Lokakuun 2007 taaperot, elokuussa/syyskuussa

Niinukka ihmettelen vain, että miten niiden muijien selät kestää nostella ilman nosturia, varsinkin noita lähes jalattomia mammoja... Mutta ei siinä mitään. Minä joko nostan nosturilla tai sitten saa mamma jäädä petiin makaamaan :whistle:
 
Toivotan mukavaa elokuuta ja syksyä teille ihanaiset mammat :) Työt aloitettu ja päiväkotielämä, joten poistun vaivihkaa takavasemmalle ja pyhitän illat tyttösten ja miehen kanssa oleskeluun ja kodin huoltamiseen sekä harrastuksiin. Jutustelu kanssanne on ollut antoisaa ja voimia antavaa, kiitos suuri siitä teille! :heart:
 
Huomenia kaikille!

Dogtorin la muutettu =)

Hyvää töiden alkua kaikille työnsä aloittaville ja onnistunutta hoidon aloitusta lapsukaisille :hug:

Topsylle itselleen suuri kiitos kuluneesta ajasta. Ja käyhän joskus edes kertomassa kuulumisia jos sopiva sauma tulee =) :hug:

Täytyy sanoa että itekin kun teki nyt viime v.loppuna kolme päivää niin ei sitä oikein jaksa koneella kökkiä sen jälkeen. Ja meillä on Kipsu nyt ollut sellainen sylitakiainen, eiköhän ihan kohta taas tähän kampea.. Mulla menee noi unet ihan häränpyllyä. Viime yönä osasin vasta nukkua paremmin, muuten kelaan osaston asioita jne. :headwall: No vielä olis ens v.loppu sovittuna syöpä/saattohoito osastolle tehtäväksi ja sitte ei kiitos sairaalaan. Ei ole mun paikka. Tykkään paljon ennemmin olla vanhainkodissa tms. töissä.

Täällä ei muutes ole pahemmin noita nostureita käytössä. Mutta nyt noissa missä oon ollut niin tietyt ihmiset autetaan kahdelleen. Eipä sen puoleen tokkopa osaisin moisia värkkejä käyttääkään kun näyttävät nekin muuttuneen huimasti kotivuosien aikana :LOL:


Se olis sitten syksy jo nii pitkällä että koulut alkaa viikon päästä :eek: On aika jännää mulla ja Jepellä että kuinka se lähtee siellä uudessa koulussa sujumaan. Ja miten nuo koulukyydit menee ja ja... No nyt on jo kyllä selvillä moneltako poika tiistaina haetaan kotoa mutta paluuaikaa ei osanut avustaja sanoa. Pitää vain kytätä ja ootella.

Ai niin, meillä kun muutettiin tänä kesänä vähän tuota pihaa. Siirrettiin aitaa ja autoille tuli pienempi tila yläpihalle. Niin saatiin paikka trampoliinille tuohon etupihalle. Oli ennen rannan puolella ja aitojen ulkopuolella. Sinne pojat pääsi vain vahdittuna kun ei ole takeeta ettei tuo meri kutsu... Nyt hyö pääsevät menemään ihan itekseen sille ja kyllä onkin tramppa ollut mielettömässä käytössä. Useamman tunnin päivässä pomppivat ja tiijättekö mitä :) Meijen Jeppe käveli nyt viikonpäivät jo ihan molemmat kantapäät alhaalla eikä varvistanut =) Eli tuntuu kaikkein tehokkaimmalta jumpalta tuo. Eilen seurasin että kantapäät välillä pyrki ylöspäin mutta taas trampan jälkeen olivat alhaalla. Kohta raahaa tuon talveksi sisälle koko kammottavan härvelin :whistle: Mahtuiskohan minnee korkeuden puolesta:LOL:
 
Mä tohon lapsettomuuteen palailalen kanssa..
Meillä sitä kesti kaikkineen kuutisen vuotta, ennenkuin hoidoilla saatiin Onni. Kaksi kaavintaa kokeneena vuosia aiemmin.. Kun suunniteltiin sitten avun hankkimista, niin mun äiti tuumas: Eikö sulle noi veljien lapset (silloin 9kpl yhteensä) riitä??? No ei, ei ne riittäneet, vaikka rakkaita ovatkin, mutta ei ihan ikiomia kummiskaan.
Onneksi äiti oli kuitenkin mukana hengessä, kun sairaalanmäellä ravasin. Oletin muuta..
Meillä siis lähipiiri tiesi koko aika, missä mennään ja olivat alusta asti sitten kaikessa mukana.
Jos ei olis noita aikasempia "raskauksia" ollut, niin ehkä en olis kertonut niin avoimesti, mutta noista jokainen tiesi, että meillä on vauva haaveissa.
Me saatiin ihanasti tukea ja Onnin syntymä oli kaikille samanmoinen onni =)

Nyt kakkapepun pesuun ja pukeen ja puistoon!
 
Topsylle itselleen kiitoksia, älkäähän nyt ihan vallan kokonaan hävitkö :)
Pojat nyt toista päivää tarhassa loman jäljiltä ja hyvin ovat jälleen viihtyneet. Mulla sit ens viikolla alkaa koulu.
oottelen tässä et kaveri heräilee, että pääsen kahvitteleen ja juoruilemaan. Ehkäpä saadaan taas mukavaa seuraa poikien kanssa illalla ;) mähän ihan niinkun melkein seurustelen... ;)
 
Ja Keffeli lopettaa nyt tuon vihjailun :kieh: Nyt tarkka selonteko... ikä, siviilisääty, koko :whistle: väri, luonne, ammatti, lapsiluku, tausta ööö mitäs vielä... no ihan kaikki tiedot jakoon nyt meillekin :whistle: :D *en miä utelias ole tai en ainakaan myönnä*

:hug:
 
meille annettiin tänään 100% varma tyttölupaus ultrassa,meinasin pyörtyä kun kertoi että tyttö tulee,isännän sukuun ei ole syntynyt tyttöjä vuosikymmeniin,joten tämä on todellinen ihme :heart:
siro tyttö kuulema!niin nätisti ultrassa oli,kaksinkerroin,naaman edessä varpaat ja sormilla piti varpaista kii :heart: pitää kuvaa laittaa jahka jaksan :D
kävin ostaa jo vähä vaatetta :whistle: simpalle näytin että tässä on siskon mekko,toinen tokas kovasti että yäk!!ja heitti mekon pois :LOL: ja oikein möreellä äänellä tuli se yäk :LOL:
 
:wave: Uuteen pinoon, kiitos Tuuti :D . Voi että oli jotenkin taas kiva lukea kaikkia juttuja; oli paljon kivaa luettavaa ja paljon olis kommentoitavaa, toivottavasti muistan ne vielä huomenna, nyt haluun pitkästä aikaa telkun ääreen. Mut ihanaa kun ootte ja toivotaan, että Topsykin vielä joskus poikkeilee :saint: . Ikävähän sinuakin ihan tulee :) . Jostain kumman syystä ennen tänne tuloa katselin Taaperoitten ja Leikki-ikäisten otsakkeita ja totesin, että taidetaan olla melkoisen aktiivinen porukka oltu :D . Ei 07 syntyneet enää kovin paljon kirjoittele ja sitä vanhemmat vielä vähemmän. Minä haluun uskoa, että me kirjoitellaan vielä leikki-ikäisissäkin, vaikka tietysti senkin ymmärtää, että jutut voi vähentyä ja aikaa menee kaikkeen muuhun kun ei enää olla kotona jne. Mutta mukavaa että on näin pitkään yhtä pidetty ja suristu :)! Ja kun jokainen aina joskus ja aina joskus sitten vähemmän ja sitten taas ehkä toisaalla aktiivisemmin :)

Katjannalle vielä pakko sanoa balsamista... Niin ja Niinukka nää on musta eri balsamit, ulkona kasvava ja sit nämä sisällä kasvavat... Annoit muuten hyvän idean äitienpäivä lahjaksi töihin ;) , meillä on vielä töissä hyvät ikkunat, missä kasvattaa. Juuri tänään omistani taas otin siemeniä, eli juurikin niistä sitten uusia laitat. Ite oon laittanut siemenet aina keväällä, mutta miettinyt, mahtaako vuodenajalla olla väliä. Vois kyllä mielenkiinnosta kokeilla nytkin kasvattaa, varmaan ihan onnistuis? Ennen istutusta oon pitänyt siemeniä vuorokauden pakastimessa, jostain joskus kuullut, että tykkäävät kylmähoidosta ja mulla ainakin aina onnistuu tämä kukka. Sitten ruukkuun useampi siemen ja kun kasvavat, sitten koulin. Laitan yleensä 2-3 tainta samaan ruukkuun. Vaikka kasvavat isoiksi, parikin mahtuu samaan ruukkuun hyvin. Ja kouliessa tietty pitkäksi venähtänyt varsi ihan mullan alle, niin että vähän vaan näkyy lehtien lisäksi.

Koitan huomenna pikalukea uudestaan ja kommentoida enemmän. Tosin minä en oo vielä kyllästynyt aurinkoon, joten näillä keleillä ei paljon koneella raski istua. Iiiiiihanaaa aaaurriiiinkooo B)
 
tin
Heij!

Siis apua, en oo varmaan muistanu onnitella Lillistä! Onnea paljo koko perheelle! Ilmota ajois ku oot telkus!
Tohtorille onnea typykkälupauksesta! Äitin rinsessa! =)
Saihan Keffelistäki jotain irti... :whistle:
Topsy: Älä kokonaan häviä =)
äitivaan: Mulla on magneettikuvattu pää, kai selän kans sama homma! Putkes vaan makoillaan ja musa korvilla. Se kone pitää aika ärsyttävää ääntä. Mä nukahdin sinne silti ;)

Loma häämöttää- ihanaa! Enää kolme työvuoroa ja meikä on kesälomalla, jeejee =) tai siis oikiasti kodinhoidontuella mutta kutsutaan kesälomaksi ;) Kouluun onneks vasta 31.8. YHTÄÄ ei nappaa. Opinnäytetyötäki pitäs kirjottaa kiireen vilkkaa mutta me ei saada kunnon ohjeita vaikka kuinka lypsettäis.
Mahtavat kelit on ollu kyllä tääläpäin koko kesän melkein! La olin serkun polttareis Vaasas ja ai että ku oli ihanaa! Arska ja meri :heart:
 
Tin, meillä on oppariohjeet netissä mutta nyt mä en enään löydä niitä mistään :eek: kiva kirjotella sitä... ja tsempataan täälä sitten toisiamme kirjottamisessa,mun taas pitäis alottaa...

Ja vaikka tää kirjottelu täälä hiljenis itse kunkin osalta niin on se mukavaa kun täälä aina välillä käy. Toivottavasti pino pysyy kasassa vielä kauan :) ollaan me kuitenkin niin kauan jo suristu ;) ja tapaaminenkin olis hieno järkätä uudestaan, vaikka sitten kun nää ipanat on jo vanhempiakin.

 
Vai että semmonen köriläs Keffelillä :D Kuins tuli nyt vasta syttyi jos ootte pitempään tietäneet/tunteneet miehen siskon välityksellä vai ootteko?

Dogtorille paljon onnea pienen tytön tyllerön odotukseen :heart: :hug:

Ja ja... koru taitaa vaihtaa omistajaa (se minkä kirpparilta löysin). Lupasin myydä korkeimman huudon tekijälle vaikka ei hv täyttynytkään ja voittoa saan kumminkin 109?. Ennemmin myyn halvemmalla ja saan siitä jotain kuin otan riskin että koru jää käteen. Ite en sitä kumminkaan mihinkään tarvi. Piti ottaa järki käteen eikä vaan ajatella että siitä vois saada enemmän. Aivan ihanalta vanhemmalta (?) naiselta ostaja kuulosti kun puhelimessa hänen kanssa tänään juttelin. Ja koru jää muuten tälle Kotkan seudullekin =) Tosin varmahan kauppa on vasta sitten kun rahat ovat tilillä :)

 
Ai niin meinasi ihan unohtua kokonaan. Kiva kun Tuplamamma löysit meidät taas. Osa samaa vanhaa porukkaa vielä täällä surisee, jotkut on jo tippuneet pois :( Ihana olisi kuulla heistä taas edes jotain...

Mutta uudelleen vaan sekaan tähän sekalaiseen seurakuntaan :D Tuota etusivua joskus siivoiltiin ja pudoteltiin hiljaisia nimiä pois. Jos haluut niin lisäillään takasin sinne... niin kunhan ne tiedot vaan sulta saan. *laiska ei jaksa kaivaa vanhoja ketjuja ylös* :ashamed:
 
tuuti itse asiassa me ei olla edes nähty kun kerran aiemmin (käyty kahvilla joskus ennen Pessiä) ja jostain syystä sillon ei liekki leimahtanu, vaikka en mitään negatiivista muistakkaan siitä reissusta. Hää ei siis asu Tampereen puolella, lähellä kumminkin... Nyt oli näköjään oikea aika ja niinhän se mun sinkku elämä on nyt kuopattu ;)
 
Keffelille onnea :hug: Josko hää olis nyt se oikea prinssi uljas valkealla ratsulla vai mitens se menikään :D Mutta siis onnea joka tapauksessa! :hug:

Tin hv oli 130?. En miä kehtannut sitä 150? laittaa mitä kehoitettiin liikkeessä mut en viittiny ilmaiseksikaan myydä kun tiesin arvon. Joten siitä väliltä sitten ja kyllähän mulla oli vara joustaa siitä hv:stä se pari kymppiä kun tuon huutaja oli valmis maksamaan tai siis huusi tuon verran. :D Ja minuu ihan oikeestaan "hävettää" kun ajattelen että sain ite sen niin halvalla ja saan siitä noin paljon. Ihan kuin ois joku huijari :ashamed: :D
 
Upea aurinkoinen keli taas painumassa iltaan... Niin se aika menee. Vaan aivan ihanaa kesää ollut :heart: B)

Jos nyt muistaisin eilen lukemiani edes osaa kommentoida :) YOdottajasta oli mukava taas kuulla. Viun sanavarasto on kyllä jo melkoinen! Tytöllä löytyy lahjoja, mutta osa varmasti sinunkin ansiota. En tiedä mistä, mutta jostain on minulle syntynyt kuva, että teille kehkeytyy tässä vuosien varrella aivan erityinen suhde :heart: . Ehkä osansa tekee se, että hoidat Viun yksin, mutta myös sinun oma tyylisi ja se, miten annat aikaasi. Hassua toisaalta sanoa tällaista tavallaan vieraasta ihmisestä, mutta lukeman perustella tuntuu, että sinuakin jollain tapaa tunnen ja teidän elämää muka ihan silmissäni näen :) . Oonx tullu hulluks :LOL:

Lilliksen ohjelmaa jään minäkin innolla odottamaan. Rohkea veto! Vaan jää varmasti jännät muistotkin. Pitänet meitä ajantasalla :)

Dogtorille aivan hirmuisen paljon onnea rinsessasta :heart: :hug: . Voinen kuvitella, että ei tule tytöltä mitään puuttumaan ja näen sinut jo ostelemassa mekkoja ja Hello Kittyjä :D . Aikas ihanaa! Mites asuntoasiat? Hyvältä kuulosti nekin, tosin itse en osaisi kuvitella niin "metsässä" asuvani, mutta enhän mä ole sinne muuttamassakaan :LOL:

Hipkukka kirjotti taas aivan loistavasti teidän niin verrattomasta pojasta :LOL: . Ihan mahoton epeli välillä :snotty: . Kuulostaa ihan siltä, että teillä on sisarukset, koira ja poika. Samanmoista kiusaa tietysti eri tavoin meillä noitten kahden vanhimman kesken |O . Aloin muuten miettimään, että kinaakohan kaksoset vähemmän keskenään kuin muut sisarukset? Ainakin tottuvat heti olemaan yhdessä, ovat samassa kehitysvaiheessa suurinpiirtein jne. En muista, että olisin kuullut tappelevista kaksosista :kieh: , mutta ehkä teillä poika nyt opettelee koiran kanssa pärjäämään sitten yksi kahta vastaan :heart:

Keffelille nyt oiiikein paljon onnea ja ihania aikoja :heart: ! Olisin udellut samaa kuin Tuuti, mutta sainkin jo vastauksen. On tuokin jännä juttu, miten jonkun ihmisen kohdalla ei natsaa sen kummemmin, mutta sitten kun aika on oikea, natsaakin ja kunnolla :D . Kuulosti todella hyvältä kaikkinensa tämä sinun "ukkokultasi". Ei täällä suunnalla satu asumaan? Ihana saada seurata sinunkin elämää, kaikkea hyvää toivon vain :) . Ja ai ai ai, miten olis ihanaa olla vastarakastunut :ashamed:

Tuuti teki kyllä mageen korulöydön ja että vielä tajusit, mitä olit mennyt ostamaan :D . Tosi hyvä hinta tuokin minusta! Sillähän saat nukkikseenkin jo vaikka mitä :p. Ja kuten fb jo laitoinkin, uusi tukka sopii tosi hyvin!

Oli tosiaan kiva, kun Tuplamamma hihkaisi olostaan :) ! Lisää vaan! Ja miten olisi mukava kuulla jotain mm Mamma3 :attn: :attn: , on ollut ihan hiiren hiljaa tooooosi pitkään jo. Ettei vain ole voileipäkakkuja syömässä :p tai neljättä odottamassa :D :attn: Mitähän Heidille Italiaan kuuluu??????

Niinukan kirjoituksessa vilahteli taas mulle ihan uusia murresanoja. Niinukan "puheessa" niitä kuuleekin selvimmin :)

V-O lapsettomuusjuttuakin tuossa edellä oli liikuttava lukea. On se jännä, miten monen kohdalle sitäkin jossain vaiheessa elämää osuu... Ja mitä todennäköisemmältä näyttää, että aina vain enenvässä määrin :/

Oltiin tänään aamupäivä töissä käymässä. Ai kun oli ihana nähdä työkavereita! Täytyy sanoa, että loma on ollut ihana ja tuntunut ihanan pitkältä ja ihmeellistä, että sitä yhä riittää, mutta kyllä sitten syyskuun puolessa välissä on jo oikein mukava mennä töihin. Ihanaa, että tuntuu siltä :) , oikeita ratkaisuja olen tainnut tehdä. Oman itsen kannalta, mutta uskoisin, että ei lapsillakaan ole pahaa sanottavaa. Hoito meni aiemmin hyvin ja uskon, että innolla menevät taas. Ja ja, on se todellakin hullua, että tuo vanhin todella ensi viikolla on koululainen :eek: . Ihan uusi juttu meille sitten se! Päikyn pihalla muuten tuo meidän apinatyttönen oli ensimmäisenä kiivennyt itsensä korkeimpaan kiipeilytorniin :kieh: , telineeseen, joka on päikyssä sallittu vain eskareille :kieh: . Sitten hetken päästä työkaveri huusi, että onko ok, kun neiti keinuu korkeassa lautakeinussa. Huikkasin vain että ok, olin jo nähnytkin, että keskimmäinen sen sinne nosti ja antoi kovat vauhdit :whistle: . Omansa kun tuntee, uskaltaa antaa toimia, mutta kyllä jotkut varmaan hirvitteli :whistle:

Jeps, mutta taidan vielä surffata ja etsiä mukavaa mökkiä, joka kavereitten kanssa lokakuussa vuokrattais, oltais pari yötä kotoa pois ja naatittais rauhasta :)
 
Ai niin Shenda kyseli sikaflunssan rokottamisesta... Saapa nähdä sitten kun paremmin asiasta tiedotetaan. Parina vuonna on otettu influenssarokotteet ja terveitä on sitten aika hyvin saatu ollakin. Toisaalta, tuota rokotetta ei paljon ole ehditty testailla, jotenkin mietityttää.. Ja mies totesi myös sen, että mitä jos kaikkeen rokottaa ja mitään ei sairasta, niin mitäpä sitten kun tulee tauti, jolle ei ole rokotetta, eikä kroppa olisi saanut mitään vastustukykyä yms. Noo, katsellaan. Toisaalta taas, jos rokotteella voisi taudin ehkäistä, niin olisihan se hieno homma. Tuntuu aika karseelta, jos just kun palais töihin, olis vuorotellen kaikki kipeenä ja ehkä ite myös |O

Hipkukan ja muiden raskaana olevien kohdalla haluaisin ehdottomasti rokotteen ensi sijassa. Se vähä mitä olen aiheesta lukenut, on osunut silmään sen haitallisuus raskaana oleville.
 
Rontti tää tukka on jo kaks kuukautta vanha ja ihan ylipitkä :LOL: Minusta kun vaan ei noita kuvia oteta (lue kukaan ei uskalla tai sitte ne on sellasia missä näytän kieltä ) mutta vihaan kuvattavana oloa ylikaiken :kieh: :ashamed:

Tuosta rokotteesta.. ompi vähän kaksipiippunen asia. Jo sitä suositellaan niin uskaltaako jättää rokottamatta mutta sitte taas kun on noin uusi rokete ja tutkimukset noin vähäiset.. :/ En osaa sanoa mitä tehdään kun asia on ajankohtanen
 

Yhteistyössä