Lokakuun lapsoset 2016

Uskaltaisikohan sitä jo ilmoittautua mukaan keskusteluun... Hyvän tovin olen jo seuraillut tätä ketjua :) Olen ensimmäistä kertaa tässä "tilanteessa" (tuntuupas oudolta kirjoittaa tuommosta) ja samanlaisia huolenaiheita ja mietteitä on minulla ollut kuin täällä muillakin: Suurin kysymys on, että onko siellä edes ketään kun ei edes tunnu olo mitenkään erikoiselta... Mitä nyt unohtelen asioita, pieniä vihlaisuja ja kuukautiskipumaisia jomotteluita välillä, rintojen aristusta ja väsymystä. Viime yönä nukuin niin sikeästi, etten edes herännyt koiran haukkuessa lehdenjakajaa. Yleensä herään _kaikkeen_ sen pitämään ääneen ja pelkkään tuijotukseenkin :LOL:

Kiva kuulla, etteivät kaikki ole siirtymässä facebookin puolelle.

kisukis/27/1/Tays
la 14.10

Moikka :) hei meillä sama laskettu, ensimmäistä odottelen myös ja tays tulee oleen paikkana. Mulla tällä viikol uutena oireena tuli huonovointisuus!! Meillä on nyt ma ultra ja jännittää nii pirusti että onko siellä joku! (Takana kun on ku)
 
Moikka :) hei meillä sama laskettu, ensimmäistä odottelen myös ja tays tulee oleen paikkana. Mulla tällä viikol uutena oireena tuli huonovointisuus!! Meillä on nyt ma ultra ja jännittää nii pirusti että onko siellä joku! (Takana kun on ku)
Hauska sattuma! :) En tiedä onko mulla oireet vähentyneet, vai kiinnitänkö niihin vähemmän huomiota kuin aiemmin. Vatsaa nipistelee ja välillä ällöttää, palelee, väsyttää... On ollut hieman puuhaa viimepäivinä, enkä ole ehtinyt miettiä omaa olemistani niin paljoa :D Oksennus on meinannut tulla kerran, mutta silloin oli kello 3.45 ja kaavin koiran oksennusta ja ripulia pussiin pihalla, joten en ehkä liitä sitä oireisiin :LOL:

Missä käyt ultrassa? Itse olen pohtinut sen tarpeellisuutta omalla kohdallani. Mietin edelleen joka päivä, että mistä tiedän onko siellä ketään (n) Toisaalta ajattelen, että kyllä tyhjä kohtu/keskenmeno huomataan viimeistään nt-ultrassa, jos ei merkkejä muuten anna. Tietysti sulla on tilanne eri, kun on kohdunulkoinen takana!
 
Mä oom vuotanut ruskeeta toissapäiväsestä lähtien... Eka tuli haaleeta verta ja nyt on vaan ihan tumman ruskeeta... Pakko pitää sidettäkin, kun tulee sen verran tavaraa. Joten eiköhän tää ollut tässä. :cry: Ensviikolla lähden takaisin suomeen joten meen siellä suoraan neuvolaan jos pääsis ultraan tsekkaamaan tilanteen.
 
Saa nähä, täälläki tuli holahtamalla kirkasta verta ja pönttöön plumpsahti iso hyytymä. Sen jäläkeen tullu ihan pikku tuhrua kirkasta verta. Kipuja ei oo vielä ollu mutta kävellessä alamaha tuntuu vähän hellältä. Päivystykseen eivät ota koska mittään ei oo tehtävissä. Tietty jos olo mennee aivan kamalaksi niin sitte sinne. Ääh. Katotaan mitä tästä tullee.
 
Voi voi voi kun on taas huonoja uutisia :( Onpas maailma nyt epäreilua liian monelle. Vaikka kuinka luonto hoitaisi asian, niin ei se silti ole reilua. Koittakaa jaksaa.

Mää näin unta keskenmenosta ja kun heräsin, oli fyysisesti paha olla. Makoilin sängyssä kymmenisen minsaa, niin meni paha olo pois. En meinannut uskaltaa mennä vessaan, kun uni oli niin todentuntuinen. Muistan varmaan ikuisesti sen unen, ne kuvat ei häviä muistista.

Jos et itse ressaa kaikesta, niin näemmä alitajunta tekee sen mun puolesta (n)
 
Waude, siis sinulla jo kahdet kaksoset?! Nostan hattua :) Itse olin aika väsy jo kun nyt jo isommat lapseni syntyivät 1,5v ikäerolla. Koin sen oikeasti melko raskaaksi kun esikoinen oli niin uskomattoman huono nukkumaan ja kuopus taas kovin kiinni minussa.
Juu kahdet kaksoset on, esikoiset ja kuopukset :) Välissä kaksi yksöstä 1v1kk ikäerolla. Välillä sitä ihmettelee miten sitä onkin vielä ihan järjissään mutta ylitsepääsemättömän raskasta ei ole ollut kyllä koskaan. Pikkutuplat tulee olemaan sitten alta 2.5v. jos kaikki menee tämän tulokkaan kanssa hyvin :)
 
Juu kahdet kaksoset on, esikoiset ja kuopukset :) Välissä kaksi yksöstä 1v1kk ikäerolla. Välillä sitä ihmettelee miten sitä onkin vielä ihan järjissään mutta ylitsepääsemättömän raskasta ei ole ollut kyllä koskaan. Pikkutuplat tulee olemaan sitten alta 2.5v. jos kaikki menee tämän tulokkaan kanssa hyvin :)
Mielenkiinnosta kysyn vielä, että ovatko ihan luomukaksosia vai jollain hoidoilla tai clomeilla alkunsa saaneita? Ei ole pakko vastata :) Itse söin kahdesta ekasta lapsesta clomeja ja niistä kovasti muistuteltiin, että on suurempi monikkoraskauden riski.
 
Täälä ois kans lokakuun lapsonen tulossa! :) Viikkoja jo 8+3. Ultrassa käyty, pääsin neuvolan kautta kun on niin sekaisin vielä kierrot edellisen imetyksen jäljiltä. Pienen pieni sydän sielä sykki <3 :) Oireet on ollu tosi rajuja. Varsinki pahoinvointi, mutta nyt se alkaa onneksi olla jo lievempää. Tänään taitaa olla eka päivä kun ei oo tarvinu oksentaa! :) ainakaan vielä :D
Niin ja olisin kans kiinnostunu siitä face-ryhmästä :)

LA 5.10
kolmasmuru/24/kolmas/LKS
 
Vihdoin uskaltaudun mukaan, vaikkakin olen seurannut keskustelua alusta alkaen.

Alkuraskauden ultrassa käyty ja viikkoja olisi nyt 8+6.

Toista lasta odotamme ja tytär on juuri täyttänyt 1,5v. Kovin huolissaan en ole ollut, koska raskausoireet ovat olleet paljon voimakkaammat kuin edellisessä. Vaikkakaan eihän oireista tai oireettomuudesta hirveästi voi päätellä.

Itse liittyisin mielelläni fb ryhmään ja innokkaammin kirjoittelen sitten siellä.

maria080/ 37 vuotta/ 2. Lapsi/ Kättäri/ la 3.10.
 
Hauska sattuma! :) En tiedä onko mulla oireet vähentyneet, vai kiinnitänkö niihin vähemmän huomiota kuin aiemmin. Vatsaa nipistelee ja välillä ällöttää, palelee, väsyttää... On ollut hieman puuhaa viimepäivinä, enkä ole ehtinyt miettiä omaa olemistani niin paljoa :D Oksennus on meinannut tulla kerran, mutta silloin oli kello 3.45 ja kaavin koiran oksennusta ja ripulia pussiin pihalla, joten en ehkä liitä sitä oireisiin :LOL:

Missä käyt ultrassa? Itse olen pohtinut sen tarpeellisuutta omalla kohdallani. Mietin edelleen joka päivä, että mistä tiedän onko siellä ketään (n) Toisaalta ajattelen, että kyllä tyhjä kohtu/keskenmeno huomataan viimeistään nt-ultrassa, jos ei merkkejä muuten anna. Tietysti sulla on tilanne eri, kun on kohdunulkoinen takana!
Haha:D meen ihan tk:hon, kuuluu rv 6-7 ultra kun edellinen ollu kohdunulkonen..
Jännittää maanantai nii törkeesti, vaikka oon miettiny että ei saa nyt innostua liikaa ja et se voi olla taas ku. Tai tuulimuna.. Silti tiedän että pettymys on valtava jos siel ei pientä sykettä näy oikeassa paikassa
 
Sukulaisvierailuista selvitty lähestulkoon kunnialla! Olutta tarjottiin, sanoin että en nyt omaa ota vaan voin ottaa miehen tölkistä. Niin eikö pitänyt ruveta jankkaamaan, että miksi et ota? :mad: junttia... sain sanottua, että ei nyt maistu, ja hyvin tietäväisen katseen sain päälle. Miksi jotkut ihmiset ajattelevat, että heillä on oikeus tietää jokin näinkin henkilökohtainen asia ennen kuin siitä heille vapaaehtoisesti kerrotaan? Vähän meinasi kierrokset nousta, mutta nyt jo taas hyvissä ja aurinkoisissa sunnuntaifiiliksissä :love:

marikkinen 6 + 5
 
Voi ei Catharin :( jaksamisia sinulle.


Täällä ollut pientä veristä vuotoa silloin tällöin mutta ei kipuja. Tosin googlailtuani sanottiin että yhdessä kolmesta raskaudesta alkuraskaudessa on veristä vuotoa ja se on ihan normaalia. Ensi viikko pitää kärvistellä ja sitten pääsee tarkastamaan onko tuola elämää ja onko kaikki ok. Pitäisi minusta tarjota ar ultra kaikille jotta jos siellä on jotain vialla niin se raskaus voidaan keskeyttää jne ja pääsee yrittämään uudestaan nopeammin.
 
  • Tykkää
Reactions: panikoija87
Voi harmi kun niin monella on keskenmeno tullut tässä ryhmässä. Tsemppiä teille jotka huolen kanssa tällä hetkellä elätte!

Mulla itsellä onneks kohtu tyhjeni itsekseen ja täysin kivuttomasti. Ultran jälkeen kun oli tm todettu niin meni muutama päivä kun vuoto alkoi, reilumpaa vuotoa tuli pari tuntia ja seuraavana päivä joku klöntti, sit muutama päivä verta. Ihan täysin kivutonta eikä mitää älytöntä tulvaa, olin siitä kivuttomuudesta yllättynyt! Viiden päivän päästä vuodon alusta pientä juilintaa ja vuoto loppui kokonaan. Nyt ihan normi olo ja oottelen kierron palautumista niin päästään seuraavaan pakastesiirtoon :) Voi onni että tyhjeni ittellään.

Onnea ja tsemppiä muiden odotukseen :)
 
Catharin mää oon pahoillani :cry: Voimia.

Kiitos tintt@r@ selventävästä tekstistä. Pärjääkö siteellä vuodon tullessa vai mitenkä? Tai siis siteellä varmasti mutta joutuuko vaihtamaan usein?

Mulla on huomenna eka neuvola. Täytin laput vasta äsken. Jotenkin en ole uskaltanut täyttää aikaisemmin, jos menee kesken.
 
Täällä tuli nyt illalla sikiöpussi kokonaisuudessaan ulos. :cry: Oli paljon isompi mitä se oli tuulimunassa. Vähän sattuu, mut ei paljoa. Mieli maassa, mut ei voi mitään. Kolmas peräkkäin jo, et katotaan mitä neljäs kerta sit sanoo.
 
Catharin mää oon pahoillani :cry: Voimia.

Kiitos tintt@r@ selventävästä tekstistä. Pärjääkö siteellä vuodon tullessa vai mitenkä? Tai siis siteellä varmasti mutta joutuuko vaihtamaan usein?

Mulla on huomenna eka neuvola. Täytin laput vasta äsken. Jotenkin en ole uskaltanut täyttää aikaisemmin, jos menee kesken.
Mä ainakin pärjäsin normipäiväsiteellä. Se pari tuntii kun tuli reilummin niin vaihdoin useemman kerran mut siihen se tyssäskin ja helposti pärjäs sen jälkeen kun ei se minään tulvana tullut. Mut mulla se raskauspussukka olikin tosi pikkunen ultran mukaan niin lääkäri sanoikin ettei mitää kauheen kamalaa oo ootettavissakaan. Mut nyt vuoto ohi ja mielenkiinnolla ootan kuinka kierto tästä palautuu :)
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille! Toivotan jokaiselle teistä parempaa onnea ensi kerralla!

Onnittelut sitten taas kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :) Itse en ole ainakaan vielä alkuraskauden ultraa tilannut. Tällä viikolla on eka neuvola ja toivon, että pääsisin siellä ultrattavaksi. Meidän neuvolassa siis nuo ultralaitteet on, mutta joka käynnillä niitä ei käytetä, vaan erikoistilanteissa vaan.

Jännä viikko menossa. Molemmat keskenmenoni ovat tapahtuneet viikolla 8, joten toki se on nytkin mielessä. Alkuraskaus on ollut tähän asti oireeton väsymystä lukuun ottamatta, mutta nyt rinnat ovat olleet pari päivää vähän arat ja tänä aamuna oli vähän huono olokin. Koskaan ennen ei oireet ole alkaneet näin "myöhään". Kummallista siis. Jotenkin mulla on edelleen tosi rauhallinen olo tämän raskauden suhteen.

Keltsi & Toukka 7+1
 
Täällä tuli nyt illalla sikiöpussi kokonaisuudessaan ulos. :cry: Oli paljon isompi mitä se oli tuulimunassa. Vähän sattuu, mut ei paljoa. Mieli maassa, mut ei voi mitään. Kolmas peräkkäin jo, et katotaan mitä neljäs kerta sit sanoo.
Voi miten pahoillani olen teidän puolesta. :( Toivon kovasti voimia teidän päiviin.
Itsekin putosin aikanaan Lokakuun 2014 ryhmästä, mutta vielä jouluksi saatiin Nyyti. Toivottavasti teilläkin onnistuu pian, että katkeaa tuo kamala km-kierre. Eikö kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen pääsisi jo lisätutkimuksiin?
 

Yhteistyössä