LOKAKUUN ÄIDIT 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Craviz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Craviz

Vieras
Anette 27, M 31, LA 1.10. Tammisaari (esikoinen)
Piia 31, M37, LA 1.10. OYS (toinen)
Craviz 24, M21, La 2.10 Tays (esikoinen)
maruska 28, M 39, LA 2.10 Pohjanmaa (esikoinen)
Mimmu82, LA 02.10 (esikoinen)
Anna 22, M 25, LA 2.10 OYS (toinen)
Bahama 31, M35 LA 2.10. Hki (esikoinen)
Nanna 30, M40, LA 2.10 Jyväskylä (esikoinen)
Visse 20, M22, LA 2.10 Kajaani(esikoinen)
Kesäheinä 24, M 27, LA 4.10. (esikoinen)
akiram 29 M36 LA 4.10 LPKS (clomiesikoinen)(mieh.3.)
Manna 31, M28, LA 5.10. Espoo
Möhö 27, M30, LA 5.10. (esikoinen)
Äiskä >40, LA 6.10. Tampere (4. ja 5.)(mieh.1.)
Amalia 24, M 25, LA 8.10. Turku (esikoinen)
Pinni 26, M 29, LA 8.10 Pietarsaari (esikoinen)
Lottis 29, M29, LA 9.10. Tampere (esikoinen)
Johku 28, M29, LA 10.10. Helsinki (esikoinen)
Kylie 26, M27, La 10.10. Sotkamo (esikoinen)
Rintti 31, M33, LA 10.10.
Lotta 32, M 31, LA 10.10, Turku (toinen)
Nessu 33, M30, LA 10.10 Jyväskylä (toiset, kaksoset)
Zuza 38,M46 LA 10.10 Hki (NKL) (kolmas)
Orvokki 31, M 31, LA 10.-12.10. Espoo (2. lapsi)
Doe 32, M 32, LA 11.10. Hki (esikoinen)
Taika 29, M 32, LA 12.10. Hki, Kättäri(esikoinen)
Siiri, 33, M 33, LA 13.10. Tampere (esikoinen)
Leisku 25, M34, La 16.10.,Kajaani (esikoinen)
Airi 27, M 29 LA 17.10 Lahti (esikoinen)
Ebba 27, M 27, LA 15-17.10., Tampere (esikoinen)
Näpsä77 28, M 40, La 17.10, Tampere (esikoinen, mieh. 2.)
Maija74 31, M36, La 17.10., Helsinki (esikoinen)
Kaneli 30, M32, LA 18.10 Helsinki (esikoinen)
_hilti_ 19, M19, La 18.10., Salo (esikoinen)
Ikionnellinen 27, M29 La 19.10. Helsinki, (esikoinen)
Octopus La 20.10., Viro (esikoinen)
Tiffany 29 M28 La 22.10, Ulkom. (esikoinen)
Annu -76 30, M36, La 23.10. Pirkanmaa (esikoinen)
ariel69 >35 M>35 La 24.10 (toinen, miehelle ensimmäinen)
Milla 23, M 24, La 25.10. Järvenpää (esikoinen)
Iita 23, M 25, LA 25.10. MKS (esikoinen)
Anna 24 M30 La 26.10 Tampere (esikoinen)
Lisko 27 M28 La 26.10 Etelä-Karjala (esikoinen)
Aurora 26 M25 l.a. 26.10 Espoo (toinen)
Schatje 26 M37 LA 26.10 Barcelona (esikoinen)
Sanna 20 M19 La 28.10 (esikoinen)
Hanna 24 M24 La 29.10. Pohjanmaa (esikoinen)
Mansikki >35,M>35, La 29.10 PHKS (toinen)
Hortensia 24 M25 La 29.10 Kuopio (esikoinen)
Lydia 31 M34 La 30.10 Espoo (esikoinen)
Lalaa 25 M26 La 31.10 PHKS (clomiesikoinen)
Fantti 32 M33 La 31.10. Nurmijärvi (esikoinen)

Näin...28:ssa jo mennään :)

Neuvolassa sitten piipahdin tänään, tosiaan piipahdin..Käynti taisi kestää kymmenen minuuttia. Kun eipä siellä mitään uutta ihmeellistä ollut.

Pissa ok, kun ei edes maininnut...
Hemppaa ei edes mitattu, verenpaine 123/73 hyvä siis...
Painoa hurjat +700g/vko mutta se onkin mun vakiolukema aina..hehee..

Yhteensä tullut nyt 16kg ekasta käynnistä mutta jos vertaa aikaa ennen raskautta niin 20kg..repikää siitä..ja nousee vielä. Mutta enpä mie jaksa stressata kun ei tuota ukkoakaan haittaa...saan ne sitten pois..
Tällaiseksi en todellakaan jää!!!!! Mutta osa on onneksi tästä turvotuksesta.
Sai täti upotettua peukalonsa aika syvälle mun nilkkaan :D

Sf mitta oli 31 ja vauva kääntynyt oikein!!!!! Sitä tässä odotettiinkin.
Tosin, on sen verran levoton vielä siellä että sain ajan viikon päähän jolloin tarkastetaan vielä tilanne...

Äsken sitten vetäisin viimoisen jäätelön...päätin tosissani että nyt loppuu tämä nanna syönti ja suolaisen vetäminen..(olis vaan aiemmin tajunnut)...
Mutta katsotaanpa vaan taas kuin ämmän käy...

Craviz ja pikkuinen 34+1

Heissan!

Täällä taas mahoton pälätys käynnissä! :D

Tapaamisesta että Helsinki sopii ehdottomasti parhaiten mulle!

Rinnat: A-B-kupista ei juurikaan suurentuneet, mutta rinnanympärys lisääntynyt, enkä enää käytä kaarituellisia liivejä. Anttilasta ostin imetysliivit ja puuvillaiset perusliivit á 12e. Mutta maitoo tulee, varsinkin tuosta toisesta, isommasta rinnasta. Mitenkähän tämä toinen toimii...

Muakin ahdistaa tuo Venäjältä tuleva sumu, joka oli eilen ihan karmeaa! Hesarista luin, että siellä palaa vielä KAATOPAIKKA!!! Mutta pakko pitää ikkunoita auki. Mitähän kaikkia myrkkyjä sitä hengittääkään.

Vauva venyttelee mahanahkaa ja aamulla heräsin vauvan nikotteluun. Tasaisesti rytmissä nytkähteli.

Nyt alkavat nämä synnytysasiat selvästi olla enemmän ja enemmän ajankohtaisia. Toivottavasti kaikilla laskettu aika lähenee ilman mitään ongelmia.

Meillä ei ole ollut valmennuksissa oikeastaan mitään uutta asiaa, eikä mitään rentoutumisharjoituksia. Tosi kankea ilmapiiri, kukaan ei uskalla jutella. Ehkä se johtuu vetäjästä, joka on suomenruotsalainen ja puhuu suomea aika kankeasti, koska hänen äidinkielnsä on ruotsi. Joskus on vaikea pysyä kärryillä kun hän sanoo sanat yhteen tyyliin: Synnytyksenalkamisenmerkkejäelimistössä ovatseuraavat...No eihän se nyt silleen haittaa, mutta hänellä on hempeä ääni ja tuntuu, että jos yskäiseekin niin hän säikähtää! Aika unettavia on nuo luennot olleet...

Luumujen nopintaan, jotta saadaan sato talteen. Luumuhilloreseptejä otetaan vastaan. Onko joku tehnyt???

T:Manna

huomentapaivaa vain

juu tulkaa kaikki mammat tanne vaan tapaamiseen ;-)

ajattelin itseasiassa rohkaista mieleni kun tuo aippaloma alkaa etta kavisin jossakin mammatapaamisessa, taalla on ulkomaalaisille sellasia, ilmottelevat lehdissa...ois kiva olla samanhenkista seuraakin valilla kun tuntuu etta tuputan kavereille suut silmat tayteen naita vauvajuttuja..hehee

voi tuli ihan tippa linssiin tota Aiskan lainausta lueskellessa, tuo viimeisin lause: Maidontuoksuisia elämän alkuhetkiä teille molemmille !
yhyyyyyyh kohta ne maidontuoksuiset (toivottavasti!!) hetket alkaa meillakin

ma olen vuotanut kuin seula normaaliin verraten, mutta selvaa valkovuotoa kyllakin ja mita pidemmalle etenee niin sen vetisemmaksi muuttuu..ihan sidetta on pidettava ei tassa pikkuhousunsuojat enaa auta

hihii tyokaveri palasi tanaan aippalomalta (niin se kenen tuuraajana taalla olin ja sitten selvisi etta olen itsekin siunatussa tilassa..ironista) ja on kiva kuunnella sen juttuja sen pikkutytosta

Craviz onnea matkaan namilakkoon :-) tuossa mietin kanssa etta pitaiskohan ihan tosissaan pistaa suklaat kortille, on nimittain tullut puputettua suklaata ihan hulluna, ei ole oikeastaan muita cravings juttuja ollut koko raskaudessa paitsi tota suklaatia ois saatava vaikka joka paiva..tai edes kaakaota tyopaikan automaatista (paivan eka meni jo..)

schatje 30+5

Heipsan!

Flunssa hellittää vähän ja olo on melkein normaali. Huomenna on neuvola ja ylihuomenna töihin. Pyh, olin jo päässyt tähän lorvimisen makuun.

Mulle on tullut jo se +18 kg ja olen punkero kuin mikäkin. Enää ei ole mitään väliä! Olen yrittänyt elää kiltisti tarkkailen ruokaani ja lopputulos on tämä - yhtä leveä kuin pitkäkin! Toki olen alkanut raskausaikanani syömään vähän enemmän makeaa kuin ennen, mutta toisaalta ovat jääneet nuo viinistä ja oluesta otetut kalorit pois. Mitä väliä enää, MUTTA kun kersa pulppasee ulos niin sitten taas mennään juoksupolulle. Ai ai kun odotan, että pääsen kunnolla urheilemaan!

Turvavyön alennin - mulla on sellainen lainassa ja kaapissa näyttää olevan. En tiedä onko noissa eroja, mutta tuollainen neppareilla kiinnitettävä koiran toppaulkoilupuku haaruksissa on joten mielestäni epämiellyttävä. Muutenkin vaikutti vähän rimpulalta. Itse en ole siis innostunut siitä, koska käyttäminen on ahdistavaa ja en voi uskoa siitä olevan kovasti hyötyä. Toki tilainna voi olla eri toisen kokoisella ihmisellä ja toisenlaisessa autossa.

Fantti ja huomenna kolmekymppinen nasu

Heippis vaan kaikille!
Ensteks mä pikkusen valitan: mun särkee päätä, olkapäässä on hermo jumissa, ristiselkää pakottaa, vauva on levoton, alamahaa pakottaa ja mun tekis mieli lyödä jokaista vastaan tulevaa...onko vähän hormonit pinnalla :)
Iloisiin asioihin, kerroin kaveristani, jolla laskettu aika 9.8. 8siis meni jo) pääsi vihdoin sairaalaan, jossa niillä olis tarkoitus aloitella käynnistämistä. Se meni sinne jo eilen, mutta eivät ehtineet tehdä vielä juuri mitään, kun siellä pikkupaikkakunnan sairaalassa oli joku tullut synnyttämään, ja sillä yhdellä kätilöllä oli vähän kiire :) Lääkäristä ei apua, kun se on ilmeisesti sen verran kokematon, ettei osannut kaverilleni kertoa sisätutkimuksen jälkeen, onko kohdunsuu auki ja onko kanavaa kuinka paljon jäljellä. Sen kuitenkin sanoi, ettei sairaalasta lähde ilman vauvaa... mua varmaan jännittää itseäni enemmän kun kaveriani, ihan kuin itse olisin synnyttämässä!! Käskin mennä kävelemään rappusia, että saisi itse lisättyä omia supistuksiaan...joku sanoi että se muka auttaa.

Luumuhilloa tein kerran ihan pelkästään hillosokerilla keittämällä ja laittamalla mauksi pikkusen tummaa rommia (vai oliks se konjakkia, ei, se oli tummaa rommia). Sen pitää sitten antaa kiehua (sen rommin) että alkoholi haihtuu :)
Täti oli laittanut luumujen joukkoon hapanta omenaa, ennen hilloksi keittämistä, antaa kuulema hyvän maun, en oo itse kokeillut.

Kuinka monta panadolia voi päivässä ottaa päänsärkyyn? Mä otin aamupäivällä kaksi eikä tää jomotus meinaa millään loppua?

Oletko sä Schatje kauan asunut siellä Barcelonassa? Olitko se sinä kun kertoi, että äippäloma kestää vaan 4 kuukautta! Tuntuu tosiaan aika hurjalle ajatella, että sen ikäinen pitää viedä hoitoon...no, ei siitä niin kauaa ole kun suomessa äitiyslomaa ei juuri ollut. Isoäitini kertoi, että siihen aikaan kun mun vanhemmat oli pieniä ja mies oli muualla töissä, joidenkin täytyi sitoa lapsensa jalasta narulla pöydän jalkaan, kun itse oli töissä eikä saanut lapselle hoitajaa. Mitähän nykypäivänä asiasta oltaisiin mieltä... tulis sossu aika pian ja ottais lapsen huostaan...

No jaa, mä yritän jotenkin piristyä ja valmistua illan juhliin. Ensin oli kivaa ajatella, että pääsee laittautumaan pitkästä aikaa ja kaikessa rauhassa(naapurista kun löytyi kivat vaatteet lainaksi) mut nyt olo on niin tympee, ettei millään saa mentyä edes suihkuun...kynsien lakkaamisesta puhumattakaan.

Mä lakkaan nyt valittamasta ja toivotan kaikille leppoisaa tiistai-iltaa ;)

Olin taas sekoillut päivämäärien kanssa ja huomasin ilokseni että pääsen vissiin sittenkin Helsingin tapaamiseen 13.9.
Missä se taas olikaan?

Olo on jotenkin tukala, hiottaa ja väsyttää ja "menkkakivut" ovat alkaneet.. Mietinkin tässä että pitäisinkö suosiolla huomisen saikkua. Meillä kun saa pitää 3 päivää ilman lääkärintodistusta. Huaaah, iltavuoroa jäljellä melkein kuusi tuntia ja nyt jo ihan valmista kamaa kotiin. Savukin haisee taas.

Unenpöpperöinen tervehdys, ei näitä päikkäreitä pitäisi ottaakaan, kun ei meinaa herätä millään!!
Mää taas oon ollut yliterveellinen syömisen suhteen, eli olen vahtinut syömisiäni, mutta silti on +9 jotain eli varmaan olisi kaksinkertainen määrä, jos olisin syönyt mielitekojen mukaan..niin ja kävelylenkkejä teen päivittäin ja odotan, että pääsen taas juoksulenkille ja hiihtämään..Innostuin viime talvena hiihtämisestä, ostettiin kunnon monot ja miehelle uudet sukset, nii vanhat jäi mulle..no alkuvuodesta hiihtelin vielä, mutta aika pian se kävi (luistelutyyli) tuonne alapäähän ja sai jäädä.. Olen jo varoitellut miestä, että kun se tulee töistä, nii käyn hiihtämässä..täytyy vaan sitten vuorotella näitä urheilujuttuja, vaikka en tosin tiedä onko kuinka innostusta sitten, kun on se nyyteröinen kotona :) Tosin yksi kaveri varoitteli, että muista antaa miehellekin oma mahdollisuus olla vauvan kanssa kaksin, että pidetään mielessä :)
Luotetaan kuitenkin, että paino lähtee ja viehän se imetyskin..

maruska ja nyyteröinen 34+1

Voi Maruska vain 9 kg, mulla on tuplaten enemmän! Luotan kuitenkin siihen, että imetyksen kanssa lähtee vähäsen ja sitten jos ei muuten lähde niin sitten vaan tositoimiin! Mä en halua olla tälläinen maatuska loppuelämääni!!!

Heippa kaikille!

Täällä aivan mieletön meno päällä, muutama pv poissa ja monta sivua tekstiä! Kiva kiva :)

Mulle sopii tapaaminen Hki:ssä 13.9 hyvin, samana päivänä taitaa tulla 38 viikkoa täyteen. Mutta siitä pääsee nopeesti sairaalaan, jos tulisi tarvetta..

Täällä nähty kaikki sukulaismummot ja mammat. Ja tosi ihanaa, kaikki on tsempannut kauheasti synnytykseen, kuulemma kaikilla mennyt synnytykset ihan kivasti yms. Toivottavasti mä en ole mikään poikkeustapaus!

Jees, huomenna Turkuseen treffaamaan muutamaa mammakaveria =)

Annette rv35!

Päivällä hävis koko teksti, saas nähdä kuin nyt käy...

Tekis mieli taas valittaa, mutta jätetään väliin. Minulla on tullut painoa 17 kg eka neuvolasta laskettuna, mutta lapsettomuushoitokin jo toi ennen sitä ainakin 5 kg. Olen kuitenkin luottavainen se suhteen, että kilot karisevat synnytyksen jälkeen. Nyt osasyynä painonnousuun ovat turvotus, ummetus ja olosuhteiden pakosta vähäinen liikkuminen. Tänä päivänä tulleeseen epikriisiinkin oli kirjattu, että,subjektiivisesti turvotuksia alkaa olla vaivaksi asti. Niin todellakin...

Minun äitini oli aikanaan vielä samana päivänä töissä kun sai minut. Äitiyslomaa tais olla 2 kk. No olin kyllä itsekin kakkoselta laboratorioharjoituksissa iltamyöhään samana päivänä kun oli laskettu aika. Ohjaaja erehtyi kysymään jossain vaiheessa laskettua aikaani ja oli pökertyä, mies kun oli, kun sai sen kuulla. No yliopistorakennus on KYS:n vieressä, että turvassahan siinä oli ja yli mentiin loppujen lopuksi 17 päivää.

Jospa kävis torstaina tutustumassa Taysin synnytyskuvioihin, kun muutenkin viettää siellä lähes koko päivän. Voipi kyllä, että iltapäivällä on kurkkua myöten täynnä koko laitosta. Tuosta maidontuoksusta tuli mieleen toinen vähän epämielyttävämpi tuoksu ja siihen liittyvä tutkimustulos. Oli testattu naisia ja heidän inhorekatioitaan vauvan ulostetta kohtaan. Kummasti äidit olivat ikäänkuin tunnistaneet oman vauvan tuoksun ja se ei ollut herättänyt heissä samalaista reaktioita kuin vieraiden vauvojen. Mielenkiintoista. Tää tais olla tuossa Mediuutisissa lainattuna jostain julkaisusta. Minulla kun oli kaksi vaippaikäistä, mies valitsi aina helpomman eli kovavatsaisen esikoisen :).

Kiitos Pinni imetystyynyohjeista ja -kaavasta. Ihmettelin ensin, että miten minulle "tuolta" tulee postia. Täytyy varmaan lähettää anopille pakettina Rodoksen tuliaiset ja ujuttaa ne sinne samaan.

Äiskä 33+4

Hellou!
Pidetään vaan kiinni siitä 13.9. aamiaistapaamisesta, kun tuntuu aika monelle sopivan. Olisiko vaikka klo 10 sopiva aika, vai ehdittekö jo aikaisemmin?

Huomenna Haikaranpesän perhevalmennukseen. Eihän ole muita sattumalta tulossa?

Jäin sitten saikulle. Työterveyslääkäri antoi viikon lomaa, mutta oman neuvolan tädin kanssa jo keskustelin ja menen neuvolaan ensiviikolla hakemaan lisää lomaa, joten en taida enää töihin mennä pariin vuoteen. Työterveyslääkäri, mittasi verenpaineen joka oli hieman noussut.Normaalisti mun paineet on aika alhaiset 116/68 ja nyt oli 127/78. Eihän toi ole vielä korkea..mutta äidilläni oli alapaine 90 kun raskausmyrkytys oli jo pitkällä ja istukka osittain kuoliossa, joten ei sitä aina tiedä. No pisu oli kuitenkin puhdas ja kohdunsuu kiinni ja kiinteä joten sen puoleen kaikki hyvin. Kehoitti lepäämään ja tarkkailemaan nyt tota raskausmysrkytyksen mahdollisuutta tarkkaan. Lopuksi se käski mun mennä vaa'alle ja voi helvetti... mulle oli tullut VIIKOSSA 3 kg painoa!!!! Tosin vaaka oli eri joten ei painoa voi ihan suoraan verrata, mutta olisko nesteitä vähän kertynyt lisää, kun en ole herkutellutkaan? Mulle painoa on kaikenkaikkiaan tullut siis kanssa tollanen +17 kg. eipä tohon painonnousuun pysty itse näköjään vaikuttamaan. Tulkoon vaikka 30 kg, sitten vaan spinnaamaan. Onhan jotain mitä polttaa!

Tampereen 31.8. ei siis taida onnistua kovin monelle? olisko Tampereen päivälle muuta ehdotusta?

Sovitaanko sitten että Helsingin tapaaminen olis 13.9. Missä ja monelta. Joku ehdotti aamupäivää. sopisko kaikille esim. 11 vai myöhemmin? Entä paikka? Täytyis olla lähellä keskustaa ja helposti löydettävissä ja vielä mielellään sen kokoinen että sinne isompikin lössi mahtuisi.

Jäin sitten saikulle. Työterveyslääkäri antoi viikon lomaa, mutta oman neuvolan tädin kanssa jo keskustelin ja menen neuvolaan ensiviikolla hakemaan lisää lomaa, joten en taida enää töihin mennä pariin vuoteen. Työterveyslääkäri, mittasi verenpaineen joka oli hieman noussut.Normaalisti mun paineet on aika alhaiset 116/68 ja nyt oli 127/78. Eihän toi ole vielä korkea..mutta äidilläni oli alapaine 90 kun raskausmyrkytys oli jo pitkällä ja istukka osittain kuoliossa, joten ei sitä aina tiedä. No pisu oli kuitenkin puhdas ja kohdunsuu kiinni ja kiinteä joten sen puoleen kaikki hyvin. Kehoitti lepäämään ja tarkkailemaan nyt tota raskausmysrkytyksen mahdollisuutta tarkkaan. Lopuksi se käski mun mennä vaa'alle ja voi helvetti... mulle oli tullut VIIKOSSA 3 kg painoa!!!! Tosin vaaka oli eri joten ei painoa voi ihan suoraan verrata, mutta olisko nesteitä vähän kertynyt lisää, kun en ole herkutellutkaan? Mulle painoa on kaikenkaikkiaan tullut siis kanssa tollanen +17 kg. eipä tohon painonnousuun pysty itse näköjään vaikuttamaan. Tulkoon vaikka 30 kg, sitten vaan spinnaamaan. Onhan jotain mitä polttaa!

Tampereen 31.8. ei siis taida onnistua kovin monelle? olisko Tampereen päivälle muuta ehdotusta?

Sovitaanko sitten että Helsingin tapaaminen olis 13.9. Missä ja monelta. Joku ehdotti aamupäivää. sopisko kaikille esim. 11 vai myöhemmin? Entä paikka? Täytyis olla lähellä keskustaa ja helposti löydettävissä ja vielä mielellään sen kokoinen että sinne isompikin lössi mahtuisi.

moikka taas...
pinni, jutellaan tosiaan myöhemmin tarkemmin, mutta näillä näkymin olisin tulossa, kun saan vaan juna rahan järjestettyä... kiitos jo valmiiksi kyydistä :)

niin ja s-postini tosiaan on: hilpi7 (at) luukku.com (ja välit pois)
ja mun kautta voi tosiaan sit laittaa niitä mahdollisia tapaamisten kuviakia jakoon...

mieheni on muuten tullut paljon herkkä unisemmaksi. ennen en meinannut saada millään hereille, ja nykyään herää öisin aina kun vauva rupeaa potkimaan jos vain olen vatsa häneen päin... siinä saakin sitten heräillä usein kun itse nukun autuaan tietämättömänä kaikesta... minun vuoro pyöriä ja heräillä on sitten aina aamuyöstä...

huomenna 32 viikkoa täynnä ja neuvola... iik... pääsee taas tädin ankaran silmän alle syyniin.........

Heips kaikille!

Olen seuraillut lokakuisten ketjua tiiviisti kesästä asti. Vieläköhän saisi liittyyä joukkoon?
Jos sopii niin voisiko joku olla niin kiltti ja lisätä mut listaan, pliis!!
Mamma -64, 41 M 41, LA 20.10, Pirkanmaa, (kolmas, miehen toinen)

Eli olen täältä seniori puolelta :)
Esikoinen minulla kuin miehelläkin parinkympin tietämillä. Noin 11 vuotta sitten synnytin enkelivauvan joka siis eli vain muutaman minuutin.

Nyt rv 32 ja nyt jo uskon, että taidan vielä päästä sittenkin äidiksi. Upeeta!
Matkan varrella lapsettomuushoitoja, keskenmenoja ym oiva valikoima. Mutta tämä raskaus todellinen yllätys ja luomuna. Lääkärit sanoivat pari vuotta sitten, että menopaussi on tulossa ja inseminaatiossa silloin ei minkäänlaista vastetta. Siksi tämä tuntuukin todelliselta ihmeeltä.

Raskaus sujunut melko hienosti. Nyt kylläkin saikulla supisteluista, verenpainekin huitelee korkeuksissa. Neljän viikon päästä ultra jossa katsotaan tuleeko at.synnytys vai tehdäänkö sektio. Jos kohdussa oleva myoma on pahassa paikassa ja kasvanut niin varmaan päädytään leikkaukseen.

Niin ja vaikka en itse ole aiemmin kirjoitellut niin tunnutte kovasti tutuilta minulle. Olen niin aktiivisesti juttujanne lukenut. Siksipä ajattelinkin, että on minunkin jotain kirjoiteltava, kun on jo alkanut tuntumaan, että olen kuin joku salakuuntelija :)

Öitä kaikille. Nyt mahan viereen maate...

mamma-64 onnea paljon nyt tulevasta pienestä vihdoin...

pinni kiitti ohjeesta todella paljon!!!

34+0

hienot lukemat jo viikoissa..vautsi vau ,,,,enpä uskonut tänne asti pääseväni...joo nukkuminen niin ja näin sattuu vatsaan..tulee välillä sellasia kramppeja..menkkakipuaa välissä..auts...

vauva tuntuu leikkivän pitkin päivää masussa..tissit heiluu mukana ku muksii..ja vatta laidasta toiseen.ihana...

neukka 1/9 synnytysvalmennus 5/9 synnytystapauä 6/9

aattelin alkaa kestoilee...nyt vaan pitäs täältä tuppu kylästä löytää lanoliinia ja oikeeta pesuainetta vaipoille ja villalle..ei ku etsii...

Huomenia ja tervetuloa joukkoon mamma-64! On kiva kuulla, että kauan odotettu vauva vihdoin on tulossa :)

Voi Airi miten hienot lukemat!! Meidän "neuvolan täti" olis ilonen jos kerrankin heittäisin sille tollaset lukemat. Se kun luulee, et mä en syö (nyt tullut jo + 10 kg) vaikka syön kaikkea mitä miedleen juolahtaa. Mulla ei kuitenkaan ole ollut sitä yhtä viikonloppua lukuunottamatta yhtään turvotusta, joten kaikki painonnousu on ihan oikeeta. Mulla on tullut voipaketit polviinkin :)

Eiliset juhlat meni lopulta ihan kivasti ja uskaltauduin jopa kahden hitaan tanssikappaleen mieheni kanssa lattialla pyörähtää. No, "pyörähtää" vahvasti liioittelua, jalkojen varovaista siirtelyä lähinnä, häpyluuliitos vihlasi taas niin makeesti, jomotti vielä yölläkin.

Puhelin soi äsken ja sain kuulla, että kaverin vauva syntyä aamulla! Mä meen heti tänään sitä katsomaan, voi miten kivaa :)

Nyt jatkan siivousta että ehdin sitten vierailuaikaan mennessä valmiiks!!

Tervetuloa joukkoon Mamma-64! :)

Päädyin nyt sitten parin päivän sairaslomaan kun supistelu jatkuu lähes koko ajan. Josko makoilu auttaisi. Aamulla pyykkikonetta ladatessa tuli niin kova menkka-kouristus että olin sata varma että verta housuissa. Mutta ei mitään. Onneksi! Se on jännä tunne, kun ei kerran menkkoja ole ollut kuin tammikuussa viimeksi.

Nyt takaisin pötköttämään, Taika ja vauva 32+6

Tervetuloa vaan Mamma-64, kyllä tänne lokakuisiin vielä mahtuu. :) Ihana kuulla, että vielä saat tulla äidiksi varmasti monien koettelemusten jälkeen, onnea!

Hyvä että kaavat ja ohje on löytänyt perille, olin siis se pieni ilkiö ja hyödynsin työpaikan postia, hihii.

Hesan tapaaminen siis 13.9. Hyvä että otit Airi sen ajankohdan puheeksi, mietin nimittäin, että josko se meitin tapaaminen olis enenmmän lounastyyppinen aamupalan sijaan (joku taisi sitä jossain vaiheessa ehdottaa), niin meidän vähän kauempaa tulijoiden ei tarvitse lähteä kuudelta aamulla matkaan ;) Oisko esim klo 12 hyvä? Ja mikäs ois se paikka, jotakin jo ehdotettiinkin, mut multa tais mennä ohi... Hesa-asustelijat, ehdotuksia peliin. Mistä sais hyvää ruokaa??? :)
Ois varmaan hyvä tehdä lista ketkä on tulossa, voisin sellasen aloitella, lisäilkää nimiä sit vaan.

Tänään neuvola, pääsen taas punnitukseen, o-ou. No nyt on tullut n.+11 ainakin kotimittarin mukaan. Kaipa ne sitten lähtee... tai ois ainakin tarkotus!

Halit ja muisk teille kivoille lokamammoille!

Pinni ja möyry 33+2

Tervetuloa minunkin puolestani Mamma-64, mistäpäin Pirkanmaata mahdat
olla peräisin? Ja onnea ihanasta yllätyksestä!

Ja onnittelut kaikille sairaslomille jääneille...ei se kroppa ikuisesti kestä samanlaisena kuin ennen raskautta. Hyvä vain levätä ja olla rauhassa..Itsellä todellakin erilainen olo kuin esim kk sitten jolloin pelkäsin että vauva tulee koska tahansa, nyt on rento olo, ei enää supistele niin kovin ja mielikin on paljon virkeämpi...kaikki se kiukkuilu on poissa.

Tänään tarttisi lähteä käymään hieman vaatekaupoilla katsastamassa miehen veljen pojalle 5-vuotis lahjaa. Ajattelin käydä tosiaan vaatteita katsomassa.
Ne eivät koskaan ole turhia. Lelut menee rikki nopeammin ja karkit syödään heti...mutta voihan sinne sekaan ostaa jtn pientä muutakin.
Katsotaan vain jääkö mtn muuta käteen...hmph...

Eilen sain ihanat pussilakanan ja tyynyliinan vauvalle..tilasin Hobby Hallista sellaiset keltaiset missä on nallen kuvia. Ja postista odottelen niitä harsoliinoja saapuvaksi, ne tilasin vauvatar.netistä..sitten alkaakin taas pyykkääminen...alkaisi sitten olemaan kaikki valmiina.
Sänkyä ei nyt vielä olla valmiiksi laitettu vielä ja vaunut odottavat liikkeessä.

Huomenna viimoinen perhevalmennus, se psykologin tunti...Täytyy käydä katsastamassa. Ja pitäisi soitella tuonne perheverstaalle siitä imetystyynystä koska saisin mennä sen tekemään kun kunta tosiaan maksaa viulut...mie vaan ompelen sen opastuksella muiden mammojen kanssa siellä..ihana.

Nyt suihkuun ja kauppa-maailmaan :)

Craviz ja pikkuinen 34+2

Moi vaan!
Aika vierähtää kamalan äkkiä, tai siis odottavan aikahan on toooosi pitkä, mutta kun lukee tätä ketjua, niin tekstiä tulee niin, ettei perässä meinaa pysyä. Viimeksi kun itse tänne kirjailin, niin olin menossa ultraan ja olin kovin huolissani, että lapsemme sukupuoli paljastuisi, mitä emme halunneet. No oli fiksu lääkäri, joka käänsi kuvaruudun aina pois päin kun arkoja kohtia lähestyttiin, joten salaisuus säilyi. Sukupuoli selviää siis synnytyksessä! JEE! Muuten kaikki oli hyvin ja vauvakin pää alaspäin ja raajat oikeassa asennossa. Ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei vauva enää mihinkään asennostaan käänny. Ultrassa käydessä viikkoja oli 33 ja mielestäni vauvan painoarvio oli kamalan pieni, kun painoa oli vain 1571g. Onko tuo teistä hyvinkin köykänen vaavi vai tuntuiko se minusta vaan?
Ensimmäinen synnytysvalmennus oli meillä eilen TAYS:issa. Ei kukaan muu tällä palstalla pyörivä sattunut oleen mukana? Ensi tiistaina toinen ja viimeinen valmennus. valmennus ihan ok, mutta jälleen kerran meni hermot TAYS:in sekavaan, täyteen ja täysin ylihinnoiteltuun parkkipaikkaan. Aivan älytöntä repiä parkkeeraamisesta sairaalan alueella järjettömiä parkkimaksuja!!

Jaah.. jospa jatkaisin vauvan tavaroiden pesua. Älyttömästi tullut haalittua jostain vaatteita. En tiedä mistä niitä on kertynyt, mutta kyllä noita vaan on! Jos sais tällä viikolla kaikki pestyä, niin ensiviikolla tai seuraavalla voisi kaikki olla jo silitettynä ja paikoillaan.. Toivoa sopii!
Mukavaa keskiviikkoa!

-Möhö ja asukki 33+6-

Heipsan taas pitkästä aikaa! Lomat on nyt pidetty ja töissä ollaan taas. Nelisen viikkoa pitäisin vielä töissä jaksella ennen äippälomaa. En kyllä mitään stressiä ota, jos alkaa kolottamaan ja supistella likaa, niin sitten vois jo luovuttaa... Mutta vielä olen kuitenkin hyvä kuntoinen, ja aikahan kotona kävisi pitkäksi (vaikka sielläkin olisi niin miljoona asiaa järjesteltävänä vauvaa varten!) Koko ajan kuitenkin ajattelee, että onhan tässä aikaa vielä vaikka kuinka ;) Ja sitten se varmaan jo loppuukin kesken.

Aamiaistapaamiselle en varmaankaan valitettavasti pääse, kun täytyy täällä töissä vielä olla, mutta kaikkihan ehtii vielä muuttua parissa viikossa moneen kertaan.

Vauva on voimissaan, potkii ja liikkuu paljon ja Hb on noin 126 ollut melkein koko ajan. Rautaakaan ei ole siis tarvinnut syödä. Viikkoja on 30+2. Nukkuma-asentoa on ollut vaikea löytää, mutta tarpeeksi väsyneenä töitten alkamisen jälkeen sitä kai nukkuu vaikka päällään.

Jaksamista kaikille!

Katselin tuossa Turun junia Helsinkiin ja kyllä täältä lähtee sekä yhdeksältä, että kymmeneltä junat. Kymmenen juna näytti olevan pendolino, että siten mukavampi, puolilta päivin olisimme perillä. Tietenkin pitkämatkalaisena toivoisin, että mentäisiin johonkin syömään ja mieluusti ei hirveän matkan päässä rautatieasemalta ja sellainen paikka, että voisi lapsen kanssa tulla.

Meidän vaavi on sitten näyttänyt ensimmäisen rytmittymisensä. Tällä viikolla on joka aamu herätty kuuden maissa hirveään myllerrykseen. Tosi kiva aika, kun herätyskello soi 6.45, niin se tarkoittaa vain turhan aikaista herätystä. Onneksi sain eilen nukkua päikkärit töiden jälkeen, esikoinenkin antaa mun jo nukkua.

Lotta rv 33+11