Lokakuiset 2020

Mulla siirrettiin laskettua ihan parin päivän heiton erolla, aikaisempi la oli 6.10 ja nyt ultran mukaan 4.10. Riippuu niin ultraajasta kui helposti siirtää.

Niskapoimun mitasta ei kannata välittää, vaan tosiaan ne suhdanneluvut kertovat koko totuuden. Vaikka niskapoimun mitta olisi isohko (se lähelle 3) niin suhdanne voi silti olla pieni, kun otetaan ne verikokeet mukaan.

Kävin lisälabrassa ton vasta-aineen vuoksi. Mulla tosiaan rh on neg ja kävin ekassa vasta-aine kokeissa. Sieltä löyty jo vasta-aineita anti-c ja sit pieni määrä jotai mitä ei saatu tunnistettua. Samallailla löyty edellisessä raskaudessa, mutta ihan siin viimeisessä vasta-aine labrassa jolloin ei tullu toimenpiteitä. No nyt siis kontrollilabrassa otettiin kaks isoa putkiloa verta mistä tehdään uudet vasta-aine kokeet, ja miehen pitää kans mennä labraan otattaa ne samat. Ainaki luultavasti saan kankkuuni sen d-vasta-aine piikin Ja näitä labroja sit tulee enemmän, kun seurataan nouseeko vasta-aine pitoisuudet, ja synnärillä sit seurataan vauvan bilirubiiniarvoja. Että ompaha tääki soppa taas
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin vastasi 4 päivää isompaa mutta ei siirretty laskettua aikaa aiemmas. Mulle se on oikeestaan ihan sama onko se 4 päivää enemmän tai vähemmän kun se ei kuitenkaan useimmiten oo se päivä kun vauva syntyy:D

@mincha Mullakin on rh- mut vasta-aineet toistaseks ei oo koskaan ollu koholla. 2 piikkiä aina saanut kun molemmat lapset +-veriryhmää ja eiköhän tämäkin ole. Toivottavasti sulla ei nouse enempää vasta-aineet, koska uskon et tuntuu varmaan stressaavalta. Kun ei voi ite siihen mitenkään vaikuttaa..
 
Elinanen
Okei, kai se vaan sitten on ultraajasta kiinni se käytäntö. itsekin oon aika pitkä ja mieheni ja pienokainen oli nyt 69mm.
Varmaan just näin! Meillä oltiin neuvolan LAn mukaan 12+4 vk 7,8cm. Tiedän kyllä tosin itse, et ovulaatio on ollut neuvolan laskemaa päivää kaksi päivää aiemmin :) mut väliäkö tuolla, eiköhän hän ulos tule sitten kun on aika <3
 
Elinanen
Mulla siirrettiin laskettua ihan parin päivän heiton erolla, aikaisempi la oli 6.10 ja nyt ultran mukaan 4.10. Riippuu niin ultraajasta kui helposti siirtää.

Niskapoimun mitasta ei kannata välittää, vaan tosiaan ne suhdanneluvut kertovat koko totuuden. Vaikka niskapoimun mitta olisi isohko (se lähelle 3) niin suhdanne voi silti olla pieni, kun otetaan ne verikokeet mukaan.

Kävin lisälabrassa ton vasta-aineen vuoksi. Mulla tosiaan rh on neg ja kävin ekassa vasta-aine kokeissa. Sieltä löyty jo vasta-aineita anti-c ja sit pieni määrä jotai mitä ei saatu tunnistettua. Samallailla löyty edellisessä raskaudessa, mutta ihan siin viimeisessä vasta-aine labrassa jolloin ei tullu toimenpiteitä. No nyt siis kontrollilabrassa otettiin kaks isoa putkiloa verta mistä tehdään uudet vasta-aine kokeet, ja miehen pitää kans mennä labraan otattaa ne samat. Ainaki luultavasti saan kankkuuni sen d-vasta-aine piikin Ja näitä labroja sit tulee enemmän, kun seurataan nouseeko vasta-aine pitoisuudet, ja synnärillä sit seurataan vauvan bilirubiiniarvoja. Että ompaha tääki soppa taas
Tsemppiä! Tosi tylsä ravata lisätutkimuksissa, mutta onneksi ollaan hyvissä käsissä ja kaikki mahdollinen tutkitaan. Kiitti paljon myös tuesta, lopetan sen yhden luvun kyttäämisen nyt itsekin ja totean että suhdeluvut ne sitten määrää.
 
Mullakin jo ekat pienet hankinnat tehty ja hirveästi tekisi mieli jo mennä testailee vaunuja. Vaikka LA on vasta lokakuun alussa ja onhan tässä aikaa... mutta ehkä se on myös tämä korona-aika kun ei ole hirveästi muuta tekemistä kuin miettiä vauvaa ja mitä kaikkea sille pitää ostaa
Bugaboot kiinnostaa kans, parilla kaverilla on ne ja olleet tosi tyytyväisiä .
 
Moi kaikki! Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Täällä odotellaan esikoista, nyt 14+4 menossa ja pahoinvoinnit tuntuu vihdoin jääneen taakse. Minulle oli kyllä tavallaan iso onni tämä koronan tuoma etätyö ja kaikkien menojen peruuntuminen koska olo oli monta viikkoa sellainen että töihin meno olisi ollut tuskaa.

Vatsa on alkanut jo kasvaa ja viime päivinä olen koittanut päästä sisään kaikkien tulevien hankintojen maailmaan. Vaihtoehtoja on niin paljon ja hankittavaa tietenkin esikoiselle paljon, onneksi nyt on aikaa tutkia ja vertailla... :) mutta mielelläni otan vastaan kokeneempien suosituksia siitä mitä vaihtoehtoja kannattaa lähteä vertailemaan, esimerkiksi tuo vaunuosasto näyttää sellaiselta kilpavarustelulta ja vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti. Ja nyt kun ei viitsisi liikkeisiinkään mennä testailemaan...
 
  • Tykkää
Reactions: mincha
Minäkin varovaisesti olen selaillut vaunuvaihtoehtoja ja kärjessä on tällä hetkellä britax smile 3, abc design sekä emnaljungat. En sitten tiedä mihin päädytään. :) muuta en ole miettinyt vielä edes hankkivani, sillä haluaisin mieluummin käydä kaupoilla ihastelemassa ja kokeilemassa äitiysvaatteita. Mutta tällä hetkellä en tietenkään mene...
 
Moi kaikki! Vieläkö mahtuu mukaan?

Täällä odotellaan esikoista, nyt 14+4 menossa ja pahoinvoinnit tuntuu vihdoin jääneen taakse. Minulle oli kyllä tavallaan iso onni tämä koronan tuoma etätyö ja kaikkien menojen peruuntuminen koska olo oli monta viikkoa sellainen että töihin meno olisi ollut tuskaa.

Vatsa on alkanut jo kasvaa ja viime päivinä olen koittanut päästä sisään kaikkien tulevien hankintojen maailmaan. Vaihtoehtoja on niin paljon ja hankittavaa tietenkin esikoiselle paljon, onneksi nyt on aikaa tutkia ja vertailla... mutta mielelläni otan vastaan kokeneempien suosituksia siitä mitä vaihtoehtoja kannattaa lähteä vertailemaan, esimerkiksi tuo vaunuosasto näyttää sellaiselta kilpavarustelulta ja vaihtoehtoja tuntuu olevan loputtomasti. Ja nyt kun ei viitsisi liikkeisiinkään mennä testailemaan...
Tervetuloa joukkoon! Jos salaiseen fb ryhmään haluat niin laita yvnä mulle säpöosoitetta niin laitan kutsua tulemaan.

Mä oon selaillu vaunuja, yritän käytettynä metsästää tästä läheltä. Oon kattonu emmaljungan super viking/viking tai britax smile 2/3. Katsotaan mitkä meille rantautuu tässä. Turvakaukalo tulee vissiin kaverilta, meidän edellisen kaukalo olisi tuolla vielä mutta valmistus on 2014 niin alkaa vuodet loppumaan siitä.
 
Elinanen
Meillä ilmeisesti on korona tai joku muu hengitystieinfektio :/ toooooooosi lievät oireet kylläkin, kurkkukipua vähän eli mikäli on niin toivottavasti pääsisi näin helpolla ja mikäli ei niin hyvä niin :) keskiviikkona selviää koronatestin tulos kun huomenna on näyte. Sokerirasituksen siirsin pois tältä päivältä, kun kuulin että olen voinut altistua. En mene siis itse testiin vaan tämä keneltä taudin mahdollisesti sain, kun hän on sairaalassa töissä.

Bugigsia myös katsellut ja kaverit kehunut, mutta nuo lukuisat muoviosat mietityttää joskin tuovat keveyttä varmasti. Smilejä minullekkin kehuttu! Onneksi on aikaa, joskin ilmeisesti tilausajat venyneet aika pitkiksi koronan takia.

Me saadaan kans ystävältä turvakaukalo, mutta tarvitaan kahteen autoon niin luulen et ostetaan sit toinen kaukalo+telakka.

Ja jee äitiyspakkaus! <3 cant wait!

Masua ei täällä ole vielä juurikaan, paitsi hyvällä mielikuvituksella :D
 
Aluksi aattelin, että hommaan vasta kesälomalla kaikki tavarat mutta tän koronatylsyyden keskellä olen päätynyt nettishoppailemaan jonkun verran vaatteita... Isommat ostokset kuten rattaat haluan käydä testaamassa kaupassa, mutta niiden kanssa ei ole kiirettä.

Olo on pikkasen rennompi ton NT ultran jälkeen, mutta ei nyt ihan huoletonkaan olo ole. Kahden viikon päästä on rakenneultra joka vähän jännittää! Olen myös alkanut pelkäämään koronatartuntaa..
 
Hei miten teitä on ohjeistettu foolihapon kanssa? Tarviiko sitä enää syyä 3 ekan kk jälkeen? Eilen taas iski illalla sairaan huono olo niin piti kiiruhtaa oksulle. Kumpaakohan sukupuolta iltapahoinvointi enteilis
Voi että ärsyttää tämä uudistus ku nuo hymiöt ei pysy.
Ainiin eilen kävin nt-ultrassa, komeasti liikku pikkukaveri mahassa. 1.8mm oli se luku ja kuulemma ihan normaali, mutta viikko menee että tulee se yhteenlaskettu tulos siitä. Rakenneultra sitten kesäkuun puolessa välissä, harmittaa kyllä käydä nuissa ultrissa yksin, ja tuskin tilanne muuttuu kesäkuuhun mennessä niin, että mies saisi olla mukana...
 
Ah eikä, ihana uutinen äitiyspakkauksesta!

Välillä on päiviä joina pystyy nauttimaan raskaudesta ja meno on onnellista. Toisina päivinä mulla on järkyttävän heikko olo, syke ihan katossa ja muutaman portaankin kiipeäminen vie kaikki voimat. Ne on kyllä tosi surkeita päiviä. Tuntuu että oma yleiskunto laskee nyt kamalaa vauhtia kun ei vaan pysty liikkumaan ilman että pian heikottaa ja täytyy istua alas. Jännittää miten voimat riittää sitten synnytyksessä... onneksi välillä on hyviäkin päiviä, tänään kävelin kokonaiset 50 minuuttia auringonpaisteessa, tosi kova suoritus nykykunnossa :D myös äitiysjoogaillut olen vähän mutta en varsinaisesti usko että siinä kunto kohenee :D
 
Elinanen
Jos ketään korona ajatusten kanssa kamppailevia lohduttaa, niin täällä ainakin oireilut on siis todella minimaalisia tällähetkellä. Että ei se kaikille onneksi tule tuollaisena että joutuu kuolemanvaraan teholle. Toivotaan että pysyykin tällaisena oireet, koronapositiivinen tulos tuli nimittäin :) mutta voidaan erinomaisesti. Pienenpieni kurkkukipu, jota en ilman korona tilannetta edes olisi noteerannut.


Muutoinkin olen esikoisen odottajana varmaan vähän naiivisti suhtautunut tähän raskauteen, etten ole vielä ”osannut” alussa pelätä juurikaan, eli koen kyllä nauttineeni. Olen ollut myös tosi hyvävointinen eli käynyt kyllä ihan tosi hyvä tuuri, tuo nt vähän jäi viimeksi mietityttämään mutta nyt sekin huoli aikalailla haihtunut. Jotenkin tuntuu että kun en itse voi asioihin vaikuttaa, niin se on pitänyt hyvää fiilistä yllä.

Syön sellasta raskausvitamiinia missä on tuota foolihappoa ja ajattelin syödä sitä koko raskauden ja imetyksenkin:)

Haluan myös uskoa että lokakuussa pääsisi tukihenkilö jo synnytykseen mukaan, eiköhän näitä suurimpia rajoituskeinoja aleta nyt purkaa ja koronapiikki vastaanottamaan :)
 
Jos ketään korona ajatusten kanssa kamppailevia lohduttaa, niin täällä ainakin oireilut on siis todella minimaalisia tällähetkellä. Että ei se kaikille onneksi tule tuollaisena että joutuu kuolemanvaraan teholle. Toivotaan että pysyykin tällaisena oireet, koronapositiivinen tulos tuli nimittäin mutta voidaan erinomaisesti. Pienenpieni kurkkukipu, jota en ilman korona tilannetta edes olisi noteerannut.


Muutoinkin olen esikoisen odottajana varmaan vähän naiivisti suhtautunut tähän raskauteen, etten ole vielä ”osannut” alussa pelätä juurikaan, eli koen kyllä nauttineeni. Olen ollut myös tosi hyvävointinen eli käynyt kyllä ihan tosi hyvä tuuri, tuo nt vähän jäi viimeksi mietityttämään mutta nyt sekin huoli aikalailla haihtunut. Jotenkin tuntuu että kun en itse voi asioihin vaikuttaa, niin se on pitänyt hyvää fiilistä yllä.

Syön sellasta raskausvitamiinia missä on tuota foolihappoa ja ajattelin syödä sitä koko raskauden ja imetyksenkin

Haluan myös uskoa että lokakuussa pääsisi tukihenkilö jo synnytykseen mukaan, eiköhän näitä suurimpia rajoituskeinoja aleta nyt purkaa ja koronapiikki vastaanottamaan
Hei jos vaan viitsit ja jaksat niin laita juttua oireilusta. Itseä ajoittain just pelottaa jos raskaana ollessa saa koronan, niin kuin pahana iskee. Flunssat ei yleensä pahana iske, mut nyt kyl pelottaa
 

Yhteistyössä