Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

tin
Rontille nautinnollista iltaa =)
Katjannalle myöhästyneet synttärionskat!
Tuuti: Mun mielestä noilla osastoilla on aivan erityisen ihanan lämmin tunnelma. Eri lailla kun muissa koska se kuolema on läsnä melkein jatkuvasti. Ja hoitoonkin panostetaan enemmän. Mieti, pyhälisiä tunti enemmän ;)

Mulla alkaa huomenna lomaaaaaa =) klo 15.00 ;)
 
Rontin laatuaika onkin kulunut palstalla :LOL:

Katjannankin "oma" aika kuulosti ihanalta. Mun pitkälleen meno tyssäs heti alkuun.. Otin hyvän asenno sohvalta ja ajattelin kattoa telkkua niin eiköhän Kiia herännyt samantien.. Ja olikin niin pirun pahalla päällä!

Tin Ja mikä tuolla osastolla oli jännä niin vaikka olikin välillä hoppua niin se hoppu ei tuntunut eikä näyttänyt samalta kuin muualla. Ja tuo on totta että hoidon laatu on toisenlaista. Vaikka olis kiire niin se aika nipistetään jostain muualta mutta ei siitä hoitoajasta. Ihan rauhassa tehdään ja jos kivulias ihminen nukkuu levollisesti niin hoitoja tehdään siinä vaiheessa kun on levoton aika. :) Miä tykkäsin todellakin olla vaikka vähän pihalla olikin (yllätys yllätys) :LOL:

Tuollaista se hoito pitäisi olla muuallakin. Aikaa kuunnella, silitttää ja vain olla läsnä :)
 
Ai niin. Tinille hauskaa ja rentouttavaa lomaa :hug: Osaatkos lomaillakkaan kun tuntuu että oot aina menossa :whistle:

Empäs pääsekkään ihan viel nukkumaan. Taavi keikkaloi pystyssä.. Ei löydy unta kun nukkui päikkärit :headwall: Mutta en hennonnut toista herättää kun nukahti sohvalle :heart: On se toisaalta vielä pieni poika kumminkin ja välillä tarvitsee unia kesken päivän vaikka ne sitten kostautuu illalla :)
 
voi hitto että kaks viikkoa kului kuin siivillä |O huomenna töihin :eek: ei jotenkaan huvitta yhtään..venlalla alkaa hoito,ja vanhemmalla likalla koulu,ja tuo keskimmäinen saapi vielä maanantain löhötä kotona,sitten tiistaina alkaa arkinen aherrus.

meillä taas mykkistä,jotenkin ahistaa tää tilanne,mikä täällä on.
pitää varmaan kohta jotakin ratkasuja puoleen tai toiseen käydä tekemään.katonko vaan lopun ikää tätä,vai en?
eilen sitten illalla sanoin että helvattu soikoon,kun tytykin kävi jo hyvissä ajoin nukkumaan,niin sinä kuorsaat jo enne likkaa,et kiva lauantai ilta joo..prkele :headwall:

miun pitäs tiistaina hakee kirppis tavarat pois,aika hyvin on vissiin mennyt,mutta joku näköjään pöllinyt yhestä hellokitty yökkäristä paita osan, :headwall: kattelin vaan että housut oli pöydässä jälellä,vaikka olin hakaneulalla laittanu yhteen ne..

mutta joo,taidan lähtee koiran kanssa lenkille.
 
Heippa,

Tinille Mukavia lomapäiviä =) ja tietenkin auringonpaistetta B)

Mulla otti tänä vuonna koville palata lomilta töihin takaisin. Olisi ollut niin kiva jatkaa vielä muutama viikkoa. Kysyinkin työnantajalta heti loman jälkeen että olisiko mahdollista pitää lomarahat vapaana ja se kuulemma on! Ensi vuonna käytän ehdottomasti tuon mahdollisuuden ja otan lapset pois päiväkodista kahdeksi kuukaudeksi. =) =) Säästän siinä kahden kuukauden hoimaksut joten ei kamalasti jää eroa rahallisesti. Meidän kunnassa on mahdollista ottaa lapset touko-lokakuun väliseksi ajaksi pois hoidosta ja siitä hyvitetään myös hoitomaksut kunhan ilmoittaa määrä aikaan mennessä poissaolo ajan.

Niinukalla harmillinen tilanne miehen kans. Itse kun aloin miettimään tarkemmin, niin kyllä tuollainen olisi kuluttavaa ja varmasti ahdistavaa niin kuin sanoitkin. :hug: Tympäsee varmasti jos aina samat kuviot toistuu. Eikä sitä varmasti jaksa olla sanomassa samasta asiasta jatkuvasti, kyllä sitä odottaa että toinen ymmärtäisi itse tehdä asialle jotain. Toivottavsti lenkkeily koirien kans piristää.

Pitäisi käydä vähän asioilla, mutta en tiedä jaksanko lähteä kaupunkiin ajamaan.
 
Moikka täältäkin pitkästä aika :wave:

Ensinnäkin Lillastinalle onnittelut ja kaikkea hyvää raskauteen :heart:

Ja dogtorin tyttö-lupaukselle onnitteluja, toivottavasti siellä teillä kotipuolessa kaikki on hyvin.

Muutapa en oikein muistakaan :ashamed: Uusia vauvauutisia odottelen minäkin vaikken tarkkaan nyt muistakaan kuka on seuraava. Kyllä mä täällä aina käyn lueskelemassa kun on aikaa. Nyt kesällä tosin vähän harvemmin.

Eemeli on jo 4kk ikäinen tosi hymyilevä vauveli, ihana tapaus. Autossa ei oikein viihdy sekä päiväunet on nyt kesällä olleet aika katkonaiset mut muuten on mennyt hyvin. Uskon että hyvä päiväunirytmi palautuu kunhan kelit vähän viilenee. Yöt onneks nukkuu tosi hyvin. Eetu on kiltti ihana isoveli eikä edelleenkään yhtään mustasukkainen vauvasta. Mummolassa oltiin reissussa tossa pari viikkoa ja mukavasti meni loma. Miehellä alkaa työt ens viikolla joten meillä taas opettelu arkeen edessä. Edelliset 5viikkoa mies onkin ollut lomalla, Eetulla varmaan shokki kun ei isi olekaan päiviä kotona. Se kun pyörittää isiä vähän pikkusormen ympärille :D Mun kans onkin sit tiukempi komento.
Isojen poikien sänkyyn olisi Eetulla nyt siirtyminen. Nukkui tossa viikolla jo yhden yön siinä mut piti tässä välillä käydä sänkyä vähän kunnostamassa, niin tänään jatkuu sänkyharjoitukset. Eka yö meni kyllä loistavasti puol viiteen asti, sitten alkoi ralli Eetun sängyn ja meidän sängyn välillä. Kivahan se oli kun pääsi itse sängystä pois.
Puhetta tulee Eetulla kokoajan ja hyvin kyllä tulee ymmärretyksi. Joka päivä oppii uusia sanoja, ihana seurata pienen ihmisen kehitystä :heart:

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille ja pitäkäähän tää palsta pystyssä :) Täytyy meillä taustailijoillakin aina silloin tällöin kirjoitella kuulumisia.
 
Jaksaskos sitä jotain kirjottaa..

Pitäny jo sen satakertaa niinukalle vastata siitä pakastin asiasta, meillä siis ei hajonnut pakastin, vaan oli ajan saatossa lähtenyt johto seinästä, no huonossa paikassa se johto menikin, että ihan oma vika sinäänsä, jos olis edes viittiny johtokoukuilla laittaa seinään niin edelleen luulis pakastimen olevan jäässä.
Ja niinukalle hirmusti jaksuja parisuhteeseen!! :hug:

tinille mukavaa lomaa!!
Meillä isäntä on ollu nyt viikon lomalla ja vielä on seuraavat kolme, saa nähdä jatkuuko sitten isyysloma perään vai joutuuko väliin töihin. aika näytää.

Meillä Juho erkaannutettiin meidän sängystä irti. eli on siis nukkunut isojen sängyssä jo kauan kauan aikaa, mutta niin, että sänky on ollu seinän ja meidän sängyn välissä, nyt Juhon sänky siirrettiin makkarissa omaan nurkkaansa että saadaan pinnasänky meidän sängyn viereen (mä kun en vielä raaskinut Juhoa omaan huoneeseen :ashamed: ) saa sitten nähdä joutuuko siirtämään omaan huoneeseen jos vauva on kovin itkunen tai Juho ei jostain muusta syystä saa nukutuksi.
Kova tuo on puhumaan, edelleenkin aika harvaan tulee useempi kun yksi sana mutta sanoja tuolla on ihan hirveesti ja koko ajan tulee lisää.

Mun oma olo on ihan kohtalainen, varsinkin jos muistaa juoda litratolkulla vettä niin jotenkin jaksaa tätä hellettä. Ja ilmalämpöpumpulla pidetään kämppä "kylmänä". Alaselkää särkee ja lantio vaivaa vähän, mutta kai tää tästä, samat vaivat oli juhoa odottaessa. Isäntä ei vaan oikeen meinaa tajuta vissiin vieläkään että mä en yksin pysty kantamaan kauppakasseja, lasta ja tuomaan vielä koiraakin.. himputti mikä umpiluupää, tuolle tekis hyvää kokea edes päivä tästä niin luulis äänen muuttuvan kellossa. mut onneks se on muuten ihana :heart:

Mulla on kai viikkoja jonkun 36+ tai 37+ eikä me olla vieläkään :ashamed: laitettu tulokasta varten mitään valmiiks.. :whistle: :eek: no jos tänään illasta koittas kaivella noi pienet vaatteet (ne neutraalin väriset) ja ens viikolla kasailis pinnasängyn ja ostais uuden patjan ja reunasuojan. Turvakaukalostakin vois pesasta päällisen ja kaikkea muutakin pitäsi, mutta sais olla pari päivää vaikka +5 astetta niin mäkin jaksaisin jotain tehdä.. |O

Ainiin, piti naamakirjassakin jo onnitella tuutia onnistuneesta korukaupasta =) hyvät voitot teit!

Tohtorille onnea tyttölupauksesta! meillä ei ole tietoa sukupuolesta, eikä mulla ole edes mitään tunnettakaan siitä kumpi vois olla tulossa.

Mites muiden odottavien raskaus etenee?? Kuin ootte jaksanu näillä helteillä? kuten sanoin, itellä olo kohtuullinen kun juo ja juo, mutta vetoa ei ole kyllä yhtään. Meinaa heti tulla kivuttomia supistuksia kun vähän jotain tekee. Nukkuminen onnistuu ainoastaan toisella kyljellä. toiselle kun käännyn niin alkaa närästämään :x vaikka ei mua muuten närästä ollenkaan. jotenkin puoli selälleen sitä sitten koittaa aina vaihtaa. Muisti pätkii ja pahasti.. olen tästä välistä unohtanut yhden neuvola ajan, toivottavasti ne ottaa mut vielä huomenna vastaan jos mä edes muistan mennä.. :/

Onnea ihanista uusista nimistä lokakuisten 07 pikkusisarille!!

Mutta ennen kun tulee ihan romaani niin :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Toivotaan, lämpimät onnittelut :heart: :D ! Onko ihan tuore juttu vai miten, en jaksa lähtee vakoileen muualta ;) , ja kaikki kun pitää kertoa täälläkin :D
Juu, vasta 6+4, joten ei uskaltaudu vielä hehkuttamaan kun noita huonojakin kokemuksia löytyy, mutta on tätä odotettu...
 
Toivotaanille (miten tuo taipuu :LOL: ) siis oikein paljon peukkuja pystyssä :) :heart:

Kiva kuulla Ruusumariasta ja Pupusta. Pupua tässä kohta aletaankin jännäämään :whistle:!

Mulla on ollut ihanat ja tarpeelliset päivät saada olla rauhassa. Eilen, kun sitten kerran mulla oli mahdollisuus nukkua, niin arvatkaas moneltako heräsin :LOL: :ashamed: . klo 6 tietenkin |O ! Tunnin loikoilin sängyssä ja lähdin lenkille. No, ihanaahan se oli ja vielä kun tiesi, että rauhallinen aamupala odottaa. Sitten siivosin ja sekin on kyllä niin mukavaa, kun saa itekseen tehdä ja samalla kaverin kanssa puhelmiessa puhua syntyjä syviä ja saa vielä siistiä jälkeäkin. Riippumattoonkin ehdin pitkäksi toviksi lukemaan jne.

Isommat jäi mökille, kun iskä tuli tuon pienimmän kanssa kotiin. Oli mukava päivä ja tuntui jotenkin ihanalta tuon pienimmäkin puolesta, että se sai kerrankin olla ainoana. Lähdettiin veneilemään, niin upea ilma. Neito ensin uikutti ja pelkäsikin, mutta takasin tullessa jo seisoi veneessä mun jalkojen välissä ja hyppi samaan tahtiin kuin vene laineilla :snotty: . Saaressa kun käveltiin, tuo piti meitä molempia kädestä ja hyppi jalat ilmaan, kun äiti ja isi kannatteli :heart: . Jotenkin tuollaista niin vähän ollut tämän nuorimman kanssa, että äiti ja isi olis molemmat ihan siinä vain ja ainoostaan häntä varten. Mutta ihana että näin edes hetkellisesti :heart: . Yhdeltä kaivaukselta haettiin vielä kiviä, joita aion joskus maalailla jne. Illalla leffa pitkästä aikaa. Tänään oon sitten ollut typyn kanssa kaksin ja täytyy sanoa, että välillä jo melkein kyllästyttänyt tämä rauhallisuus :LOL: . Ei enää ihan joka kohdassa jaksaisi lukeakaan. Eli tulkoon vaan kaikki lapset huomenna kotiin ja alkakoon meno taas :whistle: . Mutta on se rauhakin hetkellisesti ihana ja erittäin tarpeellista!

Jep, tänä aamuna heräsin taas kuudelta, kun joku kone alkoi naapurissa kaivaa. Neiti ei herännyt ja niin minä tein tunnin lenkin heti kuudelta ja ehdin vielä suihkuunkin ennen kuin neiti heräsi :eek: :D . Nyt aattelin, että polkisin vielä hetken kuntopyörää samalla kun kattelen telkkua. Lenkille lähtisin, mutta ei voi, kun isäntä on iltavuorossa.

Isännästä tulikin mieleen, että täytyy Niinukalle lähettää iso voima :hug: ! Niinpä niin, pitkään olet sinäkin aina aika-ajoin joutunut samasta asiasta tännekin "valittamaan". Hankala tilanne sinulla siellä kyllä... Vaikea oikeastaan sanoa mitään... Kuinka kauan tuollaista tosiaan viitsii katsella ja kuunnella, jos mitään muutosta pitkäkestoisesti tapahdu, mutta mutta, vaikeita juttuja! :(
 
Maanantaita,

Pikainen tervehdys täältäkin :wave:

Kiva oli lukea Pupun, ruusumariankin kuulumisia ja hiljaa kuiskaan onnea Toivotaalle :heart:

Rontilla oli kyllä mukavan kuuloinen päivä miehen ja kuopuksen kans =) Se tosiaankin on niin ettei sitä lukemista ja levähtelyä enempäänsä jaksa. Aikansa kutakin, niinhän sitä sanotaankin. :D

Minä tässä mietin että paljonko se Tuutis sitten maksoikaan siitä kirppis koru löydöstään. Hyvän hinnan sait Huuto.netistä, mutta en muista oliko siitä sinun maksamasta hinnasta puhetta. Vai onko se salaisuus ;) Tuli vaan mieleen kun Pupu siitä nyt taas mainitsi.

Voi että ärsyttää kun enää ei täällä meillä päin ole Painonvartijat ryhmiä. Mun pitäisi saada nyt jostain ulkopuolista apua tämän ruokavalion muutokseen. :whistle: Lenkkeilyjä olen edelleen harrastanut ja tänä aamunakin heräsin kuudelta ja kävin juoksemassa ennen töihin menoa, mutta miten hitto saisin tämän ruokavalion vielä kondikseen :headwall: Sillä Keventäjillä sain joku aika sitten pois viisi kiloa, mutta siihen jumahti eikä viisarit ole enää värähtänyt puoleen vuoteen kiloakaan alaspäin puntarissa :eek: |O Samassa siis jumitetaan ja viisi ylimääräistä vielä jäljellä.

Mun on pakko lähteä laittamaan lapset nukkumaan kun kiljuvat tuolla ihan väsyksissä :wave:
 
Kyllä tää aika menee sukkelaan. Ruusumarian pienikin jo noin iso :eek: =)

Miä oon ollut ihan naatti v.lopun jälkeen. Ne unet menee edelleen päin pyllyä töiden jälkeen :headwall: Ja eilen olin kuin hakattu 9h päivän jälkeen. Kyllä tunsi jaloissa ja selässä töitä tehneensä. Jalat kuumottaa vieläkin. Mutta enhän miä koskaan kotona ole noin paljon yhtämittaan jalkojen päällä.

Katjanna
oon miä muistaakseni (vissiin) hinnan maininnut... Ihan ruhtinaallisen euron korusta itse maksoin, rihkamana ostin nukkista varten :D Ja 110:llä myin :D

Olis varmaan pakko mennä unten maille kun huomenna alkaa täällä päin (ainakin) koulut. Taksi tulee klo 8.35 hakemaan Jeppeä. Äitiä taitaa jännittää enemmän eli luvassa jälleen uneton yö :headwall:

Ai niin, mun hammaskin on rauhoittunut miltei buranakuurin ansiosta (jota jatkan). Yritän sinnitellä että pääsen omalle lekurille eikä päivystykseen. Eiköhän sielläkin olis ensin antibioottikuuri käsketty syösä ennen poistoa. Tilaan suosiolla poistoajan koska tuosta ei enää hammasta saa.. Kunhan vaan saan Jepen lukkarin niin tietää paremmin aikaa tilailla.

Ai niin Niinukalle suuren suuri :hug: Meilläkin on tänään hääpäivän kunniaksi mykkäkoulua :whistle: Tai minuu nyt vaan ei huvita tuolle mitään puhua. Jotenkin ahistaa olla kotona... :ashamed:
 
Arki alkoi. Juuri äsken taksi haki Jepen ja ensimmäinen koulupäivä uudessa koulussa alkaa... Hitto että minuu jännittää (enemmän kuin poikaa) kuinka se sujuu :ashamed: Poika itse lähti todella mielellään kouluun :eek: No tänään on lyhyt päivä, palailee joskus klo12 jälkeen. Ihan tarkaa aikaa ei avustaja osannut sanoa kun ei ollut varma kuinka taksi paluureitin ajaa
 
Mites Tuuti Jepen päivä meni? Toivottavasti lähtee vielä huomennakin mielellään kouluun :) ! Meillä koulut alkaa huomenna, minun jännä päiväni :saint:. Ja edelleen, tuo korulöytö oli kyllä loistava ja se, että tajusit alkaa korua tutkimaan :eek:

Minä täällä jätskilautasen kanssa... Kuten Katjanna, liikuttua tulee melko hyvinkin, mutta ruokavalio, se meinaa olla taas kaikkee muuta kuin terveellinen, ainakin osaltaan. Nytkin kiersin kaappeja kun isommassa hädässä, niin tekee makeeta mieli |O

Pullia menee kohta uuniin mammaa ja lapsia varten, kun taas töihin on paistumassa pari mustikkapiirakkaa. Ihan kiva mennä illaksi suunnittelemaan ja näkemään työkavereita :) . Ei kummempaa tänne, meen kattomaan ettei pala :whistle:

Ai niin, Hipkukka :attn: :attn: , ylipäätään mitäs teille kuuluu, oot tovin ollut hiljaa? Ja mitä kirjaa taannoin suosittelitkaan, oliko se temperamenteista? Minkä niminen olikaan? Ja tietääkö joku sellasta kirjaa, mikä kertoo sisarusten olosta perheessä riippuen milloin on syntynyt, tai siis eroista kuopuksessa, esikoisessa ja keskimmäisessä, niitten kasvatuksesta jne? Mulla pari kertaa osunut kirjan nimi jossain silmiin, mutta enpä sitä nyt muistanut, eikä kirjastontäditkään osanneet äkkiseltään neuvoa.
 
Rontti hyvin oli päivä mennyt ja kivaa ollut =) Luokassa on 7 oppilassa joista (jepen muistin mukaan.. elikä voi hiukan kyseenalaistaa :whistle: ) 2 tyttöä ja 5 poikaa. Eikös kerro jotain vanhasta koulusta... aamulla oli autossa 4lasta joista Jeppe tiesi kolme, kuulemma hakalassa olleita :whistle: Hienosti saatu (ainakin) 4 lasta erityiskouluun ;)

Tuo 7 oppilasta jaetaan vielä kahteen ryhmään eli luvassa todellakin pienryhmäopetusta =) Ja mikä parasta opettaja ja avustaja olivat kuulemma olleet tosi kivoja, ainakin vielä :D

Hyvää koulun alkua Rontinkin tytölle. Äiti kaivaa nenäliinat jo valmiiksi esiin, on se niin haikeaa lapsen koulun aloitus. Omalla tavallaan luopumista.. :'( :D
 
Keiju07
Iltapäivää!

Katjanna jo se ainakin minua ehti kaipailla. Jotenkin on viiminen kuukausi mennyt siivillä. Ollaan mökkeilty ja Hippaloitu Hämeenlinnassa jne jne. Jotain työjuttuakin olen joutunut tekemään, ja iltaisin sitten ei ole tullut enää konetta avattua. Ja nyt olikin sitten iso urakka kahlata kaikki kuukaudessa kertyneet tekstit lävitse. Mulla on se tapa, etten kirjottele omia kuulumisia ellen ole perillä muiden tapahtumista...

Nopsaan onnittelut raskautuneille ja kiva kuulla, että pepisan, dogtorin, pupun, lilliksen, millin, äitylin ja hipkukan odotus sujuu hyvin!

Onnitteluja kauniista nimistä Joelille, Annille ja Ainolle! Tykkään paljon noista a-alkuisista tytön nimistä ja Joel se vasta rullaakin pehmeästi suussa. :heart:

Meillä periaatteessa kaikki mainiosti, käytännössä kuitenkin otan vähän stressiä Mainin syömisestä. Alussa mahavaivat kiusasivat, mutta ne ovat nyt onneksi ohitse, mutta nyt taas ei ole maito maistunut pitkään aikaan. Ja kun pullokaan ei kelpaa sitten milään, niin vähän vähissä ovat nämä äidin konstit. Rinnalla tapellaan, mun on pakko pumppailla maitoa, jottei tuotanto ehdy, vauva ei ihan kasva tarpeeksi, minkään sortin hörpytys, lusikalla syöttäminen ei onnistu... Välillä ihan tippalinssissä olen tästä asiasta... välillä taas parempia päiviä... Mainihan on ihana ja juttelevainen pirteä tapaus. Mutta jos ei kasva käyrillä, niin selväähän se on. Ens viikolla kuukauteen eka neuvolapunnitus, kauhulla ootan. Raahaan miehenkin sinne mukaan, koska haluan, että kuulee joltain muultakin kuin minulta, että tuon neidin syömättömyys ei ole normaalia. Ihan en koe saaneeni tässä ongelmassa mieheltä sitä tukea mitä kaipaan... plääh... ei toi taida vieläkään ymmärtää synnyttäneen äidin hormonien heittelyä ja mielialan vaihteluita. Muutoin parisuhteessakin asiat oikein mallillaan, eipä ole onneksi elo kahden lapsen kanssa parisuhdetta ainakaan vielä koetellut.

Vienallakin alkaa pahin kapinointi mennä ohi. Äiti on taas jo suositumpi, oli välillä neiti niin isän tyttö. Äiti on siis taas jopa sanavarastossa, välillä nimittäin ei puhunut minusta millään nimellä :'( . Pottailut loksahti kohdalleen viikonloppuna, aiemmin silloin tällöin tullut onnistumisia, nyt menee kivasti oma-alotteisesti ja päivisin voidaan olla ilman vaippoja, jos vaan me vanhemmat ollaan tarpeeksi ahkeria muistuttamaan pissauksesta. Isojen sänkyyn siirryttiin nyt sitten kuitenkin, vaikka meinasin antaa sen oottaa... hyvin mennyt kaksi yötä, ei ole tajunnut, että voisi illalla juoksennella sieltä pois. *Koputtaa puuta*

Pientä ikuisuusprojektin tynkää eli keventämisen varaa olis täälläkin, 10 kg, mutta mitenkään äkkitahdilla en voi imetyksen takia tieteskään pudottaa. Asutaan ihan pururadan vieressä (30 m:n päässä ), joten yritän käydä pari kertaa viikossa juoksemassa. Viimeksi vaan tuli ihme hiippari vastaan ja mun juoksuinto kuoli siihen, kun pelkäsin, että se hyppää seuraavalla kierroksella puskasta niskaan... vetelin sitten mäkivetoja muistona vanhoista lentopalloajoista... aika kamalaa. Mutta on se vaan niin, että pelkällä liikunnalla ei liikakilot kovin helposti tipu. Kaiken ydin on ruokavalio. Miten se vaan on niin vaikeeta. Rontti kirjoitti kaappien koluamisesta :D ... niin tuttua... monet kerrat makean himossa availlut kaapit toistamiseen jos eí kolmannenkin kerran, jos sieltä kuitenkin jotain hyvää syötävää löytyis. Mähän en osta herkkuja varastoon, kun ne ei säily varastossa... sen verran huono itsehillintä. :ashamed:

Yritän taas ryhdistäytyä tän kirjoittelun kanssa, kun sain hännän pään kiinnikin. Kiva kun moni on kirjoitellut paljon loma-aikana, mm. Rontti ja Katjanna ja Hemuliltakin oli tullut useampi viesti. Topsylle toivon hauskaa työn alkua ja toivottavasti pistäydyt silloin tällöin meitä moikkaamassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Ai niin, Hipkukka :attn: :attn: , ylipäätään mitäs teille kuuluu, oot tovin ollut hiljaa? Ja mitä kirjaa taannoin suosittelitkaan, oliko se temperamenteista? Minkä niminen olikaan?
Kyllä mie täällä taustailen. Mitään raskautta kummempaa ei vain täällä ole sattunut :D Poika mennä touhottaa omaan tahtiinsa jne. Hiekkalaatikko saatiin pihaan rakennettua jokin aika sitten, nyt kun vielä saataisiin hiekkaakin siihen :whistle: Täällä on perhekerhotkin nyt alkanut. Yllättävän rentouttavaa istua pari tuntia ja antaa lasten riehua keskenään. Ilman, että äidin tarvii toimia viihdytysjoukkona. Iltakin on heti rauhallisempi. Vaikka ollaanhan me puistoiltu, mutta ei tuo siellä samalla tavalla riehu.
Se kirja oli Liisa Keltikangas-Järvisen kirjoittama tempperamentti se tais olla nimeltään. Taitaa tuolta kirjoittajalta löytyä muitakin kirjoja, pitäs katsastaa kirjastossa, olisko jotain kirjoittanut sopivasta aiheesta. Oli niin kivan kansantajuisesti kirjoitettu tuo minkä jo luin.


 
Niin se vaan meidänkii kolmonen lähti eilen aamulla ekaan koulupäiväänsä. Minä en kyllä vetistelly ennenkun siinä vaiheessa, kun neiti ylpeenä vetäs kiiltävän, uuden aapisensa repusta esiin. Jotenkii se oli niin hellyttävä hetki ja tajusin, että tyttöhän on jo iso ja alkaa kokeilemaan omia siipiään :'(

Noora tykkäs kanssa lähteä kouluun, ihme kyllä. Maanantaina käytiin kampaajalla ja neidin pitkät hiukset vaihtui ihan lyhyeen pörröön. Kotona sitten värjättiin vaaleesta ruskeeks ja tehtiin punasia ja mustia raitoja. Tuntui tytön itsetuntoa kovasti nostavan. Kyllä kieltämättä muuttikin ulkonäköä roimasti =)

Jenna voitti viikonloppuna ekan piirinmestaruus hopeansa pituudessa. Antoi potkua harjoitteluun kunnolla. Hain sunnuntaina myös ihan kokeilumielessä Plustv:n sponssirahaa Jennan treenivaatteisiin ja eilen sitten soittivat ja kertoivat, että raha myönnettiin ja saadaan nyt sitten ostettua tarpeellista ja niin kallista kampetta.
Kouluunkin lähti hyvän viikonlopun jälkeen mielellään. Jennalle tulikin nyt uusi opettaja, joka kuulema kanssa harrastaa kaikenlaista urheilua. Jenna oli ihan innoissaan. Luultavasti nyt vihdoinkin joku osaa arvostaa Jennan kovaa työtä. 12-15 tuntia treeniä viikossa koulun ja läksyjen lisäks on melkoinen saavutus ja moniko lähtee JOKA aamu kuudelta lenkille...

Itse olen seän takia ainakin tämän viikon saikulla. Uutta lääkettä on nyt kehissä ja fysioterapiaa. Ihanaa, kun joku lääkäri kuuntelee ja ottaa tosissaan...
 
Keiju07
Vilma-Onniko kyseli kestoilusta? Meillä kestot kummallakin tytöllä käytössä, Vienalla tietty aika vähän nykyään, kun päivisin ollaan pääasiallisesti ilman vaippaa. Mutta siis pissanhaju on teillä ongelma. Joo, kieltämättä, kyllä lapsen kasvaessa ne pissavaipat alkaa kärytä, etenkin yövaippa... Minä pesen vaippapyykkiä muun pyykin seassa ja nyt kahdella pyykkiä kertyy ihan mukavasti eli joka päivä pyörii kone eikä siten pääse vaippakasat pitkään haisemaan. Nakkaan usein suoraan koneesee, joten eivät haise sitten kodinhoitohuoeessa. Moni laittaa haisevat vaipat ämpäriin tai muuhun astiaan, jossa on vettä, siitä sitten suoraan koneeseen. Monia päiviä ei tietenkään voi vedessä seisottaa. Sitten osa taitaa käyttää ihan kuivasäilytystä, mutta laittavat joukkoon esim johonkin sieneen jotain tuoksuvaa, kuten tea tree öljyä. Auttasko jokin näistä teitä? Ja pissavaippojen täytteet kannattaa tietty huuhtasta ihan vedellä, jos joutuu pitkään seisottamaan. Se auttaa kummasti.
 
Hei piiiitkästä aikaa! :)

meillä ei edelleen nettiyhteyksiä...tässä siskolla käyn välillä koneella.
mehän ootellaan että päästään siihen lopulliseen asuntoon muuttamaan,laittavat vessaa kuntoon.
helppo muutto pitäs kyllä olla *koputtaa puuta* kun viereisestä asunnosta vaan siirretään kamat.
tää oottelu tympeetä ja kun ei pääse laittamaan tauluja yms.paikoilleen.
nooh,mutta sittempä on "uus vessa" :)
ja kyllä me ollaan tykätty täällä asua!!

kummipojalla vesirokko,ootellaan että millon meijän poikaselle ilmaantuu näppyjä.

pakko kehasta kun tuo meidän muru nykyään nukahtaa suht.helposti.
sanotaan hyvät yöt ja hän jää kiltisti sänkyyn.
ennen meillä oli tunnin(joskus ylikin) nukutushommat..
parina iltana palautettiin sänkyyn ja kyllä kannatti.
on kyllä päikkäritkin lyhentyneet että sekin voi vaikuttaa.

mileko: onnittelut teijän neitille hienosta saavutuksesta kisoissa:flower:
ja kiva kun saitte tytölle rahaa vaatteisiin!!

tin:ille hauskaa lomaa! B)


niinukalle
jaksamisia :hug:

olikos muuta..pikapikaa tulin vaan taas käymään..
mulla onkin sitten koko heinäkuu selaamatta,mitä nyt pikapikaa oon selannu..
paneudun siihen ihan kunnolla kun päästään siihen lopulliseen asuntoon.

nojoo,mutta nyt pois koneelta

:wave:
 
hello ladies!

Koulunsa alottaneille tsemppiä koulutielle ja myös näiden lokakuisten taaperoiden isosisaruksille tsemppiä sinne koulutielle, joilla se nyt on alkanut.

Milekon tytölle onnea sponssirahasta!

Kiva kuulla keijun ja milla-marian kuulumisiakin, kun aikoihin ei ole kuulunut. :D

Ja sitten omaa napaa.. :ashamed:

Mulla on ollu tänään kummallisen huono olo, ihan kun kaamee kapula, anoppikin tuossa kävi ja sano että oon ihan kalpea, no ei ihme, olokin on sen mukanen. Pitäs koittaa juoda, mutta nyt jotenkin tökkii toi ainainen veden lipittäminen.
Mulla oli maanantaina viimonen neuvolalääkäri ja sisätutkimusta tehdessä selvis että paikat oli jo sormelle auki :| ei muuta, mutta kun juhoa lähdin synnyttämään, niin olin sairaalaan päästessä kahdelle sormelle auki ja siitä hetkestä noin kolme tuntia niin poju oli jo rinnalla :eek:
ja pakko kyllä sanoa että tänään on jomottanut siihen malliin että liekkö auennut jo toisellekkin :|
neuvolalääkäri teki ultralla myös kokoarvioin ja vauva oli pienehkö, mutta kuitenkin alarajan yläpuolella, veikkasi että on lasketun tietämiin hieman veljeään suurempi.
Kurkkasi pyynnöstäni myös jalkoväliin, ja sen kurkkauksen perusteella, menee koko vauvanvaatevarasto uusiksi :whistle: ;)

Huh, mun pitäs vielä mennä mankeloimaan, isäntä laitto saunankin kuumenemaan, mutta mä taidan ottaa vaan jääkylmän suihkun mankeloinnin päälle. Jollei mulla ole taju lähteny ennen sitä. Pitää vissiin alottaa urakka parilla litralla jääkylmää vettä.
 
Jennalle onnea juoksupuku rahasta. En miä vaan jaksais aamulla lenkille lähteä :ashamed: Tosin en jaksa päivälläkään :LOL:

Toivottavasti Keiju keksit miten pienokaisen saisit juomaan :hug: Ootko kokeillut ihan jääkaappi kylmää maitoa/huoneenlämpöistä. Meillä Kiia ei jossain vaiheessa suostunut juomaan enää lämmitettynä (mut tais olla vanhempi likka jo).

Kiva kun milla-mariakin pääs pyörähtämään täällä. Koskas pääsette siihen omaan asuntoon?

No jokos Pupulla lähtölaskenta alkoi :whistle: :hug: Ja voikos tuon lukea niin että teillekin olis pientä prinsessaa lupailtu? :D
 
Mä kävin työhaastattelussa vanhassa työpaikassani, jossa olin ennen Eeroa. Nyt ystävät peukut pystyyn, sillä mä haluan sen paikan!! Hakijoita on kuulemma paljon, joten usko paikan saamiseen on aika pieni...
Ens viikolla selviää.

Kiitos kestoilu-avusta Keiju (menikö oikein..?)
Mä ostin nyt erimerkkistä pesuainetta, nestemäistä. Josko se auttais kans. Mä en kyllä pissavaippaa oo huuhdellu, joten sekin saattaa olla yks syy.. Ehkä tuo vähäisempi käyttö-pitkä pesuväli aiheuttaa osansa.

Pitäs Eerolla varmuuden vuoksi varata 2v neuvola tälle kuulle, jos olen ens kuussa jo töissä...
Aatella, jo 2v!!!
Onni oppi pari viikkoa sitten itekseen R:n ja nyt tulee kunnon ärrä sanoihin, jokaiseen. On meinaan pikkasen polleena asiasta... Kerhokin alkoi ja käy sielä nyt ainakin mun kotona oloajan. En sitä paikkaa poiskaan anna, jos ei töitä tule. Hoitopaikan nyt pidän, vaikka se maksaakin, mutta sain kivan hoitajan (Onnin vanha hoitaja!!) ja se on kuin lottovoitto meilläpäin, päiväkodit täys ja pph:t ei niin kivoja.. ja niille juur on tilaa, hyville ei.

Onnea Toivotaan ja jarrusukkia matkaan!!

Mites muuten, leikkiikö teillä nää pian 2veet itekseen, sisaruksen kanssa?
Meillä Eeron suosikkileikkiä on pikkuautot (kopio Onnista leikkitavoillaankin)
Sitten Tomi Traktori-lelut ja eläimet on monesti leikkeinä. Ihana seurata, kun yksin leikkii pidemmät ajat jo. Samoin astioilla keittelee soppaa =)
Ulkona pyörä on kovassa käytössä (ei polje vaan potkii vauhtia)
ja hiekkalaatikolla viihtyy pitkät tovit.
Apinoi Onnia kaikessa, ruokailussa, leikeissä.... joskus ei niin kivoja juttuja...
Ralli-DVD:t on molempien poikien ykkösjuttu ja ne pyörii muutamat kerrat päivässä.

Puhetta ei tule, MOPO on ainoo selkee sana (ihme)
Ja pukea/riisua ei osaa, mutta yritystä jo siihen on löytymässä.
Omia sanoja on vaikka mitä, pitkiäkin.
Jospa ne suomenkielen sanatkin joskus oppii :)
 
tin
Tsemppiä kaikille lomaansa lopettaville! On se arki vaan sitä elämää, ainaki itellä tuntuu että tää on jotain ihan liian luksusta.
Toivotaan Onnea ja tarrasukkia :)
V-O: täälä ainaki peukut pystys :)
Pupu: mäki ettin täältä sitä tykkää- nappia mikä faceski, no kuitenki tykkää siitä että saat uusia koko varaston ;)
Keffeli: Kerros ny vähä lisää siitä The Salaperäisyydestä =)

Kiitos lomatoivotuksista :) Ihanaa on ollu! Kaikki rahat ollaan vaan jo shoppailtu. Eilen jouduin hakeen Tatulle vielä uuden matkasängyn ku meillä on ollu lainas mun serkulta ja niitten perheeseen tuleeki vielä yllärivauva 1.9. Halusin sit palauttaa sen vaikka ne sanoo etttei tartte. Me reissataan kuitenki tooosi paljo ja tonne se nukahtaa itekseen. Serkkutyttö nukku yli 4veenäki sielä viä niin toivon että tatu kans :) Ostin Jyskistä semmosen mikä menee 18kg asti.

Sit kaveri pakotti ostaan kauheen läjän uusia vaatteita ja ny on hyvä fiilis! Ja jouduin puhelimenki uusia ku läppä lähti. (Tatu ei ollu syyllinen, kerranki ;) )
Nyt ollaan vähä reissuja suunnittelemas mutta muuten ei mitää erikoista ohjelmaa oo.
Tatu puhuu jo tosi hyvin! Ihana ku selvän saa mitä toinen tahtoo. Jotain 4 sanan lauseita. Aamu alko:"äiti moi kakka pois" :D

Mutta ny lenkki kutsuu ;)
 

Yhteistyössä