Lokakuun lapsoset 2016

Mä en voi kuin taustalta lukea muoden juttuja, olen niin loppu tästä raskaudesta:( niin kamala olo kokoajan et tekis mieli välillä vaan itkee, mitään en meinaa jaksaa ja syyllisyys painaa kun en jaksa lasten kanssa tehdä mitään. Niin paska fiilis ettei mitään järkeä. Neuvolatätikin on ihan perseestä, en tykkää yhtään. Todella välinpitämätön ja kun kerroin maha poltoista ja vuodoista hän tokaisi van "jos sulla raskausoireet jatkuu oletetaan että kaikki on hyvin, me ei sua täällä ylimääräsiä ultrailla vaan sitten rv12 pääset ultraan" mitä paskaa! Jos on tuulimuna niin ihan yhtä hyvin voi olla
Raskausoireita ..kerroin myö että olen tosi väsynyt ja mulla ei ole turvaverkkoa täällä niin se taas "noh kuuleppa menet vaan niihin kerhoihin ja kahviloihin ja rupeet sitä verkkoa tekemään" :mad: joo se ei perkele ole noin yksinkertasta! Mitään ei siis jääny käteen eilisestä neuvolasta. Sit seuraavan kerran vasta rv22 meen tolla neuvolatädille:eek: mitä helvettiä! Todella harvoin, pitää sit soitella jos joku ongelma..välissä toki on lääkäri käynti ja rv12 ultra, siltikkin. Varasin huomiselle ultra ajan jotta saan mielenrauhan mutta se on vasta klo.17:30. Välillä tuntuu että jätän koko leikkn kesken ja pyydän keskeytyksen, mä olen todella väsynyt tähän oloon:cry: menispä päivät nopeesti. Painoakin tullut se 3kg kun en mä jaksa liikkua (himo treenaaja salilla olen normaalisti ja todella tarkka painosta) ja tuntuu että näytän ihan valaalta jo.
Theran paljon onnea sykkeestä(y) ihana kuulla että teillä kaikki hyvin vaikla vuotojakin on.

Mahaki on jo niin iso, ettei sitä voi mitenkä peitellä ja viellä pitäs kuukaus saada tää pidettyy salassa(n)

Tyty ja yrjöpallo rv7+6
 
Mut voi varmaan jo poistaa listalta. Tänään supistellut ja jomottanut lähes koko päivän. Ja nyt alkoi tulemaan jo hyytymiä. Ei tuolta selviä mikään hengissä.
On jo 4 km ja mies ilmoitti ettei enää halua että joudun läpi käymään enempää. Eli meidän vauvahaaveet valuu siis kirjaimellisesti ulos. :(
Onnea muiden raskauteen❤ toivon mukaan olisin viimeinen joka tippuu..

Theran & tyyppi joka sinnitteli rv 7+5
 
Hei, täälä kolmas ilmoitti tulostaan. Koitin löytää faceryhmää, mutta ei hauilla tullut..Täältä löytyikin ohjeet miten sinne pääsee. Mielelläni liittyisin faceryhmään. Onnistuuko?
Sun tarvii laittaa kotikissalle yksityisviestiä että haluaisit liittyä ryhmään niin saat häneltä fb-profiilin nimen, kenet pyydät kaveriksi. Ei sitä Facebookissa haulla löydä kun on salainen. Pysyy oma liittyminenkin salassa tutuilta! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: guess
Kotikiss laitoin sulle yksityisviestiä faceryhmän tiimoilta, en tiedä osasinko oikein(n)
Ihan oikein meni tyty86.

Yleisesti kaikille tiedoksi, että nämä yksityisviestit täällä (ilmeisesti pystytte jättämään myös julkisia "seinäkirjoituksiakin" nimimerkeille? eli olkaahan tarkkana naiset mihin kirjoitukset päätyy) ja FB:n puolelle tulleet liittymispyynnöt käyn läpi vähintään kerran päivässä. Eli jos vastauksia ei ns. normaalissa aikataulussa kuulu niin kannattaa kysäistä/katsastas vielä uudelleen.
 
Mä en voi kuin taustalta lukea muoden juttuja, olen niin loppu tästä raskaudesta:( niin kamala olo kokoajan et tekis mieli välillä vaan itkee, mitään en meinaa jaksaa ja syyllisyys painaa kun en jaksa lasten kanssa tehdä mitään. Niin paska fiilis ettei mitään järkeä. Neuvolatätikin on ihan perseestä, en tykkää yhtään. Todella välinpitämätön ja kun kerroin maha poltoista ja vuodoista hän tokaisi van "jos sulla raskausoireet jatkuu oletetaan että kaikki on hyvin, me ei sua täällä ylimääräsiä ultrailla vaan sitten rv12 pääset ultraan" mitä paskaa! Jos on tuulimuna niin ihan yhtä hyvin voi olla
Raskausoireita ..kerroin myö että olen tosi väsynyt ja mulla ei ole turvaverkkoa täällä niin se taas "noh kuuleppa menet vaan niihin kerhoihin ja kahviloihin ja rupeet sitä verkkoa tekemään" :mad: joo se ei perkele ole noin yksinkertasta! Mitään ei siis jääny käteen eilisestä neuvolasta. Sit seuraavan kerran vasta rv22 meen tolla neuvolatädille:eek: mitä helvettiä! Todella harvoin, pitää sit soitella jos joku ongelma..välissä toki on lääkäri käynti ja rv12 ultra, siltikkin. Varasin huomiselle ultra ajan jotta saan mielenrauhan mutta se on vasta klo.17:30. Välillä tuntuu että jätän koko leikkn kesken ja pyydän keskeytyksen, mä olen todella väsynyt tähän oloon:cry: menispä päivät nopeesti. Painoakin tullut se 3kg kun en mä jaksa liikkua (himo treenaaja salilla olen normaalisti ja todella tarkka painosta) ja tuntuu että näytän ihan valaalta jo.
Theran paljon onnea sykkeestä(y) ihana kuulla että teillä kaikki hyvin vaikla vuotojakin on.

Mahaki on jo niin iso, ettei sitä voi mitenkä peitellä ja viellä pitäs kuukaus saada tää pidettyy salassa(n)

Tyty ja yrjöpallo rv7+6
Voimahalaus! <3 En yhtään ihmettele mielialaasi kun kuulostaa kyllä äärimmäisen raskaalta tämän hetkinen tilanteesi. Toivottavasti on vain väliaikaista ja helpottaa viikkojen edetessä. Ymmärrän myös harmituksen noiden tukiverkostojen suhteen ja sen, että alan ammattilainen eli neuvolan terkkarin asenne on ollut noin heikko. Äärimmäisen huonoa harkintaa häneltä. Olisiko mahdollista ottaa yhteyttä hänen esimieheen tai pyytää terkkarin vaihtamista toiseen tai kokonaan eri toimipisteeseen? Näin olen kuullut tehdyn ennenkin.
Itselläkin kaikki sukulaiset asuvat kaukana joten neuvola on ollut minulle aina hyvä paikka puhua ja kun yli 10 vuotta asioinut saman toimipisteen kanssa niin tietää kyllä eron hyvän ja huonon välillä.
Oletko katsonut käypähoito tms. sivustolta, että miten tiheästi neuvolan on tapaamisia tarjottava?
 
Theran mää en osaa sanoin kuvailla kuinka pahoillani olen :cry: Elämä on kyllä siellä suunnalla julmaa. Neljää km:a ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan. Koita jaksaa.

Mää soitin neuvolaan alkion koosta. Sanoivat ettei tarvitse olla huolissaan. Tässä vaiheessa mittaaminen on vaikeaa ja alkiot ovat eri kokoisia. Pääasia että syke näkyi.

Ensi maananantaina on elämäni eka neuvola viikot 7+0. Tarjosi puhelinaikaa vielä loppuviikolle, jos haluan purkaa tuntoja. En kokenut tarpeelliseksi, mutta vaikutti mukavalta ja välittävältä neuvolalta.

Tyty86 tsemppiä sinne! On nää raskaudet ja neuvolat näemmä erilaisia. Jospa se paha olo helpottaisi jossain vaiheessa :)
 
Täällä edelleen käyn kaikkien teidän viestit lukemassa ja myötäelän niin suruissa kuin iloissa. Ollaan edelleen lomareissussa joten kännykällä oon hidas kommentoimaan ja unohdan nimimerkit sun muut kun pääsen kommenttikenttään asti. Itse menin "hölmönä" ostamaan tänään uuden testin siinä toivossa, että viiva olisi tummunut, mutta kissan pieru! Ihan yhtä vaalea oli, ja heti iski huolen: entä jos raskaus ei etenekään! Toisaalta testi oli kyllä eri merkkiä kuin edellinen, joten typerää oli edes yrittää verrata!

Maha on välillä tosi kipeä, etenkin kun täällä tulee liikuttua, kiivettyä portaita jne... Toivon, että ne olis vaan jotain kiinnikkeiden venymiskipuja (??? Viikolla 4+3 ???) Viisainta olis varmaan lopettaa liika kuulostelu ja koittaa ottaa rennosti, mut niinkuin tiedätte... Huoh!
 
Mäkin ilmoittaudun varovaisesti mukaan. Vähän epätodellinen olo on raskauden suhteen kun oireet on aika vähäiset, mutta testejä oon tehny jo useamman ja kyllä ne plussaa näyttää. :) Mä oon 31v ja kolmas lapsi olis nyt tulossa. Lapset on 3v ja 5v ja tämä tulevan vauvan laskettuaika on kuukautisten mukaan 26.10.

Koko ketjua en oo vielä ehtiny lukea, kun oon yrittäny olla ajattelematta raskautta kun oon pelänny että innostun liikaa liian aikaisin, mutta facebook-ryhmästä huomasin olleen puhetta. Haluaisin myös päästä siihen, jos vielä mukaan mahtuu.

Olin aikaisemmin ajatellut, etten menisi mihinkään ylimääräiseen ultraan mutta nyt kun tätä ketjua selailin niin alkoi mietityttää pitäisikö sittenkin mennä. Aikaisemmissa raskauksissa olen ollut aika huonovointinen ja väsynyt alussa mutta nyt vointi on niin hyvä, että se saa epäilemään jos jotain onkin pielessä. Mä oon kyllä sellainen murehtija että aina keksin jonkin huolenaiheen. Oon kyllä miettiny sitäkin jospa nyt kahden tytön jälkeen olisikin tulossa poika...
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Theran voi ei :( voimia!!

tyty, tsemppiä. Mää ymmärrän. Mulla on kans välillä aika epätoivoinen olo, kun ei vaan pysty mihinkään ja olot on ihan kamalat. Aika monet märyt oon jo märsänny, ku on tuntunu ettei vaan jaksa.
Voisitko vaihtaa terkkaa neuvolassa?

Mulla oli kans tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Oon tosi tyytyväinen mun terkkariin, pelotti vähän jos kemiat ei pelaakaan.
Mun verenpaine oli heti vähäsen koholla... Voi olla, että joudun syömään disperiiniä raskausajan, kun ekassa raskaudessa verenpaine rappeutti hieman istukkaa.
Onneksi sentään hemppa oli 149 niin ei tarvi ainakaan rautalisää alkaa hommaan, edellisessä oli kans tosi hyvät arvot koko raskauden :)

Ostin tänään ekat äitiyshousut... Oli pakko, kun nuo isoimmatkaan mun farkuista ei mahdu enää kiinni.

Pahoinvointi on tänään ollut pois lähes koko päivän, nyt illasta vasta vähän etoo! jes :)

minlisi 8+1
 
Theran, olen todella pahoillani. Voi kuinka kurjaa. :( Oikein paljon jaksuja sinne ja iso halaus.

Samaten tyty86:lle oikein paljon jaksuja ja halaus sullekin. Komppaan kotikiss@a tähän liittyen. Koita saada neuvolantätiä vaihdettua!
 
Mulla on tänään varhaisultra! Pakkohan on katsoa onks siellä ketään, kun mulla ois joku tutkimus tulossa (ne tarkistaa rytmihäiriöitä sydämessäni) jossa käytetään säteitä eli en voisi olla raskaana silloin. Mut toivottavasti olen :D Siirretään tutkimukset sitten eteenpäin.

Olo on ihan kamala, mä oon hirvee väsynyt koko ajan ja voin pahoin. Viime lauantaina alkoi kuumeilu, ja oksensin kahdesti. Nyt on edelleenkin kuumetta, 38-jotain. Kysyn tänään neuvolatädistä jos kannattaa mennä lääkäriin. Mut luulen että on jonkunlainen influenssa päällä.

Jos tänään tyyppi löytyy ultrassa sit mäkin haluun mukaan faceryhmään :)
 
Mulle kätilö totesi ultrassa kun olin synnyttämässä että lapsi on 3.8-3.9kg, varmaan lähempänä 4kg. Lääkäri tuli katsomaan ja sanoi että ei missään nimessä niin iso vaan niin. 3.4-3.5kg. Oli lopulta 3525g. Että nähtävästi välillä lapsen koko riippuu ihan katsojasta.
Juuri näin! Mulla katsoi lääkäri just muutamaa päivää ennen synnytystä että sellanen 3,5 kg pötkö olis tulossa mut syliin saatiin lopulta alle kolmekiloinen pipana. Että näin ne heittelee.

Alkuraskauden ultrissakaan (ehdin käydä kolmesti ennen rv12, siinä teille hepuloitsijaa ) ei viikot täsmänny kertaakaan vaan aina oli alakanttiin.

Harmi kun näitä ikäviä uutisia tulee. Sitä myötäelää niin vahvasti omissa peloissa pyöriessään, toivotaan nyt kuitenkin vielä kaikki parasta. Mutta ei sille voi mitään että ihan pala nousee kurkkuun ja meinaa tulla kyynel silmään kun näitä miettii. Voimia Theran ja Catharin <3
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Minäkin varovasti tänne huhuilen. Eilen sain testiin haaleahkon viivan. :) Menkkojen mukaan viikkojen pitäis olla 5+3 ehkä, mutta luulen ettei ole niin pitkällä. Siirtyy varmaan ultrassa sitten, jos sinne asti päästään.

Keskenmenoja on ollut 6 yhteensä vuosien aikana, niin en osaa olla kovinkaan luottavainen näin alkuraskaudesta. Suurperheen äiti kylläkin olen, että on niitä onnistuneitakin raskauksia monta takana. <3

Sarriina/35v/8.lapsi/Oys (la lokakuun lopussa, sen tarkemmin en vielä tiedä)
 
Ihan oikein meni tyty86.

Yleisesti kaikille tiedoksi, että nämä yksityisviestit täällä (ilmeisesti pystytte jättämään myös julkisia "seinäkirjoituksiakin" nimimerkeille? eli olkaahan tarkkana naiset mihin kirjoitukset päätyy) ja FB:n puolelle tulleet liittymispyynnöt käyn läpi vähintään kerran päivässä. Eli jos vastauksia ei ns. normaalissa aikataulussa kuulu niin kannattaa kysäistä/katsastas vielä uudelleen.
Laitoin kanssa yksäriä. Toivottavasti meni oikein! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kotikiss@
Muistakaahan kaikkia olla varovaisia liikenteessä! Eilen illalla olin autolla liikenteessä, eikä muuta liikennettä ollut kovinkaan paljoa, silti taksi teki virheellisen kaistanvaihdon ja ajoi suoraan kylkeen..:unsure: Vauhdit oli onneks hiljaset, joten mulla kaikki onneksi hyvin, ja mahassakin olot normaalit eikä vuotojakaan vielä näkynyt. Kuulostelen vielä tämän päivän, josko kuitekin pitäis lähteä johonkin tarkastuttamaan. Silti säikäytti aivan hulluna tuollainen, ja pisti taas miettimään elämän asioita ihan uusiks! Vaikka kuinka ite ajais varovasti niin aina jostain voi löytyä tollasia törppöjä. Mun ensimmäinen paniikkireaktio oli ton jälkeen, että nousin autosta ulos ja aloin huutaa sille toiselle kuskille naama punasena "Miten sä voit tehä tän mulle, mä oon raskaanakin vielä!!!??" Oli siinä ohikulkijoilla varmaan ihmettelemistä :ninja:
 
Ehkä mä uskallan jo liittyä mukaan tänne ☺teidän kuulumisia kyllä ahkerasti jo tovin lueskellut. Meillä on reilu 1v lapsukainen jonka kanssa hoitovapaalla ja toinen ilmoittelee tulostaan ☺ ajattelin että mahdollisessa toisessa raskaudessa osaisi ottaa rennosti mutta yhtälailla kaikki ressaa. ens vkolla ois neuvola ja ultra niin näkee onko ketään oikeesti kyydissä. LA ois 12.10.
Fb ryhmään voisin liittyä kun on varmistettu kyytiläinen.

Mymmelimyy ja lonkero 7+0

Listaan vois lisätä: mymmelimyy80/35/2 lapsi/hus-alue
 
Theranille ja Catharinille suuret halit ja tsempit ❤ Meillä on myös selvää, että jos tämä raskaus ei onnistu, niin yritykset lopetetaan..

Oon tänään viettänyt saikkupäivää kotona, olo on niln kurja henkisesti ja fyysisesti - allekirjoitan niin tytyn viestin.. En jaksa mitään ja se itkettää, kun ei jaksa. Pahoinvointi vaivaa, tosin suurimmaksi osaksi yökkimistä ilman tulosta. Väsymys on niin järkyttävää, että tekis mieli vetää peitto korviin koko alkuraskaudeksi. Tulipas valitusviesti..
 
Varovaisesti liityn joukkoonne...

Plussasin sunnuntaina ja nyt mennään omien laskujen mukaan 4+5 eli la ois 28.10. Digitesti vaan näytti maanantaina (eli 4+3) jo "3+" niin mietin oisko viikkoja kasassa enempi vai näyttääkö "oikein"?

Esikoista odotellaan, takana km 06/2015. Oli mennyt kesken viikoilla 8 ja jotain, mutta todettiin viikoilla 10. Syksyn jaksoin haaveilla raskautumisesta, tän vuoden puolella nostin hanskat pystyyn että ihan sama kerta ei onnistu. Ja tässä sitä nyt ollaan :whistle:

Kovasti tekisi mieli kertoa omalla äidille tästä, mutta jos nyt malttaisin edes hetken vielä odottaa. Pelko pienen menetyksestä on suuri.

Mutta siis, minut vois lisätä listaan

kerttupetteri / 21v / 1.lapsi / 28.10.
 
  • Tykkää
Reactions: January Sky
Tänään oli neuvola, ja laskujen mukaan pitäis nyt olla 7+2. Ultrasi vatsan päältä, ja sanoi että pienemmältä näyttää, ehkä viikkoja 5 vasta. Sykettä ei löydetty :( Mut se sanoi että ei kannattaa huolehtia kun tää on ilmeisesti normaali ettei näy. Mulla on tiistaina 1.3 lääkärineuvola ja silloin ultrataan sisältä ja silloin pitäis näkyä jo enempää :) Toivotaan!
 
Tänään oli neuvola, ja laskujen mukaan pitäis nyt olla 7+2. Ultrasi vatsan päältä, ja sanoi että pienemmältä näyttää, ehkä viikkoja 5 vasta. Sykettä ei löydetty :( Mut se sanoi että ei kannattaa huolehtia kun tää on ilmeisesti normaali ettei näy. Mulla on tiistaina 1.3 lääkärineuvola ja silloin ultrataan sisältä ja silloin pitäis näkyä jo enempää :) Toivotaan!
Voiko sit ollakin, että viikkoja vasta vähemmän? Toivotaan että ensiviikolla sykekin löytyy :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Oxalis

Yhteistyössä