Lokakuiset 2020

Onko teistä kukaan, jolla olisi suhteellisen oireeton raskaus? Mulla ei oo ollu oikeestaan koko aikana juuri mitään oireita, pari viikkoa oli selkeästi väsymystä havaittavissa ja nännit erityisesti aristaa. Vatsassa silloin tällöin on jonkinlaisia tuntemuksia ja ehkä hajuaisti on tarkempi. Muuten ei juuri mitään ja kovasti odotan ensi viikon ultraa, jotta varmaksi näkisi että kaikki on kuitenkin hyvin...
 
Elinanen
Onko teistä kukaan, jolla olisi suhteellisen oireeton raskaus? Mulla ei oo ollu oikeestaan koko aikana juuri mitään oireita, pari viikkoa oli selkeästi väsymystä havaittavissa ja nännit erityisesti aristaa. Vatsassa silloin tällöin on jonkinlaisia tuntemuksia ja ehkä hajuaisti on tarkempi. Muuten ei juuri mitään ja kovasti odotan ensi viikon ultraa, jotta varmaksi näkisi että kaikki on kuitenkin hyvin...
Mulla on ollut todella oireeton raskaus, tosin myös ensimmäinen joten voi olla ”oireita” mennyt myös ohi. Kuitenkaan ei ole ollut pahoinvointia tai muuta selvästi huomattavaa oiretta. Väsymys myös oli joitain viikkoja sitten, mutta ei sekään ollut sellaista lamaannuttavaa väsymystä. Nukuin pitkät yöunet ja sillä selvisi ilman päikkäreitä:) ihan alussa oli myös rinnat kipeät mutta sekin nyt mennyt ohi. Viime viikolla lenkkillä pitkästä aikaa kun kävi huomasin että sykkeet nousi tosi helposti, mutta liekö sekin vaan lenkkeilyn puutteesta.

Varhaisutlrassa käytiin 6+5 ja syke kuului ja nökyi. Ens viikolla kans uus ultra!:)
 
Elinanen
Itse olen kyllä kovin kiitollinen ”oireettomuudesta” että on voinut olla normaalisti töissä jne. Nyt juhannuksena muutimme ja jaksoin ihan normaalisti kannella kalusteita ja laatikoita jne pakuun:)
 
Itse olen kyllä kovin kiitollinen ”oireettomuudesta” että on voinut olla normaalisti töissä jne. Nyt juhannuksena muutimme ja jaksoin ihan normaalisti kannella kalusteita ja laatikoita jne pakuun
SSiis joo ihan mukavaahan tämä on kun voi elää ihan normaalia elämää. Käytiin myös 7+3 varhaisultrassa ja silloin pienellä kaikki oli hyvin. Ehkä sitten kun vatsa alkaa kasvamaan, niin alkaa tuntua enemmän siltä että joku siellä vatsassa oikeasti kasvaa. :)
 
Onko teistä kukaan, jolla olisi suhteellisen oireeton raskaus? Mulla ei oo ollu oikeestaan koko aikana juuri mitään oireita, pari viikkoa oli selkeästi väsymystä havaittavissa ja nännit erityisesti aristaa. Vatsassa silloin tällöin on jonkinlaisia tuntemuksia ja ehkä hajuaisti on tarkempi. Muuten ei juuri mitään ja kovasti odotan ensi viikon ultraa, jotta varmaksi näkisi että kaikki on kuitenkin hyvin...
Mullakin on ollut suht oireeton raskaus. Väsynyt olin kyllä, mutta ei ollut hirveästi mitään pahoinvointia, töissä pystyi olemaan ns ihan normaalisti ja ruokahalu oli hyvä koko alkuraskauden ajan. En myöskään kokenut mitään hajuyliherkkyyksiä tai ruokahimoja. Aluksi pelotti tuo oireettomuus mutta näin jälkikäteen niin täytyy olla vain tyytyväinen et alkuraskaus meni noinkin kivuttomasti

Nyt 14+5 ja väsymyskin alkaa laantumaan kun pääsin toiselle raskauskolmannekselle.
 
Huomasinpa muuten tänään, et alkaa esimaitoa erittyä. Oli pakko miehellekin mainita puhelimessa äsken .
Ihanaa :love: Muistan et esikoisen aikaan mulla alko suht aikasin rinnat vuotaa. Mäkin sillon miehelle hehkutin heti, mut kyllähän sen sit huomasin kans kun käytin sen paitoja yöpaitoina niin oli sellasia länttejä niissä :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Esikoinen92
Mullakin alkoi edellisessä raskaudessa tulla maitoa joskus puoli välin jälkeen, nyt ei oo vielä ainakaan alkanut. Jännää miten kroppa alkaa jo niin aikasessa vaiheessa valmistautua tulevaan.

Vaunuista, meillä on valmiina Baby joggerin rattaat ja niihin vaunukoppa niin ei tarvii niitä miettiä. Ne on kyllä kätevät kaupungilla ja kulkee ja kääntyy kevyesti mut kolmella pyörällä meno lumessa ja varsinkin sohjossa on välillä ärsyttävää :D Turvakaukalo on meilläkin hankintalistalla.

Mulla olisi tällä viikolla toinen neuvola. Liikkeitä tuntuu päivittäin, sellasta kutitusta välillä ja välillä muljahtelua. Hassua :)
 
Elinanen
Nt ultrassa käyty ja kaikki oli mallillaan:) joskin sikiö oli reilun kokoinen ja pohtivat LAn siirtoa. Jäi kuitenkin nyt ennalleen kun voipi olla että geeneistä vaan tulee hänelle pituutta kun varhaisultrassa vastasi täysin viikkoja. Nt oli 1.8-2, mutta pituuttakin oli ainakin 2cm viikkoja enemmän :) vikkelästi hän liikkui
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: mincha ja Unimaa
Nt ultrassa käyty ja kaikki oli mallillaan joskin sikiö oli reilun kokoinen ja pohtivat LAn siirtoa. Jäi kuitenkin nyt ennalleen kun voipi olla että geeneistä vaan tulee hänelle pituutta kun varhaisultrassa vastasi täysin viikkoja. Nt oli 1.8-2, mutta pituuttakin oli ainakin 2cm viikkoja enemmän vikkelästi hän liikkui
Oi ihana kuulla että pienellä kaikki hyvin! :)
Minulla huomenna Nt-ultra ja jännittää jostain syystä ihan hirvittävän paljon! :) :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
elinanen
Minua jöi huolestuttamaan tuo NTn mitta, vaikka ultraaja näytteli taulukoita ja vakuutti että kaikki on kunnossa. Toki ymmärrän että on suuri ero millä viikoillakin tuo mitataan ja niin pienistä lukemista kyse että mittaajastakin kiinni. Tuntuu kuitenkin että monilla tuo ollut jotakin 0,5 joten asia mietityttää. Kaikista verikokeista ja muista tuli kyllä riskiksi vammaisuuksille matala.
 
Minua jöi huolestuttamaan tuo NTn mitta, vaikka ultraaja näytteli taulukoita ja vakuutti että kaikki on kunnossa. Toki ymmärrän että on suuri ero millä viikoillakin tuo mitataan ja niin pienistä lukemista kyse että mittaajastakin kiinni. Tuntuu kuitenkin että monilla tuo ollut jotakin 0,5 joten asia mietityttää. Kaikista verikokeista ja muista tuli kyllä riskiksi vammaisuuksille matala.
Mä olin tänään nt-ultrassa, ja mittauksella tuli 1,8. Ei ultraaja ainakaan maininnut mitasta mitään erityistä. Pää-perä-mitta vastasi päivälleen raskausviikkoa, jota parhaillaan elellään!
 
Minua jöi huolestuttamaan tuo NTn mitta, vaikka ultraaja näytteli taulukoita ja vakuutti että kaikki on kunnossa. Toki ymmärrän että on suuri ero millä viikoillakin tuo mitataan ja niin pienistä lukemista kyse että mittaajastakin kiinni. Tuntuu kuitenkin että monilla tuo ollut jotakin 0,5 joten asia mietityttää. Kaikista verikokeista ja muista tuli kyllä riskiksi vammaisuuksille matala.
Meillä oli nt muistaakseni 1.4, en oo koskaan kuullu et jollain ois alle yhden, tai en ainakaan muista. Kyllä varmasti kätilö kertoisi jos on yhtään aihetta huoleen!
 
Mulla on tuo nt-ultra maanantaina. Vähän jännittää mennä sinne, kun en oo aiemmin käyny äitiyspolilla. Jospa kaikki vaan menis hyvin. Yhtenä kiusana on tullut raskauden myötä myös närästys. Pakko oli hakea rennietä apteekista. Huomannut muuten sen kans että raskauden myötä unia näkee tosi paljon, ja muistaakin aika hyvin että mitä niissä tapahtui. Jännää. Onko kellään muulla muuten leukosyytit ollu koholla raskaana? Minulla oli jotain 10.2 ja se rajahan menee jossain 8. Ei kuitenkaan ole lisätutkimuksiin pyydetty, niin vissiin ihan normaalia sitten..
 
Viimeksi muokattu:
Elinanen
Kiitti vertaistuesta! Kai se on sit vaan itekin luotettava et kaikki on ok! <3 Ja @Pohdiskelija, meille sanoi kans että jos viisi päivää edellä, niin siirtyisi LA mutta koska hän tosiaan vastasi varhaisultrassa ihan viikkoja ja mieheni on 2m pitkä, todettiin että hän voi olla vaan pitkä tyyppi! :D katsotaan kai sit seuraavassa ultrassa vieläkö on tarvetta siirtää. :)
 
Kiitti vertaistuesta! Kai se on sit vaan itekin luotettava et kaikki on ok! <3 Ja @Pohdiskelija, meille sanoi kans että jos viisi päivää edellä, niin siirtyisi LA mutta koska hän tosiaan vastasi varhaisultrassa ihan viikkoja ja mieheni on 2m pitkä, todettiin että hän voi olla vaan pitkä tyyppi! katsotaan kai sit seuraavassa ultrassa vieläkö on tarvetta siirtää.
Okei, kai se vaan sitten on ultraajasta kiinni se käytäntö. :) itsekin oon aika pitkä ja mieheni ja pienokainen oli nyt 69mm. :)
 

Yhteistyössä