Syyskuiset 2020

Mä sain oman päätökseni jo kesäkuun alussa mutta työkaveri lähetti viikon mun jälkeen niin hänellä kesti 2kk saada päätös ihmeellistä.
Joo eka summa oli suuri.
aika sit normisti palkan mukainen on loput rahat.

Neuvola kuulumisia :
Painoo ei oo tullu yhtään lisää lähtöpaino tippunu muutaman kilon (lähtöpainoa 90 kg) niin hyvä juttu pitihän sen tietty kysyä että syönkö mä? Kyllä syön
Verenpaineet ja pissa ok
Hb 109 että kahdella raudalla mennään
Ja nyt viikoilla 32+6
Typykkä on viisto/perätilassa jännityksellä odotetaan josko ite kääntys ennen lääkärineuvolaa muuten se on Tays reissu ja varmaan kääntöyritys.
Onko kellään kokemusta perätilasynnytyksestä?

Kävin tänään äitipolilla.
Ipana oli perätilassa, joten parempi et kääntyy oikein päin ja pysyy siinä.
Painoarvio oli nyt 29+6 1860g. Joten jos kasvaa tätä rataa, niin sen n. 4kg on syntyessään.

Mutta mitat on tasaisesti isoja. Ja vatsan ympärys oli jopa alle yläkäyrän, kun muut oli siellä yläkäyrällä
Seuraava käynti vasta 6 viikon päästä. Ja se onkin sit jo synnytystapa arvio
Käynnistyksestä puhui, jos alkaa ottaa kasvuspurttia, niin 38+
Sitä en kyllä haluaisi, jos vaan tämä kasvaa ilman kiihdyttelyjä.

• Surullinen
Reactions: Jonsku88
Tänään oli neuvolalääkäri joka totesi että aiemmin pää alaspäin ollut kaveri on päättänyt kääntyä perätilaan... Ehtii kai se tästä vielä kääntyä oikeinkin, mutta alkoi hirvittämään että mitäs jos ei kuitenkaan. Painoarvio on että olis alle 4kg laskettuna aikana, mutta mutta...

• Surullinen
@Kersuli mulla huomenna neuvolalääkäri jossa selviää ollaanko vieläkin perätilassa mulla istukka edessä niin ei voi edes koittaa ulkokäännöstä että sillai täällä Turun huomenna sit infoon miten kävi
Mulla tilanne, että eivät osaa sanoa kummin päin on. Ens viikolla vasta seuraavaksi neuvola, jos ei osaa sanoa vieläkään niin sit ultrataan. Istukka mullakin edessä. Ei siis saa kääntöä jos istukka edessä?

vierailija
Moi! Täällä ilmottautuu syyskuun 1 päivä olis la. Perätilassa mullakin tämä todettin rv 36+0 . Ja nyt olis tarkistus / synnytys tapa arvio ultra rv 36+6 tulossa. Viime yönä ylävatsa oli tosi kipeä ja vauva puskee päätään kylkiluiden alle. Supistelut tihentyneet... neljäs lapsi tulossa ja tässä vaiheessa aikasemmat olleet jo pääalaspäin.

vierailija
Mulla muistaakseni on istukka edessä, jännittää kyllä tuleva maanantai että miltä se sit näyttää... Lapsi vettä oli runsaasti että sen puolesta voi liikkua hyvin vielä...

Juu viistossa ollaan pää alhaalla muttei tarpeeksi alhaalla nyt odotellaan lähetettä Tayssiin äippäpolille ja siellä sit selviää mikä on sit suunnitelma...
Yritin neuvolalääkärissä kysyä että mites istukan paikka vaikuttaa kääntöön niin ei ne tienny

Oma postiin oli tullut aika Tayssiin Parin viikon päähän jännä kun siitä ei oo laskettuun aikaan kun 2 viikkoa.
Terkka sano että aika on varmasti pian pidä puhelin lähellä Ja että oot varmasti ennen ens viikon neuvolaa jo käyny..

vierailija
Oma postiin oli tullut aika Tayssiin Parin viikon päähän jännä kun siitä ei oo laskettuun aikaan kun 2 viikkoa.
Terkka sano että aika on varmasti pian pidä puhelin lähellä Ja että oot varmasti ennen ens viikon neuvolaa jo käyny..
Onpa erikoista, ja pyystyykö niillä viikoilla vielä kääntämään? Huh, että on jotenkin niin ahdistavaa välillä kun tuo vauva tuolla mahassa istuu ja painaa keuhkoja ja mitä lieneenkään... tuntuu ettei kyljelläänköään ole hyvä pötkötellä.

Onpa erikoista, ja pyystyykö niillä viikoilla vielä kääntämään? Huh, että on jotenkin niin ahdistavaa välillä kun tuo vauva tuolla mahassa istuu ja painaa keuhkoja ja mitä lieneenkään... tuntuu ettei kyljelläänköään ole hyvä pötkötellä.
No samaa mietin itekki että voiko kääntää ja ylipäätään menee jotenkin pitkälle mun mielestä.
Joo toisella kyljellä on itellä selkeesti parempi olla

vierailija
Tänään rv 36+6 ja synnärillä käyty perätilan takia. Onneksi vauva oli päättänyt jo kääntyä raivotarjontaan, ylhällä oli vielä ja kovasti liikuskeli. Mutta, suunta oikea! Ohjeeksi tuli makuu asennossa silti tulla jos lapsi vedet menee, siihen saakkaa kunnes kiinnittyy, ettei napanuora luiskahda eteen. Nyt vaan rauhassa oottelee synnytyksen spontaania käynnistymistä. Tarkisti samalla alaosaston ja ei ollut muuta muutosta kun kohdun suu edestä sormelle auki mutta takimmainen suu kiinni ja kanavaa reilusti jäljellä... Varmaankin mennään melkolailla entisiä polkuja, ja saa vielä ainakin kolme viikkoa tätä mahaa kanniskella

• Tykkää
itellä menossa nyt toinen mammaloma viikko tänään koko päivän touhunnut kaikkee pihahommia ja meillä oli pojan serkku päivän hoidossa kun koulu alkaa huomenna vasta :)
Esikoinen oli tänään uudessa päiväkodissa ensimmäistä päivää :)
Huomenna mennään työkaverin Mammaloma yllätys reissulle naapurikylään viedään se jalkahoitoon ja syömään <3