Tere,
ajattelin vain ilmoittautua, kaikki on hyvin mutta aikaa kirjoitteluun ei tunnu löytyvän kun meillä lappaa vieraita tai sitten esikoinen yksinkertaisesti on päättänyt jättää päiväunet nukkumatta... Rauhallisen hetken suunnitelmana olisi miettiä pojalle nimeä, mutta kummasti ne ovat kortilla. Illalla tytön mentyä nukkumaan, ollaan itse niin tööt että meillekin tulisi ihan vaan "Veikka". Tai tietysti Bror. =) Kun vielä toiseksi nimeksi on suunniteltu Erikiä, niin siitähän tulisi urheiluselostaja "Bubi" Wallenius. Ehkei Broria kuitenkaan.
Meillä poika on piristynyt selvästi ajasta laitoksella, ja hyvä niin. Viime yönä söi VAIN kolmen tunnin välein, luksusta. Kova tankkaamaan, tuo poika, tunnin välein illalla. Ottaa ilmeisesti kiinni alkutaipaleen huonoa ruokahalua. Maitoa tuntuisi riittävän, ja hB sekä bilirubiiniarvot olivat kunnossa tarkastuksessa torstaina. Disflatyl on käytössä, kun ekana kotiintuloiltana oli kauhea itku klo 01 asti. Nyt on helpottanut selvästi, joten sitä varmaan jatketaan. D-vitamiinien aloitus on vielä edessä, esikoisella on nyt Jekovit-tipat käytössä, mutta olen elänyt siinä käsityksessä että Deetipat ovat miedompia vatsalle (jotain tekemistä vesi- ja öljypohjaisuuden kanssa tms, kysykää apteekissa tarkemmin jos mietityttää).
Itselläni epäilen virtsatietulehdusta, johon olen saanut jo antibiootin mutta odotan vielä sen tepsimistä. Edelleen kirvelee ja särkee. Sain esikoisen syntymän jälkeen saman tulehduksen, joka pääsi munuaisiin asti ja pilasi imetyksen, joten olen aika huolissani... =( Välillä tulee kirkkaanpunaista jälkivuotoakin vielä, hieman epäilyttää... Miten kauan sellaista voi tulla, kun muuten ei tule juuri mitään? Esikoisen sektion jälkeen jälkivuoto oli niukkaa ja loppui nopeasti.
Ja kysymys sektion kokeneille: miten pitkään söitte särkylääkkeitä, ja miten paljon? Poika on nyt 1½ viikkoa, ja olen pari päivää sinnitellyt ilman lääkettä. Aiemmin söin 3-4 buranaa päivässä. Haavaa vihloo vielä, mutta yritän tosiaan tunnustella noita virtsatulehdusoireita ja siksi jätin ne pois. Tikkien poiston jälkeen olo on helpottanut selvästi.
Painogalluppiin: Mulle tuli n. 17 kiloa raskausaikana, oliskohan siitä lähtenyt n. 7 kiloa (laitokselta lähtiessä reilut 6 kg). Mutta poika tosiaan on vasta 1½ viikkoa... Esikoiselta lähti 14 kg (silloinkin yhteensä 17 kg) muutamassa viikossa, ja jos tämä poika jatkaa syömistä samaan tahtiin ja mamma malttaa hillitä makeannälkäänsä, niin kyllä se siitä. Sitten onkin vain parikymmentä MUUTA ylipainokiloa jäljellä, jippii.
No joo, josko sitä miettisi sitä nimeä kunhan vastentahtoinen esikoinen saadaan simahtamaan... Ajattelin kommentoida teidän muiden kirjoituksia enemmänkin, mutta en muista enää mitä... Ainakin Mamma -64:lle tsemppiä, olipa hurja keltaisuuskoettelemus teillä! Meidän pojalle ei kyllä tehty mitään tuollaisia tutkimuksia ja kuvauksia, mutta arvotkaan eivät olleet yhtä korkeita kuin teillä. Ja aikamoisen urakan olet selvittänyt, Orvokki! Taisi tosiaan mies tulla ajoissa kotiin kun naapurin setä alkoi käymään mielenkiintoiseksi... ;D
Onnea jakaantuneille, ainakin Schatje, Leisku, keitäs muita? Onko Fantti kirjoittanut milloin viimeksi?
Aurora ja poika 9 päivää