LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Emmää ihan floristi ole, puutarhuri alkujaan ja nykyisellään maisemasuunnitteluhortonomi. Mutta mä oon ollu kukkakaupassa töissä muutamia vuosia ja floristi musta olis pitäny tulla, mutta jotku kausileikkokukat aiheutti kosketusallergiaa. Siitä tietty selviäis kumihanskoilla ;)

Rautalankaa tarttee palloon siihen, että sen saa roikkumaan, ei muuhun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Mun haave ois opiskella floristiksi mutta taitaa jäädä. Ennen kuin Kiia ilmoitti tulostaan olin jo ollut oppisopimustoimistoon yhteydessä
Se oiskin ihanaa :) Vielähän sä ehdit :)
Mä olen joskus ollut yhdes kukkakaupassa kesätöissä ja siellä sain osallistua ihan kukkalaitteiden(vihkojen) tekoon ym asetelmien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Rautalankaa tarttee palloon siihen, että sen saa roikkumaan, ei muuhun :)
Ahaa :D Mä laitan narulla roikkumaan :) Lienee väliä hirveesti ;)
Sulla on varmasti silmää ja taitoa laittaa ja tehdä :) Oi että...
Mihis sä ammattilaisena köynnöksen teet/tekisit? Siis laitakko minkä sille pohjaksi?
 
Mamma, mä kato tökkään sen rautalangan läpi siitä pallosta, alapuolelle joku pieni oksanpätkä pallon ja langan väliin. Köynnöksen oon tehny aina köyteen ns. yksipuoleisena, eli siellä "alapuolella" ei ole havuja.
 
Miten se Dogtorin Peruna-lenkkivuoka menikään?
Jostain syystä mulla ei tuo herhiläisketju aukee :eek:

Kakkonen kävi sitte tk:ssa taas. Eilen ei lekuri nähny korviin kun oli niin tukkeessa. Viime yön oli sitte pehmiketipat korvissa ja aamulla sitten huuhtelu. Erittäin ärhäkkä korvatulehdushan sieltä löyty. Onkohan korvatulehdus tarttuvaa, kun vastahan se Sannilla oli?
Sanni vinkuu ja hengittelee huonosti vieläkii, Ventolinellä siis mennään :(

Minen noita jouluhärpäkkeitä aio tehdä.
Toissavuonna käytin paljon aikaa kranssin tekoon tuonne ulko-oveen. Pikkulinnut sitte silppus sen alle aikayksikön |O
Sisällä ei mikään koriste saa olla paikallaan sekuntia kauempaa. Sitte kun tytöt on muuttanu pois kotoo, niin laittelen koristeita ja paan ovet lukkoon, ettei lastenlapset tuu tihuloimaan.. :whistle: :D
 
Moikka!
Yö nukuttiin oikein hyvin, vaikkakin epäilin yön menevän valvoessa. Eeron silmät aivan rähmäiset. Koko aika sais pyyhkiä, lämpösellä vedellä pessyt.. ja huuto sen mukasta! Ei oikein toi lääkkeen laitto silmään meinaa onnistua..

Meillä iskän korttipohja tehtiin värikylvyssä. Oli valmis pohja. Kaksiosainen, sydän leikattu ja se värjättiin mustikoilla, kiisselillä... Sitten tehtiin vielä erikseen jalkapohjankuva, jonka vissiin liitän siihen mukaan.
Onni tekee kerhossa varmaankin jotain, isän kuva sinne piti viime viikolla viedä.

Joulukorttejakin jo pähkäilen.. Eero vissiin piirtää tussilla korttiin ja mä väritän sitten kolmioiksi tulleet kohdat tonttulakiksi ja sitten silmät alle. Mitähän Onni tekis..?

Eero nukkuu ulkona kaikesta huolimatta. Vein Onnin kerhoon ja sippas samantien rattaisiin. Ei kai se kauheen pahasta oo?? Ainakin kostee nukkua nuhanenäsenä. Kuumetta ei ollut, sentään..



 
nopsaan milekolle

mä tein normi vuokaan näin,

1kg peruna-sipulisekoitus
1lenkki
noin 4 tomaattia
3-4dl kermaa
halutessa juustoraaste

puolet pe-si pohjalle,sit lenkki ja tomaatti siivuja ja loput pe-si päälle,kerma ja jos haluaa,juustoraaste päälle,uuniin 200c 1,5h,noin 45min annoin olla uunisssa ennenku laitoin kannen vuoan päälle ettei perunat pala.
 
isänpäivä kortti tehdään pojan kans yhdessä,varvaan sormiväreillä yhdessä jotain tehdään,ja pitäs kai se joku lahjakin tehd yhdessä,ei vaan oikeen tuu mieleen minkä tekis,ku ite iskä ehdotti että ei ostella mitään lahjoja sille että mennään kaikki sinne uimaan ja sit syömään :p
 
Hilmalle suuremmoiset 1-v onnittelut! :flower:

Samalla onnittelen myös etukäteen tulevat synttärisankarit:
Nooralle ihanat 1-v. onnittelut :flower:
sekä
hipkukan poitsulle riemukkaat 1-v. onnittelut! :flower:

Sen verran kiirusta tulee olemaan koko loppuviikko etten taida koneelle ehtiä. :/
Nyt täytyy jo rientää! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Mamma, mä kato tökkään sen rautalangan läpi siitä pallosta, alapuolelle joku pieni oksanpätkä pallon ja langan väliin. Köynnöksen oon tehny aina köyteen ns. yksipuoleisena, eli siellä "alapuolella" ei ole havuja.
Samalla viisiin mä, mut narulla. Narun toiseen päähän solmin oksan pätkän. Joskus ensikertalaisena jätin pelkän solmun ja arvata saattaa mitä tapahtui kun painoa tuli. Joo, ei kestä ei..
muoks. niin ja oikeilla jäljillä mä tuon köynnöksenkin kans sit olen :D
 
Hilma kiittää kaikkia onnitteluista =) :hug:

Me käytiin heti aamulla neuvolassa punnitsemassa ja mittaamassa meidän taapero. 1V. neuvola on vasta parin viikon päästä ja halusin saada tarkat 1v mitat :) Eli uusimmat mitat on 74 cm, 7950g ja 9 hammasta =)

Iltapäivällä on taas kerho ja illalla juhlitaan Hilmaa jo kolmannen kerran...tällä kertaa vuorossa meidän kavereita, torstaina tulee Hilman kaverit ja lauantaina sukua - viime viikonloppuna oli jo yhet juhlat sukulaisille ja toiset kavereille.... vilskettä riittä.

Me mentiin aamulla neidin herättyä sen huoneeseen tähtisadetikkujen ja onnittelulaulun kera. Ihana oli kyllä neidin ilme, kun unisena sängystä meitä hölmistyneenä tuijotti. Sänkyyn sai yhden lahjan ja ympäri kämppää oltiin vielä pari lahjaa Hilman lempipaikoille piilotettu. Hurja hihkuminen oli, kun niitä löysi ja availi :) :heart:

Nyt syömään ja menoksi..
 
Hilma kiittää kaikkia onnitteluista =) :hug:

Me käytiin heti aamulla neuvolassa punnitsemassa ja mittaamassa meidän taapero. 1V. neuvola on vasta parin viikon päästä ja halusin saada tarkat 1v mitat :) Eli uusimmat mitat on 74 cm, 7950g ja 9 hammasta =)

Iltapäivällä on taas kerho ja illalla juhlitaan Hilmaa jo kolmannen kerran...tällä kertaa vuorossa meidän kavereita, torstaina tulee Hilman kaverit ja lauantaina sukua - viime viikonloppuna oli jo yhet juhlat sukulaisille ja toiset kavereille.... vilskettä riittä.

Me mentiin aamulla neidin herättyä sen huoneeseen tähtisadetikkujen ja onnittelulaulun kera. Ihana oli kyllä neidin ilme, kun unisena sängystä meitä hölmistyneenä tuijotti. Sänkyyn sai yhden lahjan ja ympäri kämppää oltiin vielä pari lahjaa Hilman lempipaikoille piilotettu. Hurja hihkuminen oli, kun niitä löysi ja availi :) :heart:

Nyt syömään ja menoksi..
 
Keiju07
Ensalkuun hauskaa synttäripäivää Oliivian Hilmalle!

Täällä myös yksi wannabee floristi :) . Aina olen sanonut, että jos olisin rikas niin pitäisin kukkapuotia. Muutenkin välillä mietin, että mitä ihmettä mä itseni sinne yliopistoon tungin, enkä pois tunnu pääsevän :headwall: . Ois pitänyt valita jotain käytännönläheisempää... no kaikella on puolensa... Ei mut oikeesti, tuuti, ei kannata luopua haaveista. Sullahan on vielä aikaa ja ikää tehdä vaikka mitä!

Mitäs muita alanvaihdos tai haaveammatteja teillä on?

Meillä meni yö veikkauksen mukaisesti plörinäksi. Neiti kuumeessa ja aika haluton... vähän virkistyi aamulla, kun sain syömään banskua ja hedelmäsosetta. Olisi vaan nukkunut tai makaillut sängyllä (hyvin epätyypillistä ) ja aloinkin jo huolestua... onneksi vähän reipastui ruuasta... olisko osittain ollut sitten ihan energiankin puutetta, kun viiminen ateria oli klo 17 illalla (kun iltapala ja puuro eivät kelvanneet) ja nyt sain syömään vasta klo 10... aika pitkä väli pienellä syömättä.
 
Keiju07
Vitsi on tuo Hilma pieni kirppu :heart: . Yhtä pitkä kuin Viena, mutta puolikiloa kevyempi, ja meillä toki vaan 4 hammasta... Ootteko saaneet neuvolasta millaista kommenttia painosta tässä vuoden aikana? Meillä kun sitä seuraillaan, mun mielestä vähän turhaan, kun neiti syö normaalisti niin, että napa vinkuu ja menee ihan hyvin omalla käyrällään, joskin miinuksilla tietenkin.
 
Keiju07 - miinuksilla menee Hilman painokäyrä oikein reippaasti ja neuvolassa on ravattu painokontrollissa ties kuinka monta kertaa...

Meidän suvussa on paljon pieniä ihmisiä, enkä mä itsekään kauhean iso ole - joten luotan, että tää johtuu vaan geeneistä :) Hilmahan syntyi vasta viikoilla 42+5, joten uskon, että tuo neidin syntymäpäino nousi viime metreillä... mun oma paino ei raskauden aikana noussut ihan neuvolan toivomalla tavalla ja mun käskettiin viimeiset viikot herkutella urakalla - ja mähän herkuttelin :LOL:

Ja kaiken lisäksi tuo neiti on sellainen energiapakkaus, että kuluttaa varmasti kaiken mitä syö...

:D :D
 
Hepsan vaan kaikille taaperopuolen lokamammoille :wave:

Hilmalle paljon onnea 1-vuotis päivänä!! :flower:

Juho nukkuu, niin pääsi koneellakin piipahtamaan :D Kun Juho on hereillä, niin paljon ei koneelle pääse, jollei mies ole kotona. Aamusta vähän siivottiin ja kohtapuoliin jos jatkais, sais taas hetkeksi siistiä.

Tiiättekö kuule, kuinka siistiä on, kun meiltä pääsee alakertaan nyt sisärappusia pitkin :D :D :D johan se oli aikakin, jos jouluun mennessä sais koko alakerran valmiiksi.
Siellä vielä noi kaks huonetta kesken, puuttuu kaikki pinnat ja sähköt. Mutta sitten ajateltiin pitää kesään asti remppa taukoa. On tää ollu rankkaa siinä mielessä, me on kolme vuotta asuttu tässä ja koko se aika rempan keskellä, vielä on yli puolet tekemättä, mutta tässä meneekin aikaa kun itse kaikki tehdään (paitsi sähköt ja lvi työt), joten nyt on pakko ottaa huili tauko ja kerätä vähän rahaa tähän hommaan taas.
Katsoo nyt sitten mistä seuraavaksi alottaa, varmaanhan se on tuolta ulkopuolelta alettava, laajennus ja julkisivu, kattokin pitää uusia, sitten voi alkaa tekemään vasta tota yläkertaa, kun on katto kunnossa. Ja tästä keskikerroksestakin olis vielä osa tekemättä....
Onko kellään omakotitalo asujalla vinyyliverhousta julkisivussa? se kun on toi tommonen esim tavallisen puupanelin näköstä läpivärjättyä pvc muovia jota ei koskaan tarvi maalata, vois olla hyvä tässä pellon reunalla, kun talo joutuu kovalle koetukselle kun aina paistaa aurinko jos paistaa, ja kaikki tuulet ja tuiskutkin pitää kestää..
Sori.. :ashamed: tosi taaperoaiheista tekstiä :whistle: :ashamed:

Taidan mennä hakemaan postin ja siivota ton keittiön loppuun... paitsi että mitähän tuo pikku herra tuola ährää :eek:
 
Hilma-Inkeri kiittää nimi onnitteluistaan :heart: muistelinkin, että jollain täällä oli kanssa Hilma =) ei niitä ihan joka nurkalla ole ainakaan minua vastaan tullut =)

Rontti oli se viimeinen nimi Elviira =) ja juu kiitoksia kastemekon kehuistakin, se on meidän perintökastemekko. Se on tehty minun äidin hääpuvusta ja Hilma-Inkeri oli nyt neljäs joka sillä kastettiin. Minun ja siskon lapset sillä kastettu ja toivottavasti vielä heidänkin lapset joskus =)

Niin ja paljon onnea 1 vuotiaalle Hilmalle :heart: ja muillekkin tuoreille 1 vuotiaille joita en ole ennättänyt/muistanut onnitella :hug:

Vauvelit nukkuupi molemmat tällä hetkellä ja kait tuossa vois nyt itsekkin ottaa pienet torkut :/ Eemil päätti tänään herätä klo7 (yleensä nukkuu klo8) ... ja äitiä olisi niin vielä väsyttänyt :ashamed: Vauvakaan ei herännyt syömään viime yönä kuin kerran, mutta olen ollut jotenkin niin sippi nyt, kaikki huolet ja muu...

Parisuhderintamalla ehkä hieman tyynempää tällä hetkellä, päätettiin ottaa hieman aikalisää suuremmille päätöksille ja katsoa tilannetta. Mutta en minä kauaa jaksa jos jatkuvasti sellaista.. silloin parempi erikseen, kun Eemilikin kohta alkaa ymmärtää asioita, ei ole kiva jos äitiä sitten koko vähän väliä haukutaan ja poika (isompi) mesoaa ja haistattaa jne. Ehkä sitten olisi lastenkin kannalta parempi olla riitelemättömässä perheessä... Noh huomenna olisi se aika sinne neuvolaan, mieskin aika myöntyväisenä on siihen jo. Jotain pitää kuitenkin muuttua ja tapahtua, henkisesti tosi kuluttavaa...

Eemilille tuli eilen eka isompi pipi :'( mulla oli broilerinkoivet uunissa paistumassa ja meni siihen lasin lähelle tutkailemaan niitä ja tunki sormensa sinne luukun yläreunassa olevaan rakoon :'( ja voi sitä itkua... 4 rakkulaa nyt kädessä, sormenpäissä ja sormien yläpuolella (siis ei kämmen puolella)... Mutta onneksi tänään ei ole enää edes noita rakkuloita edes huomannut =)

Eemilille sattuu ja tapahtuu, kastejuhla meillä oli mummolassa ja touhusi isosiskonsa kanssa mummon ja papan sängyllä ja rikkoi sängynpäädyn :eek: katsotaan voiko sitä korjata, vai pitääkö ostaa uusi pääty mummolle ja papalle... jokin aika sitten oli isänsä kanssa hoitopöydällä, lähdössä saunaan ja siinä sitten vaan jotenkin hetkeksi herpaantui ja isänsä vilaisi muualle ja Eemil oli lattialla |O kauhea itkuhan siinä tuli ja mulla hätä, mutta onneksi selvisi säikähdyksellä ja pienellä mustelmalla... Kyllä näiden kanssa saa olla koko ajan silmät selässäkin, varsinkin meidän Eemilille!

 
mie tuolla vauvapuolella haahuilin..ja aattelin että ompas pudottu tosi alas..sitten tajusin että hitsiläinen et ollaankin jo taaperoissa :D

tyttelin tytyllä kiva nimi =) ei tosiaankaan meijän arvailut menny oikein nappiin :D

tuutilulla kiitos kaunis kitty pyyhkeestä =) oli tosi ihana..vieläkö sie niitä enkeleitä oot tehny?

miun pitää kohta venla lähtee hoidosta hakemaan,ite pääsin jo enne kahta töistä..kaupungissakin pitäs käydä..en tiiä jaksaako tänään mennä,vai meneekö huomenna.

pitää nyt lähtee kuorimaa potut..et olis jo ruoka hyvälä alulla..
 
Pupu; mun äitin velipojalla on vinyyliverhous. Mun vanhan mummulan osti ja on remontoinut sen katosta lattiaan aikalailla. En ole sen kummemmin kysellyt mitä on tykännyt, mutta tosiaan ihan se on aidon puun näköistä ja muistaakseni aika tyyristä lystiä verhoilla sillä, mutta toisaalta sitten ikuinen ja huoleton joten kai säästöä tulee sitten siinä.

Tuutilulla; mulla heräsi mielenkiinto noihin Kitty pyyhkeisiin. Muistelen että olet laittanut kuviakin niistä, mutta en enää muista millaisia ne tarkalleen oli. :ashamed: Teetkö niitä ihan tilaus töinä? vai ihan vain harvoille valituille? :D ;) Vai oliko ne esille Lilliksen sivuilla vai hourailenko minä ihan omiani. :whistle: Mulla tämä muisti pätkii sieltä täältä...

Käytiin päivällä asioilla ja ostin Apinanpoikaselle kaksi uutta lakkia. Tuntuu ettei oikein mikään enää mahdu päähän tai sitten ne on Annin vanhoja ja niin kovin tyttömäisiä ettei kehtaa pojalle pukea.

Sain tänään Tupperin juomapullotkin, mutta harmi vaan kun ei enää tällä myyjällä ollut pinkin värisenä. No samapa tuo värille kun muuten ovat tosi hyviä pulloja. =)

Mies lähtee yöksi töihin ja mulla raskas ilta edessä. Mulla on edelleen vaikeaa saada poikaa unille ja mieheltä se sujuu kuin tanssi. :headwall: Eipä tuon tarvitse kuin laittaa Apinan poikanen sänkyyn ja sinne jää nätisti.

Mun pitäisi hakea matkalaukut sisälle ja alkaa pikku hiljaa pakkailemaan.

Pitää lopettaa, Apina lähestyy
 

Yhteistyössä