Lokakuun inssipiinailijat

Ti 16.10.
taria.....................Luget...........................................k p24/ pp11
Kurreliini..........Puregon+Pregnyl+Progesteron........kp? / pp11
Popsy..............Gonal-f+Pregnyl+Luget.....................kp28/ pp8
JEEP.......Metut+Terot+Clomit+Pregnyl+Puregon......kp18 / pp7
viipsu................?.................................................... ...........pp5
Sini 78................Puregon+Pregnyl...........................kp19 / pp4
mmm..........Clomit+Puregon+Pregnyl.......................kp12
Ruusunen79.............................................................kp10
Pupuvaimo.....Menopur+pregnyl+luget....................kp 12

Päivitinpä listan ja lisäsin omat kp:t.

Su asti on tuntunut vihlontaa kohdussa ja munasarjoissa. Olen aivan sata varma että tunsin su/ma välisenä yönä kuinka munis plömpsähti kohdun puolelle kun koski niin että oli mennä pissa housuun. Jospa se ois sinne kiinnittynytkin... Toivossa on hyvä elää ja korkealta on kamala tippua :/ Monesko pp päivä voi testata?

Oon yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa ja hyvin oon onnistunutkin kun on töissä vähän kiirettä pitänyt. Eli piinailtu ei ole vielä, mutta sitäkin tuskaisemmat piinikset on varmaan vielä edessä :headwall:
 
Heippa JEEP =) Kertoisitko tarkemmin tuosta lääkityksestäsi :hug: Olen itse niin pettynyt ja surullinen, Menopur annostus tuplattiin 150 mg:aan, mutta ei saatu aikaan toivottua vaikutusta :ashamed: :'( vielä maanantaina ultrassa oli 2kpl 10 mm follia ja yksi 15 mm, mutta tänään vain yksi 17 mm.. Tuntuu ettei taas jaksa enää tätä..
 
Hei Pupuvaimo! Eikös tuo 17 mm ole ihan hyvänkokoinen? Ja kyllähän yhdelläkin voi tärpätä. Milloin pistät Pregnylin ja onko inssi sitten perjantaina? Se follihan ehtii vielä kasvaakin vähän. Älä heitä toivoa, vaikka tiedän että se on vaikeaa :hug:
 
Sain ohjeeksi pistää vielä tänään 150 mg menopuria (annosta lisättiin, oon pistänyt sitten ma-ke tuplamäärän) ja torstai-aamulla Pregnyl.. Inssi perjantaina puolilta päivin. Tuntui pahalta lääkärin sanomana, että olishan tässä kolminkertainen mahku tärpätä jos kaksi pienempääkin olis lähtenyt kasvamaan; tosin yksi hyväkin folli on hyvä =)

Kyllä tämä olo tästä varmaan paranee.. Km-kierrossa tärppäsi, kun pistelyt lopetettiin kesken kun ultrassa näkyi 2 kpl 9mm ja 1 kpl 12mm
->pääfolli oli muka jo irronnut..
Kiitos kovasti Sini 78 tsempistä, tuli heti parempi olo!! :) :hug:

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Pupuvaimo, minäkin kannustan täältä kovasti ja pidän peukkuja sulle! Älä anna follien kasvun vaikuttaa liikaa jaksamiseesi! :hug: Se tosiaan ehtii vielä kasvaa ja kyllähän se yksikin on riittävästi. :)

Mun tän kierron inssissä kävi itse asiassa niin, että oma lääkäri oli poissa ja sain toisen lääkärin tekemään varsinaisen inssin. Ja kun homma aloitettiin ultralla, niin ensimmäinen kommentti oli, että mitäs täällä ultrassa on oikeen viimeksi näkynyt... ja siinä siis selvisi, että koska puregon-annosta oli nostettu, niin mulla olikin siellä 4 isoa follia. Ja itse asiassa hetken pohdittiin, että uskalletaanko inssiä ees tehdä. No tehtiin se onneksi kuitenkin, ja nyt sitten voin piinailla, että oliko tolla suurella määrällä mitään vaikutusta onnistumiseen....

Tällä kertaa oon pysynyt yllättävän rauhallisena eikä testaaminen ole houkuttanut yhtään enkä ole koko aikaa asiaa edes miettinyt. Viimeksi olin aivan neuroottinen ja testasin kerta toisensa jälkeen, kunnes suostuin uskomaan, ettei siellä ketään ole vaikkei menkkojakaan kuulunut. Lisäksi erehdyin tulkitsemaan kaikki oireet raskausoireiksi, vaikka taitavat vaan tulla näistä hormoneista ja oman mielikuvituksen tuotteena...

Onneks mun progesteronipuikot loppuu tänään, niiden kanssa touhuaminen on vähän sottasta puuhaa... uh. Tietääkö joku, kuinka paljon ne saattaa tuottaa "oireita", eli oisko mahdollinen tissikipu, turvotus ja vatsan outo toiminta niistä peräisin?

Ja tarialle vielä tsemppiä oireiden tulkinnan ja ainaisen odottelun kanssa. Pelkkää piinaahan tämä on. Mä ilmeisesti testailen meistä ensin ja tuun sitten kertomaan heti missä mennään. Mutta katotaan nyt mikä aamu sitä uskaltais alkaa sen testailurumban...

Hurjasti onnea kaikille inssiin menijöille ja plussatoivotuksia ihan jokaiselle täällä!! =)

Kurreliini
 
Milloin teille on annettu "lupa" testailla? Montako päivää inssistä?
Mulle lääkäri sanoi, että vasta 16 päivää inssin jälkeen saisi testailla, jos siis vielä on tarvetta testata, ettei ole muuten tullut selväksi.
Vielä siis piitkä viikko piinailtavaa!
Vähän on kyllä mielessä käynyt jos sitä su tai ma uskaltaisi kokeilla, silloin olisi pp 13 ja 14.. Toisaalta taas ei uskaltaisi kokeilla, kun pelkään sitä negaa ihan kamalasti. No, saas nähdä.. Ja niin kuin taria taisi kirjoitellakin, jos edes olisi jotain oireita uskaltaisi (ja pystyisi) toivomaankin plussaa. Mutta kun ei mitään, ehkäpä vähän mahaa silloin tällöin hetkittäin jomotellut/nippaillut, mutta se voi olla mistä tahansa muustakin kun on tällainen herkkävatsainen. Samoin mahaa tänään turvottaa, mutta sekin voi olla muuten vaan, vaikkapa vaan jostain syömisestä!

Pupuvaimo, mulla oli ennen inssiä silloin perjantaiaamuna vain yksi 16-17mm folli, sitten piikitin vielä kerran samana iltana hormonia, lauantaina 23.45 pregnyl ja siitä 36 h kuluttua ma klo 11.45 itse inssi. Ovulaatio ei ollut ultran mukaan tuolloin vielä tapahtunut, se tapahtui tod.näk. myöhemmin maanantaina inssin jälkeen, ainakin kivuista päätellen! Mä yritän uskoa, että eihän se periaatteessa tarvi kuin sen yhden onnistuakseen, joten peukut (ja suunpielet) ylös! Ehkäpä se yksi on niin laatuyksilö, ettei enempää tarvikaan! ;)

Jos joku muuten tuota listaa päivittelee, mulla siis tänään kp24/pp9, ei siis vielä ihan kp28!
:)
 
mmm
Pupuvaimo älähän nyt, eihän siihen tarvita ku yks folli ja yks simppa :hug: niin siis periaatteessa. Ja vaikka folleja olisi useampikin(niin kuin allekirjoittaneella) ei näytä takaavan sen parempaa onnistumista :headwall:

Kävin tänään inssissä ja sitten aletaan vaan piinaileen, JEE :kieh: Meillä päin ei ultrata enää inssipäivänä, mikä on vähän outoa. Toisaalla tuntuu olevan yleistä. Meillä vaan pruutataan simpat kyydille ja pötkötellään puoli tuntia ja sitten heippa! Nyt on ollut alavatsa tosi kipeenä, alkoi kylläkin jo eilen, et olisko niitä oviskipuja. Viimeksi ei kylläkään näin kipeenä. Istuminenkin sattuu..

Pelottaa ihan taas odotella niitä "raskaus" oireita, niitä mitä siis joko itse kuvittelen tai noi lääkkeet aiheuttaa. Rinnat turpoo ja ovat kipeät, pahaa tekee, hajut voimistuu jne. Varmaan siitä tietää, et on tärpännyt jos näitä oireita ei tulisi
:LOL: Onks huomenna muuten pp1 jos tänään on inssi tehty, vai miten se laskettiin?

Voimia piinailijoille ja muillekkin!

t. mmm
 
Ke 1.170.
taria.....................Luget...........................................k p25/ pp12
Kurreliini..........Puregon+Pregnyl+Progesteron........kp? / pp12
Popsy..............Gonal-f+Pregnyl+Luget.....................kp24/ pp9
JEEP.......Metut+Terot+Clomit+Pregnyl+Puregon......kp19 / pp8
viipsu................?.................................................... ...........pp6
Sini 78................Puregon+Pregnyl...........................kp20 / pp5
mmm..........Clomit+Puregon+Pregnyl.......................kp13 / pp0
Pupuvaimo.....Menopur+pregnyl+luget....................kp 13
Ruusunen79.............................................................kp11

Päivitin taas tuota listaa kun näytän olevan virallinen päivittelijä

:D :D

Pupuvaimo mitäs haluat lääkityksestäni tietää? Viime joulukuusta asti olen syönyt tutkimusmetuja - ei siis tietoa onko oikeita vai feikkejä. Kuukautiset eivät ole toimineet ja minulla todettiin Pco. Sitten käynnistelin keväällä kuukautisia teroilla ja kesäkuussa taisin popsia ensimmäiset clomit. Ekat kierrot kuukautiset tuli clomeilla mutta nyt viimeksi piti käynnistää teroilla taas menkat kun ilmeisesti yksi tabletti ei ollut toiminut. Sitten otin 3-7 päivinä kaksi clomia ja 8-9 päivinä pistin 75iu puregonia. Ultrassa kp 10 2,5 cm folli ja heti pregnyl 5000iu irrotukseen ja seuraavana päivänä inssi. Siinäpä se lyhykäisyydessään...
 
JEEP: ajattelin lähinnä, että missä tilanteissa määrätään clomit ja puregon =) Tosi aikaisessa vaiheessa pääsit inssiin, mikä on hienoa (kierrot ei veny liikaa)!

Pistin juuri työpaikan vessassa pregnylin ja aamulla inssiin :ashamed: Sitten alkaa taas tämä iänikuinen piinailu.. :headwall: :whistle:

Mitäs muille kuuluu? :wave:
 
terve!
tänne kuuluu toistaseks ainakin vielä hyvää...tai siis niin hyvää kun tässä tilassa voi. Jännitän täällä jo ihan villinä muitten puolesta =)

nyt pp7 ja aika ei mee milllääääään eteen päin :headwall:
 
Kaikille piinaileville kovasti tsemppiä, aika kyllä varmasti piinailevilla kuluu hitaammin kuin muilla.

Pupuvaimolle erityistsempitys huomiseen inssiin!

Tänään sain ovistestiin plussan ja inssi tehtiin aamupäivästä. Nyt vaan jotenkin yritän selvitä tästä piinailusta. Tällä hetkellä olo on varovaisen toiveikas mutta tämä ehtii tässä kahden viikon tunteiden vuoristoradassa vaihtua vielä monta kertaa järjettömään optimismiin ja negatiivisten ajatusten pohjamudissa ryömimiseen ja kaikkeen sillä välillä. ;)
 
Huomenta kanssasiskot!

Täällä menossa kp 33 ja pp 14. Tänään on lupa testata ja kuten arvata saattaa, niin sen verran piinaa tää on, että oli pakko ottaa varaslähtö eilen... :ashamed: Testasin siis eilen ja jos oikeen tarkasti katsoo, niin kyllä siinä liuskassa ihan alyttömän himmeä viivan paikka oli. Mutta siis todellakin se pitää osata siitä katsoa. Ja haluta nähdä. :)

No, tein äsken toisen testin, ja tulos on samalainen kuin eilen. Eli himmeän himmeä orastava viivan paikka siitä nyt vois olla tulkittavissa, muttei se taida nyt vielä mitään kertoa. Pregnylin ei pitäis varmaan enää näkyä, mutta toisaalta kyllähän siihen nyt vois joku viivantapainen ihan oikeesti ilmestyä, jos hormonia olis riittävästi erittynyt. No tätiäkään ei näy, joten jatkamme piinailua!

Pupuvaimo, kuinka inssi sujui? :)

Millasia fiiliksiä muilla piinailijoilla on?

Kivaa perjantaita,
Kurreliini
 
Kurreliini, aivan mahtavaa! Uskotaan ja luotetaan siihen, että viiva vahvistuu.

Perjantai 19.10.
taria.....................Luget...........................................kp27/ pp14
Kurreliini..........Puregon+Pregnyl+Progesteron........kp? / pp14
Popsy..............Gonal-f+Pregnyl+Luget.....................kp26/ pp11
JEEP.......Metut+Terot+Clomit+Pregnyl+Puregon......kp21 / pp10
viipsu....................................................................................pp8
Sini 78................Puregon+Pregnyl...........................kp22 / pp7
mmm..........Clomit+Puregon+Pregnyl.......................kp15 / pp2
Pupuvaimo.....Menopur+pregnyl+luget....................kp 15 / pp0
Ruusunen79.............................................................kp13 / pp1
 
Kiitos Sini 78 ja Ruusunen79 tsempistä! =)

Ja todellakin, aika matelee tässä hommassa kyllä ihan joka vaiheessa. Tuntuu, ettei tää oo kuin pelkkää odottelua. Ja toivomista ja onnistumiseen uskomista. Helpottaa kyllä, kun tietää, että on muitakin, jotka on ihan samassa tilanteessa ja jotka jaksaa olla silti niin kannustavia ja suhtautua kaikkeen positiivisesti. Se on hienoa. =)

Mä koitan nyt ite sinnitellä sunnuntai-aamuun, ja testaan sitten (vasta) seuraavan kerran. Jollei sitten täti sotke kuvioita ennen sitä.

Nauttikaahan kaikki viikonlopusta ja jaksamista täältä.

Kurreliini
 
mmm
Voi kun jännää Kurreliini, toivottavasti on tärppi käynyt :)
Täällä pp2, joten aussa vasta ollaan. Tosin alku on mun mielestä tosi helppoo, kun ei tarvitse kuulostella niitä raskausoireita(kun eihän niitä vielä voi olla) :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

t.mmm
 

Hei kaikki.

Ensin omat kuulumiset: tänä aamuna, pp 15 (kaksi päivää ennen ohjeistusta), testasin ihan selvän, puhtaan negan. Odotettavissahan se oli, kun mitään oireita ei ollut. Aamulla kuitenkin tissit tuntui jotenkin erityisen raskailta ja ehdin jo hetken elätellä toiveita, mutta ei niin ei. Ihmettelen, että koska tulee itku ja parku, vielä se ei ole tullut. Ei tunnelmat mitään katossa ole, kun on vielä hirveä flunssa päällä, mutta tosiaan ihan pohjamudissa en ole vielä rypenyt. Ehkä senkin aika tulee vielä, niin kuin yleensä negan jälkeen jossain vaiheessa.

Meille olisi tarkoituksena tehdä vielä yksi inssi, vaikka nyt ehkä tuntuu, että onko siitä mitään hyötyä. Tässä kohtaa on aina päällimmäisenä ajatuksena: MIKSEI? Meillä kun ei ole tähän mitään selkeää syytä, kummassakaan ei pitäisi olla ainakaan hurjasti vikaa. Elämä on joskus ihmeellistä.

Mun kohdaltani piinailut on tältä kuulta piinailtu, mikä on toisaalta jossain määrin helpottavaakin. Nyt odotellaan menkkoja ja seuraavaa eli viimeistä inssiä. Peukutan kovasti teille, että saatte monia plussia aikaan! Kurreliini: Jännät paikat sulla, kyllä se hentoinen viiva vielä vahvistuu!

:wave:

 
Sunnuntaihuomen kaikille!

Taria, jos tätiä ei näy, niin tee ihmeessä uusi testi. Voihan olla vaan, että testiajankohta oli niin aikanen, ettei siihen tullut viivan viivaa. Mutta toisaalta sun asennoituminen on kyllä ihailtavaa, eli osaat suhtautua tilanteeseen ja tulevaan uuteen kiertoon, inssiin ja mahdollisuuteen järjellä. Kun omalla kohdalla tuntuu, että antaa tunteille liikaa valtaa... ja sitten pettymyksetkin tuntuu vaan raskaammilta.

Mä sain miehen lähetettyä äsken harrastusten pariin ja pääsin omassa rauhassa testaamaan (jostain syystä haluun testata mieluiten ollessani yksin). No, ei tähän asiaan nyt mitään selkoa saatu, eli samanlainen haamu se siinä testissä yhä on näkyvinään. Ei se mun mielestä juurikaan ole vahvistunut mutta toisaalta ei kadonnutkaan. Eikä menkkoja siis näy. Ainakaan toistaiseksi. Tosin kaikesta vatsan nippailusta pelkään heti, että nyt ne sieltä tulee... Vessareissut on siis jännittäviä. :LOL:

En tiiä pitäiskö käydä hakemassa joku toinen testi apteekista, nyt oon testaillut noilla mammaksen testeillä. Josko se auttais tai selventäis asiaa? Kuinka nopeasti haamun pitäis vahvistua?

Tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia!! =)

Kurreliini
 
Sunnuntai 19.10.
taria.....................Luget...........................................k p29/ pp16
Kurreliini..........Puregon+Pregnyl+Progesteron........kp35 / pp16
Popsy..............Gonal-f+Pregnyl+Luget.....................kp28/ pp13
JEEP.......Metut+Terot+Clomit+Pregnyl+Puregon......kp23 / pp12
viipsu..................................................................... ...............pp10
Sini 78................Puregon+Pregnyl...........................kp24 / pp9
mmm..........Clomit+Puregon+Pregnyl.......................kp17 / pp4
Pupuvaimo.....Menopur+pregnyl+luget....................kp 17 / pp2
Ruusunen79.............................................................kp15/ pp3

Meniköhän oikein :xmas:

Mietin tässä että joko huomenaamulla pisuttelis tikkuun? Vielä hetki sitten elin aivan lauantaihuumassa kunnes tajusin että on sunnuntai ja olisin jo voinut ehkä tänään jo testata?!

Googlettamalla löysin että jos on pistänyt 5000iu pregnyliä niin ei pitäisi näkyä kuin 10 pvää sen vaikutus, mitäs mieltä olette? Itse olin aivan sekaisin ja luulin pistäneeni 1000iu kunnes äsken tajusin myös erehtyneeni määrästä :snotty: Vanhuus ei tule yksinään kun alan näköjään oikein urakalla houraamaan :)

Pelottaa nyt ihan törkeän paljon jos ja kun menkat alkaa. Ajattelin vain että pitäisikö niillä alkaa kuinka monta päivää inssin jälkeen jos ne alkavat? Minulla on nännit aivan arat ja kipeät. Menkkajuilintaa esiintyy myös välillä oikein kunnolla; viiltää munasarjoja ja häpyluuta. Vatsa on todella turvoksissa mutta niin se kyllä on ollut koko hoitojen ajan kierron lopussa.

Popsy milloin meinaat testata?

Kurreliini jospa se kuitenkin tarkoittaisi plussaa... Peukut pystyssä jänskään puolestasi.

Taria ei vielä heitetä kirvestä kaivoon vaan uutta testiä jos ei vuoto ala!!! Peukut pystyssä myös siihen suuntaan...
 
Moikka JEEP!

Muistelen lukeneeni, että 12 päivää riittää varoajaksi Pregnylin (5000iu) suhteen ja että 14 vrk on jo ihan varmasti turvallinen aika testata. Ja mulla on tosta menkkojen alkamisesta sellanen käsitys, että niiden kait pitäis periaatteessa alkaa myös kahen viikon päästä inssistä, etenkin jos Pregnyl on ollut käytössä. Mul ei viimeks kyl tosiaan alkanut ja sitä lääkärikin sitten hieman kummasteli. Kun ei raskaudestakaan ollut mitään merkkiä. Eikä tätiä nyt näy onneks vielä tälläkään kertaa, mutta masussa nippailee kyllä pelottavasti. Joko se johtuu jostain muusta tai sitten ne menkat kuitenkin odottelee siellä vuoroaan...

Kävin äsken happea haukkaamassa ja hakemassa lähiapteekista testin, kun on nyt pakko testata toisellakin merkillä. Aiemmin oon nyt testannut mammaksen herkillä (10mIU/mL) ja nyt vertailun vuoksi aconin 25mIU/ml:llä, ja ei kai se nyt teoriassakaan voi ainakaan selkeempi olla, eikä itse asiassa olekaan. Eli tulos on samantyyppinen, haaleanvaalea viiva. Mutta kyllä siinä ehkä uskaltaa vähän punertavaa väriäkin nähdä... =)

Täytyy nyt vaan koittaa pitää itsensä rauhallisena ja malttaa vaan jatkaa piinailua yhä vaan. Ja toivoa, että viiva vahvistuis eikä häipyis minnekään... Niin, mulla siis tänään kp 35 ja pp 16.

Nyt täytyy alkaa tekemään jotain ja siirtää ajatukset muualle, ei tästä muuten mitään tule. :p Jos vaikka alkais ruoanlaittoon.

Tsemppiä kaikille alku- ja loppuvaiheen piinailijoille!! Ja tulkaahan JEEP ja Popsy kertomaan tilanteesta, kun ootte testanneet.

Kurreliini
 
Teillä inssipiinailijoilla on varmaan tietoa, että millä perusteella lääkäri määrää clomit tai puregon pistokset? Meillä eka inssi tulossa ens kuussa ja lääkäri määräsi minulle clomit. Olen sitä syönytkin jo kolme kuuria täs aiemmin. Oon täs vaan lueskellut kirjoituksianne ja monilla näyttää olevan puregon lääkityksenä ennen inssiä. Osaisko joku selventää...?
 
Voihan surkeus, JEEP :hug: Mutta jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi...

Kamilla, mulla on sellainen käsitys, että Clomeilla aloitellaan ja niillä yritetään ensin, ja sitten siirrytään Puregoniin jos ei tärppää. Puregonhan on pistettävä lääke. Meillä oli niin, että söin 6 kk Clomeja ja vikaan Clomikiertoon tehtiin inssi. Sitten siirryttiin Puregoniin, kun ei tärpännyt. Mutta kyllä mulla Puregon on toiminut paremmin, mutta ilmeisesti Clomit on ns. kevyempi vaihtoehto, joten niillä aloitetaan. Kun siirrytään Puregoniin, niin esim. ultrassa on käytävä joka kierrossa, Clomejahan voi popsia ilman kuukausittaista kontrollia. Mutta kun te tähtäätte inssiin, niin silloinhan myös käyt kontrollissa, ja niistähän lääkäri näkee että toimiiko Clomit sulla vai ei. Tsemppiä inssiin!

Plussatuulia ja voimia kärkipään piinailijoille! Pakkohan niitä plussia on alkaa jo tulla...
 
Kiva, kun selvensit =) Mulla on clomit ainakin tähän asti tehonnu hyvin, kolmannessa clomikierrossa oli irtoamassa kolme munasolua! Mut miehellä heikot simpat, et tuskin tärppää luomuna...
Voimia kaikille, oon täällä hengessä mukana :wave:
 
=) =) =)

Huomenta kanssasiskot!

Täällä on ehkä nyt pikkuhiljaa pakko uskoa, että se viiva on vahvistunut ja alkaa jo näyttää ihan jopa plussalta!! :heart: Tosin pelottaa aivan älyttömästi, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, sillä mahaa juilii menkkamaisesti aika ajoin. Mutta kaipa tämä pelko ja jännitys kuuluu vaan asiaan....

Ihan hurjan paljon plussatuulia kaikille!! Ja tsemppiä piinaukseen kaikilla tavoin!

Kurreliini
 

Yhteistyössä