Lokakuiset 2007 (8)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MissPiggy!
Niin mulle vaan koko ajan hoettiin että "anestesialääkäri on nyt kiinni jossain..."
että "ime vaan sitä ilokaasua niin paljon ku sielu sietää".. hohhoijjaa..ei siitä kyllä apua kipuun ollut. Ainoastaan se pisti pään niin sekaisin että unohdin aina edellisen supistuksen kivun vähäksi aikaa.
Toivottavasti en pelotellut ketään :) musta tuntuu että on harvinaisempaa että ei ehdi saada mitään lievitystä..että yleensä kyllä saa. Mutta sen voin sanoa neuvoksi että kantsii pyytää sitä puudutusta oikeesti mieluummin vaikka vähän liian aikasin. Siinä kuitenki aina kestää jonkun aikaa että se lääkäri tulee. Ja kantsii sitä ilokaasuakin ottaa. Mulla ei tullu siitä ollenkaan paha olo.
Ja sitten vielä mitä olen muilta kuullut ja mitä voin omasta kokemuksestani sanoa niin kivuliainta on se avautumisvaihe! Ponnistusvaihe taas saattaa olla pelottavampi, mutta se ponnistaminen haihduttaa sen supistuksen kivun, joten älkää pelätkö ponnistaa!! Mitä enempi ponnistaa niin sitä vähemmän kipua on sillä hetkellä!

Paljon onnea Lumelle ja Niiskulaiselle pikku prinsessoista ja heidän perheilleen! Ihana tuo Lumen vauvakuvakin!

Täällä ei mitään ihmeellistä, rennosti vaan yritän ottaa, kun tuntuu, että nyt parin päivän aikana pienetkin kantamukset ja rasitus ovat aiheuttaneet kivuttomia supistuksia. Ja mähän siis toivon, että lapsi ei vielä syntyis, koska viikonloppuna on ne hyvän ystäväni häät reilun 200 km päässä kotoa, että sinne ainakin haluaisin päästä vielä yhtenä kappaleena. Että ens viikolla sitten sais aikaisintaan tulla, mut ei mun puolesta vielä sittenkään ihan heti olis kiirusta, että saatais huushollis siivottua kunnolla ens. ...äiti lupas tulla auttamaan alkuviikosta! ;)

Iikka ja Nasu 37+1

Paljon Onnea Lumellekin tytön johdosta! Vauvakuva oli minustakin tosi hellyttävä.

Synnytyskivuista minulle on jäänyt juuri vastaava mielikuva kuin mitä Lumi kirjoitteli omista kivuistaan. Ilokaasua kannattaa minustakin kokeilla. Itse en saanut ilokaasusta pahaa oloa, mutta nupin kyllä ihan sekaisin ;) Ei mulla varsinaisesti ois mitenkään tarvetta/halua luomuna synnyttää, mutta esikoisella saamani epiduraali pitkitti turhaan synnytystä ja vei käsityksen minne piti ponnistaa, vaikka oli siinä mielessä taivaallinen, että vei kivut. Joten toisaalta en nyt haluaisi puudutusta, mutta jos kivut samanlaiset kuin esikoisella niin pakko pyytää. Tosin neuvolalääkäri viimeks lohdutteli, että puudutus annettiin viimeksi varmaan liian myöhään ja ois pitänyt antaa aiemmin ja se ei välttämättä nyt veis ponnistustaitoa.

Eilen piti käyttää poitsua lääkärissä, kun sille tuli jotain pilkkuja naamaan ja otsaan ja hoitotäti oli sitä mieltä, että on joku rokko. No lääkäristä ei ollut rokkoa, mutta ei sen kummosempaa diagnoosiakaan antanut näpyistä. Lekuri antoi vaan oman kännykkänumeronsa ja sanoi, että siihen voi sitten soittaa, jos viikonloppuna tulee jotain uutta pojan voinnissa.

Omassa olotilassa ei sen kummosempaa. Tunnin taas illalla supisteli, mutta siihen lopahti. Viiden vessareissun jälkeen en saanut enää unta, kun aloin miettiä että millainen vauva meille syntyy :) Positiivista, että esikoinen nukkui kuitenkin yönsä herättelemättä.

Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen TYTTÖ 15.8, rv 31+0, 1805 g, 42 cm
Niiskulainen, TYTTÖ 30.9, 3520g ja 51cm
Lumi81, 1.10, rv 39+3, TYTTÖ 3420g ja 49cm

Odottajat:

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Sini1977, LA 12.10., toinen
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo

Laitoin itseni tuohon listaan odottajiin..

Eiköst se oo melko varmaa limatulppaa, jos seassa on pieni verivana?
On nyt sit tänä aamuna tullut sellaista. Esikoisesta en oikein muista oliko siinä limassa vertakin ja se plumpsahti silloin kerralla vessanpönttöön... Mielenkiintoista =0)

Kiitti Lumi vastauksesta, missä muuten synnytit? Mua pelottaa ponnistamisessa se repeäminen... en tiedä saisko sitä välilihapuudutusta vaikkei välilihaa tarttis leikata...

Juulia: Kyllä varmasti on ollu limatulppaa, jos tuli kokonaisena sellainen kanamunan verran niin eipä varmaan mene kauan kun saadaan sinnekkin vauva päivänvaloon.

Sini: Mulla oli aikalailla sama kokemus tuon epiduraalin suhteen, liian myöhään alettiin lopetettiin puudutuksen laitto ja liian myöhään myöskin alettiin laittaa oksitosiinitippaa.

Esikoisen aikaan mulle tehtiin eppari, että vauva saataisiin nopsempaan pois kun sydänäänet heikkeni. Muistan miten helpottavaa se oli kun se tehtiin, ei siis tuntunut missään, mut vauva oli helpompi ponnistaa ulos, mut sit synnytyksen jälkeen jonkin aikaan oli hankala kävellä ja istua. Olin kyllä varma että repeän kun ponnistelin, mut ihmeekseni kätilö sanoi ettei repeämiä ole, limakalvolla on pieni nirhaama ja sanoi ettei tarviisi välttämättä tikata, mut päätti säästää minua ja laittoi pari tikkiä kun oli niin lähellä virtaputken suuta että olisi saattanut kirvellä pissatessa, hyvä niin =).

MissPiggy: Kyllä välilihaan voidaan puudute laittaa vaikkei välilihaa leikkattaisi ja se varmasti rentouttaa hiukan niitä lihaksiakin ja estää itse repeytymistä.

No sit tähän vauva-arkeen...viimeyö meni aika vähillä unilla, vauvasta oli mukava köllötellä vain ja ainostaan äidin sylissä ja jos laitoin kehtoon, niin heräsi noin puolentunnin päästä ja alkoi haluta syliä tai tissiä. Aamun nukuin sit vauva rintakehän päällä ja niin saatiin nukuttua sit 3 tuntia putkeen. Nyt päivällä nukkunut hyvin omassa kehdossaan. Oiskohan tuo suuri yöllinen sylintarve johtunut siitä että eilen pitelin lähes koko päivän vauvaa kantoliinassa.

Vähän hankalaa luettavaa tuo mun eppari kertomus, siis nyt tässä synnytyksessä olin varma että repeän, mitä ei sit tapahtunutkaan. Musta itseasiassa tuntuu nyt etten ole laisinkaan synnyttänytkään paitsi tietty jälkivuotoa tulee jonkin verran ja vauva on täällä.

Vaikka viimeyö meni huonosti on olo kyllä tosi onnellinen ja on niin ihana katsella tyttöjä...ihanaa että elämä on palkinnut meidän perheen näin ihanilla ihmeillä, toivottavasti kaikki menee hyvin myös silloin kun miehellä loppuu isuusloma. Onhan se tietty iso ero jäädä kahden pienen kanssa kotiin, kuin mitä silloin esikoisen aikaan. No nyt pitää uskaltaa nauttia tästä kaikesta, koska me ollaan aika vakaasti päätetty että meille riittää nämä kaksi tytärtä, mut eihän koskaan voi sanoa, että ei koskaan =).

Ninnillä ihana masu. Aika uskomatonta että tuli ihan ikävä omaa pyöreätä vatsanseutua =) Näyttäs Ninni että sulla on jo hieman laskeutunut tuo vatsa?

Nyt alan piirtelemään esikoisen kans

Taistelin tuos äsken pinnasängyn uudin verhon kanssa, en meinannut ekaks millään ymmärtää kuinka se siihen laitetaan. Mies tuli sitten kotia ja tietysti piti sille tinttailla, kun ei voinut olla sitä mun kaas heti laittamas... "yksin pitää kaikki laittaa"
Se sitten sai sen lopuksi siihen iskettyä ja mä tietysti marisemaan, kun oon niin huono ja mikään ei onnistu ja verhokin jo rypys vaikka sitä melkein tunnin silitin... Ääh mitä tunne kuohua tää elämä välillä on ja nytkin taas aivan pienestä asiasta.

Täällä ollaan ihan täpinöissä. Eilen oli koko päivän supistuksia, useamman tunnin 10min väleinkin, tosin kivuttomia joten niiden vaikutuksesta en ollut niinkään varma. Tänään oli käynti kontrollissa äitipolilla ja selvisi että kyllä ne kivuttomat supistuksetkin ovat saaneet jo aika paljon aikaan. Kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä vain n. sentti! Rassasivat lisäksi senverran (oli lääkisharjottelijakin kokeilemassa) että kotiin päästyä huomasin että ainakin osa limatulpasta oli tullu.

Kokoarvion mukaan vauveli on kasvanut tosi hitaasti ja on pienenlainen edelleen. Hiukan se huolestuttaa mutta en oikein luota noihin kokoarvioihin kun olen kuullut että jopa kilolla on heittänyt. Vauvelin koko arvion mukaan vain 2,6kg. Jos tosiaan kasvaa huonosti niin ehkä olisikin parempi jo syntyä...

Laura rv 38+4

No niin!! Vihdoinkin kotona =)

Meille syntyi perjantaina 28.9 klo 21.13 suloinen, pieni tummatukkainen poika. painoa löytyi 3170g ja pituutta 49cm.

tänään päästiin vasta kotio joten mä tulen kertomaan reissusta kun mä saan taas täällä arjen pyörimään ja pienen rauhallisen hetken kun nämä isommat ovat aivan innoissaan kun päästiin vihdoin kotio. =)

maxiina

Alkuperäinen kirjoittaja Sini1977:
Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen TYTTÖ 15.8, rv 31+0, 1805 g, 42 cm
Niiskulainen, TYTTÖ 30.9, 3520g ja 51cm
Lumi81, 1.10, rv 39+3, TYTTÖ 3420g ja 49cm
Maxiina, POIKA 28.9, 3170g ja 49cm

Odottajat:

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Sini1977, LA 12.10., toinen
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo

Valtavan suuret onnittelut Lumille ja Maxiinalle! Nythän näitä vauvauutisia alkoi ropista oikein mukavasti :-)

Meilläkin on nyt sitten sovittuna treffit Ipanan kanssa. Eli viimeistään kahden viikon päästä perjantaina on h-hetki, jos ei pikkuinen sitten päätä tulla ulos jo ennen sitä. Aikalailla kyllä jännittää tuo sektio, mutta eiköhän siitäkin selvitä…

Ilona & Ipana 36+5

Onneksi olkoon Maxiina paljon pojasta koko teidän perheelle, saatiinhan me poikakin tyttöjen joukkoon =). Onko teillä vanhemmat lapset kumpaa sukupuolta, olet varmaan kertonutkin mut en muista nyt millään.

Onnea maxiina!!

Ilona: oliko sulla siis vauva perätilassa? Mulla on, ja synnytystapa vielä auki..lantionmitat riittäis alatiesynnytykseen, mutten vielä ole varma mitä teen..

Ninni: sektio tehdään nimenomaan perätilan takia. Tosin taustalla vaikuttaa myös tuo hepatoosi, jonka takia tätä raskautta ei päästetä kovin pitkälle ja perätilasynnytyksiähän ei haluta käynnistää… Lantiokuvia musta ei nyt sit otettu ollenkaan, kun kerroin päätyneeni sektion kannalle. Mutta aika vahvasti tuntui lääkärikin epäilevän mittojen riittävyyttä (olen tosiaan aikas pienikokoinen), kun totesi vain, että olisi kyllä itsekin minun tilanteessani tehnyt saman ratkaisun.

Paljon onnea Maxiinalle pikku-prinssin johdosta! Osuipa jopa mun veikkaus pojasta oikein =0) En tiedä mistä mulle oli tullut tunne, että Maxiina saa pojan...??

Mulla on tänään 3-4 kertaa tullut sitä limatulpan oloista/näköistä vuotoa veriviirujen kera, mutta ei oo kyllä mitään muita tuntemuksia ollu alkavasta synnytyksestä. Pari pientä supistusta ja nivusten vihlontaa... Että kai tässä vielä kärvistellään yhtenä kappaleena vielä ens viikollakin =0(

Mites teillä synnyttäneillä on vanhemmat lapset suhtautunut vauvan tuloon? Onko mustasukkaisuutta? Mua vähän hirvittää, että kuinka mustasukkaiseksi meidän uhmaikäinen sitten heittäytyy, kun vauva on totisinta totta. Käy kyllä sääliksikin reppanaa!

Onnea Maxiinalle pojan johdosta!!

Onpa täällä hiljaista.. Ovatkohan kaikki ulkoilemassa kauniilla säällä vai jo synnyttämässä?

Yks jos toinen tuttu ja tuntematon tuntuu olettavan, että tää toka lapsi syntyisi nyt jo etuajassa ja ärsyttää taas kaikki kyselyt. Ja erityisen kovasti ottaa päähän tässä meidän alueella pyrötivät mummot, jotka veikkailee maha-asukin sukupuolta yms.

Väsyttää taas sairaasti, mutta en saanut unta, kun äsken yritin. Poika könysi kesken päikkäreidensä viereen ja nukahti siihen uudelleen. Poitsun otsa on edelleen kirjavana niistä punasista näppylöistä ja en käsitä mitä ne on. Hoitotäti kyllä kertoi, että niiden puistossa pörisee jotain mäkäräisen tapasia, että jos ne on purrut. Aamupäivällä en tuossa lähipuistossa kyllä mitään öttiäisia tavannut.

Täytyy varmaan lähteä poitsun kanssa nyt iltapäivästä kaupungille, että on jotain ohjelmaa, kun miehellä menee töissä iltamyöhään. Lisäks mies ilmoitti, että tilaisuus on jossakin hiivatin kellarissa eli siellä ei ole kännykässä kenttää, mutta ei sen puoleen en aijo kyllä vielä synnyttääkään.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Moi, ja onnea Lumille ja Maxiinallekin vauvoista!!

MInulla oli tänään se äitipoli. Pasi oli käyrissä taas hyvinkin rauhallinen,e ikä halunnut herätä torvista ja heiltteluista huolimatta. ultrassa kyllä sitten näkyi haukottelua ja käsien liikkeitä. Ja taas niitä hengitysharjoituksia ihan tosi paljon!

Painoarvio oli 3200 grammaa, kamalan paljon minusta jo nyt! Todella aloin toivoa, että tulsii jo äkkiä pois! Jos menisi vaikka sen kaksi viikkoa yli, nin kaverihan on ihan jätti! Lääkärin mielestä kuitenkin pieni vauva tulossa, en ymmärrä...Kohdunkaulaa oli jäljellä puoli senttiä ja molemmat reunat olivat nyt sormelle auki. täytyy tehdä viikonloppu ahkerasti hommmia raksalla, jos saisi synnytyksen alkuun!

Häntäluu antoi ihan hyvin periksi käsikopelotutkimuksessa, joten magneettikuviin minua ei laitettu. Ei ollut luutunut kovinkaan koukkuun, joten ongelmaa siitä ei pitäisi normaaliin alatiesynnytykseen tulla.

Eipä muuta.

Paljon onnea Maxiinalle suloisesta pojasta!

Ja ihana kuunnella synnyttäneiden arjen sujumista, ja kuinka ihanaa se pienen oman lapsen kotiin saaminen sitten on.

Neuvolassa eilen th mittas mahan sf-mitan nousseen huimasti 36 senttiin ja painoakin oli tullut yli 800 kg/vko. Mut koska ollaan jo näin pitkällä, mihkään sokerirasituksiin ei enää mennä. Sit kun th tiedusteli, että mitä olen pitänyt neuvolapalveluista, niin kerroin, että teillä muilla tuntuu olevan paljon enemmän kaikkia tutkimuksia, painoarvioita ym. niin th lupas kirjoittaa mulle lähetteen äippäpolille synnytystapa-/painoarvioon, kun tää masukin on niin kovasti kasvanut. ...ja kun on kuitenkin tosi pinkee, niin lapskin on sit vissiin keskimääräistä isompi!? Kyselin, että onko se sitten perinnöllistä, kun ite olen ollut yli 4,6 kg ja käynnistetty laskettuna päivänä ja isäkin 5 kg. Eli silleen ihan kiva päästä iteki arvioon, kun "viimeisessä" neuvolalääkärissä ei lääkäri uskaltanut käsikopelolla antaa mitään painoarviota. Mut katsotaan sit, tuleeko vauva ennen tota tutkimukseen pääsyä. ;)

Hyvää viikonloppua, mä yritän selvitä huomisista häistä yhtenä kappaleena kotiin. ...tosin turvakaukalo ja sairaalakassi otetaan varmuuden vuoksi mukaan, ettei niitä sit tarttis erikseen lähtee hakee yli 200 km päästä kotoa.

Iikka ja Nasu 37+3

Huomenia kaikille =)

meillä on arki lähtenyt pyörimään mallikkaasti vaikkakin meidän isommat lapset (niiskulainen taisi kysyä että kumpia meillä on jo niin täältä löytyi poika 5v ja tyttö 2,5v) on kauheassa räkätaudissa ja samoin mies. mutta eivät onneksi sentään ihan petipotilaina ole, jaksavat kyllä entiseen malliin toimia =)

meillä kävi sairaalassa niin että mä aloin saamaan niitä käynnistyspillereitä heti aamukymmeltä ja päivällä otin toisen. ei juuri ollut tehoa mutta kun kolmannen nakkasin suuhuni niin johan alkoi meininki. puoli seiskalta illalla alkoi supistelee, puoli kasi saliin ja soitto miehelle. siellä sitten koitin jälleen sitä ilokaasua mut ei se sovi niin turha sitä edes testata, muita lääkkeitä ei siinä sitten ehditykään... mies oli puoli ysin jälkeen synnärillä ja reilu puolin tunnin jälkeen oli poika maailmassa. hänet vietiin siitä pikapuoliin sokerien ja keuhkojen takia tehotarkkailuun keskolaan keskoskaapissa mutta pääsi sieltä jo lauantaipäivänä pois mun viereeni =)

kaikki oli hyvin mutta sitten meikäläinen sai neljänkympin kuumeen maanantaina... poika jälkitarkastettiin tiistaina, olisi ollut kotiuttamisvalmis mutta mä en. mä olin koko ajan hyvässä kunnossa, kävelin itse sieltä salistakin suoraan osastolle, mutta kuumetta vaan oli ja tulehdusarvot satasessa. mä aloin saamaan tiistaina suoraan suoneen lääkettä. kyllä ketutti. keskiviikkona sitten vasta selvisi, "tuhansien" piikkittelyjen jälkeen että mulla oli tullut pissatulehdus. mutta mutta... sitten pojalla oli alkanut nousemaan keltaisuusarvot ja hän joutui tiistai-iltana valohoitoon ja näin ollen meidän kotiintulo siirtyi jälleen =( onneksi hänen arvonsa laski nopeasti ja päästiin sitten kotiin torstaina! ja kaikki on hyvin!! =)

me ei kerrottu lapsille että me tullaan kotiin, oli niiden ilmeet loistavat kun ajettiin pihaan ja he olivat leikkimässä mummin kanssa siinä. molempien suu loksahti auki ja sitten olivatkin halimassa ja pusimassa niin äitiä kuin pikkuveljeäkin.

he ovat ainakin vielä olleet tosi innokkaita auttajia, vaippaa haetaan ja vauvaa silitellään ja pyydellään syliin ja muutenkin auttavat monessa asiassa. ja toi pikkuinen tuolla sängyssä on niin rauhallinen kaveri että nukkuu putkeen kolme, neljä tuntia, sitten syödään ja vaihdellaan kuivat ja taas nukutaan. on niin hiljainen kaveri että joutuu välillä käydä kurkkaamassa että kaikki on ok.

nyt sitten jännitellään teidän puolestanne ketä siellä odottelee. voin vain sanoa että kyllä se odotus palkitaan todella ihanasti!!! =)

Hei kaikille! Olen ollut ihan syntisen laiska kirjoittamaan, mutta lukemassa olen käynyt. Nyt ensiksi hurjan paljon onnea kaikille synnyttäneille, Lumille, Niiskulaiselle ja Maxiinalle! Onnea myös Jellybeanille tytön kotiutumisen johdosta, teillä on varmaan jo arki ehtinyt alkaa. Toivattavasti sujuu hyvin :).

Tässä on ihan kyyneleet silmissä, kun luin nyt yhteen putkeen kolme erilaista synnytyskertomusta. Olen ihan pikkuisen herkillä ollut viime aikoina, itkettää ihan pienimmätkin asiat ja toisekseen hermotkin menee ihan naurettavan helposti. Esikoisella on unirytmi jotenkin muuttunut nyt niin, että herää aamulla ennen seiskaa ja vetää päikkyjä sitten sellaiset neljä tuntia. Ennen nukkui aamulla lähelle kahdeksaa ja päivällä sitten 2,5-3h päikkyjä. Se vanha rytmi oli minusta kyllä paljon parempi ja nyt mietin päätäni puhki miten päästäis siihen takaisin :/. Toisaalta en viitsi mitään unen muokkausta aloittaa, kun ei voi yhtään tietää millon tulee lähtö sairaalaan. Neuvolan mukaan voi tulla millon vaan, vaavi on ihan lähtökuopissaan ja maha kyllä roikkuukin melkein polvissa. Sf-mitta mulla oli veemeksi vaivaiset 28cm (sentin vähemmän kuin edellisellä kerralla), mikä sekin todistaa vauvan laskeutumisesta.

Asiasta viidenteen... Niiskulainen jos ehdit täällä palloilemaan, niin kun sinä kirjoitit, että lilluit pari tuntia ammeessa. Kun mulle sanottiin esikosta etten saa olla siellä kuin tunnin, niin mietin vaan että oliko sekin nyt sitten jokin tyhmä sairaalakohtainen juttu, olisin nimittäin viihtynyt siellä pitempäänkin. Ihan tätä tulevaa ajatellen mietin vaan, että olisiko siellä nyt kuitenkin mahdollista kelliä pidempään, jos oikein hartaasti toivoisi ja pyytäisi...??

Tyttövoittoinen muuten tuo meidän "vauvalista" tähän mennessä :). Tasoittuukohan vai tuleeko tyttösyksy??

Entu&Löydös rv37+3