LOKAKUUN ÄIDIT 42.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kärsi oikein istua kuin puolella kankusta, tyttären kissanmuotoinen koristetyyny ahterin alla. Siksi vain lyhyt viesti.

Fantti ja Lalaa ilopillerit: kyllä ne sieltä tulevat ja yllättäen..

Onnittelut Ariel, Lisko, Aurora, Anna ja Lydia.

Poika heräsikin. Meikäläinen siirtyy meijerihommiin.

Lalaa: Tuossa on jo yritystä. Täytyy hattua nostaa! Voin vaan kuvitella miltä itse näyttäisin tuossa hiihtokortongissa, muutenkin kun on sellainen nakin kuori. Wou! Siinä kuulkaas muut ladulla olijat säpsähtäisivät tai sitten HK:n pojat noukkisivat matkaan luulisivat, että olen kuormasta pudonnut. No toisaalta jos olisi mukavia poikia niin voisinhan sitä heidän matkaan lähteäkin, kun oma ukko on koko ajan töissä ;-)

Jatketaan vielä odottamista!

Fantti

Etenkin Aurora..!

Ei ehdi millään kirjoittelemaan, pojan hoito vaatii aikaa. Kai se aikansa vie kun oppii tietyt rytmit.

Hurjan kuulonen tuo Akiramin synnytys. Meilläkin pojan sykkeet laski pahasti koko ajan, mutta sain ponnattua sen raivolla pihalla hätäsektion pelossa!!

Ihanaa, tänään ensimmäistä kertaa mulla on ollut ihan uskomaton energia kotiutumisen jälkeen, olen siivonnut, järjestellyt paikkoja..tyttö on joko istuskellut sitterissä, tai välillä sylissä tai nukkunut sillä aikaa, se vain ihmettelee mitä mamma touhuaa :D

Meillä olisi tänään tarkoitus aloittaa d-vitamiinitipat..katsotaan miten masun käy.
Cuplatonia ollaan aika satunnaisesti annettu, joskus sen 4 tippaa ennen ruokaa, joskus vain pari tai sitten ollaan jätetty väliin, mutta päivittäin annetaan, ja melkein juuri yötä kohti tuota kokoannosta jotta ei masu sitten yöllä vaivaisi, kun aika vähän sitä tuo pikkuinen valittelee.

ihanaa viikonloppua kaikille!

Onnea kaikille oman nyyttinsä saaneille!
Ja lykkyä tykö teille sitkeille sisseille, kun jaksatte vieläkin pitää jalkoja ristissä!!! Pian se odotus palkitaan mitä parhaimmin palkinnoin!

Meilllä kävi niin onnellisesti, että pikku-pimpula pääsi sairaalasta yllättäin keskiviikkona. Olimme jo varautuneet, että sairaalassa ollaan kunnes kuuri loppuu.

Nyt siis otetaan antibioottia kahteen eri bakteeriin joita virtsasta löytyi. Ensin kahdesti ja myöhemmin kerran päivässä 4-6 viikon ajan. Eli siihen asti kunnes on varjoainekuvaus. Tämä siis ns estolääkitys.

Nyt vaan elellään taas suht normaalia elämää ja seuraillaan mahdollista kellastumista, painoa, virkeyttä, virtsan määrää jne. Ja toivotaan parasta.

Oli se sairaala episodi todella rankka kokemus lapselle kuin myös läheisille. Ei kyllä soisi kellekkään...

Hyvää Pyhäinpäivän viikonloppua kaikille. Pitäkää huolta rakkaistanne!

Aurinkoisia ajatuksia Mammalle perheineen! Toivottavasti nyt vastaavat koettelemukset on jo kokonaan ohi.

Mulla on mies ekaa päivää tänään töissä, mutta paljoa ei tunnu eroa edeltäviin päiviin!
Ainut vain ettei tarvi ressata ruuanlaiton kans ;)
Onhan miehestä ollu toki seuraa ja toisinaan vaipanvaihtoapuaki. Nyt jäin taas ihan yksin kotia. Äskön käytiin ruokakaupassa pojan kans ku huomena on pyhäpäivä.

Jaha, vauva nukahti. Hyödynnän tilaisuuden ja lähen päiväunille..
Hyvät viikonloput ja pyhäinpäivät!

Onnea kaikille synnyttäneille.
Lisko: Meillä alkaa nyt nuo vaipat olla oikean kokoisia, Nooa tosin painaakin jo vähän päälle neljä kiloa... Mutta hyvin on toiminut ja nuo kuoret ovat olleet meillä todella paljon käytössä,
ihan kaikkien sisävaippojen päällä.

Eli kiitos kaikille kuorista, ovat olleet meille suuri helpotus.
Meillä netti taas reistaillut :(

Harmittaa kun miehellä on niin paljon kaikkea menoa, ja nyt sille vielä tarjotaan paljon sellaisia juttuja jotka on sitä jo pidempään kiinnostanut. Enkä siks oo halunnu sitä rajottaa... mut käyn kirjottaa täst lisää yahoolle...

Täällä pyryttää lunta ja on tuulen takia ihan hirmu kylmä etten ole sitten käynyt edes ulkona viikkoon... asutaan tosi pienen kylän keskellä (täällä ei ole edes kauppaa, mutta koulu kylläkin on) eli kaupassakin käydään autolla, joten ne on nyt hoitanut joku muu... Eli olen aivan jumissa ja ukkokin koko ajan jossain. Onneksi äiti kävi tänään vähän piristämässä ja sovittiin että lähdetään ensi viikolla ostoksille, jätän miehet kotiin pullon kanssa, ja sitten tuhlaamaan... edes vähän :)

Tajusin etten ole syönyt tänään mitään aamupalan jälkeen, joten nyt ruuan laittoon...

Nyyttiään vielä mahassaan kantaville vinkiksi: Luin jostai toiselta keskusteluplstalta vinkin synnytyksen käynnistämiseen. Siellä neuvottiin "pesemään jalkoja lavuaarissa..!" eli vähän venytystä tuonne alakertaan, kun nostaa toisen kalan lavuaariin. Jos siihen vielä taipuu. Rupesin miettimään, että itse ajelin säärikarvani siten, että minulla oli toinen jalka lavuaarissa. Lapsivettä alkoi tihkua seuraavana yönä..! Tiedä sitten mikä auttoi..

Anna ja poika 8 pv

kotona ollaan!

ja maailman suloisin tytto mukana..

elikka tiistai aamuna yhdeksalta oli aika kaynnistykseen. koko paiva siina meni aika mojovastikin supistellessa ja sydankayraa pidettiin silmalla. kumipallolla istuskelu auttoi vahan mutta loppuillasta olin kylla aika kypsynyt jo. kohdunsuulla ei tapahtunut mitaan vaikka kaynnistysainetta oli lisatty jo kertaalleen, muutaman supparin aikana laski vauvan sydankayra sen verran etta tarkistivat kohdunsuun viela kertaalleen joskus kymmenen jalkeen ja kun senttiakaan ei ollut auennut tuli sektiopaatos ja viuh vauh kohta olikin tyttomme jo maailmassa, 23:19 tarkalleen ottaen. eli kerkesi juuri ja juuri lokakuun joukkoon. koko hommasta jai ehka jopa pelko alatiesynnytysta kohtaan, paiva oli sen verran rankka vaikka en edes ponnistamaan asti paassyt. olin aika sekavassa ja vasymyksesta pelokkaassa tilassa sektioon mennessa mutta nain jalkeenpain jai vaan positiivinen fiilis, sektiosta siis.
tytteli taisi siis syysta olla yliajalla, tarvitsi hautomisaikaa silla han on silti kovin pikkuinen, painoi vain 2870g ja pituus 48cm. mutta terve tytto ja kaikki hyvin. uskomattoman rauhallinen, ei juuri itke, kirahtelee vain jos heraa tai jos tissi tippuu suusta. ollaan onnesta sekaisin. oma kuntoutuminen on todella hyvalla mallilla, kavelen jo aika normaalisti, siksi paastiinkin jo tanaan kotiin, haava ei kipuile paljoakaan. maito nousi viime yona ja tytto syo mutta valilla vahan ongelmia saada hereille ja syomaan. mutta nyt jatketaan taas, isovanhemmat kaymassa joten vilinaa riittaa..

laitetaan kuvaa yahoolle kanssa

ja onnea muille synnyttaneille kanssa, luen tarkemmin kun on aikaa

schatje ja pikku Ella 3pv

Onnittelut schatje!
Ihan saman kokonen tytteli ko meän poika oli syntyessään. Kävin listaa tarkistamassa ja Tirppanalle synty myös saman mittanen vauva!

Tässä imetän samalla ku istun koneella. Olen alkanu kehittyä ko. hommassa, ku pitäs koko aika olla tissi suussa eikä jaksa koko aikaa tv:n ääressä istua.
Hetkinen, mutta poika söi ittensä nukuksiin joten lähenki tästä vaatehuoneen imurointiin!..

Täällä painiskellaan vatsavaivojen kanssa.. siitä asti, kun D-vitamiinia otettu täysi annos, on poitsu kärvistellyt vatsavaivojen kanssa. Onko muilla ollut sama ilmiö havaittavissa?
Mistähän tähän saisi apua? Auttaako se Cuplaton? saako sitä ilman reseptiä?
Nyt hädissämme työnnettiin ekaa kertaa tutti kaverin suuhun ja se on yllättäen toiminut jo ainakin 10 minuuttia.. ihana hiljaisuus!

ikionnellinen: Mitä d-vitamiinia käytätte? kokeile jotain toista merkkiä,niitähän on kolmea erilaista! Jos joku muu sopisi paremmin. Meidän vauvalle ei sopinut jekovit ollenkaan--hirveä huuto. ostin dee-tippoja joista ei ole tullut mitään!

ja cuplatonia saa ilman reseptiä,kuten disflatylia joka vastaa cuplatonia. myös rela-tippoja(maitohappobakteereja) kannattaa kokeilla,niitäkin saa ilman reseptiä!

Schatljelle onnittelut!

Ikionnelliselle pikana: meillä esikoisen kanssa auttoi tippojen vaihto Jekovitiin. meidän pitäisi kanssa alkaa noi DeVitolit, mutten ole vielä saanut aikaseksi. Siis pelottaa...

Lotta ja poju 15 vrk

Päivää. Täällä ollaan taas koko perhe mummolassa vierailulla. Ihanaa kun on pari muutakin syliä missä poika voi situa että ei tarvi itse koko ajan kanniskella. Poika kun on melkoinen sylikissa jja liikkeessä pitää olla kokojan. Autossa alkaa huuto jos auto jää pysähdyksiin pidemmäksia aikaa, vaunuissa sama, koko ajan pitää heilua ja sitterissa myös. Sylissäkin on hiljaa jos kävelee, mutta sitten jos jäädään istumaan niin kitinä alkaa..outo tapaus. Onko äiti ollut raskausaikana turhan aktiivinen.

Juuri tultiin mummon kanssa kävelylenkiltä! On aivan ihana ilma. Poika nukkuu tyytyväisenä. En kuitenkaan uskaltanut vaunuihin jättää nukkumaan. Lenkki kesti kuitenkin tunnin ja pakkasta on -6 tai -7. ekaa kertaa ulkona alle -5 asteen lämpötilassa.

Ikionnellinen. En oikein osaa sanoa auttaako noi cuplatonit vai ei.. niitä saa ilman reseptiä. Siellä on siitä toisiakin, (nimeä en muista) Ainakin Cupalatonien antaminen ennen joka ruokailua on vähän turhan hankalaa ja olen jättänytkin ne jo pois, enkä ole mitään muutosta huomannut vatsavaivoissa. Näitä toisia annetaan pari kertaa päivässä eikä tarvi taiteilla joka ruokailua ennen. Samaa väsynyttä kitinää meillä edelleenkin iltaisin Cuplatonien kanssa ja ilmankin. Ja edelleen taistellaan paineella suihkuttavien tissien kanssa.

Onnittelut Schatjelle pikkuisesta tytöstä ja voimia palautumiseen. Yllättävän nopeasti se tapahtuu leikkauksen suuruudesta huolimatta. On se kuitenkin aika iso juttu kun maha leikataan auki.

Ja vielä...

Mä alan pikkuhiljaa ymmärtämään ihmisiä, jotka antavat pikkuveljelle nimeksi Veli. Tämä on ihan kauheaa, kun ei ole nimeä päätetty. Meillä oli nimi, mutta olimme miehen kanssa samaa mieltä, ettei pojumme näyttänyt yhtään siltä, joten uusiksi meni.

Lotta

Poika syntyi 21.10 22 tunnin synnytyksen jälkeen sektiolla (kiireellinen)Minulle tuli synnytyksen aikana kohtutulehdus.Painoa pojalla 4395g ja pituutta 54cm.Sairaalassa vierähti 11 päivää.nyt ihana olla kotona.

Greetings from mummola!
Ja ONNITTELUT jakaantuneille :)

Eka kertaa kaksin pojan kanssa niin pitkä ajo (165 km) ja hyvin meni. Nukkui melkein koko matkan mennen tullen. Ja meidän poika on nukkunut nyt ulkona joka päivä koko päikkärit (max. 3h) ja pakkasta on ollut siinä -8 asteen kieppeillä. Nukkuu kuin tukki, kun sisällä se on vain sellaista uinahtelua. Päällä on ollut "3 kerrosta".
1:sukkikset+pitkähihainen body+puuvillapipo
2:villahousut+takki+sukat+tumput+pipo
3:haalari.
Ja koko patukka vielä äitiyspakkauksen makuupussissa vaunuihin ja pihalle. Ja minuutti niin on unessa :) Lopetin pakkasen pelkäämisen kun äiti kertoi että minun lapsuudessa oli 15 astetta vasta ulkonanukutusrajana.

...mutta aivan ihana poika syntyi käynnistyksellä viikoilla 42+1 1.11.2006 aamupäivällä yksyn vaihtuessa samaan aikaan ulkosalla talveksi... Synnytys oli aikamoisen hurja (lue 'kamala') kokemus, mutta palkinto taatusti sen arvoinen 53 cm pitkä ja 3530 g painava ikioma hurmuri. Tänään päästiin kotiin ja olo on onnesta ymmyrkäinen...(:

Onnea kaikille muillekin ja tsemppiä vielä odottaville!

Maija ja pikku-murmeli

Anna24, juu sektioon päädyttiin tässä tapauksessa pitkittyneen synnytyksen sekä vauvan väärän tarjonnan sekä suuren koon vuoksi. Kokonaiskestona 23h 14 minuuttia :O

Onnittelut taas vauvan saaneille ! Kuka vielä odottelee...

Meillä pojat nukkuvat ulkona myös todella hyvin. Eilen meni neljä tuntia ja piti käydä hakemassa sisälle, että nukkuvat yölläkin.

Meillä etunimet on valittu jo aikoja sitten. Toinen on miehen ikuinen haave, että jos joskus pojan saa. Toisia etunimiä vaihdetaan sitten vähän väliä. Vähän rasittaa etukäteen tuo ristiäinen. En ole mikään innokas sellaisen tilaisuuden järjestäjä. Meillä on iso talo, mutta vähän varsinaista nukkumatilaa. Lisäksi vähän ongelmallista, kun miehen vanhemmat eronneet... Anoppi edelleen katkera miehen isän uudelle vaimolle.

Huh ! kun lukee Airin ongelmia passikuvan ottamisen kanssa. Me ajateltiin mennä kokeilemaan ensi viikolla. Saas nähdä montako otosta joudutaan hakemaan. Jotenkin on vähän ruvennut miettimään, että pitäisikö sittenkin siirtää Dubain matkan ajankohtaa. On niin sikamaisen kalliskin silloin joulun aikaan. Vanhin poika lähtee mukaan. Yhden huoneen lisällä hänellä viikko 1620 euroa !

Meillä ollaan nyt Tuttelin varassa. Tissit kipuavat vielä, mutta helpottumaan päin. Nyt alkavat vähän roikkumaankin (:. Cross trainerillä veteleminen on vain nostanut painoa. Tai sitten lypsämisen lopettaminen vaikuttaa. Tyttöni, joka kuntoilee ahkerasti sanoi, että johtuu vain lihasten kasvamisesta. Toivottavasti. Paikat ovat kyllä kipeinä. Aamulla ja yöllä hyvä että sängystä pääsi ylös. Ylläys kyllä, vauvat heräsivät vasta vähän yli kuusi. Selvittiin yhdellä yösyötöllä. Ja vielä sarjana...

Muuten illalla valveilla pitäminen ei toimi. Kokeilin sitä aikanani. Meni vain kahta hullummaksi. Jotenki säännöllinen vauvan oma rytmi paras.

No nyt suoraan sanoen karjutaan ruokaa. Jaksamista kaikille. Minun tyttöni saoi tänään, että ei hanki ikinä lapsia kun näköjään niin rankkaa :). Nämä ovat vielä niin helppoja. Ensi viikolla 2kk- neuvolat ja itselläni jälkitarkastus. Keskiviikkona taas Beetun sydämen tsekkaus.

Vanhana kemiläisenä akiramille erityisonnittelut. Jo senkin takia, että tekayn sivulta luin jo ennestään kovat koettelemuksesi.

Täällä on kökitty koko päivä sisällä, syy: ulkona -17 astetta pakkasta. Yäk.
On ollut nyt aikaa tehdä viimeisiä ristiäisvalmisteluja huomiseksi, mm. koristelin kakut ja silitin kastemekot ja älysin koettaa ostamiani vaatteita ekaa kertaa päälle....Nehän siis näyttivät ihan kauheilta mun päällä (miten ne näytti kaupan sovituskopissa PALJON nätimmiltä...) Vaateparsi meni siis uusiksi, vanhoja lumppuja löyty kaapista jotka onneks mahtu päälle. Oli jotain nättejä mekkojakin mutta ei toivoakaan...miten mä voin olla näin LIHAVA! Maanantaina alkaa pisteitten lasku, huusin huuto.netistä jo Points- oppaan :)

Vauvoilla alkaa olla nyt selkeä rytmi:
Aamulla ylös klo 6.30-7.00
Unta palloon klo 7.30-16.30 saakka (syönti n. kahden tunnin välein)
Hereillä 16.30- 19.30
Yöunille 19.30-20.00
Yöpala klo 02.00

Huomenna siis on ristiäiset - nimet edelleen hakusassa. Varmaan vedetään pitkää tikkua kun molemmilla on omat suosikkinimet :)

Yhteistyössä