LOKAKUUN ÄIDIT 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tervetulo toivotuksista.

Pakko kertoa millaista unta näin, oli se sen verran hassu.
Olimme mieheni kanssa metsässä ja löysimme pienen hiiren. Minä pysyin peloissani siitä kaukana mutta mies otti sen syliinsä. Sitten hän kuitenkin sanoi vievänsä hiiren läheiseen taloon hoidettavaksi.
Kun odottelin häntä tuon talon pihalla niin vauva alkoi potkimaan ja liikkumaan mahassa tosi voimakkaasti. Nostaessani paitaa näin MARKAN KOLIKON tunkevan vatsanpeitteiden läpi ulos reuna edellä! Huusin miehenikin katsomaan.
Ihmeteltiin siinä, että onkohan se markka masussa vaarallinen lapselle. Sitten näimme kuinka vauva alkoi "hinkkaamaan" sillä markalla mahaa. Mahaan tuli keskelle n. 3cm läpimittainen kurkistusaukko. Siinä sitten miehen kanssa kurkimme kuinka vauveli painoi suunsa aukkoa vasten ja teki suullaan kuplia!!!
Siis mä näin sen vauvelin ikenetkin niin, että pystyin laskemaan tulevien hampaiden kohdat!

Olipa melkoinen uni :)
Täytyy illalla kertoa miehelle. Se varmaan sanoo, että se kertoo siitä, että tunnen itseni säästöporsaaksi!!!!! Heh!

helsingin tapaaminen miel. klo 11-12 alkaen, jotta ei meidän kauempaa tulevien tarvi herätä liian aikaisin. Ja ruoka/kahvipaikka hyvä idea tapaamispaikaksi.

Airi toivottavasti raskausmyrkytys ei nyt iske ja kaikki muutenkin ok!

Lalaa 30+2

Tervetulo joukkoon mamma-64 ja oikein paljon onnea tulokkaan johdosta. Kyllä se elämä osaa järjestää yllätyksiä!

Tampereen tapaamista voidaan minun puolestani siirtää, jos se käy jollekin muulloin paremmin. Ehdotelkaa päivämääriä, niin katsotaan, milloin suurimmalle osalle sopisi.

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama

Ja lounastapaaminen käy ihan yhtä hyvin. Sopisko Marski-hotellin ravintola? Siellä on ihan normihintainen lounas, monipuolinen salaattipöytä + lämmin ruoka ainakin kaksi vaihtoehtoa. Ja yleensä suht väljää.

Lotta: Sopisko kimppakyyti Turusta silloin 13.9? Mä kun kuitenkin Hesaan päin autoilen, niin ois kiva saada matkaseuraa ja tulee halvemmaksi (dieselauto). Hilti kun ois ehkäpä kans tulossa Salon seudulta kyytiin. Mut sumplitaan sitä :)

Heips taas!

Mä oon ollut pitkään keskusteluista "jäähyllä" kun mies on monena aamuna ottanut tietokoneensa töihin mukaan.. tylsää!
Mut päivittelin tässä kuulumisia lukemalla alati niin vilkasta keskustelua! Se on kyllä ihanaa hommaa!
Ja onnekseni huomasin myös Hesan tapaamissuunnitelmat! Mä oon kyllä ehdottomasti mukana ja kannatan sitä tapaamista puolenpäivän aikoihin!
Jos joku vaan ilmoittelee tarkemmasta ajasta ja paikasta, niin saavun paikalle muita kohtalontovereita tapaamaan! Oon jo nyt ihan innoissani!
Täytyypä laittaa nimi tuohon listan jatkeeksi!

Kiitti Pinni imetystyynyn ohjeista.. täytyy alkaa sitä sit seuraavaksi väsäämään! Kivaa!

Nyt lepäämään, että tää masuasukki vähän rauhoittuisi.. mieletöntä menoa!

Onko kenelläkään muuten tietoa kuinka kauan pumpattua maitoa (hassun kuuloista!) voi säilyttää pullossa? Eli kauan se säilyy?
Miksiköhän mä nyt jo tästä stressaan?

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku

Taidettiin kirjoittaa Ikionnellisen kans yhtä aikaa ;)

Ja oon lukenut, ett pumpattu maito säilyy n. 4-5 tuntia käyttökelpoisena, mut en omaa mitään aikaisempaa kokemusta...

hih hih rupesi huvittamaan, että treffiläisten ei tarvitse laittaa Aku Ankan tapaan punaista kukkaa rintaan, kun kuitenkin kaikki ison mahan omaavat kaapataan treffipaikalta mukaan. Itse tulisin mielelläni, mutta jotkut ovat näillä näkymin silloin vielä ahkerasti töissä. Toivottavasti kateus ei paista sinne asti.

Kohta lähden neuvolaan ja katsotaan miten minua tällä kertaa valistetaan.

Fantti ja kolmekymppinen MasuAsukas

Pinni: kyllä kyyti kelpaa. Ongelma onkin tuo kolmevuotias, joka tarvitsee kyydin kanssa, otatko mukaan :) Neiti kun ei tykkää autoilusta, voi usein pahoin, varsinkin jos ei ole ilmastoitu auto. Lisäksi mun täytyisi sitten käydä ostamassa sellainen istuinkoroke, en ala tuota turvaistuinta pitkin Turkua tai junalla takaisinpäin kuljettelemaan.

Mutta ihan miten vain, voidaan sitten lähempänä katsoa tilannetta.

Lotta

Tuosta hesa-tapaamisesta...missä se paikka nyt on?
Kun mietin jos kuitenkin uskaltaisin ehkä?! tulla mukaan niin olisi kiva että se olisi lähellä rautatieasemaa vai onko Treelta muita lähdössä kenen kyydillä pääsisi, toki on meilläkin auto mutta hesa on niin pirun hankala kaupunki ajaa..

Craviz

Heippa!

Töissä niin hurja kiire, että en ole ehtinyt tänään tänne ollenkaan. Huh. Mutta nyt. Minä myös olen tulossa tapaamiseen, jännää! "Tää on mulle ekakerta" eli en oo aiemmin ollut tällaisissa tapaamisissa. Saa nähdä osataanko kommunikoida lainkaan suullisesti vai otetaanko koneet mukaan;)).

Voisin itse tulla rautatieasemalle vastaan niitä, jotka tulevat muualta ja kaipaavat apua. Voidaan yhdessä kävellä sitten sovittuun paikkaan. Kamppi kuullostaa kivalle, mutta en tiedä mikä ravintola siellä olisi hyvä (kato, espoolaiset ja mualaiset sellaiset vielä, käy niin harvoin Helsingissä). Sen tiedän, että meidän mammojen pitää ehdottamasti käydä Valion maitobaarissa!! Keskipäivä sopii hyvin. Itse mun täytyy kyllä varmaan lähteä jo noin klo 15 pois, ellei mies sitten hae lasta hoidosta. Mutta kuullostaapa hauskalle!

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku
Airi
Lotta
Lalaa
Orvokki

Keskustan lounaspaikka vaihtoehdoista!
Manalassa (eduskuntatalon vieressä melkein) on myös hyvä lounas Muistaakseni n. 7 e salaattipöytä, leivät, keitot, pari euroa kalliimpi jos ottaa myös "kiinteän ruuan".
Sanomatalon Namaskar&Wokít on samoin ihan ok, aika laimeasti etnistä, mutta kuitenkin. Siellä "annoksia".
Bakers´n lounas on 8 euron paikkeilla ja ihan hyvä ollut sekin. Siellä on seisovasta pöydästä muutama ruoka vaihtoehto + salaatit ja leivät.
Kampin paikoista en valitettavasti tiedä mitään. Sitä kun jämähtää tuttuihin aina.

Voi vide, en voi muuta kuin toivotella teille oikein mukavia tärskyjä!!! Olisi ihanaa päästä mukaan, mutta tuota matkaa kertyisi kumminkin pikkuisen liikaa yhtä lounastreffiä ajatellen :-(

Joku kauhisteli ulkomaiden äitiyslomia. En tiedä miten Espanjassa tai muualla on asiat, mutta täällä Saksassa äitiysloma on aika heikoissa kantimissa:
Ennen LA on 6 vk äitiyslomaa, ja synnytyksen jälkeen 8 vk. Tuolta ajalta saa normaalin palkan. Sitten ei tulekaan enää pennin hyrrää paitsi lapsilisä kai 150 euroa, eli miehen kukkaron varassa on koko perheen pärjättävä. Tai no, jos on pienituloinen niin saa vielä tukea 300 euroa 2 vuoden ajan. Anywei - meikäläiset näin yliopistotutkijoina ei saa tuota avustusta. Minun tuloni siis putoaisivat lähes 100 prosenttia ja meidän perheen tulot 50 %. Mutta yritän ilmoittautua työttömäksi, niin ymmärtääkseni minun pitäisi saada työttömyyskorvausta vuoden verran. Sitten sen vuoden jälkeen pitää tarkistaa tilanne uudelleen ja miettiä miten tulee toimeen. Tarhapaikat tai niiden puute on myös tässä maassa kansallinen häpeä, ja kotiäitiys todella yleistä pohjoismaihin verrattuna. Toivottavasti asenteet pikku hiljaa muuttuvat, niin että työssä käyviä äitejä ei enää kummeksuta.

Hui sentaan Tiffany siella Saksassa on siis viela nihkeampi aitiysloma..Espanjassa 16 vkoa ja kauhistelin jo sita.. Mulla vaan loppuu tyosoppari reilun 3n vkon paasta eli alotan aippiksen viela reilu kuukaus enne LA:aa. Ja aippiksen jalkeen ilmottaudun kanssa tyottomaksi, tosin en saa koko tukea kun en ole maksanut sosiaaliturvaa viela vuotta taalla ellen sitten hae osaa tuesta Hollannista (edellinen asuinpaikka)..mutkikasta..mutta juu miehen palkkapussin varassa sitten mutta ehdottomasti jaan kylla kotia joksikin aikaa, katellaan miten parjataan..

Ja tervetuloa myos Mamma-64:lle, meitahan on jo aika poppoo :-)
Tuo sinun unesi oli kylla aikamoinen, mitahan unitutkijat kertoisivat hihii

Mulla ei ole viela ollut mitaan vaavi-unia. Ennen raskautta kyllakin nain usein unta jossa pitelin vauvaa joka rimpuili sylissa kuin kissa jota yritat vakisin pitaa kiinni. Ja pelkasin etta se tippuu..

Liitoskivut vaivannu viime paivina..lonkat ja takalisto hellana ja varsinkin toissa kun nousen tuolista ylos ei meinaa paasta liikkumaan

hehe nauratti tuo Fantin kommentti, tosiaan te ette tarttee tapaamiseen mitaan tunnisteita, mahat paljastaa..

jatketaan taas tyontekoa, sain lounaan juuri alas ja kyllapa narastaa..rroyhh

schatje 30+6

lääkäri määräs tänään tällaset puhelimen kautta

GUAREM 100X5 G ANNOSRAKEET
ORION

20,11 €

Lääkemuodot
Rakeet.

Vaikuttavat aineet:
Guarkumi, joka on palkokasvista peräisin oleva, liukeneva kuitu.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään tasapainottamaan ns. aikuisiän sokeritautia erityisesti kun pelkkä ruokavalio tai muu lääkehoito eivät tähän riitä. Guarkumilla on käyttöä myös insuliinihoitoisen sokeritaudin hoidossa. Lääkettä voidaan käyttää myös alentamaan veren korkeaa kolesterolipitoisuutta.

Vaikutustapa:
Guarem hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja pienentää siten aterian jälkeisiä verensokerin nousuja. Guarem myös alentaa veren haitallista LDL-kolesterolitasoa.

Annostus:
Pakkauksessa on yksityiskohtainen annostusohje.

Lääkkeen ottaminen:
Rakeet otetaan aterian yhteydessä aina ruokaan tai johonkin nesteeseen sekoitettuna. Guaremia ei saa nauttia sellaisenaan eli kuivana jauheena. Yhtä annospussia kohden on nautittava vähintään lasillinen nestettä.

Haittavaikutukset:
Lääke aiheuttaa haittavaikutuksia melko harvoin. Hoidon alkaessa voi ilmaantua ilmavaivoja, vatsan turvotusta tai ripulia. Näitä haittavaikutuksia voidaan vähentää aloittamalla hoito pienillä annoksilla. Oireet yleensä kaikkoavat hoidon jatkuessa.

Raskaus ja imetys:
Lääke ei aiheuta hankaluuksia sikiölle eikä siitä ole haittaa imetyksen yhteydessä.

Säilytys:
Kuivassa paikassa, huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lisäaineet
-

lääkäri määräs tänään tällaset puhelimen kautta

GUAREM 100X5 G ANNOSRAKEET
ORION

20,11 €

Lääkemuodot
Rakeet.

Vaikuttavat aineet:
Guarkumi, joka on palkokasvista peräisin oleva, liukeneva kuitu.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään tasapainottamaan ns. aikuisiän sokeritautia erityisesti kun pelkkä ruokavalio tai muu lääkehoito eivät tähän riitä. Guarkumilla on käyttöä myös insuliinihoitoisen sokeritaudin hoidossa. Lääkettä voidaan käyttää myös alentamaan veren korkeaa kolesterolipitoisuutta.

Vaikutustapa:
Guarem hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja pienentää siten aterian jälkeisiä verensokerin nousuja. Guarem myös alentaa veren haitallista LDL-kolesterolitasoa.

Annostus:
Pakkauksessa on yksityiskohtainen annostusohje.

Lääkkeen ottaminen:
Rakeet otetaan aterian yhteydessä aina ruokaan tai johonkin nesteeseen sekoitettuna. Guaremia ei saa nauttia sellaisenaan eli kuivana jauheena. Yhtä annospussia kohden on nautittava vähintään lasillinen nestettä.

Haittavaikutukset:
Lääke aiheuttaa haittavaikutuksia melko harvoin. Hoidon alkaessa voi ilmaantua ilmavaivoja, vatsan turvotusta tai ripulia. Näitä haittavaikutuksia voidaan vähentää aloittamalla hoito pienillä annoksilla. Oireet yleensä kaikkoavat hoidon jatkuessa.

Raskaus ja imetys:
Lääke ei aiheuta hankaluuksia sikiölle eikä siitä ole haittaa imetyksen yhteydessä.

Säilytys:
Kuivassa paikassa, huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Lisäaineet
-

neuvolassa tuli käytyä: paino oli noussut 900g/viikko eli on sitä tullut nyt jo n.12kg yhteensä. paineet 112/70, pissa ok. hemoglobiinia ei otettu, kun täti tietää etten pidä siitä ja viimeksi oli niin hyvät arvot. sf. oli 32 eli yläkäyrällä meno jatkuu... tarjonta rt, ja syke 148.. kun kuunneltiin sydäntä pieni meni koko ajan karkuun, eli tilaa hänellä oli vielä hyvin :) saatiin esitieto lomake, ja mies rupesi sitä heti innoissaan täyttelemään... oli kyllä tosi suloinen...

nyt sain just pirtelön :) mies kun tykkää mua hemmotella kun kotona on.

kauheilta kuullostaa nuo ulkomaiden äitiys lomat (tai siis voiko niitä edes lomiksi sanoa)

niin ja ilmoittaudun nyt sitten helsingin tapaamiseen, sain soitettua juuri äidille joka lupasi lainata rahan takaisin tulo matkaa varten :) minunkin pitää sitten lähteä jo kolmelta takaisin, että ehditään sinne valmennukseen...

HESATAPAAMINEN 13.9.2006

Pinni
Taika
Bahama
Ikionnellinen
Johku
Airi
Lotta
Lalaa
Orvokki
_hilti_

Hellouta taas!

Minäkin käväisin neuvolassa ja kaikki kutakuinkin ok. Hemppa oli noussut hyvin ja verenpaineet ok samoin virtsa. Painoa kun oli tullut 850 g per viikko niin sitä vähän ihmeteltiin, mutta pian laitettiin turvotuksen piikkiin kun tädin masujen painaluksesatakin jäi kamalat jäljet mahaan. Ei kannata siis mennä raekuurolla ulos tai muuten näyttää kävelevältä pallojuustolta hih hih tänään vielä oli punainen paita päällä :-)

Noh neuvolatäti ehdotti että 5.9. menisin leguriin näyttämään itseäni jospas se vaikka laittaisi jo sairaslomalle kun on noita suonikohjun poikasia on tullut ja turvotustakin on...tiitididiii en sitten paljon laittanut hanttiin. Joten ehkä saatan sittenkin päästä treffeille :-)) mutta asia varmistunee kahden viikon päästä, viikko ennen treffejä.

Niin ja tervetuloa Mamma-64 mukaan joukkoomme!

Fantti