meni hakemuksesta siihen että sait ton pakkauksen?
Siis ei ees kahta viikkoa!! :) Vein paperit kelaan tossa viime viikon tiistaina, päätös oli tullu perjantaina nettiin ja tänään jo saapu pakkaus!! ;)
Eli pikkasen nopeeta toimintaa!
Mulla vaan semmonen pikkunen ongelma, että milläs haen sen postista :LOL: Kyl joku varmaan kuskaa, mut haluisin sen HETI :D
 
Puoliväli saavutettu :heart:

Täällä koko päivän ollut ihan menkkamaista jomotusta koko vatsan seudulle ja vähän jaloissakin :/ En tiedä mistä johtuu..
Väsy on niin kamala että taidan mennä sohvalle ja ottaa pikku päiväunet :)

Mulla itselläni vahvistuu vaan toi tyttöolo :) Mulla on meinaa maha kasvanut niin tonne sivuille.. Oon kuin tasapaksu pötkö nykyisin :LOL: :LOL:

Vähäks tekis mieli jotain hyvää, mutku ei oikein mitään löydy kotoonta :(

Pikku prinssi ja vaavi rv.20

 
Mä oon ihan kypsä kaikkeen.

Taidan itkee koko illan kotona syödä kilon suklaata :whistle:

En tiiä mikä pännii, kaikki vissiin. Pännii se eilinen lääkäri vieläkin, sit mies ärsyttää, väsyttää ja huomenna pitäis mennä yo-juhliin koko päiväksi ja illaksi ja ei jaksais eikä huvittais sekään. Halusin vaan maata kotona :ashamed:
On ihan veto pois, koko viikon oon ollu taas yksin lasten kanssa, miestä en oo nähny koko viikolla. Nukkumassa se on vieressä käyny mut muuten ei oo näkyny. Ja tänkin illan se on pois. Tarpeeks kun alkaa pänniä niin en ota sitä huomenna sinne ylppäreihin mukaan, jääköön kotiin :kieh:

VALIVALI B)



Zeena 22+5
 
En varmaankaan ole tuon yrittäjäeläkemaksun suhteen poikkeava. Nyt ei vain ollut tuo vuonna 2009 maksettu eläkemaksu tuota kahtakymmentä prossaa suurempi kuin v. 2008 maksettu. Oon maksanut tuota maksimia, joka nousi juuri 2009 alusta. Yli 100 000 tuloilla tuo 20 % on niin paljon, ettei riitä korotukseen. Pitäisi olla verotuksessa vahvistettuna. Pah !

Nuo liivit on Freya-merkkiset Sokokselta ostetut. Tosiaan niissä koko on mielestäni reilu, kun muuten mulla nyt se F-koko. Joistakin kyllä jopa on mahtunut D:kin, muttei oikein enää. Tiedän, että etenkin alussa, kun maito nousee, niin kokokin kyllä kasvaa ja sekin vaikuttaa, kun rinnat on maidon noususta niin arat.

No nyt on peräsuoli tyhjennetty. Klyx-peräruiske sentään toimi. Määräsivät mulle Movicolia. Tällainen ummetus on haitallista sikiöllekin. Aiheutti jo kipeähköjä supistuksiakin. No toivottavasti ei uusi enää.
 

Yhteistyössä