LOKAKUUN ÄIDIT 42+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli sitten eilen jo 2 kk-synttärit. Huomaa kyll, että ovat jonkin verran hitaammiin kehittyneitä, ennenaikaisia kun olivat. Osat on nyt todella vaihtuneet, niin että Aatu mellastaa iltaisn ja Beetu on kiltti kuin enkeli. Se on muutenkin niin söpö mussukka nyt, kun on saanut lisää painoa. Ihokin on kuin samettia. Jännä on havaita, kuinka erilaisia samankin perheen lapset ovat.

Jekovit ja Deetipat ovat vesipohjaisia. Devitol taas soijaöljypohjainen. Se on yleensä huonoiten siedetty, mutta yksilöllisiä erojahan aina on näissäkin asioissa.

Kävin eilen illalla tyttöni kanssa vähän bailaamássa. Ihme, että yväksyi minut minukaa, Oikein pyysi. Ei ole kyllä jäänyt paljosta paitsi.

missäs se teidän ketjun Fantti on? oon välillä teijän juttuja lukenu ja naureskellu hänen sutkautuksille:) ilmeisesti synnyttämässä?? toivottavasti kaikki hyvin!! ONNEA KAIKILLE

Juu kyllä nämä vauvat tosiaan muuttuu nopeasti!
Tuntuu että omakin on jo ihan eri näköinen kuin syntyessään. Ja onhan se muutos hurja kun silmät on nyt niin tarkkaavaiset, painoa on tullut melkein kaksi kiloa, ja alkaa löytyä sitä "omaa ilmettä". Olisi hauska kuulla miten muiden vauvat on kasvanut! Meillä tulee painoa lisää koko ajan n. 300g/vko pelkällä rintamaidolla, eli rasvaista maitoa on tarjolla :) Viimeksi neuvolassa oltiin 4550g ja 53 cm (runsas viikko sitten) eli nyt on varmaan jo ylitetty viiden kilon paino. Seuraava neuvola onkin vasta 2 kk iässä. Entä milloin vauva alkaa kannattaa päätään niin ettei tarvitse tukea? Pitäisi varmaan ostaa joku vauvakirja tähän tumpelo-kotiin :D

Joko laitetaan muuten seuraava lista vauvanhoitoon, vai vieläkö tehdään 42+2?

Iltoja vaan täältäkin.
En tiiä mikä Antonia vaivaa. Joka kerta kun se menee nukkumaan niin se pitää puolen tunnin huutosessiot sitä ennen ja nukahtaminen on NIIIIIIIN vaikeeta. Mitään ei oo vaihdettu/lisätty ja se on tuota ollut nyt viikon. D-vitamiinina on Devitol (Jekovit ei sopinu). Ai niin, Cuplaton lopetetiin pari vk sitten, oiskohan se syy?
Jooaa käytettiin yksityisellä lastenlääkärillä ja sai ajan maitoaltistukseen marraskuun lopussa. Siihen asti juodaan peptidi-tuttelia (jota onneksi sain yhdeltä tutulta 7 pakettia halvalla kun niitten tyttö siirtyi tavan maitoon)
Molemmat on nyt (vasta) alkaneet höpötellä ja hymyillä (Liekö syynä ennenaikaisuus?) Ensi viikolla ovat sen 2kk. Jooa juttelee rauhallisemmin ja Anton kiljahtelee :) Mobile on tosi hauska juttu :)
Isovelikin on jo sopeutunut, se hoitelee päiväkodissakin nukkeja ja pukee niille vaatteita ja juttelee pehmoja :D

Anna. Tässä voi olla tyhmiäkin kysymyksiä: oletko koittanut erilaisia imetysasentoja, oletko kokeillut pullosta syöttämistä. tuo teidän yö ja pulauttelu kuulostaa kyllä aika hurjalta ja kannattaa mainita siitä neuvolassa ja kysyä neuvoa sieltä. Käsitykseni mukaan oksennus tulee paineella ja lentää kaaressa kun taas pulautus olis sellainen "pienempi", mutta vaikea sanoa kumpaa teillä on kun en ole nähnyt. Joskus pulautteluun /oksentamiseen vaikutta myös äidin syömä ruoka.. meillä aamuisen oksentamisen aiheutti luultavasti tulinen ruoka jota söin eilen illalla. Tsemppiä kuitenkin.En yhtään ihmettele että yöt on pelottavia. itsellä vähän sama fiilis kun ilta lähestyy ja tietää huutosession taas alkavan. Sitä kun tuntee olevansa niin turha, kun ei saa toista rauhoittumaan eikä pysty auttamaan kun toisen mahaan sattuu.

Juhlat takana..tulin kotiin jo 23. Jossain vaiheessa iltaa erehdyin soittaan mummolle ja kyselemään, miten ilta on sujunnut ja kun kuulin pojan itkun tasutalta niin tuli niin "huono äiti"- fiilis, vaikka tiedän että juhlimassa käyminen ei tee musta yhtään sen huonompaa äitiä ja että pojalla on kaikki kunnossa mummon hoidossa. Aika jännä juttu tuo äitiys ja sen tuomat fiilikset. Join tänään yhden siiderin, lasin punaviiniä ja baileysin jäillä. That's it. Kerran kävin illan aikana tyhjentämässä tissit viinilasiin.. oli kyllä huvittavaa, vaikka kukaan ei nähnytkään.

Koskakohan se fantti sieltä kotiutuu. Ollut poissa linjoilta jo niin pitkään. Täällä on ikävä sun juttuja!

Huomenta ystäväiset,
meillä oli levoton yö (syötiin 4 kertaa välillä 00-06) mutta se korvattiin sillä, että aamulla nukuttiin melkein kahdeksaan. Ihanaa! Niskat on tosi taas jumissa kun nukkuu yhdessä ja samassa asennossa kyljellään "vauvan ympärillä". Mutta asento toimii ja unessa ollaan ennenkuin huomaankaan.

Tänään pitäisi leipoa kakkupohja valmiiksi huomista varten. Miten te muut aiotte viettää ekaa isänpäivää? Me ajateltiin ulkoilla koko perhe yhdessä, syödä hyvin ja juoda kakkukahvit. Ja Bambino antaa isälleen lahjaksi tuoksun. Kortti on vielä askartelematta, ja odotankin vaan sopivaa tilaisuutta päästä hommiin..

Airi: me oltiin kans eilen ulkona, siskon miehen 30-vuotissynttäreillä (syömässä korealaista, aika eksoottista...) ja famu ja fafa hoiti poikaa. Oltiin kotona ennen yhtätoista, rinnat meinas paukahtaa jo kotimatkalla. Join pari olutta koko illan aikana ja pidin taukoa ennen kotiinlähtöä, niin pystyin onneksi imettämään heti kotiinpäästyä. Hyvin olivat onneksi pärjänneet, mutta kyllä se äidin ikävä iskee aika yllättäen ja kovana kesken kaiken.

Mun mies on tosi innokas ruoanlaittaja ja varasi jo etukäteen, että haluaa itse laittaa isänpäivälounaan huomenna. Mätivoileipiä alkupalaksi, karitsan paahtopaistia pääruoaksi ja mustikkapannacottaa jälkiruoaksi ainakin on kuulemma listalla. Nammm. Mulla on pieni lahja ostettuna ja olen luvannut laittaa herkkuaamupalan. Croissantteja kinkku- ja juustotäytteellä ja banaanista, kiivistä ja mansikoista sauvasekoittimella tehtyä "nektaria" ainakin ajattelin laittaa, mitäköhän muuta keksisi.

Heh, taitaa olla nälkä, kun on tällaiset ruokapuheet :)

Edvin pötköttää peppu pystyssä tässä vieressä sohvalla, suloinen! Minä olen kuulemma nukkunut samassa asennossa pienenä.

Iloista lauantaita ja isänpäivän odotusta, äidit!

Täällä valoisammalla mielellä, ehkä jekovit syynä täällä, nyt ollaan ilman..eilen huuti ihan hetken ja nukkui siten klo.21-1.30 ja sitten söi 4.30 aamuyö käninää ja oli vieressä, nukkui kuitenkin 9.30..käytiin aamulla kaupassa..ostin isukille leivoksia, kun en jaksa alkaa leipomaan ja meillä on kakkua vielä pakkasessakin, kun jäi tuosta nimenanto- ja siunaustilaisuudesta, lahja on tietty ostettu..paita ja laitoin vauvasta kaks valokuvaa kehyksiin toinen työpaikalle ja toinen kotiin työpöydälle..sellanen hymy-kuva, jossa just hymyilee iskälle..
Kyllä vielä nämä mielialat vaihtelee ja tietty vaikuttaa oma vireystila..
Ette usko, että eilen kun olin menossa vessaan ja ei edes tuntunu mikään hirveä hätä, niin pissa tuli housuun :( Olen jumppaillut päivittäin, mutta tuntuu, että lihakset on vaan heikenny..mietin että onko kävelylenkit syynä, kun ainakin sen jälkeen on tunnotonta..no ens vkolla jälkitarkastus..ja kokeilin pissatessa pidättää välillä ja onnistuu..että semmosta..yritän nyt ottaa rauhallisesti tuon liikkumisen suhteen..tässä nyt melkein tulee selitettyä omat pissajuttunsakin ;)
Bahamaa käy kateeksi, kun meillä ei mies kokkaa :(
maruska ja Hermanni 6 vkoa 2 päivää

Huonoa omatuntoa... En ole uskaltanut vielä lähteä ilman vauvaa ulos... tulehduskin oli..., vauvaa ei vielä voi viedä (2 vk talvirajoitus) eikä etukäteen tullut ajateltua isänpäivälahjaa. Meilläkin mies kokkaa isänpäivänä... syyllisyyttä, syyllisyyttä... Täytyy kyhätä kortti... Onhan meillä tuo veijarivauveli, voisihan sen laittaa söpöön pakettiin aamukahville...

Ikionnellinen: Reladropsit ovat maitohappobakteerivalmisteita, jotka tasapainottavat vauvan masua. Minun piti alkaa antamaan niitä, koska jouduin vahvalle antibioottikuurille kohtutulehduksen takia. Oheisessa linkissä tuotetietoa:

http://www.verman.fi/reladrops.html

Vauvelilla on vielä hieman löysä maha. Yhdet normaalit ryynikakat tuli eilen, mutta tänään taas löysää keltaista sottaavaa öljymäistä kakkaa. Vauva on pissannut kuitenkin joka heräämiskerralla: tyhjentää tissit antaumuksella. Pampersit falskaavat (sekä newborn + newbaby) ja pesukone pesee tiiviiseen tahtiin pissapyykkiä. Tänään söin viimeisen lääkkeen. Jatkan reladropseilla kunnes maha normalisoituu. Itse syön yhden relatabsin päivässä. Otan itse aamulla relatabsin ja vauvalle annan illalla reladropsit. Imetysten takia mun kuurini myös falskaa. Välillä on tullut 12 tunnin tunnin väli lääkkeiden ottoon, kun sen pitäisi olla vain kahdeksan. Olen sitten lyhentänyt seuraavaa väliä mahdollisuuksien mukaan, jotta edes ne tabletit olisi saanut syötyä vuorokauden aikana, jotka piti. Ajatelkaa, kahta eri lääkettä kolmasti päivässä. Ei ole ihme, jos masut sekosi. Vauva ressukka.

Ilmavaivoihin pitäisi cuplatonin taas tehota. Meillä auttaa röyhtäyttäminen. Koska vauva hotkii nyt, hän nielee ilmaakin. Isosiskoa en saanut kovin helposti röyhtäisemään, mutta tältä tulee miehekkäät röyhyt.

Anna: tuo puklautus tosiaan kuulostaa oksennukselta. Uskoisin, että vauva hotkii kovalla tarmolla ja toisilla lapsilla on oksennusrefleksit herkemmällä, mutta kannattaisi keskustella neuvolassa esim. josko voisi olla jotain ruoka-aineisiin liittyvää. Käsittääkseni kuitenkin vasta vanhempi vauva alkaa reagoida oksentamisella allergiaan, joten siitä sinun ei kannata olla huolissasi. Nämä kannattaa kuitenkin keskustella asiantuntijan kanssa eikä tällaisen maallikon. Ominpäin aloittaa mitään dieettiä. Esikoisella oli oksennusrefleksi herkässä ja kävimme oksentelun takia monta kertaa allergiatesteissä, mutta mitään ei löytynyt eli varmaan teillä sama juttu.

Kauheata jaarittelua. Toissa yö oli vähempiuninen ja eilen lauleskelin vanhaa käännösiskelmää: "Päivät kuin unta vain, kun sais joskus nukkua...". Nukahdin sitten iltakuudelta imettäessäni ja heräsin vasta vauvan kanssa yhdeksältä illalla. Viime yönä otin pätkittäin univelkaa takaisin. Nyt kotitöiden pariin...

Ajattelinkin jutella tuosta oksentamisesta neuvolassa. Ei se kyllä ihan tavallista puklailua ole.. voihan olla, että pojalla on se oksennusrefleksi herkässä. Meillä on suvussa molempien puolella kaikki mahdolliset allergiat, joten en hetkeäkään epäile, etteikö jokin syömäni ruokakin voisi aiheuttaa jotain. Toivottavasti ei olisi sitä maitoallergiaa..

Kyllä kuulostaa ihanalta, kun jotkut jo käyvät viihteellä..=) Aika kaukaiselta kylläkin tuntuu ajatus omalle kohdalle. Joulukuussa olisi yksi keikka jonne mieli tekisi, taidan laittaa tosissani harkintaan! Pelkkä ajatuskin oman lapsen hoitoon jättämisestä tuntuu hirveältä, mutta enpä halua kotihiireksikään jäädä..

Minä sain eilen haettua isänpäivälahjan! Pakkasin vauvan turvakaukaloon ja pääsin ystäväni kyydillä äkkiä käymään kultasepän liikkeessä, ennen kuin mieheni kotiutuu.. (minun autossani ei ole vielä talvirenkaita). Vauvalla jäi syönnit kesken ja hän huusi tietty koko reissun..ja minulla oli niin paha mieli. Kaupassa ei tietenkään ollut sellaista korua, jota ajattelin alunperin. Kellon sitten ostin, koska mieheni ei sellaista vielä omista! Teen sitten vielä kortin lisäksi, ehkä juuri sellaisen jalanjälkijutun. Mies on kyllä huomisen töissä, mutta pääsee jo iltapäivällä.

Hyvää isänpäivän viettoa kaikille huomiseen!

Anna ja poika 2vk2pv

Fanttia kaipailen kuten ohikulkijakin. Fantista ei ole kuulunut mitään yli viikkoon. Hmm. Olen huolissani.

Kuulostaa ihanalta että Äiskän pieni Beetu on nyt "mussukka". Kun muistaa mitä kaikkia järjettömiä tuomioita Beetu sai lääkäreiltä raskausaikana.

Täällä on tänään ollut kivuliaita supistuksia!!! Jee jee!! Ei siis mitään hirmu kivuliaita ja aika harvakseltaan, mutta jotakin kumminkin. Ehkä mun kroppa ei sittenkään ole aivan eloton. Päästin kuitenkin miehen lähtemään yövuoroon töihin. Ei tässä vielä mitään synnytysjuttuja kuitenkaan... Mun isä, äiti ja mies ovat kaikki syntyneet 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen, joten ehkä pitkä raskaus on meidän nyytillä geeneissä.

Käytiin tänään Maalaismarkkinoilla Keskustorilla. Oli ihan mielettömän kova viima niin kuin siellä lähes aina. Ostettiin sitten hätäpäissään lampaantalja kärryihin. Sitten innostuttiin ostamaan vielä suomipuvut reissua varten. Lätsät sai kaupantekijäisiksi. Vielä mukaan tarttui 100 % villaa olevat haalarit. Mummun neulomat ovat jo liian pienet. Muikkuja naposteltiin ja ihan kivaa oli.

Meillä oli eilen aivan kaamea Aatun huutokonsertti, joka kesti varmaan 3 tuntia. Mies lähti vuorostaan vähän viihteelle ja soitin hänelle ja kotiin tuli kiireen vilkkaa. Vähän nolotti, kun poika oli juuri hiljentynyt. Oli huutanut itsensä ihan sippiin. Oiskohan, ettei hänellekään Jekovit sovellu. Olen siihen niin luottanut, kun aiemmille oli paras vaihtoehto. Vaikkei niillä masuvaivoja ollutkaan. Vai oiskohan aika kullannut muistot...

Meillä ei sitten Beetua kelpuutettu siihen rokotetutkimukseen. Aatun kanssa mennään kuitenkin. Ensimmäinen kerta on jo ensi keskiviikkona. Siinä on normaalia tiheämpi tahti ja ensimmäinen pistos annetaan jo 2 kuukauden iässä.

On meilläkin tuo Beetu kovasti kasvanut. Paino on tuplaantunut ja pituutta tullut lisää peräti 10 cm. Nyt saa olla tarkkana noiden vaatteiden kanssa, että ei vahingossa jää osa kokonaan pitämättä. Koot vaihtelevat niin kovasti ja minulla on vaatteita vähän joka puolelle siroteltuna. Yllättävästi niitä on kertynyt, vaikkei alussa mitään ollutkaan. Osa noista pakkauksen vaatteista on vähän hankalia. Etenkin nuo kokopuvut, kun pitää vauva riisua vaipanvaihdon yhteydessä ihan napasilleen.

Fantti on jo varmaan synnyttänyt. On se jotenkin hurjaa, että meillä mennään jo kolmatta kuuta. Toisaalta, kuten terkkari sanoi, vasta vuoden ikäisenä, ei enää ennenaikaisuutta huomaa. Röntgenhoitajakin Taysissa sanoi, että voi kauhea, miten pieni kaveri on. Minä taas, etteihän tämä enää. Beetu on aika totinen poika. Vähän hymyilee, mutta nyt seuraa ja porisee jo kivasti. Aatulle taitaa tulla punaiset hiukset niin kuin isällään on. Kulmakarvatkin ovat punaiset.

Cravizin mies oli puhunut toisesta lapsesta. Meillä vielä kolme alkioita pakkasessa... Jospa... No, Pitkäniemeen veisivät (=psykiatrinen hoitolaitos Mansessa).

Ihmettää, kertokaa viisaammat..
että onko aivan normaalia että vauvan kakan väri ja koostumus muuttuu?
Huomasin juuri että meidän herralta ei enää koskaan tule sellaista "ryyniä" ja sinapinväristä kuin alussa. Nykyään on aina aika tummaa, enemmän jopa vihertävää, ja öljyisen liukasta.
Johtuisikohan cuplatonista?
Varmaan ihan typerää huolestua tällaisesta(kin), mutta kait se sitten on niin, että tätä ensimmäistä vahtaa silmä kovana kun ei ole sitä vertailukohtaa.

Tänään on ollut vauvalla ultimate-itkuinen päivä kun käytännössä koko valvellaolon ajat on joku asia harmittanut - ja lujaa. Ainoastaan syödessä ja nukkuessa on ollut hyvä. Huh huh suoraan sanottuna. Kyllä tämä 24/7 työ välillä vetää mehut!

Lalaalle, olen joskus lukenut, että naisella raskauden kesto on tietynlainen vakio eli suinkaan aina just 40 viikkoa. Minullakin lähes kaikki yliaikaisia ja keskimmäinen edellisestä "pesueesta " 40+3. Niin kuin joku tässä sanoikin, ovat helppoja hoitaa, kun ovat jo niin kehittyneitä ja isokokoisia. Nyt tietenkin nämä vesselit olivat poikkeus raskauden keston suhteen.Tsemppiä sinulle ja jaksamista. Ei enää monta päivää jäljellä. Koeta kestää. Kohta se on ohi !

Kovaa kähinää on täälläkin. Sain vähän aikaa sitten pojun nukkumaan, nännit on ihan hellinä tunnin nukutussessiosta. Kiukusta puhisen väänsi tissiä, kunnes kyllästyin ja sain pojun nukkumaan pidellen tuttia suussa. Nyt on nännit tosi kipeät, hitsit.

Esikoisen kanssa tajuttiin vasta tosi myöhään, että aina varsinaisen tissittelyn jälkeen alkoi kilua tunnin päästä masuvaivoja ja kun siihen tarjosi tissiä, niin kierre oli valmis. Täytyy nyt katsoa miten tämän kanssa etenee, kova piereskely tuntui äsken pitävän hereillä ja sitten yliväsymys. Sen kanssa saa näemmä olla tarkkana, kuten esikoisenkin kanssa oli. Yliväsyneenä ei sitten enää tehoa mikään. Muutama päivä ollaan syöty Devitolia ja cuplattomat on otettu käyttöön.

Meillä kanssa puklataan. Pitää vaihtaa vaippa ennen syöttöä, jos vain muistaa, kun poju puklaa heti jouduttuaan selälleen syömisen jälkeen ja lisäksi nukahtaa miltein aina tissille. Mutta noi on vaan sellaisia suusta valuvia pukluja, ei mitään kaaressa lentelyä.

Viime yö oli ihana, kun sain nukkua 23-2.30 ja 3-6, sitten jäikin unet ja seiskalta ylös. Pitäisi mennä nukkumaan, tänään on ollut eka väsypäivä sitten laitokselta tulon. Ei olla tehty koko päivänä mitään, saunassa kävin ylhäisessä yksinäisyydessäni, tosi luksusta.

Onneksi kerrankin tein jotain ajoissa ja hommasin isänpäivälahjan ennen synnytystä. Mutta kauhukseni huomasin, että esikoisn kortti/piirustus jäi tekemättä, mutta ehtiihän sen huomenaamullakin, kyllä me ennen miestä herätään.

Nyt nukkumaan.

Lotta ja poju 3 vko

Lähdössä yliaikakontrolliin...

Vauva taitaa pitää käynnistysuhkaa todellisena vaarana: heräsin puoli kuudelta supistuksiin ja lisäksi jotakin kirkasta limaakin valahti ulos. Vieläkin tulee vähän kipeitä supistuksia silloini tällöin Hmm. Eipä kuitenkaan taida vauva keritä pihalle tänä isänpäivänä, kun näin myöhään alkoi kehon valmistautuminen synnytykseen. Mut saapa nähdä käynnistetäänkö vai käynnistyykö luonnostaan tässä parin päivän aikana...

Enää ei ole tuskaista odotella. Inhottavinta oli viikko sitten kun tuntui että laskettu aika oli mennyt kauan sitten ja toisaalta mahdollinen käynnistyskin tuntui olevan valovuoden päässä.

ONNEA KAIKILLE LOKAKUISTEN ISILLE!

Lalaan synnytys on vihdoin käynnistymässä. Aamun ya-tutkimuksissa 3cm auki ja nyt supistuksia tulee jo 10min välein. Mies täällä pakkailee kotona tavaroita kasaan ja on lähdössä synnärille.

t. Lalaan mies, Lalaan 41+5 puolesta.

Oih kun toi poika on niin ihana! Nyt se on selvästi seurallisempi. ilmeilee ja "kommunikoi" muutenkin kuin itkemällä ja huutamalla. Suostuu jopa istuskelemaan sitterissä yksikseen jopa 10 min ..kunhan huoneessa on joku muukin joka juttelee hänelle. Saattaa jopa nukahtaa ilman nukutusta. Yöt menneet hyvin. Eilen meni nukkumaan 21 ja heräs 03 ist puolen tunnin syöttö ja heräs 07 taas syöttö ja herätys 09. En voi sanoa että minua väsyttäisi tai olisi rankaa tuo herääminen öisin.

Huomenna olis tentti ja pitäisi vielä lukea 70sivua. Kirja on aika helppolukuista tekstiä ja tenttikin varmaan sellainen soveltava joten eiköhän se hyvin mene. Kertaalleen olen kirjan jo lukenut nyt vain kertailen.

Me ollaan oltu nyt kolmatta päivää ilman d-vitaminia. Iltahuutoihin ei juurikaan ole vaikuttanut mutta tuohon kakan vääntämiseen kylläkin. ja voi tity olla että se on vaikuttanut myös tohon pojan lisääntyneeseen hyvinvointisuuteen. Jääkaapissa olis devitolia purkki, mutta en tiedä uskallanko kokeilla vai pitäiskö hakea se toinen vesipohjainen valmiste ja testata sitä ensiks.

Airi ja "sälli" 6 vkoa 2 pvä

Täällä oltu paremmalla mielellä jekovittien lopetuksen jälkeen, eilen vaati kyllä kanniskelua..mutta nukahti tissille..aamuyöt täällä katkonaisia, koska silloin vääntää masusta ja tulee pierua..en ole kokeillut noita reladropseja, että jospa nyt sitten niitä.. Airi: kuulostaa niin tutulta sun arki, mutta ilmankos, kun meidän äijät on melkein samanikäisä, täällä 6vkoa 3 pvää..
Tiistaina lääkärineuvola ja odotan, että kuulee tuosta painonnoususta, kun jotenkin sitä hermoilee lähes päivittäin, että riittääkö maito..
Kaikille mukaaa isäinpäivää :) Täällä iskä oli otettu lahjoistaan..

maruska

Onnea matkaan Lalaalle ja miehelle, jos vielä satut lukemaan tätä! Se taitaa olla sitten viimeinen meistä joka poksahtaa. Kyllä siinä kestikin! ;)

Meidän esikoinen on syntynyt samoilla viikoilla (41+5), synnytys lähti itsekseen käyntiin ilman ennakkovaroituksia joten jaksoin viimeiseen asti uskoa että Lalaallekin voi käydä samoin. Hyvä juttu!

Esikoista ollaan yritetty nukuttaa nyt jo pari tuntia ilman tulosta, joten kiva ilta tulossa, huoh. Mustasukkaisuus vaivaa neitiä, mutta muuten menee ihan kohtalaisesti.

terveisin Aurora ja pariviikkoinen Viktor

Taikalle: Täällä myös havaittu kakan värin muuttuminen. Ehdin jo huolestua, kun oli läikkä vihertävää harsossa. Ja Cuplatonia en oo antanut, joten ei ole syypää. Entäs RelaDropsit?

Mulla oli eilen toiseen kertaan tiehyttukos ja vielä ihan samassa paikassa. Ei taida rinta tyhjentyä kunnolla tai sit oon pidelly vauvaa olkapäällä niin ett just toi kohta on painuksissa. Onneks oli vielä kaalia jääkaapissa, joten tukos oli ohi iltaan mennessä : ) ihme aine kyllä!

Yöt menee jo tosi hyvin. Tyttö heräilee 1-2 kertaa yössä, mutta yleensä toisella kerralla nukahtaa uudestaan ennen kuin kerkeen tarjota tissiä. Päivät onkin sitten tosi vaihtelevia: eilen ei nukkunut kuin pikku torkahduksia ja tänään taas tuntuu nukkuvan koko ajan. Ihan kiva kyllä, ett pääsee välillä nettiinkin : ) Hereillä ollessaan vaatii kaiken huomion ja pitää olla sirkuspellenä ja keksiä uutta ihmeteltävää.

Neiti myös puklailee paljon. Osin johtuu kyl siitä, ett syö liikaa. On niin vaikeeta tietää milloin on oikeesti nälkä ja milloin vaan haluais lutkuttaa. Oonkin tehnyt niin, ett jos puklaa ja silti haluaa syödä lisää, niin yritän keksiä muuta tekemistä ja yleensä sit vähän ajan päästä luovuttaa ja on ihan tyytyväinen. Kun ei tuttia huoli ja en haluais omia ja vauvan vaatteitakaan koko ajan olla vaihtamassa, niin tää on ollu ihan toimiva keino. Yöt oli kyllä kieltämättä aluks ihan kauheita, huh...

Jaahas, nyt huudetaan ruokaa kyllä niin intensiivisesti, ett taitaa olla oikeesti nälkä : )

Yhteistyössä