Lokakuun lapsoset 2016

Voimia Theran ❤ :(

Mitä luulette näkyisköhän jo, jos ultrais vatsanpäältä? Viikkoja on nyt 6+6 tai 6+4. Yks lääkäri täällä sano ettei tee ultria alakautta. Mutta jos päältä sais ees näkyviin sen onko se oikeessa paikassa vai esim. Muniksessa missä epäilen sen olevan.. (n)
 
Lisää verta tullu tänään ja soitin neuvolaan niin nuiva akka siellä kylmästi selitti että jos on keskenmeno niin on ja jos vuotaa ni ei tartte edes lääkäriin mennä. Ois sitä voinu olla sympaattisempi eikä niin kylmä ja kuiva
Onko kipuja? Kyllä on ihan väärällä alalla neuvolatäti. :( kyllä olisi hyvä käydä näyttämässä että mistä vuotaa ja mihin vuotaa. Nimim. Meinasin kuolla kun vuotikin vatsaonteloon
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Onpas täällä taas ikäviä uutisia, olen pahoillani :(

Oma kohtalo mietityttää kovasti, mutta toisaalta oon alkanut olemaan sinut asian kanssa tässä kolmen päivän aikana. Varhaisultrassa viikot näytti 6+1 vaikka olin 7+0. Koko oli vain 4 mm. Mutta täällä moni jo totesi, että mittausvirheet ovat yleisiä ja muutenkin kokoeroja on. Neuvolasta olivat samaa mieltä. Ei auta kuin toivoa parasta.

Väsymys on hirmuinen, siis ihan tajuton. Okei, valvoin 36 h (nukuin kyllä vajaa 2 h päiväunia välissä). Sen jälkeen unta 6 h, niin nyt olo on kuin jyrän alle olisi jäänyt. Mää en pysty ennen iltavuoroja nukkumaan, koska herään miehen ääniin. Se on hiljaa, mutta oon superherkkäuninen. Pitkästä aikaa on vapaa viikonloppu edessä töistä, mää käytän sen nukkumiseen.

Oireita väsymyksen lisäksi ei ole muuta kuin kiukkuisuus. Mutta kukapa ei olisi kiukkuinen, kun nukkuu näin vähän. Mulla on siis nukkuminen ollut aina tällaista.

Lenkillä käyn tunnin päivässä, vapaapäivinä 2 h. Lenkkeily on metsässä kävelemistä, ei mitään hikiliikuntaa.

Fb-ryhmään haluavat voivat laittaa Kotikissalle yksityisviestiä.

Mää kerroin eilen esimiehelle. Ensi viikolla on ensimmäinen neuvolakäynti ja joudun lähtemään töistä aikaisemmin, niin halusin kertoa. Meillä työehtosopimuksen mukaan käynnit+matkat kuuluvat työaikaan. Vaihdoin työvuoroa aikaisemmin sellaiseksi, että ei mene työaikaa kuin 30 minuuttia. Muuten joutuisin ajamaan päivässä ylimääräistä reilu 1 h.

Tervetuloa uusille mukaan.
 
Onko kipuja? Kyllä on ihan väärällä alalla neuvolatäti. :( kyllä olisi hyvä käydä näyttämässä että mistä vuotaa ja mihin vuotaa. Nimim. Meinasin kuolla kun vuotikin vatsaonteloon
Vähän sellasta ikävää paineentunnetta mutta ei ainakaan vielä muuta. Tämä nainen vaan sano että joo ei näille voi tehdä mitään. Odotat pari viikkoa ja teet uuden testin jos kunnolla vuotaa. Ei tartte tulla edes lääkäriin. Oikeen sellaisella vittumaisella ja elämään kyllästyneellä äänellä
 
Voimia Theran ❤ :(

Mitä luulette näkyisköhän jo, jos ultrais vatsanpäältä? Viikkoja on nyt 6+6 tai 6+4. Yks lääkäri täällä sano ettei tee ultria alakautta. Mutta jos päältä sais ees näkyviin sen onko se oikeessa paikassa vai esim. Muniksessa missä epäilen sen olevan.. (n)
Ainakin sijainti melko varmasti näkyy! Mulla näkyi esikoisesta myös syke vatsan päältä 6+3.
 
Olen tosi pahoillani Theran teidän puolesta!

Murinapurina, kokeilepa soittaa suoraan äippäpolille/ naistentautien polille, jos pääsisit tarkistukselle...

Täällä edelleen oireetonta oloa. En tiedä, onko tuolla mitään, kun ei missään tunnu mitään o_O

Keltsi & Toukka 6+4
 
Mä olisin varmaan niin v*ttumainen ja soittaisin uudelleen neuvolaan. Jos vastais sama tyyppi ni pyytäisin toisen tädin puhelimeen :mad:
Täällä vatsaa nippailee. Repäisykipuja. Yön taas pyörin, sain ehkä pari h nukuttua. Tänään menen labraan kahden jäljistä, huomenna sit varmaan kyselen sitä arvoa, ellen sit illalla soita.. Mä vaan olen niin varma et huonoja uutisia tulee, en vaan pääse siitä yli enkä ympäri.
 
Vauveli vanhalle, huomasin, että tuossa mun ultrakuvassa lukee viikot näin: 7w5d+/-5d. Eli tarkoittaisko, että mitta saattaa heittää 5 päivää?
Voi hyvinkin heittää näin alkuvaiheessa.

Mää yritän nyt pitää mieleni tasaisena ja lopettaa jatkuvan pelkäämisen ja ressaamisen. Se otetaan vastaan mitä tulee. On kyllä helpommin sanottu kuin tehty.

Esimies eilen sanoi fiksusti (niin kuin moni muukin on sanonut), että nauti siitä, ettei ole oireita :)

Toisen olotilan vähättely/ongelmien vähättely on kyllä sellaista käytöstä, mitä sosiaali- ja terveydenhuoltoalan ammattilaisilta ei saisi tulla. Siviilielämässä voi olla millainen tahansa, mutta ammattimaisuus täytyy pitää. Huono päivä ei saa näkyä töissä, niin se vain on.
 
Anteeksi kun tulen huutelemaan, kirjoittelen tuolla syyskuisissa.

Theranille halusin toivottaa paljon voimia ja jaksamista menetyksen keskellä <3 koettiin edellinen km yhtäaikaa, niin olen sunki taivalta vähän tässä taustalla seuraillut, jäit mieleen kun oli niin vakava juttu se edellinen <3 paljon voimia!!
 
Täällä ollut nyt huolta ja murhetta muillakin palstalaisilla, tsemppiä tasapuolisesti ja pahoittelut kenen matka tällä palstalla päättyi:unsure:.

Olen sivusta seurailllut nyt pari viikkoa vaan. Viimeisessä kirjoituksessa samoin että onneksi vielä väsymys ei ole iskenyt. PAM, ja seuraavana päivänä alkoi ihan tajuton uupumus:confused:. Just jaksan töissä käydä ja sitten makaankin kotona raatona. En jaksa tehdä just mitään lasten kanssa ja kotikin on aika kaaos. Asiaa ei helpota että miehellä on kovat työkiireet ja illat saan olla lasten kanssa aikalailla yksin.. Muuten oireista, tuntuu että koko ajan pitää jotain syödä tai tulee kuvotus. Kerran olen oksulla asti käynyt.

Ultrista. Kävin 6+4 ultrassa yksityisellä. Siellä sanoi ensin että näyttää vähän pienemmältä mutta mittailtiin sitten pariin kertaan niin saikin sitten ihan hyvän tuloksen 6+3. Mikä siis passasi kyllä. Niin ja syke näkyi:). Huokasin hetkeksi mutta seuraavana päivänä alkoi selkäsärky ja alavatsakivut. Kestivät pari päivää ja sitten ei mitään ihmeitä. No huoli pukkasi kuitenkin(n)..

Pari päivää sitten oli mulla eka neuvola 7+4. Meinasivat että kun olin jo ultrassa käynyt niin ei katsota neuvolassa. (Meillä siis neuvolassa katsotaan vatsan päältä ultralla että raskaus on, ja oikeassa paikassa). Sanoin kuitenkin että jos mahdollista niin katsottaisiiin, keskenmeno takana ja kivut yms. No mentiin sitten katsomaan. Mukana oli harjoittelija ja neuvolatätikin oli jokin sijainen. Siinä sitä ihmeteltiin jonkin aikaa eikä mitään saatu näkyviin. En siinä vielä hätääntynyt kun koko homma näytti siltä, ettei ollut mitään hajua mitä tekivät. Päättivät pyytää sitten lääkärin, ettei jää epäselväksi.

Lääkäri tuli vähän kiukkuisena että miksi pitää katsoa jos jo viikko sitten on todettu. Hoitaja selitti samat asiat mmitä minä aikaisemmin. NO siinä sitten lääkäri yritti saada kuuluviin/näkyviin jotain mutta ei onnistunut. Päätti sitten että tehdään alakautta. Siinä kohtaan rupesi sitten tulemaan olo että tää menee samalla kaavalla kuin aikaisempi.. Yritti sitten saada alakautta jotain näkyviin ja ei mitään. Kyseli että kellä lääkärillä kävin ja mitä se oli sanonut. Mä vaan tuijotan sitä kuvaruutua missä ei näy kuin musta renkula. Lääkäri sitten siinä selittää että nämä on kyllä huonommat laitteet täällä, ja mä olen samalla ihan varma että kesken meni. Sitten siinä ikuisuudelta tuntuvan ajan jälkeen lääkäri kääntää ruudun kokonaan mua päin ja sanoi että täältä löytyi vauvasi!! Ja siis sydänkin löi! Mä olin jotenkin niin järkyttyny tästä käänteestä että purskahdin itkuun. Lääkäri siinä sitten vaan taputteli mua ja lähti pois. Siinä neuvolatäditkin sitten hääräsivät ympärillä ja sanoivat että oli se hyvä että lääkäri vielä katsoi.

Mutta, mutta. Mulle jäi kuitenkin tosi epävarma olo. Lääkäri ei mitannut sikiötä ollenkaan, sanoi vaan että oli niin pieni että vaikea oli löytää vanhoilla laitteilla. Tuli sitten jälkeenpäin olo että onko liian pieni, ja miten siinä etsimisessä kesti noin kauan.?? Onko syke jotenkin heikko kun ei mainannut saada mitenkään sitä esiin jne.

Hulluksi tässä tulee! Siis en uskalla nyt iloita yhtään. Tää tuntuu niin veitsenterällä olemiselta. Koska jos tämä ei onnistu niin se oli tässä. Ikää jo sen verran ja mä en jaksaisi kaikkea tätä epävarmuutta enää yhtään kertaa:(
 
Täällä ollut nyt huolta ja murhetta muillakin palstalaisilla, tsemppiä tasapuolisesti ja pahoittelut kenen matka tällä palstalla päättyi:unsure:.

Olen sivusta seurailllut nyt pari viikkoa vaan. Viimeisessä kirjoituksessa samoin että onneksi vielä väsymys ei ole iskenyt. PAM, ja seuraavana päivänä alkoi ihan tajuton uupumus:confused:. Just jaksan töissä käydä ja sitten makaankin kotona raatona. En jaksa tehdä just mitään lasten kanssa ja kotikin on aika kaaos. Asiaa ei helpota että miehellä on kovat työkiireet ja illat saan olla lasten kanssa aikalailla yksin.. Muuten oireista, tuntuu että koko ajan pitää jotain syödä tai tulee kuvotus. Kerran olen oksulla asti käynyt.

Ultrista. Kävin 6+4 ultrassa yksityisellä. Siellä sanoi ensin että näyttää vähän pienemmältä mutta mittailtiin sitten pariin kertaan niin saikin sitten ihan hyvän tuloksen 6+3. Mikä siis passasi kyllä. Niin ja syke näkyi:). Huokasin hetkeksi mutta seuraavana päivänä alkoi selkäsärky ja alavatsakivut. Kestivät pari päivää ja sitten ei mitään ihmeitä. No huoli pukkasi kuitenkin(n)..

Pari päivää sitten oli mulla eka neuvola 7+4. Meinasivat että kun olin jo ultrassa käynyt niin ei katsota neuvolassa. (Meillä siis neuvolassa katsotaan vatsan päältä ultralla että raskaus on, ja oikeassa paikassa). Sanoin kuitenkin että jos mahdollista niin katsottaisiiin, keskenmeno takana ja kivut yms. No mentiin sitten katsomaan. Mukana oli harjoittelija ja neuvolatätikin oli jokin sijainen. Siinä sitä ihmeteltiin jonkin aikaa eikä mitään saatu näkyviin. En siinä vielä hätääntynyt kun koko homma näytti siltä, ettei ollut mitään hajua mitä tekivät. Päättivät pyytää sitten lääkärin, ettei jää epäselväksi.

Lääkäri tuli vähän kiukkuisena että miksi pitää katsoa jos jo viikko sitten on todettu. Hoitaja selitti samat asiat mmitä minä aikaisemmin. NO siinä sitten lääkäri yritti saada kuuluviin/näkyviin jotain mutta ei onnistunut. Päätti sitten että tehdään alakautta. Siinä kohtaan rupesi sitten tulemaan olo että tää menee samalla kaavalla kuin aikaisempi.. Yritti sitten saada alakautta jotain näkyviin ja ei mitään. Kyseli että kellä lääkärillä kävin ja mitä se oli sanonut. Mä vaan tuijotan sitä kuvaruutua missä ei näy kuin musta renkula. Lääkäri sitten siinä selittää että nämä on kyllä huonommat laitteet täällä, ja mä olen samalla ihan varma että kesken meni. Sitten siinä ikuisuudelta tuntuvan ajan jälkeen lääkäri kääntää ruudun kokonaan mua päin ja sanoi että täältä löytyi vauvasi!! Ja siis sydänkin löi! Mä olin jotenkin niin järkyttyny tästä käänteestä että purskahdin itkuun. Lääkäri siinä sitten vaan taputteli mua ja lähti pois. Siinä neuvolatäditkin sitten hääräsivät ympärillä ja sanoivat että oli se hyvä että lääkäri vielä katsoi.

Mutta, mutta. Mulle jäi kuitenkin tosi epävarma olo. Lääkäri ei mitannut sikiötä ollenkaan, sanoi vaan että oli niin pieni että vaikea oli löytää vanhoilla laitteilla. Tuli sitten jälkeenpäin olo että onko liian pieni, ja miten siinä etsimisessä kesti noin kauan.?? Onko syke jotenkin heikko kun ei mainannut saada mitenkään sitä esiin jne.

Hulluksi tässä tulee! Siis en uskalla nyt iloita yhtään. Tää tuntuu niin veitsenterällä olemiselta. Koska jos tämä ei onnistu niin se oli tässä. Ikää jo sen verran ja mä en jaksaisi kaikkea tätä epävarmuutta enää yhtään kertaa:(
Mä luulen että oli oikeesti kiinni huonommista laitteista. Koita olla liikaa murehtimatta. Pääasia kuitenkin että pieni löytyi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Moikka

Maanantaina varhaisultrassa näkyi hyvin voiva ja viikkoja vastaava pikkuinen ❤

Puhuttiin korkeasta iästäni ja riskeistä eli suurethan riskit tässä on. Soittelin tänään kunnalliseen ja ajan sain 8.3.

Esikoinen tanssi viime viikolla vanhat ja tämä äiti oli itku silmässä koko-ajan

Pahoinvointi on ollut runsasta aamuisin ja pyörryttää. Kaveri lupaskin mitata hb maanantaina töissä. Hyvin harva ruoka enää maistuu ja kahvikin oksettaa.

Näillä menään, tsemppejä kaikille!

Riina 8+0
 
Lisäystä Lokakuun lapsosiin tältä suunnalta.

Rouva Pii Poo / 37 / 1. lapsi / K-SKS

Jännittää, pelottaa ja vaikka mitä muuta. Viikkoja kasassa 5+4, la ennen ultrassa varmistamista 23.10. En ole vieläkään soittanut neuvolaan, ajattelin käydä vielä labrassa raskaustestissä, ihan varmuuden vuoksi. Nopeaa toimintaa ollut koko syksy, miehen kanssa ei olla kovinkaan kauaa oltu vielä edes yhdessä ja hynttyytkin saatiin saman katon alle vasta kuun alusta. Hyvin on kuitenkin tieto elämänmuutoksesta otettu vastaan.

Tällä hetkellä näköinen sohvalla etovan oloni kera, yritän saada aikaiseksi ruokaa työn raskaan raatajalle, ja mietin pitäisikö sittenkin sanoa ukolle, että tuo yhden raskaustestin kotiin tullessaan. :whistle:

Toivottavasti täällä ja myöhemmin FB:n puolella saadaan vertaistukea puolin ja toisin. (y)
 
Lisäystä Lokakuun lapsosiin tältä suunnalta.

Rouva Pii Poo / 37 / 1. lapsi / K-SKS

Jännittää, pelottaa ja vaikka mitä muuta. Viikkoja kasassa 5+4, la ennen ultrassa varmistamista 23.10. En ole vieläkään soittanut neuvolaan, ajattelin käydä vielä labrassa raskaustestissä, ihan varmuuden vuoksi. Nopeaa toimintaa ollut koko syksy, miehen kanssa ei olla kovinkaan kauaa oltu vielä edes yhdessä ja hynttyytkin saatiin saman katon alle vasta kuun alusta. Hyvin on kuitenkin tieto elämänmuutoksesta otettu vastaan.

Tällä hetkellä näköinen sohvalla etovan oloni kera, yritän saada aikaiseksi ruokaa työn raskaan raatajalle, ja mietin pitäisikö sittenkin sanoa ukolle, että tuo yhden raskaustestin kotiin tullessaan. :whistle:

Toivottavasti täällä ja myöhemmin FB:n puolella saadaan vertaistukea puolin ja toisin. (y)
Mulla kanssa eka raskaus ja ikää 37. Tervetuloa mukaan. Lääkäri sanoi, että niin kauan on hyvä ikä kun voi raskautua :)
 
Theran oon niin pahoillani, voimia kovasti! <3 Pahoittelut muillekin joilla suruja ja huolia.

Se +-5 tarkottaa tosiaan sitä, että heitto voi olla sen verran kumpaankin suuntaan ja se on sama kaikilla. Sen takia ei laskettua muuteta kuin siinä tapauksessa että heitto on enemmän kuin tuon.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Theran

Yhteistyössä