LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Tuutis! Meillähän oli sama yöhässäkkä kuin teillä, ja vaan maito auttoi. Sit päätin eräänä torstaina että nyt loppuu! Yhden päivän jaksan silmät ristissä (perjantain) ja sitten tapellaan viikonloppu miehen kans vuorotellen huutajan seurana. Ja mites kävi? Sen yhden yön (to-pe) riekkui kaksi kertaa tunnin, sen jälkeen nukkunut yöt :eek: Että vedäs vaan tuttipullot vessanpöntöstä alas ja kerrasta poikki. Ei vesiä, ei mitään. Ei tietty voi tietää onko kaikilla näin, ei välttämättä, vaan itekin sitä siirsin ja siirsin, kyllä olin sit ihmeissäni kun näin kävikin. Jaksuja sulle sinne :hug: Anni on meillä kans sellainen unihäirikkö, kyl se nukkuu, on hiivatin sikeäuninen, mut unissaan huutaa, itkee, yskii kiljuu. Ja ainahan mä siihen herään :headwall:
Jos miä lähetän ton neitin teille viikoksi vierottumaan pullosta :whistle: Meillähän tuo ukko s..tana mitään nouse. Tai nousee sitten kun ite nostan korvasta pitäen tai potkin sen koivet mustelmille :kieh: Helpompi se on lykätä toiselle pullo kun ajaa ukko ylös :D
:LOL: :hug: :ashamed:
 
Huomenta :)

Meinasin jo ettei tässä mitään ehdi kirjoitaa vaan kirjoitanpa silti :) Mammalle kiitos ohjeista, olen paljon nähnyt ihmisten keräävän nyt pajuja tuossa tienvarressa, joten oisko otollinen aika nyt?

Matkarattaan saapuivat eilen ja ovat kyllä hienot! Saa kyl ollakkin, ihan uutena ois ollut kyllä tosi kalliit... sain ne uutena, mutta ostin ihmiseltä joka oli saanut ne lentoyhtiöltä korvauksena rikkimenneiden tilalle ja oli päättänyt ettei enää käytä. Oli siis laput paikallaan ja käyttämättömät, mut hintakin alhainen:)

Äh, Minttu kitinä kauhukakara, tuosta on tullut hirveä tohottaja ja pahantekijä, pakko mennä väliin, jatkan myöhemmin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma3:
Tuutis, kopsasitko kuvat koneelle yksitellen??
Kopsasin :D pikkusen kesti aikaa. Valitsin sen diakuvat vai mikä se oli ja aloin räpsyttelemmään. Siinä se vaihtaa itekseen seuraavan kuva
Just :whistle: siinäpä urakkaa...
Sitä mäkin katoin et diaesityksessä (vai mikä se oli) ois isommat kuvat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Huomenta :)

Meinasin jo ettei tässä mitään ehdi kirjoitaa vaan kirjoitanpa silti :) Mammalle kiitos ohjeista, olen paljon nähnyt ihmisten keräävän nyt pajuja tuossa tienvarressa, joten oisko otollinen aika nyt?
Mä en tarkkaan tiedä noista pajuista, mutta sellanen käsitys on et niitä voi keväällä ja syksyllä kerätä, mutta sitten jommassakummassa tapauksessa pitäis liotella...ei sen puoleen, olen mä kerännyt niitä kranssin pohjiksi ihan lumienkin aikaan ja sisällä hetken niitä "sulatellut" ja sitten taivuttanut. Ja noiden mun esim havukranssien kun ei ole tarkoituskaan kestää kuin hetki, niin ei vissiin niissä väliä milloin kerää. Varsinaisissa hienoissa pajutöissä niillä sitten on merkitystä.
 
huomenia!!
viime yönä poika taas hulinoi,mutta ei ehkä niin pahasti..nimittäin sorruin aika nopsaan ottaa viereen.
no mutta untahan on saatava,keinolla millä hyvänsä :/

mamma : nyt oon antanut noin neljää päivää laktoositonta maitojuomaa.
ainut haitta on että posket punottaa ja on karheet.
mutta aateltiin tässä kokeilla josko se tottus tähän.
maha ei onneksi mee sekasin!!
meillähän oli se vellin alotus hankalaa,poika vänkäs ja kiehnäs.
mutta alle viikossa massu tottui.
mikähän se on seuraava vaihtoehto jos ei tuo laktoositon sovi??
eli kokeilussa ollut hyla ja nyt tää maitojuoma.

täytyy lähtä laittaa puhtaat lakanat,pojulla oli tullut pisut läpi :wave:
 
Huomenta!

pajut kerätään lepotilassa, eli nyt lehtien tiputtua tai sitten ennen kuin silmut turpoaa keväällä. Ovat sitkaampaa niin, eivätkä murru niin helposti. Ja sellaset piiskaversot on parhaimpia, mutta haaroittuneetkin käy. ne on vaan jäykempää tavaraa. Mä voin oululaisille pitää askartelukerhoo, jos haluatte :LOL: voidaan tehdä pajukransseja, havukransseja, -köynnöksiä ja -palloja, jos vaan saadaan jostain materiaaleja :LOL: :LOL: Tiimarista sitten vaan ahetaan rautalankaa, koristeita ja kuumaliimaa, pyssy mulla onki täällä kotona ;) Pieni floristi herää taas henkiin meikäläisessä :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Huomenta!

pajut kerätään lepotilassa, eli nyt lehtien tiputtua tai sitten ennen kuin silmut turpoaa keväällä. Ovat sitkaampaa niin, eivätkä murru niin helposti. Ja sellaset piiskaversot on parhaimpia, mutta haaroittuneetkin käy. ne on vaan jäykempää tavaraa. Mä voin oululaisille pitää askartelukerhoo, jos haluatte :LOL: voidaan tehdä pajukransseja, havukransseja, -köynnöksiä ja -palloja, jos vaan saadaan jostain materiaaleja :LOL: :LOL: Tiimarista sitten vaan ahetaan rautalankaa, koristeita ja kuumaliimaa, pyssy mulla onki täällä kotona ;) Pieni floristi herää taas henkiin meikäläisessä :snotty:
Sullon sama vika kun mulla :LOL:
Floristin vika siis :D ja mullahan jo eilen kulkuset melkis soi :LOL:
 
Mamma, mulla tulee aina ajoitaain haikuja että haluan takasin kukkakauppaan töihin... melkein ikävä joulu-, pääsiäis-, äitienpäivä- ja valmistujaisruuhkia ;)

Mun on varmaan pakko mennä hakemaan tallilta havuja, että saan tehtyä havupallon. Rautalankaa ja kuivakukkapallo multa jo löytyykin... Sitten huomenna ostosreissulla Tiimariin ostelemaan nauhoja :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Mamma, mulla tulee aina ajoitaain haikuja että haluan takasin kukkakauppaan töihin... melkein ikävä joulu-, pääsiäis-, äitienpäivä- ja valmistujaisruuhkia ;)

Mun on varmaan pakko mennä hakemaan tallilta havuja, että saan tehtyä havupallon. Rautalankaa ja kuivakukkapallo multa jo löytyykin... Sitten huomenna ostosreissulla Tiimariin ostelemaan nauhoja :)
Niin että sä olet ihan koulutukseltasi floristi :) ??
Mä en sentään, mut sellaista pikku floristia mussa aika-ajoin esiintyy, etenkin näin joulun alla :)
Mites sä muuten noi havupallot teet, jos rautalankaa niihin tarttee?
Mä vaan tökin oksat oasikseen.
 

Yhteistyössä