~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

kiitos mama-L uudesta pinosta!

asuntogalluppiin meillä on viime vuonna valmistunu omakotitalo 144 neliöä + yläkerrassa jonkin verran neliöitä, joita ei ns. lasketa. turhan pieni tästä sit kuitenki tuli ku kolmas laps jää periaattees ilman omaa huonetta. alun perin kun luultiin et kaks lasta riittää meille. no tää alakerran tietsikkahuone on miehen työhuoneena et tää jää sitte makkariks tulevaisuudessa. meillä on tuossa pohjat kaivettuna ja tarttis mitä pikimmiten väsätä toi miehen työhuone/varasto/autotallitsydeemi tohon pihaan, jotta miesrukka sais työnsä tehtyä rauhassa....

kestoillaan meillä on nyt toinen kestopeppu menossa. aion seuraavankin kanssa kestoilla, mutta tulee varmaan käytettyä rinnalla kerttiksiäkin, kun kahta vaipattaa. en ala siitä ressii itelleni hommaamaan et mun ois pakko kumpiki kestottaa. nyt on kestot käytös, mut sitten ku lähetään reissun päälle, niin käytetään kertsejä. mulla kerkes olla itellä muutamat menkat näiden raskauksien välis ja en muistanukkaan kuinka inhottavalta rätti tuntu. suattaapi olla et jatkossa vois itelle jotain kuukuppia tai kestositeitä hommata...

mut nyt saunaan...

justiina ja masukki 20+1
 
Mulle tuli tänään postissa sellainen bola koru :) Mutta osaaks kukaa kertoa miten sitä nyt kuuluu käyttää? :ashamed: Eli missä kohdassa mahaa milloinkin ym?

Kestoilu Täällä on sen verran laiska äiti että ei kestoilla. Mulla ei riittäis energia siihen pyykkäämiseen :ashamed:

 
Hei!

Kiitos Mama-L uudesta pinosta! =)

Puskajussi:
Aika uskomaton toi sun kokemus lääkärissä!! Mutta tottahan se on että suurin osa noista "uusista ja nuorista" lääkäreistä on vielä koulussa ja jotkut ei oo kaikkia kursseja ees käynyt... ne sit opettelee tuolla tk:ssa noita juttuja... monelle saattaa tulla uutena että äitiysneuvolassa pitää vaikka kerta viikkoon käydä...mut siinä ne sit oppii... toki harmillista näin asiakkaille.... :( Toivottavasti sulla kuitenkin jo parempi olo!

Me käytiin siellä rakenneultrassa jo 25.5 mut en jotenkin jaksanut tulla siitä tänne heti hehkuttaa kun oli niin ikäviä uutisia ollut pinossa... :( Jotenkin tosi surullinen olo ollut ja pelko tulevasta... :( Pahoittelut vielä kerran surua kokeneille :hug:

No siis rakenneultra meni muuten hyvin mutta oikeasti meinasin pissata housuun kun oltiin matkalla sinne :LOL: Se aika oli aamulla ja kävin sit ku heräsin pissalla ja rupesin sit miettii et pitikös se rakko olla täysi, join sit 4 lasia vettä ja tiedätte varmaan miten nopeesti se pissahätä tulee... siis meiltä oli joku reilu ½ tuntia tonne kaupunkiin ja oikeesti meinasin kaupungissa hypätä autosta ulos tienvarteen pissalle mut mies sano et saisin sakot et ennemmin pissaa housuun!!!!!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: No en sit pissanut housuun kuitenkaan vaan juoksin sinne ultrapaikan vessaan ja mies parkkeeras auton sillä aikaa... niin ja vain muutama tippa sitä pissaa sit vain tuli...tyypillistä! Mut siis ei ole ikinä ollut noin kova pissahätä...tai pissahädän tunne!!! :LOL: Ja parasta se että rakon ei tarttenu olla täynä!

Ultrassa
kaikki oli hyvin!!! =) vauva painoi 371g ja rakenteet oli ihan normaalit! Niin...ja se ois sitten tyttö :heart: Se oli aika selvää kun nähtiin ihan selvästi ne kolme häpyluuta jotka on vain tytöillä =) Että se siitä poikaolosta!!! Pitää ehkä keksiä joku naisellisempi työnimi...tai sit se saa pysyä Ilmarina vaikka tytteli onkin =) Mies on kauheen tarkka ettei kellekkään kerrota sukupuolta ja ihan ookoo, mut se meinas ettei täälläkään sais kertoo... no sovittiin sit että kyllä sen nyt täällä voi mainita =) Eli Mama-L, sen voi laittaa sen tyttölupauksen =)
Ainoa sellainen asia jota jäin miettimään oli kun siinä ekassa ultrassa oli nähty joku myooma tuolla kohdussa mut nyt todettiin että se olisi vain verisuoni... joten kontrollia ei tarvitse... Meillä on varattu aika 4D-ultraan ja tarkotus oli vielä miettiä mennääkö vai ei mut nyt jotenki tuli sellainen olo että ehdottomasti haluan mennä ja nähdä vauvan taas... ja jos siinä vielä tulisi vakuuttuneeksi siitä myoomasta onko sitä vai ei.... Onhan se 4D kuitenkin kallis...mutta jotenkin en raaski enää perua...vai pitäskö... no kerkeehän tässä vielä miettiä.

Nyt ehkä tälläinen vähän outo kysymys, mut onko teistä kellään ollut virtsankarkailua nyt raskauden aikana???? Kun mulla on nyt muutamia kertoja pissalla käynnin jälkeen holahtanut alkkareihin märkää... se ei oo valkkaria.. Säikähdin jo että onko jotain lapsivettä mut se tosiaan tulee heti pissalla käynnin jälkeen, et sillä aattelen et se ennemmin on varmaa virtsankarkailua... :( Siis tosi kiusallista!!! Mulla ei oo koskaan ollut tollaisia ongelmia mut nyt sit muutenkin toi pissaaminen jotenkin outoa, siis pissattaa ja tulee vain tosi vähän ja sit kohta saattaa lirahtaa jotain housuun... Pissakokeet on ollu kunnossa. Valkovuotoa tulee toki myös.. ja välillä runsaasti!! Kertokaa onko teillä muilla ollu mitään virtsavaivaa???


Juupa juu.. eipä tässä muuta.. tänään oli toinen perhevalmennus ja osa ryhmäläisistä synnyttää jo heinäkuussa... tuli itelle sellainen olo, että voi että kun toi lokakuu on niin kaukana.... mut nopeestihan se aika loppujen lopuksi menee =)

Kultasiipi & Pikkuruinen neiti-Ilmari 21+4
 
Heippppaaaa!!!

Kiitos uudesta pinosta!

Täällä kotona on erikoisen hiljasta. Esikko ja isänsä lähtivät kattoon AC/ DC :n keikkaa ja pikkumies nukkuu :)

Asuntogallup me asutaan rivarissa 3h+k+s, oisko joku 78 neliöö. Isompaa oltas vailla, mut miehen työtilanteesta johtuen pitää ootella ainakin vuoden loppuun ennenku uutta ruvetaan katteleen. Ja toisaalta pojat kun asustaa toista makkaria niin hyvinhän me tässä mennään ainakin vuosi vauvankin kans, joka kuiteskin nukkuu meiän makkarissa.


Kestoilu meillä on menty kahden lapsen verran kertiksillä ja niin mennään tän kolmosenkin kanssa. En oo kovin ahkera pyykinpesijä ja koen jotenkin helpommaks kertakäyttövaipat. Kakkosen kohdalla mietin jo kestoja (edes kokeilua) mut niin se vaan jäi.

Virtsankarkailusta ikävä kyllä täälläkin samaa vaivaa kultasiipi :( On kyllä ikävä vaiva! En tiiä mikä siinä on ettei saa tehtyä lantionpohjan jumppaa vaikka huomaa että tarvis. Tilasin kyllä just netistä tollasen ilmasen corewellness dvd:n, jossa on lantionpohjanlihasten jumppaohjelma. Tarvis vaan ottaa itteensä niskasta kii ja ruveta tekeen. Kuitenkin nyt mennään vasta puoliväliä raskautta niin ois hyvä laittaa homma aisoihin tässä vaiheessa. Mulla lähinnä virtsankarkailua esiintyy joskus aivastaessa, kovan pissahädän yllättäessä tai nauraessa eli aika perinteiset tilanteet.

Rakenneultrasta Tampereella te jotka ootte käyneet Tampereella Terveystalolla, niin millasia kokemuksia ultrasta? Muistelisin kuulleeni että siellä myös mahdollisuus nähdä vähän 4d kuvaa, pitääkö paikkaansa? Sitä siis ootellessa. Ens viikon ma on sit totuuden hetki, vieläkö meille tulee yks poitsu lisää perheeseen :)

Vauvan liikkeistä musta tuntuu oudolle kun tunnen niin paljon vähemmän liikkeitä kun esim. toisesta pojasta. Mietin et onko vauva niin paljon rauhallisempi, istukka edessä vai vauva sillain päin et potkii mun selkää kohti.?? Tai sit on niin vähän aikaa kuulostella liikkeitä ettei niitä vaan huomaa :) Tärkeintä tietty että jonkun verran liikkeitä tuntuu.

Mukavaa ja lämmintä viikkoa kaikille!!

hömpiäinen ja öö...oisko 20+0...kalenterin tarkistus...juup, puolivälissä ollaan!!
 
Ihana kesä! Kukkasia laiteltuna ja kasvimaata kylvettynä.

Asuntoasioista oli kyse, me asutaan tällaisessa osissa rakennetussa/laajennetussa maalaistalossa. Vanhimmat osat on 1900 -luvun alusta ja esim. keittiö on tullut nykyiseen paikkaansa v. 1955. Neliöitä on n. 180. Hirmu epäkäytännöllinen talo; alakerrassa pari suurta huonetta, vaikea jakaa pienemmiksi. Yksi vanha kammari on jaettu kahdeksi, joista toinen on todella pieni, mutta menee pojan kammarina tällähetkellä ihan hyvin. Yläkerrassa on yksi huone, mikä odottaa täydellistä remppaa..

Virtsankarkailusta, mulla on kans sitä vaivaa., Tenat kovassa käytössä.. Toivon, ettei tule samaa kuin esikoisen syntymän jälkeen, kun en voinut kävellä, nousta ylös tai tehdä yleensäkään mitään, ettei tullu kiire vessaan ku lirahteli ihan kunnolla. Kauppareissutkin piti suunnitella siten, että missä kaupassa pääsee vessaan.. Ahdistavaa ja noloa.

Mama-L, kiitos uudesta pinosta! Tuossa lueskelin tuota sairaalalistaa, niin Iisalmen aluesairaalassa ei ole tehty synnytkyksiä ainakaan 6-7 vuoteen. Sen voinee poistaa siitä listalta?

Hassua, kun ennen rakenneultraa minusta tuntui, ettei vauva liiku tai en tunne liikkeitä juurikaan. Mutta annas kun ultra oli ohi, niin joka ikinen päivä on pidetty sellaiset jumpat, ettei ole mitään epäilyksiä etteikö pikkuinen liikkuisi. :heart: Nopeasti aika menee, ihan kohta on syksy!

miinuliini 22+1
 
Ohoh kun taas tänä aamuna netti toimii yhtä nopeasti kun salamanisku! No, kiva että välillä näinkin, ettei joudu 2 tuntii odottaa että kone rullaa tän odotussivun auki :D

Se ois tänään poksuntapäivä ja sen kunniaksi 12.30 on neuvolakin. Toivottavasti ottavat multa nyt sen kohdunpohjan korkeuden ja muut sydeemit sitte kans. Tossa yksi päivä juttelin yhen naapurin äipän kanssa ja eksyttiin sitte juoruilemaan tästä meijän yhestä lääkäristä joka tosa neuvolassa siis keikkailee. Oli kuulema odottanu sitä kumihanskat valmiiksi kädessä kun oli menny jälkitarkastukseen ja sanonu vaan että no niin, riisupas sitten. Hyi! Se samainen lekuri oli myös mulla sillon lääkärineuvolassa ja se oli niin tumpelo että ei edes kuunnellu sydänääniä vaikka se pitäs just lääkärineuvolassa tehdä! No mun oma th sitte sano et tee valitus! Niin joo ja tälle äidille mistä kerroin niin sen vauvalle. nyt 4 kk oli tehty se tutkimus missä katotaan jäntevyys ja miten tartuu, niin tää lääkäri ei ollu tehny mitään, elikä tää äiti oli suurinpiirtein ite joutunu sanoo et no eiks niin et nyt nostetaan vauva pöydälle, nyt otat käsistä kiinni, katotaan heijasteita ym ym. Ja kaikkein paras oli kun se sitä tarttumisrefleksiä oli kokeillu niin oli sanonu vaan et no vauva voisi tarttua tohon HÄNEN KAHVILUSIKKAANSA! Tääh..
Meni vähän off the topic, mutta siis tänään täytyy kysyy sen lekurin nimeä, aiotaan tehä siitä ton äidin kanssa valitukset. Mä en ainakaan enää haluu sen vastaanotolle enkä varsinkaan jälkitarkastukseen sit kun sen aika on. Kerran oon sen nähny tuolla terkkarissa, ei siis neuvolassa ja se jäi kattomaankin mua silleen oudosti ja pitkään.. hyrrr! Kylmät väreet tulee.

No mut joo, pitää mennä hoitaan noi aamupesut, pisut ja sit aamupalalle . Ainiin, mieskin pitää vapaapäivän tänään rakentamisesta :) Jee! <3

Heidi ja Mörkky 23+0
 
Pyrähtämään tulin....huh,on ollut niin kiireinen viikko että :D
pian lähdetään tohon Simons taloille kirjottaan paperit ja tupa elementit tulee sitten elokuun puolessa välissä.....tarkoituksena olis sitten viettää joulu uudessa tuvassa,että vauveli syntyy aikamoisen muutto ja rakennushässäkän keskelle.....

ihanaa kaksi yötä ultraan ja rupeen heti mielessäni sisustamaan vauvan huonetta,jos suostuu jalkovälinsä näyttämään :D

masentaa ajatus kaikesta pakkaamisesta,sitä kun on 11 vuotta tätä rompetta kerääntynyt tänne huusholliin.....onneksi vanha autotalli jää sillä siellä sitä romua vasta on.....

mulla on pe aamuna lääkärikin....tsekataan ettei paikat oo aukeillu supparien takia,toki tilanne on nyt rauhottunu kun nuo asumisasiat saatiin hyvälle mallille niin en sitten stressaa,mutta luulen että lisää saikkua tulee,jo varmasti ihan näiden kipuilujen takia....

palailen myöhemmin....

Kiitos mama-l uudesta pinosta :heart:

sutulii ja puoliväli poks......20+0 :heart:
 
Huomenta!

hömpiäinen, mullakin on rakenneultra vielä edessä, mutta np-ultra oli tuolla Terveystalolla. Meiltä käydään siellä lähetteellä. Tuossa ultrassa jo katsottiin vähän 4-d:lläkin ja palvelu oli yläluokkaista. Aivan ihana täti katseli rauhassa ja vanhemmille on oma monitori mistä näkee vauvelin :) Odotustilassa sai valita ottaako huoneenlämpöistä vai kylmää vettä :LOL: Aivan mahtava reissu oli meillä. Mulla rakenneultra ens tiistaina ja en malta minäkään enää odottaa! Itsekin huvittuneena mitin sitä, kuinka hoitaja sanoo, että täällä on tyttö. Se olisi jo neljäs :)

Mulla tuntuu aivan samanlailla liikkeet kun sulla. Meille tulossa viides eli vähän huolestuttaa. Mulla ei ole koskaan ollut istukka edessä eli siitä voi olla kyse. Tai sitten raskaudet ja leikkaukset on katkaisseet hermot kohdusta...

Kestoilusta olin ihan varma ennen esikoista. Meillä ei myöskään ollut mikroa eikaä astianpesukonetta. Sitten me mentiin monikkoperhevalmennukseen, jossa tuumattiin, että helpota kaikessa missä voit. Onneksi tuli koneet ja kertsit hommattua... Nyt sitten pyykkiä pestään 2 koneellista päivässä ja kuivausrumpua meillä ei ole yhäkään :) Eli ei vaan tähän kiertoon enää mahdu. Koen kyllä vahvaa syyllisyyttä asiasta, mutta yritän miettiä että muuten ollaan kyllä vihreitä. Syödään kasvisruokaa, kierrätetään, kuljetaan paljon yleisillä tai kävellen jne.

Ihana että paistaa taas aurinko! Ja puutarhuri on torilla myymässä taimia :) Täytynee käydä pari hamstraamassa, niin saan vielä hallanarat kasvit peltoon. Kurkun taimet nuupahti vaikkei mennyt edes nollaan. JOka vuosi ne pitää laittaa kahdesti :) Lisäksi seuriksella on torikahvila (vapaaehtoiset menevät aamuyöllä leipomaan sämpylöitä ja leivonnaisia ja tuotto menee lähetystyölle) eli lounas hoituu samalla reissulla! Eli yhden ruuan väännöllä selvitään tänään.

Kaikkea hyvää päiväänne,

Noora ja Sulo 19+1
 
Puskajussille piti vielä kertoa kuinka edellisen käynnistyksen aikana huoneeseen saapui joukko nuoria miehiä opettajineen. Ope kysyi että saako oppilas tehdä sisätutkimuksen myös. Kaveri naama punaisena työnsi sormia noin 2 cm sisään ja veti tiukat asiantuntijalausunnot siihen päälle kohdunsuun tilanteesta :LOL: Meinasin kyllä revetä naurusta. Että ei se gynen kurssikaan välttämättä auta jos luulee tutkineensa kohdunsuun tuolla menetelmällä...

N
 
Mulla on ollu nt-ultra ja rakenneultra Tampereen Terveystalolla. Nt-ultrassa osa kuvista katsottiin 4D:llä, mutta nyt rakenneultrassa ei. Mutta muutenkin on hyvät laitteet ja ja se seinämonitori on ihan huippu! Ja mulla ollu kans "vanhempi täti" molemmilla kerroilla, aivan VALTAVAN ihana!!! Siis mahtavaa palvelua häneltä :) Niitä ultraajia on kai 2, että toisesta en osaa sitten sanoa.

Täällä supisteluja myöskin, alkavat yleensä iltapäivästä. Aamut menee töissä ihan ok, iltapäivät supistaa ja tekee kipeetä. 4 viikkoa kesälomaan, pakko jaksa ja pystyä... :/
Väsymys on edelleen ihan hirvee, mutta eipä tuo parin päivän raudan syönti vielä muutosta tuokaan. Toissailtana painuin pehkuihin klo 21 ja heräsin klo 7. Toisaalta hyvä kun mies on kaikki yöt raksalla niin saa olla rauhassa ja mennä nukkumaan vaikka lasten kans yhtäaikaa. Ei tarvi viihdyttää miestä tai muuta :LOL:

Ja Puskajussi :LOL: Sori, mutta hauska juttu, ei voi mitään. Tai eihän tossa oo mitään hauskaa kun lääkärit on tumpeloita...Mutta muuten koko sun kirjotus :LOL: :LOL:

Mä oon kerran ollu naistentautien polilla ja ilmottautumisessa kysyttiin, että saako opiskelijat olla mukana tutkimuksessa. No tyhmänä sanoin että joo saa olla. Sitten huoneeseen tuli se lääkäri ja 7 mustaa miestä. Ja minä siinä sitten esittelin värkkiä kaikille. Muhun ei sentään koskenu kukaan muu kun se lääkäri, mutta se muiden tuijotus siellä alapäässä oli hieman häiritsevää, vaikka olisivat olleet suomalaisiakin :xmas:
Sen jälkeen päätin, että aina jos kysytään, että saako joku opiskelija olla tai tehdä jotain niin sanon ettei saa...


Zeena 22+3
 
Puskajussille Mulla oli synnytksessä nuori mies mukana. Ensinmäinen synnytys jossa hän oli mukana.. Sanoinkin synnytksen jälkeen että poika raukka ei varmaan tiennyt minne tuli :LOL: Se seisoi koko synnytksen ajan mun edessä eli sillä oli suora näköyhteys kyllä juuri sinne. Ja kätilökin kun oli poissa niin mua rupesi ponnistuttaa niin se mies meni ihan punaseksi ja ei oikein tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä :)
 
Kopsaan teille tämän saman, minkä jo kirjoittelin tuonne nelikymppisiin...on niin sekava olo tänään, ettei jaksa keskittyä...

Huomenia!

Eipä ole aikoihin tullut kirjoiteltua...töissä on ollut kiirettä, sitä on ollut kuin raato sitten kotona.
Olen varmaan vähän liikaakin tehnyt töitä ja repinyt itteäni, sillä eilen illalla holahti taas verta jonkin verran. Soitin synnärille ja mietittiin kätilön kanssa että lähdenkö heti vai odotanko aamuun...siihen tulokseen tultiin, että tulen yöllä jos lisää vuotaa mutta muuten vasta tänään käyn näyttämässä.
Mulla kun tuntui liikkeet ihan selvästi ja sain dopplerilla äänet hyvin kuulumaan, ja lisäksi mies tuli vasta yöllä töistä ja lapset olisi jääneet yksin kotiin...isojahan nuo jo toisaalta on, mutta asutaan vähän täällä sivussa ja tytöt on melko arkoja olemaan yksin pimeällä..meillä kun käy oikeesti niitä karhujakin rappusilla!
Mutta taivas kun mä säikähdin!! Meni kyllä ihan pää sekaisin kun ajattelin että tässä tää nyt sitten on! Ja just oli eilen yks työkaveri kertonut, että miten hänellä on yksi kuollut kohtuun näillä viikoilla, joten arvaatte mitkä fiilikset mulla oli

Saan neuvolasta klo 10 jälkeen lähetteen ja ajelen sitten taas tuonne keskussairaalaan, kyllä se on tarkistettava että mistä se vuoto tuli..en saa muuten rauhaa millään, vaikka vuoto loppuikin siihen yhteen kertaan!

Eli näin sekavissa tunnelmissa tänään

Unna ja Toivo-rakas 19+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja nordenskjold:
Puskajussille piti vielä kertoa kuinka edellisen käynnistyksen aikana huoneeseen saapui joukko nuoria miehiä opettajineen. Ope kysyi että saako oppilas tehdä sisätutkimuksen myös. Kaveri naama punaisena työnsi sormia noin 2 cm sisään ja veti tiukat asiantuntijalausunnot siihen päälle kohdunsuun tilanteesta :LOL: Meinasin kyllä revetä naurusta. Että ei se gynen kurssikaan välttämättä auta jos luulee tutkineensa kohdunsuun tuolla menetelmällä...
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ei herramunjee. Voin niin hyvin kuvitella!!!

heikku, ei oo tosiaankaan oikein ok käytöstä kyllä lääkäriltä tuokaan... Eikö se just se puoskari siitä Karkkilan terveysasemalta teidän holleilta saatu kiinni? Oliskohan tämä taliaivo samaa sarjaa... Kyllä olis mun mielestä valituksen paikka. Hyi yök.

Asuntog: Me asutaan 80m2 rivitalokolmiossa vuokralla, oma sauna ja pieni piha. 2 pienehköä makkaria ja olohuone, keittiö + ruokailutila yhtä isoa ja avaraa tilaa josta kyllä tykkään. Alue on AIVAN ihana enkä haluais ikinä lähteä, tosi kallis vaan omistusasuntojen osalta että saattaa olla pakko... Viime tammikuussa muutti ihan hirveät stereotyyppiset kattoonsyleskelijä-subwoofer-pariskunta naapuriin ja olisko ollu toinen vai kolmas viikonloppu kun mies lähti poliisien matkaan raudoissa ja sähköllä uhkailtuna tosta tieltä putkaan kun päätti pistää kämpän sileäks ja emännän vissiin sit samalle matkalle. Oon tehnyt 3 varotusta mut tossa ne vaan edelleen majailee... Eli sen puolesta olis kiire pois! Omaa etsitään kovasti, sellanen 4-5h+k pitäisi olla ja saa olla kerrostalokin jos on mieluusti oma sauna ja muuten toimivat ratkaisut. Siinä asuttais sit sen aikaa että mäkin meen töihin ja sit olis varaa rakentaa se oma unelmatalo. Lainalupauskin oli jo mut mies joutui pakosta vaihtaa lomautuksen takia työpaikkaa ja pankki tuumas et nyt odotellaan sit koeaika loppuun joka on 4kk... Mullahan on sit raskausviikkoja 39 kun se loppuu että siitä sit vaan muuttamaan!!! Suunnitelmat on nyt sit hieman jäissä... :/

Zeena mä oon syönyt rautaa nyt 6 päivää 2 tablettia päivässä eikä tunnu oikeen vieläkään erilaiselta... En tiiä kauan tässä nyt sitten "pitäis" kestää. Suoninäytekontrolli 11.6 kun oli niin alhainen et pitäis lähtee äkkiä nousuun...

Kestoilu, ekan kanssa mentiin ihan kertiksillä mut nyt on kaveripiirissä niin paljon kestopeppuja ja mammoja et varmasti saan tukea ja apua ja jos hekin pärjää niin kyllä minäkin (tää on tää mun perus VIRHEajattelu... :D). Ts. haluan yrittää kestoilla mut jos on liian raskasta niin sitten vaikka osakestoilen tai en kestoile ollenkaan. En ota asiasta mitään paineita. Mutta aion kokeilla ehdottomasti ja oonkin saanut muutamat all-in-onet ja imsevimseja ison paketin ystäviltä.

4D, ei mennä tällä kertaa... Tytöstä mentiin kun jkl ei tarjonnut rakenneultraa sillon. Hintaa jäi kelakorvauksen jälkeen 170e. Taitaa olla liksat nousseet tuostakin. Ihana kokemus oli mutta meil on tuo anoppi nyt äitiyspolilla töissä niin mul on sellanen tutina et hän halunnee vielä pari kertaa masuun kurkata ihan vaan "treenimielessä" .. :D Ja sit mulla on siellä pelkopolillakin jotain ultria, ainakin se rv 36 kokoarvio.

Virtsankarkailua oli neidistä joskus ihan loppuraskaudessa silleen et jos vaikka aivastin niin lirahti... Se meni sitten kyllä onneksi ohi ja olen jumppaillut lantionpohjalihaksia kyllä jo nytkin että ei paikat löystyisi. Luulen kyllä että toisilla voi olla ihan rakenteellista se että vaikka miten jumppailis niin silti on ongelmaa. Nyt ei oo ollut mulla toistaiseksi vielä mitään tonsuuntaista.

Upsis, romaani... Nyt syömään aamupalaa ja sit puistoon neidin kanssa, ihana ilma!!!

:heart:: mama-L ja Poitsu 22+2

.. vielä Unnalle :hug: !! Otahan nyt ihan iisisti...
 
Huomenta kaikille! :wave:

Tulin tänne poksumaan. :) Huomenna ois neuvolakäyntiki. Meinaa vähä jännittää ku meillä vaihtuu neuvola nyt kesken kaiken, ku toisessa paikassa on kuulemma liikaakin asiakkaita ja tässä lähempänä olevassa neuvolassa on nyt tilanne vähän rauhottunu. Saapa nähä mimmonen neuvolantäti siellä ottaa vastaan. Pääseepähän taas kuuntelemaan sydämen pumputusta ja tietää kui paljo on päässy lihomaan taas edellisen käynnin jälkeen. :D Masussa on ollu kova mylläys menossa nyt. Oikein yölläki piti jäädä masua kuullostelemaan ja silittelemään, ku ei nukuttanu ja toisella oli nii kova vauhti siellä päällä. Aamulla sama homma jatku. :) Nyt tosin rauhottu taas ku aloin itte aamutoimiin.

Mulla on meinannu taas alamasu kipuilla ja olla nuita harjotussupistuksia(?) iltasin. Maha on ku potkupallo ja sitä kiristää varsinki ylävatsalta. Onneksi ne menee yleensä yön aikana ohitte, mut on kyllä välissä tukala olla. :/

Asunnosta Me asutaan vuokralla 55 neliön kaksiossa. Kyllä tuota on alkanu tuntumaan et ois kiva ku ois enempi tilaa ympärillä, mut eiköhän me tässäki ainaki jonku aikaa pärjätä. On tuota omaa asuntoaki kateltu, muttei vielä olla tosi toimiin sen suhteen ryhdytty.

Onnea vielä kaikille mukavista ultrakuulumisista! :heart: Ja kiitokset mama-L uudesta pinosta. :) Ihana ku on jo kesäkuu! B)

HayLina+Hippu 22+0 :heart: POKSISTA POKS
 
Huomenta!

Kirjoitin äsken piiiitkän sepostuksen, mutta jonnekin se vaan hävisi (tekniikan ihmelapsi :) ).

Nyt nopsaan:

Kestoilusta En aio kestoilla, en edes kokeilla. En ole yhtään käsityö-ihminen, että saisin ommeltua vauvalle vaippoja tai neuloa villapöksyjä. Saahan niitä tietenkin kaupastakin, mutta luulen että helpommalla pääsee kertakäyttöisillä. Arvostan äitejä, jotka jaksavat kestoilla, mutta ei vaan ole mun juttu. Minä säästän luontoa eri tavalla, esim. pyöräilemällä työmatkat 26 km/pvä.

Virtsankarkailusta: En ole havainnut ainakaan vielä. Johtuukohan siitä, kun esikoista odotan, ettei lantionpohjanlihakset ole vielä kovin löystyneet? Muutenkin olin ennen odotusta kova jumppaamaan, mutta jotenkin se on nyt viime kuukausina jäänyt...heh.

Vauvan liikkeistä: En ole vielä tuntenut mitään. Ei kyllä supistelekaan yhtään (hyvä juttu). Ahistaa vaan, kun täällä melkein kaikki on jo tunteneet liikkeitä, ite ei edes tiedä miltä ne pitäis tuntua :( Maha kyllä kasvaa, ei voi enää peitellä.

Tuli taas vain omia asioita kirjoiteltua, mutta tässä on ollut niin pitkä tauko, ettei osaa vielä oikein kommentoida toisten juttuja, kun ei ole vielä kovin "tuttuja" kirjoittelijoita, jos ymmärrätte mitä tarkoitan?

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Aika monelle paikkakunnalle oli vissiin luvattu tälle päivää aurinkoa ja lämpöä. Pitää tästä lähteä koiruuden kanssa lenkille ja sitten pyöräillä iltavuoroon (sopivasti loppuu vapaat, kun viikon lämpimin päivä ois :( ).

Maj10 ja pikkuinen 19+2
 
heikku en tietenkään loukkaantunut :D Piti oikein tulla tänään tarkastamaan, että mitä tuli eilen kirjoitettua kun jäi oikein itteäkin vaivaamaan. Eilen hirveällä kiireellä ennen töistä lähtöä kirjoittelin, joten tuloskin oli sen mukaista :LOL:
 
Duffy, täällä on ainakin kohtalotoveri. Itse kävin päijät-hämeen keskussairaalassa rakenteessa, mutta sama fiilis tosta jäi kun sullekin. Ultra kesti vain jonkun 15 min ja jäi mietityttämään, että kaipa olis voinu tarkemmin tutkia..??

Mainitsinkin tästä tuolla edellisen kuun ketjussa eilen, ja varasin senkin vuoksi ensi viikolle ton 4D ultran. Mua jäi mietityttämään myös, kun kätilö sanoi mun istukan olevat "haasteellisessa paikassa". Elikkäs takaseinällä ja kiertää eteen, mutta ei hänen mielestään ole kohdun suulla. Ei vain kuulostanut hirveän vakuuttavalta.. Pitkään mumisi jotain tosta istukasta..
 
mama-L Joo! Tossahan se naapurikylässä se valelääkäri tosiaan hoiteli potilaitaan, huh! Sillehän vaaditaan nyt ihan vankilatuomiota mikäli oikeen olen käsittänyt. Ja niin on syytäkin.Moni ihminen ollut vaarassa ja ne vanhukset! :eek: Se kyllä suututti eniten koko jutussa!! vanhoille ihmisille määrätty ties mitä lääkettä tai ei jatkettu omaa lääkitystä ym.. |O

Sähikäinen No hyvä! :LOL: Se kirjotus piristi kyllä kivasti eilen! :D

Unna68 Pidä mieli pirteänä, älä ressaa liikaa nyt :hug:

Huuh, viel ois reilu pari tuntii neuvolaan.. => ulos....
 
Mama-L - Kiitos kauniista uudesta pinosta.

AsuntoG - Me asutaan 85,5 m2 paritalossa (4h+k+s). Kyllä tulee olemaan jossakin vaiheessa ahdasta, erityisesti sen takia että meillä on miehen kanssa omat makkarit. Emme ole vuosiin nukkuneet samassa :whistle: Eli lapsilla (joita nyt jo 2) on yksi yhteinen huone. Vauvahan asuu tietty pitkään minun huoneessa :heart:

Kestoilusta - Meillä ollaan kestoiltu jo kahden kanssa ja tuolla ne vaipat odottaa tätä seuravaa sinaappi tykkiä :) Myös itse käytän kestoja. Niiden avulla pääsin eroon epämiellyttävästä hiivakierteestä kun ne muovit ei haudo alapäätä. Myös kestoliivinsuojukset on ollut käytössä ja olenkin huippu iloinen kun äitiyspakkaus sisältää niitä :flower: Meillä käytetään lapsilla kertiksiä öisin ja välillä reissussa. Eli muistakaahan kaikki että kyseessä ei ole "kaikki, tai ei mitään"- asia. Ne muutamakin vaippa päivässä on pelkkää plussaa. Ja paineita ei tosiaakaan kannata asiasta ottaa.

Puskis :hug: :LOL: Mahtavat sanavalinnat epäonnistuneen lääkärissä käynnin jälkeen. Onneksi sait lopulta asiat hoidettua.

Virtsankarkailu - Minulla valitettavasti tihkuu välillä vessassa käynnin jälkeen :ashamed: Raivostuttavaa!

Unna - Voi itkut noiden vuotojen kanssa! Ne on kyllä niin hermoja rastavia! Tsemppiä ja tulehan kertomaan kuulumisia sairaalasta :hug:

Hb on minullakin ollut alhaalla. Viimeisin arvo 102 |O

Terkuin P123 ja 22+1
 
Minäkin kävin Tampereen Tereveystalolla nt-ultrassa (rakenneultra Taysissa lapsvesipunktion takia) ja ihan positiivinen kokemus. Hyvin asiantuntevalta ultraaja vaikutti. 4D-kuvakin saatiin mukaan. Taysista saatiin sitten rakenneultrassakin.

Meillä on iso omakotitalo. Neliöitä en muista, mutta tilaa on,kun vain kaksoset enää asuvat kotona.

Kestoilla en aio. Kaksosilta säästin itseäni ja niin aion tehdä nytkin. Olen jo liian vanha siihen =) .

Raskaus etenee leppoisasti. Liikkeet eivät ole kovin voimakkaat, mutta tuntuvat silti päivittäin. Eniten illalla nukkumaan mennessä. Minulla on istukka vasemmalla sivussa ja sillä kyljellä olo on jostain syystä hankalaa. Selällään en enää pysty olemaan, jotenka ainoa vaihtoehto on oikea kylki. Onneksi repimiset nivusissa ovat jääneet pois. Saikkua en aio vielä "hommata". Saisin varmaan jo yli-ikäisyyteni ja parin tunnin työmatkankin takia, jos vain jotain valittaisin. Katsotaan sitten loppukesästä tai jos jotain todellista ilmenee. Ongelmana on ollut loppuvaiheessa autolla ajo, sillä olen lyhyt ja jalat eivät meinaa yltää polkimille.

Discovery 21+3
 
ON: kävin aamulla mehiläisessä,kun suppareita ollu nyt turhan kivuliaita ja usein. Lähetti sitten suoraan hyvinkään äippäpolille, jonne nyt siis olen menossa,kunhan kotona tulin ensin käväsemään. Nää ei ole mitään kivoja, pysäyttää, ja vetää melkein kaksinkerroin. Eilenkään ei ollu töissä mahista pitää taukoja, joten sitten pöydän takana kesken pelien kärvistelin ja sit taas jatkettiin pelaamista. Asiakkaat katteli vähän kieroon. Jospa syy nyt sitten selviytyis tänään, ja menis levolla ohitte.
Verenpaine oli taas vaihteeksi sen 160/110, joten ei sekään mikään mallikappale. HUOH, neiti sais nyt ottaa siel masussa ihan iisisti, ja antaa äipän tehä työt, ja tulla vasta sitten maailmaan kun on sen aika.

Ilmoittelen, mikä on lopputulos kun pääsen sieltä polilta veks.

-pokermama &tyttö-ötökkä 20+4-
 

Yhteistyössä