~LOKAKUUN lapset **2010** kesäkuussa <3~

huomenta! kerrankin oon ensimmäisenä tästä huushollista hereillä! poika riekkui yhteentoista illalla ja sit vielä yöllä pari kertaa ja nyt isänsä kanssa vetelevät sit sikeitä ja minä sain kerrankin rauhassa käydä vessas ja lukee hesaria, oi näitä aamun suomia ylellisyyksiä :LOL:

mun lonkat rupee hajoomaan varsinkin kun joutuu kyljellään koko ajan nukkumaan. hitto oikeesti kaikista eniten raskausaikoina oon kaivannut sitä että sais nukkuu selällään (yöllä kyllä taas heräsin kerran selältäni...) ja sit öihin lisäväriä pojan ja lonkkaongelmien lisäksi tuo vielä tuo pikkuplikka joka möyrii kahden aikaan yöllä mahassa semmosta rallia että!! :)

lara, minkuli, neila :hug:

nyt aamupalan tekoon!

:wave:

noonie+plikka 22+5
 
Huomenta vaan kaikki!

Ennen töihin lähtöä nopsaan tulin käväsemään.

NEILA! Eli toi kalkkeuma sydämmessä tarkottaa sitä golfpalloilmiöö. Se löytyi meijänkin pienen sydämmestä.. Nehän on justiin niitä markkereita ja yleensä ne häviää pois ja niistä ei ole mitään haittaa eikä rasitetta vauvalle. Mutta yhdessä jonkin muun löydöksen kanssa ne voi merkata jtn vakavampaa esim downin syndroomaa tai sydänvikaa tai jotain muuta.. Sen takia määrätään uus ultra erikoislääkärille joka tarkistaa tilanteen ja tekee jatkotoimenpiteet.
Meillä siis kanssa oli toi golfpallo juttu mutta lääkäri vakuutti silloin ettei meidän pienellä ole mitään hätää eikä hän meitä jatkotutkimuksiin laittanut. Vaikkei siis käyty siinä downseulonnassa aiemmin. Sanoi että löydökset ovat todella yleisiä ja useasti myös harmittomia ihan vaan siksi kun laitteisto on sen verran parantunut eikä näitä valkeita palloja aiemmilla laitteilla huomattu.
Nyt siis täällä eletään epätietoisuudessa siitä olisko mahdollista että juuri meijän vauvalla on down tai jokin muu kromosomipoikkeavuus. Tuntuu että ultraaja on siitä vastuussa jos on koska ei jatkotutkimuksiinkaan laittanut. Tämä täti on työtään tehnyt 30 vuotta ja vannoi että hänen oli vain pakko asiasta mainita ettei tule yllätyksiä jos meitä ultrataan joskus myöhemmin uudestaan. KÄVITTEKÖS TE KYSSILLÄ ULTRASSA?
Inhottavia tällaiset asiat kun niitä väkisinkin miettii.. Täällä en aiemmin mitään asiasta kertonu kun mies haluaa että ajattelen lapsemme olevan terve niinkuin lääkäri sanoi. Toivon sydämmmestäni että teilläkin kaikki pienellä hyvin, niinkuin muillakin joilla markkereita havaittu!!! :heart:

Täällä on mahoton pikkupotkija asustellut mahassa nyt parisen viikkoa. Kamala ryske ja pauke käy.. Kipuja ei ole ollut juurikaan ainakaan sellasiia että töistä pitäis pois jäädä.. Välillä mä ajattelen että vois vähän supistella ettei tarviis olla töissä.. Vielä tää vajaa 2 kuukuatta pitäs jaksaa ja sitten pääsee kesälaitumille ja äippälomaa odottelemaan :)

Maanantaina neuvola ja näkee kuin oon paisunu.. Jännittää!! Kohdunpohjan korkeus on taas kiva saada selville kun viimeksi se oli jo vkolla 17+ 20cm.

Asuntogallup Me asutaan saunallisessa kolmiossa kerrostalon alin kerros. 72 neliöö. Pienihän tää on ja tulee ahtaammaksi käymään kun nappula syntyy mutta jospa sitä omaa hankitaan sitten seuraavaks.. Ainakin toivottavasti. :whistle:

Mut hei, nyt mun tarvii alkaa valmistautumaan töihin! Kaikille kivaa torstaita!!! :wave:

Hanttaliini ja pittunen 22+5 :heart:
 
Huomenta!

Tatara[/b Kannattaa pyytää terkkaria seuraavan neuvolakäynnin aikana mittamaan Hb. Minä ainakin aion nyt jatkossa joka kerta pyytää ottamaan, jos ei itse ehdota. Sormenpäästä otettuna ei kyllä tule suuria kustannuksia tekemään neuvolalle, vaikka joka kerta mitataan. Mullakin kuitenkin oli laskenut suht paljon edellisestä kerrasta, eikä mitään rautaa edes suositeltu käytettäväksi (Hb viimeksi 114). Tsemppiä muuten gradun kanssa! (Ei käy kateeksi :) )

Minkulille ja Neilalle voimia! Tosi harmittavaa, kun pitää epätietoisuuden kanssa elää. Toivotaan, että löydökset eivät ois mitään merkittäviä ja sais loppuraskauden olla luottavaisin mielin ja vauvoilla ei ois mitään hätää.

Maj10 ja pikkuinen 19+3
 
Huomenia!

Lara, hyvä, että paikat oli edelleen kunnossa, eikä ne kivut johdukaan kunnon supistuksista, vaan ihan masun kasvusta! Parempaa vointia sinulle!

minkuli ja Neila, toivottavasti rakenneultran löydökset olisi lopulta harmittomia! Voimia teille epätietoisuuteen ja tarkempien tulosten odotteluun!

noonie, mulla on ihan sama juttu kyljellään nukkuessa kun sulla. Tänä aamunakin sanoin miehelle, et mua olis nukuttanu vielä vaikka kuinka, mutta kun lonkkia särkee, niin en tiedä, missä asennossa olis. Väkisinkin herää. :/

Ihana teitä, joilla masukaveri on aktiivinen! :) Meidän pikkusen hiljasempi kausi vaan jatkuu. :( Eilen illalla tuntu joitakin napakoita potkuja ja liikkeitä putkeen, mut päivällä tuntuu vaan tosi pieniä ja harvakseltaan. Yöllä pikkunen ei oo millonkaan liikuskellu niin, et mä oisin huomannut (paitsi yhtenä yönä pari- kolme viikkoa sitten). Yritän lohduttautua sillä, et pääasia, että niitä liikkeitä tuntuu päivittäin. Ihan ikävä sitä viikonloppua joku viikko sitten, kun pikkunen myllersi kovasti pitkin päivää, niin et kunnolla tuntu...

Mulla on ollu taas useampana päivänä paljon harjotussupistuksia. Ne ei oo ollu kipeitä, mut ärsyttäviä. Mä oon kyl tehnyt parina päivänä normaalia raskaampia hommia - puutarhan laittoa ja vaatehuoneen suursiivousta, et jos ne supistukset johtuu siitä. Nyt taidan taas siirtyä tietsikkahommiin, istumatyöhön. :) Seuraava neuvola on 23.6 ja se on lääkärineuvola, joten pääsen tarkistuttamaan sillon alapään kunnonkin. :D


Ihanaa päivää toivotellen

Tatara ja tirriäinen 22+5
 
Maj10, mä mietin kans, et missä ne yrittää oikein säästää, kun eivät edes sormen päästä hemppaa raaski mitata. :LOL: Ens kerralla pitää tosiaan pyytää se mittaamaa.

Kiitti myös tsempityksestä gradun kaa! ...Olisin kyl itekin ilonen, jos se olis jo tehtynä. :D
 
Heippa!
Minkulille kovasti jaksuja testitulosten odottamiseen,toivottavasti ei mitään vakavaa ole.
Sama homma mulla vessassa käynnin jälkeen,jos jonnekki lähteeniin on pakko käydä vielä varmuuden vuoksi vessassa koska olo on sen mukainen!

Nappula Meillä philipsin itkuhälytin toimi moitteettomasti viime talven pakkasilla.Mulla tosin oli se aina vaunukopassa sisällä,niin siellä ei ollu niin kylmä.Muutenkin ollut tosi tyytyväinen kapistukseen!

Inhottavia supistuksia mammoilla on jo näillä viiikoilla.Toivottavasti pikkuisiet pysyy kyydissä vielä pitkään.Just tossa aattelin et kuitenkin ne joita n supistellut jo nyt joutuu kärvistelemään +40 viikoille ja supistuksia ei vaan kuulu sillonkun niitä odottas!! :LOL:

Nietoksen ultra kuulostaa hyvin samanmoiselta kuin meillä täällä...Missäpäin asustelet?

Mama-L Kiitoksen uudesta pinosta ja huomasin etten oo ilmottanut synnäriä Satks ois tarkotus mennä.

(.) Eilen vietin laatuaikaa itekseen 2 h terkkarissa...Eli sokerirasitus oli eilen.Positiivista että olivat vaihtaneet sen hiilihapottoman kolajuoman tosi äklön makeeseen vadelmaan.
Soitin vastauksen ja kaikki oli ihan ok.JA siitä syystä söin eilen jäätelöö ja mansikoita hyvällä omallatunnolla.
Kovasti vauva potkii,käteen en oo vielä tuntenut potkua,mutta eikähän senkin aika tule.

Ensi viikolla vasta rakenne uä ja sit mä alotankin työt!! Eli meen sijaiseksi mun omaan virkatyöhön 3 viikoksi!Ihan kivaa vaihtelua tähän kotiäitiyteen!
Varasin myös 4d ultran joka 15.6 josko sit tietäs kumpi täällä asustaa.Tasapuolisuuden nimissä meen tähän kun esikoisestakin tuli käytyä.

Mutta nyt pihalle heteks

happy 19+4
 
Heips!

Ajattelin ilmoittaa itsestäni, kun taas jokunen aika vierähtänyt, etten ole jaksanut kommentoida. Joka päivä käyn lukemassa teidän kuulumiset, mutta en vaan ole jaksanut itse mitään kirjoitella.

Tsemppihalit kaikille, jotka kärsivät kivuista tai ovat saaneet ikäviä yllätyksiä ultrassa :hug: Toivottavasti kaikki vielä kääntyy parhaina päin ja meillä kaikilla raskaudet sujuu hyvin loppuun asti, ilman ylimääräisiä ongelmia. :hug:

Itkuhälyttymistä, minkä muun merkkisiä teillä ollut käytössä/tai mistä olette kuulleet hyvää? Ystävälläni on käytössä ihan radiopuhelimet, ne ainakin kestää paremmin kylmää.

Nukkumisesta, itse nukun melko hyvin, mutta kaipaan niin vatsallaan nukkumista. Aamulla kyllä tuntuu lonkissa tuo kyljellään nukkuminen. Ja joka yö herään vessaan, viime yönä kävin kaksi kertaa. Onneksi kuitenkin nukahdan sen jälkeen uudestaan.

Monilla on ollut taas kivuliaita supistuksia, minä kuuluun toistaseksi niihin, joilla ei vielä juurikaan vaivoja ole. Toivottavasti vaivat pysyykin vielä pitkään poissa. Vaikka toisaalta toivon, että tulis jotain, että saisin syyn jäädä saikulle. Työmotivaatio on aivan loppu. Mulla on pääasiassa kiva työ ja kivat työkaverit, mutta tällä hetkellä olen sellaisesa tehtävääs, jossa en kovin hyvin viihdy. Ja varmaan motivaatioon vaikuttaa se, että tietää pääsevänsä kohta piiitkäksi aikaa pois töistä. Ensin viiden viikon kesäloma ja sit alkaa äippäloma =) Mutta lomaan on vielä jonkin verran aikaa, 26.7 alkais.

Ensi viikolla pääsen minilomalle, kun lähden neljäksi päiväksi Riikaan. Onko siellä käyneillä vinkkejä reissua varten? Itseäni vähän huolettaa, että mitenköhän reissussa tulee syötyä, kun rd:n takia pitäis syödä säännöllisesti... Eipä kai auta kun kolmen-neljän tunnin välein jotain pientä mutustaa...

Mukavaa torstain jatkoa =)

Heilo ja Myttis 22+4
 
Täällä vietetään ihanaa pitkää viikonloppua, tiistaina menen vasta takaisin töihin. Oli ihana vaan makoilla rauhassa sängyssä täällä hiljaisuudessa kun mies lähti töihin ja vei pojan tarhaan. Tosin tää onkin ainut päivä kun voi vaan olla, huomenna myös miehellä vp ja saunarakennusta pitäisi remontoida.

Me muutettiin maaliskuussa Helsingin itäiseen naapuriin omakotitaloon, tilaa on n.110m2 ja huoneita kolme(makkareita tosin vain2). Jos pojat ei voikkaan jossain vaiheessa asua samassa huoneessa niin sitten pitää rakentaa väliseinä tuonne meidän eteisseen, eteinen on niin suuri ja hyvän mallinen että siihen saa tehtyä makkarin.

Kävin viime perjantaina neuvolassa ja kaikki oli hyvin, tosin sitten pillahdin itkuun kun täti siellä kyseli asioita :D , mulla ei oikeesti ole mikään huonosti paitsi että työ ahdistaa sillä se on henkisesti rankkaa ja iltaqisin ei jasa/huvita juuri mitään muuta tehdä kuin mennä peiton alle. Neuvolassa sitten sanoiva että ota yhteyttä heti kun tarviin sairaslomaa. Neuvolan jälkeen menin töihin ja kaikki pari h ihan ok kunnes mulla oli asiaa meidän hieman isommalle pomolle (esimies oli poissa) ja hyvä että sain sanottua mitään kun taas rupesin vollottamaan :LOL: myös se kyseli että tarttisinko minä sairaslomaa, hiukkasen hävetti, nyt se käy jatkuvasti kyselemässä että mitä mulle kuuluu ja dunnikaverit ihmettelee ja vastaa että nillekkin kuuluu ihan hyvää.

Mä olen tässä varmaan jo 1kk verrän joka päivä käyny surffailemassa vaunuja, kauheesti vaihtoehtoja olis. Hirveesti nykyään on 3 pyöräisiä ja sitten niitä joissa etupyörät ovat pinemmät ja niillä en tee yhtään mitään täällä "maalla". Tarvitsen isot pyörä ja haluan että niitä on 4.

Nyt kyllä pitää tuo koira ulkoiluttaa ja jos sitten vaikkasais itsensä raahattua vaikka kauppaa taas. Olen muuten kauhulla ajatellut ettö mitä sitten kun mulla on kaksi teini poikaa ja tuo mies niin paljon sitä ruokaa saa oikein tehdä kun nuo kaks jo syö ihan hirveät määrät =)

Huomenna olisi sokerirasitustesi hyi h***o!!!

uni+poju 23 POKS
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!!

ON: eilen tuli sitten käytyä siellä äippäpolin päivystyksessä. Kohdunkaula on lyhentynyt 4,7->3,7cm, elikkäs sentin. Muuten paikat kiinteät,eikä avautumisia. Verenpaine toistuvasti huitelee 110/160 tasolla, jotenka jouduin aloittamaan verenpainelääkityksen. Pissassa oli proteiinit yhdellä "haalealla" plussalla.

Nyt siis joudun vain levätä rankasti, fyysiset hommat kielletty. Tytöllä oli onneksi kaikki hyvin, kun hänet ultrattiin. Näytteet lähti laboratorioon viljelyyn ja tarkempiin tutkimuksiin, toivotaan, että supistelun syynä olisi vaikka joku tulehdus, eikä paikat enään jatkaisi kypsymistään. Kontrolleja on heti ensviikosta lähtien, ja käsky mennä päivystykseen samantien, jos ylävatsalla tuntuu vannemaista kipua.

Anteeksi omanapaisuuteni, olen vaan niin järkyttyny, etten tiedä mitä kirjottaisin, vaikka luin teidän tekstit eiliseltä.

-pokermama ja tyttö-ötökkä 20+5-
 
Heissan täältä vesisateesta!

Eilen oli kauan odotettu rakenneultra! Kaikki oli ok, koko ja elimet sellaiset niinkuin pitikin viikkoihin nähden. Hieno kuva saatiin isosiskolle viemisiksi, heti kun aloitettiin ultraus, niin Oskari alko huutelemaan, ihan suu auki hölmöttää kasvokuvassa :LOL: Kätilö sanoi, ettei ainakaan näyttäis huulihalkiota olevan. Tosi mukava kätilö sattui, sama mikä oli niskapoimu-ultrassakin, sympaattinen ja ei työhönsä leipiintynyt lainkaan. Mies siinä kysyi kun oltiin lähtöä tekemässä, että näkyikö kumpi olisi tulossa, minä sanoin heti että elä minun kuullen kerro. Kätilö sanoin nähneensä selvästi. Autoon kun päästiin, sanoin miehelle, et voiskohan sille vielä soittaa ja ksyä kumpi siellä on :snotty: Tietenkin tulin sitten katumapäälle, mutta ehkä kuitenkin hyvä näin.

Seuraava neuvola onkin vasta juhannuksen jälkeen. Kummallista, ettei joka kerta kovin monella mitata hemoglobiinia, kuitenkin aika paljon vaikuttaa yleistilaan jos pääsee laskemaan alas. Meillä se mitataan joka kerta. Harmillista että muutamille tullut pahaa mieltä rakenneultran jäljiltä, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin, ei enää surua tähän pinoon enempää kuin mitä on annettu :(

Asuntogalluppiin sen verran, että asutaan 7km keskustasta omakotitalo-alueella 150m ok-talossa. Neljäs vuosi menossa kun miehen äidiltä huusholli ostettiin, kun yksinään ei enää työssäkäyvä ja muutenkin menevä nuori mummeli jaksanut/viitsinyt sitä pitää. Talo on 80-luvulla rakennettu, mutta vuonna 2000 remontoitu siten, että alkuperäisestä on jäljellä vain ulkoseinät. Oikein mukava pohjaratkaisu neljällä makuuhuoneella ja anoppi on sitä pitänyt kuin kukkaa kämmenellä =)

Mitä teidän miehet muuten tekee? Siis ammatikseen lähinnä vai minkälainen on tilanne? Minun parempi puoliskoni on entinen ravintola-alan työntekijä, aloitti nyt vuoden vaihteessa lähihoitajan opinnot aikuispuolella. Valmistuu 2 vuoden kuluttua ja tarkoitus erikoistua ensihoidon puolelle ja myöhemmin sairaanhoitajaksi oli ajatus kouluttautua. Itselläni hirveä stressi, mitä sitä tekisi isona... Ei ainakaan minusta ole tällaiseen siistiin sisätyöhön toimistossa, mitä nyt teen :ashamed:

Mutta kaikesta huolimatta kaipa sen on jatkettava töitä, jaksuja kaikille :wave:

Signature83 20+6
 
Itse olen viettänyt aikamoista hiljaiseloa täällä - en muutenkaan kyllä niin hirmuisesti ole ahkeroinut viestien kanssa :)

Mietin juuri eilen että koskakohan se ns energinen kausi "pitäisi" alkaa.. ei vaan täällä ole vielä näkynyt - no ehkä se sieltä vielä tulee.
Tuntuu että töissäkin moni asia menee ihan ohi kun ei jaksa keskittyä - ja ihan suoraan sanottuna en viitsi ottaa mitään stressiä tai paineita työnteosta :) olisin ihan valmis jäämään jo kotiin lepäilemään. Ja ei se niin kauakana olekaan.

Minua on vaivannut supistelut jo jonkin aikaa. ja tuossa yhden viikon jo niiden takia lepäilinkin neuvolalääkärin ohjeesta. Se teki kyllä hyvää ja supparit siitä sitten rauhoittukin, mutta nyt ne alkaa taas olla jo jokapäiväisiä. Esikoisesta olin saikulla viimeiset 3kk kun supisteli niin paljon ja paikat lähti jo aukeamaankin silloin. Saas nähdä mitä tämä kesä tuo tullessaan - rakastan aurinkoa ja lämpöä - mutta nyt toivon ettei tulisi kovinkaan kuuma kesä..

4D: Me mennään tänään femedaan kurkistamaan että mitä masussa tapahtuu. En malta odottaa jorvin ultraan joka meillä vasta 15.6. Tuonne femedaan saa tulla muutkin lapset mukaan, toisin kuin ainakaan jorviin ei saa ottaa lapsia ollenkaan ultriin, niinpä meidän tytöt 8v ja 6v tulevat myös mukaan. Tulee odotus ja vauva heillekin jo konkreettisemmaksi kun näkevät mitä masussa oikein tapahtuu.
Ja tietenkin samalla meinaamme tarkastella että kumpihan tulokas on. Poikaa itse veikkaan mutta eiköhän se sitten illalla varmistu :D

Vauvan huonetta ei olla meillä vielä tehty. Osittain on vielä epäselvää että asummeko samassa asunnossa vielä syksyllä. Kaikkea tavaraa ja vaatetta kyllä ollan jo hommailtu :D hoitopöytä ja vaunut on jo sekä jonkin verran vaatteita odottaa jo vierashuoneen perällä..

Mama-L: minulle voi tuonne listaan laittaa synnäriksi Jorvin.

Tahtoisin mennä NKL:ään mutta veikkaanpa että en sinne asti ehdi, ja kun asumme kuitenkin niin liki Jorvia. Kaikki lääkärit joiden kanssa tässä raskaudessa olen nyt jutellut ja jotka on tutkinut ovat sanoneet että kannattaa sitten lähteä heti kun eka "kunnon" supistus tulee. Esikoisen synnytys oli 6h15min ja toinen 2h30min ja nuo laskut on ensimmäisestä supistuksesta.. että jos samalla kaavalla mennään niin nopeaan olisi tämäkin maailmaan tulossa. Toki eihän sitä voi etukäteen tietää ja kaikki synnytykset on erilaisia.

Mutta juu.. olipa taas omanapaista :/ tämä minun viesti.. mutta koitan nyt hiukan lueskella viestejä kk taaksepäin niin pääsen taas mukaan mitä täällä on tapahtunut :)

Mukavaa torstaita kaikille - torstait on mukavia päiviä :flower:


Viuhti 19+0 joka jännittää tämänpäiväistä 4D ultraa :D
 
pokermama, nyt vaan lepoa sinulle, ettei paikat kypsyis ennen aikojaan, ja että verenpainekin pääsis laskuun!

Taitaa ihmisillä olla luonnostaan aika eripituiset kohdunkaulat tai sit mun omalääkäri (joka on myös meidän neuvolalääkäri) mittas mun kohdunkaulan viimeksi ihan päin mäntyä. :/ pokemamalla esim. oli alunperin ollu melkein 5 cm, ja mulle lääkäri mittasi 2,5 cm ja sanoi et ihan hyvä normaali pituus. Aika paljon heittoo noissa. Mulla ei ookaan tuon mitan mukaan kovin paljoo varaa lyhentyä etukäteen... toivottavasti nää harjotussupistukset ei sitä lyhentäis.

Signature83, kyselit meidän miesten töistä. Mun mies on töissä eräässä yrityksessä tuotannonsuunnittelun ja -ohjausjärjestelmien ym. parissa (en tarkkaan tiedä itsekään :) ). Tosin sen diplomi-insinöörin opinnot on vielä vähän kesken. Juhannukseen mennessä pitäis kuulema kaiken olla valmista niin sais elokuussa paperit. Niitä jatkossa tarvitaankin, kun tuo miehen firma siirretään ens maaliskuuhun mennessä pois Suomesta Sloveniaan ja Puolaan, joten uuden työn haku on edessä...

Tatara ja tirriäinen 22+5
 
Kohdunkaulan pituudesta, se "standardi" on kai 3cm joka ainakin mulla mitattiin joka kerta esikoisen odotusajalla neuvolakorttiin että "kohdunsuu kiinni, kiinteä ja kaulaa jäljellä 3cm". Ja nytkin oli 3cm kun kävin lääkärillä niiden supistelujen takia. Koskaan en oo kuullut et kellään olis 5 senttiä (??) mutta kyllähän se varmaan anatomiasta riippuen on mahdollista. Tietty jos noin on et lyhyessä ajassa sentin lyhenee kun supistelee niin onhan se selvä merkki siitä et rauhallisesti tulee ottaa. Pääasia kuitenkin on et kohdunsuu pysyis napakkana ja tiukasti kiinni vielä näillä viikoilla. Niin että pokermama ota nyt ihan levon kannalta, sä oot onneksi esikoisen odottaja niin pystyt lepäilemään luvan kanssa. :heart:

Miesten töistä, mun mies on ohjelmoija ammatiltaan. Suomeksi sanottuna melkoinen nörtti. :) Viime aikoina on tehnyt noihin matkapuhelimiin kaikenlaista sälää. Pelit on sen intohimo mutta niitä ei ihan jokajamppa tässä maassa it-alalla pääse tekemään... Ehkä joskus sitten, toivottavasti. Unelma-ammatissaan silti on ollut jo yli 10 vuotta. Niin ja itseoppinut, ei paljon koulunpenkillä kiinnostanut istua mut silti erittäin hyvin pärjännyt omissa hommissaan.

Lisäilen teidän tietoja listaan ja sit pötköttämään suklaalevy kainalossa... Väsyttää kun oltiin koko aamu neidin kans menossa ja vielä oon lupautunu illaksi kaupunkiin syömään kaverin (ja lapsien) kanssa kun miehellä menee taas pitkään töissä.

mama-L ja Poiku 22+3

 
:hug: täältäkin kaikille sitä tarviville!

pokermama nyt kiltisti levähtelee siellä ja toivotaan et kaikki menee hyvin loppuun saakka. Mulla näky olevan neuvolakortin mukaan eka neuvolalääkärissä kohdunkaulan pituus 3,5cm ja sillon se lääkäri puhu et se ihan hyvä mitta on ja normaali.

Loput mää nyt kopsaanki suoraan tuolta fb:n ryhmästä mitä sinne äsken kirjottelin.

Neuvolassa käyty ja kaikki vaikutti olevan kohillaan. :) Paino oli noussu kuukaudessa 1kg, et nyt kaiken kaikkiaan 3,7kg tullu lisää. Hemoglobiini oli yllättäen noussu, kiitos noiden raskausmonivitamiinien ilmeisesti, ku oli 148. SF-mitta 18cm, pissa puhdas, liikkeet ++ ja vauvan syke 158, verenpaine 127/82. Siinäpä ne kaikki tärkeimmät. Hirveesti kaveri alko hyörimään ja pyörimään masussa ja monotteli anturia ku sydänääniä kuunneltiin. :) Eilen se eka kertaa suostu monottaan isäänsäkki käteen. :D Sokerirasitukseen pitää kuulemma mennä, iän perusteella, parin viikon päästä ja seuraava neuvolalääkäri sattuuki sitte samalle päivälle r-ultran kans. Näin muuten viime yönä untaki et synnytin tytön, et kyllä tämä mun tyttöolo taas sai tuulta alleen. :)

Onnellinen HayLina ? Hippu 22+1
 
Kohdunkaulasta Mulla on 5 senttiä, tai itseasiassa tarkka mitta oli 5,4cm. Että kyllä, täältä löytyy luonnonoikku :LOL: no ei kai, ihan normaali se tuokin on :)

Mä en oo pystyny menee ulos tänään kun on niiiin paha olla, oksettaa ja jalat on tulessa ja mua on supistellu pitkin päivää ihan levossakin. Supisti kahteen otteeseen niin että selkäranka oli tulessa ja koko jalat kanssa..surettaa tytön puolesta kun haikailee tossa tonne hiekkiksen suuntaan mutta en vain nyt pysty! :headwall:

Heidi ja Mörkky 23+1.
 
hoh,onneks noi lonkat vetreytyy yön jäljiltä kun joutuu/pääsee tuon nappulan perässä juoksemaan :) muuten kiva aamupäivä ollut mutta päikkäreille ei suostunut jätkä sit millään, puolitoista tuntia taisteltiin...

miehen työstä: on ns. ikuisuusopiskelija ja tutkija, eli amk-koulutus jostain media/tietokone/markkinointihässäkästä, maisterin paperit tietojenkäsittelytieteeltä ja nyt tekee väikkäriä ja on töissä tutkijana. eli ihan nörtti äijä tääläkin :D

omat urasuunnitelmat mulla on yhä itellä pahasti kesken, mieli tekis vaihtaa ihan täysin suuntautumista, johonkin "oikeaan" ammattiin missä vois tehdä jotain auttavaa/maailmalle tärkeää työtä, mutta kun toi lukuinnostus on kumminkin aika nollissa, tai siis innostun kauheasti aina jostain ja sit jää kesken... siellä ne mun yliopisto-opinnotkin mätänee rekistereissä... :whistle: :ashamed:

vähän jännittää jo maanantainen neuvola... ilmeisesti ei oo nyt lääkäriä vielä vaan vasta joskus olikohan se 26 tms viikolla sit tai no katotaan nyt mille viikolle se nyt menee. toivottavasti ees mittaisivat hempan ja pissat ja sydänääniäkin ois kiva sen ekan kerran kuunnella :| tosin kyllähän tuon tytsyn nyt tuntee kun potkii mua maradona-jaloillaan :heart: mut silti.

tän vkonlopun aikana pitäis löytää jostain nätti pitkä mekko juhlia varten (mun siskon valmistujaispippalot).ois kiva ostaa semmonen jota vois käyttää ei-raskaanakin, eli joko joustavaa kangasta tai tarpeeks levee :) (ja halpa..)

noonie+plikka 22+5
 
Hei pakko vinkata jos joku muukin innostuu, kesämekoksi haaveilen itse tästä tuhannen ja yhden solminnan mekosta, ois aika hauska ja monipuolinen sekä käytettävissä myös raskauden jälkeen. Ompelijalla jos teettäisi ja jostain vielä sitomis-ohjeet löytäisi... :snotty:

http://kalastajanvaimo3.blogspot.com/2010_05_01_archive.html

Selatkaa sinne alaspäin josta se löytyypi...
 
Kävin neuvolan lääkärillä :headwall: :headwall: :headwall:
Kävin sillon alkuraskaudessa lääkärissä kans supistelujen takia ja se oli sillon tää sama molopää. Sorry. Ja sanoinkin jälkeenpäin terkalle etten enää IKINÄ mee sille. Kuinka ollakaan se aika oli taas sille |O
Se on niin pikkutärkee tyttö, että mä meinaan oksentaa sen päälle. Alkuraskaudessahan se sano vaan että " jos supistelee näillä viikoilla niin ei tässä mitään tehdä, se on sitten keskenmeno"
No nyt se sano "ei tässä mitään sairaslomaa tarvita, se on kuule nyt vaan kestettävä ja ehkä sää totut näihin ettei tarvi täällä käydä näyttämässä"

En mää mitään sairaslomaa menny edes hakeen, vaan tarkistuttaan paikat. Ja totun niihin ettei tarvi käydä näyttämässä |O |O |O
Joo, sanoin että kiitti hei ja painuin ovesta pihalle.
Mulla oli kohdunkauka aiemmin 3 cm, nyt oli 4 cm. Että venyy vaan kun supistelee :LOL:

Onneks se lääkäri jää kai tällä viikolla pois. Sillä oli siellä "opiskelija" mukana, siis joku toinen nuori tyttönen joka kuulemma tulee siihen äitiysneuvolaan lääkäriksi. Ja nyt se oli opettelemassa ultran tekemistä. Miten mulla on nyt vähän epävarma olo noiden jatkojen suhteen :kieh:

Jäi niin v*****nen olo koko reissusta. Vaikka pääasia oli, ettei muutoksia ollu ja kaikki ok. Mutta se lääkäri :eek:



Zeena 22+4
 
:wave:

Kohdunkaula
Eihän nuo 5cm kohdunkaulat vissiin mitään suurempia harvinaisuuksia ole. Minullakin on 4.4cm. Onko teilä kaikilla yli 3cm saaneilla tehty ultralla tuo mittaus?

Bubbeli
20+0
POKS POKS :)

Ps. Muistan, kun Lara--:lle tuli 20 täyteen ja mä voivottelin, että perässä tullaan, joskus :D No nythän se 20 jo tulikin, nopeammin kuin osasin odottaa!
 
Aurinkoista kesäpäivää kaikille!

Mie en olenkaan taas reiluun viikkoon ehtinyt kirjoitella ja kauheesti oli tullut lukemista! Ahkeria ootte olleet! :)

Asuntogalluppiin Myö asutaan 45 neliön kaksiossa kolmannessa kerroksessa ja vielä hissittömässä talossa. Tällä hetkellä hyvä kun itse kaksin tavaroinemme tänne mahdutaan ja vielä pitäisi se kolmas mahduttaa. Vaatii hieman järjestelyä varsinkin makuuhuoneessa. Muuttosuunnitelmia ei vielä isompaan asuntoon ole, koska asunnon sijanti on optimaalinen ja vuokra on suht alhainen ja sisältää veden, sähkön ja netin :) Veikkaan, että sitten viimestään vauvan synnyttyä alan kypsyä lopullisesti tähän asuntoon, kun pitää niitä vaunuja rahdata ylös alas. Lisäksi ärsyttää, kun alakerran naapurit on parveketupakoitsijoita ja harvinaisen ahkeria sellaisia niin en sitten voi nukuttaa vauvaa itse ulkona parvekkeella :(

Nukkumisesta Mie olin aikasemmin mahallaannukkuja, mutta nyt en noin kuukauteen enää oo uskaltanut. Mieli tekisi kyllä välillä kovasti.. Sen oon kyllä huomannu, että monet niskaperäiset päänsäryt on jättäneet tulematta:)

Parempi puolisko on myyntineuvottelija ja myy lomaviikko-osakkeita. Opiskelut on vielä tosin kesken kauppakorkeakoulussa, mutta nyt ainakin tällä hetkellä työmaailma kutsuu :)

Kohdunkaula oli mulla kuulema 3cm np-ultrassa. Tällä hetkellä en tiedä, koska vielä olis noin kolmisen viikkoa siihen rakenneultraan. Odottavan aika on kyllä niin pitkä!! :D

Mie oon ollut nyt tällä viikolla töissä järjestelemässä ja mietin noita supisteluja sun muita, että en kyllä pysty sanomaan onko mulla niitä ollut vai ei. Tunnistaako siis supistuksen helposti?! Ekakertailainen täällä taas kyselemässä :)

Asukas monottelee täällä jo useasti päivässä, yleensä kyllä aika myöhään illalla. On se vaan niin hauskan tuntusta :D Maanantaina mieskin pyydysti ekaa kertaan pikku potkuja kämmenelle :)

Zeena Kuulostaapas toi sun lääkäri "ihanan" empaattiselta tapaukselta!! :( Ja molopää on varmaan ihan oikea sana kuvaamaan sitä ja sen käytöstä! :D

Lavelyn 19+3
 
Signature83 Tommonen mekko kelpais kyllä miullekkin!

Miehestä Opiskelee tietoliikennetekniikkaa korkeakolussa, nörttejä löytyy siis täältäkin :D

Menhit ja Mr. Hyde 21+5 (oonkoha laskenu nyt oikein, ku tuntuu hurjan isoilta lukemilta)
 
Pakko tulla tänne vielä neljännen kerran tänä päivänä kirjottamaan :p -hih :D

Sitä vaan, et tuo mekko, mistä Signature83 laitto linkin, on ihan tosi kivannäköinen! Tollanen olis kyllä tosi kiva itsellekin!

... juu eipä muuta tällä erää :) *jää hihittämään*
 
Pokermama otahan nyt iisisti ja naatiskele...

mies on yksityisyrittäjä, toiminimellä tekee markkinointihommia; nettisivuja, esitteitä yms. eli nörtti löytyy täältäkin. ammattikorkeassa markkinoinnin opinnot kutakuinkin opinnäytetyötä valmiit. nyt syksyllä tulee kaks vuotta ko on täyspäiväsesti omaa firmaa pyörittäny ja hyvin on menny. mies tekee pääasiassa töitä kotona. tässä eilen iski tajuntaan et eihän kolmosen syntymään oo enää ku nelisen kk aikaa ja miehen työhuone/varasto/autotallitsydeemi ois hyvä olla sillon valmis. ny toi mies tuolla jotain salaojaputkia laittelee...et tosi alkutekijöissä toi homma. mut onneks appiukko on apuna tosi paljon. se tän meän talonki pääasiassa rakensi...

mullaki on ny parina päivänä tullu nuita harjotussuppareita, onneks ne ei oo kivuliaita..

tänään sain alakerran jynssättyä...jippii. kohta saunaan ja ajattelinpa nauttia yhen ukko-pekka kaljan siinä samalla :p

justiina ja masukki 20+3
 

Yhteistyössä