Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

Heissan. Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Vikkelä kaveri oli. Nyt on alkanut vaivaamaan aivan järkyttävä päänsärky. Panadol ei auta enkä tiedä mitä tekisin. Vinkkejä? Lisäksi iltaisin on ollut pientä lämpöä/kipeä olo. Tätä nyt jatkunut satunnaisesti pari viikkoa. Onkohan ihan ok vielä näillä viikoilla(14)? Yritin googletella mutta ei apua.
 
Heissan. Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Vikkelä kaveri oli. Nyt on alkanut vaivaamaan aivan järkyttävä päänsärky. Panadol ei auta enkä tiedä mitä tekisin. Vinkkejä? Lisäksi iltaisin on ollut pientä lämpöä/kipeä olo. Tätä nyt jatkunut satunnaisesti pari viikkoa. Onkohan ihan ok vielä näillä viikoilla(14)? Yritin googletella mutta ei apua.
Veikkaisin päänsäryn olevan ihan hormoniperäistä. Mulla myös välillä kovaakin kipua, panadol ei tahdo auttaa täälläkään..

Kävin eilen sokerirasituksessa, yllättävän kivuttomasti meni. Tulokset piti saada tänään, mutta ei ole tk:sta kukaan soittanut takaisin, vaikka puhelintunti meni jo tältä päivää :/
 
Nuppusuu: Oisko niin, että soittavat vain jos jotain poikkeavaa? Toivotaan, että kaikki ok. Mulla olisi edessä sama homma ens viikolla, huoh.

Ultra takana tältä aamulta, ja varsin positiivinen olo jäi. Masussa möllöttelee viikkoja 11+6 (crl 51,1 mm) vastaava kuulemma sangen kuvauksellinen tapaus. Niskaturvotus 0,9 mm ja trisomiariskit pienet. Sydän pompotteli hurjaa kyytiä, ja alustavan arvion mukaan kaikki muutenkin OK. Äiti on sairaalassa hoidossa, ja kävin samalla reissulla piristämässä päivää kuvanivaskan kanssa. Hassua tosiaan tuo, että sairaalan laite mittaa raskausviikot eri tavalla, 11+3 oli menkoista heidän mukaan, mutta neuvolan mukaan 11+4. LA siirrettiin, mitä hivenen ihmettelen, koska heittoa niin vähän - uusi La 21.10. Rakenneultra 9.6., ja tuolloin tarkastetaan paremmin myös istukan tilanne, mulla kun on väliseinä kohdussa ja istukka osin siihen kiinnittyneenä. Vähän tuo itseasiassa huolettaa, mutta toivotaan parasta. Laitan kuvan jahka saan skannerin toimimaan. Nyt päiväunille, en saanut viime yönä nukuttua lainkaan... Zzz....

PP & Minnaryyni 11+6 tjsp.
 
Täällä myös ultra takana ja kaikki näytti hyvältä! Suuri helpotus oli nähdä, että siellä todellakin on joku. Hirveän hyviä kuvia ei saatu, kun tyyppi vain näytteli pyllyänsä :D, mutta ei sen väliä! Toivon mukaan tavataan hänet joskus kunnolla livenäkin :LOL: Tänään h12+6.
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky ja Kafi
Täällä kans ultrassa kaikki oli ok, seulontatulosta odotan vielä postissa saapuvaksi. Mull la muuttui, aiemmin oli 16.10., nyt 26.10.2016. Oon tosi iloinen sen siirtymisestä, olis mun mielestä esikostakin pitänyt siirtää ku toi kk kierto on aika pitkä ja sekava mulla. Jos tällä vältyn synnytyksen käynnistämisestä niin jes!

Mulla tippui raskausviikot ollen nyt sit vasta 11+1.

Toivotaan paljon lisää hyviä uutisia!
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Hei! Täälä on jo viikkoja 14+2! Ihan huikeeta miten nopeasti tää aika menee. Pahoinvointi vaivaa vieläki ja kauhea väsymys. Hemoglobiini on laskenu ja ah niin ihanat rautalääkkeet on nyt sitten käytössä ja jos mennään saman kaavan mukaan kuin edellisissä raskauksissa niin varmaanki ihan synnytykseen asti. :mad::ROFLMAO:

En osallistunut sikiöseulontaan, niin kävin siinä pelkässä ultrassa rv 13+0. Kaikki oli hyvin ja kätilö kuitenkin katsoi myös sitä niskaturvotusta ihan vaan silmämääräisesti ja oli normaali. :)

Nyt tuntuu että viimein voi alkaa iloita tästä raskaudesta. :love: Alusta asti on ollu jotenki niin epäileväinen olo. Ei ole aikasemmissa ollut tämmöistä. Jotenki sitä on vaan miettiny että voiko kaikki mennä muka hyvin kolmatta kertaa. Ehkä se on sitten viimein uskottava että ens syksynä minä olen sitten kolmen lapsen äiti! :love::)
 
Sain tänään sokerirasituksen tulokset, ei ainakaan vielä tässä vaiheessa tuomiota tullut! Mullahan kakkosesta oli yksi arvo raja-arvo ja katsottiin radi:ksi. Nyt jouduin heti alussa testiin, josta sain huipputuloset: 5,0 (pitää olla alle 5,3), 4,2 (alle 10) ja 4,2 (alle 8,6). Terkkarikin ihmetteli jopa noin alhaisia arvoja ja kyseli heikottaako usein

Joudun jokatapauksessa vielä uudestaan testiin sitten isommilla viikoilla, mutta tässä vaiheessa voin huokaista helpotuksesta!
 
Moikka!

Ilmoittautuisin mukaan listalle, kun nyt on jo varmempi olo odotuksen suhteen. Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Odotan ensimmäistä lasta, joten kaikki on niin uutta ja jännittävää! Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Julle85 / 30v. / 1.lapsi / Jorvi, LA 15.10.


Julle85 12+6
 
Ihana lukea niin monelta suunnalta hyviä ultrauutisia! Erityisesti Auroran huoli kosketti, ihanaa että kaikki on hyvin!

Täällä on vielä pitkät kaksi viikkoa nt-ultraan, vaikka toisaalta tuntuu, ettei se ole enää mikään mahdoton aika. Pahoinvointia on edelleen, ja väsymystä, mutta hyvin pärjäillään. Eka neuvola on jo takana, samoin kuin verikokeet, ja nyt vaan maltilla odotellaan ultraa..

Ihanaa keväistä viikonloppua kaikille! :)
 
Kolmasmuru saanko kysyä miksi et osallistunut seulontaan? Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn.

Itse en aio osallistua sokerirasitukseen, en käynyt esikoisestakaan. Olen kyllä pyhästi luvannut mennä sinne jos pissan ilmaantuu yksikin plussa. Lämpimikseni en sitä aio, tökkii neulat sen verran.

Kerrottiin eilen raskaudesta, isäni ja kälyni olivat jo arvanneet.. Tuli tosiaan eilen ne seulontatulokset ja ok oli. Tässä muistuu mieleen fiilikset kun odotti ensimmäistä, on tämä toisenkin odottaminen jännittävää, mutta eri tavalla...

Luna 11+3
 
Joo saa kysyä ja mielelläni vastaan. :) Ehkä suurin syy on se että en koskaan voisi tehdä aborttia. Mietin kyllä ensin että jos nyt vaikka se downin syndrooma löytyis niin siihen voisi jo raskausaikana valmistautua, mutta päätettiin sitten kuitenkin että ei osallistuta. Ja jokatapauksessa kaikki vakavimmat kehityshäiriöt näkyy yleensä ihan pelkässä ultrassa. Ja lähipiiristä löytyy huono kokemus seulonnasta. Turvotusta löytyny paljon ja seulat hälyttäny. Siitä seurannu kauheaa stressiä ja pelkoa lapsen puolesta. Lisätutkimuksia, odottelua ja sitten loppujen lopuksi todettu täysin terve lapsi.
 
Heippa kaikille !
Minä uskallan nyt myös mukaan listalle, kun turvallisemmilla viikoilla jo menossa. Nyt siis 13+4 menossa. Nt ultrassa oltiin menossa 4 vrkta edellä mutta laskettua aikaa ei siirretä niin lasken kuukautisista nuo viikot.
Jännittävää aikaa tämä on, mulla takana 2 keskenmenoa.
Kohdussa väliseinä eli kaksiosainen kohtu todettu jo teini-iässä.
Nt ultrassa kävin 23.3 siellä kaikki hyvin..
Muutama päivä sit tuli vuoton ja mahakipua oli reippaanlaisesti niin pääsin onneksi äitipolille lääkärin tutkimukseen ja siellä kaikki ok..
Vuodolle ei löytynyt mitään selittävää syytä.
Onneksi kaikki hyvin nyt :).

Toive4 / 26v. / 1. Lapsi / laskettu aika 11.10
 
  • Tykkää
Reactions: Rouva Pii Poo
Toive4: Mulla kanssa väliseinä kohdussa, istukka osin siihen kiinnittynyt. Vähänhän tuo huolettaa, mutta luotan siihen, että kaikki menee hyvin. :)
Rouva Pii Poo:
Mukava että löytyy toinenkin väliseinän omaava ryhmästä :).
Ja onnea odotukseen , onhan tämä jännittävää.

Joko on ollu lääkärin kanssa puhetta synnytyksestä? Tai neuvolassa puhetta ?
Itse oon lukenu netistä kun ei oikein tästä tietoa mistään löydy että leikataan usein.. kuitenkin lääkäri mulle tuumasi nyt kun viimeksi kävin että ihan normaali synnytys onnistuu.
Ystäväni siskonsa huomattiin väliseinä nyt viikonloppuna kun tehtiin sektio, oli pikkukaveri jalat edellä tulossa eikä mahtunut kääntymään. Hänelle oli sanottu että ei onnistu synnytys alateitse kun on väliseinä.
 
Mulle voi nyt vihdoin viimein merkata lasketunajan eli 19.10. :love: Tänään oli nt-ultra ja siellä kaikki ok. Isosisaruksillekin kerrottiin, yllättävän hyvä vastaanotto :ROFLMAO: Pahoinvointia on edelleen jonkin verran mutta muutoin ihan ok kondis. Mie haluaisin jatkaa ihan täällä palstalla, naamakirja ylittää mun henkilökohtaisuuden rajan, mut jos kaikki siirtyy sinne niin sitten jään kokonaan taustailemaan(n)
 
Mulla myöskin tuo face vähän niin, etten sinne halua. Mun työkin on sellaista, etten välttämättä halua nimeäni esille :) eli täällä jatkan! Ja toivottavasti moni muukin!

Mä jouduin tänään soittamaan neuvolaan, kun on muutaman päivän supistuksia. Ei tarvis ihan vielä! Ovat kivuttomia, mutta epämiellyttäviä. Maha menee kovaksi tai alaselässä aaltoilee poltteen tunnetta. Näillä viikoilla ei voida mitään tehdä, pitää vain lepäillä mahdollisuuksien mukaan. Ens viikolla mulla onkin jo lääkärineuvola, jossa sitten tietää tarkemmin onko supistukset jo aiheuttaneet jotain ei toivottua.

Hankittiin eilen myös vaunut! Löysin torista edulliset käytetyt ja ovat kyllä hintansa arvoiset. Isommat muksut kovasti koepukkailee niitä sisällä :D
 

Yhteistyössä