Huonoa omatuntoa... En ole uskaltanut vielä lähteä ilman vauvaa ulos... tulehduskin oli..., vauvaa ei vielä voi viedä (2 vk talvirajoitus) eikä etukäteen tullut ajateltua isänpäivälahjaa. Meilläkin mies kokkaa isänpäivänä... syyllisyyttä, syyllisyyttä... Täytyy kyhätä kortti... Onhan meillä tuo veijarivauveli, voisihan sen laittaa söpöön pakettiin aamukahville...
Ikionnellinen: Reladropsit ovat maitohappobakteerivalmisteita, jotka tasapainottavat vauvan masua. Minun piti alkaa antamaan niitä, koska jouduin vahvalle antibioottikuurille kohtutulehduksen takia. Oheisessa linkissä tuotetietoa:
http://www.verman.fi/reladrops.html
Vauvelilla on vielä hieman löysä maha. Yhdet normaalit ryynikakat tuli eilen, mutta tänään taas löysää keltaista sottaavaa öljymäistä kakkaa. Vauva on pissannut kuitenkin joka heräämiskerralla: tyhjentää tissit antaumuksella. Pampersit falskaavat (sekä newborn + newbaby) ja pesukone pesee tiiviiseen tahtiin pissapyykkiä. Tänään söin viimeisen lääkkeen. Jatkan reladropseilla kunnes maha normalisoituu. Itse syön yhden relatabsin päivässä. Otan itse aamulla relatabsin ja vauvalle annan illalla reladropsit. Imetysten takia mun kuurini myös falskaa. Välillä on tullut 12 tunnin tunnin väli lääkkeiden ottoon, kun sen pitäisi olla vain kahdeksan. Olen sitten lyhentänyt seuraavaa väliä mahdollisuuksien mukaan, jotta edes ne tabletit olisi saanut syötyä vuorokauden aikana, jotka piti. Ajatelkaa, kahta eri lääkettä kolmasti päivässä. Ei ole ihme, jos masut sekosi. Vauva ressukka.
Ilmavaivoihin pitäisi cuplatonin taas tehota. Meillä auttaa röyhtäyttäminen. Koska vauva hotkii nyt, hän nielee ilmaakin. Isosiskoa en saanut kovin helposti röyhtäisemään, mutta tältä tulee miehekkäät röyhyt.
Anna: tuo puklautus tosiaan kuulostaa oksennukselta. Uskoisin, että vauva hotkii kovalla tarmolla ja toisilla lapsilla on oksennusrefleksit herkemmällä, mutta kannattaisi keskustella neuvolassa esim. josko voisi olla jotain ruoka-aineisiin liittyvää. Käsittääkseni kuitenkin vasta vanhempi vauva alkaa reagoida oksentamisella allergiaan, joten siitä sinun ei kannata olla huolissasi. Nämä kannattaa kuitenkin keskustella asiantuntijan kanssa eikä tällaisen maallikon. Ominpäin aloittaa mitään dieettiä. Esikoisella oli oksennusrefleksi herkässä ja kävimme oksentelun takia monta kertaa allergiatesteissä, mutta mitään ei löytynyt eli varmaan teillä sama juttu.
Kauheata jaarittelua. Toissa yö oli vähempiuninen ja eilen lauleskelin vanhaa käännösiskelmää: "Päivät kuin unta vain, kun sais joskus nukkua...". Nukahdin sitten iltakuudelta imettäessäni ja heräsin vasta vauvan kanssa yhdeksältä illalla. Viime yönä otin pätkittäin univelkaa takaisin. Nyt kotitöiden pariin...