Lokakuun lapsoset 2016 *Maaliskuussa*

onko kellään kokemusta noista pahoinvointi rannekkeista? Ajattelin josko siitä olisi apua tähän jäätävään pahoinvointiin:confused: viimeviikko meni pönttöä halaillessa ja useampi yö tuli nukuttua vessassa.. Automatkat yhtä tuskaa, jo kilometrin jälkeen joutuu hyppään tienlaitaan oksentamaan:confused:
Mites teillä pahoinvointi? Nyt rv 12+1 ja lievästi jo helpottaa olo:whistle:
 
Unista en tiedä, mutta nukun ihan sairaan huonosti... Viime yön valvoin kun esikoinen härväsi vieressä ja itselläni oli paha olo. Mulla on päiväaikainen pahaolo helpottanut aika lailla, mut öisin paha olo valvottaa. Siis kaiken muun valvottavan lisäksi. Soitin itseni sairaaksi töihin tänään, ihan kuollut olo yön jäljiltä!

Täältä on ilmeisesti suurin osa kadonnut Faceen? Itse aion sinnikkäästi täällä kirjoitella, vaikka yksin jos ei muita ole!

Jännitys tiivistyy kun Nt-ultra on ylihuomenna. Oon lukenut sikiöseulontajuttuja yms ja saanut tosiaan jännityksen aikamoiseksi!

Onko muilla omia kavereita raskaana samaan aikaan? Esikoista odottaessa mulla oli yksi odottajakaveri, lapsilla 7vkoa ikäeroa ja treffataan usein. Nyt ei tietoa muista odottajista.

Luna 12+1
Tuli täs mieleeni et la varmaan siirtyy ultrassa, veikkaan itse et oikeat viikot on about 10+jotain.
 
Aamulla käyty ultrassa ja siellä se pikkuinen touhuili ❤ Vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki hyvin. Seulojen tulokset olivat hyvät, ei tarvetta jatkotutkimuksiin. T21 oli 1:2300 ja muut 1:100000.

Muutenkin olo helpottanut ja pientä energisempää vaihettakin jo havaittavissa! Toki olin viime viikon lomalla, niin sai lepäilläkin silloin kun halusi.

Tänään kerrotaan sitten isosiskoillekin vauvasta, saapa nähdä millaisia reaktiot ovat :D

Nuppusuu ja pikkuinen 12+4

Niin ja mä en ainakaan facen puolelle siirry, täällä jatkan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: marikkinen
Hei rakkaat kanssasisaret! Kauanko teillä on mennyt aikaa siihen, että käyntitiedot päivittyy omakantaan? Nimimerkki: Mie tahon tietää ne labra-arvot!!! :D
 
Hei rakkaat kanssasisaret! Kauanko teillä on mennyt aikaa siihen, että käyntitiedot päivittyy omakantaan? Nimimerkki: Mie tahon tietää ne labra-arvot!!! :D
Mullahan ne ei koskaan sinne tulleet! Kävin labrassa 17.3. ja tänään ultraaja kysyi onko mulla tulokset mukana, että voisi laskea nuo riskiarvot. No enhän mä ollut tajunnut niitä edes kysyä! Meinasi, että omakannasta löytyy, mutta ei löytynyt. Lopulta sain puhelimitse neuvolasta, jossa täti sanoi, että olisi pitänyt itse hakea neuvonnsta :eek: lähetin tulokset sähköpostitse ultrauspaikkaan ja sain paluupostissa nuo arvot.

Vähän ensin huoletti tuo down-arvo, kun keskimmäisestä oli 1:18000 ja nyt "vain" 1:2300, mutta google kertoi, että suurempi riski kuin 1:250 on hälyyttävä tulos ja 1:251-1:10000 normaali.
 
Aamulla käyty ultrassa ja siellä se pikkuinen touhuili ❤ Vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki hyvin. Seulojen tulokset olivat hyvät, ei tarvetta jatkotutkimuksiin. T21 oli 1:2300 ja muut 1:100000.

Muutenkin olo helpottanut ja pientä energisempää vaihettakin jo havaittavissa! Toki olin viime viikon lomalla, niin sai lepäilläkin silloin kun halusi.

Tänään kerrotaan sitten isosiskoillekin vauvasta, saapa nähdä millaisia reaktiot ovat :D

Nuppusuu ja pikkuinen 12+4

Niin ja mä en ainakaan facen puolelle siirry, täällä jatkan ;)

Onnea!! :) itsellä myös huomenna rv 12+4 ja ultra! Jännittää niin pirusti. Mitä jos se onkin kuollut tai ei o jalkoja tai jtn!!! oon siis nähny ihan hirveitä painajaisia asiasta! :( ja lauantaina alko hirvee päänsärky eikä loppua ole.. johtunee varmasti siitä että tota huomista ressaa
 
  • Tykkää
Reactions: nuppusuu
Heipat! Tänään odotus sitten palkittiin ja onneksemme saimme nähdä ultrassa vuodoista huolimatta viikkoja vastaavan, hyväkuntoisen vauvan ❤. Verinen vuoto tihkuttaa ilmeisesti istukan reunasta joka on osittain kohdunsuulla. Helpotus oli melkoinen, mutta tuntuu, että aina kun yhdestä huolesta pääsee, uutta pukkaa tilalle! Terveydenhoitaja otti vauvasta niskaturvotusmitan vaikka tämä ei varsinainen np-ultra ollutkaan. Turvotus oli yli viikolla 10+1 sallittavan raja-arvon joka on 1,6-2,0. Meidän vauvalta saatiin mitta 2,2 ja terkkari varmisti heti, että ollaanko menossa tarkempaan seulontaan. Siitä jäi hiukan epävarma olo. Ehdotti myös Np-ultran vaihtamista lääkäriultraksi o_O. Noh, verikokeessa kävin tänään enkä aio asiaa stressata etukäteen... Katsotaan sitten kun tulokset tulevat.

Nyt aion yrittää opetella iloitsemaan ja nauttimaan tästä raskaudesta jatkuvista rytmihäiriöistä huolimatta. :love: Pahoinvointi on sit vain hellittänyt melkolailla, vaikka vauva jatkaa kasvuaan!(y)

Aurora4 rv 10+1
 
Heipat! Tänään odotus sitten palkittiin ja onneksemme saimme nähdä ultrassa vuodoista huolimatta viikkoja vastaavan, hyväkuntoisen vauvan ❤. Verinen vuoto tihkuttaa ilmeisesti istukan reunasta joka on osittain kohdunsuulla. Helpotus oli melkoinen, mutta tuntuu, että aina kun yhdestä huolesta pääsee, uutta pukkaa tilalle! Terveydenhoitaja otti vauvasta niskaturvotusmitan vaikka tämä ei varsinainen np-ultra ollutkaan. Turvotus oli yli viikolla 10+1 sallittavan raja-arvon joka on 1,6-2,0. Meidän vauvalta saatiin mitta 2,2 ja terkkari varmisti heti, että ollaanko menossa tarkempaan seulontaan. Siitä jäi hiukan epävarma olo. Ehdotti myös Np-ultran vaihtamista lääkäriultraksi o_O. Noh, verikokeessa kävin tänään enkä aio asiaa stressata etukäteen... Katsotaan sitten kun tulokset tulevat.

Nyt aion yrittää opetella iloitsemaan ja nauttimaan tästä raskaudesta jatkuvista rytmihäiriöistä huolimatta. :love: Pahoinvointi on sit vain hellittänyt melkolailla, vaikka vauva jatkaa kasvuaan!(y)

Aurora4 rv 10+1
Ihana uutinen, että siellä pieni vauva kuitenkin voi hyvin ❤ Niskaturvotus ei onneksi kerro koko totuutta, toivottavasti seulat kertovat muuta tai uusintaultrassa turvotus on vähentynyt. Meillä nt oli tasan 2mm ja viikkoja siis 12+4. Kysyin siitä, koska muistin esikoisella ollaan 0,8mm ja kakkosella 1,8mm. Nämä oli ultrattu aiemmilla viikoilla ja kuulemma tuo 2mm oli ok näillä viikoilla..
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Niin ja kai miekin nyt sit jo uskaltautuisin FB -ryhmään jos tietäisin miten
Olikohan niin, että piti laittaa Kotikissalle yksityisviestiä :) tuli muuten mieleen, että vuosi sitten kaverilla oli juuri noilla viikoilla nt liian suuri ja lisäksi seulat hälyytti. Kävivät kromosomitutkimuksissa, eikä mitään löytynyt. 1v pojanviikari heillä on nyt. Eli ei nuo turvotukset ja seulatkaan aina täysin paikkaansa pidä. Tsemppiä! ❤ Milloin sulla on sitten seuraava kontrolli?
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Olikohan niin, että piti laittaa Kotikissalle yksityisviestiä :) tuli muuten mieleen, että vuosi sitten kaverilla oli juuri noilla viikoilla nt liian suuri ja lisäksi seulat hälyytti. Kävivät kromosomitutkimuksissa, eikä mitään löytynyt. 1v pojanviikari heillä on nyt. Eli ei nuo turvotukset ja seulatkaan aina täysin paikkaansa pidä. Tsemppiä! ❤ Milloin sulla on sitten seuraava kontrolli?
Juuri noin yritän ajatella... Kiitos rohkaisusta! Toivotaan ettei verikoe huononna tulosta, vaikka ikä alkaa kyllä olla jo aika iso riskitekijä! Täytyypä alkaa tutkia miten täällä lähetetään yksityisviestejä.... ☺

Seuraava kontrolli on 22.4. Elleivät nyt sit vaihda lääkäriultraksi, jolloin aika voi vaihtua.
 
Hienoa että kaikki ilmeisesti ok! Noista seulontahommista ku meinaa järki lähteä, niin hyvä pitää mielessä että vaikka 1:100 on kuitenkin prosentin mahdollisuus vaan... ja seulojenhan on tarkoitus hälyttää myös terveiden kohdalla, niin sieltä saadaan ne sairaat kanssa kiinni.

Kiva että joku muukin jää tänne mun kans höpöttää!

Ihmetyttää muuten toi touhu noissa ohjeistuksissa ym. Esikoisesta muistan et menin sinne pissanäytteeseen tunti vessassa käynnistä, ei sit täti muistanut sanoa siitä pidätyksestä... Onks jollain tietoa mitä siitä pissasta katsotaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Hienoa että kaikki ilmeisesti ok! Noista seulontahommista ku meinaa järki lähteä, niin hyvä pitää mielessä että vaikka 1:100 on kuitenkin prosentin mahdollisuus vaan... ja seulojenhan on tarkoitus hälyttää myös terveiden kohdalla, niin sieltä saadaan ne sairaat kanssa kiinni.

Kiva että joku muukin jää tänne mun kans höpöttää!

Ihmetyttää muuten toi touhu noissa ohjeistuksissa ym. Esikoisesta muistan et menin sinne pissanäytteeseen tunti vessassa käynnistä, ei sit täti muistanut sanoa siitä pidätyksestä... Onks jollain tietoa mitä siitä pissasta katsotaan?
Pissasta katsotaan valkuaiset ja sokerit. Valkuaiset kai nousee, jos on raskausmyrkytyksen oireita tms. Multa viimeksi vain kysyi, että saisinko näytteen tulemaan kun olin tietty tullessa käynyt vessassa sen kummemmin ajattelematta. Parempi varmaan ois, jos ois rakossa vähän pidempään..
 
Omakannasta: mulla taisi olla seuraavana päivänä jo jotakin tuloksia ja sitten muutaman päivän jälkeen lisää. Kävin Huslabissa.

Ihanaa kuulla hyviä uutisia ultrista. Meillä perjantaina vuorossa. Pahoinvointia ei ole ollut enää viikkoon. (kopkop)

marikkinen 11 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Täällä ainakin siitä labraan vietävästä pissasta kattottiin myös ihan normaali bakteeriviljely. Sitä varten ainakin olis hyvä että virsta olis ollu rakos yli neljä tuntia. Multa sitä kysyttiinkin kun vein näytteen.

Onko teillä, jotka ootte jo ultras käyny, ollu mies mukana? Meillä mies mielellään tulis ja töistäkin sais otettua vapaapäivän mutta en tiedä saadaanko lapsia minnekään hoitoon. Jos ei niin mies joutuu jäädä lasten kans kotiin eikä pääse mukaan. Mulla on ultraääni ens viikon perjantaina.
 
Ah, joo, siitä labraan vietävästä näytteestä tosiaan otetaan bakteeriviljelyt ja suositeltavaa olisi olla aamupissaa ja tuon 4 tuntia vähintään rakossa. Sitten niissä jokakertaisissa neuvolan pissanäytteissä katsotaan sokerit ja valkuaiset :)

Meillä oli mies mukana ultrassa :) odotellessa vieressä istui pikkupoika, joka katseli tablettia. Jonkin ajan kuluttua isä haki pojan ultrahuoneeseen ja pääsi varmaankin moikkaamaan tulevaa pikkusisarusta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Mulle on mies tulossa mukaan ultraan ylihuomenna. Joutui pomolleen sanomaan syyn, miksi tulee töihin sinä aamuna vähän myöhässä, jajuuri isyyslomalta palannut pomomies otti asian vallan hyvin. Onneks on aamun eka aika, saattaa tuurilla olla ajoissakin vielä ajat. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Aurora4
Hei taas, pitkästä aikaa! Täällähän onkin vilkasta keskustelua - ja ihana kuulla ultrista hyviä uutisia:)

Pääsisipä sitä vain ultraan joka viikko moikkailemaan pienokaistaan.. Nyt on taas hämärä olo, kun ei yhtään tiedä mitä siellä tapahtuu ja mitä kuuluu.. Tai alkaisivatpahan edes ne liikkeet tuntua pian - milloinkohan niitä voi alkaa odottelemaan?

Joku kysyi aiemmin pahoinvointirannekkeista - minulla oli ne vähän aikaa käytössä, tosin enemmän yleiseen ällötykseen kuin oksenteluun. Veivät kyllä pahimman terän ja sai enemmän asioita aikaiseksi. Mutta sitten yht'äkkiä tuntui, että lakkasivat toimimasta ja unohdin käytön, ja onneksi nyt jo muutoinkin ällötys helpottanut. (Paitsi joistain jutuista tai hajuista tuntuu jääneen vähän sellainen henkinen ällötys päälle - vaikka vessan saippuasta, yök, joka pitää vaihtaa johonkin uuteen tuoksuun.. ) Mutta siis, kannattaa niitä varmaan kokeilla, kun eivät kamalasti maksakaan - eikä ole sivuvaikutuksia!

Onko teillä muuten ollut vahvoja aavistuksia vauvan sukupuolesta? Minulla oli aiemmin vahva tunne pojasta, mutta nyt - kun sukupuoli taitaa olla kehittynyt ja näkyvissä, se varmuus vähän katosi, enkä enää yhtään tiedäkään.. Toisaalta ehkä tällainen jännitys kivempaa:)

Seesteistä ja kivaa keskiraskautta! (Saisiko tästä nyt jopa hetken nauttia, niinkuin moni on kehoittanut - ja mitä kyllä alkuraskauden tiloissa vähän pidin kummallisena käsitteenä:)
 
Aurora4: Et tiedäkään miten hyvä olo tuli sun uutisista :) Varmana niskaturvotus-asia jännittää, mutta hetki kerrallaan eteenpäin.

Multa ehdittiin ottamaan seulontaverikokeet ennen kuin km todettiin. Menen perjantaina neuvolaan jälkitarkastukseen ja ajattelin kysyä, olisiko niissä näkynyt jotain. Omakannasta en näe tuloksia, koska tämä kunta ei ole siinä mukana, näin olen olettanut. Ajanvaraukset kyllä näkyvät.

Ihanaa lukea teidän ultra-uutisia. Meillä olisi ollut ultra nyt torstaina. Hyvillä mielin ollaan, vaikka välillä haiku olo tuleekin. Km:n jälkeinen vuoto alkaa olla tosi niukkaa, nyt torstaina tulee 2 viikkoa tyhjennyksestä. Odotan nyt vain niitä omia menkkoja, jotta pääsee uudestaan yrittämään.

Voikaa hyvin ja nauttikaa raskaudestanne :love:
 
Helou,

ilmoittautuisin listoille mukaan:

Babyfever1/ 30 / 2. / KOKS Laskettuaika 10.10 (vai pitääkö itse lisätä omat tiedot etusivulle?)

Np-ultrassa eilen käyty ja kaikki kunnossa! <3
Pientä pahoinvointia ollut, mutta ei juuri muuta! Vihdoin sai kerrottua nyt sitten ultran jälkeen asiasta töissäkin, niin voi rauhassa pitää mammahousuja päällä :p

Olen myös kiinnostunut fb-ryhmästä ja laitoinkin jo kotikiss@lle yksityisviestiä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Aurora4: Et tiedäkään miten hyvä olo tuli sun uutisista :) Varmana niskaturvotus-asia jännittää, mutta hetki kerrallaan eteenpäin.

Multa ehdittiin ottamaan seulontaverikokeet ennen kuin km todettiin. Menen perjantaina neuvolaan jälkitarkastukseen ja ajattelin kysyä, olisiko niissä näkynyt jotain. Omakannasta en näe tuloksia, koska tämä kunta ei ole siinä mukana, näin olen olettanut. Ajanvaraukset kyllä näkyvät.

Ihanaa lukea teidän ultra-uutisia. Meillä olisi ollut ultra nyt torstaina. Hyvillä mielin ollaan, vaikka välillä haiku olo tuleekin. Km:n jälkeinen vuoto alkaa olla tosi niukkaa, nyt torstaina tulee 2 viikkoa tyhjennyksestä. Odotan nyt vain niitä omia menkkoja, jotta pääsee uudestaan yrittämään.

Voikaa hyvin ja nauttikaa raskaudestanne :love:
Kiitos Vauveli vanhalle! Kyllä tästä nyt alkaa jo uskaltaa vähän iloita, vaikka riskiviikoilla mennään toki edelleen. Toivotaan, että siellä pääsette pian taas tositoimiin ;) Käyhän sitten kertomassa uutisia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä