LOKAKUUN 2007 TAAPEROT

Alkuperäinen kirjoittaja Piituli1974:
Mamma3, noin 2 viikkoa on toimitusaika nokkiksen kansilla.
Ja niitä edelleen saa?? Mä yritin "omalta" myyjältä tilata, niin pentele kun piti koko muki tilata kun väitti ettei kansia saa, tai on joku toimitus ongelma :headwall: Ei sen puoleen, kivat värit täs uudessa mukissa :D :p et otin sen ilomielin... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
http://picasaweb.google.com/EtiRugik/TildaPScoa# Pupun ohjeet ja kaavat

enkulin ohjeet ja kaavat
http://picasaweb.google.com/carmemartesanato/TILDAS02#

Siä kun piirrät kaavat kankaalle niin kannattaa ommella ensin (kappaleet yhteen) ennen kun leikkaat osat irti. Kyllä noista kuvaohjeista ottaa tolkkua yllättävän hyvin.

Kannattaa sitten nopsaan kopsata kaavat talteen ennen kuin ne katoaa... Tai jos ehtii kadota niin mulla on koneella ne tallessa :D
Kiitos näistä =)
 
Tuutis! Meillähän oli sama yöhässäkkä kuin teillä, ja vaan maito auttoi. Sit päätin eräänä torstaina että nyt loppuu! Yhden päivän jaksan silmät ristissä (perjantain) ja sitten tapellaan viikonloppu miehen kans vuorotellen huutajan seurana. Ja mites kävi? Sen yhden yön (to-pe) riekkui kaksi kertaa tunnin, sen jälkeen nukkunut yöt :eek: Että vedäs vaan tuttipullot vessanpöntöstä alas ja kerrasta poikki. Ei vesiä, ei mitään. Ei tietty voi tietää onko kaikilla näin, ei välttämättä, vaan itekin sitä siirsin ja siirsin, kyllä olin sit ihmeissäni kun näin kävikin. Jaksuja sulle sinne :hug: Anni on meillä kans sellainen unihäirikkö, kyl se nukkuu, on hiivatin sikeäuninen, mut unissaan huutaa, itkee, yskii kiljuu. Ja ainahan mä siihen herään :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
mä en enää pääse koneelle koskaan, kun neiti on hereillä. Siis, miten te muut onnistutte?
Öööh, se etu noista isommista lapsista on että Kipsutin on heidän kimpussa :whistle: :LOL: Ei maar välillä on niitä päiviä että vain äiti kelpaa ja välillä tuo tohottaa Taavin kanssa omiaan.
 
Mamma, en ole muistanutkaan rieskoja! Hyvä kun muistutit, pitääpä tehdä.

Miten te teette noita havujuttuja? Tai oikeastaan oksista? Oliko Rontti tehnyt oman ovikoristeen pajusta vai? meillä tuossa vieressä kasvais hirmuisesti pajua....
 
Hahaa! Meitin pojalla ei sitten enää taidakaan olla maitoallergiaa/yliherkkyyttä. Nyt on yli viikko annettu ihan tavallista kevyt maitoa ja mitään isompaa ei ole tullut. Mie ajattelinkin, että jossain välissä katoaa, kun suolisto kehittyy :D Lääkäri tosin sanoi, että katoaminen kertoo myös siitä, että ollaan onnistuttu välttämään maitoa hyvin sen jälkeen, kun yliherkkyys todettiin. Ilmeisesti siinä vaiheessa maidon tuputtaminen olisi pahentanut tilannetta ja yliherkkyys olisi säilynyt pidempään. Tosin minä olen itsekin saanut vauvana soijamaitoa ja vuoden iässä jo tavallista maitoa. Seuraa poika äitiä kehityksessään... (kävelemäänkin lähti saman ikäisenä)

Mutta on se helpottanut elämää, kun on voinu paljon enempi antaa pojalle samoja ruokia kuin itelle on tehny. Käytetään paljon kermaa ruuanlaitossa ja aina sai miettiä, että mitäs poika syö. Ja nyt ratkesi se synttärikakku ongelmakin, poika saa sittenkin maistaa omaa synttärikakkuaan, vaikka olisi kermakakkukin :p

On tuolla vielä joitain yliherkkyyksiä ja vältettäviä ruoka-aineita. Mutta niiden kanssa osataan jo jotenkin elää. Mistä tulikin mieleeni, että onko soija ja soijalesiteeni(?) sama asia? Joissain kekseissä yms nähnyt raaka-aineena ja en ole uskaltanut pojalle antaa, kun kerta soijalle on allerginen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Tuutis! Meillähän oli sama yöhässäkkä kuin teillä, ja vaan maito auttoi. Sit päätin eräänä torstaina että nyt loppuu! Yhden päivän jaksan silmät ristissä (perjantain) ja sitten tapellaan viikonloppu miehen kans vuorotellen huutajan seurana. Ja mites kävi? Sen yhden yön (to-pe) riekkui kaksi kertaa tunnin, sen jälkeen nukkunut yöt :eek: Että vedäs vaan tuttipullot vessanpöntöstä alas ja kerrasta poikki. Ei vesiä, ei mitään. Ei tietty voi tietää onko kaikilla näin, ei välttämättä, vaan itekin sitä siirsin ja siirsin, kyllä olin sit ihmeissäni kun näin kävikin. Jaksuja sulle sinne :hug: Anni on meillä kans sellainen unihäirikkö, kyl se nukkuu, on hiivatin sikeäuninen, mut unissaan huutaa, itkee, yskii kiljuu. Ja ainahan mä siihen herään :headwall:
Jos miä lähetän ton neitin teille viikoksi vierottumaan pullosta :whistle: Meillähän tuo ukko s..tana mitään nouse. Tai nousee sitten kun ite nostan korvasta pitäen tai potkin sen koivet mustelmille :kieh: Helpompi se on lykätä toiselle pullo kun ajaa ukko ylös :D
 
hoh hoijaa,kylläpä taas on päivä ollut :/

ja mä oon monesti menny vauva puolelle,tää taapero puoli onkin tosi hiljainen muiden keskustelujen osalta,eipähän tartte omaa pinoa kaukaa etsiä..

ostin tänään niitä minisun tabletteja kun neuvolasta suosittelivat,ja sanoivat että on pieniä,ei ne niin pieniä mun mielestä ollu,kovin paksuja ovat,mutta menipä silti tuolle pojalle hyvin.onkin melkein vuoden satsi kun 300tbl on ja oli niillä hintaakin,peräti 15e :eek:

hitto vie,väsyttääkin jo,kai se ois kohta puoliin kammettava sänkyyn,jos jaksas vähä aikaa siellä telkkaa kattoa,oonkin joka yö heränny joskus 2 aikaan telkkarin sammuttamaan kun oon nukahtanu melkeen heti ku sänkyyn oon menny,ja aiemmin valvoin vähintään siihen kahteen saakka..ihme kun uni tulee vaikka pää on ihan kaikenmoista ajatusta täynnä,hyvää ja vähemmän hyvää :/
 
Heipat Taaperoihin :wave: . Jotenkin oli haikeeta lukee noita vauva-puolen viimeisiä sivuja, kun väki jätti jäähyväisiä :'( . Mutta kuten muutkin todennut, pitkään ollaan jo yhdessä taivallettu, tosi hienoa! Ja ei kun sama rata jatkukoon :D .

Upeita kakkuja, iki-ihana Kitty ja wau mikä poni! Tosi upeet koristelut. Oliko Kitty tilattu? Ite meinaan kyllä tehdä Kitty kakun, mutta tavallisemman, itetehdyn. Jäänköön noin hienot :ashamed: .

Ja ihania kuvia, Leyan prinsessa pinnissään ja ihanasti taipuvissa hiuksissaan. Yksäitin pojat oli kans niin suloisia että. On pojissa samaa näköä, mutta Peetu on musta enemmän Yksäidin näköinen :) . Komeat kemut ollut Piitulilla. Ja Tuutilla oikein fiinejä Kittyjä, oikein hienostelevia :D . Tuuti oikein tehtailijaksi alkanut! Löysit vielä noita sivujakin... Ja Krisu näyttää täällä sitten heti, mitä on tehnyt :) . Ja kysyy kaikkea mitä tarvii!

Yksäiti, me on menty vielä syyshaalarilla. Tänään oli sukkikset, sisähousut, villahaalari ja syyshaalari ja iltapäivällä oli hikinen. Aamulla tuo oli varmaan sopiva. Mä meinaan vielä säästellä talvihaalaria, kunnes tulis vähän selkeemmin nollaa.

Tsemppiä kaikille sairasteleville, on Pessikin aika tavalla kipeä ollut, kun hoitoon on mennyt :/ . Kop kop, meillä kyllä ihmeen vähällä vielä selvitty.

Voimia myös kaikille yökukkijien äideille :hug: . Tuoreess muistissa vielä minullakin!!! Nyt meillä mennään nukkumaan 19.30-20 ja herätään 6.30-7. Yleensä ei enää heräile yöllä ja se on kyllä niiiin ihanaa.

Ai niin, ihana nimi Tyttelin rinsessalla :heart: . Hilma on ihana ja minä tykkäsin erityisesti myös Elviirasta :heart: (Apua, kai se elviira oli :ashamed: ). Hieno kastemekkokin!

Topsy, mun kranssin oli tehnyt Tiimari :LOL: , ite lisäilin vaan koristukset. Pitäs kyllä itekin koittaa. Samoin jotain muita pikkujuttuja ollut, mitä oon joskus kaupassa katellessa ajatellut, mutta ovatpa jääneet tämän kaiken alle. Havupalloja oon joskus tehnyt, köynnöstä olis kiva kokeilla. Mites se nyt tehtiinkään, rautalangalla nippuja ja mites yhteen? Vai miten se meni? Kunpa joku tois mulle havuja, tuntuu, ettei ite ehdi tarpeeks syviin mettiin, mistä vois keräillä...

Jaa, mutta mun pitäs kyllä olla jo nukkumassa!! Ihanaa, huomenna meen vasta 11 töihin, meinaan kävellä, saan samalla lenkkiä ja silti ehdin tässä kotona ensin kaikenlaista. Tänään saatiin vaareille ym kortit tehtyä. Niin ja mä olin tänään kampaajalla :D . Olipa ihanaa luksusta ja kyllä pisti väsyttään aamuvuoron päälle. On tää muuten tietyllä tapaa PALJON helpompaa olla töissä kuin kokopäiväisesti kotona. Aika hassua. Silti kyllä jäisin vaikka heti kotiin, jos mahdollista.
 
Hyviä öitä tulin teille toivotteleen!! :wave:

tuutiksen galluppiin täytyy vastata että monta kertaa on tullu käytyä vauvapuolella =)

ja hippkukka sullahan oli hyviä uutisia!
jospa se meilläkin kevytmaito joskus sopis =)

nyt maate :wave:
 
Meillä kans on ollut flunssaa. just käytiin tos mittaan lämpöä ja juotiin maitoa.
ajattelin tulla tänne lukeen teidän kuulumiset.
taapero on meilläkin talossa, näin se aika rientää. ei ole enään vauvaa :heart:
ehkä meille joskus vielä uusi siunaantuu :heart:
tuutiksen galluppiin vastaan että olen vierraillut ahkeraan.
meillä ei vielä kävellä, mut kyllä pian. sisko alkoi kävellä kymmenen kk. mut mikäs kiire täällä =) johan siellä poika minua kutsuu, voikun menisi tää tauti ohi. kun meillä muuten niin kivasti nukutaan.
terkkuja kaikille :wave:
 
Huomenta :wave:
Topsy kyseli pajukranssin teosta. Mä olen laiskuuttani pajukranssit kaupasta ostanut, mutta jos itsellä innostusta niin tuolla jokin ohje, ilman kuvia tosin... Vaikuttaneeko noihin pajukransseihin muuten vuodenaika?
http://www.radiorex.fi/pages/news?newsid=246&mode=all
Risukransseja olen kyl tehnyt...niihin olen vaan mahd pitkiä risuja kerännyt ja paksunippu tietty ja sit rautalangalla vähän ympäri et kestää ja taivuttaa vaan sen "risupötkön" ympyräksi ja rautalangalla sitoo.
Mutta sitten kun havukranssia(tai muuta kranssia esim. puolukan varvuista, kanervista jne jne) teen, niin siihen tietysti pajusta tai jostain muusta taipuisasta kehikon teen ensteks, mutta se on vaan hyvin yksinkertainen pajukiekko, jos siis pyöreän haluaa. Sydämen mallista varten saa hieman enemmän taiteilla...
Niin ja siihen siis aletaan vaan nipuissa halumiaan oksia kiinnittämään rautalangalla vieriviereen, ehkä vuorotellen vinottain.. Sen enempi nippuun tarpeita, kun tuuheutta haluaa.
Saikohan noista mitään tolkkua :snotty: :ashamed:
Hipkukalla olikin hyviä uutisia :) Mä kans odottelen ja elättelen toiveita että meillekin menis pian tavallinen maito... Taannoin oli mannapuuroa, kevytmaitoon tehtyä, ja meni siitäkin maha löysälle, vaikka yleensä kypsennettynä kaikki maito menee :/
milla-maria, kuinkas teillä tuo maitoasia nyt????
Mut jos nyt aamupalalle :wave:
 
Tuutis kiitos kaavoista..minä onneton en vaan edelleen tajua :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Mitä noista kaavoista pitäis käyttää? Ja miten ne osat yhdistetään toisiinsa? Siis missä järjestyksessa ja miten täyttö jne??? Voi kamala kun mä oikeesti vaikutan TYHMÄLTÄ.

:heart: :heart: Onnea Hilmalle :heart: :heart:
 
krisu tässä on isomman pupun varatalo, jalat, ja kädet http://lh3.ggpht.com/_08eNCS3Bjck/SFK2Ui3-1KI/AAAAAAAACoE/lOG6ZE6hzzw/s320/7.3.jpg

tässä korvat, hattu, housut
http://lh6.ggpht.com/_08eNCS3Bjck/SFK2VpwxKuI/AAAAAAAACoM/h0q8Zn-Wl_E/s320/7.4.jpg

tässä pienenn pupuun kaikki
http://lh6.ggpht.com/_08eNCS3Bjck/SFK2WYfWdbI/AAAAAAAACoU/5KnOX825Oek/s320/7.5.jpg

Laitat pöydälle kaksinkertaisen kankaan ja piirrät osat päälimmäiseen. Ompelet, leikkaat ja käännät. Auki jätettävät osat on merkitty katkoviivoin


Tässä kuvassa on kankaalle piirretty pupuun tarvittavat osat
http://lh5.ggpht.com/_08eNCS3Bjck/SFK1luhUHqI/AAAAAAAACiI/uQ5E2xt6CDs/s320/2.2.jpg
 

Yhteistyössä